کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

[farsibooks] ein kaabinast yaa ye mousht taqallobkaar

 

خوب البته معلومه وقتی رییس با تقلب ریاست کنه، اعضای کابینه اش هم ابایی ندارند. 
 
اکنون پس از کاردان و اژه ای و مشایی نوبت رسید به وزیر صنایع. جالبه که مجلس هم ایندفعه به خاطر از حد نصاب نیفتادن کابینه و آبروریزی بیشتر، مثل قضیه کاردان این آقا را استیضاح نکرد.    خبر زیر را مطالعه فرمایید
 
 
 
 

ماجرای 'اتاق امن' و محکومیت وزیر

صنایع ایران

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع ایران است

در حالی که کابینه محمود احمدی نژاد و دولت نهم ایران روزهای آخر خود را سپری می کند، تاکنون عزل و نصب برخی از اعضای کابینه توسط آقای احمدی نژاد خبر ساز شده است.

در یکی از تازه ترین رویدادها، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع ایران موضوع اظهار نظر مطبوعات و دیگر رسانه ها و برخی از نمایندگان مجلس ایران شده است.
آقای محرابیان اخیرا از سوی دادگاه عمومی تهران به تقلب در ثبت اختراع محکوم شده است.
موضوع از چه قرار است؟
براساس قانون حمایت از حقوق معنوی و مولفان هرکس اثری را به نام شخص دیگری غیر از پدید ‌آورنده ثبت کند به شش‌ماه تا سه سال حبس تادیبی محکوم می‌شود
دادگاه عمومی تهران اخیرا به شکایت فرزاد سلیمی یک مخترع ایرانی رسیدگی کرده و بر اساس شواهد تایید کرده است اختراعی که به نام علی اکبر محرابیان وزیر صنایع ایران به ثبت رسیده، توسط آقای سلیمی اختراع و طراحی شده بود.

بر اساس این گزارش آقای سلیمی این طرح را در سال ۱۳۸۲ و در زمان شهرداری محمود احمدی نژاد به شهرداری تهران ارائه کرده بود.

آقای محرابیان در آن زمان از همکاران محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران بود.

براساس حکم دادگاه عمومی تهران، مقام های وقت شهرداری تهران پس از دریافت طرح اتاق امن زلزله، آن را به نام خود ثبت کردند.

رسانه های ایران تصویر کتابی را نیز منتشر کرده اند که "اتاق امن" نام دارد و به تفصیل این طرح را توضیح داده است. روی جلد این کتاب نام محمود احمدی نژاد، علی اکبر محرابیان و موسی مظلوم به عنوان مولف درج شده است.

اختراعی که سرانجام به مخترعش برگشت

براساس مدارک ارائه شده به دادگاه، فرزاد سلیمی سال ۱۳۸۲ این طرح را به شهرداری تهران و مرکز مدیریت بحران شهر تهران ارائه داد اما بر اساس گزارش ها، مقام های وقت شهرداری از آن استقبال نکردند و آقای سلیمی را به مؤسساتی نظیر مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ارجاع دادند.

پس از آن، علی اکبر محرابیان اتاق امن زلزله را در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به نام خود و موسی مظلوم ثبت کرد.

فرزاد سلیمی پس از ثبت اختراعش به نام آقای محرابیان، برای احیای حقوق خود نسبت به این اختراع، به دادگاه عمومی شکایت کرده و خواستار لغو ثبت اختراع به نام آقایان محرابیان و مظلوم شد.

دادگاه نیز تایید کرد که طرح به ثبت رسیده توسط آقای محرابیان، تقلیدی از طرح فرزاد سلیمی بوده و فقط باید به نام او وهمکارش ثبت شود.

اتاق امن چیست؟

اتاق امن زلزله، سازه‌ای است که با نصب آن در یکی از اتاق‌های منازل مسکونی، آن اتاق در برابر زلزله‌های شدید مقاوم می‌شود.
رسانه های ایران می گویند سال۱۳۸۳ و پس از وقوع زلزله ویرانگر بم، شهرداری تهران پس از انجام آزمایش‌هایی روی این سازه، با تبلیغات وسیعی در خیابان های شهر اعلام کرد که با طراحی و ساخت اتاق امن زلزله، به راهکاری عملی و مؤثر برای مقاوم کردن منازل مسکونی و کاهش تلفات در برابر زلزله دست یافته است.

علی اکبر محرابیان ۴ سال پیش درباره ایده اتاق امن با وب سایت شرکت تخصص عمران و بهسازی ایران که وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی است گفت و گو کرده و درباره این طرح که آن را از برآمده از فکر خود خوانده بود، توضیح داده بود.

آقای محرابیان گفته بود: "ما مى توانستیم سمینارها و کنفرانس‌هاى مان را براى معرفى اتاق امن کشور با یکسرى سیاستمدار برگزار کنیم یا مى توانستیم در وزارت مسکن و شهرسازى با یک سرى مدیر این طرح را در میان بگذاریم اما ترجیح دادیم که این کار را در دانشگاه‌ها و نشریات تخصصى مطرح کنیم."

پس از تایید حکم دادگاه عمومی تهران از سوی دادگاه تجدید نظر درباره آقای محرابیان، محسن کوهکن، از اعضای هیات رئیسه مجلس گفت که اگر آقای محرابیان در کابینه دهم به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود، نمایندگان به محکومیت کیفری او توجه لازم را خواهند داشت.

براساس قانون حمایت از حقوق معنوی و مولفان هرکس اثری را به نام شخص دیگری غیر از پدید‌ آورنده ثبت کند به شش‌ماه تا سه سال حبس تادیبی محکوم می‌شود.

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Y! Messenger

PC-to-PC calls

Call your friends

worldwide - free!

Group Charity

Hands On Network

Volunteering has

never been so easy

Get in Shape

on Yahoo! Groups

Find a buddy

and lose weight.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ