کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

[farsibooks] معرفی کتاب: یک صد و شصت سال مبارزه با آئین بهائی

 

http://negahedigar9.blogfa.com/post-52.aspx 



معرفی کتاب: یک صد و شصت سال مبارزه با آئین بهائی

ناقد 

این کتاب گوشه‌ای از تاریخ سوخته و پایمال شدهء ایران، یعنی تاریخ سرکوب و آزار بیرحمانهء گروه بزرگی از هم‌میهنان ما به جرم بهائی بودن است.

از آغاز پیدایش جنبش دینی بابی در سال 1844 میلادی و سپس تحول آن به دیانت بهائی پیروان این آیین پیوسته مورد شرم‌آورترین آزارها و شرارت ها قرار داشته‌اند. این سرکوب‌های وحشیانه از نخستین روزهای تولد این آیین در دورهء قاجار  آغاز شد، در دوران پهلوی‌ها با اُفت و خیزهایی ادامه یافت و در جمهوری اسلامی به هدف حذف بهائیت از ایران و حافظهء تاریخی ایرانیان به اوج خود رسید. با آنکه بسیاری از هم میهنان ما کمابیش شاهد بهائی ستیزی و کشتار و غارت بهائیان بوده اند اما کمتر خواسته اند خود را با آن آشنا سازند و یا در مورد آن چیزی بشنوند. سکوت مطلق رسانه های عمومی و کتابهای تاریخی در مورد این جنایات روی دیگر این مبارزات است. روشنفکران و نویسندگان ما تا نیز تا همین اواخر هر گاه اشاره ای به این دین نموده اند با تحریف و تحقیر و اتهامات ناروا همراه بوده است.

کمتر نهضت ایرانی به مانند دین بهائی هدف هزاران تهمت مانند ارتباط با روس و انگلیس و اسراییل و امریکا و صهیونیسم بوده و کمترگروهی مانند بهائیان نجس و کافر و جاسوس شناخته شده اند. علت این همه دشمنی بیهوده را که هرگز سندی برای آن ارائه نشده در کجا باید جستجو کرد؟ چرا اجازه نمی دهند بهائیان ایران لب بگشایند و از خود دفاع کنند؟

این کتاب شامل تحقیقی تاریخی در مورد ریشهء این اتهامات و علت دشمنی ملّایان با این آیین از زمان قاجار تا امروز است و نشان می‌دهد که چگونه اینان مردم ایران را از هر طبقه با آن بیگانه ساختند و مبارزه با دین بهائی را وسیله‌ای برای سرکوب و خفه کردن دیگر روشنفکران و یا فشار به دولت‌ها برای تامین خواسته‌های خودنمودند. فصولی از کتاب مربوط به ردّ اتهامات گوناگون به آیین بهائی است.

کتاب هم‌چنین شامل شرح زندان، شکنجه و نام بیش از دویست تن بهائی است که در این رژیم به جوخه‌های اعدام سپرده شدند و حقایقی که حتی بر بهائیان پوشیده است برای نخستین بار با ارائه اسناد فاش می‌سازد.


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ