کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

[farsibooks] Sunday 10 April 2011 Farvardin 21st 1390, Fwd: Best of Balatarin for 04/11/2011

 


http://us1.campaign-archive1.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=2bb178d7ce&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/4/10
Subject: Best of Balatarin for 04/11/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




حالم بد است حالم بد است ای مردم ، از رفتارهایتان حالم بد است ، از طرز رانندگی تان ، از صف های صد شاخه تان ، از هجوم تاتارگونه تان به جعبه خرما یا شیرینی خیرات شده ، از برخورد و نگرش تان نسبت به جنس مخالف ، از داشتن غیرتهای بی مورد راجع به خواهر و مادرتان و بی غیرتی محض راجع به عزیزان دیگران ، از تحلیلهای سیاسی و اقتصادیتان در تاکسی ، از رد و بدل کردن بلوتوث های غیر اخلاقی ، از زیر پا گذاشتن حریم خصوصی دیگران ، از آشغال ریختنتان در خیابان ، از قابلیتتان برای تبدیل صحنه تصادف به محل قتل ، از بی تفاوتی تان نسبت به خون های ریخته شده بر کف خیابان ، از نشستن در خانه هایتان و دنبال کردن اعتراضات از ماهواره ، از عملهای زیبائی ، از یکی نبودن حرف و عملتان ، از تعارف های بی موردتان ، از غیبت کردنهای کثیرتان ، از تغییر نظرهای یک ساعته تان ، از بی تفاوتیتان نسبت به کودکان کار ، از جو حاکم بر ورزشگاه هایتان ، از مرگ بر گفتنها و درود فرستادنهای بی پشتوانه تان ، از عشقهای یک شبه تان ، از انتخاب دوست پسرتان بر مبنای نوع خودرو اش ، از چاپیدن یکدیگرتان ، از قسم ها و دروغهای بی حد و حصرتان ، از بی مطالعه بودنتان ، از تن دادن و دل ندادنتان ، از ذوب شدنتان در فرهنگ غرب و فراموش کردن زبان مادریتان ، از رفتارهایتان در پاتایای تایلند و آنتالیای ترکیه ، از عدم رعایت نظافت شخصی تان ، از فروختن شرفتان به قیمت یک سال محصولات شرکت ساندیس ، از مدرک گرا بودنتان ، از کلاس گذاشتنهای بی موردتان ، از نژاد پرستیتان ، از خواب دو هزار و پانصد ساله تان ، از ادعاهای گزافتان راجع به مشاهیر ایران و ندانستن تاریخ تولدشان ، از مصرف گرا بودنتان ، از قسطی خریدن بنزتان برای فخر فروشی ، از رقصیدنتان در مهمانی با روسری ، از خوردن مشروب بعد از اقامه نماز و…. از کجا بگویم از چه بگویم که حالم بد است ، خیلی هم بد است.
با ۲۵۸ امتیاز و ۸۴ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


سردار فرمانده نیروی انتظامی کنار جاده داره مصاحبه میکنه و میگه که جرائم خشن به صورت کل کاهش داشته! درست پشت سرش در گوشه تصویر دو تا راننده روی سقف ماشین! دارن همدیگرو له می کنن
با ۱۷۹ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تنها روسپی شهرمان ، که دیروز در میدان شهر ، سنگسارش کردیم ، باکره بود ، مهمانخانه اش را وجب به وجب گشتیم ، رختخواب نداشت !!!! بیشتر گشتیم و فهمیدیم اصلا خواب نداشت / بله این است حکایت عجیب مردمان این سرزمین ، مردمانی که نابینا شده اند و بیماری کوری همه را فرا گرفته است ، شاید بهتر بود یکبار این مردمان کتاب کوری را می خواندند ، البته که مردمان ما انسانهایی هستند که اصلا کتاب نمی خوانند ، چنان که اگر می خواندند ، این احوال روزگار ما نبود ، داشتم اخبار روزنامه های سی سال پیش را نگاه می کردم ، در روزنامه ها چاپ شده بود که یک گونی بزرگ ناخن از خانه یک سرهنگ پیدا شده است ، این درست قضیه همان روسپی هست که سنگسارش کرند ، یک نفر از خود نپرسیده است یک گونی ناخن ، باید چند ده هزار نفر را ناخن بکشند تا بشود یک گونی و همین مردم درست سی سال بعد با همان اخلاق ، رضا پهلوی را به تیر سنگسار گرفته اند ، بدون آنکه بدانند وی باکره است از گناهانی که به وی نسبت می دهند . دیروز مطلبی نوشتم در مورد اینکه منش رضا پهلوی را چگونه می بینیم ، بیش از یکصد کامنت فحش خواهر و مادر برای من در این وبلاگ نوشته شد و همه هم آخر نوشته بودند زنده باد موسوی و یا حسین میرحسین و .... اگر فرهنگ طرفداران این شخص این است ، من می گویم متاسفم فقط همین ، اما اینکه من گفتم افتخار می کنم دیکتاتور پرور هستم ، بله من اگر این فرهنگ که کسانی بیایند و هر روز شخصی به فحش بگیرند و بعد همان شخص بعنوان اولین نفر در غم آنان همدردی کند و از مجامع بین المللی کمک بخواهد ، دیکتاتوری است من به این فرهنگ دیکتاتوری افتخار می کنم ، این را برای آن سبزها گفتم که می گفتند ایشان دیکتاتور است و اگر شما به این فرهنگ می گویید دیکتاتوری من ، افتخارم دیکتاتورپروری است . اما پابوسیدن ، پابوسیدن استعاره ای است که در جامعه ما به کار می رود و چنانکه حتی وقتی به دیدار کسی می رویم و حتی میلیونها نفری که می روند به زیارت امامشان می گویند به پابوس رفتیم و این نشانه ای از تعظیم به شخصیتی است که به دیدار وی می رویم ، حال عده ای سگ را بسته اند و سنگ را رها کرده اند ، حکایت همینهایی است که آمده اند و مرا به باد ناسزا گرفته اند ، از یک متن ، تنها نقطه ای از آن را گرفته اند و بقیه را رها کرده اند ، ما را نیز امروز در وبلاگمان با صدها فحشی که دادند سنگسار کردند .
با ۱۳۰ امتیاز و ۶۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کریس دی برگ در کنسرت جدیدش در آلمان آهنگی را برای ایران و برای ندا آقا سلطان به همراه پخش عکسهایی از اعتراضات مردم و نورپردازی سبز در حمایت از مردم ایران اجرا کرد.
با ۱۰۶ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


رضا پهلوی بورلی هیلز، لس آنجلس
با ۸۸ امتیاز و ۴۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کنسرت شاهنامه‌خوانی،شهرام ناظری و گروه فردوسی که قرار بود در روزهای 25 و 26 فروردین در شیراز برگزار شود،به دلایل نامعلومی لغو شد.
با ۸۴ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد که ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان، خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند.در بیانیه منتشر شده در سایت جشنواره کن، از مقام‌های ایران خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند.فاتح آکین٬ جیم کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند و پس از مدتی دادگاه آقای پناهی را به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد.هنرمندان زیادی از سرتاسر جهان خواستار لغو حکم این دو فیلمساز شده‌اند٬ اما مقام‌های قضایی ایران تاکنون به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی کرده‌اند. سایت جشنواره فیلم کن همچنین اعلام کرده که جعفر پناهی به صورت غیابی و افتخاری عضو هیات داوران شصت و چهارمین دوره این جشنواره است.
با ۸۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


۱-بنی صدر (اولین رییس جمهور پس از انقلاب) سالها قبل از موسوی و کروبی از اولین کسانی بود که ادعای شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی را مطرح کرد و به آن اعتراض نمود و مورد خشم آیت الله خمینی واقع گردید. وی همچنین از بی قانونی و حکومت "هوچی ها و زورگویان و چماقداران و بنده بخشان" انتقاد میکند ۲-اظهارات مهندس بازرگان در باره روشهای استبدادی و اختلاف نظر با آیت الله خمینی (ویدئوی زیر) که خشم حامیان آیت الله خمینی را برانگیخت و در نهایت به استعفای بازرگان منجر شد. بازرگان در گوشه ای از سخنان خود میگوید "همیشه و در همه جای دنیا استبداد از روزی شروع شده است، که یک شاه، یک خاندان، یک طبقه، و حتی یک مکتب خواسته است ولو با حسن نیت و قصد خدمت خود را یگانه مالک، یگانه مسول، و یگانه مامور بر سایرین تصور و بر جامعه تحمیل نموده و اهمیتی بر رضایت و رائ مردم قائل نباشد
با ۷۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


چکیده :درحالی که گروه و آقای ناظری تمرینات فشرده‌ای را برای اجرای کنسرت شیراز انجام داده بودند، به یکباره به ما خبر دادند که شرایط برای برگزاری کنسرت مناسب نیست و برگزاری این برنامه بهتر است به زمانی دیگر موکول شود.... کنسرت شاهنامه‌خوانی شهرام ناظری و گروه فردوسی که قرار بود در روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین در شیراز برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد. به گزارش مهر، یکی از دست‌اندرکاران کنسرت شهرام ناظری ضمن اعلام این خبر گفت: درحالی که گروه و آقای ناظری تمرینات فشرده‌ای را برای اجرای کنسرت شیراز انجام داده بودند، به یکباره به ما خبر دادند که شرایط برای برگزاری کنسرت مناسب نیست و برگزاری این برنامه بهتر است به زمانی دیگر موکول شود. وی افزود: لغو این کنسرت ضمن آنکه در برنامه‌های آتی گروه و آقای ناظری اختلال ایجاد می‌کند، اسباب نارضایتی مردم و مخاطبان ادب دوست شیرازی را هم به دنبال خواهد داشت. این دست اندرکار کنسرت ‌شیراز گروه فردوسی افزود: ما مخالف لغو هر نوع کنسرت موسیقی هستیم، اما لغو کنسرتی که با نام شاهنامه‌و فردوسی بزرگ عجین شده و تقریبا در تاریخ چند‌دهه‌ای موسیقی ایران نمونه و مصداقی ندارد، ‌اجحافی است بزرگ بر موسیقی اصیل و نیز فردوسی که حقی بزرگ در زنده‌نگاه داشتن زبان فارسی و هویت ایرانی ما داشته و دارد. بر اساس این گزارش، کنسرت شاهنامه‌خوانی شهرام ناظری وگروه فردوسی اواخر سال ۸۹ در سالن میلاد به مدت چهار شب متوالی برگزار و با اقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و ادب ایرانی روبه‌رو شده بود. شهرام ناظری با الهام از نغمات باستانی مناطق کردستان و کرمانشاهان و تلفیق آن با سازهای مختلف و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی توانسته بود به فرمی تازه در ارائه موسیقی شاهنامه برسد.
با ۷۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


خبرنگاران سبز/حقوق بشر: ژيلا بنی يعقوب، همسر بهمن امویی روزنامه نگاری ايرانی که جايزه شجاعت در روزنامه‌نگاری در سال ۲۰۰۹ و جايزه ويژه «آزادی بيان» سازمان گزارشگران بدون مرز سال ۲۰۱۰ به او اعطا شده بود، ديروز برای چهارمين بار پس از کودتای انتخابات در دادگاه و اين بار در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت به جرم«توهين به رييس جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود. فريده غيرت وکيل مدافع ژيلا بنی يعقوب در اين باره به خبرنگار سايت «روزنامه نگاران زندانی» گفته است که موارد اتهامی موکلم به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی اش مستند شده است. من به اتفاق موکلم در دادگاه حاضر شديم و در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کرديم. به گفته خبرنگار «روزنامه نگاران زندانی» وکيل مدافع ژيلا بنی يعقوب گفته است: که موارد اتهامی موکلم به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی اش مستند شده است. من به اتفاق موکلم در دادگاه حاضر شديم و در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کرديم.به نظر من ايراداتی به پرونده موکلم مطرح بود که خوشبختانه قاضی محترم پرونده، آقای حيدری نيز با من هم نظربودند. ظاهرا پرونده با شکايت دادستان تهران به دادگاه ارسال شده است اما شکايت دادستان در پرونده موجود نيست و فقط گزارش وزارت اطلاعات در آن وجود دارد که خواستار محاکمه موکلم شده است. ايراد ديگر من به پرونده اين بود که تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده جديد در پرونده اتهامی قبلی موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت عنوان "تبليغ عليه نظام" نيز مطرح و مورد رسيدگی قرار گرفته و از سوی قاضی پيرعباسی نيز حکم سنگين يکسال حبس تعزيری و سی سال محروميت ازحرف روزنامه نگاری صادر شده است.بنابراين دوباره موکلم نمی تواند به خاطر همين اتهام مورد محاکمه قرار بگيرد.» فريده غيرت در ادامه گفت :«يکی از اتهامات موکلم در پرونده جديد داشتن يک وبلاگ شخصی در فضای اينترنت ذکر شده و آمده است که موکلم برای ايجاد وبلاگ از مراجع دولتی مجوز نگرفته است که اتهام واقعا عجيبی است .چرا که داشتن وبلاگ نيازمند مجوز نيست و در حال حاضر هزاران و بلکه صدها هزار وبلاگ ايرانی در فضای مجازی مشغول فعاليت و انتشار مطلب هستند. آيا همه اين ولاگها غيرقانونی هستند و صاحبانش بايد به خاطر آن محاکمه شوند.؟» وی اضافه کرد :«اگر همه نواقص پرونده رفع شود و در مرحله بعدی دادگاه بخواهد وارد رسيدگی به ماهيت اتهامات شود، اصلی ترين دفاع بنده اين خواهد بود که موکل من به عنوان يک روزنامه نگار مستقل از وقايع و رويدادهای قبل و بعد از انتخابات گزارش های بی طرفانه تهيه کرده و قصد توهين به کسی را نداشته و توهينی هم نکرده است. علاوه بر اين همچنان يکی از اتهامات موکلم مربوط به نوشته ای است با عنوان "مجلس حرمسراها" که در دادگاههای قبلی نيز مطرح شد و هم من و موکلم توضيح داديم که اين مطلب اصلا نوشته ژيلا بنی يعقوب نيست و حتی در وبلاگش نيز منتشر نشده است و ظاهرا نويسنده مطلب در مقاله خود اسمی از موکلم آورده و بازجوی پرونده اين مقاله را به عنوان يکی از اسناد اتهامی وی در پرونده گذاشته است و تا به حال در سه دادگاه توضيح داده ايم که اين مقاله نه نوشته وی که نوشته يک نويسنده ايرانی مقيم خارج از کشور است!» فريده غيرت ضمن رضايت و تشکر از برخورد مناسب و کاملا حقوقی قاضی حيدری، رييس شعبه ۱۰۵۷ گفت :«پرونده به دستور قاضی حيدری برای رفع نواقص به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد تا نسبت به رفع مشکلات شکلی و محتوايی اقدام کنند.» ژيلا بنی يعقوب پس از حوادث انتخابات ۸۸به ترتيب در شعبه ۱۰۵۴دادگاه عمومی تهران ،شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران و شعبه ۱۰۵۷کارکنان دولت محاکمه شده است.
با ۷۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فصول گوناگون زندگی شتابان از پی یکدیگر می گذرد و برگهای رنگارنگ تاریخ هر روز بی وقفه ورق می خورد. در این برگها نام کسانی رقم می خورد که در شب دیجور تزویر و دروغ و نامردمی با صداقت و شجاعت و آزادگی بارقه ی امید آفریدند. در این برگها نام کسانی رقم می خورد که در هجوم تند باد غارتگر پاییزی ایستادند، نترسیدند و جلوه های سبز و با طراوات خلق کردند و زندگی را رنگی بهاری زدند. جرس: صدیقه وسمقی، شاعر و استاد دانشگاه، در پیامی به مهندس میرحسین موسوی، درگذشت پدر وی را تسلیت گفت و آرزو کرد:
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کنسرت شاهنامه‌خوانی، شهرام ناظری و گروه فردوسی که قرار بود در روزهای 25 و 26 فروردین در شیراز برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد. یکی از دست‌اندرکاران کنسرت شهرام ناظری ضمن اعلام این خبر گفت: درحالی که گروه و آقای ناظری تمرینات فشرده‌ای را برای اجرای کنسرت شیراز انجام داده بودند، به یکباره به ما خبر دادند که شرایط برای برگزاری کنسرت مناسب نیست و برگزاری این برنامه بهتر است به زمانی دیگر موکول شود. وی افزود: لغو این کنسرت ضمن آنکه در برنامه‌های آتی گروه و آقای ناظری اختلال ایجاد می‌کند، اسباب نارضایتی مردم و مخاطبان ادب دوست شیرازی را هم به دنبال خواهد داشت. دست اندرکارکنسرت ‌شیرازگروه فردوسی افزود: ما مخالف لغو هر نوع کنسرت موسیقی هستیم،اما لغو کنسرتی که با نام شاهنامه‌و فردوسی بزرگ عجین شده و تقریبا در تاریخ چند‌دهه‌ای موسیقی ایران نمونه و مصداقی ندارد،‌اجحافی است بزرگ بر موسیقی اصیل و نیز فردوسی که حقی بزرگ در زنده‌نگاه داشتن زبان فارسی و هویت ایرانی ما داشته و دارد. بر اساس این گزارش کنسرت شاهنامه‌خوانی شهرام ناظری وگروه فردوسی اواخر سال 89 در سالن میلاد به مدت چهار شب متوالی برگزار و با اقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و ادب ایرانی روبرو شده بود. شهرام ناظری با الهام از نغمات باستانی مناطق کردستان و کرمانشاهان و تلفیق آن با سازهای مختلف و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی توانسته بود به فرمی تازه در ارائه موسیقی شاهنامه برسد.
با ۶۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


تهران در واکنش به اخراج 3 ديپلمات خود از کويت، 3 ديپلمات کويتی را از ايران اخراج کرد. به گزارش رسانه‌های کويت، وزارت امور خارجه ايران به 3 ديپلمات سفارت کويت در تهران 10 روز مهلت داده تا خاک ايران را ترک کنند. کويت در روزهای اخير 3 ديپلمات و يک کارمند سفارت ايران در کويت را اخراج کرده بود. منابع آگاه در وزارت امور خارجه کويت نيز به روزنامه الجريده کويت گفته‌اند: پس از اخراج ديپلمات‌های ايرانی از کويتي، چنين اقدامی از سوی تهران پيش‌بينی مي‌شد. با وجود اخراج متبادل ديپلمات‌های ايرانی و کويت اما تماس‌ها ميان دو طرف ادامه دارد. "خالد جارالله" معاون وزير امور خارجه کويت هم تاييد کرد ايران 3 ديپلمات کويتی به نام‌های محمد الهاجری دبير اول، سالم المشاری دبير دوم و وطلال الدلک دبير سوم سفارت را اخراج کرده است. کويت پس از آن 3 ديپلمات ايرانی را اخراج کرد که يک دادگاه کويتی 3 نفر از جمله 2 تبعه ايران را به اتهام جاسوسي، به اعدام محکوم کرد. در متن لايحه قضايی اين دادگاه کويتی نام 3 ديپلمات ايرانی نيز آمده بود. کويت قبل از اين سفير خود را از تهران فراخوانده بود. در همين حال 3 نماينده پارلمان کويت خواستار اخراج همه اعضای سفارت ايران در کويت، توقف تمامی همکاري‌ها با ايران در زمينه‌های سياسي، اقتصادي، فرهنگی و توقف سفرهای دوجانبه هوايی و دريايی ميان 2 کشور شدند. مبارک الوعلان، وليد طباطبايی وفلاح الصواغ همچنين از دولت کويت خواسته‌اند که ديگر سفيری به تهران اعزام نکند و از کشورهای لبنان، سوريه و ايران نيروی کار گرفته نشود. منابع آگاه ديپلماتيک در کويت به روزنامه الانباء نيز گفتند که وزارت خارجه کويت حق اخراج شمار بيشتری از کارمندان را برای خود محفوظ مي‌داند چرا که شمار کارمندان سفارت ايران در کويت بيشتر از اعضای سفارت کويت در تهران است. علي‌اکبر صالحی وزير امور خارجه ايران نيز ديروز شنبه در اين باره گفت: اگر هدف و نيت ما آسيب رساندن به كويت بود آن زمانی كه صدام به كويت حمله كرد و كويت در آسيب‌پذيرترين شرايط خود قرار داشت اين كار را مي‌كرديم؛ با وجود اين كه كويت در حمله صدام به ايران به صداميان كمک كرده بود اما وقتی كه صدام به كويت حمله كرد ما بزرگوارانه درهای برادرى ايران را به روی مردم و دولت‌مردان كويت باز كرديم و آن‌ها را امان داديم.
با ۶۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وحید طلایی، زندانی سیاسی که حدود چهار ماه و نیم است در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد، در نامه‌ای به دادستان تهران پرسیده است که چرا وقتی وکیل یک متهم به بهانه امنیتی بودن اتهامات، حق مطالعه پرونده را ندارد، برخی نشریات وابسته به دولت حق دارند مطالبی را به عنوان محتویات پرونده و اکاذیبی را علیه متهمان منتشر کنند. وحید طلایی، که عضو کمیته حقوقی ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی بوده است، حدود چهار ماه و نیم است که در بند ۲۰۹ امنیت زندان اوین در بازداشت به سر می برد. بر اساس گزارش های رسیده به بیرون از زندان، او برای اعتراف به ارتباط با سازمان تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) به شدت تحت فشار روحی و جسمی قرار دارد. او هجده ماه قبل ازدواج کرده، همسرش باردار است و ماه آینده فرزندش در حالی به دنیا خواهد آمد که اگر از زندان آزاد نشود، از دیدار فرزند در روزهای آغازین زندگی محروم خواهد بود. طلایی در نامه‌اش به جعفری دولت آبادی، خاطرنشان کرده که بازپرس برای او قرار وثیقه صادر کرده و مبلغ وثیقه هم دو بار تامین شده، اما برخلاف قانون، وی هنوز آزاد نشده است. متن نامه این زندانی سیاسی به دادستان تهران که در اختیاز کلمه قرار گرفته، در زیر آمده است: به نام خداوند بخشنده مهربان جناب آقای جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با سلام و احترام؛ اینجانب وحید طلایی از تاریخ ۷/۹/۱۳۸۹ مدت چهار ماه ونیم است که در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به سر می برم. در تاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۸۹ بنا به درخواست بازپرس شعبه دوم بازپرسی امنیت (مستقر در زندان اوین)، مبلغ پانصد میلیون ریال وثیقه جهت تیدیل قرار بازداشت موقت تعیین گردید که با وجود تأمین آن توسط خانواده، آزاد نشدم. مجددا" در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۸۹ برابر اعلام بازپرس مربوطه مبلغ یکصد میلیون ریال به مبلغ وثیقه اضافه شد، که پس از تأمین مبلغ اضافی باز هم گشایشی حاصل نگردید. آقای دادستان! در تمام طول مدت بازداشت، تحت قشارهای شدید روحی و جسمی و برخلاف موازین شرعی و اصول متعددی از قانون اساسی نظیر: اصل بیست و دوم (مصونیت حیثیت و جان اشخاص از تعرض)، اصل بیست و سوم (ممنوعیت تفتیش عقاید)، اصل بیست و پنجم (ممنوعیت هرگونه تجسس)، اصل سی و دوم (رسیدگی سریع و قانونی به اتهامات و رعایت حقوق متهم)، اصل سی و پنجم (حق انتخاب وکیل)، اصل سی و هفتم (اصل برائت)، اصل سی و هشتم (منع شکنجه) و اصل سی و نهم (ممنوعیت حتک حرمت و حیثیت بازداشت شدگان)، به اتهاماتی واهی نظیر «ارتباط با سازمان تروریستی منافقین» مورد صدها ساعت بازجویی قرار گرفته ام. هرچند در همه مراحل این اتهام را منکر شده ام، همچنان تحت فشارم که به این خواسته ناحق بازجویان اعتراف کنم. آقای دادستان! از قرار مسموع روزنامه «جوان» و سایت «جوان آنلاین» (متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و همچنین دوهفته نامه «۹ دی» مطالب کذبی را علیه اینجانب و به نقل از پرونده تشکیل شده مکررا" منتشر کرده و دیگر رسانه های همسو نیز اقدام به بازنشر آن نموده اند. جای این پرسش خالی است: در شرایطی که اطلاعات پرونده های کیفری (به ویژه در مورد جرایم امنیتی) در مرحله بازپرسی محرمانه تلقی می گردد، به طوری که وکیل متهم نیز حق مطالعه آن را ندارد، چگونه است که این دو نشریه مرتبا" چنین مطالبی را که در هیچ دادگاه صالحه اثبات نگردیده، برخلاف اصل شرعی و قانونی برائت منتشر می کنند؟ آقای دادستان! نزدیک به هجده ماه است که از ازدواج اینجانب می گذرد و همسرم باردارم در این چند ماه با حال نامناسب جسمی و روحی همواره و با وجود ناملایمات بسیار پیگیر پرونده ام بوده است و در حال حاضر در استراحت مطلق به سر می برد. مانند هر پدری دوست دارم در زمان به دنیا آمدن دخترم در ماه اردیبهشت در کنار همسرم باشم. از جناب عالی درخواست دارم در اولین فرصت نسبت به تعیین تکلیف نهایی پرونده و آزادی ام (که با تودیع وثیقه قانونی تعیین شده حق مسلم خود می دانم)، اقدام قانونی لازم صورت گیرد. بهتر از بنده می دانید اگر امکان ملاقات حضوری با شما را داشتم، علی رغم میل قلبی ام این نامه را از منتشر نمی کردم. وحید طلایی / زندان اوین / فروردین ماه ۱۳۹۰
با ۶۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مهمترین مساله این روزهای حساس جنبش سبز و آینده آن / هیچ رسانه‌ و امکان رسانه‌ای و مجازی نمی‌تواند جایگزین شبکه‌های اجتماعی حقیقی شود و آن نقش را ایفا کند. ورود میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، راهبران نمادین جنبش سبز همچنان در حصر و حبس‌اند؛ شماری از زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر و اوین اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند ، باید به فکر شبکه های اجتماعی بود
با ۶۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد که ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان، خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند. در بیانیه منتشر شده در سایت جشنواره کن، از مقام‌های ایران خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند. فاتح آکین٬ جیم کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.
با ۶۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در ایران ، ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار، برای چهارمین بار پس از انتخابات در دادگاه محاکمه شد. فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب می گوید موکلش این بار به اتهام «توهین به رییس جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود. فریده غیرت گفته است که موارد اتهامی موکلش به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی اش مستند شده است.وی افزود:تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده جدید در پرونده اتهامی قبلی موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت عنوان "تبلیغ علیه نظام" نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته و از سوی قاضی پیرعباسی نیز حکم سنگین یکسال حبس تعزیری و سی سال محرومیت ازحرف روزنامه نگاری صادر شده است.بنابراین دوباره موکلم نمی تواند به خاطر همین اتهام مورد محاکمه قرار بگیرد.» فریده غیرت در ادامه گفت :«یکی از اتهامات موکلم در پرونده جدید داشتن یک وبلاگ شخصی در فضای اینترنت ذکر شده و آمده است که موکلم برای ایجاد وبلاگ از مراجع دولتی مجوز نگرفته است که اتهام واقعا عجیبی است .چرا که داشتن وبلاگ نیازمند مجوز نیست و در حال حاضر هزاران و بلکه صدها هزار وبلاگ ایرانی در فضای مجازی مشغول فعالیت و انتشار مطلب هستند. آیا همه این ولاگها غیرقانونی هستند و صاحبانش باید به خاطر آن محاکمه شوند.؟»
با ۶۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد که ۱۷هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان، خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند. در بیانیه منتشر شده در سایت جشنواره کن، از مقام‌های ایران خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند. فاتح آکین٬ جیم کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند. جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند و پس از مدتی دادگاه آقای پناهی را به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد. محمد رسول‌اف نیز مانند جعفر پناهی به شش سال زندان محکوم گردید. هنرمندان زیادی از سرتاسر جهان خواستار لغو حکم این دو فیلمساز شده‌اند٬ اما مقام‌های قضایی ایران تاکنون به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی کرده‌اند. سایت جشنواره فیلم کن همچنین اعلام کرده که جعفر پناهی به صورت غیابی و افتخاری عضو هیات داوران شصت و چهارمین دوره این جشنواره است.
با ۶۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد که ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان، خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند. در بیانیه منتشر شده در سایت جشنواره کن، از مقام‌های ایران خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند. فاتح آکین٬ جیم کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند. جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند و پس از مدتی دادگاه آقای پناهی را به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد.
با ۶۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


روزنامه نگاران زندانی - ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار، دیروز(شنبه) برای چهارمین بار پس از انتخابات در دادگاه محاکمه شد. این بار دادگاهش در شعبه 1057 مجتمع کارکنان دولت برگزار شد.به گفته فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب این بار موکلش به اتهام «توهین به رییس جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود.
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


راسخون: یکی از دست‌اندرکاران کنسرت شهرام ناظری ضمن اعلام این خبر گفت: «درحالی که گروه و آقای ناظری تمرینات فشرده‌ای را برای اجرای کنسرت شیراز انجام داده بودند، به یکباره به ما خبر دادند شرایط برای برگزاری کنسرت مناسب نیست و برگزاری این برنامه بهتر است به زمانی دیگر موکول شود.» به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: «لغو این کنسرت ضمن آنکه در برنامه‌های آتی گروه و آقای ناظری اختلال ایجاد می‌کند، اسباب نارضایتی مردم و مخاطبان ادب دوست شیرازی را هم به دنبال خواهد داشت.» دست‌اندرکار کنسرت ‌شیراز گروه فردوسی افزود: «ما مخالف لغو هر نوع کنسرت موسیقی هستیم، اما لغو کنسرتی که با نام شاهنامه ‌و فردوسی بزرگ عجین شده و تقریبا در تاریخ چند‌دهه‌ای موسیقی ایران نمونه و مصداقی ندارد، ‌اجحافی است بزرگ بر موسیقی اصیل و نیز فردوسی که حقی بزرگ در زنده ‌نگاه داشتن زبان فارسی و هویت ایرانی ما داشته و دارد.» کنسرت شاهنامه‌خوانی شهرام ناظری وگروه فردوسی اواخر سال 89 در سالن میلاد به مدت چهار شب متوالی برگزار و با اقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و ادب ایرانی روبرو شده بود. شهرام ناظری با الهام از نغمات باستانی مناطق کردستان و کرمانشاهان و تلفیق آن با سازهای مختلف و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی توانسته بود به فرمی تازه در ارائه موسیقی شاهنامه برسد.
با ۵۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


دانشجويان کشور همواره پشتيبان جنبش سبز بوده اند بطوريکه بيشترين بازداشتی و متاسفانه شهدای جنبش سبز از قشر تحصيل کرده و دانشجوی کشور بوده اند که همواره بطور يکپارچه از رهبران جنبش سبز حمايت کرده اند.در ادامه پيام های تسليت به ميرحسين موسوی جمعی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير (پلی‌تکنيک تهران) نيز در پيامی درگذشت پدر وی را تسليت گفتند و برخوردهای شديد امنيتی و ضرب و شتم مردم در مراسم ختم آن مرحوم را محکوم کردند.
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار، دیروز (شنبه) برای چهارمین بار پس از انتخابات در دادگاه محاکمه شد. این بار دادگاهش در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد و به گفته فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب این بار موکلش به اتهام "توهین به رییس جمهوری و مقامات" به دادگاه فراخوانده شده بود. فریده غیرت در این باره به خبرنگار وبسایت "روزنامه نگاران زندانی" گفته است که موارد اتهامی موکلم به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی‌اش مستند شده است. من به اتفاق موکلم در دادگاه حاضر شدیم و در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کردیم. وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب افزود: "به نظر من ایراداتی به پرونده موکلم مطرح بود که خوشبختانه قاضی محترم پرونده، آقای حیدری نیز با من هم نظربودند. ظاهرا پرونده با شکایت دادستان تهران به دادگاه ارسال شده است اما شکایت دادستان در پرونده موجود نیست و فقط گزارش وزارت اطلاعات در آن وجود دارد که خواستار محاکمه موکلم شده است. ایراد دیگر من به پرونده این بود که تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده جدید در پرونده اتهامی قبلی موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت عنوان «تبلیغ علیه نظام» نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته و از سوی قاضی پیرعباسی نیز حکم سنگین یکسال حبس تعزیری و سی سال محرومیت ازحرف روزنامه نگاری صادر شده است. بنابراین دوباره موکلم نمی‌تواند به خاطر همین اتهام مورد محاکمه قرار بگیرد." فریده غیرت در ادامه گفت: "یکی از اتهامات موکلم در پرونده جدید داشتن یک وبلاگ شخصی در فضای اینترنت ذکر شده و آمده است که موکلم برای ایجاد وبلاگ از مراجع دولتی مجوز نگرفته است که اتهام واقعا عجیبی است. چرا که داشتن وبلاگ نیازمند مجوز نیست و در حال حاضر هزاران و بلکه صد‌ها هزار وبلاگ ایرانی در فضای مجازی مشغول فعالیت و انتشار مطلب هستند. آیا همه این ولاگ‌ها غیرقانونی هستند و صاحبانش باید به خاطر آن محاکمه شوند.؟" وی اضافه کرد: "اگر همه نواقص پرونده رفع شود و در مرحله بعدی دادگاه بخواهد وارد رسیدگی به ماهیت اتهامات شود، اصلیترین دفاع بنده این خواهد بود که موکل من به عنوان یک روزنامه نگار مستقل از وقایع و رویدادهای قبل و بعد از انتخابات گزارش‌های بی‌طرفانه تهیه کرده و قصد توهین به کسی را نداشته و توهینی هم نکرده است. علاوه بر این همچنان یکی از اتهامات موکلم مربوط به نوشته‌ای است با عنوان «مجلس حرمسرا‌ها» که در دادگاههای قبلی نیز مطرح شد و هم من و موکلم توضیح دادیم که این مطلب اصلا نوشته ژیلا بنی یعقوب نیست و حتی در وبلاگش نیز منتشر نشده است و ظاهرا نویسنده مطلب در مقاله خود اسمی از موکلم آورده و بازجوی پرونده این مقاله را به عنوان یکی از اسناد اتهامی وی در پرونده گذاشته است و تا به حال در سه دادگاه توضیح داده‌ایم که این مقاله نه نوشته وی که نوشته یک نویسنده ایرانی مقیم خارج از کشور است!" فریده غیرت ضمن رضایت و تشکر از برخورد مناسب و کاملا حقوقی قاضی حیدری، رییس شعبه ۱۰۵۷ گفت: "پرونده به دستور قاضی حیدری برای رفع نواقص به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد تا نسبت به رفع مشکلات شکلی و محتوایی اقدام کنند." ژیلا بنی یعقوب پس از حوادث انتخابات ۸۸به ترتیب در شعبه ۱۰۵۴دادگاه عمومی تهران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و شعبه ۱۰۵۷کارکنان دولت محاکمه شده است. این روزنامه نگار ۳۸ ساله ایرانی در سال ۱۳۸۸ برنده جایزه بین المللی شجاعت در روزنامه نگاری از بنیاد بین المللی رسانه‌های زن و همچنین برنده "جایزه جهانی آزادی بیان" شد. وی همچنین در سال ۱۳۸۹ جایزه ویژه "آزادی بیان" سازمان گزارشگران بدون مرز را از آن خود کرد. ژیلا بنی یعقوب در ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در جریان پیامدهای اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه همسرش، بهمن احمدی امویی بازداشت شد که پس از شصت روز با وثیقه آزاد و در خرداد ۱۳۸۹ از سوس دادگاه انقلاب اسلامی به یک‌سال حبس تعزیری و ۳۰ سال محرومیت از شغل روزنامه‌نگاری محکوم شد.
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کنسرت شاهنامه‌خوانی، شهرام ناظری و گروه فردوسی که قرار بود در روزهای 25 و 26 فروردین در شیراز برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد. به گزارش مهر، یکی از دست‌اندرکاران کنسرت شهرام ناظری ضمن اعلام این خبر گفت: درحالی که گروه و آقای ناظری تمرینات فشرده‌ای را برای اجرای کنسرت شیراز انجام داده بودند، به یکباره به ما خبر دادند که شرایط برای برگزاری کنسرت مناسب نیست و برگزاری این برنامه بهتر است به زمانی دیگر موکول شود. وی افزود: لغو این کنسرت ضمن آنکه در برنامه‌های آتی گروه و آقای ناظری اختلال ایجاد می‌کند، اسباب نارضایتی مردم و مخاطبان ادب دوست شیرازی را هم به دنبال خواهد داشت. دست اندرکارکنسرت ‌شیرازگروه فردوسی افزود: ما مخالف لغو هر نوع کنسرت موسیقی هستیم،اما لغو کنسرتی که با نام شاهنامه‌و فردوسی بزرگ عجین شده و تقریبا در تاریخ چند‌دهه‌ای موسیقی ایران نمونه و مصداقی ندارد،‌اجحافی است بزرگ بر موسیقی اصیل و نیز فردوسی که حقی بزرگ در زنده‌نگاه داشتن زبان فارسی و هویت ایرانی ما داشته و دارد. بر اساس این گزارش کنسرت شاهنامه‌خوانی شهرام ناظری وگروه فردوسی اواخر سال 89 در سالن میلاد به مدت چهار شب متوالی برگزار و با اقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و ادب ایرانی روبرو شده بود. شهرام ناظری با الهام از نغمات باستانی مناطق کردستان و کرمانشاهان و تلفیق آن با سازهای مختلف و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی توانسته بود به فرمی تازه در ارائه موسیقی شاهنامه برسد. در تیرماه سال گذشته نیز در پی حمله لباس شخصی‌ها به كنسرت حسام الدین سراج و گروه بیدل كه به دعوت یك انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد.
با ۵۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد که ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان، خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند. در بیانیه منتشر شده در سایت جشنواره کن، از مقام‌های ایران خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند. فاتح آکین٬ جیم کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند. جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند و پس از مدتی دادگاه آقای پناهی را به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد. هنرمندان زیادی از سرتاسر جهان خواستار لغو حکم این دو فیلمساز شده‌اند٬ اما مقام‌های قضایی ایران تاکنون به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی کرده‌اند. سایت جشنواره فیلم کن همچنین اعلام کرده که جعفر پناهی به صورت غیابی و افتخاری عضو هیات داوران شصت و چهارمین دوره این جشنواره است.
با ۵۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


ژیلا بنی‌یعقعوب، روزنامه‌نگار سرشناس ایرانی و برنده چند نشان جهانی آزادی مطبوعات، دیروز برای چهارمین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری محاکمه شد. فریده غیرت، وکیل بنی‌یعقوب اتهامی که باعث فراخوانده شدن به دادگاه شده است را «توهین به رییس جمهوری و مقامات» خوانده است. به گزارش سایت روزنامه‌نگاران زندانی، ژیلا بنی یعقوب روز گذشته (شنبه) برای چهارمین بار پس از انتخابات در دادگاه محاکمه شد. این بار دادگاهش در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد. فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب گفت که موکلش به اتهام «توهین به رییس جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود. این وکیل به سایت «روزنامه‌نگاران زندانی» گفت: «موارد اتهامی موکلم به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی‌اش مستند شده است. من به اتفاق موکلم در دادگاه حاضر شدیم و در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کردیم.» به گفته غیرت، اتهام دیگر بنی‌یعقوب، داشتن وبلاگ شخصی بدون مجوز است. وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب افزود: «به نظر من ایراداتی به پرونده موکلم مطرح بود که خوشبختانه قاضی محترم پرونده، آقای حیدری نیز با من هم نظربودند. ظاهرا پرونده با شکایت دادستان تهران به دادگاه ارسال شده است اما شکایت دادستان در پرونده موجود نیست و فقط گزارش وزارت اطلاعات در آن وجود دارد که خواستار محاکمه موکلم شده است. ایراد دیگر من به پرونده این بود که تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده جدید در پرونده اتهامی قبلی موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت عنوان "تبلیغ علیه نظام" نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته و از سوی قاضی پیرعباسی نیز حکم سنگین یکسال حبس تعزیری و سی سال محرومیت ازحرف روزنامه نگاری صادر شده است. بنابراین دوباره موکلم نمی تواند به خاطر همین اتهام مورد محاکمه قرار بگیرد.» ژیلا بنی‌یعقوب و همسرش بهمن احمدی امویی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند. ژیلا به یک سال زندان و بهمن به ۵ سال محکوم شد. در طول ماه‌های اخیر امکان ملاقات از این زوج گرفته شده است و گفته می‌شود نامه‌های اعتراضی سرگشاده ژیلا به دادستان تهران علت احضارها و محاکمه‌های پی در پی اوست.
با ۵۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ژیلا بنی‌یعقعوب، روزنامه‌نگار سرشناس ایرانی و برنده چند نشان جهانی آزادی مطبوعات، دیروز برای چهارمین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری محاکمه شد. فریده غیرت، وکیل بنی‌یعقوب اتهامی که باعث فراخوانده شدن به دادگاه شده است را «توهین به رییس جمهوری و مقامات» خوانده است. به گزارش سایت روزنامه‌نگاران زندانی، ژیلا بنی یعقوب روز گذشته (شنبه) برای چهارمین بار پس از انتخابات در دادگاه محاکمه شد. این بار دادگاهش در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد. فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب گفت که موکلش به اتهام «توهین به رییس جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود. این وکیل به سایت «روزنامه‌نگاران زندانی» گفت: «موارد اتهامی موکلم به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی‌اش مستند شده است. من به اتفاق موکلم در دادگاه حاضر شدیم و در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کردیم.» به گفته غیرت، اتهام دیگر بنی‌یعقوب، داشتن وبلاگ شخصی بدون مجوز است. وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب افزود: «به نظر من ایراداتی به پرونده موکلم مطرح بود که خوشبختانه قاضی محترم پرونده، آقای حیدری نیز با من هم نظربودند. ظاهرا پرونده با شکایت دادستان تهران به دادگاه ارسال شده است اما شکایت دادستان در پرونده موجود نیست و فقط گزارش وزارت اطلاعات در آن وجود دارد که خواستار محاکمه موکلم شده است. ایراد دیگر من به پرونده این بود که تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده جدید در پرونده اتهامی قبلی موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت عنوان "تبلیغ علیه نظام" نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته و از سوی قاضی پیرعباسی نیز حکم سنگین یکسال حبس تعزیری و سی سال محرومیت ازحرف روزنامه نگاری صادر شده است. بنابراین دوباره موکلم نمی تواند به خاطر همین اتهام مورد محاکمه قرار بگیرد.» ژیلا بنی‌یعقوب و همسرش بهمن احمدی امویی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند. ژیلا به یک سال زندان و بهمن به ۵ سال محکوم شد. در طول ماه‌های اخیر امکان ملاقات از این زوج گرفته شده است و گفته می‌شود نامه‌های اعتراضی سرگشاده ژیلا به دادستان تهران علت احضارها و محاکمه‌های پی در پی اوست.
با ۵۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار، دیروز(شنبه) برای چهارمین بار پس از انتخابات در دادگاه محاکمه شد. این بار دادگاهش در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت برگزار شد.به گفته فریده غیرت، وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب این بار موکلش به اتهام «توهین به رییس جمهوری و مقامات» به دادگاه فراخوانده شده بود. فریده غیرت در این باره به خبرنگار سایت «روزنامه نگاران زندانی» گفته است که موارد اتهامی موکلم به مقالات منتشره در وبلاگ شخصی اش مستند شده است. من به اتفاق موکلم در دادگاه حاضر شدیم و در برابر هر دو اتهام مطرح شده دفاع کردیم. وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب افزود:«به نظر من ایراداتی به پرونده موکلم مطرح بود که خوشبختانه قاضی محترم پرونده، آقای حیدری نیز با من هم نظربودند. ظاهرا پرونده با شکایت دادستان تهران به دادگاه ارسال شده است اما شکایت دادستان در پرونده موجود نیست و فقط گزارش وزارت اطلاعات در آن وجود دارد که خواستار محاکمه موکلم شده است. ایراد دیگر من به پرونده این بود که تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده جدید در پرونده اتهامی قبلی موکلم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تحت عنوان "تبلیغ علیه نظام" نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته و از سوی قاضی پیرعباسی نیز حکم سنگین یکسال حبس تعزیری و سی سال محرومیت ازحرف روزنامه نگاری صادر شده است.بنابراین دوباره موکلم نمی تواند به خاطر همین اتهام مورد محاکمه قرار بگیرد.»
با ۵۲ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند. در بیانیه سایت جشنواره کن از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند. فاتح آکین٬ جیمز کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند. جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند و پس از مدتی دادگاه آقای پناهی را به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد. هنرمندان زیادی از سرتاسر جهان خواستار لغو حکم این دو فیلمساز شده‌اند٬ اما مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی کرده‌اند. سایت جشنواره فیلم کن همچنین اعلام کرده که جعفر پناهی به صورت غیابی و افتخاری عضو هیات داوران شصت و چهارمین دوره این جشنواره است.
با ۵۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - کنسرت شاهنامه‌خوانی، شهرام ناظری و گروه فردوسی که قرار بود در روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین در شیراز برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد. به گزارش مهر، یکی از دست‌اندرکاران کنسرت شهرام ناظری ضمن اعلام این خبر گفت: "درحالی که گروه و آقای ناظری تمرینات فشرده‌ای را برای اجرای کنسرت شیراز انجام داده بودند، به یکباره به ما خبر دادند که شرایط برای برگزاری کنسرت مناسب نیست و برگزاری این برنامه بهتر است به زمانی دیگر موکول شود." وی افزود: "لغو این کنسرت ضمن آنکه در برنامه‌های آتی گروه و آقای ناظری اختلال ایجاد می‌کند، اسباب نارضایتی مردم و مخاطبان ادب دوست شیرازی را هم به دنبال خواهد داشت." دست اندرکارکنسرت ‌شیرازگروه فردوسی افزود: "ما مخالف لغو هر نوع کنسرت موسیقی هستیم، اما لغو کنسرتی که با نام شاهنامه‌و فردوسی بزرگ عجین شده و تقریبا در تاریخ چند‌دهه‌ای موسیقی ایران نمونه و مصداقی ندارد، ‌اجحافی است بزرگ بر موسیقی اصیل و نیز فردوسی که حقی بزرگ در زنده‌نگاه داشتن زبان فارسی و هویت ایرانی ما داشته و دارد." بر اساس این گزارش کنسرت شاهنامه‌خوانی شهرام ناظری وگروه فردوسی اواخر سال ۸۹ در سالن میلاد به مدت چهار شب متوالی برگزار و با اقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و ادب ایرانی روبرو شده بود. شهرام ناظری با الهام از نغمات باستانی مناطق کردستان و کرمانشاهان و تلفیق آن با سازهای مختلف و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی توانسته بود به فرمی تازه در ارائه موسیقی شاهنامه برسد.
با ۵۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 
 

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ