کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

[farsibooks] Tuesday 3 August 2010 amordAAd 12th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 08/04/2010

 

http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=59501b41ec&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/8/3
Subject: Best of Balatarin for 08/04/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




میرحسین موسوی در سخنان 11 مرداد 89 خود با جمعی از ایثارگران گفت: "ظلم و جور در هر شرایطی و هر دوره ای بد است چه در دوران پهلوی و چه در دوران جمهوری اسلامی. ظلم در جمهوری اسلامی اتفاقا بدتر است چراکه به نام اسلام صورت می گیرد. آیا اسلام قبول می کند که از یک انسان هتک حرمت شود یا با فروکردن سر یک زندانی در توالت از او اعتراف گرفته شود؟" به گزارش خبرنگار جرس از تهران به نقل از منابع آگاه نام این زندانی سیاسی حمزه کرمی است. وی از فرماندهان سپاه در دوران دفاع بوده وآخرین سمتش در سپاه رئیس ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان تهران بوده است. کرمی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴، فرماندار ورامین و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰، مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهوری در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده است. وی در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، مسئول ستاد مطبوعاتی هاشمی رفسنجانی بود و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت وبسایت جمهوریت را بر عهده داشت و در ستاد میرحسین موسوی فعالیت داشت. حمزه کرمی در جریان حوادث بعد از انتخابات دستگیر شد. بیش از هفتاد روز در سلول انفرادی بوده و بدون وکیل در سوم شهریور ماه 88 در دادگاه محاکمه شد. کرمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ۱۶ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. وی با ارائه لایحه تجدید نظرخواهی، تمامی اعترافات خود را در بازجویی ها و دادگاه اولیه تکذیب و اظهار کرده است که تمامی این اعترافات تحت فشارهای شدید از او اخذ شده و فاقد هرگونه ارزش حقوقی و اخلاقی است. شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، حمزه کرمی را به ۱۱ سال حبس قطعی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم کرد. حمزه کرمی رکورد دار طولانی ترین حکم در میان دستگیرشدگان پس از انتخابات است. حمزه کرمی که در24 اریبهشت ماه 89 با تودیع وثیقه سنگین دو میلیارد تومانی به طور موقت از زندان اوین آزاد شده بود، 29 اردیبهشت به اوین بازگردانده شد. ماموران امنیتی از وی خواسته بودند که علیه هاشمی رفسنجانی مصاحبه تلویزیونی کند اما وی این درخواست را رد کرد و به همین دلیل با تمدید مرخصی پنج روزه وی موافقت نشد و به زندان بازگردانده شد. کرمی در اوایل مرداد جاری در حالی که برای دومین بار به مرخصی پنج روزه آمده بود در اثر حمله قلبی در بخش سی سی یو بیمارستان طالقانی تهران بستری شد. دکتر هادی منافی وزیر اسبق بهداشت ودرمان به نمایندگی از آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان صبح یکشنبه سوم مردادماه از وی عیادت کرد. یکی از بستگان وی اعلام کرد که وی در حالت نیمه هوشیار قرار دارد و پزشکان او را ممنوع الملاقات کرده اند. حمزه کرمی که به خاطر شکنجه های زیاد دچار بیماری های گوناگون شده گفته است: مرا انواع شکنجه کردند از جمله بیش از بیست بار سرم را در کاسه توالت فرنگی پر از کثافت کردند و می خواستند که آنچه را آنها می گویند اعتراف کنم! هرگاه فریاد "یا زهرا" سر می دادم، به آن حضرت جسارت می کردند! وقتی می گفتم: "یا الله"، می گفتند: خدایت امروز ماییم که هرکاری بخواهیم با تو می کنیم!
با ۲۵۷ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به اعتقادات ما توهین شده. به مقدسات ما توهین شده. به خدا، پیغمبر و امامان و … توهین شده. به اعتقادات یک میلیارد انسان توهین شده. اینها جملاتی است که زیاد شنیده ایم. زیاد می شنویم و خواهیم شنید. نخست : این نکته باید روشن شود که لزوما تعدد پیروان یک مکتب، عقیده و یا طرز فکر هیچ دلیل مستندی بر حقانیت آن نیست. اگر اینطور بود الان مردم دنیا باید تمام اعتقادات خود را رها ‪کرده‬ و دنباله روی چین و هند میشدند. بنابراین تکرار جمله (شما به اعتقادات یک میلیارد مسلمان توهین کردید) هیچ کمکی به اثبات درستی یا بر حق بودن اعتقادات آن یک میلیارد نمیکند. کما اینکه روزگاری در آلمان، فاشیسم در اکثریت مطلق بود،‌ ولی امروز هیچکس در دفاع از فاشیسم نمی تواند از منطق فوق استفاده کند. تقریبا همه انسانهای زمان گالیله هم اعتقاد داشتند خورشید بدور زمین می چرخد. اکثریت هندوها گاو را مقدس می دانند. آیا اکثریت دلیلی بر حقانیت است؟ لابد میخواهید بگویید: عقاید آنها باطل و پوچ بوده، ولی عقاید ما الهی و مقدس اند ! … ادامه را بخوانید.
با ۱۷۱ امتیاز و ۱۲۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرگزاری‌های بین‌المللی لحظاتی پیش خبر حمله نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به ارتش لبنان در مرز این کشور را مخابره کردند. به گزارش سرویس سیاسی «فردا» و به نقل از منابع غربی، ارتش اسرائیل در درگیری‌های مرزی دو تن از نیروهای لبنانی را مجروح کرده است. رویترز در نخستین که در خبر نخست خود کوشیده است آغاز درگیری را به نیروهای لبنانی منتسب کند آورده است: مهندسان ارتش اسرائیل، از سوی نیروهای لبنانی مستقر در مرز، هدف تیراندازی قرار گرفته اند و نیروهای صهیونیست مجبور به واکنش و تیراندازی متقابل شده اند. خبرگزاری فرانسه در خبری فوری خود که لحظاتی پیش مخابره شد آورده است: یک نظامی و یک غیر نظامی لبنانی در تبادل آتش توپ‌خانه و تیراندازی بین ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش این کشور زخمی شدند. قرار است سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امشب سخنرانی مهمی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ روانی و نظامی علیه حزب الله لبنان به بهانه نتایج احتمالی دادگاه ترور رفیق حریری و اتهام زنی به مقاومت اسلامی داشته باشد.
با ۱۶۷ امتیاز و ۳۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ژاپن روز سه شنبه با مسدود کردن حساب بانکی چهل سازمان ایرانی و یک فرد متهم به همکاری با برنامه موشکی و اتمی ایران پروژه تحریم ایران را کلید زد. دولت نخست وزیر ژاپن این خبر را زمانی اعلام کرده است که Robert Einhorn مشاور وزارت امورخارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح های اتمی به آسیا سفر کرده است. ژاپن تحریم های بیشتری را تا آخر آگوست علیه ایران تصویب خواهد کرد.
با ۱۵۷ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


اعتصاب غذا
با ۱۴۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ادبیات این مرد دیگه از حد کوچه بازاری و چاله میدونی هم گذشته...
با ۱۴۹ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


باکلاس ها در بالاترین به دیگران توهین نمی کنند.منفی عقیدتی نمی دهند.قومیت و مذهب دیگران را زیر سوال نمی برند.با باند بازی و یا ساختن آی دی های متعدد رای به دست نمی آورند.نقد می کنند و نقد می شوند.برای خود نمایی منفی نمی دهند و اگر منفی می دهند برای ارتقای بالاترین می دهند.زیر آب نمی زنند! و اسپم نمی کنند.نظرشان نشانگر سواد والایشان است و مطالبشان همیشه به دل می نشیند.برای کسب امتیاز لینک نمی دهند.روی تبلیغات سایت کلیک می کنند.در بخش نظرات به مسخره کردن دیگران نمی پردازند.به تیتر و آی دی رای نمی دهند.به بالا اولی ها برای اینکه انرژیشان کم است، توهین نمی کنند.لینکهای مبتکرانه و خلاقانه می فرستند.تمام اعضای بالاترین آنها را می شناسند و دوستشان دارند نه به واسطهی اسم و رسمشان بلکه به دلیل با کلاس بودنشان.حالا به نظر شما چه کسانی با کلاس های بالاترینند؟آیا شما یک فرد با کلاس در بالاترین هستید؟
با ۱۳۶ امتیاز و ۱۰۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


حمزه کرمی که به خاطر شکنجه های زیاد دچار بیماری های گوناگون شده گفته است: مرا انواع شکنجه کردند از جمله بیش از بیست بار سرم را در کاسه توالت فرنگی پر از کثافت کردند و می خواستند ...
با ۱۳۵ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شبکه تلویزیونی العربیه در خبری اعلام کرد که تانک‌های اسراييل با تحرک در مناطق مرزی جنوب لبنان، در این منطقه موضع گرفته‌اند. به گزارش فارس به نقل از شبکه العربیه، منابع آگاه در ارتش لبنان اعلام کردند که نیروهای ارتش لبنان با نیروهای صهیونیست به طور پراکنده درگیر هستند. این شبکه در ادامه اعلام کرد که تانک‌های اسرائیلی شروع به تحرک در مرزهای جنوبی لبنان کرده‌اند و درحال موضع گیری جنگی هستند. شبکه الجدید لبنان نیز اعلام کرد که هلی‌کوپترهای آپاچی رژیم صهیونیستی تاسیسات نظامی ارتش لبنان را هدف قرار دادند. از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که صدای انفجارهای شدید در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شنیده می‌شود. در پی تبادل آتش میان نظامیان رژیم‌صهیونیستی و لبنانی، ارتش این رژیم از ترس واکنش‌های احتمالی ، برای پناه دادن به صهیونیست‌ها در مناطق شمالی، پناهگاه‌های خود را باز کرد.ناهگاه‌های اسرائیل در شهرهای "کیرات شمونا " و "الجلیل " باز شد تا شهروندان نگران اسرائیلی به این مناطق پناه ببرند. دقایقی پیش منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که سربازان ارتش لبنان امروز سه‌شنبه در واکنش به شلیک تانک‌های نظامیان صهیونیست در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی درگیر شدند. در این درگیری که با تبادل آتش توپخانه‌ای و تیراندازی صورت گرفته است یک نظامی و یک غیرنظامی لبنانی زخمی شدند. همچنین ارتش لبنان در پاسخ به حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهرکی در جنوب این کشور، 2موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.
با ۱۱۹ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اصلا تا حالا فكر كردين مزار اين بزرگمرد ايراني كجاست ؟ . . احتمال قريب به يقين نمي دونيد ... تعجبي نداره غصه هم نخوريد خيلي ها مثل شما هستند از جمله خود من كه تا همين چند هفته پيش نمي دونستم و كاملا اتفاقي اين موضوع رو فهميدم . . امير كبير صدر اعظم ايران در زمان ناصر الدين شاه كه با دسيسه هاي يك سري وطن فروش و طماع در حمام فين كاشان به قتل رسيد در شهر كربلا در كشور عراق به خاك سپرده شد . . اين كه چرا او را به كربلا بردند براي من سوال است و احتمال مي دهم براي دور ماندن مردم از مزارش وجلوگيري از تبديل آن به ميعادگاه مظلومان او را از ايران و ايراني دور كردند و اينكه چطوري در آن زمان جسد اين مرد بزرگ رو با امكانات محدود آن زمان به عراق منتقل كرده اند هم باز جاي سوال دارد . . . اما چيزي كه بيش از همه مايه شرمندگيست اين است كه اكثر قريب به اتفاق ايرانيها نمي دانند مزار اين اسطوره تاريخ كجاست تا زماني كه روابط ايران و عراق تيره بود و كسي حق سفر به كربلا رو نداشت شايد اين ندانستن توجيه داشت ولي امروزه با سفرهاي متعدد مردم به عراق و كربلا جاي بسي تاسف است كه حتي يكي از كساني كه از عراق بر مي گردد نمي داند كه امير كبير هم در آنجا دفن بوده . . . . آيا فكر نمي كنيد كه همين عراقيها به ما خواهند خنديد كه چطور مردي رو كه بسياري از داشته هاي امروزمان را مديون اوهستيم فراموش كرديم؟ من كه خودم از خودم خيلي خجالت كشيدم البته من تا حالا به عراق نرفته ام ولي به هر حال وظيفه ام بود به عنوان يك ايراني كه دم از عشق به وطن مي زنم بدانم كه سرنوشت اين مرد بزرگ پس از مرگ چه شد
با ۱۱۰ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جواد لاری، زندانی سیاسی ۵۵ ساله از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام "محاربه و فساد فی الارض" به اعدام محکوم شد.
با ۱۰۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سالگرد کشته شدن فرزندم پنجشنبه چهارده مرداد است، احمد من یک جوان ۲۲ ساله بود ما آرزو داشتیم برایش مراسم عروسی برگزار کنیم ولی هم بچه ام را کشتند، هم برایش در صدا و سیما فیلم دروغ ساختند و هم قاتلش را بعد از یک سال معرفی نکرده اند. حالا اگر چه در این یک سال داغ ما بیشتر شده است اما چاره ای نداریم جز آنکه یک مراسم خوب و آبرومندانه درست عین مراسم عروسی که آرزویش را داشتیم برای احمد برگزار کنیم». مادر شهید احمد نجاتی کارگر در حالی از برگزاری اولین مراسم سالگرد فرزندش حرف می زند که بعد از گذشت یک سال هیچکدام از شکایت هایشان در دستگاه قضایی نه تنها به نتیجه نرسیده است بلکه مختومه اعلام شده است. احمد نجاتی ۲۴ خرداد ماه سال گذشته در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری، دستگیر شده، سپس بر اثر ضرب و شتم در بیمارستان جان باخت و در قطعه ۲۱۳ ردیف ۱۵ شماره ۳۵ به خاک سپرده شد. منزلت محمدی می گوید: برای برگزاری مراسم سالگرد فرزندم دلشوره دارم ، دلم نمی خواهد هیچ اتفاقی برای دوستان احمد
با ۱۰۳ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ژیلا بنی یعقوب را ببیند در این عکس. همان روزنامه نگاری که سی سال محرومیت از روزنامه نگاری، جواب صدها بار تن لرزه های کسانی است که او با قلم نصیب شان کرده است و آنها نیز حکم به خانه نشینی اش دادند. حالا او در امتداد اعتصاب همسرروزنامه نگارش، خانه ننشست به میدان اعتراض آمد. تن خسته به دیوار تکیه داده است. پرستو سرمدی را نگاه کنید. زانوی خسته از یک سال دویدن برای همسری که از یک روز مرخصی هم بهره مند نبوده است را به دست های خودش تکیه داده است. جرم همسر روزنامه نگارش، اعتقاد و ایمان به باور همان حزبی است که حزب گریزان را واداشت تا در دادگاه نمایشی انتخابات، استعفای اجباری حجاریان و دیگران از همان حزب را جار زنند. اینجا اداره کل سازمان زندان هاست در کشوری که مدعی اداره جهان را دارد. حضور خانواده های اعتصاب کنندگان در میدان درست در روزهایی که خیابان دیگر خیابان خرداد و حماسه نیست، هم ستودنی است و هم کمی تلخ. ستودنی از آن رو که با این همه سرکوب و سختی، هنوز از اعتراض بازنایستادند و تلخ از آن رو که انگار همراهی های ما آنگونه که باید موج نمی آفریند. ایرانیان مهاجر هر یک به سهم خود سعی بر امتداد این اعتصاب کردند، جمعی در کمپ های پناهندگی لب از غذا باز داشتند و جمعی بار دیگر نشستن روبروی سفارتخانه ها را انتخاب کردند و جمعی دیگر در فضای مجازی همدل شدند اما باز هم انگار در این عکس نوعی تنهایی، رخ می نماید و می آزارد. سال گذشته در چنین روزهایی دادگاه نمایشی برپا بود و هر عکسی که می رسید ما محکم تر بر طبل رسوایی حاکمیت می کوبیدیم. دنیا را پر کرده بودیم از متن اعترافات ساختگی آنان که تحت شکنجه اقرار کردند بر آنچه که میل و باورشان نبود. یادتان هست به هر صفحه و شبکه ای که می رفتیم همدلی های ما بود با ابطحی و عطریانفر؟ یادتان هست چقدر همدل و همراه بودیم با آنان که به میل ما هم سخن نگفتند؟ این که می خواهم بگویم قضاوت نیست یک پرسش ساده است. آیا همدلی های ما با آنان که زیر فشار اعتراف کرده بودند برابری می کند با آنان که زیر فشار، اعتصاب کرده اند؟ آیا ما به همان اندازه که عکس ها و تصاویر و خبرهای مربوط به شکسته شدن غیرعادلانه زندانیان را فریاد زدیم، نشکستن این شانزده زندانی در اعتصاب را هم فریاد زدیم؟ پس چرا در این عکس غربتی هست که در عکس های نشان پیروزی عطریانفر نبود؟ ما با عکس های دادگاه نمایشی که کودتا چی برپا کرده بود هم حماسه آفریدیم و دنیا را تکان دادیم. حالا چه شد این عکس هایی که مقاوم های زندان و خانواده های مقاوم ترشان از اعتراض تصویر کرده اند، به آن اندازه دنیا را تکان نمی دهد؟ چرا تن بر دار فرزاد کمانگر دنیا را تکان می دهد اما فریادهای ما برای تن آماده به دار شدنِ جعفر کاظمی دنیا را تکان نمی دهد؟ چرا صدای مرگ ما بیشتر از تلاش مان برای زنده مانندن دنیا را تکان می دهد؟ ما کم گذاشتیم یا دنیا سرش گرم داد و ستدهای بزرگتر است؟ ما که در امتداد صدای اعتصاب کنندگان و بازتاب التهاب خانواده هایشان سعی مان بر این است تا کم نگذاریم اما یک جای کار می لنگد . کاش سران جنبش سبز هم باید پیش از انکه فاجعه اتفاق افتد، کاری بکنند.
با ۱۰۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دولت ژاپن در نظر دارد علاوه بر تحریم های مصوب شورای امنیت یک رشته محدودیت های تجاری یکجانبه را نیز علیه ایران به اجرا بگذارد. روز سه شنبه، 12 مرداد (3 اوت)، اعلام شد که هیات دولت ژاپن محتوای قطعنامه الزام آور شماره 1929 شورای امنیت بین المللی علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی را تصویب کرده و دستور اجرای مفاد آن را داده است. یوشیتو سنگوکو، دبیر هیات دولت ژاپن، با اعلام این خبر افزود که وضع تحریم های یکجانبه نیز در دستور کار دولت قرار دارد و مطالعاتی در این زمینه در جریان است. آقای سنگوکو که در یک نشست خبری شرکت داشت گفت "دولت به بررسی اقداماتی که لازم است کشور ما در این زمینه اجرا کند ادامه می دهد و انتظار داریم نتیجه این مطالعات هر چه زودتر، و احتمالا تا آخر ماه اوت، اعلام شود." سخنگوی دولت ژاپن با تاکید بر اینکه لازم است ایران به خواست جامعه بین المللی در مورد برنامه های اتمی خود عمل کند افزود "ما معتقدیم که باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتوان به یک راه حل دیپلماتیک و مسالمت آمیز دست یافت." در ماه ژوئن (خرداد ماه) سال جاری، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به منظور وادار کردن جمهوری اسلامی به قبول خواست این شورا به خصوص توقف غنی سازی اورانیوم و همکاری گسترده و شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه ای شامل تحریم های اقتصادی و مالی جدیدی را علیه ایران تصویب کردند. این تنبیه ها عمدتا متوجه افراد و نهادهایی است که به باور اعضای شورای امنیت با برنامه های اتمی ایران ارتباط دارند. این قطعنامه از جمله مصوبات الزام آور برای تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد است هر چند معمولا به اجرا گذاشتن چنین مصوباتی در کشورهای عضو مستلزم انجام برخی تشریفات قانونی در نهادهای قانونگذاری و یا اجرایی داخلی است.
با ۱۰۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


"سوره الصافات" وَإِنَّ يُونُسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ ﴿۱۳۹﴾و در حقيقت‏يونس از زمره فرستادگان بود (۱۳۹) إِذْ أَبَقَ إِلَى الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ ﴿۱۴۰﴾ آنگاه كه به سوى كشتى پر بگريخت (۱۴۰) فَسَاهَمَ فَكَانَ مِنْ الْمُدْحَضِينَ ﴿۱۴۱﴾ پس [سرنشينان] با هم قرعه انداختند و [يونس] از باختگان شد (۱۴۱) فَالْتَقَمَهُ الْحُوتُ وَهُوَ مُلِيمٌ ﴿۱۴۲﴾ [او را به دريا افكندند] و عنبرماهى او را بلعيد در حالى كه او نكوهشگر خويش بود (۱۴۲) فَلَوْلَا أَنَّهُ كَانَ مِنْ الْمُسَبِّحِينَ ﴿۱۴۳﴾ و اگر او از زمره تسبيح‏كنندگان نبود (۱۴۳) لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿۱۴۴﴾ قطعا تا روزى كه برانگيخته مى‏شوند در شكم آن [ماهى] مى‏ماند (۱۴۴) فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاء وَهُوَ سَقِيمٌ ﴿۱۴۵﴾ او را در حالى كه ناخوش بود به زمين خشكى افكنديم (۱۴۵) آیا در جاندارانی مانند نهنگ که به یکباره مقدار بسیاری غذا میبلعند دستگاه گوارش چنان حساسی وجود دارد که مثلا یونس را هضم نکند و بقیه خوراکیها را هضم نماید ؟ آیا چون یونس برگزیده و فرستاده خداوند بود اسیدها و آنزیمهای مترشحه معده نهنگ بر او اثر نمی کرد ؟ ایا مقادیر زیاد آبی که همراه غذا به درون معده نهنگ سرازیر میشود یونس را دچار خفگی نمی کرده است ؟ یا میتوان این آیات را به ذهن یک انسان هزار و چهار صد سال پیش ربط داد که در مورد جانداران دریایی و سیستم گوارشی آنان اطلاعی نداشته است ؟ زیرا که خداوند طبق نظر قرآن بر تمامی علوم احاطه داشته و ممکن نیست که از سیستم گوارشی آفریده خویش بی اطلاع بوده باشد !!؟ به راستی جواب این سوال چیست ؟
با ۹۹ امتیاز و ۶۸ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات

 


نوشته ای جدید از مجید توکلی
با ۹۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرنگاران سبز/ تاريخ/ خسرو امينى:سرانجام در ۱۴ جمادى الثانى ۱۳۲۴ ق / ۱۳ مرداد ۱۲۸۵ ش فرمان مشروطيت به دست مظفرالدين شاه صادر شد كه در آن صريحاً از مجلس شوراى ملى ياد شده بود. ده روز بعد مهاجران بازگشتند و مردم تهران از آنان استقبال بى مانندى كردند. بهبهانى و طباطبايى مستقيم به ديدار شاه رفتند و با وى گفت وگو كردند. پس از تدوين آئين نامه انتخابات پارلمان، در اواسط ماه شعبان انتخابات عمومى برگزار شد و در ۱۸ شعبان مجلس شوراى ملى افتتاح شد و سراسر ايران در جشن و شادى غرق شد. مجلس با شتاب قانون اساسى را در ۵۱ اصل تصويب كرد به توشيح شاه محتضر رساند. اين خلاصه رسيدن به مشروطه است توسط ملتى كه حق تصميم گيرى بر مملكت را براى خود حق ميداند و از آن زمان، بيش از يك قرن است براى اجرا و تحقق اين خواسته مبارزه ميكند. پس از صدور فرمان مشروطيت، پاسى نپاييد كه مظفرالدين شاه درگذشت و جانشين او بر تختى تكيه زد كه از شاهى و اقتدار، تنها نامى را يدك ميكشيد. محمد على ميرزا، همان دم كه محمد على شاه شد رويه را بر خلاف سوگندى كه به مشروطيت نظام خورده بود ديگر كرد و سر ناسازگارى با اين نهال نوپا گذارد. شيخى از نور هم بر طبل مشروعه كوفت و بر دين دارى و دين محورى نظام تاكيد كرد. هنگام نوشتن متمم قانون اساسى، شيخ فضل الله نورى، كه در مهاجرت قم به علما پيوسته بود. علم مشروعه خواهى برافراشت و به مخالفت با اساس مشروطيت برخاست. او به حضرت عبدالعظيم رفت و متحصن شد. اما با پادرميانى بهبهانى و طباطبايى، تفاهم حاصل شد و او به تهران بازگشت اما پس از چندى بار ديگر، با تحريك دربار و احتمالاً امين السلطان كه به تازگى بازگشته بود، گروهى را دور خود جمع كرد و در ميدان توپخانه بلواى عظيمى پديد آورد. كوشش هاى دوسيد نيز كارساز نشد. با ترور امين السلطان آشوب توپخانه پايان يافت. در اين زمان بود كه آخوند خراسانى و ديگر علماى حامى مشروطه نجف فتوا دادند شيخ نورى فاسق است و تصرف او در امور حرام. سرانجام متمم قانون اساسى نوشته شد و به تصويب رسيد. مجلس به كار خود ادامه داد. اما به دلايل مختلف، از جمله اختلافات داخلى، با توافق نهايى شاه و روسيه و انگليس (كه پيش از آن بنا به مصالحى و به صورت محدود از مشروطه حمايت كرده و حالا تغيير موضع داده بود) و شيخ فضل الله در جمادى الثانى ۱۳۲۶ ق مجلس مورد حمله قرار گرفت و شمارى از آزاديخواهان دستگير و عده اى اعدام و چند تنى (از جمله دوسيد) تبعيد شدند با انحلال مجلس و سركوب آزاديخواهان، شاه رسماً به سلطنت مطلقه بازگشت و حاج شيخ فضل الله مجتهد بلامنازع تهران به عنوان مشاور و مفتى مذهبى عالى شاه وارد صحنه شد. اما علماى نجف به حمايت قاطع خود از اعاده مشروطيت ادامه دادند و شاه و استبداديان را تكفير كردند و آزاديخواهان نيز در شهرهاى بزرگ به مبارزه و مقاومت دست زدند. سرانجام پس از يك سال مبارزان گيلان و اصفهان به تهران حمله آورده و در تاريخ ۲۴ جمادى الثانى ۱۳۲۷ ق تهران فتح شد و استبداد فروپاشيد و محمدعلى شاه به روسيه تبعيد شد. شيخ فضل الله و چند تن ديگر اعدام شدند. تاريخ پس از آن فراز و نشيب بسيار نوشته است بر سرنوشت نهال دموكراسى ايران تا سقوط سلسله قاجار و تشكيل پهلوى و سپس انقلاب 57 و تغيير نام رسمى كشور ايران به جمهورى اسلامى ايران. همان مشروعه مورد وثوق شيخ فضل الله كه سر خود بر دار مشروطه خواهان داد و سر مشروطه را بر دار مشروعه سپرد.
با ۸۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: دولت ژاپن در نظر دارد علاوه بر تحریم های مصوب شورای امنیت یک رشته محدودیت های تجاری یکجانبه را نیز علیه ایران به اجرا بگذارد. روز سه شنبه، 12 مرداد (3 اوت)، اعلام شد که هیات دولت ژاپن محتوای قطعنامه الزام آور شماره 1929 شورای امنیت بین المللی علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی را تصویب کرده و دستور اجرای مفاد آن را داده است. یوشیتو سنگوکو، دبیر هیات دولت ژاپن، با اعلام این خبر افزود که وضع تحریم های یکجانبه نیز در دستور کار دولت قرار دارد و مطالعاتی در این زمینه در جریان است. به گزارش بی بی سی، آقای سنگوکو که در یک نشست خبری شرکت داشت گفت "دولت به بررسی اقداماتی که لازم است کشور ما در این زمینه اجرا کند ادامه می دهد و انتظار داریم نتیجه این مطالعات هر چه زودتر، و احتمالا تا آخر ماه اوت، اعلام شود." سخنگوی دولت ژاپن با تاکید بر اینکه لازم است ایران به خواست جامعه بین المللی در مورد برنامه های اتمی خود عمل کند افزود "ما معتقدیم که باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتوان به یک راه حل دیپلماتیک و مسالمت آمیز دست یافت." در پی صدور این قطعنامه، شماری از کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا و اعضای اتحادیه اروپا، تنبیه های اقتصادی و مالی جداگانه ای را علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته اند. تصمیم دولت ژاپن به اجرای تنبیه های جدید علیه ایران در آستانه سفر رابرت آیرنهورن، مشاور ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در کنترل تسلیحات و منع گسترش جنگ اتمی، به کشورهای منطقه شرق آسیا اعلام شده است.
با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


جناب آقای دسیلوا لولا رئیس جمهور برزیل! ابتکار شما برای دادن پناهندگی به سکینه محمدی آشتیانی که به اتهام "رابطه جنسي خارج از ازدواج" توسط جمهوری اسلامی به سنگسار محکوم شده است، اقدام مهمی برای کمک به نجات این زن رنجدیده و فرزندانش است. امیدوارم با مجموعه اقدامات و تلاشهای بین المللی که اکنون میليونها شهروند جهان مستقیم و غیر مستقیم درگیر آن هستند ٬ بتوانيم سکینه را نجات دهيم. امیدوارم بتوانیم بزودی سکینه و فرزندانش را به آغوش هم دیگر برگردانیم. هم اکنون که اين نامه را مينويسم٬ چهره مريم ايوبي که در سال ۲۰۰۱ سنگسار شد٬ چهره شهناز و شهلا و کبرا و دهها زن ديگر که تا سينه أنها را در خاک فرو کرده و با پرتاب سنگ زجرکش کردند، جلوي چشم من است. صداي کودکاني که زنگ ميزنند و ميگويند مادرمان را سنگسار کردند٬ در گوشهاي من است. اين حکومت اسلامي ايران است! رژیم حاکم بر ایران یک روزهم بدون اعدام و ایجاد رعب و ترور امکان بقاء ندارد. علیرغم عقب نشینی هایی که در مورد سنگسار سکینه به او تحمیل شده است٬ میکوشد تا با کشتار ديگر زندانيان توازن و تعادل جنایت را نگه دارد. همین امروز دوم اوت نه نفر در شهرکرمان به اعدام محکوم شدند. جهت اطلاع شما دادستان تهران اعلام کرده است که شش زندانی سیاسی بنامهاي محمدعلی صارمی، جعفر کاظمی٬ محمدعلی حاج‌آقایی، عبدالرضا قنبری٬ محسن و احمد دانشپور مقدم، به اعدام محکوم شده اند. در این میان حکم اعدام آقای جعفر کاظمی به دائره اجرا ي احکام رفته و جان ایشان در خطر فوری قرار دارد. همچنین جان خانم زینب جلالي زاده یک زندانی سیاسی دیگر در معرض خطر است. لیست طولانی تر از اینها است. محمدرضا حدادي نوجواني است که به اتهام قتل دستگیر شد و اکنون در معرض اعدام است. بيش از ۱۳۰ کودک و نوجوان محکوم به اعدام منتظر ۱۸ ساله شدن هستند٬ تا به دار أويخته شوند. ایران تنها رژیمی است که جوانان زير ١٨ سال را به اعدام محکوم ميکند. أقاي لولا هم اکنون خانواده ١٧ زندانی سیاسی جلوی زندان اوین در تهران جمع شده و بهمراه فرزندان زنداني خود اعتصاب غذا کرده اند٬ تا به رفتار بيرحمانه زندانبانان با فرزندانشان اعتراض کنند. زندانی بودن ٣ کوهنورد آمریکایی که اشک مادرانشان دل همه دنیا را به درد آورده است٬ نمونه ديگري از قساوت رژيم اسلامي است. اين رژيم بستگان آقای مصطفایی وکیل سکینه محمدی آشتیانی را به گروگان گرفته است تا مگر ایشان را به چنگ آورد؟ أقاي لولا ! ايران کشوري است با يک حکومت جنايتکار و انسان کش که بايد از سوي همه دولتها و مردم دنيا محکوم شود. در واقع خواست من به نمایندگی از مردم به جان آمده ایران علاوه بر نجات فوری سکینه و لغو مجازات سنگسار، این است که شما و همینطور روسای همه دولتهای جهان قاتلین مردم ایران یعنی جمهوری اسلامی را بعنوان دولت ایران به رسمیت نشناسید. رژیم سنگسار و اعدام های هر روزه، رژیم زندان و شکنجه و دست و پا قطع کردن، رژیمی که به نسبت سرانه بالاترین میزان اعدام در جهان را به نام ننگین خود ثبت کرده است، شایسته برسمیت شناخته شدن از طرف هیچ نهاد و ارگان بین المللی و از طرف هیچ دولت و رئیس دولتی نیست. با تشکر مینا احدی سخنگوي کميته بين المللي عليه اعدام و سنگسار دوم اوت ۲۰۱۰
با ۸۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دولت ژاپن روز سه‌شنبه همزمان با تصویب اجرای تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد که محدودیت‌های تجاری یک‌جانبه‌ای را علاوه بر تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در دست بررسی دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه یوشیتو سنگوکو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن، روز سه‌شنبه با اعلام خبر تصویب اجرای بندهای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت در هیئت وزیران، افزود که تحریم‌های یکجانبه‌ای نیز در دستور کار دولت قرار دارد و نتیجه آن تا پایان ماه اوت اعلام خواهد شد. آقای سنگوکو با تأکید بر اینکه لازم است ایران به خواست جامعه جهانی درباره برنامه‌های اتمی خود عمل کند افزود «ما براین باوریم که برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک مؤثر، موضوع تحریم‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد». آنگونه که خبرگزاری فرانسه گزارش داده است بخشی از این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی ۴۰ شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با پرونده اتمی ایران می‌شوند. شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئن چهارمین دور تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد و به دنبال آن آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا نیز تحریم‌های مضاعفی علیه ایران وضع کردند. تحریم‌های یکجانبه‌ای که با مخالفت روسیه و چین روبه‌رو شده است. کشورهای غربی بر این باورند که تهران در پوشش برنامه‌های اتمی خود اهداف نظامی دنبال می‌کند، این در حالی است که ایران ضمن رد این اتهامات بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأکید کرده‌است.
با ۸۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دولت ژاپن در تبعیت از واشنگتن از اعمال تحریم بیشتر علیه ایران از اواخر آگوست بدلیل پافشاری این کشور بر حق هسته ای خود خبر داد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با سفر "رابرت اینهورن" مشاور ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی و کنترل تسلیحات به توکیو، کابینه "نائوتو کان" نخست وزیر ژاپن امروز سه شنبه از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران خبر داد. دولت ژاپن ادعا کرده است که این اقدامات را به منظور مسدود کردن دارایی ۴۰ شرکت ایرانی و در جهت توقف فعالیتهای موشکی و هسته ای تهران اعمال می کند. در همین حال "یوشیتو سنگوکو" سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ژاپن تحریم های خاص خود را علیه ایران در نظر گرفته است. دولت ژاپن اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را با هدف نشان دادن پیروی خود از تحریمهای یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه این کشور و همسویی و تبعیت توکیو از واشنگتن اعلام کرده است.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


دولت ایران پیشنهاد برزیل برای اعطای پناهندگی به یک زن ایرانی محکوم به سنگسار را رد کرده است. روز سه شنبه، 12 مرداد (3 اوت)، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پاسخ به پیشنهاد رئیس جمهوری برزیل برای پذیرش سکینه آشتیانی، زن ایرانی که به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده، گفت "با توجه به شناختی که ما از جناب آقای داسیلوا داریم، وی شخصیتی بسیار انسانی و عاطفی است که احتمالا اطلاعات کافی درباره این پرونده به دستش نرسیده است." روز یکشنبه این هفته گزارش شد که لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، آمادگی کشورش برای دادن پناهندگی به سکینه آشتیانی را اعلام کرده و از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، خواسته است تا اجازه دهد خانم آشتیانی از ایران خارج و به برزیل پناهنده شود. درخواست مقامات و شخصیت های خارجی از رهبران کشورهای دوست برای عفو محکومان، به خصوص محکومان سیاسی، پدیده ای بی سابقه نیست، اما میانجیگری در چنین مواردی از طریق اعلام آمادگی برای اعطای پناهندگی اقدامی متعارف نبوده است به خصوص اینکه در جمهوری اسلامی، حتی بخشنامه رئیس سابق قوه قضائیه برای خودداری از اجرای احکامی مانند سنگسار نیز گاه نادیده گرفته شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد وضعیت قضایی خانم آشتیانی گفت که پرونده روند قضایی خود را براساس جرایمی که صورت گرفته طی می کند و افزود "کاری که در این خصوص می شود انجام داد این است که آقای داسیلوا را در جریان جزئیات جرائم فردی که متخلف بوده و محکوم شده است قرار داد که فکر می کنم مساله برایش روشن شود." سکینه آشتیانی چهار سال پیش به اتهام ارتباط نامشروع با دو مرد پس از فوت همسرش به شلاق محکوم شد و این حکم در باره او به اجرا در آمد
با ۷۸ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یک دادگاه کویتی مرد و یک زن را متهم با جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران در خاک این کشور کرد. این افراد ماه مه گذشته توسط نیروهای امنیتی کویت بازداشت شدند و در بازجویی ها اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی را پذیرفتند. خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه دادگاه کویت این هفت نفر که یکی از آن ها سرباز است را به جاسوسی برای ایرن متهم کرد، اما آن ها با رد اتهامات گفتند که در بازجویی ها زیر شکنجه اعتراف کرده بودند. در لایحه اتهامی که عادل الساغر قاضی دادگاه قرائت کرد، این افراد به انتقال اطلاعات نظامی به یک کشور بیگانه، تصویر برداری از تاسیسات نظامی کویت و نیز جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایرن متهم شده اند. رسانه های محلی کویت پیشتر مدعی شده بودند که این افراد به زیر نظر گرفتن پایگاه های نظامی آمریکا و کویت و تصویربرداری از آن ها برای سپاه پاسداران ایران، اعتراف کرده اند.
با ۷۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ژاپن روز سه شنبه تحريم های تازه ای را در راستای قطعنامه اخير سازمان ملل متحد عليه ايران به دليل برنامه اتمی جمهوری اسلامی، وضع کرد و گفت که اقدامات تنبيهی بيشتری را نيز در اواخر ماه جاری ميلادی، اعلام خواهد کرد. نائوتوکان، نخست وزير ژاپن، اين اقدامات را در آغاز سفر رابرت آينهورن، مشاور ويژه کنترل و منع گسترش تسليحاتی وزارت امور خارجه آمريکا به توکيو، اعلام کرد. تحريم های تازه انسداد معاملات با ۴۰ مؤسسه و يک سرمايه دار منفرد ايرانی را که مظنون به شراکت در توليد اتمی و موشکی جمهوری اسلامی هستند، شامل می شود. «يوشيتو سنگوکو،» سخنگوی ارشد دولت ژاپن، می گويد که مقامات آن کشور فهرستی را نظير آمريکا و اتحاديه اروپا از اقدامات مشخصی که در اين راستا در نظر دارند در ماه جاری ميلادی، منتشر خواهند کرد. وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا اقداماتی را در هفته گذشته برای تحريم صنايع نفت و گاز ايران، به اجرا در آوردند. تحريم های اتحاديه اروپا فراتر از تحريم های فراگيری است که اخيراً سازمان ملل متحد عليه ايران، وضع کرد.
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


واشینگتون پست: ایران درخواست برزیل را برای اعطای پناهندگی به سکینه محمدی، مادر دو فرزند که به جرم رابطه نامشروع به سنگسار محکوم شده را رد کرد. اگر چه براثر فشارهای بین المللی، ایران مجبور شد حکم سنگسار را متوقف کند، همچنان احتمال اعدام این زن وجود دارد. سخنگوی وزارت خارجه ایران با رد پیشنهاد برزیل برای پناهندگی این متهم گفت رییس جمهور برزیل شخصی عاطفی است ولی اطلاع کافی از پرونده سکینه محمدی ندارد که برای توجیه او در آینده اطلاعات کافی دراختیارش قرار خواهد گرفت.
با ۷۴ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دولت ژاپن امروز سه شنبه تحریم های تازه در برابر حکومت ایران را در نشست هیات وزیران به تصویب رساند . این تحریم تازه ژاپن در برابر ایران در راستای تازه ترین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیرامون مساله هسته یی ایران انجام گرفته است . به پایه گزارش رسانه‌های ژاپنی ، در این تحریم های تازه ژاپن در برابر ایران، نام چهل نهاد و فرد که باید دارایی‌های آنها توقیف شود به‌ فهرست تحریمی پیشین افزوده شده است . پیشگیری از وارد شدن افراد وابسته به سپاه پاسداران به ژاپن و پیشگیری از تزریق سرمایه های بانکی برای خرید سلاح از سوی حکومت ایران نیز از دیگر تحریمهای تازه ژاپن در برابر تهران می‌باشد . دیگر تحریم تازه ژاپن در برابر ایران ممنوع کردن سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در بخش‌هایی در ژاپن است که با فناوری هسته یی پیوند می‌خورد . شبکه سراسری ژاپن در این زمینه گزارش داد که دولت ژاپن هم اکنون مشغول بررسی این می‌باشد که مانند آمریکا و اتحادیه اروپا، بگونه انفرادی نیز تحریم های ویژه دیگری را هم در برابر ایران انجام پذیر کند. <یوشیتوشی زنگوکو> سخنگوی دولت ژاپن روز سه شنبه در نشست خبری پیرامون تحریم های تازه ایران گفته که در راستای پیشگیری از گسترش سلاح های هسته یی در جهان و مسایلی که با مشکل هسته یی کره شمالی پیوند می خورد، ژاپن باید در زمینه مساله ایران نیز مواضع استواری داشته باشد . پیش‌بینی می‌شود که بررسی دولت ژاپن درباره تحریم های ویژه در برابر ایران تا پایان ماه جاری اگوست به پایان رسیده و آشکار شود
با ۷۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


دولت ژاپن در تبعیت از واشنگتن از اعمال تحریم بیشتر علیه ایران از اواخر آگوست به‌دلیل پافشاری این کشور بر حق هسته‌ای خود خبر داد. ه گزارش خبرگزاری فرانسه، همزمان با سفر "رابرت اینهورن" مشاور ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی و کنترل تسلیحات به توکیو، کابینه "نائوتو کان" نخست وزیر ژاپن امروز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد. دولت ژاپن ادعا کرده است که این اقدامات را به منظور مسدود کردن دارایی ۴۰ شرکت ایرانی و در جهت توقف فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای تهران اعمال می‌کند. در همین حال "یوشیتو سنگوکو" سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ژاپن تحریم‌های خاص خود را علیه ایران در نظر گرفته است. دولت ژاپن اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را با هدف نشان دادن پیروی خود از تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه این کشور و همسویی و تبعیت توکیو از واشنگتن اعلام کرده است.
با ۶۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


مسکو، 12 مرداد، خبرگزاری « ریا نووستی»/ امروز دولت ژاپن برقراری تحریم های مضاعف بر ضد تهران در رابطه با عدم تمایل آن به دست برداشتن از غنی سازی اورانیوم و دیگر برنامه های هسته ای را اعلام کرد. تمام عملیات مالی با 40 سازمان ایران که از جمله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ارتباط دارند، به حالت تعلیق در می آید. سرمایه گذاری های ایران در شرکت های ژاپنی دارای امکان دسترسی به فناوری های هسته ای و موشکی ممنوع می شود. این مطلب را خبرگزاری « ریا نووستی» به نقل از خبرگزاری" ایتار- تاس" گزارش می دهد. توکیو همچنین دستور داد هر گونه معامله و حواله پول در رابطه به تحویل تسلیحات متعارف سنگین به تهران قطع شود. به مؤسسات مالی دستور داده شده درباره تمام عملیت مورد سوءظن از این نوع به مقامات گزارش دهند. دولت ژاپن اعلام کرد این تدابیر مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریمهای تکمیلی بر ضد ایران اتخاذ می شوند. ژاپن دومین شریک تجاری ایران پس از چین است. یادآوری می کنیم که چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد حاوی تحریم هایی علیه ایران به خاطر امتناع تهران از توقف غنی سازی اورانیوم روز چهارشنبه 9 ژوئن صادر شد. بر اساس اندیشه تنظیم کنندگان، این سند باید نگرانی های جامعه جهانی نسبت به ماهیت برنامه هسته ای ایران را از بین ببرد.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


چکیده : رییس ستاد موج سوم در استان فارس، که پس از انتخابات ، دوبار و مجموعا سه ماه را در بازداشت گذرانده بود، صبح امروز پس از برگزاری دادگاهش در شعبه ی دهم دادگاه انقلاب شیراز بلافاصله به زندان عادل آباد جهت گذراندن دوره ی محکومیتش، اعزام شد. به گزارش خبرنگار کلمه اتهامات وی مواردی چون؛ اقدام [...] رییس ستاد موج سوم در استان فارس، که پس از انتخابات ، دوبار و مجموعا سه ماه را در بازداشت گذرانده بود، صبح امروز پس از برگزاری دادگاهش در شعبه ی دهم دادگاه انقلاب شیراز بلافاصله به زندان عادل آباد جهت گذراندن دوره ی محکومیتش، اعزام شد. به گزارش خبرنگار کلمه اتهامات وی مواردی چون؛ اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری بوده است که به بهانه ی آنها، به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. این فعال دانشجویی به رقم کسب رتبه ی خوب در کنکور کارشناسی ارشد، از ورود به مرحله کارشناسی ارشد بازمانده است.
با ۶۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


چکیده کسانی که «وحدت» می‌خواهند برای رهایی باید یاد بگیرند وحدتی که با خفه کردن منتقد به دست می‌آید به هیچ ده‌کوره‌یی راه نمی‌برد و وحدتی گله‌وار است که ما را فقط از دیکتاتوری به دیکتاتوری دیگری می‌برد. یگانگی بیش از آن که با تشریک مساعی به دست آید با آزادی و جدل و اختلاف به دست می‌آید. اگر انقلاب ۱۳۵۷ یک درس و فقط یک درس برای ما داشته باشد این است که همه چیز را همه‌گان دانند و نباید هر حرفی و هر سخنی برای این که امکان بروز و نمود داشته باشد به نحوی خود را به «رهبر» گره بزند. باید این را بدانیم هیچ بحثی و هیچ انتقادی چه «دلسوزانه» چه حتا «مغرضانه» وحدت را به هم نمی‌زند چیزی که موجب به هم خوردن وحدت می‌شود حمله به منتقد است نه انتقاد. حمله به منتقد آغاز جداسری است. آغاز اختلافات است. وقتی کسی حرفی می‌زند و انتقادی می‌کند٬ با هر زبانی خواه تمسخر و طنز٬ خواه جدی و متین٬ خواه عصبانی و پرخشگر٬ دو حالت بیشتر ندارد یا این حرف مخاطبانی دارد و مورد پذیرش گروهی قرار می‌گیرد یا نمی‌گیرد. اگر مورد پذیرش کسی نیست که خب اصولا نیازی به پاسخ دادن ندارد باید از آن عبور کرد. اما اگر مورد پذیرش گروهی قرار می‌گیرد پس عملا این حرف به‌طور نهفته وجود دارد و باید مطرح شود تا پاسخ مناسب را بگیرد و البته منظورم این نیست که پاسخ داده شود و حل شود منظورم این است که همه‌ی ما را گامی به جلو ببرد و نکته‌یی را روشن کند. این می‌شود وحدت آگانه وحدت در عین تکثر٬ یگانگی در عین چندگانگی. پس وقتی کسی انتقادی می‌کند در مقابل انتقاد او اگر بگوییم آب به آسیاب دشمن می‌ریزد٬ پول گرفته است تا اختلاف بیاندازد٬ مزدور بیگانگانه است یا مزدور دیکتاتور است یا مزدور فلان و بهمان است این ما هستیم که داریم اختلاف ایجاد می‌کنیم. «پاسخ انتقاد» فقط باید «پاسخ انتقاد» باشد همین و بس حتا اگر خود شیطان انتقاد کند. ذات آگاهی رنگارنگ است. آیا تاکنون بهاری تک‌رنگ دیده‌اید؟ زیبایی سرسبزی بهار در سرخی و سفیدی و بنفشی و زردی و رنگارنگی گل‌های آن است نه در تک رنگی برگ‌ها و خارهایش... شاید کمتر کسی باشد که نداند این روزها سرنوشت همه‌ی ما به هم گره خورده است و بیش از هر زمانی نیاز به یگانگی داریم. اما در عین حال کمترین چیزی که می‌دانیم شیوه‌های «یگانه شدن» و «وحدت» است. دیکتاتوری و توتالیتاریانیسم نظام‌هایی هستند که بیشترین وحدت در آن‌ها وجود دارد. «وحدت کلمه» به معنای کامل و خلصش در نظام‌های توتالیتر شکل می‌گیرد همه در خدمت «پیشوا» و «رهبر» هستند و هر کس در خدمت «پیشوا» و «رهبر» نباشد در خدمت دشمن است و باید حذف فیزیکی شود. کورهای آدم‌سوزی٬ اردوگاه‌های کار اجباری٬ گورهای دست‌جمعی و… از اجزای جدا نشدنی این نظام‌ها هستند. تمام دیکتاتورها و توتالیترها منطق‌شان این است که برای رفاه و پیشرفت و پیروزی بر دشمنان و نجات و گسترش کشور نیاز به وحدت است و طرفه این که هیچ نظام دیکتاتوری٬ حداقل در تاریخ معاصر٬ را نمی‌توان سراغ گرفت که جز بدبختی و فروپاشی و خسارت‌هایی گاه جبران‌ناپذیر و گاه تجزیه کشور حاصلی در پی داشته باشد. استدلال‌هایی که برای داشتن وحدتی خاموش و گله‌وار می‌شود ظاهری منطقی دارند به حدی که نمی‌توان مردمی که تحت لوای نظام‌های توتالیتر قرار می‌گیرند را نادان نامید. چه کسی می‌تواند بگوید مردم آلمان٬ کمی بیش از نیم‌قرن پیش٬ با آن‌همه فیلسوف و متفکر...
با ۶۷ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
 



--

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ