کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

[farsibooks] رضا پهلوی هم هوادار " کارگر" از آب درآمد!!!ا

 

 

http://triboonshoma.blogfa.com/post-369.aspx

طنز قضیه در آن است‏که سرمایه‏داران و بانیان به فلاکت کشاندن زندگی کارگران هم دارند خود را بعنوان مدافعین آنان جا می‏زنند؛ دارند پای خود را از وضعیت بوجود آمده به کنار می‏کشند. چگونه می‏توان از یک‏طرف از بی حقوقی کارگران سخنی به میان آورد و از طرف دیگر مسبب اوضاع کنونی و زندگی دهشت‏بار میلیون‏ها کارگر بود؟

این سرمایه‏داران‏اند که مولد هزاران بدبختی و معضلات کنونی در سرتاسر جهان‏اند. این جانیان بشریت‏اند که با تعرض به تتمه‏های کارگران دارند بر حاکمیت بناحق خویش ادامه می‏دهند. هیچ قشر و صنفی از گزند آنان در امان نبوده و نیست. در ازای کار و استثمار شدید کارگران و زحمت‏کشان است که دارند ارتزاق می‏کنند و از سر, نیرو و بازوی توانمند کارگران است که جانیانی هم‏چون رضا پهلوی دارند به زندگی انگل‏وار خود ادامه می‏دهند. کارگر در مناسبات تعریف شده‏ی آنان کاملاً بی حقوق است. به دلیل این‏که قانون‏شان تماماً در جهت منفعت طبقه‏ی سرمایه‏دار تنظیم گردیده است. 

کارگران در جوامع‏ی سرمایه‏داری فاقد حقوق اولیه‏ی خویش‏اند. دلیلی بر، بر شماری علل وضعیت اسف‏بار زندگی آنان نیست و واضح است‏که سرمایه‏دار مقصر اصلی‏ست. این دو طبقه از بّعد سیاسی - تاریخی دارند دو مسیر کاملاً متضاد از هم را در پیش می‏گیرند. دشمن طبقاتی یک‏دیگراند و شکی در آن نیست که منفعت طبقه‏ی کارگر و برسمیت شناختن حقوق کاگران با دفن کامل سرمایه‏داران گره خورده است. خلاف این، خلاف هرگونه باوری به منفعت محرومان است. سرمایه دارد از قبل استثمار بی حد و حصر و پایمال نمودن پایه‏ای‏ترین خواسته‏های کارگران، سیستم خود را به گردش در می‏آورد و بدون انجام چنین سیاستی قادر به حاکمیت نیست. نمی‏توان در روز جهانی کارگر سرمایه را به "خوب" و "بد" تقسیم نمود و به "حوب" غیر دولتی چسبید. هر دو انگل‏اند و هر دو را باید و می‏بایست به ته چاه انداخت.

متأسفانه زمانه عوض شده است. از راستِ راست تا چپِ چپ این روزها به میدان آمده‏اند و دارند در وصف روز جهانی کارگر و روزی که مسبب آن بانیان سرمایه و جیره‏خواران‏اش می‏باشند، می‏نویسند و دارند از اوضاع وخیم معیشتی – سیاسی کارگران سخن می‏گویند. در این میان رضا پهلوی هم از آن دست آدم‏هایی‏ست که در بلبشوی بازار سیاسی فرصت را مغتنم شمرده و طی پیامی به کارگران می‏گوید: "با تأسف این بخش از مبارزین ایران در شرایطی به پیشباز این روز جهانی میروند که استبداد و خفقاق شدیدی بر کشور حاکم است و شمار زیادی از همقطاران آنان در زندان‏ها بسر میبرند و فشار فقر، بیکاری، گرانی و تورم و فضای محنت‏زای عمومی بر دوش آنان سنگینی می‏کند".  

براستی که مدافعین دیرینه‏ی سرمایه و استثمار کنندگان کارگران و محرومان بر این خیال و باوراند که می‏توان تاریخ نوشته شده را تحریف و ذهن و حافظه‏ی مدافعین جوامع‏ی انسانی و نابرابر را پاک نمود. خاندان پهلوی شیره‏ی جان کارگران ایران را مکیدند و آن‏چنان استبدادی بر جامعه حاکم گرداندند که قابل توضیح نیست. استثمار و سودبری از نیرو و بازوی کارگر در سیستم و مناسبات آنان حد و مرزی نداشت. سی سالی‏ست که رضا پهلوی دارد بعد از دودمان شدن سلطنت، از سرمایه‏های باد آورده به زندگی اشرافی و نکبتی خود ادامه می‏دهد. روز کارگر در آن نظام پهلوی بی‏معنا بود و سخن گفتن از روز کارگر به جرمی نابخشودنی تلقی می‏گردید. کارگر در بند آب و نان خویش گرفتار بود و قادر به تأمین نیازهای اولیه‏ی زندگی خود نبود. فقر در ابعادی گسترده بر شانه‏های کارگران و زحمت‏کشان سنگینی می‏کرد و هرگونه اعتراضی نسبت به بی‏عدالتی‏های موجود با زور و شکنجه و سرکوب پاسخ داده می‏شد.

فراموش نه شده است که چگونه نظام سلطنتی و مورد پسند رضا پهلوی اختناق و استبداد را به بالاترین حد خود رسانده بود و خاندان قسی‏القلب، زندان‏ها را پُر از مخالفین و کمونیست‏ها نمودند. حق‏الزحمه‏ی کارگران را بالا می‏کشیدند و در عوض کارگران را از داشتن حقوق اولیه باز می‏داشتند. زندگی کارگران در تمامی دوران حاکمیت سرمایه در ایران محنت‏زا و فرسایشی بود و نداری داشت بیداد می‏کرد. مگر بی دلیل بود که مردم در آن سال‏ها بپاخاستند و خواهان نابودی نظام پهلوی بودند؟ مگر خاندان سلطنتی حقوق کارگران و زحمت‏کشان را برسمیت می‏شناخت و شکاف عمیق طبقاتی روز به روز گسترده و گشترده‏تر نمی‏گردید؟

از منظر مدافعین کارگران نظام کنونی دارد دنباله و سیاست نظام گذشته را در حق کارگران و زحمت‏کشان در پیش می‏گیرد و ماهیتاً تفاوتی با هم ندارند. هر دو نظام حافظ و مدافع‏ی طبقه‏ی سرمایه‏دار است و هیچ‏کدام بدرد کارگران و محرومان نمی‏خورند. بدون کمترنی تردیدی کارگر در چنین چهارچوبه و نظام‏هایی فاقد حقوق اولیه است. سرمایه دارد حق کارگر را بر حلقوم گشاد خود سرازیر می‏نماید تا بر زندگی خود رونق هر چه بیشتری بخشد. ذات حاکمان زورگو در تلنبار نمودن سرمایه به جیب مفت‏خواران و در بیکارسازی و در گستردگی فقر و فلاکت محرومان نهفته می‏باشد. همه‏ی‏شان دارند با زور سر نیزه و با راه‏اندازی زندان‏های متفاوت جامعه را کنترل می‏نمایند. همه‏ی مدافعین سرمایه دارند از آبشخوار واحدی ارتزاق می‏کنند و فرقی با هم ندارند و قصدشان کنترل جامعه به مطلوب‏ترین شکل ممکنه و در بقای درازمدت حاکمیت طبقه‏ی سرمایه‏دار است. 

چاره و خلاصی چنین وضعیت اسفب‏باری در طرد همه‏ی مدافعین سرمایه از صفوف انقلاب و نیروهای مدافع‏ی آن مربوط می‏باشد و عناصر وابسته و مزدوری هم‏چون رضا پهلوی در میان کارگران و زحمت‏کشان فاقد اعتباراند. به عبارتی دقیق‏تر پایه و خصلتِ روز جهانی معین و مشخص می‏باشد و کارگر در این روز با برافراشتن پرچم مستقل خود و بدور از هرگونه مماشات طلبی و با طرح شعارهای کوبنده، سرمایه‏داران دولتی و غیر دولتی، حکومتی و غیر حکومتی را مورد خطاب قرار می‏دهد و خواهان بر چیدن نظام‏های طبقاتی و نابرابر است. این نظام‏ها و اشکال حکومتی در دوران متفاوت امتحان خود را پس داده‏اند و در عمل به اثبات رسانده‏اند که کمترین دل بستگی و تعلقی به کارگران و زحمت‏کشان ندارند. کارگر پرچم و آرمان خود را دارد و با پرچم و با خط و نشان خود به میدان خواهد آمد و در مقابل سرمایه هم استراتژیک‏مان پرچم استثمار و سرکوب را در دستان خود گرفته است. رنگ دو سر جنگ طبقاتی مشخص است و با دغل‏بازی و فریب و ریاکاری نمی‏توان خود را به رنگ کارگران و زحمت‏کشان مزین نمود. مطئمناً انقلاب واقعی، انقلابی که آرمان و سیاست کارگران و زحمت‏کشان بر آن چنگ انداخته است، پاسخ واقعی خود را به همه‏ی مدافعین سرمایه و به همه‏ی کسانی‏که در دوره‏های متفاوت به استثمار و سرکوب کارگران و زحمت‏کشان و فرزندان‏شان پرداخته‏اند را خواهد داد. نه تاریخ را می‏توان وارونه نوشت و به نسل‏های آینده تحویل داد و نه اعمال مزدوران و وابستگانی هم‏چون رضا پهلوی را می‏توان از قلم انداخت. طبعاً چنین رفتاری از خاصیت هر انقلاب بنیادی‏ست. انقلابی که تنها و تنها متضمن منافع‏ی کارگران و همه‏ی محرومان است.

 

لینکhttp://www.rezapahlavi.org/media/pdf/451_Rooze_Kargar_-89.pdf

+ نوشته شده در  جمعه دهم اردیبهشت 1389ساعت   توسط شباهنگ راد |  نظر بدهید

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ