کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

[farsibooks] Fw: سه نکته مهم برای ایران در سال جدید

 



--- On Thu, 4/1/10, salar seyfodini <salarseyf@gmail.com> wrote:

From: salar seyfodini <salarseyf@gmail.com>
Subject: سه نکته مهم برای ایران در سال جدید
To:
Date: Thursday, April 1, 2010, 2:59 AM

 

1•هالیوود در حال بلعیدن ایران است

2•اقدام نامتقارن

3منطقه گرایی(Regionalism):بازی خطرناک

1•در حالی که ما همه تمرکز خود را معطوف به حرکت های سیاسی و نظامی ایالات متحده کرده ایم،از این واقعیت غافل مانده ایم که این کشور ها از طریق سینمای استراتژیک در حال تهی کردن یا پوساندن ما از داخل است.

بسیاری در جامعه از طریق مانوس شدن با فیلم های سینمایی و سریال های غربی ،با تمام وجود برتری حوزه تمدنی غرب را پذیرفته اند و عملا امریکا را قدرت برتر و سرور جهان می دانند.این روند در نهایت به استقبال بخشی از جامعه، از نیروهای نظامی امریکا خواهد انجامید.فرهنگ ملی ما در حال بلعیده شدن از سوی «ارزش های امریکایی» است.این موضوع که ایالات متحده در کنار رویارویی سیاسی- نظامی در حال مدیریت کردن قلب و ذهن مردم ما است باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود و در حد شعار باقی نماند.

 

2•از دید این قلم تقابل استراتژیک آینده بر اساس نظریه ساموئل هانتینگتون پی گیری شده و حوزه تمدنی ایرانی – اسلامی – شیعی  به طور جدی مورد هجمه(سیاسی،فرهنگی،نظامی) قرار خواهد گرفت و محاصره ایران تکمیل خواهد شد.

تصور نمی رود ادامه این بازی از سوی ایران در زمین خودی سرانجام خوشی داشته باشد.به نظر میرسد براساس دکترین اقدام نامتقارن مثبت،کشیدن این مبارزه به آن سوی مرزهای سیاسی و بر پایه قواعد و ارزش های ملی- شیعی ،مطلوب ترین حالت ممکن برای ماست.بنابراین انتقال برخوردها به حوزه تمدن ایرانی در آسیای میانه و قفقاز و بر اساس ایران محوری و ایران گرایی تابلوی بهتری می تواند برای ما مجسم نماید.

 

3 در دهه گذشته در حالی که بخشی از جامعه مرکز نشین ایران سرگرم بحث های بیهوده روشنفکری بودند،در نواحی مرزی،مسئله ای که به صورت مودبانه از آن با عنوان منطقه گرایی (در واقع واگرایی اقوام ) نام برده می شود رشد سرسام آوری یافت.

در عرض هشت سال حال و هوای فرهنگی و سیاسی در آذربایجان به نحو نگران کننده ای دگرگون شده و،با موضوعیت یافتن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در ورزش کشور قضیه بُعد تازه ای یافته است.

از سوی دیگر برخی از مسئولیت استانی نیز یا برتری ادعاهای قومیت گرایان را پذیرفته اند یا در صدد سوءاستفاده از این موج و قرار گرفتن میان شکاف ها هستند.

اکنون همه تلاش دارند از بستر قومیت گرایی که ابتدا از طرف دست های دیگری فراهم شده است به سود خود سوء استفاده نمایند و رای و نظر تجزیه طلبان را جلب کنند.بازی خطرناک در پیش است.

 

 

توجه:این ایمیل برای تعداد محدودی از نویسندگان،روزنامه نگاران و مسئولین کشوری ارسال شده است.لطفا در بسط صحیح مطالب در فضای مجازی یاری رسان باشید.

سالار سیف الدینی- تبریز

www.Seyfodini.Blogfa.Com

SalarSeyf@Gmail.com

 

 

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Do More for Dogs Group. Connect with other dog owners who do more.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ