کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ فروردین ۱۲, پنجشنبه

[farsibooks] Fw: هشداربه تمام وبلاگ نویسان- سال 1389

 




١- در سرويسهاي وطني وبلاگ ننويسيد
٢- از سرويسهاي بلاگر يا وردپرس استفاده كنيد
معتقدم مسئولين سرويسهاي وبلاگ نويسي وطني افرادي دلسوز هستند.اما شرايط كنوني وبلاگستان به چيزي بيشتر از دلسوزي نياز دارد. بايد واقع بين باشيم و توقع خود را با شرايط متناسب كنيم.
رك بگويم: مخاطب اين نوشته سياسي نويسهاي منتقد نيست. حساب آنها با كرام الكاتبين است. تنها كاري كه از دست من ساخته اين است كه براي آنها دعا كنم. مخاطب اصلي اين نوشتار وبلاگ نويسهاي معمولي است از اي تي نويسها گرفته تا مينيمالها تا كساني كه از اتفاقات روزانه خود مي‌نويسند.حتي انها كه وبلاگشان در مورد مراحل رشد نوزادشان است.
در مورد علل اين پيشنهاد بگذاريد چيزي نگويم. بلاك شدن (واژه پيشنهادي جايگزين براي واژه قديمي في ل تر ) سرنوشت محتوم تك تك وبلاگهاست. اما بدعت جديد سال ٨٨  delete شدن كل آرشيو وبلاگ است. مهم نيست وبلاگ مينيمال است يا ادبي يا تاريخي يا جغرافيايي. مهم ان است كه شخصي(يا حداكثر يك تيم ٣ نفره) تشخيص داده كه كل آرشيو اين وبلاگ( حال مي‌خواهد ٦ روزه باشد يا ٦ ساله) كلا ديليت شود.
 اگر نمي‌توانيد از بلاك شدن وبلاگتان جلوگيري كنيد لااقل ان را از ديليت شدن نجات دهيد.
 
 وبلاگتان را همين امروز از سرويسهاي وطني به وردپرس يا بلاگر منتقل كنيد. كسي كه از گذشته درس نمي‌گيرد لاجرم مجبور به تجربه چندين باره خطاها خواهد شد.
35.696216 51.422945

انتقال از بلاگفا به وردپرس

همیشه حامی وب ایرانی و وبلاگ نویسی بوده ام و در هر جا توانسته ام و جا داشته از حرکت های مثبت ایرانیان در وب دفاع کرده ام. بدون شک نمیشود از کنار نام هایی چون بلاگفا و پرشین بلاگ در وب فارسی به سادگی گذشت و انصافا  هم سهم بزرگی در گسترش وبلاگ نویسی و فرهنگ وبلاگ نویسی داشته اند. اما متاسفانه اخیرا این سرویس ها و به ویژه بلاگفا شروع به ویرانی پایه های همان  فرهنگی کرده اند که خود از پیشگامان اش بودند و یکی از ابتدایی ترین و در ضمن مهمترین اصول این کار یعنی امانت داری را زیر پا گذاشته اند.

فرض کنیم که شما وبلاگ نویس هستید. مدت ها در وبلاگتان نوشته اید.از دلتنگی ها,  خاطره ها ,تجربه ها و هزاران موضوع که مسلما در زمان نوشتن دغدغه شما بوده. با دوستانتان بحث کرده اید و یا با دوستان جدیدی آشنا شده اید و وبلاگ جزیی از زندگی شما شده.

بعد یک روز صبح که برای دیدن نظرات جدید و یا نوشتن مطلب وارد بلاگفا میشوید چه میبینید؟ هیچی! مصداق عبارت کان لم یکن! یعنی چیزی نیست انگار که هیچوقت نبوده! و این یعنی نتیجه همان اخلاق غیر حرفه ای بعد از چند سال کار و ادعای  حرفه ای بودن بلاگفا.

یکی از حرکات زشت بلاگفا هم حبس کاربرانش و جلوگیری از مهاجرت و انتقال مطالب بود که تیشه ای بود به ریشه بلاگفا. در زمانه ای که عشق و یار را هم نمیشود به زور نگه داشت دوستان ما سعی کردند کاربران را به زور کد و کدنویسی نگه دارند!

اگر وبلاگ نویس هستید و برای کار و وبلاگ خودتان ارزش قائل هستید همین امروز از بلاگفا به وردپرس مهاجرت کنید و خیال خود را راحت کنید. در مطلب زیر راه حل انتقال وبلاگ از بلاگفا به وردپرس (تمام مطالب و نظرات) را علی رغم محدودیت های بلاگفا برای انتقال مشاهده میکنید.

آموزش قدم به قدم انتقال از بلاگفا به وردپرس

ابتدا فرض میکنیم شما در وردپرس یک وبلاگ جدید ساخته اید. اگر برای ورود به داشبورد وبلاگتان در وردپرس مشکل دارید از این آدرس استفاده کنید و بعد از وارد کردن یوزر نیم و پسورد روی لینکی که به شما میدهد کلیک کنید تا به محیط داشبورد وردپرس بروید.

به زبان ساده شما باید اول مطالبتان را از بلاگفا بیرون بیاورید (عمل برون بری) و بعد به وردپرس منتقل کنید (عمل درون ریزی). پس ابتدا باید عمل برون بری را انجام بدهیم.

قدم اول: برون بری

آخرین و جدیدترین نسخه ی افزونه  exporter را از اینجا روی فایرفاکس نصب کرده، فایرفاکس را مجددا راه اندازی کنید (اگر قبلا افزونه را نصب کردید آن را عزل و مجددا نصب کنید)

به پنل وبلاگتان در بلاگفا وارد شوید. به بخش تنظیمات وبلاگ بروید. مطابق شکل زیر:

۱- نحوه ی نمایش تاریخ پست ها را روی نمایش تاریخ بصورت میلادی مانند ۲۰/۵/۲۰۰۴

۲- نحوه ی نمایش زمان پست ها را روی نمایش ساعت و دقیقه – مانند۱۴:۳۰

(مطلب مهم: قالب وبلاگ را هم به قالب پیش فرض-قالب نارنجی- تغییر دهید)

۳- تعداد پستها در صفحات داخلی را (بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا ۲۰) تعیین کرده و دکمه ثبت را کلیک کنید



به طور متوسط روزی یک اعدام. هر شب که سر بر بالین می گذاریم می توانیم اطمینان داشته باشیم که یک نفر از هموطنانمان بر سر دار جان باخته است. و این به غیر از آن چند هزار نفری است که در روز به دلیل تصادفات و سوانح و آلودگی و مسمومیت و خودکشی جان می سپارند. هر روز هزاران نفر در زندان های رژیم مورد بدترین رفتارها ، رذیلانه ترین آزارها و پست ترین شکنجه ها قرار می گیرند و باز ما می رویم سرکار و می آییم و خوشحالیم که امروز هم به خیر گذشت.


به راستی چه چیزی از من و شمای ایرانی این گونه افراد بی تفاوت و بی احساس و بی مسولیتی ساخته است؟ صحبت کردن از غیرت و شرف و آبرو را کنار بگذاریم، کجاست راز قدرتی تا این حد بالا در دانستن همه واقعیت های سیاهی که در انتطار ماست و بعد بی خیال نشستن و انتظار کشیدن تا چه روزی نوبت ضرب و شتم و شکنجه و اهانت و تجاوز و اعدام ما یا نزدیکانمان فرا رسد؟


سال 89 سال کنار گذاشتن تعارف هاست؛ سال آینه گرفتن در مقابل خود، سال خود را شناختن و پی بردن به راز این درجه از پذیرش ظلم و ستم و تحقیر و دم بربستن و ساکت ماندن تا بیا از بیماری و دق و روان پریشی بمیریم و یا بر سر دار و در دخمه های رژیم. به راستی چه چیزی سبب می شود که 99 درصد جامعه در چنگ 1 درصد این گونه اسیر و ناتوان باشد؟
در یک تحلیل نهایی این فقط به خاطر پشت کردن ما به ارزش های انسانی مان است که این بلا بر سر ما آمده و این گونه در مرداب ستم و تحقیر فرو می رویم و دم نمی زنیم.


سازمان خودرهاگران بر این باورست تا این واقعیت ها به دور از تعارفات بیان نشود، تکرار نشود و تبدیل یه موضوع اصلی ما ایرانیان نشود حرکت های مثل جنبش خرداد 88 با گل های پرپر شده ای چون ندا و سهراب و ترانه سبب تغیر نخواهد شد. زیرا اکثریت چنان غرق در بی تفاوتی است که رژیم اندک نیروهای فداکار و آگاه جامعه را شناسایی و تار و مار می کند.

به همین دلیل ما از تمامی هموطتان خود می خواهیم که تعارف ها را در قبال خود و. دیگران کنار بگذارند و سال 89 را به سال خودنگری و بازسازی دستگاه ارزشی خویش اختصاص دهند. باشد که از نوزایش اخلاق در انسان ایرانی مسیر رهایی که نه مسیر خودرهایی هموار شود
.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Twitter :: Facebook :: Subscribe to Feed




__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ