کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

[farsibooks] Thursday 15 April 2010 Farvardin 26th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 04/16/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=dc5f9cc1fe&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/4/15
Subject: Best of Balatarin for 04/16/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.» در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به ارمغان آورد، جلوگیری شده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند.
با ۳۳۱ امتیاز و ۱۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود. در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل حاصل شد، جلوگیری به عمل آمده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند. به گزارش کلمه، از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به «پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.» در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همکاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل حاصل شد، جلوگیری به عمل آمده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند. این رسانه‌ها از یک سو مدعی جلوگیری از خروج سیدمحمد خاتمی از کشور شده بودند که اساسا خاتمی در آن زمان قصد خروج از کشور را نداشت و خبر ممنوع‌الخروج بودن او تکذیب شد و از سوی دیگر در روزهای آغازین سال در حالی که صدها فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب به دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور سابق کشورمان رفته بودند، مدعی سفر خاتمی به یک کشور خارجی شدند و تاکید کردند که زمان برگشت او نامعلوم است و بدین ترتیب این جوسازی‌های رسانه‌ای برای جلوگیری رئیس‌جمهوری سابق کشورمان به نتیجه رسید.
با ۲۲۲ امتیاز و ۲۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وزیر رفاه و تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی، صادق محصولی، مهد کودک هایی را که به گفتۀ او ظوابط اسلامی را رعایت نمی کنند تهدید کرد و گفت : مهدکودک ها باید به گونه ای کار کنند که کودکان در سن سیزده سالگی همانند محمد حسین فهمیده که در جبهه های جنگ علیه عراق کشته شد، شهادت طلب شوند. صادق محصولی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه مهدکودک هایی را که به گفتۀ او ظوابط اسلامی را رعایت نمی کنند تهدید کرد و گفت : در مقابل مهدکودک هایی که ظوابط اسلامی را رعایت کنند از وام ها و کمک های مالی دولتی بهره مند خواهند شد. وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در ادامه تأکید کرد : مهدکودک ها باید به گونه ای کار کنند که کودکان در سن ١٣ سالگی هر کدام به شهید فهمیده تبدیل شوند. محمد حسین فهمیده کودک سیزده ساله ای بود که در جبهه های جنگ ایران و عراق کشته شد و پس از مرگش آیت الله خمینی در مدح او سخنرانی کرد. صادق محصولی در ادامه افزوده است که باید مبانی دینی و مذهبی رکن اصلی در مهدکودک ها باشد. اینکه وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت دهم خواستار آموزش خردسالان به گونه ایست که در کودکی آمادۀ پذیرش مرگ شوند نوعاً پرسش انگیز است. صادق محصولی در جای دیگری از سخنانش استغفار و دعا را بهترین فرمول برای دفع بلای زلزله دانسته و افزوده است : "ما که نمی توانیم دستگاهی اختراع کنیم تا جلوی زلزله گرفته شود، اما خداوند این دستگاه را اختراع کرده و آن جلوگیری از گناهان، دعا، استغفار، صدقه دادن و از خودگذشتگی است."
با ۲۱۲ امتیاز و ۶۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است....یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.»....به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل حاصل شد، جلوگیری به عمل آمده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند....این رسانه‌ها از یک سو ....
با ۱۷۱ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کاریکاتور
با ۱۶۴ امتیاز و ۱۹۷ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.» در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل حاصل شد، جلوگیری به عمل آمده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند. این رسانه‌ها از یک سو مدعی جلوگیری از خروج سیدمحمد خاتمی از کشور شده بودند که اساسا خاتمی در آن زمان قصد خروج از کشور را نداشت و خبر ممنوع‌الخروج بودن او تکذیب شد و از سوی دیگر در روزهای آغازین سال در حالی که صدها فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب به دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور سابق کشورمان رفته بودند، مدعی سفر خاتمی به یک کشور خارجی شدند و تاکید کردند که زمان برگشت او نامعلوم است و بدین ترتیب این جوسازی‌های رسانه‌ای برای جلوگیری رئیس‌جمهوری سابق کشورمان به نتیجه رسید.
با ۱۶۰ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


صدای آشنای پشت تلفن ناگهان مرا از پشت میز بلند کرد و زود گفتم: سلام آقای سحرخیز! عیدتان مبارک. آقا عیسی با همان صدای گرم و پرطنین، حال و احوال کرد و فوری گفت: این رفیق ما رو کی می فرستین پیشمون؟! گفتم رفیقتون فعلا بستری شده و ما سخت مشغول پرستاری هستیم که از شما بر نمی آید. گفت: باشد بماند پیش شما ما این جا جورش را می کشیم. من هیچ تغییری در صدایش ندیدم به نسبت قبل از زندان و به نسبت آن روزهایی که نگران از ضایع شدن حقوق انسان ها گاهی فکر می کرد شاید از ما هم کاری برآید و تماسی می گرفت. همسرجان هم که صدای این دوست نازنین را شنید، گل از گلش شکفت و برای او آرزوی سلامت و موفقیت کرد و ابراز امیدواری که به زودی پروژه زندان برای سیاسیون و معترضین و منتقدین، برای همیشه در کشورمان برچیده شود. آقا عیسی یک خبر هم برایمان داشت از بند 350 و آن هم آغاز روزه های سیاسی از اول اردیبهشت ماه در اعتراض به زندان و اعمال غیرقانونی صورت گرفته و وضعیت بد زندانیان سیاسی که به مراتب از زندانیان عادی و حتی جنایتکاران محبوس بدتر است،بود. دیروز در جلسه قرآن خانواده زندانیان سیاسی، همسر این آزاده دربند از ملاقات بالاخره حضوریش با یاردربندش سخن می گفت و از اسباب پذیرایی اندکی که او فراهم آورده بود برای این دیدار شیرین و دلش نیامده بود دیگران را در آن شریک نکند و از تشری که مراقب نازنین زده بود که آقا مگر آمده ای مهمانی؟ ملاقات حضوری از این پس برای شما ممنوع!!! گفت که سر و ریش آقا عیسی بلند شده و پاک درویش شده و گفته تا عکس نیندازم کوتاهش نمی کنم. خوب البته هر کس برای اعتراض به وضعیت بد و تضییع حقوقش به نحوی اعتراض می کند و مهم این است که اعتراض ها شنیده شود و لابد آقای زید آبادی و باستانی هم که بدترین وضعیت را به نسبت بقیه دارند، دنبال راه هایی برای رساندن صدای اعتراضشان به مردم هستند.
با ۱۳۸ امتیاز و ۱۳۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پارلمان‌نیوز: از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به ارمغان آورد، جلوگیری شده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند. این رسانه‌ها از یک سو مدعی جلوگیری از خروج سیدمحمد خاتمی از کشور شده بودند که اساسا رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در آن زمان قصد خروج از کشور را نداشت و خبر ممنوع‌الخروج بودن او تکذیب شد و از سوی دیگر در روزهای آغازین سال در حالی که صدها فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب به دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور سابق کشورمان رفته بودند، مدعی سفر خاتمی به یک کشور خارجی شدند و تاکید کردند که زمان برگشت او نامعلوم است و بدین ترتیب این جوسازی‌های رسانه‌ای در آستانه سفر خاتمی به ژاپن به نتیجه رسید.
با ۱۳۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وب‌سایت پارلمان‌نیوز به نقل از یک منبع آگاه از ممنوعیت خروج محمد خاتمی از کشور خبر داد. این منبع آگاه گفته که آقای خاتمی شامگاه چهارشنبه قصد سفر به ژاپن را داشت که از خروج وی جلوگیری شده است.
با ۱۲۶ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حدود پنج هکتار از جنگلهای منطقه بلوط بلند به عنوان تنها ذخیره گاه جنگلی بلوط ایران توسط افراد ناشناس تخریب شد. به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، جنگلهای بلوط بلند یکی از مناطق بکر جنگلی در نزدیکی شهرستان ایذه است که دارای درختان بلوط و از زیبایی منحصربه فردی برخوردار است. این منطقه که در جنگل های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است تنها ذخیره گاه جنگلی درختان بلوط ایران به شمار می رود که بیشترین حجم بلوط منطقه را در خود جای داده است ولی متاسفانه این منطقه به علت کمبود نیروی حفاظتی هم اکنون مورد هجوم افراد ناشناس برای تهیه هیزم و ذغال واقع شده است. نائب رئیس انجمن حمایت از طبیعت ایران با تائید این خبر به خبرنگار مهر در اهواز گفت: منطقه ای در حدود پنج هکتار از جنگل های رشته کوه زاگرس که مملو از درختان کم یاب و منحصر به فرد بلوط است تخریب شده است به گونه ای که هر کس از کنار جنگل عبور کند متوجه این عمل ناجوانمردانه نمی شود. بهروز نوروزی افزود: تخریب و قلع و قمع این درختان بدین شکل است که این افراد یک تا چهار شاخه از هر درخت را قطع کرده به گونه ای که اصل درخت در زمین مانده است و تنها شاخه های آن بر زمین افتاده اند.
با ۱۲۵ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کمی بیتفاوت نشدیم؟اگر حاکمیت بدونه واکنش مردمی سنگینه حتما" عقب نشینی میکنه.ولی اگر حتی در اطلاع رسانی هم به این اخبار تاسفبار کم توجهی کنیم،فکر نمیکنید که حاکمیت به خواسته خودش نزدیک شده و بدون کمترین هزینه،خواهر و برادر ما رو میکشه؟
با ۱۱۲ امتیاز و ۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وبلاگ‌نويسان محترم! شيوه برخورد شما سبب شد تا استنباط تازه‌ای از زندگی و روابط انسان‌ها داشته باشم. برداشت تازه‌ای از زندگی جهانی شدن؛ از آئينه زمان، که لحظه‌های پيدا و پنهان را با هم و در آن واحد نشان می‌دهد؛ از مفهوم فاصله، که ديگر فاصله نيست؛ از نوع روابط انسان‌هايی که يک‌ديگر را هرگز نديده‌اند اما آشناتر از هر آشنايی هستند؛ و بسياری چيزهای ديگر. اين نوشتم تا بگويم که تشکر من بی‌پايه و در جهت رعايت آداب ظاهری نيست. مثل برخورد بی‌ريای شما، عمق و معنا دارد. به‌همين دليل از صميم قلب می‌گويم سپاس‌گزار محبت شما هستم. تشکر می‌کنم از کارکنان سايت‌های بلاگ‌نيوز و بالاترين، که صفحه‌ای را به نام حميد اختصاص دادند. تشکر می‌کنم از تمام وبلاگ‌نويسانی که در ارتباط با درگذشت حميد قلم زدند. از خانم‌ها و آقايان: مينو صابری (آونگ خاطرهای ما)، هاله (سرزمين آفتاب)، شهربانو (حکايت‌های شهربانو)، دختر همسايه، سام‌الدين ضيائی، عبدالقادر بلوچ، محمد افراسيابی، اسد عليمحمدی، آشپزباشی، پارسا صائبی، محمد درويش، مسعود برجيان، ف.م.سخن، عبداللطيف عبادی، ملا حسنی، مهران مهرافشان، ورجاوند، نق نقو، کلموک آقا، پولاد همايون، خُسن آقا، مَتَتی، افکار، آينده ما، مانی، کريم پورحمزاوی، سی‌ميل، اميريه، آيه‌های وبلاگی و ديگران. به‌طور ويژه تشکر می‌کنم از آقای فرهاد حيرانی نويسنده وبلاگ تقويم تبعيد، که زحمات زيادی را تقبل کردند. با احترام فراوان همسر کاپيتان حميد کجوری
با ۱۰۹ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


صادق زیباکلام از بایکوت شدنش از سوی صدا وسیما خبر داد . این استاد دانشگاه با بیان اینکه « بعد از مناظره جنجالی شبکه 4 دیگر به تلویزیون دعوت نشدم » ، گفت : البته من خیلی کم به این میزگردها و برنامه ها دعوت می شوم، البته مسئولین صداوسیما هم به خوبی می دانند که من خیلی دنبال گفتن چیزهایی نیستم که خوشایند آنان باشد و هرچه به عقلم برسد را مطرح می کنم، ظاهرا مسئولین صداوسیما بعد از آن مناظره ای که من از عملکرد رضاشاه دفاع کردم ، به این نتیجه رسیده اند که دیگر از من برای شرکت در این نوع برنامه ها دعوت نکنند. به گزارش پارسینه زیباکلام در پاسخ به این سئوال که فکر می کنید با وجود چهره های اصلاح طلب یا منتقد دیگر، چرا شما به این نوع میزگردهای تلویزیونی دعوت می شوید گفت: فکر می کنم از ابتدای انقلاب و حتی قبل از انقلاب برای مسئولین نظام اثبات شده است که من با وجود اینکه نظرات منتقدانه ای دارم اما با تمام وجود از نظام دفاع می کنم. وی تصریح کرد: من با بند بند وجودم به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارم و اگر نظام به خطر یا در معرض تهدید بیفتد با تمام وجود از آن دفاع می کنم، چون بحث انتقاد از عملکرد دولت و دفاع و باور داشتن به اصل نظام را جدا می دانم.
با ۱۰۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بنام خداوند جان و خرد خرم آن روزكزين منزل ويران بروم راحت جان طلبم از پي جانان بروم دلم از وحشت زندان سكندر بگرفت رخت بربندم و تا ملك سليمان بروم ملت بزرگوار ايران : بهتر از هر كسي ميدانيد كه هزاران تن از فرزندان شما كه در جريان انتخابات خرداد 88 از نامزدهاي اصلاح طلبان حمايت كرده و به جنبش سبز تعلق خاطر داشته اند از فرداي 22 خرداد به بهانه هاي واهي و اتهامهايي كه اغلب وجاهت قانوني نداشته و ندارند ، در تقابل آشكار با مفاد و اصول قانون اساسي و قوانين موضوعه كشور از جمله حقوق شهروندي – حتي در نيمه هاي شب- از محل كار و سكونت خود به بازداشتگاه ها و زندانهاي شناخته شده و ناشناس انتقال يافتند . بسياري از آنان پس از نگهداري بلند مدت در شرايط ويژه و بازجويي هاي تحت فشار جسمي و روحي و رواني در دادگاههاي فرمايشي محاكمه شده وبه حبس هاي طويل المدت يا غير عادلانه محكوم شده اند . در اين ميان بسياري با گذشت قريب يكسال بدون محاكمه و حتي تمديد قرار بازداشت ، در وضعيت مبهم وبلاتكليف ، در بازداشتگاههاي 209 ، 240، بند 2 الف و بند 350 زندان اوين نگهداري شده و مي شوند و از بسياري از حقوق قانوني ، اسلامي و انساني خود محروم بوده و هستند . ملت بزرگوار ايران : آگاه باشيد ما سبز انديشان محبوس در زندان اوين ، در اعتراض به اين رفتارهاي غير قانوني ، غير شرعي و غير انساني حاكميت در جريان دستگيري ها ، بازداشتها و محاكمه ها و اكنون نگهداري فرزندانتان در وضعيت معيشتي ، بهداشتي ، رفاهي و تفريحي كه گاه بسيار نازلتر از وضعيت مشابه براي محكومان عادي و حتي جنايتكاران ، قاچاقچيان و… است از ابتداي ارديبهشت ماه 1389 روزه سياسي و شرعي خود را بصورت گسترده و زمان بندي شده آغاز خواهيم كردو در صورت عدم رسيدگي به مطالبات خود و در خواست هاي زير اقدامهاي خويش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهيم داد . روزه هاي سياسي و مذهبي ابتدا به صورت يك روز در هفته – پنج شنبه ها – خواهد بود و پس از دو هفته به دوروز در هفته – دوشنبه ها و پنج شنبه ها – افزايش خواهد يافت و در خرداد ماه – تا سالروز انتخابات رياست جمهوري – به صورت فزاينده اي از نظر كمي و كيفي شدت خواهد يافت . در خواست هاي قانوني ما سبز انديشان محبوس در اوين به شرح زير است. لغو و تقليل احكام صادره عليه زندانيان سياسي ، امنيتي و مطبوعاتي در دادگاههاي فرمايشي پس از خرداد 88: آزادي فوري كليه بازداشت شدگان تا زمان برگزاري دادگاه ها ، با قيد وثيقه و كفالت: رعايت اصل 168 قانون اساسي در كليه محاكم : رسيدگي به روند غير قانوني و غير عادلانه بازجويي ها ، دادرسي ها و مجازات متخلفان در تمامي سطوح: بهبود وضعيت غذايي ، بهداشتي ، رفاهي و تفريحي كليه زندانيان و بازداشت شدگان
با ۱۰۷ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


می‌گویند هزینه در تهران از دیگر شهرهای ایران سنگین تر است. اگر چنین است؛ پس چرا تهرانیها حاضر به ترک این شهر نیستند؟ بهترین بیمارستانها در تهران. بهترین امکانات تفریحی شهری در تهران. بهترین امکانات آموزشی در تهران. ......... اگر هر شهرستانی کارش در اداره‌ای گیر کرد، به ناچار باید به تهران بیاید. جالب تر از همه، سخنان سخیفانه‌ی احمدی‌نژاد است، کسی که مردم را به ترک تهران تشویق و برای آنها جایزه تعیین می‌کند. جناب احمدی‌نژاد! اگر تو روستای خودت را که اطراف گرمسار می‌باشد، رها نمی‌کردی و به تهران مهاجرت نمی‌نمودی؛ آیا می‌توانستی شهردار شوی، پستی که با اختلاس ملیاردی در آن توجه رهبرت را بسوی خویش جلب نمودی و تو را بهترین فرد برای ریاست جمهوری تشخیص داد؟ آیا بهتر نیست که از خودت شروع کنی؟ چرا خانه‌ی تو و چندین فامیل این ور و اونورت در روستای زادگاهتان، متروکه شده است؟ البته یقینا اینها دلشان برای شهرستانی‌ها نسوخته؛ می‌خواهند در تهران تنها خودشان بمانند؛ اگر هم امکاناتی را از تهران برداشتند، باید اهدافشان را در این راستا جستجو کرد؛ احتمالا دانشگاه اولین هدفشان خواهد بود.
با ۱۰۴ امتیاز و ۲۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به پارلمان‌نیوز، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.» در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
با ۱۰۴ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روحي تازه در فضاي بالاترين دميده شد با ورود جمعي تازه نفس و مشتاق به همراهي . بسياري از آنان پيشتر هم ياريمان داده اند . لينکهاي زيادي ارسال شده است پيشتر که به همت دوستان ناشناخته اي بوده است که با ايميل و روشهاي ديگر به ما رسانده اند . و امروز بسياري از آنان را در جمع خودمان داريم . تازه نفس و خلاق و مشتاق . با روحيه اي زنده و پويا . قدمتان خير و خوش و سبز باد . آنان که ماههاست قلم زده اند ، خبر چيده اند و بر بساطي گشاده گذارده اند به سور و پيشکش همه ايران ، امروز به شما ميبالند و از شما انتظار دارند قدر اين پرچم را بدانيد . چند قرباني داده ايم . چند پرستوي خبر رسانمان مهاجرت کرده اند و براي بسياري از ما پرونده هاي سنگيني روي ميزهاي سياه اطلاعات در جريان است . اين پرچم ، راه دشواري را آمده است و امروز نيروي کمکي رسيده . قدر اين بالاترين رسانه امروز ايران را بدانيم و به پويايي و رسايي آن کمک کنيم . همه دست در دست هم نهيم به مهر و به عشق آنکه ميهن خود را کنيم آباد . آزاد و آباد .
با ۱۰۳ امتیاز و ۴۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از سفر سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.» در این نشست علاوه بر بررسی ابعاد فاجعه آمیز حمله اتمی آمریكا به هیروشیمای ژاپن، ضرورت نابودی تمامی سلاح‌های هسته‌ای و چگونگی همكاری جهانی در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی از سفر سیدمحمد خاتمی که با طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها و استقبال وسیع جهانی از این ایده، اعتباری دوچندان برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به ارمغان آورد، جلوگیری شده است که پیش از این برخی رسانه‌های خاص با فشار و جوسازی تلاش زائدالوصفی را با انتشار اخبار دروغین برای جلوگیری از خروج خاتمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به عمل آوردند. این رسانه‌ها از یک سو مدعی جلوگیری از خروج سیدمحمد خاتمی از کشور شده بودند که اساسا رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در آن زمان قصد خروج از کشور را نداشت و خبر ممنوع‌الخروج بودن او تکذیب شد و از سوی دیگر در روزهای آغازین سال در حالی که صدها فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب به دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور سابق کشورمان رفته بودند، مدعی سفر خاتمی به یک کشور خارجی شدند و تاکید کردند که زمان برگشت او نامعلوم است و بدین ترتیب این جوسازی‌های رسانه‌ای در آستانه سفر خاتمی به ژاپن به نتیجه رسید.
با ۱۰۳ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در مصاحبه مشترک NBC با هیلاری کلینتون و رابرت گیت در تاریخ 11 آوریل 2010 تمام کلمات کلیدی وجود داشتند : تروریسم بین المللی ، القاعده ، برنامه هسته ای ایران ، نیاز به راه حل سازمان ملل و این حقیقت که در هر حال چنین راه حل هایی آمریکا را از اقدامات بیشتر باز نمی دارد و اینکه تهران نمی خواهد راههای دیپلماتیک را دنبال کند. در سخنان آنان « ایــران» 18 بار نام برده شد. خانم ها ، آقایان ، صحنه آرایی جنــگ آغاز می شود، ما قبلا این را دیده ایم و هم اکنون دوباره شاهد آن هستیم . به نقشه ایران و مکانیزم های به کار رفته در کشورهای اطراف آن در نقشه توجه کنید. اکنون سخنان و تهدیدها دقیقا همان مسیری را طی می کنند که در جنگ با عراق وجود داشت.
با ۱۰۱ امتیاز و ۹۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: ساختمان وزارت جهاد بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به سپاه منتقل می شود. این ساختمان که بطور سنتی متعلق به وزارت کشاورزی بوده و نام بلوار کشاوز نیز از آن برخاسته است، از بعد از انقلاب در اختیار جهاد سازندگی بوده است. خبرهای رسیده از تهران حاکی است این ساختمان به لحاظ موقعیت مکانی ، نزدیکی به دانشگاه تهران مشرف بودن به خیابانهای اصلی شهر مورد توجه نیروهای سپاه قرار گرفته است. منابع خبری از تهران خبر می دهند که سپاه برای کنترل و امنیت وضعیت خیابانهای اطراف دانشگاه به چنین ساختمانی نیازمند است تا بتواند با استفاده از ارتفاع بلند آن دید کافی برای رصد اعتراضات مردمی را داشته باشد. خبرنگار جرس از تهران می افزاید: تلاش وزارت جهاد برای حفظ این ساختمان تاکنون بی نتیجه مانده است و احتمال دارد تا پیش از سالگرد انتخابات مهندسی شده 22 خرداد این ساختمان بطور کامل در اختیار سپاه قرار گیرد. گفته می شود 25 اردیبهشت ماه آخرین مهلتی است که برای تخلیه ساختمان در نظر گرفته شده است. سپاه در حال حاضر چندین مرکز نگهداری بازداشت شدگان در خیابانهای اطراف دانشگاه و کارگر شمالی در اختیار دارد. ساختمان شيشه اي وزارت جهاد كشاورزي در اوايل دهه 50 توسط عبدالعزيز فرمانفرماييان طراحي و توسط پيمانكاران ايتاليايي ساخته شد. چندی پیش از احتمال واگذاری این ساختمان به وزارت خارجه خبر می دادند و اینک زمزمه واگذاری به سپاه در میان است.
با ۹۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از سفر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق کشورمان به ژاپن جلوگیری به عمل آمده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:«قرار بود امشب سیدمحمد خاتمی برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود.»
با ۹۸ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: محمد کریم بیگی، پدر مصطفی، جوان ۲۷ ساله ای که در جریان وقایع خونین عاشورای تهران به شهادت رسید، ضمن اعتراض به اینکه "فرزندش به ناحق کشته شده و شکایتش تاکنون به جایی نرسیده"، از تمام جوامع حقوق بشری و کسانی که فعالیت های انسان دوستانه می کنند، تقاضا نمود که صدای وی را به گوش جهانیان رسانده و"نگذارند که خون بچه اش پایمال شود." این پدر داغدار که با بخش فارسی بی بی سی گفتگو می کرد، همچنین خاطرنشان نمود "پسر من به ناحق کشته شده، او عضو هیچ گروهی نبود، فقط یک اعتراض ساده داشت و حق نبود کسی که دست خالی در خیابان است را به گلوله ببندند."
با ۹۷ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پارلمان‌نیوز: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در نقد سیاست «فرزند کمتر، زندگی‌بهتر»، گفت:« تا 80 درصد حقوق بگیران ما زیر خط فقر هستند. با بررسی همه جانبه این پیشنهاد آقای احمدی نژاد مبنی‌بر افزایش تعدا فرزندان گاهی تصور می‌شود ایشان شوخی كرده است، در غیر این صورت معلوم است افكار احمدی‌نژاد سنتی است و با زندگی مدرن آشنایی ندارند و شاید چون حیاط منزلشان جای 7- 8 بجه را دارد این سخنان را گفته‌اند.» محمد مهدی شهریاری در گفتگو با آفتاب اظهار داشت:«احمدی‌نژاد چطور سخن از افزایش تعداد فرزندان می كند درحالی كه نگهداری یك فرزند در یك آپارتمان 50 متری به سختی ممكن است.» عضو فراكسیون خط امام(ره) تصریح كرد:«پس از انقلاب نقطه نظراتی در این خصوص مطرح شد و امتیازاتی از قبیل زمین و مسكن و كوپن به مردم ارائه شد، آن زمان این حساسیت وجود نداشت كه این سیاست اگر كنترل نشود چه تبعاتی خواهد داشت تا اینكه به جایی رسیدیم كه شعار فرزند كمتر زندگی بهتر را سر دادیم.» عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:«ما با این سیاست های غلط و كارشناسی نشده آینده را با مشكل مواجه می سازیم درحالی كه آن زمان آقای احمدی نژاد در راس كار نیست كه پاسخ گوی این مسائل باشد. اساسا هم در حال حاضر ما در كشور مسئله‌ای نداریم كه با افزایش فرزندان و توسعه نسل آن را حل كنیم. بهتر است به فكر آینده آن‌ها كه هستند باشیم. مشكلات كنونی كشور با افزایش تعداد فرزندان حل نمی‌شود.» وی ادامه داد:«مشكلات 10- 15 سال گذشته ما به لحاظ مسكن جوانان، اشتغال و ازدواج به خاطر همان سیاست های گذشته است. ما باید برای فارغ التحصیلان و جوانان فكری كنیم. درزمان كنونی مگر توانسته‌ایم خواسته‌های این گروه‌ها رابرآورده كنیم كه صحبت از افزایش فرزندان یعنی متقاضیان این امور می‌كنیم؟» عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان كرد:«هم اكنون نیز مردم در شهرهای كوچك و آپارتمان نشینی به سختی زندگی می كنند و معلوم نیست رئیس جمهور با طرح این مباحث چه اهدافی را دنبال می كند.» وی گفت« یك پدر برای امرار معاش یك خانواده 4 نفری دچار مشقت های فراوان می‌شود واگر یك روز به هر دلیلی سر كار نباشد در آخرماه به سختی و مشكل بر می‌خورد. آقای احمدی نژاد باید توجه كند فرهنگ زندگی تغییركرده و زندگی شهرنشینی در جامعه ما این توصیه ایشان را برنمی‌تابد.» شهریاری یادآور شد:«70- 80 درصد حقوق بگیران ما زیر خط فقر هستند. با بررسی همه جانبه این پیشنهاد رآقای احمدی‌نژاد گاهی تصور می شود ایشان شوخی كرده است وگرنه اگر این حرف جدی مطرح شود و اراده‌ای برای تحقق آن باشد، مانند سیاست های تشویقی كه ایشان مطرح می كند، باید به فكر 20 سال آینده باشیم كه مشكلات ما چند هزار برابر خواهد شد.» وی افزود:« آقای احمدی‌نژاد فقط به این سئوال پاسخ دهد كه یك خانواده 8 نفره در چند سال آینده چگونه باید اداره شود؟»
با ۹۶ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: سخنگوی شرکت بزرگ نفتی پتروناس (PETR.UL) مالزی اعلام کرد که این شرکت فروش بنزین به ایران را متوقف کرده است ::: پیش از این باراک اوباما رییس جمهور آمریکا با نخست وزیر مالزی مذاکراتی را داشته است ::: ایالات متحده آمریکا، پیش از این ایران را تهدید کرده بود که تحریم انرژی کاملاً جدی است و جامعه جهانی را برای این تحریم همسو خواهد کرد ::: تاکنون تعداد زیادی شرکت بزرگ نفتی، فروش بنزین به ایران را متوقف کرده اند ::: این تحریم ها می تواند زمینه حضور شرکت های نفتی چینی در ایران را فراهم آورد ...
با ۹۵ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دلیل فشار بر بهروز جاوید تهرانی نیز چون دیگر زندانیانی که بعضاً در این راه جان باختند، نپذیرفتن درخواست زندانبانان و بازجویان است. آنها بر سر حرفشان مانده اند و از این رو اینچنین تحت فشارند. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، جاوید تهرانی دانشجوئی که سالهای زیادی از جوانی خود را در زندان های جمهوری اسلامی ایران سپری کرده است، در شرایطی غیر انسانی در سلول‌ انفرادی به سر می برد و در وضعیتی دشوار تحت فشار است. دکتر بهرام بیگدلی از فعالین حقوق بشر و مدافع حقوق زندانیان سیاسی ایران، بهروز جاوید تهرانی را نماد مقاومت زندانیان سیاسی می نامد و با اشاره به روحیۀ مبارز وی تداوم مقاومت را در زندانیان دیگری چون منصور اسانلو، ارژنگ داودی، عیسی سحرخیز، بهاره هدایت، شیوا نظر آهاری و.......دنبال می کند. به نظر این فعال حقوق بشری مقیم آلمان، دلیل فشار بر بهروز جاوید تهرانی نیز چون دیگر زندانیانی که بعضاً در این راه جان باختند، نپذیرفتن درخواست زندانبانان و بازجویان است. آنها بر سر حرفشان مانده اند و از این رو اینچنین تحت فشارند.
با ۹۳ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آزاد اندیش را هرگز نمی توان در بند کرد چرا که آزاد اندیش همواره آزاد خواهد اندیشید. در حالیکه با عزیزانمان در زندانها به بدترین شرایط رفتار می گردد این سروان ایستاده بیان کرده اند که از روز دوشنبه دست به گرفتن روزه سیاسی خواهند زد. آنان چنین آورده اند ://// روزه هاي سياسي و مذهبي ابتدا به صورت يك روز در هفته – پنج شنبه ها – خواهد بود و پس از دو هفته به دوروز در هفته – دوشنبه ها و پنج شنبه ها – افزايش خواهد يافت و در خرداد ماه – تا سالروز انتخابات رياست جمهوري – به صورت فزاينده اي از نظر كمي و كيفي شدت خواهد يافت . در خواست هاي قانوني ما سبز انديشان محبوس در اوين به شرح زير است. لغو و تقليل احكام صادره عليه زندانيان سياسي ، امنيتي و مطبوعاتي در دادگاههاي فرمايشي پس از خرداد 88: آزادي فوري كليه بازداشت شدگان تا زمان برگزاري دادگاه ها ، با قيد وثيقه و كفالت: رعايت اصل 168 قانون اساسي در كليه محاكم : رسيدگي به روند غير قانوني و غير عادلانه بازجويي ها ، دادرسي ها و مجازات متخلفان در تمامي سطوح: بهبود وضعيت غذايي ، بهداشتي ، رفاهي و تفريحي كليه زندانيان و بازداشت شدگان ////// جالب که به سهم خود اماده باشی برای خرداد پیش رو اعلام کرده اند و سالروز 22 خرداد را اوج روزه های خویش قرار داده اند .ما چه کرده ایم ؟ما که در زندانی به وسعت ایران هستیم .بکوشیم که روزهای حساسی در پیش داریم و هر کس به نوبه خود تلاشی را پیرامون حضور قدرتمندانه در تجمعات خرداد بکار بندد. خرداد در پیش است و کار بسیار بکوشیم که وظیفه مان در این اوضاع نابسامان میهن کوشش وافر است.
با ۹۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: علی بیکس ، فعال اجتماعی ویکی از زندانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیاز به درمان فوری دارد . او که از ۲۴خرداد ماه در زندان اوین به سر می برد اکنون در بند ۳۵۰ این زندان وضعیت ناگواری از جهت بهداشت دهان و دندان دارد. به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده بیکس از مسولان تقاضا دارند که با مرخصی چند روزه این زندانی در بند برای درمانش موافقت کنند. چون او حتی به خاطر از دست دادن دندانهایش به دلیل بیماری پیوره قادر به غذا خوردن هم نیست . امکانانات دندانپزشکی بند ۳۵۰ اوین نیز نمی تواند پاسخگوی مشکلات درمانی او باشد. خانواده بیکس همچنین از وضعیت بلاتکلیف او در زندان گلایه مندند اینکه چرا پس از ده ماه حبس هنوز وضعیت بیکس مشخص نشده و حکم دادگاه تجدید نظرش صادر نشده است. علی بیکس ، دارای دکترای تاریخ ، ۲۴ خردادماه سال گذشته بازداشت و تاکنون نیز بدون استفاده از مرخصی در زندان به سر می برد. او با کمیته اطلاع رسانی ستاد مرکزی میرحسین موسوی نیز در زمان انتخابات همکاری داشته است. بیکس بر اساس حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است . .خانواده بیکس از وضعیت نامعلوم فرزند خود نگرانند و هر چه زودتر خواهان تعیین وضعیت و اعلام حکم نهایی وی هستند
با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نوشتن از زندانيان گمنام آغاز نوشتن از بخش تهي تاريخيست كه هميشه تنها با نام بزرگان زينت ديده است و از نام مردمانش تهي بوده است. گمنام بودن افتخاريست كه هميشه گريبان زنان و مردان ما را گرفته است و هميشه همراهشان بوده است ، جوهر تاريخ ما هميشه نام شاهان و فرمانروايان را يدك كشيده است و هميشه تاريخ سربازاني كه با خونشان جوهر بزرگي اسطوره ها را پر رنگ كردند فراموش كرده است . اما امروز سبزي روح يك ملت به ياد گمناماني افتاده است كه نه تنها امروز گمنامند كه هر روز تاريخ را با گمنامي سر كرده اند. تا نفسي داشتند بي نام بودند و از خوبي روزگار! به لطف مرده پرستي ملتي بعد از مرگ زنده شده اند و بزرگيشان را تنها خاك ديده است و خودشان از تمام بزرگيشان تنهايي را با خود به خاك بردند. بايد نوشت از شهيد گمنامي كه مادرش تنها اين روزها ياد فرزند اش را گاهي زمزمه ميكند تا شهيدش در خانه اش گمنام نباشد شايد، بايد نوشت از مادر زنداني گمنامي كه به شوق بازگشت فرزندش باز هم تنها زمزمه ميكند تا از يادش نرود نام فرزند اش را .... نبايد فراموش كنيم بينامي كساني كه امروز به دست بند سبزمان ارزش داده اند ، نبايد فراموش كنيم حنجره اي كه صداي ما را فرياد زد و باتوم را كلفت روي بدنش حس كرد و امروز كنج خانه اش ياد كلفتي آنروز را ياد ميكند. راستي تا امروز چند بار نام ندا را فرياد زدي؟ وقتي ندا را فرياد ميزدي به ياد غم مادر شهيدي كه اسمش را نميدانيم هم بودي؟
با ۷۸ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رئیس فستیوال جهانیِ فیلم کن، امروز ضمن ستایش از جعفر پناهی، سینماگرِ مردمی و محبوس در ایران، وی را مهمانِ افتخاریِ امسالِ این جشنواره جهانی معفی کرد. به گزارش پویا خبر، ژیل ژاکوب، خبر فوق را بامداد امروز پنجشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ اوریل)، طی کنفرانسی مطبوعاتی که گراند هتل پاریس پیرامونِ همین مسئله برگزار شد، اعلام نمود. رئیس فستیوال کن در این مورد خاطرنشان کرد: "ما بخاطر ستایش از جعفر پناهی، فیلمساز و سینماگرِ بزرگ ایرانی، او را به جشنواره کن دعوت کرده ایم و ایشان این دعوت را پذیرفته است." جعفر پناهی، سینماگر برجسته و مطرحِ ایران، از زمان بازداشتش در یازدهم اسفندماه ۸۸، همچنان بدون ملاقات، بلاتکلیف و در شرایط سخت سلول انفرادی به سر می‌برد. تاکنون هزاران تن از هنرمندان، نویسندگان، سینماگران، فعالان سیاسی و حقوق بشری و همچنین روشنفکرانِ ایرانی و خارجی، نسبت به دستگیری و ادامه بازداشتِ این سینماگرِ مستقل ایرانی و حامیِ جنبش سبز، ابراز نگرانی کرده اند. روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پیگیری موضوع دستگیریِ جعفر پناهی، کارگردانِ بازداشتی توسط آن وزارتخانه خبر داد و علت بازداشتِ وی را- از قول وزارت اطلاعات- ساختِ فیلمی پیرامون حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری ذکر کرد.
با ۷۶ امتیاز و ۱ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


درادامه کشتار شهروندان کرد در مناطق مرزی روز 25 فروردين، یکی از کاسبکاران بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی جان خود را از دست داد. بنا به گزارشات رسيده "خبات تاتاري" فرزند صديق بر اثر تيراندازيهاي مستقيم نيروهاي انتظامي در مناطق مرزي مريوان جان خود را از دست داد. طبق آمارهاي منتشر شده،‌ از ابتداي سال 89 بيش از 5 تن از كاسبكاران و كولبران مزري توسط نيروهاي انتظامي كشته شدند. همچنين در سال گذشته بنا به آمار گزارشگران و فعالان حقوق بشر در ايران بيش از 90 تن از كاسبكاران و كولبران مرزي توسط نيروهاي انتظامي كشته شدند.
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ