کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

Re: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 

با سلام و احترام خدمت آقای لطفی،
از اینکه وقت و حوصله کردید و جواب دادید بسیار سپاسگذارم. آقای لطفی، عمر دین به اندازه ی حماقت انسانهاست. اجازه بدهید قدری تشریح کنم.
این مساله فقط محدود به اسلام نیست، مسیحیت ، یهودیان و حتی زرتشتیان نیز درگیر هستند  . اگر حماقت انسانها نبود کشیشها بهشت را با پول نمی فروختند، والدین بچه هایشان نزد آنها نمی گذاشتند تا آن همه رسوایی اخلاقی بوجود آید، آخوندها با گرفتن پول قند را به شرط فرو بردن در چای حلال نمی کردند، برنج دانه بلند محسن دوباره مجوز پخش در کشور را نمی گرفت، زرتشتیان نوزادشان را در ادرار گاو غسل نمی دادند و بسیاری موارد دیگر که وقت شما را نمی گیرم و می دانم که نسبت به آنها دانایی دارید.
بنده بحثهای شما را در سایر عنوانهای پستهای گروه"
دلیل عقب ماندگی" نیز مطالعه کردم، به نظر می رسد منابع شما و آقای تسلیمیان یکی نیست. شاید ایشان از منابعی استفاده می کنند ه جانب بی طرفانه ندارند. بهتر است منبع مشترک و معتبری اتخاذ شود. بطور کلی می توانم بگویم مادامیکه انسانها با عقل و منطق خود مسائل را نمی سنجند، زمینه سو استفاده مذهبیون فرصت طلب فراهم می شود.
در زمانه ما خوشبختانه این قضیه کمتر شده، ولی کماکان وجود دین برای بسیاری از مردم دنیا ضروری است تا آنها را داخل چهارچوب و حصاری قرار دهد و خوب و بد را برایشان مشخص کند. بنده صلاحیت نقد ادیان را ندارم وبحثی که مطرح شد حاصل  استنباط شخصی بنده است. شاید اشتباه می کنم ولی نقد دوستان عزیز را پذیرا هستم. عقل بشر هر چند هم که به کمال برسد، باز ناقص است .
همان اصول اخلاقی که اشاره کردید، بدون وجود ادیان هم قابل درک هستند. اما می فرمایید که می توان تحت شرایطی دروغ گفت. در عین حال کلام حضرت علی  مبنی بر راست گویی علی رغم ضررش فراموش می شود.
زمینه سو استفاده ادیان از عوام بسیار زیاد است. بنده به این دلیل می گویم مباحث شما چاره ساز مسائل کنونی جامعه نیست چون به چشم خود می بینم بسیاری از جوانان از دین فاصله می گیرند و اگر وضعیت جامعه ایران را اینگونه می پذیرید، یک سند معتبر ارائه دهید که نشانگر افزایش گرویدن مردم سایرممالک به دین باشد.
آقای لطفی، به نظر می رسد در مورد اسلام صاحب نظر باشید. نمی دانم مبلغ مذهبی یا آخوند هستید، اما یک سوال در مورد رفتن به بهشت و برخورداری از موهبتهای بهشتی و من جمله حوریها دارم : آخوندی در تلوزیون میگفت که "در بهشت چندین و چند حوری که لباس خریر بدن نما به تن دارند به مردان بهشتی داده می شود!" شاید بهتر هم باشد که بنده خدا بهتر نتوانست توصیف کند. در همین حال خانم بنده نیز کنارم بود و من یک لحظه فکر کردم که آیا این کلام ناقض عشق و محبت نیست؟ یعنی آیا فردی که زنش را دوست داشته باشد و فرضا بهشتی هم باشد و ایشان هم واردش شوند، چگونه می تواند عشق همسرش را دور بزند؟

با سپاس و احترام،
امیر

--- On Sat, 4/9/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:

From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Saturday, April 9, 2011, 7:50 AM

 


با سلام
 
در مورد برده و برده داری سوال کرده بودید که من قبلا پاسخ گفتم، میتونید ببینید. اما بطور کلی اگر آیه ای از قرآن هست که مردم را تشویق به برده داری کرده یا از آن حمایت کرده یا مثلا مردم دیگر را بر برده ها که در زمان جاهلیت بود ، برتری داده بیان کنید تا من هم ببینم. حالا من یک سوال دارم چرا کافران دین اسلام رو دین برده ها و غلامان و ... می نامیدند؟ قطعا اگر دین اسلام از برده داری حمایت می کرد کسی به طرفش نمی رفت آیا اینطور نیست؟
 
در مورد عمر دین
من واقعا نمیدانم منظور شما چیست. خداوند برای اینکه ما انسان هستیم و طبق یک اصولی باید حرکت کنیم بر ما منت نهاد و در قالب کتابی بنام قرآن و راهنماهایی بنام پیامبران ، آموزه هایی را در اختیار بشر نهاد تا مانند آدم زندگی کنند و آن آموزه ها چیست؟ دروغ نگید و تهمت نزنید و غیبت نکنید، مال یکدیگر را به ناحق نخورید ، کم فروشی نکنید و گران نفروشید ، رشوه ندید و نگیرید، رباخواری نکنید، به یکدیگر سوظن نداشته باشید و در کار یکدیگر تجسس نکنید، تهیدستان و در راه مانگان را دریابید و .... حال شما میگید عمر این ها تا کی خواهد بود؟ این ها بالاخره یک سری دستوره برای درست زندگی کردن. حالا اگر بشر بخواد درست زندگی کنه باید به این آموزه ها احترام بذاره و اگر نخواست خدا هم مجبور نکرده رعایت کنیم و در قرآن می فرماید:
انا هدیناه و السبیل اما شاکرا و اما کفورا
یعنی من راه رو نشونت دادم دوست داری بپذیر دوست داری نپذیر.
ولی دوست عزیز بشر روزی این آموزه ها رو از جان و دل خواهد پذیرفت و سر تعظیم در مقابل آن فرود خواهد آورد به این علت که با عقل خودش حقیقت این آیات رو درک خواهد کرد و در قرآن می فرمایید
 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (۱)

 

إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾

و ببينى كه مردم دسته‏دسته در دين خدا درآيند (۲)

 

وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾

 
آره دوست عزیز این وعده خداوند است که روزی محقق خواهد شد.
و اگر هم می خوای خودت می تونی توی اینترنت ببینی وضعیت دین اسلام و مسلمانان در کشورهای غربی چگونه خواهد بود. باید توجه کنی که اونا با مطالعه دین اسلام رو قبول میکنند.
و در آخر اگه میشه بگید چرا و کجای جواب های من برای زمان کنوننی قانع کننده نیست و برای کدوم زمان قانع کننده است؟ لطفا بگید که کدوم جواب .
ممنون
----- Forwarded Message ----
From: Amir De Burgh <amir_h300@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Cc: bhd172002@yahoo.com
Sent: Thu, April 7, 2011 6:13:02 PM
Subject: Re: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 

با سلام و درود بر آقای تسلیمیان،
همانطور که گفتم عصبانیت شما قابل درک است و سخنان شما حرف دل بسیاری از جوانان جویای حقیقت در جامعه کنونی ایران است. متاسفانه جوابهای آقای لطفی برای زمان کنونی قانع کننده نیست و ایکاش ایشان فرصت می کردند به سوالهایم پاسخ می دادند.
نه تنها ایشان، بلکه هر کسی که بتواند جوابهای قانع کننده به پرسشهای شما و بنده بدهد، دستش را به گرمی می فشارم.
در تایید نظرات شما معتقدم برای بسیاری از مردم بلانسبت شما و سایر عزیزان مطلع، زود است که در ایران دموکراسی حاکم شود. مقصود بنده خیل ملتی است که به امید ساندیس و سایر تسهیلات در اجتماعات اعلامی از رسانه حزبی(صدا و بی سیما) جمع می شوند.
کاش ملت قدری تاریخ تحریف نشده مطالعه کنند و عبرت بگیرند.
من هم مثل شما امیدوارم ایران عزیزمان به اقتدار و عظمت دوران گذشته بازگردد. تصور میکنم این آرزوی قلبی هر ایرانی وطن پرست باشد

--- On Mon, 4/4/11, bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com> wrote:

From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
Subject: Re: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, April 4, 2011, 3:01 AM

 

 

با درود بر شما اقای امیر دی برگ

 

بنده شرمنده ام که دیر جواب دادم ،بابت تندروی های خودم پوزش می خوام ولی خب چه میشه کرد ، اونقدر ظلم و ستم رو میبینم تو این جامعه، همین جامعه ای که تا سی و اندی سال پیش مردمانش با خوشی در کنار هم زندگی میکردند،  که دیگه واقعا در بعضی موارد طاقت خودم رو از دست میدم، البته به نظر بنده مردم ایران که حتی خود ما هم جزو اونها هستیم داریم تقاص پس میدیم و باید هم بدیم ، اون کسی رو که داشت برای این ملت کار میکرد رو با تیپا بیرون انداختن ،همین جور بهش فحش و بد و بیراه هم میگیم،  آه اون پدر و پسر گریبانمون رو گرفته ، از سال 1300 تا سال 1357 این دو نفر چه خدمتها که به این ملت نکردند ولی ما در حق اونا چه جفایی که نکردیم، ملتی با این سابقه تمدن درسال 1300 عملا با دوران جاهلیت اعراب برابر شده بود ، فقط یک درصد از کل جمعیت ایران باسواد بودند، در کل ایران یک راه درست و حسابی نبود چه برسد به راه اهن و راه اسفالته، کل صنعتگری این ملت در حد یک اهنگری بود که نعل اسب درست میکرد، ایران در سال 1300 درواقع چیزی به نام ارتش نداشت چه برسد یه نیروی هوایی و دریایی و زمینی، کشاورزیمون که دیگه در سطح قرون وسطی بود با گاو اهن زمین رو شخم میزدند با داس درو میکردند، بهداشت که اصلا معنا و مفهومی نداشت مردم اون زمان ایران حتی نمیدونستند صابون چیه، ببینید این پدر و پسر پهلوی چه ها که نکردند ، کل ایران راه اهن و راه اسفالته کشیده شد ، برای ملتی که با اسب و خر و قاطر این ور اون ور میرفتند اتومبیل اورد که هیچ ، ملتی که صنعتش در حد اهنگری بود کارخانه اتومبیل سازی اورد، ملتی که با داس کشاورزی میکرد نه تنها صاحب تراکتور و تیلر شد بلکه صاحب کارخانه تراکتورسازی شد، کشوری که ارتش نداشت دارای ارتشی بسیار قوی شد که حتی بعد از انقلاب با اونکه تعداد بسیار زیادی از امرای ارتش اعدام شده بودند در در جنگ کاملا قدرتمندانه عمل کرده  بود.ملتی که اموزش و پرورش نداشت صاحب دانشگاه شد، ملتی که ماشین نمیدونست چیه چه برسد به هواپیما  صاحب فرودگاه شد،ملتی که بهداشت نداشت صاحب دانشکده پزشکی و بیماستان شد  و هزاران خدمت دیگه که ما نادیده میگیریم ملت ایران چشماشو به روی حقیقت بسته تا زمانیکه چشماشو وا نکنه
داستان سرنوشت ما همین خواهد بود، البته بنده به شخصه فکر میکنم که اگر این رژیم فعلی حداقل تا بیست سال اینده بر سر کار باشه خیلی به نفعه مردمه تا قدر گذشته ها رو خوب بدونند ضمن اینکه تیشه به ریشه دین اسلام که عامل عقب موندگیه تمام انسانهاست بزنه هیچ حکومتی مثل این حکومت نمیتونه این کاررو بکنه که خوشبختانه این رژیم داره خوب این کارو انجام میده، جناب اقای کارتر هم اشتباه کرد که رژیم بنیاد گرای اخوندی رو در ایران سر کار اورد

تنها عاملی که میتونست جلوی پیشرفت ایران رو بگیره همین عامل مذهب بود که اونهم داره تیشه به ریشه اش میخوره، البته زمان میبره این قضیه و شاید ازادی و سربلندیه دوباره ایرانو ما ها زنده نباشیم که ببینیم، امریکا و یا بهتر بگم دنیا زمانی به خودش میاد که مجبوره مارو نه تنها به عنوان ابرقدرت بلکه به عنوان عامل صلح و ثبات جهان بپذیره، مگر چین رو به عنوان ابرقدرت قبول نداره ، مگر هند و پاکستان و کره شمالی، کلاهک هسته ای ندارند؟ امریکا چهگونه با این مسئله کنار اومده؟

   شاید ملت ایران در سال 1357 چندین قدم به عقب رفت ولی خودتون بهتر میدونین ملت ایران عقب موندگی چند صد ساله رو چگونه و با چه سرعتی ظرف کمتر از شصت سال جبران کرد تا جاییکه اگر در سال 57 انقلاب نمیشد 5سال بعدش ما با کشور انگلیس برابر میشدیم و 25 سال بعد جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیا میشدیم، با اینحال این  قدم برداشتن به عقب برای ملت ایران مانند دورخیزی برای یک دونده است که سعی داره با تمام قدرت خودش رو به جلو بپره و درست در میان کشورهای متمدن فرود بیاد.

 

 

ایرانیها جوینده حقیقت هستند، نمیبینید جوونای ایرانی چقدر تشنه به علم و دانشند؟ اینده از آن ماست این افتخار برای ما خواهد بود که صلح و ارامش رو به دنیا تقدیم کنیم.

 

موفق و موید باشید

 

--- On Thu, 3/17/11, Amir De Burgh <amir_h300@yahoo.com> wrote:

From: Amir De Burgh <amir_h300@yahoo.com>
Subject: Re: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Cc: a_lotfi2000@yahoo.com, bhd172002@yahoo.com
Date: Thursday, March 17, 2011, 11:31 PM

 
با سلام
دوستان و سروران گرامی، آقای لطفی و آقای تسلیمیان
بنده از ابتدا مباحث شما را خواندم و فارغ از محتوای مباحث، بسیار خرسندم که از مسیر ادب و احترام خارج نشدید. هر چند آقای تسلیمیان درد دل اکثریت جامعه ایرانیان را منعکس می سازند، آقای لطفی به شیوه ی مقدس مآبانه و در ظاهر منطقی سعی در پاسخ آنها دارند.
بنده شیخ نیستم، مسلمان افراطی نیز نیستم، یک فرد بسیار معمولی از جامعه کنونی ایران در یکی از کلان شهر ها. در بین مباحث شما مواردی آمده که بنا به درخواست آقای تسلیمیان نیاز دیدم اظهار نظر کنم. از آقای لطفی نیز معذرت می خواهم اگر نظر های بنده را صریح و انتقادی می یا بند:
وقتی حضرات آقایان می فرمایند " ما متعهد نیاز داریم، نه متخصص" نباید انتظار داشت نیروگاه اتمی حتی تا 200 سال آینده هم افتتاح شود. روس های منفعت طلب هم که از یک طرف ایران را تیغ می زنند و هی امروز و فردا میکنند و از طرف دیگر با آمریکا ساخت وپاخت می کنند و شاید پولی هم به جیب بزنند که بله، شما مطمئن باشید نیروگاه ایران به بهره برداری نخواهد رسید....
آقای لطفی، دروغ گفتن به هر وجهی که فکرش را بکنید زشت است. با اینکه دروغگویی امروزه در جامعه نهادینه شده است، ولی مطمئن هستم بسیاری از جوانان پاک طینت ایران زمین از این امر دوری می جویند؛ چه جنگ، چه زن، چه مصلحتی، چه منفعتی و ... مگر از حضرت علی نداریم که می گویند: حقیقت را بگو، هر چند به ز
 vیانت باشد. البته شاید عین مطلب نباشد، اما حق کلام را می رساند. در جای دیگر شما  این مطلب را می آورید و دروغ گفتن را در چند مورد مجاز می شمارید. ما با این تناقض های آشکار چه کنیم؟
ولی آقای تسلیمیان، در چند مورد قدری کنترل خود را از دست دادید و خارج از گود مباحثی را مطرح نمودید که انتظار می رفت کمی خویشتنداری می نمودید. ولی جوشش و خشم درونیتان قابل درک است.
در افغانستان چند سال پیشتر مجسمه های بودا توسط طالبان که مدعی اسلام هستند تخریب شد و اکنون آلمانیها گفته اند که می شود دوباره آنها را با دشواری بسیار زیاد بازسازی کرد. طالبان خوشحالند که مظهر کفر را از بین برده اند، غافل از اینکه می شد از این مجسمه های عظیم بعنوان جاذبه گردشگری استفاده کرد. همه می دانید درآمد ترکیه از جذب توریست چقدر زیاد است.
یا در تبریز تالار تئاتری که نظیرش فقط در ایتالیاست و کنار ارگ علیشاه بوده طی دستور نماینده وی فقیه تخریب شد. و هزاران مورد دیگر که در این مجال نمی گنجد را نمی آورم، ولی سوال اینجاست: چرا این افراد که مدعی پیروی از اسلامند به درک صحیحی از فضای کنونی جهان دست نیافته اند؟ بعبارتی دیگر چرا آموزه های دین کامل اسلام اینان را  بیدار نکرد؟ آیا نمی شود تهدید را تبدیل به فرصت کرد؟
آقای لطفی، فکر می کنید عمر دین چقدر باشد؟
بنده در مورد مسیحیت و یهودیت هم تحقیق کرده ام و جوابم را منوط به پاسخ جنابعالی می دارم.
در مورد احکام غلام و کنیز در اسلام  که آقای تسلیمیان مطرح نمودند خواهشمندم نظر دهید، چون برای من هم یک سوال بزرگ است.
آقای تسلیمیان، تاریخ تا به حال شاهد سو استفاده از دین به نفع قدرت طلبان و استثمار زیر دست بوده است و معتقدم جواب اکثر پرسشهای شما با این استدلال قابل پاسخ گویی باشند.

به امید فردایی بهتر،
امیر
 


--- On Sun, 3/13/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:

From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Sunday, March 13, 2011, 8:09 AM

 
با سلام
بله همانطور که گفتید متاسفانه، جامعه امروز ما اینگونه است.امیدوارم همه ما ایرانیان و بخصوص جوانان بتوانیم در کنار هم و زیر پرچم کشور عزیزمان ایران، ایران را با هم بسازیم نه با شعار بلکه با عملمان.و من اطمینان دارم که این اتفاق خواهد افتاد. ما می توانیم با هر گرایش و سلیقه ای، و هر دینی ، در کنار هم برای سربلندی میهنمان بکوشیم و در این راه از ناملایماتش نهراسیم همانگونه که روزی جوانانش از جان خود در مقابل دشمن کشورشان با دست خالی اما دلی آکنده از ایمان به خدا ایستادند. امیدوارم آیندگان نیز به ایرانی بودنشان ببالند. برای شما و بچه های خوب گروه آرزوی موفقیت دارم
با تشکر .

----- Forwarded Message ----
From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Sat, March 12, 2011 11:05:24 AM
Subject: Re: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 

با سلام

دوست عزیز جای ناراحتی نیست، خوشحالم از اینکه برای بنده ارزش قائل شدید و در این بحث شرکت کردید ، دراین بحث ما مطلبی نهفته بود و ان هم این که : با وجود تمام اختلاف سلیقه ها تونستیم به یکدیگر احترام بگذاریم  و بدون هرگونه ناسزا گویی و تهمت و افترا به یکدیگر علیرغم اینکه چه شما چه بنده و اقای تهمورث  نتوانستیم یکدیگر رو قانع کنیم ، الفاظ رکیک و زشت را به همدیگرنسبت ندادیم و بنده باز هم بیشتر امیدوار شدم که ما ایرانی ها با وجود تمام اختلاف سلیقه هایمان می توانیم در کنار یکدیگر باشیم و راه پیشرفت رو با هم طی کنیم هرچند که در حال حاضر در کشورمان خلاف این ثابت شده که ما ایرانیان به طور گروهی نمی توانیم فعالیت کنیم ولی در واقع این گونه نیست این رفتار ما ایرانی ها در زمینه فرد گرایی و تک روی فقط و فقط بدلیل وجود مدیران نالایق و نا کارامد می باشد.

 از انجا که بسیاری از مدیران در خیلی از ارگان ها، بواسطه نفوذ و پارتی بازی بر سر کار امدند و هیچ گاه دانش و تخصص میعار انتخاب انها نبوده ، برای تکیه زدن بر جایگاه مدیریتی و ابقا خود از روش اختلاف افکنی بین پرسنل استفاده می کنند که برای مثال -حتما تمامی دوستان شاهد این نوع قضایا بوده اند- افرادی را در محیط کاری خود مشاهده کرده اید که جزء تن پرورترین،از زیر کاردر رو ترین افراد می باشند- به قول خودشان زرنگترین- ولی از دستمزد و سایر مزایای بالاتری نسبت به پرکارترین و اندیشمند ترین و مسئولیت پذیرترین افراد حوزه کاریمان برخوردارند، درحالیکه عملا ذهن اکثر افراد به این نکته گرایش پیدا می کند که اوضاع نابسامان اقتصادی و زندگی در شرایط زیر خط فقر منجر به بروز این گونه رفتارهای ناهنجار می شود ولی فی الواقع انسان ها در شرایط سخت معنای وابستگی به یکدیگر و اتحاد را درک می کنند این درک  باعث عوض شدن شرائط و بهبود یافتن اوضاع اقتصادی می شود در حالیکه شما می بینید با اینکه امروزه در کشور ما شرایط زندگی سخت شده و هر روز سخت تر نیز میشود و اتحاد ما روز به روز کمتر میشود و این  مساله هر روز حاد تر میشود؟ چرا؟ زیرا تمامی مدیران که اخورشان در یکجاست و از یکجا تغذیه میشوند تمام تلاش خود را برای ایجاد اختلاف در بین ما  میکنند و ، این قضیه نه ربطی به استکبار داره نه امریکا و انگلیس، تنها راه این است که در کنار یکدیگر باشیم .

باز هم ممنون از شما

موفق و موید باشید

خدا نگهدارتان

*****اینم یه نکته انحرافی : خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما، آمین یا رب العالمین*******

--- On Thu, 3/10/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:


From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 10, 2011, 1:45 PM

 
سلام خدمت دوست و برادر گرامي
اگر شما را ناراحت كردم معذرت ميخوام همچنين از اعضاي گروه
خيلي با خودم كلنجار رفتم كه ديگه جوابي ندم اما نتونستم فقط دو يا سه مورد. اميدوارم مرا ببخشيد
دوست عزيز من هم همانند شما جوان خوب ايراني ناراحتم كه چرا از فرهنگ بزرگ ايران زمين، در كتاب هاي درسي ما گفته نميشه. دانشمندان بزرگي چون ، زكرياي رازي،خوارزمي، ابوريحان،ابن سينا،جابرابن حيان،بلخي، فارابي ، استخري و....كه ما تقريبا هيچ از آنان نميدانيم.
اگر يك عده اي يك برداشت من درآوردي از دين داشتند و دارند،فكر نكنم مقصر دين باشه. من خودم دوستاني دارم كه سني هستند و اين رفتارهاي را قبول ندارند و اتفاقا بسيار خوب و مهربان هستند.
اگر افرادي دوست دارند هر غلتي بكنند و عملشون رو توجيه كنند خوب اون يك بحث ديگه است.
من در مورد نيروگاه بوشهر جمله شمار خوب نخوندم كه عذر ميخوام. بله شما درست گفتيد از سال 1355 تا 1357 فاز اول نيروگاه 85 درصد تكميل بوده است. اما در جنگ تقريبا نابود شده است. اميدوارم از اين به بعد جوانان ايران زمين اين كارهاي بزرگ رو انجام بدن كه محتاج بيگانگان نباشيم.  
در مورد روزها و ماها ي قرآن، من نگفتم اعداد درستند چون واقعا نميدانم فقط به اون دوستي كه اونجوري تحقيق كرده بود، گفتم اشتباه كردي. در ضمن فكر ميكنم براي اينكار قران الكترونيكي روي اينترنت هست پس لازم نيست شب تا صبح بشينيد و دنبال چيزي بگرديد.
در آخر هم بايد بگم كه من فقط چند نكته كه خود شما مطرح كرده بوديد ،پاسخ گفتم. زيرا خود شما خواسته بوديد. بنده قصد ناراحت كردن شما دوست عزيز را نداشتم . و صادقانه از شما عذرخواهي ميكنم. اميدوارم هميشه شما و ديكر جوان هاي خوب ايراني ، در پناه حق ، سربلند و پيروز باشيد.
 
 
با تشكر

----- Forwarded Message ----
From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Thu, March 10, 2011 11:53:21 AM
Subject: Re: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 

 

با سلام دوست عزیز

بنده واقعا حوصله جواب دادن به شما رو ندارم ولی مجبورم حس تعصب رو کاملا احساس کردم چون خودم تعصب داشتم ولی فکر میکردم که دارم درست فکر میکنم ولی بذارید این نکته رو به شما یاد اور بشم 2+2=4 ، هیچ کسی از این نمیتونه چیزی غیر از این برداشت کنه چه مومن چه غیر مومن ،کاملا ساده و  واضح و مبرهنه، اگر چیزی غیر از این برداشت کنی تمام زندگیت به هم میریزه، تمام قوانین فیزیک شیمی و ... دیگه قابل اثبات نیستن، و اگر نتونی اثباتش کنی سنگ رو سنگ بند نمیشه ایا غیر از اینه؟ با فرض اینکه تمام حرفای بنده اشتباه و دروغ و باز هم بر اساس این فرض بنده از شما و تمام اعضای گروه عذر خواهی می کنم، اما این مساله وجود داره که هرکسی از ایات قران بر اساس سطح فهم خود یه چیزی رو برداشت می کنه ضمن اینکه دروغ در اسلام در مواردی رواست و به واسطه همین جایز بودن دروغ نمیتونی کسی رو متهم کنی و دستش نسبت به هر جنایتی بازه و اما در مورد سطح فهم افراد نسبت به قران که باعث میشه هر کسی یه جور برداشت کنه یکی میشه مثل طالبان یکی میشه مثل سنی هایی که با کشتن هفت تا از ما شیعیان به بهشت میرن یکی میشه مثل خود ما شیعیان که بواسطه دستور ولی فقیه بر حق جانشین اقا امام زمان اجازه پیدا میکنیم برادر، پدر، مادر ... خودمان را در صورت قبول نداشتن ولی فقیه و جلوگیری از به خطر افتادن اسلام و مسلمین و در راه خدا بکشیم ، خب وقتی هر کی به اندازه فهم خودش برداشت میکنه چی پیش میاد؟ قتل و غارت، نیروی مثل جندالله(جندالشیطان)  برادرای ما در نیرو انتظامی رو سر میبره

حالا بیا ثابت کن که اونها در اشتباهن اونها از اسلام اشتباه برداشت میکنن، برادر لطفی برادرای ما در نیرو انتظامی کشته شدن میدونی یعنی چی؟ زنده زنده به نام اسلام و محمد سر بریده شدن، سرباز وظیفه موقعیکه داشت سرش بریده میشد زار میزد بابا کجایی بابا تروخدا بیا نجاتم بده، حالا تو بیا ثابت کن دین اسلام دین خوبیه موجب سعادت بشره، سرباز جان نگران نباش میری بهشت پیش حوری های بهشتی حالشو میبری، پسر خوب اگر اسلام به صراحت موضع خودش رو اعلام میکرد کسی اجازه برداشت های مختلف پیدا نمی کرد، راه هر کسی معلوم بود، یه جا میگید النجات فی الصدق جای دیگه بر اساس منافع لحظه ای میگه در سه حالت دروغ رواست و خنده داره حالت هاش کل زندگی یک انسان رو در بر میگیره، (سه مرحله زندگی مردان مسلمان)

یا در حال جنگی یا در رقابت برای بدست اوردن یک زن در موضعی مانند ازدواج یا در مورد مصالحه بین مردم که کل زندگی انسان ها رو در بر میگیره. این دوپهلوییه موضع اسلامه این یعنی ضعف، این یعنی نقصان، این یعنی عدم کامل بودن دین ، یعنی عدم قابل اطمینان بودن دین اسلام، یعنی هر لحظه یک عالم دانا باید همرات باشه تا حالت های ممکنی رو که در زندگیت پیش میاد تفسیر کنه برات بر اساس ایه های قران، اخه پسر خوب مگه یه همچین چیزی میشه؟ باز ادعای عقلانی بودن میکنید؟

یا هزار جور راه فرار داره این اسلام، لواط حرامه اما با غلام ایرادی نداره، زنا حرامه ولی اگر یه جمله بگی برای صیغه و دو تا شاهد بیاری که اونم کاری نداره کافیه دوتا از رفیقاتو بیاری و جلوی اینا صیغه رو بخونی طرف بهت حلال میشه فقط به ازای گفتن این جمله از طرف مقابل، این کار تبدیل به مقدسات هم میشه اما بدتر از اون اینه که کنیز شانش پایین تر از این حرف هاست نیازی به صیغه هم نداره، اراده کردی میتوننی کارتو انجام بدی ،خب دیگه کیه که بدش بیاد ، انگار نه انگار اون کنیز هم انسانه و ازاد افریده شده از یک طرف دم از ازادی و برابری میزنید از یک طرف دیگر به یک کنیز اختیاری از خود نمیدهید و باید هر لحظه مطیع هوس ارباب خود باشد.

و باز هم بدتر دختران ایرانی بودند که به بردگی گرفته میشدند ، این چیزی رو که میگم خوب دقت کن بابک خرمدین در مقابل ظلم وجور خلیفه عباسی  معتصم ایستاد حسین هم مقابل ظلم وجور  خلیفه بنی امیه بنام یزید ایستاد هر دوتا هم سر خودشونو برای این راه دادند تا اینجا با هم برابرند  اما نکته قابل توجه اینه که یزید که پست ترین فرد در تاریخ اسلام به شمار میره به ناموس حسین تجاوز نکرد حتی پسرش (زین العابدین ) رو هم نکشت دیگه از یزید پست تر در تاریخ اسلام سراغ نداریم ولی  معتصم هم پسر بابک رو کشت هم به دختران بابک تجاوز کرد ، چرا؟ اگر معتصم پست تر از یزیده چرا ظلم اونو تو مجالس عزامون نمیگیم همش از ظلم یزید در مجالس عزاداریمون میگیم؟

جوابش معلومه چون بابک ابرانی بود وگرنه اگر عرب بود نه پسرش کشته میشد نه به ناموسش تجاوز میشد  عرب این چیزا رو خوب میفهمید  اما از درک سایر مسایل عاجز بود، باز بگو عرب چیه عجم چیه ، این حرفا برای ایجاد اختلافه، برادر من هم این ها رو می فهمم ، اما اسلام اجازه اتحاد رو نمیده.

با تمام این حرفها ، گذشته ها گذشته، باید کینه هارو فراموش کنیم،  با اعراب دوست باشیم نه اینکه جوری رفتار کنیم که عربستان 60 میلیارد دلار و کشور های حوزه خلیج فارس 123 میلیارد دلار از ترس ما ایرانیها از کشور امریکا تسلیحات میخرند ( یه همچین تبادل تسلیحاتی از زمان ساخت اسلحه در میان بشر تا بحال سابقه نداشته) در حالیکه شاه ایران حتی در جشن های 2500 ساله به  اعراب احترام میگذاشت و  اعراب رو دعوت میکرد، با کشور عرب الجزیره دوست بود ، با عراق بدون جنگ به مصالحه رسید و مجبورش کرد به سر حدات ایران احترام بزاره بدون اینکه بگه مرگ بر صدام یا مرگ بر عراق، خیلی محترمانه به اهدافش میرسید.

در مورد نیروگاه  اتمی بوشهر بنده گفتم از سال 54 تا سال 57( یه بار دیگه پاسخ بنده رو مطالعه بفرمایید) شما که بدترش کردی گفتی از سال 55 ، در مدت 2 سال بدلیل مدیریت صحیح منابع مالی، انسانی و جدیت در پیگیری امور ظرف 2 سال 80 درصد این پروژه پیشرفت داشته ، حالا گیرم که در جنگ با خاک یکسان شده، از بعد از جنگ چند سال فرصت داشتند علمای اسلام تا بحال؟ این ها واقعیتهاست  ان شاء الله که  انگ طرفداری از از طاغوت و کفر و ... را به من نمیزنید.

و در مورد سندیت ، بنده به شما سند نشان نخواهم داد یه بار عمر بنده رو به علت دفاع متعصبانه خودتان از قران در مورد اعجاز کلامی قران و تعداد کلمات به کار برده شده مثل تعداد ماه سال ... که از صحت ان دفاع کردید در ایمیل های وارده در این گروه  ، رسما هدر دادید

من احمق نشستم از شب تا صبح قران رو گشتم تا تعداد واژه شهر به معنای ماه رو در بیارم ، نه به حالت نکره و نه به حالت معرفه، نه به حالت مفرد، نه مثنی و نه به حالت جمع برابر 12 نشد که هیچ بلکه در بهترین حالتش 2 تا هم کم اوردم ، اگر می نشستم  دو صفحه از کتابی مثل سویچینگ یا روتینگ سیسکو امریکایی (لعنت الله علیه، به قول شما اسلامیست ها، ببخشید ما اسلامیستها، ظاهرا بهتون برخورده بود) می خوندم نفعش هم به حال خودم بیشتر بود هم به حال این جامعه . الله وکیلی خودت رفتی بشینی تک تک برگه ها ی قران رو ورق بزنی بگردی؟

حالا فرض میکنیم که من سند هم ارائه دادم که در واقع نیاز نیست با یه سرچ کوچولو بهش میرسید، حتی بالاتر از اون مثلا تونستم صد در صد ثابت کنم که حرفام درسته، شما از اسلام دست می کشی؟ گیر اوردی مارو؟ سوژه خندتیم دیگه؟ با رفقا میشینید پای اینترنت به ریش ما بخندید؟ چنان ترس خدا و پیغمبر و بهشت و جهنم بر شما مستولی شده که جرات فکرش رو هم به خودت نمیدی. بدبختیه ما مسلمون ها هم همینه، می ترسیم از خرافات دست بکشیم،  خب نتیجه چیه؟ اتلاف وقت

ضمنا یه نکته اخلاقیه دیگه در مورد اسلام بهتون یاد اوری کنم (من نمیگم اینو ابن خلدون مورخ معتبر عرب میگه یه سرچ بزنی معلوم میشه) زمانیکه مسلمانان ایران را فتح کردند در کتابخانه یزدگرد سوم صد هزار جلد کتاب موجود بود که بدستور عمر و بدست ابی وقاص سردار عزیزتان که خیلی دوستشون دارید- علیرغم تجاوزی که به سرزمینمون کرده- ابتدا اب کشیده شدند جهت رفع نجاست سپس سوزانده شدند به علت استدلال عقلانیه عمر مسلمان ،ان هم این بود برای ما مسلمانان  یک کتاب قران نازل شده و همان برای ما مسلمانان کافی است، با این کار اسلام یا بهتر بگویم مسلمانان در حق ایرانیان نه فقط ایرانیان بلکه  در حق جهانیان خیانتی بس عظیم را انجام دادند که از کشتار تمام مردم ایران بدتر بود دنیا را هزار سال به عقب برگردانیدند همان طور که الان برمیگردانند.

ما سیستم دوش رو برای استحمام داشتیم ، سیستم لوله کشی اب داشتیم، سیستم فاضلاب داشتیم معماری داشتیم شهر سازی داشتیم حد آخر اعراب در معماری برپا داشتن خیمه و یه خونه کاهگلی  یا سنگی  بود  در حالیکه همین پنجاه سال پیش اروپاییها و امریکاییها در ایران بر ما منت میگذاشتند که دوش گرفتن رو به ما یاد دادن لوله کشی اب رو به ما یاد دادن سیستم فاضلاب رو به ما یاد میدن شهر سازی رو به ما یاد میدن در حالیکه این هارو خودمون داشتیم و حق توحش می گرفتند همه این عقب ماندگی ها بواسطه خیانت مسلمانان در بدو ورود به ایران بود

نگو ربطی به محمد نداشت ، عمر از اصحاب خاص محمد بود محمد  الگوی انها بود و سالیان سال با هم بودند  سر یک سفره غذا میخوردند

محمد که با اخلاق خود به انهمه مسلمان درس ازادگی میداد درس حقیقت جویی نداد؟  سفارش به علم جویی نکرد؟ همش 3 سال از رحلت محمد نگذشت که اینها فراموش شد؟ چرا؟ جوابش اینه که انچه از سرشت ادمی بر نیاید ماندگار نخواهد شد، جشن نوروز ما قبل از اسلام نیز بوده بعد از اسلام باقی ماند اما نماز صبح ما همین الان  بین خواننده ها بپرس توسط خیلی ها اول وقت انجام نمیشه ، که امیدوارم نظر بدن

چون واقعا با فیزیک بدن انسان جور در نمیاد، برای برقراری اتحاد خوبه منکرش نمیشم، ولی عملا با سرشت ادمی جور در نمیاد مگر اینکه بخوای شب راس ساعت نه بخوابی که زندگی امروزی این جوری نیست هیشکی شب ساعت نه نمیخوابه  ، اینم باز پاسخ گویی دین اسلام به نیاز های بشری در تمامی دوران زندگیه بشره.

اینو یادت باشه هیچ وقت اسلام ناب محمدی نه بر ما و نه بر دنیا عرضه نشد بلکه سیادت عرب بود که به نام اسلام بر ما قالب شد همانطوری که مجالس عزاداری رو بجای اینکه برای بابک برپا کنیم برای حسین برپا میکنیم، حتی خاندان پیامبر نیز اسلام محمد را بر ما درست عرضه نکردند هرگاه منافعشان ایجاب میکرد ما ایرانیان میشدیم دوست و برادر.  همان ائمه اطهار هم غلام و کنیز داشتند ، از امامان هم خیری به ما جز گریه و زاری و عزا داری نرسید حضور این افراد رو با عزاداریو گریه و زاری  بیشتر میشه درک کرد تا با الگوهای اسلامیشان در حالیکه فرهنگ ایرانی رو اگر مطالعه کنی چپ و راست توش جشن و روز گرامیداشته نه عزا و ماتم.

اما در مورد گرایشات اروپایی ها و امریکا به اسلام برای مثال خواهر ملکه الیزابت ، محمد علی کلی، مایکل جکسون و... بدلیل همون سیستم دروغی است که در اسلام رواست انقدر اسلام رو خوش بر و رو نشان میدهیم

(حتی ظاهرا روایتی هم موجوده که در راه تبلیغ اسلام دروغ جایزه، البته بر صحت این موضوع تحقیق نکردم) چنان وعده تضمین این دنیا و ان دنیا را به افراد میدهد  که هرکسی با این اوصاف  جذب اسلام میشود( برای مثال خود بنده  تا زمانیکه در سانسور ها و تحریفات تاریخی در کتاب های تاریخی مدارسمان قرار داشتم  همواره دوست داشتم  از سینه زنان و زنجیر زنان اقا امام حسین باشم ) اما همینکه مسلمان شدند دستبند ها و پابند های محدودیت بندگی بر دستان  فرد زده میشن و دیگه راه برگشت نداره برگشت یعنی ارتداد و خون مرتد هم که تکلیفش معلومه.   لحظه به لحظه باید به خاطر اینکه دچار وسوسه گناه نشی به فکر مرگ باشی و جوری باید زندگی کنی که انگار همین الان می خوای بمیری یا دایم باید به یاد خدا و رسولش و خاندانش باشی علمای اسلام نمونه بارز ان هستند یا دارند نماز میخوانند یا دارند به نفع خدا و رسولش و خاندانش موعظه میکنند یا اینکه تسبیح دستشون دارن ذکر میگن ، اخه گل پسر کدوم عقل سلیمی اینارو قبول میکنه؟

 

، البته این جذب اسلام بیشتر به نفرگیری یا بهتر بگم یارگیری شبیه تا جذب شدن به درگاه الهی که اگر یه وقت بلاد مسلمان در مقابل بلاد کفر مورد تهدید فرار گرفت افرادی باشند بتونن خودکشی انتحاری کنند یا بپرن رو مین.

*** نکته ناگفته : یکبار یکی از علمای ربانی ایت الله های عظیم الشان عصر حاضر، این دنیا و آن دنیای ما را با احکام اسلام تضمین کرد در همین سی و اندی سال پیش ، فاصله زمانی زیادی هم نیست شما که دنبال سند میگردی نوارهاش و فیلم های در فشانی های ایشان  موجوده.***

 

 

الان هم واقعا نمیدونم چی بهت بگم ، اگر بگم برادر ممکنه بگی تو اصلا به اسلام اعتقاد نداری برادر من نیستی ادعای برادری نکن، بگم دوست من ممکنه بگی دوست من نیستی در هر صورت چون موضع  اخلاقی رو در مورد بنده اتخاذ کردی و فحش و بد و بیراه نمیدی اتهام ارتداد و کفر رو ... نسبت نمیدی به شما میگم برادر و دوست عزیز من دیگه حال و حوصله جوابهای عقلانیه شما رو ندارم، چون واقعا اسلام دیگه ارزش وقت گذاشتن نداره، چیزی جز جنگ و دعوا ومرافه و کشت و کشتار و توهین و اهانت به همدیگه نداره، اگر هدفت سربلندیه کشورته دیگه چه فرقی میکنه من مسلمان باشم یا نباشم مهم اینه که هر دو ایرانی هستیم و باید درست کار و تلاش کنیم باید در زیر پرچم ایران به اتحاد برسیم در حالیکه اصرار دارید در زیر پرچم اسلام به اتحاد برسیم ،ایرانی بودن ارجحیت داره به اسلامی بودن ، برای من سربلندی کشورم ایران مهمه، مهم نیست که اونیکه باعث افتخار ایرانه مسلمانه یا غیر مسلمان اما ظاهرا برای شما فقط افتخار ایرانیه مسلمان مهمه، بقیه حکم  هویج رو دارن، اینکه من اسمونو ریسمونو بهم بافتم هنریه که از مسلمانیم برگرفته شده مگه زلزله ترکیه رو به پاره شدن برگه های قران نسبت نمیدید؟ مگه زلزله فلان کشور رو به برهنگیه زنان اون کشور نسبت نمیدید؟ مگه شکافته شدن طاق کسری رو به تولد محمد نسبت نمیدید؟  هنر ربط دادن .... به شقیقه از هنر های فضیله اسلامه که بنده ازش استفاده کردم،  حالا اینکه عقل شما چی میگه باز یه داستانیه برای خودش، قبلا هم گفتم من کم اوردم ، بی خیال جون داداش

یه شب شام تپل بهت میدیم دست از سر ما وردار، راضی میشی؟

 

راست می گویند نترس از کسی که چندین کتاب دارد بترس از انکه یک کتاب دارد و ان را مقدس می پندارد

خدا نگهدارتان



--- On Wed, 3/9/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:

From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Wednesday, March 9, 2011, 9:05 AM

 
با سلام

جناب آقای تهمورث، ای کاش به جای توهین کردن با همان منطق و عقلی که از اون دم میزنید ، برای حرفتون دلیل می آوردید. آخه نا سلامتی شم مدعی خرد گرایی هستید.
دوست گرامی من کسی را برای مناظره دعوت نکردم، آقای تسلیمی چند ایراد را به دین نسبت دادند که من با آیه های قرآن به ایشون جواب دادم. نمی دانم حالا چرا به جای پذیرش واقعیت و اشتباه در برداشت ناصحیح ، اتفاقا ایشون آسمون ریسمون به هم بافتند. شما می تونید با دقت ببینید که من فقط به سوال هاشون جواب دادم ولی ایشون برداشتند از همه مشکلات کشور و اشتباهات مدیران سخن گفتند .آیا این آسمون ریسمون بافتن نیست؟
من از هیچ کس دفاع نکردم و اشتباه هیچ آخوندی رو توجیه نکردم . اگر امروز دروغ گویی مرسوم شده مقصر اسلامه؟ میشه بگید برای چی؟
شما که خودتان را بدون ویروس می دانید و اسلام را ویروس، میدانید که جمعیت مسلمانان در سال 2050 چقدر خواهد شد؟ چرا مردم آمریکا و اروپا به سمت اسلام گرایش پیدا کردند؟ می تونید این سوال ها رو پاسخ بدید؟
باز هم از همه دوستان پوزش می خواهم. آقای تهمورث از شما هم تشکر میکنم برای اینکه وقت گذاشتید و مطالب نگاشته شده مرا را خواندید. حتما خوشحال خواهم شد اگه اشتباهات مرا با دلیل گوشزد کنید.
با تشکر
----- Forwarded Message ----
From: Sepehr tahmooreth <tahmooreth.parsa@gmail.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Wed, March 9, 2011 7:38:53 AM
Subject: Re: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 
جناب تسلیمی!  واقعا در این مطلب لپ مطلب را ادا کردید. ولی مطمئنا، این متن در این گونه افراد تاثیری نخواهد داشت. عقل از نظر این گروه، یعنی این که ما اول از همه فرض کنیم اسلام معجزه است و علمای اسلام راستگو هستند و پس از آن سعی کنیم با مغلطه بازی و آسمان ریسمان بافتن آنرا ثابت کنیم. عقل واقعی در نظر ایشان همان شیطان است که باعث ایجاد وسوسه و شک در ایمان می شود. وقتی به نظر ایشان، باید با این گونه اندیشیدن مبارزه کرد، چگونه می توان با منطق، به آنها دروغگویی اسلام و آخوندها را اثبات کرد. واقعا در مقابل استدلالهای آقای لطفی زبان، الکن باقی می ماند! متاسفانه نحوه استدلال کردن ایشان، نشان می دهد که ذهنشان بسیار آلوده به ویروس مغزی اسلامی است. بحث بیشتر، وقت تلف کردن و خستگی بی مورد است. به هر حال، بابت مطلب اخیرتان  از شما تشکر می کنم. واقعا درد دل ماست.ـ

2011/3/8 bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
 

سلام دوست عزیزببخشید اینجوری میگم  شرمنده ام به خدا روم به در و دیوار، در جواب های شما عقل به نام عقل گرایی رسما  کنار گذاشته میشه کاشکی که کنار میذاشتید متاسفانه زیر پا گذاشتید به واسطه همینه که هر روز کشور عزیزمون داره پیشرفت می کنه، مثلا از سال پنجاه و چهار تا سال پنجاه و  هفت 80 درصد ساخت پروژه نیروگاه اتمی بوشهر انجام شده بود ولی طی این سی و اندی سال حکومت اسلام عزیز هنوزبیست درصد باقی مانده انجام نشده، همش قراره سال بعد به بهره برداری برسه،  عملیات هامون در جنگ شکست می خوردبه واسطه بی کفایتی طراحان عملیات، کلی از جوونای این مملکت کشته میشدند این جوری تعبیر میکردید در این شکست حکمتی بوده یا اینکه خداوند خواسته جوانان زودتر به بهشت بروند ، بهتون میگیم چرا نماز باید به عربی باشه میگید چرا خدا باید زبان مارو بفهمه  چراما نباید زبان خدا رو بفهمیم؟ یا اینکه چگونه میخواهیم معنای ارحم الراحمین را بفهمانیم، میگیم انسانها با هم برابر و برادرند همه باید  حق کار وتحصیل و عیره داشته یاشند حتی اونایی که خدارو قبول ندارند باز چسبیدید به ادیان الهی، من نمخوام اسم ببرم ولی از اونجاییکه خودت رو زدی به اون راه میگم اگر اسم از فرقه بهایی ببریم وزارت اطلاعات مارو سرو ته ... میکند در هر صورت اونها هم انسانند باید مثل ادم زندگی کنند میگیم دروغ زشته میگید با دروغ یه ملت رو نجات میدیم  و اما نتیجه نجات دادن یک ملت بواسطه دروغ اینه : میگویید سلمان رشدی 8میلییون دلار پول گرفته اما علمای اسلام را نمی بینید به خاطر نماز خواندن و پیشنماز شدن در ادارات پول میگیرند، کارخانه کفش ملی کشورمان به 12 کشور کفش صادر میکرد حالا ورشکست شده و ما کفش چینی میپوشیم داداش لطفی کفش ملی پاته یا کفش چینی؟ کار  رو به جایی رسوندید که مهر و تسبیح رو هم از چین وارد میکنید، اینه  وطن پرستی و اسلام گراییت؟ کشوری که تا پنجاه سال قبل از انقلاب صنعت نفتش کاملا در اختیار انگلیس بود تا در سال 1356 کمپانیه نفتیش در دنیا اول شد و کمپانیه نفتی غارتگربریتیش دوم و کمپانی نفتیه شل امریکا رتبه بعدی رو گرفت و قشنگترش اینه تمام پرسنل ان ایرانی بودن و حق استخدام نیروی بیگانه رو هم نداشتند ولی بواسطه دروغگویی علمای اسلام که میخواستند یک ملت رو بواسطه دروغ گوییشان نجات دهند تمام زحمات ان افراد را دروغ اعلام میکردند و میگفتند ما وابسته ایم به امریکا مردم را به ان رژیم بدبخت بدبین کردند،  کارخانه نساجی قایم شهر که منسوجاتی را نیز صادر میکرد نیز چند سال پیش ورشکست شد می دونید کارخانه ایران خودرو در تهران  همین  پارسال ور شکست شد یا در معرض ورشکستگی قرار گرفت و بواسطه این اعلام ورشکستگی با کارگران زیادی تصفیه حساب شد و اخراج شدند دوتا کارخانه شکر سازی نیز ورشکست شد تعدادی دیگر از هموطنان ما بیکار شدند  سایر کارخانه ها بماند اینهم مدیریت و کارخانه داریه علمای اسلامه، این یکی رو دیگه همه میدونن: دختران و زنان جامعه ما در اثرفقر مجبور به تن فروشی میشوند ، با یکی از پاسداران انقلاب درمورد انقلاب اسلامی صحبت میکردم میگفت در رژیم طاغوتی که دشمن اسلام بود دختران را به زور می دزدیدند به کاباره ها میبردند ولی حالا دیگه نیازی به دزدیدن نیست خودشون میان سر خیابون تا یکی جلو پاشون ترمز بزنه  عجب اسلامیه خدا رونقش بده براتون.

  ما اینجا باید یک ساعت تو صف اتوبوس  بایستیم تازه تو اتوبوس هم باید سرپا بایستیم حکومت اسلامی به جای اینکه ده هزار دستگاه اتوبوس بخره و تزریق کنه به ناوگان حمل و نقل عمومی  یه میلیارد دلار به حزب الله لبنان کمک می کنه و افتخار هم میکنه که تونسته به اسلام کمک کنه و از خطر نجات بده اسلامو.

 بجای اینکه دانشگاه های دولتی امثال تهران و .. افزایش ظرفیت پیدا کنند دانشگاه های پولی رو مثل دانشگاه ازاد، پیام نور و علمی کاربردی... را افزایش ظرفیت میدید بر اساس قانون اساسی تحصیل باید در تمام سطوح رایگان باشه اما از انجاییکه دروغ در اسلام رواست سیستم اموزش و پرورش  و اموزش عالی به صورت پولی درمیاد  و ملت نجات پیدا میکنند،

  ربا بر اساس نص صریح قران حرامه ولی از انجاییکه دروغ در اسلام برای نجات یک ملت ایرادی نداره بانک ها یه چیزی روش تحت عنوان کارمزد نه به عنوان  بهره از من وشما  میگیرن برای مثال بانک مسکن 18 میلیون وام میده تو برگشت ازت 38 میلیون میگیره تازه منت هم سرمون میزاره با اینکه یه سال پولتو اونتو خوابوندی  در اینجا که دیگه رسما عقلو زیر پا میذارید ولی با استناد به فتاوای اقایان علما اسلام ان را عقلانی میدانید :  این یکی که دیگه نوبرشه تو بانکداریه اسلامی : صندوق بهمن ایثار به علت اینکه وام با بهره دو درصد میده بانکداریش حرام اعلام میشه توسط فتاوای علمای اسلام  و پولاش توسط دولت اسلامی بلوکه میشه و به ورشکستگی میرسه ولی بانک هایی که بهره بالای ده درصد میگیرن سیستم بانکداریشون حرام نیست البته از اونجاییکه دروغ رواست این ملت به واسطه دروغ نجات پیدا میکنند هیچ ایرادی نداره،

 سیستم گزینشی استخدام رو ببییند در اسلام ، ازادی فردی رو در اسلام ببینید باید در ادارات ریش یا ته ریش بزاری ، استین کوتاه نباید بپوشی چرا؟ چون اسلام به خطر می افته و احتمال داره  یه جوون اقا یا خانم هوسی بشه، اون عده هم که که ریش تیغ میکنن یا نفوذ اسلام در ادارات اون ها کم رنگ شده یا پارتی  به قول شما سیستم شفاعتشون قویتره یا کلا در اون اداره یه عده آنتی اسلام در سطوح مدیریتی مشغولن که از ترس اخراج یا از انجا که در اسلام دروغ رواست تظاهر به نماز و روزه می کنند اما همینکه پاشون به خونه میرسه نماز نمی خونن هیچ بلکه مشروب هم میخورن و به علمای اسلام که اون ها رو مجبور به تظاهر و ریا میکنن بد و بیراه هم میگن، حیف که نمیتونم بیارمت تو محل کار وگرنه کاری میکردم تا به عینه ببینی و به درک شهودی از کارکردن اسلامی برسی،

 یا اینکه  علمای بزرگ اسلام همچون ایت اله العظمی خمینی الموسوی  و ایت الله کاشانی  حق رای زنان رو حرام اعلام کردند اینه اسلام؟ پس چرا الان زنان همچون خواهر ، مادر ، زن و دخترتان وظیفه شرعی دارند که رای بدن؟ باز هم دروغ؟

 در اسلام شنیدن صدای زن حرامه چون موجب مفسده میشه

خداییش شما از شنیدن صدای خوانندهایی چون مرحوم مرضیه ، هایده، مهستی ، جنیفر لوپز و نانسی اجرم  ... حس شهوت بهتون دست میده؟ دچار لهو و لعب میشید ؟ امید دارم چند تا از افراد این گروه این ایمیل رو بخونن و قضاوت کنند در این موارد.

  بیخود نیست سالی صد و پنجاه هزار نفر نیروی متخصص از ایران می روند، و بدتر از اون وزیر علوم اعلام میکنه : چه بهتر بزار برن فرصت برای دیگران ایجاد میشه، وقت کار ، کار  رو  ول میکنید میرید نماز انگار نه انگار ارباب رجوع ایستاده و منتظره کارش انجام بشه  و دلیل عقلانیتون هم اینه به نماز نگو کار دارم به کار بگو وقت نمازه، نماز رو باید اول وقت خووند و  از این جور جرفا به نظرتون هم عقلانیه، در حالیکه کشور کره اعلام میکنه اگر نیم ساعت یرق ژاپن بره ما از امنا جلو خواهیم زد ما له راحتی نیم ساعت کارو ول میکنیم به امان خدا،  انقدر اینگونه موارد عقلانی وجود دارد از اسلام عزیز که اگر بخوام بگم یه باکس کاغذ آ-چهار هم کم میاد.

حتی به خودتون اجازه نمیدید به یکی از ایه های قران شک کنید و ان را صد در صد کلام الهی میدانید ، از ترس بهشت و جهنم و کفر و شرک چنان دربست خودتان را در اختیار اسلام قراردادید که هیج چیز را قبول ندارید  

  جالبه که  شما اسلامیست ها خودتون رو عقل گرا هم میدونین، همه این مصیبت ها به واسطه همین روشنفکری ها و عقل گرایی های شماست ، من واقعا کم اوردم در مقابل جوابهای شما ، شرمنده ام از اینکه وقت شما رو گرفتم و مانع از عبادات و ارتباطات شما با درگاه الهی شدم ، اسلام را امروز بر من تکمیل نمودید.

اشهد ان لا اله الا الله

اشهد ان محمد رسول الله

اشهد ان علی ولی الله

راست می گویند نترس از کسی که چندین کتاب دارد بترس از انکه یک کتاب دارد و ان را مقدس می پندارد

بر شما باد بهشت برین و حوریهای بهشت برین

شما را به خیر و ما را به سلامت

 

--- On Sun, 3/6/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:

From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Sunday, March 6, 2011, 9:51 AM


 

با سلام
 
اول اینکه ادیان الهی چه مسیحی و زرتشتی و هرچیز در کشور ما هم حق تحصیل و کار و .. را دارند. می تونید در این باره تحقیق کنید.
 
سلمان رشدی کتابی نوشت که در اون به دین بیش از یک میلیارد مسلمان اهانت کرد و با پشت کردن به مردم خودش در برابر این قرارداد برای نوشتن کتاب 8 میلیون دلار پول دریافت کرد.
دوست عزیز اصولا محاکمه انسان ها  برای چیست؟ مگر کسی که آدم کشته اگه ما اون رو بگیریم و زندان کنیم یا قصاص کنیم ، اون آدم دیگه زنده میشه؟ پس چرا محاکمه کنیم، اون رو آزاد بزاریم چه  میشه؟ این رو من جواب نمیدم چون خودتون به خوبی میدونید.
انتقاد دوست عزیز در محیط خودش و از شخص متخصصش . نه هر جا و هر کی.
 
در بحث دوم: من برده داری رو با آیات قرآن توجیه کردم؟ اگر درست مفهوم رو نرسوندم ببخشید. من اونجا گفتم این کفار بودند که خودشون رو برتر از همه میدیدند در نتیجه برای خودشون برده میگرفتند . شما کجا دیدید که مسلمانان برده داری میکردند؟ همه آیات قران بحث برابری و برادری هست؟ کجا توی قرآن دیدید که مردم رو تشویق به برده داری بکنه؟
ما در خیلی از احکام داریم که کفاره گناهت خردین و آزاد کردن برده ایست که کفار داشتن. حالا ممکنه بگین چرا بوده که آزاد کنند؟جواب اینه که کفار برده داشتن و در چند سال اول رسالت، پیامبر که حکومت دینی نداشت که کسی رو از اینکار بازداره.
 
 در بحث سوم: دوست عزیز من براتون آیه از قرآن رو آوردم گویا شما خوب دقت نکردید. من جای کافر مشرک نگذاشتم. این خداونده که گفته نمیدونم منظورتون از شاه و شاه قلی چیه؟
فرق بین کفار و مشرک چیه؟ کفار کسی است که از بیخ و بن خدا را قبول ندارد. این ها از ابتدا در مقابل پیامبر ایستادند و همه هم این ها رو می شناختند. مشرکان کسانی هستند که در صف شما می ایستند و با دشمنان شما همکاری داشتند. خدا را قبول داشتند ولی برای او شریک قائل می شوند. به عبارتی کفته می شود مشرکان از کفار هم بد ترند. چرا؟ به خوبی مشخصه چون خودشون رو رنگ شما در می آورند و با دشمن شما همکاری دارند.
شما گفتید خوب ما هم بریم کاریکاتور مسیح رو بکشیم. دوست عزیز ما همه پیامبران الهی را قبول داریم مسیح را هم پیامبر خودمان می دانیم ما عتقاد داریم همه انبیا آمده اند برای راهنمایی بشر
 
 بحث چهارم: دروغ بده حتی به مرگ . بله دوست عزیز. اصلا در این موارد بحث مرگ مطرح نیست. شما گفتید مگر دشمن اینقدر خنگه که حرف یک اسیر رو در جنگ باور کنه؟ جواب اینه که اگر به حرفاش نمیشه اعتماد کرد چرا شکنجه میکنه برای بدست آوردن اطلاعات؟  در همین جنگ تحمیلی به همین روش چند بار عراقی ها ضربه خوردند. فقط بحث انبار مهمات نیست اون فقط یک مثال بود. اگه سوال کنه از تعداد نفرات و تجهیزات و ... چی؟ شما میگید میتونه لب باز نکنه. البته میشه اما اگه با دروغ گفتن بتونه کشورش رو نجات بده چی؟
 
 در بحث فحش به خمینی: اونا از این کار یک جو روانی ایجاد میکردند برای رزمنده های در حال جنگ و مرتب از تلوزیونشون پخش میکردن .رزمنده ها هم می دونستند و زیر بار حرف زور اونا نمی رفتند.
 
در بحث بعد: اسلام یعنی تسلیم شدن در برابر خدا. اما اگر خدا بگه از پیامبر  اطاعت کنید چی؟ آیا این حرف خدا نیست؟ نباید گوش کنیم؟ آیه 32 سوره مباره آل عمران
 
قُلْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ
 
بگو خدا و پيامبر  را اطاعت كنيد پس اگر رويگردان شدند قطعا خداوند كافران را دوست ندارد
 
مشاهده میکنید که خداوند بعد از اطاعت از خودش اطاعت پیامبر را ذکر کرده و بعد هم گفته اگر از پیامبر اطاعت نکردید ، کافرید.
 
آیه 46 سوره انفال
وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
 
آیه 59 سوره نسا
 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ
تَأْوِيلًا
     
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را [ اطاعت كنيد پس هر گاه در اولی الامر اختلاف نظر يافتيد اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد آن را به [كتاب] خدا و [سنت] پيامبر [او] عرضه بداريد اين
بهتر و نيك‏فرجام‏تر است
 
مشاهده میکنید شرط اطاعت از خدا، اطاعت از پیامبرش و اولی الامر خداست.
 
دوست عزیز قبول داشتن خدا یعنی پذیرفتن حرف خدا این یعنی تسلیم بودن در برابر خدا. حالا میگه ما بهایی هستیم ولی پیامبر خدا را قبول نداریم . مطابق آیات این یعنی خدا را هم قبول ندارند و حتی بنا به آیه اول که آوردم ، کافرند.
 
در مورد شفاعت: دوست عزیز این خداست که به همه چیز عالمه و از همه چیز خبر داره و خودش حتما میدونه که چه کسی باید شفیع بشه. این هم از مهربونی های خداست که میخواد بعضی ها رو به واسطه بعضی ها ببخشه . اما شما فکر میکنید مثلا پیامبر اگر شفیع شد، شفاعت فامیل های خودش میکنه چه گنه کار و چه ... هر چی که باشن؟ پارتی بازی یعنی رفیق بازی. اما مطمئن باش اونجا رفیق بازی در کار نیست و اگر کسی هم شفاعت بشه حتما لیاقت داشته باشه. حالا چرا خدا به کس دیگه اجازه میده شفاعت کنن؟ دوست عزیز خدا اینکار رو انجام میده به واسطه زحماتی که پیامبران در طول مدت رسالت خودشون بدون هیج اجر و مزدی از مردم داشته باشند یعنی این همه سال هر چی خدا گفت اینها گفتن باشه. حالا خداوند هم این ها رو واسطه فیض قرار میده.
 و یک مورد دیگه مگه خداوند از احوال ما آگاه نیست؟ پس چرا ما باید دعا کنیم و چرا خداوند خواسته ما از او بخواهیم؟ یاد خداوند باعث دوری از شیطان  میشه و ....
 
 با تشکر از اینکه خواندید و پاسخ دادید.    
----- Forwarded Message ----
From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Sun, March 6, 2011 1:44:37 AM
Subject: Re: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 
با تشکر از پاسخ شما
در بحث اول : نمونه اش سلمان رشدی و اینکه

اگر کسی در همین جامعه اسلامی ادعا کند که نمی خواهد مسلمان باشد به عبارتی در شناسنامه اش قید شود نامسلمان  از کلیه مزایای چون تحصیل در دانشگاه، کار در سیستم های دولتی ، دریافت دیه حتی در بعضی موارد خروج از کشور ازش سلب میشود البته منظور از نا مسلمان هر دینی غیر از اسلام می باشد چه بت پرست چه خدا پرست در اینجا اصل برابری انسان ها به عنوان مخلوقات خداوند مد نظر بنده می باشد

 

و مساله بعدی عدم انتقاد پذیری دین اسلام می باشد برای مثال همان اقای سلمان رشدی چرا باید مهدور الدم شود یا کاریکاتوریست هلندی که کاریکاتور محمد را کشید تحت عنوان توهین به مقدسات از نظر مسلمین مهدور الدم می باشد؟؟ خب از محمد چیزی کم شد؟ مسلمانها هم برن کاریکاتور مسیح رو بکشن؟ حتما باید طرف رو بکشیم تا خدا و پیغمبر ازش راضی بشن؟

 

در مورد دوم رسم زشت و شنیع برده داری را با استناد به ایات قران توجیه میکنید؟ این رفتار زشت که بواسطه خصلت برتری جویی بوجود می اید تحت هیچ شرایطی جایز نیست ، ضمنا جنگ ایران و عراق را فراموش نکنیم نه سربازان ما به بردگی گرفته شدند نه سربازان عراقی توسط سربازان ما بلکه به اسارت گرفته شدند حال انکه در مسلک اسلام به بردگی گرفتن رواست نه خانواده های ایرانی اسرای عراقی را به بردگی گرفتند نه خانواده های عراقی ایرانی ها را فی الواقع اصلا این فکر حتی به ذهن کسی هم خطور نمی کرد شاید اولین بار باشد که این مساله برایتان مطرح شده باشد زیرا به قدری زشت است که بشر امروزی حتی به خود اجازه فکر کردن در این مورد را هم نمیدهد در حالیکه اسلامیکه به قول مسلمین پاسخگوی نیاز های بشری در تمام اعصار و دوران میباشد در همین عصر حاضر نیز این امر را روا میدارد در صورت وقوع جنگ مسلمین با کفار و مشرکین ولی انسانهای امروزی با فهم خود این مساله را زشت دانسته و عملا تحریم نموده اند تفکر قرانی و تفکر انسان امروزی  با هم حداقل در این مورد جور در نمی اید، کدام یک والا تر است؟

 

 

در مورد سوم، به جای واژه  کافر، مشرک را بگزارید یا اصلا کسی که خداوند را قبول ندارد ، خداوند را به عالم بودن قبول دارید؟ درسته؟ خود میدانسته که این بنده ناشکر اورا نخواهد پرستید ولی باز به او از باب رحمت خود بالاترین نعمت یعنی نعمت هستی را عطا کرد، حال جای این سوال است که شاه میبخشه چرا شاه قلی نمی بخشه؟

مسلمونا کاسه داغتر از اش میشن

 

و مورد چهارم نیازی یه سوال از کوروش نیست کوروش گفت مرد پارسی دروغ نگوید هرگز حتی به مرگ ضمنا یکی از  دلایل مرگ به هنگام جنگ و اسارت می باشد، با یک مثال به شما میگویم رییس استخبارات عراق از یک جوان بیست ساله ایرانی اسیر نقل می کند که  با اینکه بند بند تمام انگشتان او را تک تک با سیم چین قطع نمودم و جای هر بریدگی را با فندک می سوزاندم به هیچ عنوان حاضر به فحاشی به خمینی نبود و در نهایت او را کشتم

اگر به خمینی فحش می داد چیزی از خمینی کم میشد ؟خیر بلکه ضعف و ترس ان جوان بر ان عراقی مشهود میگشت ، به این خصیصه میگویند مردانگی و شجاعت که بالاترین ضربه را به روحیه دشمن واردمی نمود به نظرتان پدیده زشت تقیه را انجام میداد؟

و همچنین سربازان کماندوی المانی در زمان جنگ جهانی دوم به دست روس ها اسیر شده بودند روسها انان را میکشتند امریکاییها اعتراض میکردند که چرا می کشید انها را ،ما تحت شکنجه از انان حرف می کشیم  روس ها گفتند شکنجه انها فقط وقت تلف کنی و خسته کننده می باشد زیرا که سربازان قسم خورده هیتلر تحت هیچ شرایطی لب باز نمیکنند، انها میتوانستند برای نجات جان خود هم دروغ بگویند هم با دشمنان خود همکاری کنندولی هرگز این خفت را تحمل نمیکردند  دوست عزیز دقت کن دروغ نمی گفتند بلکه لب باز نمی کردند اری این است رسم مردانگی ، ضمنا دشمن انقدرها هم که فکر میکنید احمق نیست که عقل خود را به دست دشمن خود بدهد اره فلانجا انبار مهماته برید اونجا رو بگیرید به همین راحتی؟ حتما شما اگر بودید تقیه میکردید ؟

این رسم کثیف ما شیعیان است نه رسم ایرانیان که از ترس جان خفت و ذلت و زاری را بر شجاعت و مردانگی تر جیح میدهیم و اسمش رو  هم زرنگی میزاریم و این پدیده زشت رو توجیح میکنیم  در هیچ دین و ایینی دروغ تحت هیچ شرایطی جایز نیست

 اری ما زرنگیمو ... دشمن احمق

 

 و اما مورد چهارم خودتان فرمودید اسلام یعنی تسلیم در برابر حق ، به عبارتی تسلیم شدن در برابر خدا همان طور که خودتان گفتید وجالبه این تسلیم شدن در برابر خدا حتما باید با گفتن اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله باشد؟ دقت بفرمایید هر روز  در نماز این را میگویید و اگر نگویید نمازتان باطل است ، خلاصه کدوم درسته؟ اینکه فقط خدا رو قبول داشته باشیم یا اینکه حتما علی و محمد رو هم باید قبول داشته باشیم؟
همچنین اگر ملاک فقط تسلیم بودن در برابر خداست به عبارتی بهتر پرستش خدای یگانه هست بهایی ها هم خدا رو قبول دارند پس چرا به عنوان مسلمان در جامعه پذیرفته نمیشوند؟

مگر ملاک فقط تسلیم شدن در برابر خدا نیست؟

 

و در مورد شفاعت تا بحال فکر میکردم فقط درمورد ما شیعیانه نگو خدا خودش پارتی بازی رو قبول داره و رسما به اون اذعان داره،  یکی سفارش بکنه خدا خوشش بیاد از گناه بنده میگذره؟! پس چه عذری بر بندگان خدا در جمهوری اسلامیه، پارتی بازی کاره درست و جایز هم هست و اینکه یکی سفارش دیگری رو بکنه تا گیر یکی رفع بشه مهم نیست حق کسی ضایع بشه، اما اون چیزی که جالبتره صورت انسانی به قضاوت خدا دادنه، مگر خدا عالم نیست و بر همه چیز اگاهی نداره مگر از نیت بنده خودش خبر نداره؟  دیگه چه نیازی به سفارش و شفاعته؟ خودش قدرت تشخیص نداره که بنده خدا باید چیزی رو یاداوری کنه؟ بگه حالا این از امت منه یا مثلا از شیعیان منه؟ این جمله به نظر عقلانی نمیاد حداقل به نظر بنده که این طوره

این جور جاهاست که ادم بیشتر شک میکنه نکنه یه وقت خدای نکرده تحریفی تو قران وجود داره؟

بدبختی اینه که تو جامعه ما دین شناس درست و حسابی هم پیدا نمیشه، گنده شون مصباحه که فکر میکنه هری پاتره

http://www.iranian.com/main/news/2011/03/01-3

 

و در مورد اتحاد که فرمودین حرف و عمل مسلمین جور در نمیاد، به قول شاعر حرفای قشنگ میزنی به دلم داری چنگ میزنی، در همین کشور خودمان هزار جور مذهب داریم حتی افرادی بعضا کمونیست هستند و میگویند خدا را قبول ندارند، چگونه با انها متحد میشوید هنگامی که دشمن به کشورعزیزمان حمله کند در حالیکه حتی حاضر نیستیم انها را به مساجد راه دهیم؟ با انها دست بدهیم؟ انها را مانند برادرمان در اغوش بگیریم و حلالیت بطلبیم؟حاضر نمیشویم  با انها سر یک سفره بنشینیم، مگر نجس نیستند؟ باید فراموش کنیم که ایرانی هستند؟ در هر صورت انها هم ایرانی هستند و حق دفاع از این اب و خاک را دارند.

اینجاست که مشکل برابری و برادری در میان مسلمین در مقابل برابری و برادری میان انسان ها خود را به خوبی می نمایاند

 

نتیجه :دین اسلام غیر از مسلمین به کسی احترام نمی گذارد.

 

با این حال از شما اقای لطفی عزیز نهایت تشکر را دارم که برای پاسخ به سوالات بنده وقت گرانبهای خود را صرف نمودید

با سپاس فراوان

 
 


--- On Sat, 3/5/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:

From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Saturday, March 5, 2011, 8:31 AM

 
با سلام خدمت شما دوست عزیز

من قبل از اینکه پاسخ سوالات شما رو بدم باید بگم که این جواب ها رو با توجه به مطالب ناقصی که می دونم میگم. من کارشناس دین نیستم اما فکر میکنم بعضی مطالب رو بگم بهتره از نگفتنش . پس اگر جایی رو نگفتم یا اشتباه گفتم یعنی من بلد نیستم نه اینکه واقعا پاسخی وجود نداشته باشه.
برای اینکه بهتر بشه جواب داد من سوال ها رو یکی یکی می نویسم و پاسخ میدم.
 اول-چرا اگر کسی که اسلام را قبول نکند و بخواهد از دین اسلام بیرون بیاید مرتد میشود و ریختن خود او وجایز و حلال است؟ 
دوست عزیز اینطور نیست که اگر کسی دین اسلام را در باطن خودش پذیرفت و بعد انکار کرد و قبول نکرد کسی بیاید و متعرض او شود. شما همچین نمونه ای در جایی سراغ دارید؟ برای اینکه بیشتر به ذهن نزدیک شود من آیه مربوطه را می آورم تا ببینید جریان چیست
 
سوره مبارکه ممتحنه
.
إِنَّ الَّذِينَ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِم مِّن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْهُدَى الشَّيْطَانُ سَوَّلَ لَهُمْ وَأَمْلَى لَهُمْ 25
ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا مَا نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الْأَمْرِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرَارَهُمْ26
 
 كساني كه بعد از روشن شدن حق پشت كردند شيطان اعمال زشتشان را در نظرشان زينت داده، و آنها را با آرزوهاي طولاني فريفته است25.
اين بخاطر آن است كه آنها به كساني كه نزول وحي الهي را كراهت داشتند(دشمنان) گفتند ما در بعضي از امور از شما پيروي مي‏كنيم، در حالي كه خداوند اسرار آنها را مي‏داند26
مشاهده میکنید که بحث فقط انکار دین بعد از ایمان نیست بلکه همدست شدن با دشمنان جهت ضربه زدن به مسلمانان است.وگرنه شما توی خونه خودت میخوای اسلام رو بپذیر یا نپذیر.
 
دوم- چرا مسلمانان خود را برتر از دیگران میدانند؟ و چرا مسلمانان از دوستی با دیگران نهی شده اند؟
 
دوست عزیز مسلمانان هیچگاه خود را برتر و بالاتر از کسی ندیدند اتفاقا برعکس . اگر شما به صدر اسلام نگاه کنید مشاهده میکنید که این کفار بودند که خود را برتر از فقرا و دیگران میدیدند و در حقیقت یکی از دلایل برده داری نیز همین بود. و حتی دین جدید را دین پابرهنگان می نامیدند. آیه 25 سوره محمد رو اینجا آوردم تا با هم نگاهی به این آیه بیندازیم
 
إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
 
خداوند فقط شما را از كسانى كه با شما در كار دين كارزار كرده‏اند و شما را از خانه و كاشانه‏تان آواره كرده‏اند و براى راندنتان [با ديگران‏] همدستى كرده‏اند، نهى مى‏كند از اينكه دوستشان بداريد، و هر كس دوستشان بدارد، آنانند كه ستمكار هستند

به خوبی از آیه مشخصه که مسلمانان از دوستی با چه کسانی منع شده اند
.
سوم- آیا اسلام از کافر می ترسد و آیا هیچ تفکری در باب ورود کفار به مساجد
نبوده است؟
در این باره آیه 9 سوره مبارکه توبه را بررسی میکنیم.
 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
 
همانطور که مشاهده میکنید عبارت مشرکان آمده نه کافران. و شما به خوبی تفاوت بین مشرک و کافر را میدانید. پس به هیچوجه مسئله ترس از کافر مطرح نیست چرا که محمد در بین کافران به پیامبری مبعوث شد و اصولا خداوند پیامبر را مبعوث کرد که از کفر نجات بخشد.
 
چهارم- چرا اسلام در سه جا دروغ رو مجاز دانسته ولی کورش این کار را نکرده؟
 
دوست عزیز حرفی که کورش زده یک حرف کلی است و اسلام دقیقا همان را گفته اما در مواردی مجاز دانسته از جمله در زمان جنگ. شما تصور کنید دشمن کشور و مردم در زمان جنگ شما را اسیر کرد و مثلا گفت انبار مهمات شما کجاست؟ شما باید راست بگویید و کشور خودتان را دچار خسارت کنید و احتمالا باعث کشته شدن دوستانتان شوید؟ آیا این عقلانی است؟ فکر میکنید اگر در این باره از کورش سوال کنید چه جوابی به شما خواهد داد؟
 
پنجم- چرا فقط آنهایی که مسلمانند به بهشت می روند؟ پس تکلیف آنان که به بشریت خدمت کرده اند مانند ادیسون و ... چه می شود؟
دوست عزیز شما به آیه ای اشاره کردید که خداوند می فرماید دین نزد خدا همان اسلام است. بله همینطور است . واژه اسلام از تسلیم بودن میاد یعنی دین نزد خدا این است که همیشه باید تسلیم امر خدا باشید و واژه مسلمان نیز همانند واژه اسلام از یک ریشه اند بنابراین مسلمان کسی است که تسلیم است. من در ذیل آیه 78 از سوره مبارکه حج را آوردم و با هم مرور میکنیم
 
وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِّلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمينَ مِن قَبْلُ وَفِي هَذَا لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ
 
و در راه خدا چنانكه حق جهاد [در راه] اوست جهاد كنيد اوست كه شما را [براى خود] برگزيده و در دين بر شما سختى قرار نداده است آيين پدرتان ابراهيم [نيز چنين بوده است] او بود كه قبلا شما را مسلمان ناميد و در اين [قرآن نيز همين مطلب آمده است] تا اين پيامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشيد پس نماز را برپا داريد و زكات بدهيد و به پناه خدا رويد او مولاى شماست چه نيكو مولايى و چه نيكو ياورى
 همانطور که می بینید خداوند آیین ابراهیم را هم اسلام نامیده و در نتیجه آمده است که ابراهیم نیز مسلمان بوده است. و باز در ذیل آیه 101 سوره مبارکه یوسف آمده است
رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِن تَأْوِيلِ الأَحَادِيثِ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ أَنتَ وَلِيِّي فِي الدُّنُيَا وَالآخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ
 
پروردگارا تو به من دولت دادى و از تعبير خوابها به من آموختى اى پديدآورنده آسمانها و زمين تنها تو در دنيا و آخرت مولاى منى مرا مسلمان بميران و مرا به شايستگان ملحق فرما
 
باز در اینجا نیز می بینیم  حضرت یوسف از خداوند می خواهد وی را مسلمان یعنی در حالت تسلیم خداوند بمیراند.
 و باز آیه 126 از سوره مبارکه اعراف
 
وَمَا تَنقِمُ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِآيَاتِ رَبِّنَا لَمَّا جَاءتْنَا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ
 
و دعای ساحران بعد از دیدن معجره حضرت موسی
پس ما میبینیم که واژه اسلام واژه جدیدی نیست چرا که از زمان حضرت ابراهیم بوده و بعد هم در زمان پیغمبر خاتم.
دوست عزیز بهشت هم دارای مراتبی است و بالاترین مرتبه آن مخصوص اولیا خداست و .... بنابراین نمی شود به راحتی قضاوت کرد که کی به بهشت خواهد رفت و کی به جهنم. 
 
ششم- آیا در آن دنیا شفاعت وجود دارد یا نه؟
دوست عزیز گفتید توی اون دنیا مو رو از ماست میکشند ،بله کاملا درسته ولی آیا شفاعت هم وجود دارد یا نه؟ در قرآن آیات زیادی وجود دارد که بحث شفاعت در آن وجود دارد از جمله آیه 109 سوره طه در ذیل آمده است
:
يَوْمَئِذٍ لَّا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا
 
در آن روز شفاعت [به كسى] سود نبخشد مگر كسى را كه خداى رحمان اجازه دهد و سخنش او را پسند آيد
 
مشخص است شفاعت وجود دارد و شفاعت کننده نیز وجود خواهد داشت اما آن کس که خداوند به او اذن شفاعت دهد.
حالا این شفاعت نصیب چه کسانی خواهد شد ، خداوند می داند اما مطمئنا نصیب کسانی که دین را به بازیچه تبدیل کردند نمی شود خواه شیعه باشد یا هر کس دیگر.
 
هفتم- چرا نماز را به فارسی نمیخوانیم یا به عبارت دیگر چرا هر قوم و کشوری نماز را به زبا خودشان نمیخوانند؟
 
دوست عزیز اگر بخواهیم بصورت عقلانی و منطقی به این موضوع بیندیشیم می بینیم که نماز از صورت یک شکل خارج می شود و به شکل های گوناگون در می آید.
اول اینکه - بپذیریم که در این دنیا هر چیزی زبان بین المللی خودش را دارد مثلا زبان خلبان در حین پرواز انگلیسی است حتی اگر در ایران و پرواز داخلی باشد. و نماز هم اینگونه است. این را خدا خواسته تا اتحاد بین مسلمانان بیشتر شود چیزی که همه استکبار از آن وحشت دارد شما می توانید در دعای دست ، دعا را به فارسی بخوانید اما اصل نماز را نه. می توانید تصور کنید که مردم از کشورهای مختلف همه با زبان خودشان در کنار کعبه نماز میخوانند چگونه خواهد بود؟ بهتر نیست همه یه جور باشیم؟
دوم اینکه- ما واژه های نماز را چطور معنی کنیم؟ بصورت تحت الفظی یا مفهومی ؟ آیا هر کسی ترجه جدا نخواهد کرد؟ الرحیم را چطور معنا خواهیم کرد؟ مهربان؟ کسی که رحمت دارد؟ و یا ...آیا در درازمدت باز به شیوه های جدید در نخواهد آمد؟
سوم اینکه- چرا ما مسلمانان دائم در پی اختلاف و جدایی هستیم؟ ما که این همه نقاط مشترک داریم چرا به هم نزدیکتر نشویم؟ چرا امروز اوروپائیان فقط به خاطر اینکه در یک قاره زندگی میکنند ، دور هم جمع می شوند و اتحادیه اروپا و پول واحد اروپا و ... را تشکیل میدهند و منافع همدیگر را با هم تعریف و تامین میکنند و ما مسلمانان دائم در پی جدایی هستیم؟ یک روز بحث شیعه و سنی یک روز بحث خلیج فارس و یک روز بحث جزایر سه گانه ؟ به راستی این اخلاف ها رو کی در بیم ما رایج میکند؟ جز کسانی که منافع شان در اختلاف ما تامین می شود؟
 
 امیدوارم توانسه باشم بعضی سوال ها را پاسخ بگویم و فقط وقت  شما را هدر نداده باشم.
با تشکر
.
 
---- Forwarded Message ----
From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Tue, March 1, 2011 10:24:20 PM
Subject: Re: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 
سلام بر شما ای دوست عزیز که جوابهای زیبایی میدهید، از روش اخوندها برای پاسخگویی استفاده میکنید و سوال رو  با سوال جواب میدید، شما اسلامیست ها همیشه چنان اسلام را زیبا جلوه می دهید که نگو و نپرس به محض اینکه به فدرت می رسید همه چیز را فراموش می کنید،
 چرا اگر کسی که اسلام را قبول نکند و بخواهد از دین اسلام بیرون بیاید مرتد میشود و ریختن خود او وجایز و حلال است ، این است  لا اکراه فی الدین، حتما این هم بهتان و تهمته به دین اسلام؟ شما که دم از برابری و برادری می زنید چرا خودتان را برتر از دیگران می دانید؟ برای مثال اگر کسی خدای یگانه را قبول نداشتع باشد دست دادن با او مکروه است ان فرد نجس به حساب می اید و در صورتی که او را بکشید خونبهای او واجب نیست مگر اینکه با او پیمانی داشته باشید(ایه 92 سوره نسا) مگر ان فرد کشته شده انسان نیست؟ این است برابری و برادری؟ و اما اگر همین فردی که کنار شما قرار دارد و خدا را باور ندارد در همان لحظه ایمان بیاورد و بگوید اشهد ان محمدا رسول الله  پاک می شود و دست دادن با ان فرد ایرادی ندارد، خونبهایش واچب و سایر مسایل حقوق انسانی اسلامی در موردش رعایت میشود؟؟؟ حتی حق ورود به مسجد را از یک کافر میگیرد ان قدر از یک کافر دین اسلام می ترسد که اجازه ورود او را به این مکان حرام می داند حتی سر سوزنی به این فکر نمی کند ممکن است همین فرد تحت تاثیر اثار وجودی داخل مسحد به اسلام گرایش پیدا کند منفی بافی تا چه حد؟
http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=124291
 البته در مورد فدرت  :: جناب اقای احمدی نژاد با فرد ملحدی به نام هوگو چاوز دست می دهد روبوسی میکند سر یک سفره هم میشینه عجب اسلامی

و در مورد ایرانی : {-35-}کوروش کبیر : مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ............ . داریوش هخامنشی: اهورامزدا دروغ را از سرزمین و مردم من بدور نگه دارد .......... پیامبر اکرم به علی : ای علی در 3 جا دروغ نیکوست : میدان جنگ ، وعده به زنان و اصلاح بین مردم . وسایل الشیعه – جلد 12
اون حدیث اخری از یک کتاب معتبر شیعه روایت شده بهتان و تهمت نیست.
ضمنا هرگاه جان و مال و ابروی یک مسلمان به خطر افتاد دروغ نه تنها قبیح نیست بلکه جایز و مستحب است : که بهش میگیم تقیه ولی نمی دانم چرا سربازان ایرانی  اسیر در اردوگاههای اسرای عراق تحت انهمه شکنجه حاضر نشدند تقیه کنند و جان خود را فدای کشور و رهبرشون خمینی کردند؟؟ زیرا با اصول اخلاقی  انسانی جور در نمیاد، اینه اصول اخلاقی در اسلام؟
و اما در اسلام در جنگ ها مغلوبین حتی در صورت اسلام اوردن به بردگی گرفته می شدند و به مدینه و مکه جهت فروش ارسال می شدند اگر کسی دلش می سوخت انها را ازاد میکرد ولی کوروش دستور ازادی تمام اسرا رو داد کدوم یکیش بهتره؟
خداییش کدوم یکیش بهتره؟ اماچرا محمد برده داری رو نهی نکرد در حالیکه رسم زشت زنده بگور کردن دختران رو نهی کرد، فکر کن که شما برده کسی باشی؟ اصلا قابل تصور هست براتون؟
ضمنا عرب و عجم مهم نیست ولی انسان بودن  مهمه در اسلام می گوییم تمامی مسلمانها برابر و برادرند ولی نمی گوییم تمامی انسان ها با هم برابر و برادرند حتی اگر خدا رو قبول نداشته باشند، خود خدا به اونها نعمت هستی داده
ضمنا ما مسلمونها فکر می کنیم اون دنیا هم مثل جمهوری اسلامی پارتی بازیه ، چون مسلملنیم میریم بهشت ولی اونایی که مسلمان نیستند به بهشت نمی رن حتی اگر کار خوب بکنن امثال ادیسون و انیشتن چون مسلمان نیستن به بهشت نمی رن
إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِآياتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَريعُ الْحِسابِ (19)وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ (85)و هر كه جز اسلام، دينى [ديگر] جويد، هرگز از وى پذيرفته نشود، و وى در آخرت از زيانكاران است.در حقيقت، دين نزد خدا همان اسلام است. ..
تو این هیرو بیر ما شیعیان بیشتر به فکر پارتی بازی تو اون دنیا هستیم
رسما فکر می کنیم جمهوری اسلامیه که هرجا گیر افتادی یکی سفارشتو بکنه یا با پارتی بازی از مخمصه در بریم
میزنیم تو سر وسینه ، گریه میکنیم ، برای ائمه که اون دنیا سفارش مارو بکنن  که خدا از گناهانمون بگذره اسم قشنگی رو هم بهش دادیم به نام شفاعت ، نه عزیز من اون دنیا خودت بهتر می دونی مو رو از ماست میکشن همه هم در برابر بارگاه الهی با هم برابرند فامیل فلانی هستمو طرفدار فلانی (شیعه) بودم مهم نیست مهم عملته اگر درست عمل کرده باشی نیازی به شفاعت  نداری
ضمنا دوست عزیز بنده هیچ نوع دشمنی با شما و اسلام ندارم
حق خودم میدونم که درباره اسلام در شک و تردید باشم انسان با شکه که به یقین می رسه و برای همینه که این سوال هارو میپرسم تا شاید یکی پیدا بشه یه جواب درست و حسابی بده چه بسا دوستانی که جوابهای درست و معقولی دادند و شک و ظن بنده رو نسبت به اسلام کاهش دادند و به مرحله یقین نزدیکتر کردند.
با تشکر

--- On Mon, 2/28/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:

From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Fw: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, February 28, 2011, 7:18 AM

 
دوست عزیز
شما گفتید چرا نماز را به زبان پارسی نمی خوانید و بعد گفتید خدای شما فقط زبان عربی را میفهمد.؟
نمی دانم چرا همیشه این خداست که باید زبان مار بفهمد ؟ یک با از خود پرسیدید که چرا ما زبان خدا را نمی فهمیم؟ مگر خدا از ما چه خواسته؟ جز اینکه آدم باشید و مثل آدم زندیگی کنید؟ یعنی اینکار آنقدر سخت است که حاضرید هر کاری بکنیند و هرچه خواستید از دروغ و تهمت و ... بگید؟
ما هم به ایرانی بودن خود می بالیم. فرهنگ ایرانی یعنی چه؟ و عرب و عجم یعنی چی؟ مگر حضرت محمد را دوست داریم به دلیل عرب بودنش؟ یا نه به این دلیل که پیامبر خداست. اگر اینطور که شما می گویید باشد که اکثر دین غالب یعنی مسیحیت هم باید بگویند ما این پیامبر را نمی خواهیم زیرا که از فلسطین است.
اگر ایرانیان دین را به زور شمشیر پذیرفتند چرا بعدهای این دین را رها نکردند؟ اگر مردم ایران با زور شمشیرپذیرفتند پس چرا به اجدادتان افتخار میکنید؟ زیرا که ترسو بودند. اما خود شما می دانید که مردم ایران هرگز زیر بار زور نرفته اند. و باز هم همانطور که میدانید دست اعراب را از سرزمین  شان کوتاه کردند اما باز هم به دین اسلام اعتقاد داشتند  زیرا که از جان و دل پذیرفته بودند.

 

----- Forwarded Message ----
From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Thu, February 24, 2011 3:37:57 PM
Subject: Re: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!

 
عمر به دست یهودیان کشته شد؟ از کدام منبع این رو نقل می فرمایید؟ کشته شدن عمر به دست پیروز در منبع پارسی زبان
دو قرن سکوت از مورخ ومحقق برجسته مرحوم عبدالحسین زرین کوب نقل شده که ار منابع تاریخی معتبر اخذ نمودند، ضمنا دوست عزیز شما که اینقدر ارادت خاصی به عمر دارید بهتر است با زبان عمر تکلم بفرمایید چون خدای شما فقط زبان تازی را می فهمد و گرنه نماز خود را به زبان پارسی می خواندید و همچنین هر ملتی برای فرهنگ خود ارزش قائل است و به ان تعصب احمقانه نمی گویند، شما هم می توانید به عربستان بروید و در ان سرزمین  میان دوستان خود به خوبی و خوشی زندگی نمایید و ما ایرانیان را به حال خود بگذارید ما می خواهیم ایرانی بمانیم لذا به اجداد و نیاکان ایرانی خود میبالیم،نه به اعراب که به زور اسلام را وارد ایران کردند البته شما در کتاب های درسی خود خوانده اید ما ایرانیان با روی باز اسلام را پذیرفته ایم اما نمیدانم چرا ما ایرانیان که اسلام را با اغوش باز پذیرفتیم در قادسیه با مسلمانان جنگیدیم در جلالو با انان جنگیدیم در نهاوند، در ری، در گرگان، در مازندران(رویان) در بلخ در جیحون در خوارزم و ... چرا جنگیدیم؟
چگونه بود که مکه بدون خونریزی فتح شد اما به ایران که رسید با کشت و کشتار فتح شد؟ چون ما ایرانی بودیم . مکیان عرب؟
چرا در ری سیصد هزار نفر کشته شدند؟ چرا در گرگان همه به جز یک تن کشته شدند؟نامه حسین به والی ری(تاریخ طبری) از برای چه بود؟
اینگونه بود که مردم ایران مسلمان شدند؟
البته شما همه را دروغ میدانید ائم ازتاریخ طبری ... اگر سر سوزن این گفته ها راست باشد چنان بت مقدس اسلامتان فرو میریزد و دچار چنان پوچی خواهید شد که ....

--- On Tue, 8/31/10, atila MARA <atilamara@yahoo.com> wrote:

From: atila MARA <atilamara@yahoo.com>
Subject: Re: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Tuesday, August 31, 2010, 6:38 AM

 
خود حق پنداری معضل بزرگ ماست
باید باور کنیم که شاید دیگران هم راست بگویند


--- On Mon, 8/30/10, Aryanpor <mati_aryan@yahoo.com> wrote:

From: Aryanpor <mati_aryan@yahoo.com>
Subject: Re: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, August 30, 2010, 11:26 PM

 
بعض دوستان این قدر ابله اند که هر چه را شنیدند یا در هر جایکه خواندن فکر میکنند که معتبر است... همین است در ایران شیعه را آخوندها به هر گونه مزخرفات عادت داده اند و میگویند که فلانی خانی در فلان جای حاشیه ای کتابش نوشته بود.... اگر این مردم یک کمی آدم شوند، به این گمراهی ها روی نمی آورند... ممنون

--- On Mon, 30/8/10, won hunos <wonhunos@yahoo.com> wrote:

From: won hunos <wonhunos@yahoo.com>
Subject: Re: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, 30 August, 2010, 8:18 PM

 
بنده خدا کلا ماجرا رو بهت اشتباه گفتن می گی نه ؟  همینی که اینجا نوشتی رو تو یه کتاب معتبر پیدا کن با ادرسش برامون بیار....تا شما آدمای ساده لوح هستین دنیا هیچ وقت جای تفکر نمیشه

--- On Mon, 8/30/10, Farbod Sareh <cothotbirdmortal@yahoo.com> wrote:

From: Farbod Sareh <cothotbirdmortal@yahoo.com>
Subject: [farsibooks] معنی عدالت در صدر اسلام!
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, August 30, 2010, 6:35 AM

 
دوستان اطلاع دارند که عمر ابن خطاب خلیفه دوم مسلمین به وسیله یک برده ایرانی به نام فیروز ابو لولو به قتل رسید. دلیل قتل این بود که صاحب برده روزی دو درهم جزیه که مبلغ زیادی بود ، بر این برده وضع کرده بود و این برده به خلیفه مسلمین شکایت می کند ولی با بی اعتنایی او روبرو شده و گویند روز بعد عمر را با خنجر چندین ضربه زده و انتقام می گیرد. روایات متفاوتی در مورد نحوه قتل عمر و همزمان با او چند نفر دیگر به قتل رسیدند ، و انگیزه فیروز ابو لولو هنوز دقیقا مشخص نشده است.

ولی یک چیز عجیب که مشخص هست و در تمامی روایات یکسان ذکر شده است این است که بعد از قتل عمر و کشته شدن درجای قاتل توسط مردم ، عبیدالله پسر عمر به همراه علی و سایر مسلمانان معروف مدینه ، به خانه فیروز رفته و دختر و همسر او را قطعه قطعه می کنند و معروف ترین اسیر ایرانی در مدینه با خانواده اش که هرمزان فرماندار اسیر خوزستان در آن زمان بود ، نیز با خانواده اش قطعه قطعه می کنند.

آیا دوستانی که ادعای ایران دوستی و حداقل بنا به اظهار خود به خدای عادل اعتقاد دارند ، باید از این جنایات مخوف که پای خلیفه چهارم راشدین در میان است ، چشم پوشی می کنند.

در این سیستم اسلامی که بنا به اظهار خودشان اگر جویی از دهان مورچه ای گرفته شود ، باید پاسخ گو بود ،این جنایات عجیب چگونه توجیه می شود؟

















__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ