کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

[farsibooks] Monday 18 April 2011 Farvardin 29th 1390, Fwd: Best of Balatarin for 04/19/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=8a5e308f87&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/4/18
Subject: Best of Balatarin for 04/19/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




در این ویدیو دکتر ریچارد داوکینز(استاد بیولوژی در دانشگاه آکسفورد)، آتئیست مشهور و نویسنده کتاب توهم خدا می گوید که نسبت به آینده امریکا و اروپا خوشبین است ولی نسبت به آینده جهان اسلام بسیار بدبین.داکینز اضافه می کند که برای بهبود شرایط در کشورهای مسلمان مشکلات بسیار بیشتری داریم و به همین دلیل من اسلام را مانع خوشبختی و یکی از بزرگترین شیاطین(evil=شیطان ، پلیدی، زیان آور) موجود در جهان می دانم. مصاحبه گر از او می پرسد چه تفاوتی در این میان بین اسلام و مثلا مسیحیت قائل هستید که شما را نسبت به بهبود شرایط در جهان مسلمانان بیشتر بدبین می کند؟(داوکینز یکی از بزرگترین منتقدان مسیحیت هم هست) ریچارد داوکینز جواب می دهد: در میان مسلمانان یک باور قوی هست که هر کلمه و جمله ایکه در قرآن نوشته شده کاملا درست صحیح است ولی این موضوع در میان مسحیان به این شکل وجود ندارد. دکتر داوکینز ادامه می دهد: در میان مسلمانان این عقیده وجود دارد که چون باور ما درست و برتر است ما این حق و وظیفه را داریم که آن را به دیگران هم تحمیل کنیم و این یعنی که آنها این قصد را دارند که به هر قیمتی ولو با زور عقاید خود را به دیگران تحمیل و مطابق اعتقاد خود با آنان رفتار کنند.این مانع اصلی و در واقع خطر اصلی است: آنها هیچ حقی برای تفکر و حق انتخاب شما قائل نیستند.من فکر می کنم ما نباید درباره این چنین افرادی خوش خیال باشم. قصد و هدف آنها چیزی جز تحمیل عقیده خود و گرفتن حق انتخاب از شما نیست داکینز در پایان می گوید ما این حق را نداریم که به کودکان از سنین خردسالی بگوییم که باید به چه چیز اعتقاد داشته باشند.ما باید به انها نحوه فکر کردن را بیاموزیم، ما باید به کوکان بیاموزیم که مذاهب مختلفی وجود دارند ولی هرگز حق نداریم که به انها بگوییم: تو به این مذهب تعلق داری و باید از آن پیروی کنی.این به اعتقاد من تجاوز به حقوق کودکان است
با ۲۵۹ امتیاز و ۱۸۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اوج وقاحت و بی شرمی که نظیر آن در تاریخ دیده نشده است.
با ۱۹۲ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در حالی که منابع خبری رسمی کشور درباره ناآرامی‌های اخیر اهواز سکوت کرده‌اند، شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده که در درگیری‌های شنبه ۲۷ فروردین‌ماه در اهواز، ۱۲ نفر کشته، حدود ۲۰ نفر زخمی و دهها نفر دستگیر شده‌اند. به گزارش کلمه، پیش از این مجموعه فعالان حقوق بشر به نقل از منابع محلی گزارش داده بود که گروهی از مردم محلی در اهواز و مناطق دیگر خوزستان در اعتراض به آنچه "برنامه دولت برای تغییر بافت جمعیت استان به زیان اعراب" می‌دانند، دست به تجمع زده‌اند؛ تجمعی که به درگیری با نیروهای امنیتی و انتظامی و کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان انجامیده و پس از آن هم فضای امنیتی سنگینی بر این مناطق حاکم شده است. اکنون شیرین عبادی در نامه‌ای به ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، نوشته است که علاوه بر کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر و دستگیری تعداد زیادی از تظاهرکنندگان، از بسیاری از بازداشت‌شدگان تا‌کنون هیچ اطلاعی در دست نیست و مامورین امنیتی، خانواده و بستگان کشته‌شدگان را با تهدید مجبور به سکوت کرده و چند نفر از آنان را که با رسانه‌های عرب زبان مصاحبه کرده‌اند، دستگیر کرده‌اند. او از کمیسر عالی حقوق بشر خواسته که از کلیه امکانات قانونی برای آزادی بدون قید و شرط افرادی که در جریان حوادث اخیر در خوزستان دستگیر شده‌اند، استفاده کند. پیش از این العربیه از کشته شدن چهار نفر در این درگیری‌ها خبر داده بود. اما رسانه‌های رسمی کشور تاکنون هیچ گزارشی از ناآرامی‌های اخیر خوزستان نداده‌اند و تنها خبرگزاری فارس خبر داده بود در جلسه اخیر هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، "گزارشی از حوادث اخیر خوزستان نیز ارائه شده است." برخی منابع غیر رسمی هم خبر داده‌اند که این تظاهرات در اعتراض به نامه‌ای منسوب به دفتر ریاست‌جمهوری برگزار شده که در آن خواسته شده بود تا تغییراتی در وضعیت جمعیتی خوزستان ایجاد شود تا در آن، جمعیت عرب‌نشین کاهش یابد؛ اما مسئولان دولتی محلی، این نامه را جعلی خوانده‌اند.
با ۱۳۳ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بالاترین در فیلم دلخون با بازیگری الناز شاکردوست، حامد بهداد، پوریا پورسرخ، هوشنگ توکلی، حبیب دهقان‌نسب، هنگامه حمیدزاده و حشمت آرمیده. در یکی‌ از صحنه‌ها شخصیت اول فیلم در حال خواندن سایت بالاترین نشان داده میشود!!
با ۱۲۲ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


خبرنگاران سبز/حقوق بشر: جايزه "تئودور هکر" به خاطر فعاليت و شهامت شيوا نظر آهاری در نوشتن گزارش‌هايی در اينترنت در باره نقض حقوق بشر در ايران، برای او در نظر گرفته شده است. شيوا نظرآهاری که به خاطر فعاليت‌های حقوق بشری خود محکوم شده و ممنوع الخروج است، نتوانست اين جايزه را که روز يکشنبه (۱۷ آوريل/ ۲۸ فروردين) اهدا شد، شخصا دريافت کند. در غياب او اين جايزه به خانم پريسا کاکايی، همکار شيوا نظرآهاری در کميته گزارشگران حقوق بشر تقديم شد. تئودور هکر فيلسوف، منتقد فرهنگی، مترجم و نويسنده توانای آلمانی است که در سال ۱۸۷۹ به دنيا آمد و دوره‌ی جوانی را در شهر اسلينگن آلمان به سر برد. تئودور هکر به سبب مخالفت‌هايش با رژيم نازی و پايداريش در اين امر مشهور است. هکر در سال ۱۹۴۵ با پايان جنگ جهانی دوم در گذشت. در پنجاهمين سالگرد درگذشت هکر، شهر اسلينگن آلمان جايزه "تئودور هکر" را تعيين کرد. اين جايزه هر دو سال يک بار به شخصيت‌هايی در سراسر جهان اهدا می‌شود که تلاش‌های درخور توجهی در راه حفظ حقوق بشر، صلح و دمکراسی انجام داده‌اند. این جایزه در شرایطی به شیوا نظرآهاری اعطا شده است که دی ماه سال گذشته شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، به تحمل ۴ سال حبس تعزیری، تبعید به زندان شهر کرج و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.شیوا نظرآهاری، از جمله دانشجویان ستاره‌داری است که پس از بازداشت با اتهام "محاربه" مواجه شد.
با ۱۱۸ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، دیروز و در جریان سخنرانی صفار هرندی با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و همچنین شعارهایی علیه خود صفار هرندی، به حضور وی در دانشگاه اعتراض کردند. به گزارش دانشجو نیوز، صفار هرندی که به دعوت بیسج دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در آن دانشگاه حضور پیدا کرده بود، با حضور گسترده دانشجویان معترض روبرو شد. به گزارش دانشجویان حاضر در جلسه، صفار هرندی در بدو جلسه توسط سئوال در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری به چالش کشیده شد و متعاقباً دانشجویان با سر دادن شعار دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و همخوانی سرود یار دبستانی نسبت به حضور معاون فرهنگی فرمانده سپاه در دانشگاه اعتراض کردند. یاد آور می شود قبلاً دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر طوسی نیز که صفار هرندی در آن دانشگاه حضور یافته بود، با پرتاب لنگه کفش به طرف وی نبست به حضور این مقام امنیتی در دانشگاه اعتراض کرده و خواستار خروج او از دانشگاهشان شده بودند. در دانشگاه های قزوین و تبریز نیز وقایع مشابهی به هنگام حضور صفار هرندی که سابقه تصدی وزارت ارشاد در دولت اول محمود احمدی نژاد را دارد، رخ داده بود.
با ۱۱۲ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دلتنگت هستیم ...
با ۱۰۹ امتیاز و ۳۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - نازنین خسروانی، روزنامه نگار، از سوی دادگاه انقلاب به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
با ۹۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


صبح امروز در منطقه شیب کوه استان فراه گروهی از افراد مسلح ناشناس به یک شرکت ایرانی حمله ور شده و 12 نفر از مهندسان ایرانی آن را به گروگان گرفتند. سایت حکومتی مهر:منابع خبری دقایقی پیش از ربوده شدن 12 مهندس ایرانی یک شرکت وابسته به ایران در ولایت فراه در جنوب افغانستان خبر می‌دهند. به گزارش خبرگزاری جیهان، "نقیب‌الله فراهی" از مقامات فراه (700 کیلومتری کابل) در این باره اظهار داشت: صبح امروز در منطقه شیب کوه استان فراه گروهی از افراد مسلح ناشناس به یک شرکت ایرانی حمله ور شده و 12 نفر از مهندسان ایرانی آن را به گروگان گرفتند. وی تاکید کرد: تاکنون هیچ گروهی مسئولیت ربودن این افراد را برعهده نگرفته است. جزئیات بیشتری از این خبر تاکنون منتشر نشده است
با ۹۳ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


زن هایی که در برخی جا های انگلیس بدون حجاب رفت و آمد میکنند، توسط مسلمینی که به دنبال اجرای قوانین اسلامی هستند، تهدید به برخورد و حتی قتل میشوند. همجنس گرایان نیز هدف دیگر این ارازل و اوباش هستند. در میان برخی نوشته ها روی دیوار های مناطق مسلمان نشین، می توان به "منطقه همجنس گرا ممنوع. الله در مجازات کردن سخت گیره." اشاره کرد. پوستر های بیکینی فروشگاه H & M نیز مورد تهاجم برخی مسلمین قرار گرفته. این موارد در حال بررسی توسط پلیس هستند. یک خانم آسیایی که در شرق لندن در یک داروخانه کار میکند، توسط چند مسلمان تهدید شد که چادر و نقاب بپوشد. او وقتی این مساله رو با رسانه ها در میان گذاشت، یک مسلمان وارد مغازه او شد و تهدید کرد اگر ادامه دهد، قطعا کشته خواهد شد.
با ۹۲ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست روز یکشنبه از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند تا آنچه را که «مداخله و تحریکات آشکار ایران» در امور این کشورها خواندند، جلوگیری کنند. وزیرران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از دیدار در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، با انتشار بیانیه‌ای خواستار آن شدند تا برای جلوگیری از آنچه «تفرقه‌افکنی‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی» نامیدند، اقدامات لازم انجام شود. این بیانیه می‌نویسد که شورای همکاری خلیج فارس شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، «تمامی دخالت‌ها در امور خود را به طور کامل رد می‌کنند ... و از حکومت ایران می‌خواهند تا از تحریکات خود دست بردارد.» اعتراض های اخیر در بحرین که از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ و عمدتاً از سوی اکثریت شیعه این کشور آغاز شده و در پی آن، ورود نیروهای نظامی عربستان، امارات، قطر و کویت به بحرین برای مهار اوضاع در این کشور، باعث تیرگی روابط میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شده‌است. رهبران بحرین و شمار دیگری از کشورهای عربی، ایران را متهم به دخالت در امور داخلی بحرین از طریق حمایت از معترضان بحرینی می‌کنند. با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی، اتهام دخالت در امور بحرین را رد کرده‌اند و حمایت خود از معترضان بحرینی را حمایتی معنوی می‌دانند.
با ۸۴ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به یاد دارید راه سبز امیدی که میر حسین عزیز پیش روی ما نهاد و از ما خواست تا آن را زندگی کنیم چه بود؟ قسمت هایی از بیانات هوشمندانه ی میر حسین را- که متناسب با شرایط امروز هم است- با هم مرور کنیم: «مراقب باشید! می خواهند مردم را دچار انفعال کنند و بین مردم فاصله بیندازند! ما نباید بر اساس خوش حالی و بد حالی بقیه کارها و برنامه های خود را تنظیم کنیم، ما باید کار خود را بکنیم. بخشی از این تخریب ها برای این است که ما را به انفعال دچار کنند و بخشی برای اینکه بین ما و مردم فاصله ایجاد کنند و نسبت به ما بد بینشان کنند. ما نباید نسبت به اینگونه مسائل و تهمت ها و تحلیل ها منفعل باشیم.» «راه سبز ما یک مسیر عقلانی است و این یک بشارت است، زیرا نشان می‌دهد که ما تا انتها بر سر خواسته‌های خود مستحکم خواهیم ایستاد. اگر دچار تندروی و رفتارهای افراطی بودیم شک نکنید که با دستانی خالی از نیمۀ راه باز می‌گشتیم، زیرا افراط راه را برای تفریط باز می‌کند.» «من به آینده بسیار امیدوارم، باید به مردم صبر و امید را منتقل کرد، صبر در معنای ایمانی آن، این جنبش چیزی برای خود نمی خواهد، آزادی و بهروزی و سعادت و پیشرفت مردم را می خواهد و قطعا به آن دست خواهد یافت. حرکت بعد از انتخابات و خود انتخابات مردم را به حقوقشان آگاه کرد، باید مردم را به صبر و استقامت دعوت کرد، سال آینده را باید سال صبر و استقامت بدانیم و بنامیم. سال استقامت بر اهداف جنبش سبز تا به نتیجه رسیدن.» «زندگی ادامه دارد و افراد موقتی هستند. هر جمعی و جماعتی كه سرنوشت خود را به بود و نبود كسان پیوند زدند سرانجام - حداقل با فقدان او - سرخورده شدند. هرگاه مردمی برای تنی یا افرادی از همراهان عادی خود امتیازات بی‌دلیل قائل شدند سرانجام تشخیص عقلانی خود را در مقابل خواست آنان واگذار كردند و به جاه‌ طلبان مجال دادند كه در آنان طمع كنند.»
با ۸۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نازنین خسروانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد. فریده غیرت، وکیل این روزنامه نگار با اعلام این خبر به کلمه گفت: حکم موکل بنده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام صادر شده و به استناد این حکم شش سال حبس تعزیری برای خانم خسروانی در نظر گرفته شده است. فریده غیرت در ادامه افزود: این حکم روز شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه در دفتر دادگاه به من ابلاغ شد که در مهلت مقرر قانونی که ۲۰ روز است، تقاضای تجدیدنظر خواهم داد. نازنین خسروانی در تاریخ ۱۲ آبانماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه گذشته با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه بدوی این روزنامه نگار ۱۹ بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد و اینک پس از درخواست تجدیدنظر از سوی وکیل وی، پرونده برای اعلام نظر نهایی به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت.
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شیرین عبادی در نامه‌ای به کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از «مرگ ۱۲ نفر» در درگیری‌های چند روز گذشته در خوزستان خبر داده و خواستار رسیدگی به آن شد.
با ۷۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وزیران خارجه شورای هم‌کاری در جلسه اخیر خود در ریاض، محتوای نامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در مورد اوضاع بحرین را مردود دانستند.
با ۷۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نازنین خسروانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد. فریده غیرت، وکیل این روزنامه نگار با اعلام این خبر به کلمه گفت: حکم موکل بنده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام صادر شده و به استناد این حکم شش سال حبس تعزیری برای خانم خسروانی در نظر گرفته شده است. فریده غیرت در ادامه افزود: این حکم روز شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه در دفتر دادگاه به من ابلاغ شد که در مهلت مقرر قانونی که ۲۰ روز است، تقاضای تجدیدنظر خواهم داد. نازنین خسروانی در تاریخ ۱۲ آبانماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه گذشته با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه بدوی این روزنامه نگار ۱۹ بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد و اینک پس از درخواست تجدیدنظر از سوی وکیل وی، پرونده برای اعلام نظر نهایی به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت.
با ۶۸ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


روز ۱۶ آوريل ۲۰۱۱ تعدادی از ايرانيان عرب زبان و سنی مذهب استان خوزستان، در شهر اهواز – واقع در جنوب ايران – تظاهرات مسالمت آميزی مبنی بر اعتراض به وضعيت نامطلوب و تبعيض آميز خود بر پا داشتند که متاسفانه با خشونت زياد از طرف نيروهای حکومتی سرکوب شدند و پس از آن درگيری های کوچک و پراکنده نيز تا چند روز ادامه داشته است . در جريان اين حوادث بيش از۱۲ نفر کشته ، حدود ۲۰ نفر زخمی و بيش از دهها تن نيز دستگير شده اند. از بازداشت شدگان تا کنون هيچ اطلاعی در دست نيست و مامورين امنيتی خانواده و بستگان کشته شدگان را با تهديد مجبور به سکوت کرده و چند نفر از آنان را که با رسانه های عرب زبان مصاحبه نموده اند دستگير کرده اند. نظر به اهميت جغرافيايی استان خوزستان و باعنايت به اينکه ايرانيان عرب زبان ساکن در آن منطقه ، طی ۳۲ سال حکومت جمهوری اسلامی ايران از تبعيض های ناروا رنج برده و در شرايط نا مساعدی به سر می برند ، لذا احتمال يک نا آرامی گسترده در اين قسمت از ايران وجود دارد . بنا بر اين خواهشمندم از کليه امکانات قانونی برای آزادی بدون قيد و شرط افرادی که در جريان حوادث اخير در خوزستان دستگير شده اند استفاده کنيد تا از وقوع نا آرامی های بيشتر جلوگيری شود و ضمنا دستور فرماييد اين گزارش در پرونده نقض حقوق بشر دولت جمهوری اسلامی ايران درج تا پس از تعيين گزارشگر ويژه به نظر ايشان برسد.
با ۶۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مدير برنامه‌هاي محمدرضا شجريان گفت: «با توجه به وضعيتي كه در زمينه انتشار آلبوم استاد شجريان دچار آن شديم ما تغيير رويه داده‌ايم و از اين پس آلبوم‌هاي موسيقي استاد شجريان در خارج از كشور منتشر مي‌شود.» بلاتکلیفی تازه‌ترین آلبوم استاد محمذرضا شجریان، تازه‌ترین نمونه برخورد دولت با هنرمندان، به ویژه هنرمندان موسیقی است. این بلاتکلیفی حربه‌ای است که دولت علیه استاد آواز ایران به کار می‌برد. کینه دولت از شجریان به زمانی که او از جنبش اعتراضی مردم پس از انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد باز می‌گردد. آلبوم «مرغ خوشخوان» استاد محمدرضا شجريان كه سال 88 براي دريافت مجوز به وزارت ارشاد ارسال شد، هنوز موفق به دريافت مجوز نشده است. خبرگزاری ایلنا نوشته است که كاركنان ارشاد به پيگيران چند و چون موانع صدور مجوز براي شجريان فقط مي‌گويند: «باهاتون تماس مي‌گيريم.» اين اثر در سال ۸۷ در سالن وزارت كشور براي سه هزار نفر اجرا شده است؛ اما گويا انتشار آلبوم آن اجراي زنده؛ پس از دو سال هنوز سرنوشت روشني ندارد. بخش دوم كنسرت «رندان مست» كه «مرغ خوشخوان» نام نهاده شده است براي گرفتن مجوز در روزهاي پاياني سال ۸۸ به وزارت ارشاد فرستاده شد اما اكنون خبري از ارائه‌ي مجوز نیست. محمدعلي رفيعي، مدير برنامه‌هاي محمدرضا شجريان، پیشتر گفته بود: «در چنين شرايطي كه براي گرفتن يك آلبوم با مشكلات فراوان مواجه هستيم، ديگر براي گرفتن مجوز كنسرت استاد شجريان هم اقدامي نكرده‌ايم.»
با ۶۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


نازنین خسروانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد. فریده غیرت، وکیل این روزنامه نگار با اعلام این خبر به کلمه گفت: حکم موکل بنده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام صادر شده و به استناد این حکم شش سال حبس تعزیری برای خانم خسروانی در نظر گرفته شده است. فریده غیرت در ادامه افزود: این حکم روز شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه در دفتر دادگاه به من ابلاغ شد که در مهلت مقرر قانونی که ۲۰ روز است، تقاضای تجدیدنظر خواهم داد. نازنین خسروانی در تاریخ ۱۲ آبانماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۳۲ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه گذشته با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه بدوی این روزنامه نگار ۱۹ بهمن ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد و اینک پس از درخواست تجدیدنظر از سوی وکیل وی، پرونده برای اعلام نظر نهایی به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت.
با ۶۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بعد از گذشت چند ماه از شكل گيري جنبش سبز، كه هيجان و شوك ناشي از نتايج انتخابات فرو نشست و اعتراضات رنگ و بوي ديگري به خود گرفت، شفاف نبودن خواسته ها و اهداف جنبش و عدم اراده ي يك تعريف مشخص از آن تبديل به چالشي وقت گير و فرسايشي براي جنبش شد كه مهمترين نتيجه ي آن ناتواني دربسط و گسترش اعتراضات در بين طبقات مختلف اجتماعي بود. با اين حال به دليل اعتماد بوجود آمده به آقايان موسوي و كروبي و نيز درك شرايط و محدوديت هاي آنها، اكثر سكولارهاي جنبش تا حد امكان از تحميل فشار بر رهبران سبز براي شفاف گويي و به قول معروف اتمام حجت صرف نظر كردند و حتي تا جاييكه مي توانستند با تفسير دلخواه از بيانيه هاي آنها و مجاب كردن منتقدين مانع ازعميق تر شدن شكافها در جنبش شدند. اما امروز كه به دليل قطع ارتباط موسوي و كروبي با معترضان مسئوليت اصلي بر روي دوش شوراي هماهنگي است همين افراد به سه دليل حق دارند كه از اعضاي اين شورا انتظار شفافيت و صداقت داشته باشند. دليل اول اين است كه با حصر موسوي و كروبي ،اعلام آنها به عنوان سران فتنه در صدا و سيما ، ربط دادن آنها به مجاهدين و سلطنت طلبها آن خط قرمزي كه سكولارها را وادار به سكوت و درك شرايط مي كرد محو شده است و ديگر چيزي براي از دست دادن نيست كه به خاطر آن مصلحت سنجي كرده و خود را بي محابا به دست موج سبز بسپارند. دليل دوم همان فارغ بودن خود اعضاي اين شورا از محدوديت ها و محضورات گريبانگير موسوي و كروبي است و دليل سوم كه اصلي ترين دليل مي‌باشد به سرگرداني ها ، ابهام ها و ترديدهاي رو به رشد در جنبش بر ميگردد ، طوري كه اگر آقايان شوراي هماهنگي شفاف تر عمل نكنند اين خوره ي نااميدي و شك ريشه ي جنبش را روز به روز ضعيفتر خواهد كرد. منظور من از صداقت و شفافيت ، ارائه ي پاسخ هاي بي پرده و روشن به اين پرسشهاست : اعضاي شوراي هماهنگي آيا خواهان يك نظام سكولار هستند يا همچنان به اصلاح در چارچوبهاي اين نظام ايدئولوژيك چشم دوخته اند ؟ و اگر پاسخ گزينه ي دوم است راهكار هاي آنها براي اصلاح اين نظام چيست ؟ آيا آنها به كل خواستار حذف اصل ولايت فقيه هستند يا تنها مشكلشان با شخص خامنه اي است؟ آيا خواهان حضور مردم در انتخابات هاي آينده هستند يا به هيچ وجه و تحت هيچ شرايطي دوباره زير بار اين انتخابات ناآزاد و ناعادلانه نخواهند رفت؟ گمان مي‌كنم كه بدون پاسخ گويي به اين سوالها آن عزم و شور اوليه براي تغيير بار ديگر در رگهاي سبزها جريان نمي يابد و جنبش به جاي گسترده شدن، روز به روز دچار فرسايش مي شود. بنابراين اميدوارم كه شوراي هماهنگي به طور شفاف ديدگاهها و مواضع خود را در اين باره بيان نمايد و متوجه وظيفه ي تاريخي و حساس خود باشد. بي تعارف بگويم كه شترسواري دولا دولا نمي شود ، نمي توانند هم با رد نشدن از خطوط قرمز نظام درهاي گفت و گو و تعامل با حكومت را ،به گمان خودشان ، همچنان به روي خودشان باز نگه دارند و از طرف ديگر با طفره رفتن از پاسخگويي به سبزهاي برانداز ،موزيانه در پي حفظ جايگاه و پشتيبان مردمي خود نيز باشند. اميدوارم متوجه باشند كه عنوان كردن اجراي اصول مغفول قانون اساسي به عنوان خواسته ي جنبش، فقط از سوي موسوي آن هم تا حدي قابل قبول بود و تاكيد بر روي اين موضوع از سوي شوراي هماهنگي نمي تواند هيچ توجيهي جز اتمام حجت با اكثريت سكولارها باشد.
با ۶۴ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شیرین عبادی در نامه ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر یادآوری کرده است که ايرانيان عرب زبان ساکن استان خوزستان طی ۳۲ سال عمر جمهوری اسلامی از تبعيض های ناروا رنج برده اند و در شرايط نامساعدی به سر می برند. تظاهرات ایرانیان عرب زبان و سنی مذهب در روز ۲۶ فروردين ماه صورت گرفته بود اما بر اساس گزارش خانم عبادی تا چند روز درگيری های کوچک و پراکنده ای در اهواز ادامه داشته است و در جريان آن، بيش از ۱۲ نفر کشته، ۲۰ نفر زخمی و دهها نفر بازداشت شده اند...
با ۶۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سحام نیوز: جایزه «تئودور هکر، برای صداقت و شهامت سیاسی» به شیوا نظرآهاری اعطا شد. به گزارش جرس، جایزه "تئودور هکر" به خاطر فعالیت و شهامت شیوا نظر آهاری در نوشتن گزارش‌هایی در اینترنت در باره نقض حقوق بشر در ایران، برای او در نظر گرفته شده است. تئودور هکر فیلسوف، منتقد فرهنگی، مترجم و نویسنده توانای آلمانی است که در سال ۱۸۷۹ به دنیا آمد و دوره‌ی جوانی را در شهر اسلینگن آلمان به سر برد. تئودور هکر به سبب مخالفت‌هایش با رژیم نازی و پایداریش در این امر مشهور است. هکر در سال ۱۹۴۵ با پایان جنگ جهانی دوم در گذشت. در پنجاهمین سالگرد درگذشت هکر، شهر اسلینگن آلمان جایزه "تئودور هکر" را تعیین کرد. این جایزه هر دو سال یک بار به شخصیت‌هایی در سراسر جهان اهدا می‌شود که تلاش‌های درخور توجهی در راه حفظ حقوق بشر، صلح و دمکراسی انجام داده‌اند. شیوا نظرآهاری که به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری خود محکوم شده و ممنوع الخروج است، نتوانست این جایزه را که روز یکشنبه (۱۷ آوریل/ ۲۸ فروردین) اهدا شد، شخصا دریافت کند. در غیاب او این جایزه به خانم پريسا کاکايی، همکار شيوا نظرآهاری در کميته گزارشگران حقوق بشر تقدیم شد.
با ۶۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


..........قصد از ذکر خاطرات پراکنده ای در مورد احمد زیدآبادی نه بیان تجلیلی همه جانبه از احمد زیدآبادی بود و نه فقط ذکر محاسن او چنانکه یارانش او را "شرف روزنامه نگاری ایران" می خوانند، بلکه تلاش در ترسیم یک خصیصه ی ماندگار انسان سیاسی بود: سرسختی و استواری بر سر آنچه می پنداریم صحیح است و رو راستی و صداقت در باورمندی به مرامی که از قضا صد و هشتاد درجه با اندیشه و مرام سیاسی دیگران در تضاد است و موجب برخورد و تعارض اما به علت اخلاقی بودن منش قابل تحسین و ستایش....نگارنده آرزومند روزی است که زنجیرها از قلمها باز شود و مهرها از دهان ها برداشته شده و یاران خاموش و یا تبعیدی ما و همچنین زندانیان سربلندی چون احمد زیدآبادی به عرصه ی مطبوعات بازگردند تا تضارب آرا در عالی ترین شکل خود – یعنی جدال قلمی- سر بگیرد و باعث رشد و روشنگری جامعه شود...تا آن هنگام البته نگارنده قاصرتر و ناتوانتر از آن است که جان خودش را برای آزادی مخالفش نثار کند، اما می تواند صدایی – به قدر و اندازه ی همین قلم- بلند کند به دفاع از مردی که هر چند لیبرال است اما شریف است، که اگرچه مخالف من است اما اخلاقی است، که اگر چه در زندان است اما یادش زنده است....پس بگذار فریاد زده شود: آقای زید آبادی! آزادی و آزادی ات را توامان انتظار می کشیم...
با ۶۲ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل ، در نامه سرگشاده ای به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار رسیدگی این نهاد بین المللی به درگیرهای هفته گذشته در اهواز شد. خانم عبادی در نامه خود به تظاهرات عده ای از اهالی اهواز در ۲۶ فروردین ماه و واکنش تند نیروهای امنیتی اشاره کرده و گفته است در درگیرهایی که چند روز ادامه داشت بیش از ۱۲ نفر کشته ، حدود ۲۰ نفر زخمی و دهها تن نیز بازداشت شده اند. شیرین عبادی با تاکید بر اهمیت جغرافیایی استان خوزستان و احتمال بروز یک نا آرامی گسترده در این منطقه ،از ناوی پیلای ، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته است با استفاده از امکانات قانونی اش برای آزادی بدون قید و شرط بازداشت شدگان اقدام کند.
با ۶۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورشان با هدف «پاشیدن بذر اختلاف و ویرانی» متهم کردند. وزرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشستی در ریاض از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد خواستند تا «تدابیری ضروری» برای جلوگیری از این رفتار ایران به‌منظور«برافروختن شورش، نافرمانی و تحریک به خرابکاری» در کشورهای عربی بیندیشند. شورای همکاری خلیج فارس، شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات‌، در بیانیه‌ای اعلام کرد «قاطعانه هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی خود را رد می‌کند... و از حکومت ایران می خواهد که تحریکات خود را متوقف کند.» این کشورها همچنین نامه وزیر امورخارجه ایران به بان‌کی مون، دبیر سازمان ملل درمورد اتفاقات بحرین را مردود اعلام کردند. ایران چند روز پیش با اشاره به این مساله که ناآرامی و سرکوب در بحرین، کل منطقه را بی‌‌ثبات می‌کند، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که از معترضان و مخالفان حکومت بحرین محافظت کند.
با ۵۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش دویچه وله، جایزه "تئودور هکر" به خاطر فعالیت و شهامت شیوا نظر آهاری در نوشتن گزارش‌هایی در اینترنت در باره نقض حقوق بشر در ایران، برای او در نظر گرفته شده است. تئودور هکر فیلسوف، منتقد فرهنگی، مترجم و نویسنده توانای آلمانی است که در سال ۱۸۷۹ به دنیا آمد و دوره‌ی جوانی را در شهر اسلینگن آلمان به سر برد. تئودور هکر به سبب مخالفت‌هایش با رژیم نازی و پایداریش در این امر مشهور است. هکر در سال ۱۹۴۵ با پایان جنگ جهانی دوم در گذشت.
با ۵۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نگاهی به فهرست برندگان جوایز "تئودور هکر، برای صداقت و شهامت سیاسی" نشاندهنده آن است که اعضای هیئت داوران این جایزه را به شخصیت‌هایی اهدا می‌کنند که اگرچه در آلمان مشهور نیستند، اما در کشور خود به خاطر تلاش‌های درخور توجه در راه حفظ حقوق بشر، صلح و دمکراسی، مورد توجه‌اند و رژیم حاکم به پیگرد، اذیت و آزار آنان پرداخته است. شیوا نظرآهاری متولد سال ۱۳۶۳، فعال در حوزه‌ی حقوق بشر، دفاع از زندانیان سیاسی و دفاع از حقوق کودکان است. وی هم‌زمان روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس و جزو دانشجویان محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران است. خانم نظرآهاری به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری خود تا کنون بارها دستگیر و محکوم شده است. او می‌گوید که حتا در زندان هم از مبارزه دست برنداشته و همواره به خاطر نوشته‌هایش بر دیوار زندان مورد مواخذه قرار گرفته است. به همین جهت ماموران زندان او را وادار می‌کردند با تغییر زندان، دیوارهای سلول قبلی را بشوید و نوشته‌هایش را پاک کند. او می‌گوید حتا در سلول اتفرادی نیز با ماده خمیر دندان به نوشتن یادداشت بر دیوارها می‌پرداخته است. شیوا نظرآهاری که از موسسان کمیته گزارشگران حقوق بشر در ایران است، سال‌هاست می‌کوشد شرایط وخیم حقوق بشر در ایران را به آگاهی جهانیان برساند. به همین دلیل نیز با واکنش شدید ماموران امنیتی و قضات دادگاه‌ها روبرو بوده است. اتهام‌های دادگاه به او فراوانند: از تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی گرفته تا اخلال در نظم عمومی ، تبلیغ علیه نظام و حتا محاربه، که مجازات اعدام دارد. جایزه "تئودور هکر" به خاطر فعالیت و شهامت خانم شیوا نظر آهاری در نوشتن گزارش‌هایی در اینترنت در باره نقض حقوق بشر در ایران، برای او در نظر گرفته شده است. تئودور هکر فیلسوف، منتقد فرهنگی، مترجم و نویسنده توانای آلمانی است که در سال ۱۸۷۹ به دنیا آمد و دوره‌ی جوانی را در شهر اسلینگن آلمان به سر برد. تئودور هکر به سبب مخالفت‌هایش با رژیم نازی و پایداریش در این امر مشهور است. هکر در سال ۱۹۴۵ با پایان جنگ جهانی دوم در گذشت. در پنجاهمین سالگرد درگذشت هکر، شهر اسلینگن آلمان جایزه "تئودور هکر" را تعیین کرد. این جایزه هر دو سال یک بار به شخصیت‌هایی در سراسر جهان اهدا می‌شود که تلاش‌های درخور توجهی در راه حفظ حقوق بشر، صلح و دمکراسی انجام داده‌اند. شیوا نظرآهاری که به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری خود محکوم شده و ممنوع الخروج است، نتوانست این جایزه را که روز یکشنبه (۱۷ آوریل/ ۲۸ فروردین) اهدا شد، شخصا دریافت کند. در غیاب او این جایزه به خانم پريسا کاکايی، همکار شيوا نظرآهاری در کميته گزارشگران حقوق بشر تقدیم شد.
با ۵۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به گزارش دویچه وله، جایزه "تئودور هکر" به خاطر فعالیت و شهامت شیوا نظر آهاری در نوشتن گزارش‌هایی در اینترنت در باره نقض حقوق بشر در ایران، برای او در نظر گرفته شده است. تئودور هکر فیلسوف، منتقد فرهنگی، مترجم و نویسنده توانای آلمانی است که در سال ۱۸۷۹ به دنیا آمد و دوره‌ی جوانی را در شهر اسلینگن آلمان به سر برد. تئودور هکر به سبب مخالفت‌هایش با رژیم نازی و پایداریش در این امر مشهور است. هکر در سال ۱۹۴۵ با پایان جنگ جهانی دوم در گذشت.
با ۵۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نازنین خسروانی، روزنامه نگار اصلاح طلب، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد. فریده غیرت، وکیل این روزنامه نگار با اعلام این خبر به کلمه گفت: حکم موکل بنده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام صادر شده و به استناد این حکم شش سال حبس تعزیری برای خانم خسروانی در نظر گرفته شده است. فریده غیرت در ادامه افزود: این حکم روز شنبه، بیست و هفتم فروردین ماه در دفتر دادگاه به من ابلاغ شد که در مهلت مقرر قانونی که ۲۰ روز است، تقاضای تجدیدنظر خواهم داد.
با ۵۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرگزاری فرانسه: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته طی بیانیه‌یی از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد خواستند که دخالتهای رژیم ایران را در این کشورها متوقف کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه این شورا اعلام کرد: "هر گونه دخالت خارجی در امور خود را قاطعانه رد کرده و از رژیم ایران می‌خواهد دست از اقدامات تحریک‌آمیز بردارد". این بیانیه هم‌چنین "تهاجم" علیه دیپلماتهای سعودی در ایران را مورد اعتراض قرار داده است.
با ۴۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
 

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ