کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

[farsibooks] یک نامه

 

 

با گرمترین دورودهای اول ماه مه!

این نامه از طریق سایت کمونیستهای انقلابی دریافت شده است. نکاتی کاملا بسیار حساس و درستی  را مطرح میکند.

با احترام

 

-------------

با  سلام

  

به نظر من اعلام برگزاری تظاهرات توسط «شورای برگزاری مراسم روز جهانی كارگر» اشتباه بزرگی است. گویا «شورا» از تجربه سال پیش هیچ عبرتی نگرفته است. امسال شرایط از سال پیش هم بدتر است. پیشاپیش مشخص است که رژیم چنین تظاهراتی را تحمل نخواهد کرد و کمونیستها و کارگران آگاه هم با تلفات دادن در این تظاهرات نیرویشان را هدر نخواهند داد. به نظر من در شرایط کنونی تظاهرات خیابانی تاکتیک قابل قبولی نیست. تظاهرات زمانی شکل عمدۀ مبارزه است که هدف نابودی مشروعیت حکومت و نمایش اقتدار توده ها باشد، کاری که در چند ماهی که از انتخابات گذشت صورت گرفت و تمام شد. حالا مسئله این است که چطور مردم ستمدیده باید از قدرتشان استفاده کنند؟ تنها کسانی روی برگزاری تظاهرات پافشاری می کنند که قصد ارتقاء جنبش به مراحل بالاتر را ندارند. برخی عمداً این کار را می کنند (مثل موسوی و کروبی) و برخی از روی نا آگاهی. اما کسانی که می خواهند جنبش را به هدف نهایی اش برسانند باید به فکر ارتقاء اشکال مبارزه در جهت اعتصاب عمومی و قیام مسلحانه باشند. من قصد دارم در آینده مقاله ای در این باره بنویسم که البته بیشتر مربوط به دعوت کروبی به تظاهرات در سالروز تقلب است و اینکه چطور اصلاح طلبان می خواهند از طریق کشاندن مردم به شکلی بی سازمان و بی هدف به خیابان و رها کردن آنها در چنگ سرکوبگران رژیم، و در عین حال مخالفت با اشکال دیگر مبارزه و سازمانیابی مستقل، جنبش را دچار فرسایش نمایند. 22 بهمن نشان داد که پافشاری بر روی تظاهرات خیابانی و محدود کردن مبارزه به آن، چطور آب به آسیاب جمهوری اسلامی می ریزد.

در مورد تظاهرات مورد نظر «شورا»، واضح است که رژیم عوامل لباس شخصی و نیروهای سرکوبگرش را در محل اعلام شده مستقر خواهد کرد و به سادگی می تواند تجمع کنندگان را قلع و قمع کند. اگر سال پیش تظاهرات اینچنینی اشتباه بود، امسال انحراف است. متأسفانه تشکل هایی که سال پیش آن تظاهرات را اعلام کرده بودند، پس از شکست حرکتشان هیچ تحلیلی از دلایل شکست ارائه ندادند و با پافشاری روی موضع غلط شان به تدریج نقش پیشرو بودن را برای جنبش کارگری از دست می دهند و به ترمز آن تبدیل می شوند.

این نامه را برای چند سازمان سیاسی فرستادم. امیدوارم که آنها قبل از اینکه دیر شود، از هر طریق ممکن (اعلامیه، نامه خصوصی به «شورا» یا ...) به نقد حرکت «شورا» بپردازند. جنبش کارگری در حال حاضر دیگر نمی تواند چنین انحرافاتی را تحمل کند.

 

 

موفق باشید

------------------------------------


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ