کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

[farsibooks] Tuesday 19 April 2011 Farvardin 30th 1390, Fwd: Best of Balatarin for 04/20/2011

 


http://us1.campaign-archive1.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=2fc50746c2&e=457d8de126
---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/4/19
Subject: Best of Balatarin for 04/20/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




آخه اين قراضه چيه؟ قوطی نوشابه صد برابر اين جذبه داره. اين است دست آورد هسته ای؟ بعد ميگيم سماور ميفرستن فضا ميگن نه!!! ما خيلی پيشرفته ايم! کار دستی يک بچه دبستانی از اين بهتر در ميآد.
با ۲۶۳ امتیاز و ۶۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


لینک رو جهت منفی اوردن گذاشتم خواستم دشمنان این مردم بدونن ما اون قدرم زود فراموش نمیکنیم ولی فعلا سرمون یه کم شلوغه .این دارو دسته ای که به همه لینک ها منفی میدن بجز لینک های مجاهدین منظورم با اونهاست (زحمت نوشتن نظراتی چون مامور اطلاعات ,ابله ,ساندیس خور، مامور رژیم آخوندی را نکشید,هستم )
با ۱۴۴ امتیاز و ۱۶۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


(فوری در عنوان تیتر اصلی خبر است): یک منبع آگاه در دولت به نقل از احمدی نژاد ، گفت مصلحی دیگر وزیر اطلاعات نیست. به گزارش دولت یار احمدی نژاد ساعتی پیش با اشاره به جلسه بسیار خوبی که با خامنه ای داشته و دلایل خود را در خصوص پذیرش استعفای مصلحی ، وزیر اطلاعات داشته اند اعلام کرد وی دیگر وزیر اطلاعات نیست و در جلسه فردای هیئت دولت نیز حضور نخواهد داشت. بر این اساس احمدی نژاد هم اکنون شخصا سرپرستی وزارت اطلاعات را بر عهده دارد.
با ۱۴۳ امتیاز و ۵۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دختر خردسال پس از سر دادن فریاد "آزادی" توسط پلیس در باکو اسکورت شد. پس از آن او به همراه مادرش دستگیر شد. عکس از خبرگزاری رویترز
با ۱۲۵ امتیاز و ۴۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دختر 8 ساله ای به فجیع ترین وضع توسط ناپدری مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.
با ۱۱۸ امتیاز و ۵۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


۱) مدرسه رفتن بی فایده است چون اگه باهوش باشی معلم وقت تو رو تلف میکنه اگه خنگ باشی تو وقت معلمو. ۲) دنبال پول دویدن بی فایده است چون اگه بهش نرسی از بقیه بدت میاد اگه بهش برسی بقیه از تو....
با ۱۱۶ امتیاز و ۱۰۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


یکی از کارکنان خدماتی شهرداری بوشهر با سوزاندن خود به زندگی‌اش پایان داد. بر اساس گزارش پایگاه تحلیلی خبری بوشهر، شخصی به نام "ر. ک" که چندی پیش به عنوان یکی از کارکنان خدماتی شهرداری مشغول به کار بوده و بنابر دلایلی به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری منتقل شد روز گذشته اط ریق خودسوزی به زندگی خود پایان داد.
با ۹۱ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یک سایت وابسته به تیم احمدی‌نژاد هشدار داد چنانچه حملات حامیان خامنه‌ای به دولت ادامه یابد و آن‌ها بخواهند دولت را سرنگون کنند باید منتظر «زد و خورد‌های خونین و بی‌قاعده‌ای» در کشور بود. این سایت روز سه‌شنبه (۳۰ فروردین) هشدار داده است: «گر موج تخریب دولت به همین شکل ادامه یابد و اعتراضات به اصطلاح رسانه‌ای به اغتشاشات خیابانی تبدیل شود و لات‌ها و شعبان بی‌مخ‌ها به سمت پاستور حرکت کنند٬ طولی نخواهد کشید کشور به عرصه زد و خورد‌های خونین و بی‌قاعده تبدیل خواهد شد.» در بخش دیگری از یادداشت این سایت آمده که گروهی از محافظه‌کاران به این نتیجه رسیده‌اند که در سال‌جاری «دولت با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شده و قطعا اعتراضات مردمی کشور را فرا خواهد گرفت بر همین مبنا نوشتن توبه نامه‌ها» را آغاز کرده‌اند. این سایت همچنین نوشته که این جریان‌ها و افراد به نظر می‌رسد «تصمیم گرفته‌اند پتانسیل اعتراضی احتمالی را به بهانه مقابله با ماسونیزم و حجتیه‌ای‌ها بسیج کرده و با این حربه دولت را در صورت لزوم به سقوط بکشانند.»
با ۹۰ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مجتبی ذوالنور: راستش را بخواهيد ما نمی توانيم اجازه هيچ گونه تجمع و راهپيمايی را به اينها بدهيم. چون به محض اينکه فرصتی پيدا می کنند، جمعيت انبوهی را جمع می کنند. نمونه آن همين ۲۵ بهمن بود که پرسنل نيروی انتظامی در همان اوايل کار مرعوب بزرگی جمعيت شدند و اگر بچه های سپاه و بسيج به موقع عمل نمی کردند، معلوم نبود چه اتفاقی بيفتد. اين روحانی شاغل در نيروهای نظامی افزود: ما با همه امکاناتی که در اختيار دوستان می گذاريم، اما هنوز نمی توانند جمعيت مناسبی را برای سفرهای رهبری به صحنه بياورند؛ نمونه آن در همين سفر اخير به قم بود، به گونه ای که جمعيت برخی جلسات تکراری شد. ذالنور در بخش ديگری از سخنان خود ضمن گلايه به حضار گفت: در جلسات و تجمعات حتی همان افراد ثابت و هميشگی هم ديگر به طور مرتب شرکت نمی کنند. وی با اشاره به تعداد کم شرکت کنندگان در نماز جمعه قم گفت: اگر نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه برگزار نشود که همواره زوار شهرستانی در حرم حضور دارند، شايد جمعيت آن کمتر از نصف ميزان جمعيت فعلی باشد. اين روحانی تندرو به جای اينکه به آسيب شناسی علت حضور نيافتن مردم در نمازجمعه بپردازد، در ادامه اظهار داشت: در گذشته بسياری از فضلا و مدرسين حوزه در نماز شرکت می کردند و تلويزيون تصوير آن ها را نشان می داد، اما الان با وجود توصيه هايی که به آن ها شده است، باز حضور معنی داری ندارند. البته ممکن است اين عدم حضور ناشی از نوعی تنبلی و کاهلی باشد! وی در ادامه با انتقاد شديد از عدم تحرک و انفعال نيرو های به زعم وی هوادار نظام گفت: با وجود حمايت ها و پشتيبانی های گسترده و مختلفی که صورت گرفته، هنوز دوستان ما نتوانسته اند فضای اينترنت را تحت تاثير حضور خود قرار دهند و متاسفانه به گفته ايشان جريان فتنه حضور پر رنگ و قوی دارد. البته بسيج و سپاه کارهايی را در خصوص تسخير فضای مجازی در دستور کار خود دارد.
با ۹۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دو روحانی نظامی نسبت به توان معترضان در سازماندهی تجمع‌ها در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه و جانشین وی گفته‌اند که نمی‌توانند واکنش‌های جامعه ایران را نادیده بگیرند. علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه و مجتبی ذوالنور، جانشین وی نسبت به «جمعیت انبوه معترضان، واکنش جامعه نسبت به برخورد بیشتر با رهبران جنبش سبز» اظهار نگرانی کرده‌اند. به گزارش وبسایت "کلمه" نزدیک به میرحسین موسوی، ذوالنور در نشستی با حضور جمعی از روحانیان، جلوگیری از برگزاری مراسم تشییع جنازه میراسماعیل موسوی را نتیجه نگرانی از انبوه جمعیت دانست و گفت: «راستش را بخواهید ما نمی‌توانیم اجازه هیچ‌گونه تجمع و راهپیمایی را به اینها بدهیم. چون به محض اینکه فرصتی پیدا می‌کنند، جمعیت انبوهی را جمع می‌کنند». وی با اشاره به راهپیمایی مردم در پاسخ به دعوت کروبی و موسوی در روز ۱۴ فوریه افزود: «نمونه آن همین ۲۵ بهمن بود که پرسنل نیروی انتظامی در همان اوایل کار مرعوب بزرگی جمعیت شدند و اگر بچه های سپاه و بسیج به موقع عمل نمی‌کردند، معلوم نبود چه اتفاقی بیفتد». ذوالنور درباره روند سرکوب معترضان گفت: «در اوایل کار، بخشی از نیروها دچار رعب و وحشت شده بودند و برخی ناهماهنگی‌هایی هم وجود داشت؛ اما به تدریج با تدبیر مقام رهبری و هماهنگی‌های صورت گرفته، بحران مهار شد؛ اخیرا نیز با تدبیر ایشان موسوی و کروبی به حصر کشیده شدند و مدیریت فتنه به خارج از کشور منتقل شد». به گفته وی، معترضان در خارج از ایران «به دلیل اختلافات گسترده بین خودشان و عدم ارتباط با داخل کشور، دیگر توان چندانی در هدایت جریان فتنه ندارند». جانشین نماینده رهبر در سپاه با تاکید بر «ناتوانی در تأثیرگذاری بر فضای اینترنت» گفت: «با وجود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های گسترده و مختلفی که صورت گرفته، هنوز دوستان ما نتوانسته‌اند فضای اینترنت را تحت تاثیر حضور خود قرار دهند و متاسفانه جریان فتنه حضور پر رنگ و قوی دارد. البته بسیج و سپاه کارهایی را در خصوص تسخیر فضای مجازی در دستور کار خود دارد».
با ۸۶ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


می دانم این خبر موجب برافروخته شدن وجدان هیچ ایرانی نخواهد شد، اما می نویسیم تا وظیفه ام را انجام داده باشم. می دانم این خبر حتی موجب عصبانیت ما پشت مونیتور نشسته ها هم نخواهد شد اما باید آن را نوشت تا دنیا بداند در سال " جهاد اقتصادی " چه بلایی بر سر مردم ایران می آید. یک رفته گر بوشهری به نام " ر. ک " روز گذشته در مقابل ساختمان شهرداری این شهر از شدت فقر و فلاکت خودش را به آتش کشید و مرد.
با ۸۳ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


از روز گذشته موج جدیدی از راهپیمائی ها سومین شهر بزرگ سوریه را در بر گرفته است. مردم یک صدا و پر صلابت با شعار الشعب یرید اسقاط النظام (مردم سقوط نظام را میخواهند) و الشعب سوری واحد واحد واحد واحد (مردم سوریه با هم هستند) جلوه کم نظیری از اراده آزادی خواهی را به نمایش گذاشتند. این ویدئو بسیار شبیه تصاویر منتشر شده از روز ۲۳ خرداد ۸۸ (فردای انتخابات) ایران در خیابان ولی عصر تهران است. آخرین خبرها حاکی از تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی به سوی راه پیمائی کنندگان است.
با ۷۹ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در کنگره حزب کمو‌نسیت شورو‌ی سابق در هنگام سخنرانی نیکیتا خرو‌شچف که با تقبیح جنایت‌های استا‌لین جهان را شگفت‌زده کرد یک نفر از میان جمعیت فریاد برآورد: رفیق خرو‌شچف، وقتی بی‌گناهان اعدام می‌شدند، شما کجا بودید؟ خرو‌شچف گفت: هر کس این را گفت از جا برخیزد. اما هیچ کس از جایش تکان نخورد. خرو‌شچف ادامه داد: خودتان به سوال خودتان پاسخ دادید. در آن زمان من همان جایی بودم که الان شما هستید
با ۷۸ امتیاز و ۳۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تنها فردی که در تاریخ چند هزار سال این کشور در مورد استعدادهای کشور مطالعه داشته منم!...خدا را شكر كه ايران را تحريم كردند...بزودی با سفر به افریقا نقشه منابع غني اين كشورها را به آنها هديه مي‌كنيم....در جهان كمتر ملتي وجود دارد كه يك دستگاهي را ببيند و از روي عكس، آن را بسازد و اين استعداد شگرف در ملت ايران وجود دارد...افق نهایی حرکت ایران نجات کل بشریت است.دکتر احمدی نژاد در سخنرانی خود ضمن بیان عظمت های کشور ایران از رسالت تاریخی ایران برای تغییر جهان، شگفتیهایی در کپی کردن تکنولوژی های پیشرفته بوسیله دانشمندان ایرانی، و معرفی خود بعنوان فردی که در تاریخ چند هزار ساله کشور نمونه مشابهی نداشته است، برای اساتید دانشگاه تهران نکات قابل تاملی را بیان نمود، که به نظر می رسد لازم است محتوای این سخنان را کارشناسان باید موشکافی نموده و از عواقب تصورات غیر واقعی ایشان را مطلع سازند. به گزارش "آرمان ایران" احمدي‌نژاد در سخنرانی امروز خود که بمناسبت افتتاح دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران ایراد می شد ضمن آنکه خود را در تاریخ چند هزار ساله کشور فردی استثنایی می شمرد، گفت: "به عنوان برادر و خادم كوچك شما كه همه‌جاي ايران را ديده است و تنها كسي كه در تاريخ چند هزار ساله اين كشور ظرف مدت چند سال علاوه بر حضور در مناطق مختلف ايران در مورد هر منطقه و تاريخ استعدادهاي طبيعي آن مطالعه داشته است، شهادت مي‌دهم كه خداي متعال در اين سرزمين نوراني همه استعدادهاي لازم براي الگو شدن و پيشرفت را قرار داده است." از "عنایت خداوند متعال" در سخنان ایشان و میزان استعدادهای کشور ایران که بگذریم، نمی دانیم چرا ایشان در سخنرانی های هیجانی، ناگهان خود را فردی فوق العاده با توانایی های ویژه ای می بیند که اینک از باور معجزه هزاره سوم می رود به مجعزه چند هزار ساله خود را مبدل نماید! این تصور اشتباه قطعا مشکلاتی را در مدیریت به همراه خواهد آورد که نه تنها کارشناسان سیاسی و تاریخ دانها از میزان تخریب این ابده غیر واقعی مطلعند،بلکه همه مردم نیز از عواقب ان می ترسند. او این شیوه غلو آمیز را در تبیین توانایی های امت ایران نیز ادامه می دهد و می گوید: "در جهان كمتر ملتي وجود دارد كه يك دستگاهي را ببيند و از روي عكس، آن را بسازد و اين استعداد شگرف در ملت ايران وجود دارد." (!) به عبارتی آن دانشمندی که دستگاه را اختراع کرده، آن کشوری که زمینه های دستیابی به علم های پیشرفته را فراهم نموده، و مجموعه هایی که به دستاوردهای بزرگ بشری رسبده اند هیچکدام استعداد ما را در کپی و پیست کردن آن تکنولوژی ها نداشته اند، و استعداد شگرف ملت ایران را باید در کپی ناقصش از عکس آن دستگاه بیان کرد!
با ۷۶ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری دولتی سوریه لحظاتی پیش از لغو حالت فوق العاده در این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) لحظاتی قبل اعلام کرد که کابینه سوریه حالت فوق العاده در این کشور را لغو کرده است. شایان ذکر است که "بشاراسد" رئیس جمهوری سوریه اخیرا از لغو حالت فوق العاده با هدف پاسخگویی به خواسته های مردمی خبر داده بود.
با ۷۵ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رئیس جمهوری آذربایجان آران با تاکید بر اینکه مخالفان با برگزاری تظاهرات به هیچ دستاوردی نائل نخواهند شد، آنها را به تاثیر پذیری از خارج متهم ساخت.به گزارش منابع جنبش آذربایجان از باکو "الهام علی اف " در دیدار از استانهای جنوبی و در واکنش به تظاهرات اخیر مخالفان دولت ، بدون اشاره به نام کشوری گفت، حوادث برخی از کشورها موجب تحریک مخالفان شده است. خبرها حاکی از تمدید چهارماه دیگر به زندان دکتر حاج محسن صمداف رئیس حزب اسلام است وعلی کریملی و عیسی قنبر روسای احزاب غربگرای جبهه خلق و مساوات نیز برای ساعاتی از سوی پلیس بازجویی و به آنها درباره برگزایر تظاهرات غیر قانونی هشدار داده شده است. در عین حال "احسان زاهداف"سخنگوی وزارت کشور جمهوری آذربایجان نیز گفت، با هر گونه تظاهراتی که در غیر از مکان مشخص شده برگزارشود ، برخورد خواهد شد. از سوی دیگر جمهوری اسلامی نیز خبر از برگزاری همایش بزرگداشت رهبر اسلامگرایان جمهوری آذربایجان همزمان با چهلمین روز مرگ حاج علی اکرام ناردارانی شنبه پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع 29 بهمن تبریز خبر داد. احزاب غربگرای عضو پارلمان اجتماعی تشکلی که دراعتراض به نتیجه انتخابات پارلمانی نوامبر 2010 تاسیس شده است دوم آوریل نیز در میدان فواره های باکو تظاهرات کردند که پلیس با آنها برخورد کرد. سفرا و نمایندگان غربی قبل و بعد از تظاهرات دوم آوریل با دیدار با روسای احزاب غربگرا حمایت خود را از آنها آشکارا به نمایش گذاشتند که این موضوع موجب ناخرسندی دولت باکو شده است
با ۶۷ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دولت سوریه با لغو قانون وضعیت اضطراری در این کشور موافقت کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) می گوید دولت جدید این کشور، در نشست خود طی لایحه ای، لغو این قانون را تائید کرده است.
با ۶۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در دومین مرحله از اعتراضات ضد دولتی در جمهوری آذربایجان، روز یکشنبه در باکو، پایتخت آن کشور، ماموران امنیتی و پلیس ضد شورش، به تجمع مخالفین دولت حمله کردند که در جریان آن دهها تن بازداشت و زخمی شدند. اعتراضات ضد دولتیِ روز یکشنبه در جمهوری آذربایجان، دومین موج اعتراضات مردمی در این کشور است که طی ماههای اخیر و به دنبال اوج گیری حرکتهای اعتراضی و آزادی خواهانه مردم منطقه بوجود آمده است. به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس جمهوری آذربایجان دستگیری ۶۵ معترض را تأیید کرده و افزوده است که ۲۵ نفر از معترضان پس از دریافت اخطار آزاد شدند، اما ۴۰ نفر باقیمانده با اتهاماتی مواجه خواهند شد. همچنین دو خبرنگار سوئدی نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده‌اند. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفان دولت پیش از این، روز ۲۸ فروردین را به عنوان روز راهپیمایی تعیین کرده و تلاش کرده بودند تا برای برگزاری راهپیمایی در خیابان‌های باکو به سمت میدان مرکز شهر مجوز کسب کنند، اما پلیس تنها با برگزاری راهپیمایی در خیابان‌های حومه شهر موافقت کرد و در تاریخ ۲۶ فروردین هشدار داد که هرگونه تجمع در خارج از مکان تعیین شده را متفرق خواهد کرد و علیرغم هشدارهای پلیس، تعدادی از مخالفان حکومت روز یکشنبه به خیابان‌های اصلی شهر آمده و با سر دادن شعار، اعتراض خود به حکومت آذربایجان را ابراز کردند.
با ۶۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سه سوئدی پیش از آغاز تظاهرات مخالفان رژیم ایلهام علی‌اف در باکو دستگیر شدند. ژولت چینکوکسکی ادعا کرد که "پلیس ناگهان وارد شد و شروع کرد به بردن مردم، آن‌ها همکاران من رو دستگیر کردند و وقتی دلیلش را پرسیدیم گفتند که او اجازه فیلم‌برداری نداشت." دلیل اصلی بازداشت هنوز اعلام نشده است.
با ۶۳ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ما ایرانیان به واقع استاد فرصت سوزی هستیم . اگر فرصت های بسیار دور را در نظر نگیریم ، همین فرصت های که در حدود 2 سالی که از آغاز حرکت سبزمان می گذرد وجود داشته و ما آنها را به هر دلیلی از دست دادیم به روشنی تاییدی بر این مطلب است . اما گذشته ها گذشته و ما باید به فکر آینده باشیم . یادمان نرود دو رهبر سبزمان آقای موسوی و کروبی و همسرانشان مدت زیادی است که در حصر به سر می برند .اقشار مختلفی از مردم و به خصوص قشر کارگر در وضعیت معیشتی مناسبی به سر نمی برند و همین دلیلی بر بروز اعتراضاتی از سوی آنها شده است . پس ما نیز باید از آنها حمایت کنیم . با حضور سبزمان در روز 11 اردیبهشت روز کارگر.
با ۶۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


روز یکشنبه 28 فروردین ماه حداقل 65 نفر از مخالفان دولت جمهوری آذربایجان در جریان برگزاری تظاهرات در شهر "باکو" توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. تظاهرکنندگان در شهر "باکو" پایتخت جمهوری آذربایجان خواستار یکسری اصلاحات از جمله برگزاری انتخابات زود هنگام، تنظیم قانون اساسی جدید، حذف تمامی موانع قانونی در برابر آزادی ها و حقوق اساسی و همچنین استعفای "الهام علی اف" رئیس جمهوری کنونی آذربایجان شدند. احزاب مخالف در هفته های اخیر بارها تلاش کردند تا تظاهراتی علیه دولت برگزار کنند ولی پلیس و ماموران امنیتی مانع از انجام این کار شده اند.
با ۶۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جمعی از فعالین سیاسی و مدنی کورد و ایران به مناسبت فرارسیدن ۱۹ اردیبهشت سالگرد شهادت فرزاد کمانگر بیانیه ای صادرکردند. دربخشی از این بیانیه آمده است : با همکاری یکدیگر روز شهادت این استاد گرانقدر مبارزه در راه رهایی خلق را که به قیمت فدا ساختن حیاتش برای لحظه ای نیز از آرمانهای انسانی اش دست نکشید، روز معلم کورد نامگـذاری نماییم. متن کامل بیانیه به شرح زیر است
با ۶۲ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در شهر حمص سوريه چند هزار نفر بار ديگر به خيابان‌ها آمده و عليه حکومت اين کشور دست به تظاهرات زدند. تيراندازی‌هايی در اين شهر گزارش شده است.به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، بامداد امروز نيروهای امنيتی اين کشور گردهمايی مردم معترض در شهر حمص، واقع در مرکز سوريه را با توسل به زور پراکنده ساختند. وزير کشور سوريه هشدار داد: «ما در برابر تروريست‌های مسلح اين گروه‌ها که درصدد متزلزل ساختن امنيت شهروندان و ارعاب آن‌ها هستند، مدارا نخواهيم کرد.» دانشجويان سوريه‌ای نيز روز گذشته بر روی فيس‌بوک اعلام کردند که از روز سه‌شنبه (امروز) به مدت سه روز در کلاس‌های درس حاضر نخواهند شد.به گفته سازمان عفو بين‌الملل، از آغاز اعتراضات خيابانی در سوريه ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند. به گفته شاهدان عينی، روز يک‌شنبه گذشته در تلبيسه، واقع در منطقه حمص، دست‌کم چهار نفر به دست نيروهای امنيتی کشته شدند.
با ۶۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پليس جمهوري آذربايجان در جريان سركوب تظاهرات معترضان در باكو ده‌ها نفر از جمله دو خبرنگار سوئدي را بازداشت كرد. به گزارش خبرگزاري‌ها، مخالفان دولت پيش از اين، ۲۸ فروردين را به عنوان روز راهپيمايي تعيين كرده و تلاش كرده بودند تا براي برگزاري راهپيمايي در خيابان‌هاي باكو به سمت ميدان مركز شهر مجوز كسب كنند. پليس جمهوري آذربايجان تنها با برگزاري راهپيمايي در خيابان‌هاي حومه شهر موافقت كرد و در تاريخ ۲۶ فروردين هشدار داد كه هرگونه تجمع در خارج از مكان تعيين‌شده را متفرق خواهد كرد. با وجود هشدارهاي پليس، تعدادي از مخالفان حكومت روز يكشنبه به خيابان‌هاي اصلي شهر آمده و با سردادن شعار، اعتراض خود را به حكومت الهام علي‌اف، رييس‌جمهوري آذربايجان ابراز كردند. معترضان خواستار يك سري اصلاحات از جمله برگزاري انتخابات زودهنگام، تنظيم قانون اساسي جديد، حذف تمامي موانع قانوني و اجرايي پيش‌روي آزادي‌ها و حقوق اساسي هستند. پليس جمهوري آذربايجان دستگيري ۶۵ نفر را تاييد كرده و افزوده است كه ۲۵ نفر از معترضان پس از دريافت اخطار آزاد شدند، اما ۴۰ نفر باقي‌مانده با اتهاماتي مواجه و به دادگاه فرستاده خواهند شد. الهام علي‌اف، رييس‌جمهوري كنوني جمهوري آذربايجان از سال 2003 و در پي مرگ پدرش حيدر علي‌اف، قدرت را در باكو به دست گرفته است.
با ۶۰ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نیروهای امنیتی سوریه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مخالف حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور در شهر حمص به تیراندازی و گاز اشک آور متوسل شدند.
با ۵۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


معترضان در سوریه همچنان کشته می‌شوند و دولت ایران نیز همصدا با دولت سوریه، مخالفان دولت این کشور را فتنه‌گر و عامل خارجی معرفی می‌کند. امروز هم در شهر حمص، سومین شهر بزرگ سوریه، نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند و سعی کردند با تیراندازی، آنها را متفرق کنند.
با ۵۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


20 محوطه باستاني در رامهرمز به واسطه احداث کانال آب رساني سد زيره زرد و رامهرمز وهمچنين فعاليت هاي مداوم حفاران غيرمجاز به شدت تخريب شده است. اين درحالي است که عدم توجه به محوطه هاي تاريخي رامهرمز بدليل نبود کاوش هاي باستان شناسي و بررسي و شناسايي هاي مداوم، ساخت کانال آب‌رساني سد زيره‌زرد و رامهرمز از يک سو و هجوم غارت‌گران اموال تاريخي و حفاران غيرمجاز از سوي ديگر باعث شده اين تهديد‌ها در اغلب مواقع به غارت و تخريب تبديل شود.
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


معترضان در سوریه همچنان کشته می‌شوند و دولت ایران نیز همصدا با دولت سوریه، مخالفان دولت این کشور را فتنه‌گر و عامل خارجی معرفی می‌کند. امروز هم در شهر حمص، سومین شهر بزرگ سوریه، نیروهای امنیتی به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند و سعی کردند با تیراندازی، آنها را متفرق کنند....
با ۵۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مخالفان در روز 17آپریل در بخش مرکزی شهر باکو دست به اعتراض زدند.حدود 200 معترض در این روز بازداشت شدند.رفتار پلیس با دستگیرشدگان خشونت آمیز بوده است.
با ۵۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گزارش سال 2011 آزادی اینترنت در جهان از سوی خانه آزادی، وضعیت اینترنت تحت حاکمیت آخوندها در ایران را بدترین وضعیت در جهان شناخته است. این گزارش درباره ایران مینویسد که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 در ایران، دولت گامهای بیشتری در راستای خفقان در اینترنت برداشته. سرعت اینترنت را بهنگام احساس خطر کاهش داده و به هک کردن سایتهای اپوزیسیون پرداخته است. حکومت ایران فیتلرینگ سیستماتیک را شدت بخشیده تا حدی که وب سایتها را در مدت کوتاهی بلوکه کرده است. گذشته از این تعداد بازداشت، شکنجه و زندان انفرادی برای بلاگرها افزایش پیدا کرده اند.
با ۴۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
 

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ