کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ شهریور ۱۵, یکشنبه

[farsibooks] مرد خاكستري اصلاحات: بايد از پخش افشاگري‌ دوستان جلوگيري كنيم

 

مرد خاكستري اصلاحات:
بايد از پخش افشاگري‌ دوستان جلوگيري كنيم
شبكه ايران نوشت؛ روزهايي كه سران جريان اصلاحات به بهانه دستگيري و محاكمه دوستان خود به اتهام طراحي و هدايت آشوب‌هاي اخير، به مسئولان قضايي تاختند و پس از آن مدعي شدند كه اين دستگيري‌ها و دادگاه‌ها نتيجه عكس مي‌دهد، هرگز گمان نمي‌بردند كه اندك پايگاه اجتماعي خود را نيز به زودي از دست بدهند. 
اما افشاگري‌هاي تكان‌دهنده شخصيت‌هاي مطرح اصلاح‌طلب در دادگاه‌هاي اخير، همزمان با ايجاد موجي از ناهماهنگي، جهت‌گيري و برنامه‌ريزي‌هاي آتي، اين جريان را دچار تزلزل كرده است. اختلاف ميان بزرگان جبهه مذكور در جلسات خصوصي گوياي اين موضوع است. 
بر همين اساس اخيراً برخي از سران اصلاح‌طلب به بهانه ضيافت افطاري در منزل يكي از اعضاي شاخص مجمع روحانيون مبارز به ارزيابي مسايل انتخابات و حوادث پس از آن پرداخته‌اند. 
در اين جلسه مرد خاكستري اصلاحات كه تاكنون كوشش كرده نقش خود را در رويدادهاي اخير از پشت‌پرده به روي سن نكشاند، با اشاره به برگزاري دادگاه رسيدگي به اغتشاشات اخير، اظهار داشته ‌است: با برگزاري چهارمين دادگاه معلوم شد، نظام قصد ندارد از مواضع خود در اين‌باره عقب‌نشيني‌ كند و به نظر مي‌رسد كه اميد اصلاح‌طلبان براي آزادي سريع متهمان با حضور آيت‌الله صادق لاريجاني در سمت رياست قوه قضائيه سرابي بيش نيست. 
در اين ميهماني كه سران شناخته شده اصلاحات در آن حضور داشته‌اند، برخي از حاضرين بر اين‌باور بودند كه پخش مراسم دادگاه متهمين اغتشاشات اخير از طريق رسانه ملي نه تنها موقعيت اصلاح‌طلبان را با تزلزلي مواجه نكرده‌، بلكه تاثير عكس نيز داشته و باعث شده مردم به ديده تمسخر به اين به موضوع بنگرند. 
اما مرد خاكستري اصلاحات كه حتي موسوي و خاتمي، رهبري وي را بر اين جريان به خوبي پذيرفته‌اند، اين تصور را به كلي رد و عنوان كرد: بايد اين واقعيت را پذيرفت كه اعترافات تاثيرات قابل‌توجهي را در بين اقشار مردم گذاشته‌است و اين‌كه ما مي‌گوييم دادگاه‌ها نتيجه عكس داشته و مردم اين اعترافات را باور ندارند، تنها به درد استفاده در بيانيه‌ها و سخنراني‌ها مي‌خورد. ما نبايد اين واقعيت را كتمان كنيم كه اين اعترافات ضربه‌اي بسيار جدي به اصلاح‌طلبان زد به نحوي كه من معتقدم ترميم آن حالا حالاها امكان پذير نيست. 
وي تاكيد كرد: انتشار اعترافات اصلاح‌طلبان باعث شد ما به عنوان افرادي ضد‌انقلاب، كودتاگر، برانداز و ضد دين به مردم معرفي شويم و به هر قيمتي شده نبايد اجازه دهيم اين اعترافات به شكل كنوني از رسانه‌ها خصوصا صدا و سيما پخش شود. 
رهبر جريان اغنشاش گران در عين حال راه‌حلي را نيز براي التيام نسبي زخم عميق "بي‌اعتمادي مردم به اصلاحات " پيشنهاد كرد: من معتقدم تنها راه جبران اين حادثه وحدت كامل نيروهاي اصلاح‌طلب است. همچنين بايد شبانه روز كار كنيم تا بتوانيم با پيروزي در اولين انتخابات پيش رو بتوانيم اين ضربه را تا حدودي جبران كنيم. 
اعتراف رهبر آشوب ها به ريزش پايگاه اجتماعي اين جريان در شرايطي است كه به نظر مي‌رسد، موج ترديدزايي كه از پي افشاگري‌هاي متهمان آشوب‌ها برخواسته، حتي بخش عظيمي از بدنه اصلاح‌طلبان را نيز غرق كرده است. 
اين موضوع را مرد خاكستري اصلاح‌طلبان نيز كه در تحقق آشوب‌ شب 30 خرداد امسال نقش اصلي را داشت، تاييد مي‌كند. 
وي با بيان اين كه اعترافات سران اصلاح‌طلب باعث ترديد در جوانان اصلاح‌طلب شده، يادآور شد: پس از اعترافات اين سوال براي طرفداران جوان اصلاحات پيش آمده كه چرا افرادي كه ما از آنان به عنوان سمبل مقاومت و مبارزه ياد مي‌كرديم، در كمتر از دوماه به توبه و تغييرات اساسي در مواضع خود افتاده‌اند و دچار خلاء تحليلي شده‌اند. 
ليدر اصلاح‌طلبان حتي عنوان كرد: ذهنيت بخش زيادي از بدنه اصلاحات دچار ترديد شده است. به اعتقاد آنها، اينكه ما نتوانستيم براي افراد بازداشت شده كاري انجام دهيم، نشان دهنده اين است كه قدرت چانه‌زني خود را از دست داده‌ايم كه افرادي مانند حجاريان را نتوانستيم آزاد كنيم. 
او بار ديگر سران اصلاحات را از "توهم سبز "ي كه اين روزها گريبان بسياري از آنان را گرفته، خارج ساخت و تاكيد كرد: اين مسائل واقعيت‌هايي است كه بايد قبول كنيم و براي حل آن بايد تدبيري انديشيد. 
وي كادر سازي با معيار هاي جديد، استفاده از شيوه‌هاي نوين براي ارتباط‌گيري با مردم خصوصا جوانان و همچنين اقناع و نزديك شدن به نخبگان جامعه در سطوح مختلف را از اقدامات اساسي و فوري دانست كه اصلاح‌طلبان مي‌توانند در اين مقطع انجام دهند و به "بحران " كنوني پايان بخشند. 
اما اعتراف مردخاكستري اصلاحات به از دست رفتن اعتماد مردم به اين جريان در حالي صورت گرفته كه برخي از شخصيت‌هاي شناخته شده اصلاح‌طلب همچنان اصرار دارند وانمود كنند كه كسي افشاگري‌هاي تكان‌دهنده يارانشان را باور نكرده و اين اعترافات به سود جبهه اصلاحات تمام شده است. 
بيانيه‌ها و سخنراني‌هاي ميرحسين موسوي، محمد خاتمي و برخي احزاب اصلاح‌طلب مهر تاييدي است بر اجرايي شدن اين استراتژي. 

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ