کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

[farsibooks] Fw: فايل PDF - اصول آداب معاشرت [1 Attachment]

 
[Attachment(s) from Amir De Burgh included below]






با تشكر از آقاي مهندس .... براي ارسال كتاب آداب معاشرت،
البته آقاي مهندس موسي خ نيز اين مطالب را بصورت فايل ارسال كرده اند كه از ايشان نيز سپاسگذارم. اما به لحاظ مفيد بودن مطالب نياز ديدم فايل پي دي اف ارسالي آقاي ... به همراه متن نامه عينا تقديم دوستان گردد، باشد كه مقبول افتد
Rules of etiquette





 

 

 

 

 

 

آداب معاشرت

  هميشه در مهماني ها، محيط کار، ملاقاتهاي رسمي و غير رسمي رفتارهايي ديده مي شود که نشان از بي اطلاعي عموم مردم از استانداردهاي (لغت بهتري پيدا نکردم!) آداب و معاشرت دارد.

دست دادن با دستکش، معرفي هر کسي با هر سني و جنسي به هر شخص ديگر، حرف زدن با دهان پر، کشيدين قاشق به دندان، پر حرفي و امثال اينها مواردي هستندکه بسيار زياد با آنها مواجه شده ايد و چه بسا در بسياري موارد امکان تذکر به طرف مقابل به دليل اختلاف سن يا ... وجود ندارد.

وقتي سالها پيش برادرم به من ياد داد که تا بزرگتر براي دست دادن دست پيش نياورده تو نيز اقدام به دست دادن نکن و يا قبل از دست دادن دستکشت را در بياور و ... دوست داشتم اي کاش مجموعه اي از اين آداب معاشرت را در اختيار داشتم.(البته ناگفته نماند که آموزشهاي آداب معاشرت منطبق با فرهنگ غربي با اضافه داشتن فصولي همچون نحوه دعوت به رقص و ... به طور کامل در زمان شاه در ارتش ايران تدريس مي شده است.)

بهانه اي باعث شد چند روز پيش به دنبال چنين مجموعه اي بگردم. گزيده اي که به پيوست اين ايميل ارسال کرده ام، تايپ کتاب آداب معاشرت نوشته منصور احمدي است که اميدوارم حتماٌ آنرا مطالعه کنيد. انجام موارد بسيار آسان و با کمي فکر متوجه مي شويد در پشت هريک منطقي نهفته است. البته در موارد نادر برخي اعمال با فرهنگ ما غريبه است که مي توان از آنها چشم پوشي کرد. لطفا آنرا براي دوستان بفرستيد تا بهانه اي شود براي انجام اعمال مناسب در جمع هاي رسمي و غير رسمي.




__._,_.___

Attachment(s) from Amir De Burgh

1 of 1 File(s)

Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ