کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

[farsibooks] Wednesday 17 February 2010 Bahman 28th 1388, Fwd: Best of Balatarin for 02/18/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=1ff74685e2&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/2/17
Subject: Best of Balatarin for 02/18/2010
To: iskandar.hai@gmail.com


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




ممکن است مانکن‌هاي ما در شبکه تلويزيوني با خواست‌هاي ايران، اسلامي نباشد؛ اما فشن تي وي شبکه سياسي نيست.به گزارش خبرنگار آتي نيوز، فشن تي وي که از شبکه‌هاي تلويزيوني شوي مد و لباس به شمار مي رود روز گذشته از مقام‌هاي ايران به دليل پارازيت و مزاحمت در پخش برنامه‌هايش شکايت کرد. برپايه اين خبر "ميشل آدام" مدير فشن تي وي در اظهاراتي عجيب مي‌گويد: برنامه‌هاي اين شبکه براي اروپا و خاورميانه در روزهاي اخير با سلاح‌هاي ايراني که مانند جنگ ستارگان است با اختلال رو به رو شده است. اما در عين حال فکر مي‌کنم عمدي در کار نيست و اين اقدام ايران به علت نزديکي به شبکه‌هاي سياسي انگليسي؛ آلماني و آمريکايي قرار دارد. او معتقد است ؛ ممکن است مانکن‌هاي ما در شبکه تلويزيوني با خواست‌هاي ايران، اسلامي نباشد؛ اما اين شبکه سياسي نيست ولي قطع برنامه‌ها بويژه از روز پنجشنبه همزمان با سالگرد انقلاب ايران چشمگير بود.
با ۲۱۵ امتیاز و ۱۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


عباس میلانی: جنم انسانی میرحسین موسوی را می توان، از جمله، در این واقعیت سراغ کرد که او به زنی چون زهرا رهنورد دل باخت و او را به همسری و همراهی برگزید. زمانی که در حدود سال های پنجاه نخست با هم آشنا شدند، زهرا رهنورد نامی پرآوازه در عرصه فمینیسم اسلامی بود. در عین حال مجسمه ساز و منتقدی نامدار و از ستارگان حلقه های روشنفکران مذهبی ایران به حساب می آمد. در آن سالها این گونه حلقه ها در ایران رواجی تازه پیدا کرده بود. شاید رهنورد شهرت خویش را بیش از هر چیز مدیون نظرات سیاسی اش بود. در آن روزگار نقد پدر سالاری در محافل دانشگاهی غرب رواجی تمام داشت. اما رویکرد رهنورد به این جریان فکری، از نوعی دیگر بود. در سخنرانی حاشیه که اغلب برای انجمن های اسلامی دانشجویی نوخاسته ایراد می شد، می گفت بی شک در اسلام می توان جنبه هایی زن ستیز سراغ کرد اما تأکید داشت که این مایه های زن ستیز الزاماَ جزیی از جوهر اسلام نیست. رواجشان را مدیون سیطره مردان در اسلام می دانست. انتخاب رهنورد به عنوان همسر و همراه، نکات بسیار مهمی را درباب چند و چون شخصت موسوی باز می گوید. مردان همنسلش، به ویژه در میان کسانی که دلبستگی های مذهبی داشتند، به ندرت به زن روشنفکری دل می بستند که چون رهنورد مستقل بودند و در زمان ازدواج حتی از همسرشان پرآوازه تر بودند. نه تنها در آغاز ازدواجشان بلکه در ماه های اولی که به مقام نخست وزیری رسیده بود بسیاری موسوی را به عنوان "شوهر رهنورد" می شناختند. امروز البته شوهر رهنورد به چهره برجسته جنبش دمکراتیک ایران بدل شده است. ورودش به فعالیت های انتخاباتی دور اخیر مایه امید و شور ملیون ایرانی شد و کودتای انتخاباتی علیه اش موجی بی سابقه از اعتراض مردمی را به همراه داشت. به رغم نفش کلیدی اش در این تحولات شگرف تاریخی، هنوز زندگی نامه روشنی از او در دست نیست و شخصیت او در هاله ای از ابهام و شایعه بافی مانده است. زندگی سیاسی نسبتاً طولانی اش نوعی معما است. چگونه کسی که سالها سرباز وفادار انقلاب آیت الله خمینی بود، می تواند امروز به نماینده نیروهای طرفدار دمکراسی و لیبرالیسم ایران بدل شود؟ در دوران هشت ساله نخست وزیری اش که همزمان با سال های آغازین رژیم جمهوری اسلامی بود، جنایاتی سهمگین صورت پذیرفت. یکی از خونبارترین جنگ های عصر جدید جنگ ایران و عراق بود و می دانیم که بعد از دو سال که نیروهای ایران ارتش مهاجم عراق را به مرزهای پیش از جنگ پس راندند و آشکارا بود که از آن پس جنگ پیروزی نخواهد داشت. ولی رژیم جمهوری اسلامی شش سال دیگر به جنگ ادامه داد. حتی اگر این جنگ هشت ساله هم نمی بود، زندگی موسوی باز هم خالی از رمز و راز نمی بود. از جار و جنجال گریزان است و روحیه ای عزلت گزین و حتی خجالتی دارد و این همه سبب شده که شخصیت او به لوحی سفید بدل شود و هر کس از ظن خود هر آنچه می خواهد بر آن بنویسد. در چند ماه اخیر گاه حتی به ظاهر به ناظری شبیه بود که تحولات تاریخی عظیمی که به نامش در تکوین بود صرفاً نظاره می کند. آیا نقشی در به راه انداختن حرکت توده ای که ارکان رژیم اسلامی را به لرزه انداخته داشته است؟ آیا صرفا شور و شوق جنبش هوادارانش او را به این نقش و لحظه تاریخی ک
با ۱۹۳ امتیاز و ۳۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آنقدر نادان و بي خردند اين جمعيت که تصور ميکنند با دزديدن رنگ سبز از پرچم ، ذهن و انديشه سبز را هم ميتوانند از ملتي آگاه بدزدند . به اين ابلهان ياد آور ميشوم که پرچم ايران ، يادگار درفش کاوياني و چرم کاوه آهنگر است . دلاوري که ضحاک را از پاي انداخت . به ضحاک زمان ، به سيد علي خامنه اي برسانيد اين ندا را که بترسد از آن روز که پرچم ايران سبزش را به قدر لحظه اي کنارگذارد و بيرق سرخ برگيرد . تاريخ بياد مياورد چنين روزهايي را و سرنوشت چنگيز مغول و محمود افغان ، سرنوشتي شيرين خواهد بود در نسبت با سرنوشت اين جماعت حرامي دين فروش .
با ۱۶۷ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


همان گونه که فیلسوفان قدیمی گفته‌اند، قدرت مطلقه فساد مطلق می‌آورد. پارساترین فرد هم اگر در راس جامعه با قدرت غیرپاسخگو قرار گیرد بعد از چند سال بسیار از عدالت فاصله خواهد گرفت. لذا تئوری ولایت فقیه آیت اله خمینی از همان آغاز یک تئوری غیر اخلاقی بود ولی در عمل هم خوشبختانه ماهیت خودش را نشان داد و اکنون بیش از گذشته با تجربه تلخ جمهوری اسلامی مشخص شده که تئوری ولایت فقیه، تئوری عدالت ورزانه‌ای نبوده و نیست. اگر چیزی باید قربانی شود آن قدرت مطلقه و اختیارات مطلقه فقیه است، اگر این سایه شوم از سر ایران برداشته شود و آفتاب عدالت بتابد مردم ایران میتوانند رنگ آزادی و عدالت را ببینند.
با ۱۶۵ امتیاز و ۴۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این مزدور حزب الله در 22 خرداد در حمله به ستاد انتخاباتی میر حسین، در روز عاشورا و در محل شهادت استاد علی محمدی نیز حضور داشت.
با ۱۳۳ امتیاز و ۲۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روز گذشته در نشست خبری رئیس دولت حاضر برای بار سوم رنگ سبز پرچم جمهوری اسلامی ایران «آبی» شد. به گزارش کلمه، نخستین بار این تغییر عجیب رنگ سبز پرچم ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایرنا رخ داد. برای بار دوم در مراسم دیدار اعضای ستاد دهه فجر با محمود احمدی نژاد، بنر نصب شده در دکور برنامه به شکل غیرمتعارفی پرچم کشورمان را به تصویر کشید که رنگ سبز از آن با ظرافت خاصی حذف شده و رنگ آبی آسمان بر آن غلبه کرده بود و بار سوم هم در برنامه ای خبری که رئیس دولت در آن حضور داشت این اتفاق تکرار شد. این سه اتفاق که پشت سر هم در برنامه هایی که اتفاقا رئیس دولت حاضر در آن شرکت داشته این تصور را ایجاد می کند که گویی قصد دولت حذف رنگ سبز از پرچم ایران است. این موضوع در حالی توهین به کشورمان حساب می شود که واکنشی را در بین دولتیان ایجاد نکرد . در فصل دوم اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «پرچم رسمی ایران به رنگهای سبز و سفید و سرخ» معین شده و رنگ سبز نماد آرمان های والای اسلام است.
با ۱۲۸ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نویسنده روزنامه کیهان، که همزمان مجری شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، متعلق به جمهوری اسلامی است، در یک برنامه تلویزیونی مناظره ای در لندن! و در شبکه بی بی سی! شرکت کرده است و با پرخاش به سخنان طرف آمریکایی، نیکلاس برنز، مقام سابق وزارت امورخارجه آمریکا که اکنون در دانشگاه هاروارد است جواب بی ربط می دهد بطوریکه مجری برنامه از ناراحتی صورت خود را با دستانش می پوشاند.
با ۱۲۷ امتیاز و ۳۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ایران درخواست تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در امور شکنجه برای سفر به این کشور را رد کرده است. مقام‌های ایرانی ادعا می‌کنند که این درخواست را بدلیل استفاده نمایندگان غربی در شورای حقوق بشر از «ادبیاتی مسموم» رد کرده‌اند. کشورهای غربی، دوشنبه هفته جاری، در اجلاس دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل، از جمهوری اسلامی به علت نقض حقوق بشر در ایران به صراحت انتقاد کردند. نمایندگان بریتانیا و فرانسه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص خشونت‌های پس از انتخابات در ایران شده بودند. استرالیا و ایالات متحده نیز درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند. نماینده بریتانیا هم از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته بود که از بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل برای سفر به ایران به منظور انجام تحقیق در خصوص خشونت‌های پس از انتخابات و بررسی وضعیت حقوق بشر در این کشور، دعوت به عمل آورند. به گزارش آسوشیتدپرس، جمهوری اسلامی همچنین ۴۳ درخواست دیگری را که در جریان این اجلاس مطرح شده، رد کرده است. این درخواست‌ها شامل مواردی چون رفع تبعیض از زنان و دگرباشان، آزادی زندانیان سیاسی و توقف آزار و اذیت روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران و توقف صدور و اجرای حکم اعدام است. ایران همچنین اعلام کرده که از شکنجه به عنوان ابزاری قانونی علیه مجرمان استفاده نمی‌کند. محمدجواد لاریجانی، رئیس هیات ایرانی شرکت کننده در این اجلاس اعلام کرده که این پیشنهادها توسط «گروهکی سازمان یافته» از تعدادی از کشورها مطرح شده که فضای «خطرناکی» را در شورای حقوق بشر ایجاد کرده‌اند. کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، پس از اظهارات هیات ایران در ژنو اعلام کرد که نمایندگان ایران با «پذیرش و رد همزمان» پیشنهادات نمایندگان هیات‌های سازمان ملل، نهایت ‌«عدم احترام» به هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی را به نمایش گذاشتند. ارون رودز؛ سخنگوی این کمپین، واکنش ایران به جمع‌بندی شورای حقوق بشر را «لحظه مهمی» دانسته که نشانه «رفتار فریبکارانه دولت ایران نسب به هنجارهای بین‌المللی حقوق بشر بود.» هیات ایرانی از اظهارات کشورهای غیرغربی استقبال کرده، اما با طرح همان درخواست‌ها از سوی کشورهای غربی مخالفت کرده است. لاریجانی، روز دوشنبه، اظهارات کشورهای غربی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران را همچون اظهارنظرها درباره پرونده اتمی‌ جمهوری اسلامی، «سیاسی» خوانده بود.
با ۱۲۶ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فیلمی تازه منتشر شده
با ۱۲۳ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به علت فقر مالی هیچ وکیلی پرونده را بعهده نگرفته است / رهانا: دو زندانی سیاسی کرد به نامهای قادر محمدزاده و محمد امین عبدالهی اهل شهر بوکان که همراه یک‌دیگر بازداشت شده‌اند، در دادگاه تجدید نظر به اتهام «همکاری با احزاب کردی» به اعدام محکوم شدند. صدور این حکم در حالی است که دادگاه بدوی حکم ۲۳ سال حبس برای قادر محمد زاده و ۲۰ سال حبس برای محمد امین عبداللهی را پیش‌تر صادر کرده بود. فاطمه محمدی مرام، مادر قادر محمد زاده در اولین مصاحبه خود پس از صدور حکم فرزندش با اشاره به بی گناهی او و محمد امین عبدالهی به خبرنگار رهانا می گوید: «۴۳ سال حبس کافی نبود، اعدام صادر کردند.» این مصاحبه در پی می‌آید. / پسرتان چگونه و کی بازداشت شد؟ پسرم همراه دوستش محمد امین عبداللهی سال ۱۳۸۴ که طبق گزارشاتی که دوتن از دوستان‌شان به اداره اطلاعات فرستاده بودند، حوالی شهر بوکان توسط نیروهای این اداره بازداشت شدند. / بعد دستگیری چی شد؟/ بعد از دستگیری یک ماه در اطلاعات بوکان زیر شدیدترین شکنجه و در بدترین شرایط ممکن نگهداری شدند، سپس به مهاباد منتقل شدند و دادگاه انقلاب مهاباد هم حکم ۲۳ سال زندانی برای پسرم و ۲۰ سال برای محمد امین عبداللهی صادر کرد و بعد از مدتی به زندان ارومیه تبعیدشان کردند...
با ۱۱۸ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حیفم آمد بقیه از این گوهر پراکنی بی نصیب بمانند / کاربری به نام محقق، در بخش نظرات بالاترین خطاب به من افاضه فضل کرده اند که:این اعلامیه ابلهانه که تو از آن سخن میرانی بر اساس جهالت محض بنیانگذاری شده.این اعلامیه بر اساس یک فرض غلط بنیانگذاری شده ولی مدعی عقلانیت است.آنقدر احمق بودند که برای مبارزه با قوانین بی نقص و همه جانبه خالق هستی از مسخره ترین روش ممکن استفاده کرده اند و کودن بودن خود را در معرض دید هر انسان عاقلی قرار داده اند.جالبتر از همه اینکه انسان نماهای ابله تر از مدونان این اعلامیه در بسیاری از نقاط جهان به آن لبیک میگویند.
با ۱۱۲ امتیاز و ۲۱۶ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دامنه اعتراض ها به تغییر رنگ سبز پرچم ایران در دکور چند مراسم رسمی رئیس جمهوری این کشور، به اعتراض یک نماینده مجلس این کشور کشیده شد. حسین سبحانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن اشاره به "مثبت بودن حساسیت" رسانه ها، تاکید کرد که رنگ های پرچم ایران تغییر ناپذیر است. در دکور جلسه مطبوعاتی محمود احمدی نژاد، که روز سه شنبه ۲۷بهمن (۱۶ فوریه) در تهران و در مقابل دوربین رسانه ها، رنگ سبز پرچم ایران به شکل نوار باریکی درفضای آبی رنگ زمینه محو شده بود بود. این مساله که دو بار پیش از این هم در مراسم معارفه مدیرعامل جدید ایرنا و حضور رئیس جمهوری درجمع اعضای ستاد برگزاری سالگرد انقلاب این کشور اتفاق افتاده بود، با واکنش های بسیاری روبه رو شد.
با ۱۰۸ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جوان اول ستاد احمدی نژاد ، به عنوان فرماندار "ری" معرفی شد. به گزارش رجانیوز جعفر فرجی، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت و از فعالان ستادهای مردمی دکتر احمدی نژاد است. وی با تاسیس کانون نخبه نقش عمده ای در جذب و تربیت نوجوانان مستعد مناطق محروم جنوب تهران و آموزش و راهیابی آنها به دانشگاه های معتبر کشور داشته است. فرجی گزینه اصلی تصدی مسئولیت مشاور جوان رئیس جمهور پس از استعفای بذرپاش از این سمت بوده و در سال‌های گذشته یکی از اعضای اصلی گروه مشاورین جوان رئیس جمهور به شمار می‌رفتهاست. گفتنی است وی 27ساله و چهارمین فرماندار شهرری در 4 سال اخیر است.
با ۱۰۵ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از بازداشت و ضرب و شتم پسر کروبی ، برای من جالب تر ، اظهار نظر دادستان تهران بود که خبر بازداشت علی کروبی را تکذیب کرده و از او خواستار مدرک شده بود.// فکر میکنم این یکی از موارد نادر تاریخ قضایی ماست که محل ظلم واقع شده ، باید برای اثبات ادعایش مدرک بیاورد. پس دادستان که مدعی العموم است چه کاره است؟ دیروز گزارشی هم تهیه کردم که دادستان تهران عملا با این اظهار نظر نشان داده بی طرف نیست. اینجا ببینید.// اما علی کروبی باید چه مدرکی نشان بدهد که بازداشت شده؟ چه مدرکی بهتر از خبرگزاری فارس؟ دوشنبه ۲۶ بهمن خبرگزاری نیمه دولتی فارس در مطلبی نوشت که "کروبی نتوانست سند ارایه کند ، از پسرش مایه گذاشت". در پاراگراف سوم گزارش فارس که از روزنامه جوان نقل کرده ، "در این میان علی کروبی پسر مهدی کروبی که نتوانسته بود همراه پدر از صحنه فرار کند برای مدتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد."
با ۱۰۳ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


عفو بین الملل امروز ایران را به دلیل رد پیشنهادات مهم سازمان ملل برای بهبود وضعیت حقوق بشر در آن کشور، به باد انتقاد گرفت. این پیشنهادات شامل توقف اعدام جوانان، ضمانت هایی برای برپایی دادگاههای عادلانه، تحقیق در خصوص گزارشهای مربوط به شکنجه از جمله تجاوز و نیز آزاد کردن افرادی است که به دلیل پیگیری مسالمت آمیز حقوق انسانی خود، بازداشت شده اند.
با ۱۰۱ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امیررضا عارفی از متهمان عضویت در انجمن پادشاهی ایران، که دوماه قبل از انتخابات بازداشت شده بود، روز سه‌شنبه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. محمد مصطفایی، وکیل مدافع امیررضا عارفی از حکم اعدام موکلش به اتهام محاربه خبر داده است. آقای مصطفایی در وبلاگش نوشته است: «این جوان ۲۱ ساله به اتهام عضویت و همکاری و تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف انجمن پادشاهی ایران در تاریخ ۲۶ فروردین سال جاری دستگیر شد.»
با ۹۹ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رویترز: یک مقام روسی می گوید به دلیل مشکلات فنی پیش آمده، این کشور قادر نیست سامانه دفاع هوایی را به ایران در زمان مقرر تحویل دهد. این مقام روسی می گوید تحویل این سامانه تا رفع مشکلات فنی به تعویق افتاده است.
با ۹۸ امتیاز و ۵ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بیانیه دبیرستان مشهور یکصد کلاسی فرانتس بوم: دبیرستان ما در خیابان رایموند، در همسایگی ساختمان کنسولگری ایران است. در ۸ ماه گذشته ایرانیان مقیم آلمان، در اعتراض به تقلب در انتخابات و کشتار وحشیانه مردم بی گناه ایران، عکس ها و پلاکاردهایی را به نشانه در این جا نصب می کنند. اما متاسفانه ما دانش آموزان آلمانی، هر روز شاهد هستیم که ماموران کنسولگری ایران با توهین و زیر پا گذاشتن قانون اساسی کشورمان، رفتاری غیر انسانی با معترضان ایرانی دارند. آزادی را نقض کرده، عکس های قربانیان بعد از انتخابات را پاره و پلاکاردها را جمع آوری می کنند. ما تا زمانی که کنسولگری ایران به این رفتار ضد انسانی و ضد آزادی ادامه دهد، به این اعتراض ادامه خواهیم داد
با ۹۸ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شوراى حقوق بشر سازمان ملل مى گويد كه ايران درخواست آزادى تمام زندانيان سياسى، تعيين نماينده ويژه در امور شكنجه و پذيرش تحقيق بين المللى در باره خشونت هاى پس از انتخابات اين كشور را رد كرده است. شوراى حقوق بشر سازمان ملل كه نشست سالانه خود را از روز دوشنبه آغاز كرده است در گزارشى از مباحث مطرح در اين گردهمايى اشاره كرده است كه ايران همچنين نپذيرفته است تا مجازات اعدام را لغو كند و گفته است كه از شكنجه به عنوان ابزارى قانونى استفاده نمى كند. در نشست روز دوشنبه كه به عنوان بخشى از مرور جهانى وضعيت حقوق بشر كشورها طى هر چهار سال برگزار شد پيشنهادهاى بسيارى مطرح شد كه از آن جمله مى توان به توصيه ارائه شده از سوى شيلى اشاره كرد كه در آن خواسته شده تا حقوق سياسى و مدنى همه از جمله ناراضيان تضمين شود.
با ۹۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بهلول را گفتند فرق «مستراح» و «منبر» چیست؟ گفت در اصلشان فرقی نیست. هرکس که نخواهد در «جمع» بریند در آن رود، و هرکس که بخواهد «بر جمع» بریند بر این رود!
با ۹۷ امتیاز و ۹ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مصاحبه ای قدیمی از خمینی که در آن ادعا می کند شاه جوان ها را فلج کرده بود و نمی گذاشت آنها رشد بکنند. وی همچنین مدعی می شود که تحصیل در همه رشته های هنر و علم مجاز خواهد بود. البته ممکن است رشته های هنری که مفسده داشته باشد برای اخلاق بشر از آنها جلوگیری کنیم. در ادامه هم وی دیدگاه خود در مورد مذاکره و امضای موافقتنامه را بیان کرده و می گوید: ما با کسی موافقت نکردیم. سران جبهه ها آمدند. من حرف زدم. آنها قبول کردند. مسائلی که من می گویم نمی شود در آنها تجدید نظر کرد. ما با کسی توافق نمی کنیم. ما می گوییم بقیه می پذیرند. هر کس بپذیرد از ماست وگرنه به ما ارتباطی ندارد.
با ۹۵ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بیش از ۱۲۰۰ تن از فعالین اجتماعی و زنان در نامه ای اعتراض خود را نسبت به تصویب لایحه حمایت از خانواده علام کردند. متن تامه به شرح زیر است: هم میهنان عزیز؛ زنان و مردان برابری خواه و عدالت جو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در اقدامی عجولانه و نابخردانه مواد 23 و 25 لایحه به اصطلاح «حمایت از خانواده» را با اعمال تغییراتی بی فایده و غیر موثر برای حمایت از نهاد خانواده، به تصویب رساند. این لایحه، نه تنها از قانون 35 سال پیش یعنی قانون مصوب سال 1353 بسیار عقب تر است، بلکه قصد دارد چندهمسری مردان را قانونی کند. براساس لایحه جدید، اگر زنی مبتلا به بیماریهای صعب العلاج شود، یا شش ماه از خانه غیبت کند، یا حتا اگر به طور نمونه به دلیل صدور چک بلامحل زندانی شود، شوهرش می تواند همسر تازه ای اختیار کند. در حالی که در شرایط عکس آن، زن حتی حق طلاق هم ندارد. این اقدام در حالی صورت گرفته است که ارائه این لایحه توسط دولت وقت به مجلس، در تیرماه 1386، اعتراض گسترده مدافعان حقوق زنان و همچنین دیگر مدافعان مدنی حقوق برابر و سلامت خانواده را به همراه داشت. محور اعتراضات این لایحه دو ماده 23 و 25 بود که اولی، به مردان امکان می داد که بدون اطلاع و اجازه همسر خود، همسران دیگری اختیار کنند و دومی، نيز در ابتدا براي مهريه زن ،‌ ماليات تعيين كرده بود و اخيرا با حذف ماليات بر مهريه ‌‌،آنرا به متعارف و غير متعارف تقسيم نموده است و بدون تعيين ملاكي براي اين امر‌، عملا امكان استفاده از تنها ابزار قانوني زنان براي طلاق را محدود كرده است. در واکنش به کلیات این لایحه ضد زن، کنشگران جنبش زنان و مدافعان حقوق برابر، اعتراضات گسترده ای را سامان دادند. آنها با توزیع بروشورها، نوشتن مقالات و انتشار بیانیه ها، اطلاع رسانی وسیعی را تدارک دیدند. نتیجه این اعتراضات تشکیل «ائتلاف بزرگ نه به لایحه ضد خانواده» در سال 87 بود که با مشارکت طیف گسترده ای از کنشگران جنبش زنان تشکیل شد. فعالان این ائتلاف، توانستند از راه های مختلف، همچون جمع آوری امضاء، ارسال پیامک و کارت پستال های اعتراضی «نه به لایحه»، حضور در دفاتر نمایندگان، و همچنین حضور اعتراضی در مجلس شورای اسلامی، صدای اعتراض زنان را به گوش نمایندگان مجلس برسانند. سرانجام، موج این اعتراضات گسترده، منجر به حذف مواد 23 و 25 شد.
با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خامنه ای امروز گفت انقلاب اسلامی از مسیر خود منحرف نشده. نتیجه گیری منطقی: انقلاب اسلامی از همان ابتدا در مسیر جنایت، تجاوز و شکنجه بوده است.
با ۹۱ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پلیدی که سنگفرش شهر مرا از خون ندا سرخ نمود ، از تغییر رنگ پرچم چه باک دارد.او مطمئن است که ما بدجوری سبزیم !
با ۹۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به نظر میرسد حکومت موجی از ناامنی های اجتماعی به راه انداخته است، خبرهای متعددی از دزدی و زور گیری از تهران بگوش میرسد. این نا امنی ها برای این است که بتوانند برهانی برای امنیتی کردن فضا داشته باشند. این سناریو نخ نما، بارها پیش از اجرایی کردن طرح های امنیت اجتماعی نیز مشاهده شده است
با ۸۷ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه:سید شهاب الدین طباطبایی رییس ستاد ۸۸(ستاد جوانان حامی موسوی و خاتمی)آزاد شد. به گزارش خبرنگار کلمه طباطبایی پس از تحمل بیش از ۸ ماه بازداشت دقایقی پیش با قرار وثیقه به مرخصی ۵ روزه آمد. از شورای موسس ستاد ۸۸ شهاب طباطبایی ۱۵ نفری است که آزاد می شود و هنوز دو نفر از اعضای این شورا در بازداشت بسر می برند.
با ۸۶ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مدیرکل اداره ارشاد قم انتشار کتاب‌های آیت‌اله یوسف صانعی و آیت‌اله حسینعلی منتظری دو تن از مراجع تقلید شیعه را ممنوع اعلام کرده است. به گزارش جرس محمدحسین استاد همچنین دستور داد که برای انتشار مجدد رساله آیت‌اله منتظری نیز مجوزی صادر نشود. پیش از این جامعه مدرسین قم اعلام کرده بود که آیت‌اله صانعی از صلاحیت مرجع بودن خارج شده است.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


طبق گزارشات دريافتي تعداد بازداشت شدگان تظاهرات 22 بهمن در شيراز 180 نفر برآورد شده است. مزدوران حكومتي 60 نفر از بازداشت شدگان را به زندان عادل آباد منتقل كرده اند و 50 نفر ديگر را به بلوك 100 كه تحت عنوان هتل 5 ستاره اطلاعات معروف است انتقال داده اند .
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با حکم دادگاه انقلاب امیر رضا عارفی، جوان ۲۱ ساله‌ای که دو ماه پیش از انتخابات دستگیر شده بود، به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی به عنوان "محارب" به اعدام محکوم شد. رسانه‌های دولتی تاکنون این خبر را انتشار نداده‌اند. محمد مصطفایی، وکیل امیررضا عارفی، در نوشته‌ای که در وبلاگ وی منتشر شده است، از صدور حکم اعدام برای موکل خود خبر داد. بر اساس حکم صادره از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب، امیر رضا عارفی به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی ایران و همچنین همکاری با این گروه به اعدام محکوم شده است. به نوشته‌ی آقای مصطفایی، این حکم در روز ۲۷ بهمن‌ماه ابلاغ شده و وی مهلتی ۲۰ روزه برای اعتراض نسبت به آن دارد. صدور حکم اعدام برای این جوان ۲۱ ساله که دو ماه پیش از انتخابات دستگیر شده، در حالی صورت می‌گیرد که دو روز پیش نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران اختصاص داشت و بسیاری از کشورهای غربی از جمله آلمان خواهان رعایت موازین بین‌المللی حقوق بشر، از جمله برگزاری‌‌دادگاه‌های عادلانه از سوی ایران شدند. در همین راستا، ایران روز چهارشنبه (۱۷ فوریه) بایستی به موارد و پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان در این نشست پاسخ دهد. آرش رحمانی‌پور و محمد علی زمانی به اتهامی مشابه اعدام شدند رسانه‌های دولتی ایران حکم اعدام امیررضا عارفی را بازتاب نداده‌اند. به نظر می‌آید علت این امر اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل باشد که در این روزها به نقض حقوق بشر در ایران می‌پردازد. خبرگزاری فارس در مرداد ماه امسال امیر رضا عارفی را «یکی از متهمان کودتای مخملی» خوانده و بر اساس کیفرخواست صادره آورده بود که وی «از طریق ارتباط با فردی به نام فرود فولادوند با سرویس اطلاعاتی آمریکا مرتبط بوده است». این خبرگزاری همچنین بر پایه‌ی این کیفرخواست اعلام کرده بود که امیررضا عارفی به همراه متهمی دیگر، در صدد انفجار چندین امامزاده و حسینیه از جمله مرقد امام خمینی بوده‌اند و طرح‌های خود را نیز آزمایش و فیلم این آزمایش‌ها را به آمریکا ارسال کرده‌اند. چنانچه دادگاه تجدیدنظر با اجرای حکم اعدام برای امیررضا عارفی موافقت کند، این سومین حکم اعدامی خواهد بود که پس از انتخابات به دلیل "ارتباط با انجمن پادشاهی" به اجرا در خواهد آمد. در هفته‌های گذشته، احکام مشابهی برای دو تن دیگر به نام‌های آرش رحمانی‌پور ۲۰ ساله و محمدرضا علی زمانی ۳۷ ساله به اجرا در آمد که واکنش‌های شدید فعالان حقوق بشر را به همراه داشت. هر چند در ابتدا قوه‌ی قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت که این دو نفر در جریان وقایع روز عاشورا دستگیر شده‌اند اما به گفته‌ی وکلای آنها، دستگیری هر دوی آنها به پیش از برگزاری انتخابات بازمی‌گردد. محمد مصطفایی، وکیل مدافع امیر رضا عارفی اظهار امیدواری کرده است که دادگاه تجدید نظر حکم صادره برای موکل وی را نقض نماید.
با ۸۳ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


درک درستی از مبارزه برای آزادی ایران نداریم، شاید چون تجربه یک ایران آزاد را نداشته ایم و هنگامی که این فقدان با عدم درک درست از موقعیتمان تلفیق میشود حاصلش همین پراکندگی و ملغمه ای می شود که در مبارزات خارج از کشور شاهدش هستیم. آری، اگر ایرانی آزاد داشتیم، هیچ مانعی نداشت که به عنوان یک شهروند ایرانی کمونیست برای اقتصاد اشتراکی تبلیغ یا به عنوان یک کرد برای خودمختاری کردستان ... مبارزه مدنی کنیم و با دیگران مرزبندی کرده به مبارزه سیاسی در چهارچوب احترام به حقوق انسان بپردازیم. اما امروز ما ایرانیان چه لیبرال و چه سلطنت طلب، چه جمهوری خواه و چه کمونیست در درون مرزهای ایران از این حق انسانیمان مثل بسیاری دیگر از حقوق دیگر انسانیمان محروم هستیم و این آن فصل مشترکیست که باید و شاید که ما مبارزین و سیاسیون را به هم به پیوند دهد: تلاش برای به دست آوردن آزادی و حقوق انسانی که در در قانون اساسی جمهوری اسلامی مصرح نیست! تا این مهم محقق نشود، بنده عقیدمند خواهم بود که به درک درستی از مبارزه دست نیافته ایم و تا هنگامیکه در تظاهراتمان پرچم دیگری را که به عنوان همرزم در کنارمان ، در رزم برای رسیدن به بستری دموکراتیک برای امکان رقابت حزبی بر نمیتابیم؛ از مفهوم آزادی هم درک درستی نداریم، چون مثل استبدادیون آزادی را فقط برای خود خواسته ایم و انی را که از ما نیست بر نتافته ایم (!) (تاکید میکنم در مبارزه برای آزادی از ماست حتی اویی که بعد از رسیدن به آزادی نوای دیگری سر خواهد داد!) اگر تا به امروز نتوانسته ایم این راه را با هم و در کنار هم هموار کنیم، علت آن است که هر چند همراه هستیم، اما بیش از اندیشیدن به راه مشترکی که در پیش داریم، در پس توی اندیشه هامان رویای بعد از رسیدن به مقصد را پرورانده ایم! راهکاری که باید در پیش بگیریم چیزی نیست جز اینکه: اگر به نام آزادی ایران مبارزه میکنیم, مبارزه برای دموکراسی را با آنچه که پس از به دست آوردن دموکراسی انجام خواهیم داد (رقابت با احترام به حقوق انسان)، اشتباه نگیریم. ابتدا افق روشن و غیر حزبی و غیر ایدئولوژیک از مقصود مبارزاتمان ترسیم کنیم و با طرح شعارهای حقوق بشری و خواستاری برگزاری رفراندم با نظارت بین المللی، پرچمی برافرازیم که تمامی نیروهای اپوزسیون فارغ از هر گرایشی، آن را بالا برند و اگر فقط آنرا بالا نبرند، آن را هم بالا برند. اگر هدفمان را رسیدن به آزادی و احترام به حقوق شهروندی و انسانی (که به نظر نویسنده: این حقوق در قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نشده!) تعریف کنیم و نه به قدرت رسانیدن حزب محبوبمان؛ آنگاه است که میتوان دست رقیب سیاسی بالقوه مان در ایران آزاد را بالفعل در راه آزادی ایران فشرد و اگر ریشه شکاف نسلها را همین استبداد لعنتی بدانیم، و احترام متقابل را سر لوحهٔ مبارزه برای آزادی قرار دهیم؛ به جای شبکههای جوانان ... ، میتوانیم یک شبکه سراسری ایرانیان داشته باشیم و با درک درست از جایگاهمان, همه نیرو ها، استعدادها و تجربیاتمان را با هم در آمیخته یک صدای واحد در جایی باشیم: که نبض رژیم بدون تعامل با آن نمیزند و صدایمان اگر بلند باشد نه تنها خفه اش نمیکنند، بلکه بازتاب خواهد یافت. تمرکز در راهی که ایستگاه مقصود آن حقوق بشر و رفراندوم باشد، نه تنها همه مبارزین غیر اصلاح طلب را همقطار میکند، بلکه بسیاری اصلاح طلبان بی قصد و مرض هم اگر همراه نشوند، قلبا مشکلی با رسیدن این قطار به مقصد نخواهند داشت ...
با ۸۰ امتیاز و ۲۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ