کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

[farsibooks] Fw: موسوي را به زور به ماشين برگرداندند

 


 
####################################
Sincerely
V
####################################

 
 

Sent to you by Amir via Google Reader:

 
 



ميرحسين موسوي و مهدي كروبي عصر پنجشنبه براي بزرگداشت ياد كشته شدگان حوادث اخير تهران در بهشت زهرا حاضر شده اند اما مأموران پليس براي آنها محدوديت ايجاد كرده اند.
خبرگزاري هاي بين المللي به نقل از شاهدان عيني از حضور آقاي موسوي و آقاي كروبي در بهشت زهرا خبر داده اند اما فرانس پرس نوشته است كه مأموران پليس براي آنها محدوديت ايجاد كرده اند.
شاهدان عيني مي گويند كه آقاي موسوي از اتومبيل خود خارج شده و كوشيده است كه بر سر مزار ندا آقا سلطان، دختر جواني كه در جريان اعتراضات روز ۳۰ خرداد تهران كشته شد، حضور يابد.
اما مأموران پليس ضد شورش فورا آقاي موسوي را احاطه كرده اند و در حالي كه صدها تن از عزاداران شعار "يا حسين، مير حسين" سر مي دادند، او را به اتومبيلش باز گردانده اند.
به گفته شاهدان عيني، گروهي از عزاداران اتومبيل آقاي موسوي را احاطه كرده اند و كوشيده اند مانع از رفتن آقاي موسوي شوند، اما مأموران پليس به زور راه را باز كرده اند تا اتومبيل از محل خارج شود.
همچنين شاهدان عيني به خبرگزاري فرانسه گفته اند كه عده اي از عزاداران به سوي مأموران پليس كه مهدي كروبي را محاصره كرده بودند، سنگ پرتاب كرده اند.
خبرگزاران بين المللي گزارش داده اند كه "صدها" يا "حدود هزار" نفر بر مزار ندا آقا سلطان گرد آمده اند و گاه شعارهايي عليه دولت آقاي احمدي نژاد سر مي دهند.
خبرگزاري فرانسه به نقل از شاهدان عيني نوشته است كه پليس با باتوم و كمربند با عزاداران برخورد كرده است.
خبرگزاري رويترز هم از بازداشت عده اي از عزاداران توسط نيروهاي پليس خبر مي دهد.
پيش تر وكيل مهناز محمدي، مستندساز ايراني از بازداشت او و جعفر پناهي در بهشت زهراي تهران خبر داده بود.
خانم محمدي و آقاي پناهي صبح پنجشنبه به همراه تعداد ديگري از فيلمسازان و مستندسازان ايراني براي گذاشتن گل بر مزار كشته شدگان حوادث اخير به بهشت زهرا رفته بودند.


مهدي كروبي در ميان ضرب و شتم حاضران وارد بهشت زهرا شد

به گزارش خبرگزاري هاي بين المللي ، مهدي كروبي وارد بهشت زهرا شد. بنابر اين گزراش ها ماموران انتظامي به ضرب و شتم حاضران پرداخته اند. اين درحالي است كه اندكي پيشتر ماموران انتظامي با زور مير حسين موسوي را مجبور به ترك مراسم چهلم ندا آقا سلطان در بهشت زهراي تهران كردند. ماموران انتظامي همچنين ده ها تن از حاضران را بازداشت كرده و با ضرب و شتم ديگران مي كوشند آنها را متفرق كنند.


ميرحسين موسوي، امروز پنج‌شنبه دقايقي پس از ورود به گورستان بهشت زهراي تهران توسط نيروهاي دولتي با اِعمال زور، از اين محل اخراج شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از شاهدان عيني، آقاي موسوي، از كانديداهاي معترض انتخاباتي، موفق شده‌بود از اتوموبيل خود پياده شده و خود را به سنگ مزار ندا آقاسلطان برساند.
ولي به او اجازه تلاوت آيات قرآن داده نشد و پليس ضد شوروش با محاصره آقاي موسوي وي را به اتوموبيلش بازگرداندند.
به گفته شاهدان عيني، چند صد نفر از سوگواران حاضر شعار «يا حسين ميرحسين» سر دادند كه با ضرب و شتم نيروهاي دولتي مواجه شدند.
خبرهاي دريافتي هم‌چنين از بازداشت تعدادي از سوگوراان حكايت دارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه تعداد نيروهاي مسلح دولتي كه در بهشت زهرا مستقر هستند بيش از ۱۵۰ نفر است.
امروز به مناسبت روز چهلم كشته شدن ندا آقاسلطان گروهي از معترضان در گورستان بهشت زهرا گرد هم آمده‌اند.
مهدي كروبي، دو نامزد معترض به نتيجه انتخابات و مادر ندا نيز قرار است امروز در بهشت زهرا بر سر مزار كشته‌شدگان حوادث اخير يابند.
شاهدان عيني مي‌گويند كه تمركز استقرار نيروهاي انتظامي به‌ويژه در اطراف گور ندا آقاسلطان است.
ندا آقاسلطان دختري بود كه روز شنبه ۳۰ خرداد در طي سركوب شديد اعتراضات خياباني توسط نيروهاي دولتي در منطقه كارگر شمالي به ضرب گلوله كشته شد.
تصاوير صحنه مرگ ندا كه با تلفن همراه ضبط شد او را به نماد معترضان بدل كرده‌است.


ممانعت از حضور موسوي و برخورد با تجمع‌كنندگان در بهشت زهرا
تازه‌ترين گزارش‌ها از بهشت زهراي تهران حاكي از ممانعت پليس از حضور ميرحسين موسوي، نامزد اصلاح‌طلب معترض به نتايج انتخابات و نيز برخورد با تجمع‌كنندگان بر مزار كشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از پرس تي‌وي، تلويزيون دولتي انگليسي زبان ايران، گفت كه پليس براي متفرق كردن حاضران در محل، از گاز اشك‌آور استفاده كرده است.

پرس تي‌وي تعداد شركت‌كنندگان در اين مراسم را يك هزار نفر ذكر كرده است اما گزارش‌هاي شاهدان عيني حاكي از آن است كه جمعيت شركت‌كننده در اين مراسم در حال افزايش است.

اين مراسم قرار بود امروز پنجشنبه ساعت ١٦ بر سر مزار ندا آقا سلطان واقع در قطعه ۲۵۷ بهشت زهرا آغاز شود.

آقاي موسوي به همراه مهدي كروبي ديگر نامزد اصلاح‌طلب معترض به نتايج انتخابات تصميم به برگزاري مراسم يادبود براي كشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات خرداد ماه را داشتند، اما پس از آنكه مقامات مسئول با اين درخواست مخالفت كردند، هر دو نامزد معترض اعلام كردند كه در روز پنجشنبه هشتم مرداد ماه بر مزار كشته‌شدگان اعتراض‌هاي اخير در بهشت زهراي تهران حضور خواهند يافت.

به دنبال اين اعلام، آقاي موسوي امروز در محل بهشت زهراي تهران حاضر شد، اما آن طور كه يك شاهد عيني به خبرگزاري رويترز گفته است، «نيروهاي انتظامي آقاي موسوي را مجبور به بازگشت به خودروي خود و ترك محل كردند».

اين شاهد عيني همچنين گفته است كه به حاضران بر مزار كشته‌شدگان وقايع اخير هشدار داده شده كه در صورت عدم ترك محل با برخورد نيروهاي انتظامي روبه‌رو خواهند شد.

يك شاهد عيني هم در گفت‌وگو با راديو فردا از ضرب وشتم حاضران توسط نيروهاي پليس خبر داد. اين شاهد عيني گفت نيروهاي انتظامي با باتوم به سمت كساني كه قصد حضور بر مزار كشته‌شدگان حوادث اخير را دارند حمله برده و سعي در متفرق كردن آنها دارند.

خبرگزاري فرانسه هم در خبري كوتاه به حضور مهدي كروبي در بهشت زهراي تهران اشاره كرده است. آقاي كروبي در حلقه نيروهاي پليس و در حالي كه نيروهاي پليس به ضرب و شتم حاضران مي‌پرداختند وارد بهشت زهرا شده است.

يك شاهد عيني ديگر در گفت‌وگو با رويترز گفته است كه نيروهاي پليس چندين نفر از حاضران بر سر مزار كشته‌شدگان وقايع انتخاباتي را دستگير كرده‌اند.

اين شاهد عيني گفته‌ است كه صدها تن بر مزار ندا آقاسلطان و ديگر كشته‌شدگان حضور پيدا كرده بودند كه شماري از آنان توسط نيروهاي پليس دستگير شدند.

به گفته اين شاهد عيني ده‌ها نفر از نيروهاي ضد شورش در محل حضور يافته و در تلاش براي متفرق كردن تجمع‌كنندگان هستند.

هنوز گزارش‌هاي مستقلي در مورد تعداد تجمع‌كنندگان و تعداد دستگيرشدگان امروز منتشر نشده است اما گزارش شاهدان عيني تعداد تجمع‌كنندگان را چندين هزار نفر ذكر كرده‌اند.

سايت ميدان، نيز در گزارشي از مراسم امروز، از بازداشت جعفر پناهي فيلم‌ساز و كارگردان سينماي ايران و مهناز محمدي، فعال حقوق زنان و مستندساز در بهشت زهراي تهران خبر داده است.

بنا بر آمار منابع رسمي، از زمان آغاز اعتراض به نتيجه انتخابات رياست جمهوري در ايران از روز ۲۳ خردادماه دست‌كم ۲۰ نفر كشته و صدها تن زخمي و مجروح شده‌اند. اين در حالي است كه گروه هاي طرفدار حقوق بشر مي گويند تعداد كشته شدگان بسيار بيشتر از آمار رسمي است.




 
 

Things you can do from here:

 
 

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ