کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

[farsibooks] حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ تشبه مرد به زن حرام است

 

آی طنز > محمود فرجامی > «حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ تشبه مرد به زن حرام است»

«حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ تشبه مرد به زن حرام است»

محمود فرجامی | ۱۸ آذر ۱۳۸۸

آی‌طنز: در پی انتشار عکس مجید توکلی، فعال دانشجویی با چادر و مقنعه در سایت معتبر و مردمی فارس نیوز تنها یک روز پس از سخنرانی توکلی در مراسم 16 آذر دانشگاه امیرکبیر؛ به سراغ پرچمدار اصلاحات ایران رئیس جمهور بیست میلیونی، سید محمد خاتمی، رفته و نظر وی را در این زمینه جویا شدیم.


ما: جناب آقای خاتمی نظرتان راجع به این عکس چیست؟
خاتمی: بسم‌الله الرحمن الرحیم. عکس بسیار خوبی‌ست. البته به گمانم یک مقدار نورپردازی اش مشکل داشته باشد.

ما: از آن لحاظ نپرسیدیم از نظر پوشش پرسیدیم.
خاتمی: خیلی خوب است. همانطور که بارها فرموده‌اند چادر حجاب برتر و لباس ملی زنان مسلمان ایرانی است و از این نظر از این خواهرمان متشکرم. البته این را هم بگویم که برخلاف برخی ادعاها، ما در زمان اصلاحات هم به شدت مروج حجاب و چادر بودیم.

ما: ممکن است به صورت این شخص خوب نگاه کنید؟
خاتمی: خیر. اینکار مکروه است و اکثر علمای اسلام اتفاق نظر دارند که این کار جز در مواقعی که قصد نکاح یا متعه در میان باشد جایز نیست.

ما: حالا شما لطف کنید یک نگاهی بیندازید. حجابش که کامل است.
خاتمی: خب چون اصرار می کنید و ما هم اهل تساهل و تسامح هستیم باشد... به به چه حجب و حیایی. آفرین. مرحبا. حتی اصلاح و آرایش هم که این روزها عادی شده نکرده است. یادش بخیر آن زمان‌ها توی اردکان همه دخترها همین تیپی بودند.

ما: ایشان دختر نیست. پسر است!
خاتمی: لا اله الا الله... نعوذ بالله... لعنت به دل سیاه شیطان.

ما: ناراحت شدید؟
خاتمی: معلوم است که ناراحت شدم. همه علمای اسلام اتفاق نظر دارند که تشبه مرد به زن حرام است. آخر چرا بعضی از جوان‌های این مملکت اسلامی اینطوری می‌کنند؟

ما: این شخصی که می‌بینید مجید توکلی است. فعال دانشجویی اصلاح طلب است. به خاطر اعتراضات سیاسی قبلا پانزده ماه زندان کشیده. از دانشگاه اخراجش کرده‌اند. این عکس را هم یک روز بعد از دستگیری‌اش در مراسم 16 آذر خبرگزاری فارس منتشر کرده که مال سپاه است.

خاتمی: به هر حال این جوان عزیز بهتر بود این کار را نمی کردند حتی در سپاه.
ما: فکر نمی کنید ممکن است مجبورش کرده باشند؟ مثلا با کتک تنش کرده باشند و عکس گرفته باشند؟

خاتمی: نعوذ بالله!... یعنی می‌فرمایید در نظام اسلامی ممکن است کسی را مجبور کرده باشند؟... نگویید این حرفها را... دشمنان را شاد نکنید... نظام را تضعیف نکنید... یادتان باشد حفظ نظام از اوجب واجبات است. ولی شخصا متاثر شدم. تشبه مرد به زن حرام است.

ما: تشبه زن هم به مرد حرام است... به هر حال ممنون. زحمت کشیدید!
خاتمی: برندارید این عکس‌ها را نشان مهدی کروبی بدهید ها... عصبی است و مصالح نظام را خوب درک نکرده... فردا می‌بینید همین را علم می‌کند نامه سرگشاده می نویسد دل دشمنان اسلام و انقلاب را شاد می‌کند. میرحسین هم که هی بیانیه می‌دهد. اصلا خود هاشمی هم که رئیس تشخیص مصلحت نظام است گه گاهی خوب مصلحت را تشخیص نمی دهد.

ما: کلا متشکریم.
خاتمی: من هم به نوبه خودم از شما و تمام کسانی که اهل گفتگو هستند متشکرم و تاکید می کنم که حفظ نظام از همه چیز مهمتر است.

ما: حتما!

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ