کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

[farsibooks] Fw: اکبر هاشمی در نوجوانی






 
 

Sent to you by Amir via Google Reader:

 
 



اکبر هاشمی در نوجوانی


اکبر هاشمی بهرمانی ( رفسنجانی ) در سال 1313 در خانواده ای مذهبی در روستاي بهرمان (يکي از دهات قديمي نوق – از جلگه‌هاي رفسنجان) دیده به جهان گشود. پدرش حاج ميرزا علي هاشمي بهرماني و مادرش ماه بي‌بي (صفريان) نام دارد. جد وی حاج هاشم از ملاکین منطقه بوده است.
هاشمی در میان خانواده


اکبر چهر برادر و چهار خواهر داشت و از پنج سالگی تحصیل علم را از مکتبخانه شروع کرد. او در چهارده سالگی با سفر به قم در حوزه علمیه به تحصیل علوم دینی پرداخت.
هاشمی در دوران تحصیل در قم


اکبر هاشمی رفسنجانی در حوزه علمیه قم دروس مختلف را در محضر استادانی بزرگوار چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی (ره )، داماد، گلپایگانی، شریعتمداری، حایری یزدی، نجفی مرعشی، علامه طباطبائی و زاهدی آموخت و به درجه اجتهاد نائل گردید.
هاشمی بدون لباس!


هاشمی بیانیه امام را می خواند


وی از سال 1337 تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تمامی صحنه‌های مبارزاتی حضوری چشمگیر داشت، چنانکه دستگیری‌های مکرر در 7 دوره متناوب از سالهای 1337 تا 1357 در مجموع چهارسال و پنج ماه نتوانست در عزم او بر تداوم نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) خللی ایجاد نماید. او آنقدر به امام(ره) نزدیک بود که بیانیه ایشان را در تلویزیون انقلاب قرائت کرد.
هاشمی، شهید بهشتی و آیت الله خامنه ای


رفسنجانی عضو شورای انقلاب ایران به همراه آیت الله سید علی خامنه‌ای، شهید محمدجواد باهنر، شهید آیت الله محمد بهشتی، شهید مرتضی مطهری، عبدالکریم موسوی اردبیلی و مشاور امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران در ابتدای پیدایش جمهوری اسلامی بود.
هاشمی در کسوت رییس قوه مقننه


هاشمی پس از انقلاب، در حالی‌که یک روحانی بشمار می‌آمد، اولین رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تا سال ۱۳۶۸ شد.
هاشمی و یاسر عرفات


او از همان ابتدای انقلاب، در هر سمتی که بود، مورد توجه شخصیت های سیاسی و رسانه های مشهور جهان بود.
روسای قوای سه گانه و حضرت امام


هاشمی همیشه خود را شاگرد و مرید امام خمینی می دانست، مورد وثوق امام بود و مستقیما از طرف ایشان مورد مشاوره قرار می گرفت.
هاشمی در جبهه


او سال ها جانشین فرماندهی کل قوا (حضرت امام) در زمان جنگ بود. هاشمی یکی از حامیان سپاه پاسداران از بدو تاسیس آن به شمار می رود
هاشمی امام جمعه تهران


بیش از ربع قرن است که هاشمی به عنوان امام جمعه تهران، هر سال چند بار نماز جمعه تهران را امامت می کند. خطبه های او همواره مورد توجه مومنین و به خصوص سیاستمداران بوده است.
رییس جمهور هاشمی


او در سال 68 و به دنبال انتخاب رییس جمهور وقت به رهبری، طی انتخابات به ریاست جمهوری رسید و تا سال 76 به مدت دو دوره رییس جمهور بود.

 
 

Things you can do from here:

 
 

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ