کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

[farsibooks] Saturday 9 April 2011 Farvardin 20th 1390, Fwd: Best of Balatarin for 04/10/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=f7107da437&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/4/9
Subject: Best of Balatarin for 04/10/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




انگلیسی‌ صحبت کردن آیت‌الله منتظری در مصاحبه با عمادادین باقی‌
با ۲۲۳ امتیاز و ۴۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


مشایی از نهاد ریاست جمهوری رفت/ بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد ورئیس نهادریاست جمهوری شد
با ۱۵۶ امتیاز و ۵۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


زمان مدیریت مشائی بر رادیو تهران او تعدادی از نزدیکان خود از جمله حمید بقائی، آرش کوشا،مجید هاشمی و علی اصغر پرهیزگار را به رادیو برد و آنها را اعضاء تیم مدیریتی و مشاوران خود نامید. حمید بقائی با توجه به رشته تحصیلیش مسئول سایت رادیو تهران شد. پس از اینکه مشائی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رفت این اعضا از جمله حمید بقائی به دلیل فساد اخلاقی ، توسط دکتر خجسته مدیر وقت رادیو از آنجا اخراج شدند که بار دیگر مشائی این اعضا اخراجی را به تیم مدیریتی خود در شهرداری و سپس میراث فرهنگی برد و در آنجا ، وی را مسئول دفتر خود کرد و زمانی که به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رفت وی را به قائم مقامی خود برگزید، قائم مقامی بقائی در سازمان میراث فرهنگی سبب شد تا پس از مشائی ، به ریاست آن سازمان گمارده شود. اما دلیل اخراج حمید بقائی توسط دکتر خجسته مدیر وقت رادیو تهران چه بود؟ حمید بقائی با دارا بودن زن و بچه ، دلباخته یکی از زیر دستان خود به نام «حسینی » می شود به صورتی که بسیاری از کارمندان رادیو متوجه این دلباختگی بقائی به خانم حسینی می شوند ، حدود یک سال روابط پنهانی آنها باعث حساسیت حراست معاونت صدا می شود که در حال حاضر پرونده این موضوع در اسناد بایگانی شده حراست صدا وجود دارد،پس از بازجوئی های خانم حسینی توسط حراست و علنی شدن پرونده در میان کارکنان رادیو ، دکتر خجسته اقدام به اخراج حمید بقائی می نماید و با شکایت حراست سازمان پرونده به دیوان عدالت اداری ارسال می گردد و حمید بقائی برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر و با دخالت افرادی چون مشائی اعلام می نماید که وی را صیغه کرده است و در حال حاضر از وی نیز بچه دارد ، به صورتی که مدت ها با خانواده همسر قبلی خود برای افتضاح اخلاقی که به بار آورده بود درگیری داشته است. نکته جالب این موضوع اینجاست که در زمانی که فشار بر روی خانم حسینی از سوی حراست زیاد شده بوده و بسیاری از کارمندان متوجه این رسوایی اخلاقی شده بودند این خانم برای دوستانش نقل میکند که " بقائی گفته است که در خواب امام زمان به ایشان گفته با این خانم ازدواج کن و از او بچه دار شو و وقتی وی (خانم حسینی) نسبت به این پیشنهاد اعتراض
با ۱۵۶ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


۱۹ فروردین ۱۳۹۰ هم میهنان عزیزم , برپایۀ خبر منتشرشده در بسیاری از رسانه های بین المللی، حملۀ اخیر نیروهای نظامی دولت عراق به اردوگاه اشرف به مرگ بیشماری از ایرانیان ساکن در این اردوگاه و زخمی شدن شمار بیشتری از آنان منجر شده است و بار دگر توحش چهرۀ کریه خود را به نمایش گذاشت و حقوق انسان های دربند را نادیده گرفت. پس از حملۀ پیشین نیروی نظامی عراق به این اردوگاه نیز، از ریخته شدن خون هم میهنانم اظهار تأسّف کردم و چنین حملۀ غیرقابل توجیهی را از مصادیق بارز تجاوز دولت عراق به حقوق بشــر، به نقض آشکار اصــول منشور سازمــان ملل متحد و قــراردادهای گونــاگون بین المللی دانستم. این بار نیز ضمن همدردی با خانواده هایی که عـزیزان خود را از دست داده اند، این رفتار ضد انسانی و اسف انگیز را محکوم می کنم. خداوند نگهدار ایران باد رضا پهلوی
با ۱۵۰ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


و باد از آنسوی دریاها، از دوردست افق، پیامی خونین آورد؛ ابرها گریستند، خورشید به ماتم نشست...
با ۱۳۰ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


وقتی میر حسین می حواهد اولین کشتی ساخت ایران را افتتاح کند، قیچی را بدست یکی از مهندسین می دهد و خودش کنار می ایستد اما احمدی نژاد وقتی می خواهد در ورزشگاهی که با دانش آموزان پر شده است سخنرانی کند اول از همه می پرسد: از ساعت چند منتظر من هستید؟ 12 11؟ 10؟ 9؟ 8؟ 7؟ آیا بنظر شما کدام یک مرد واقعی و مرد سیاست و خادم به ملت است و کدام یک بیمار روانی و مرد خیانت است؟
با ۱۲۲ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نداي سبز آزادي: خریدار خودروی محمود احمدی نژاد بیش از 1200 میلیارد تومان به شبکه بانکی ایران بدهکار است. گفته می‌شود وی با هماهنگی بقایی و کمک عبدالله گل توانسته است تا تحت پوشش این خطوط هواپیمایی (آتا) را بگیرد. وی در کارخانه‌های فولاد سهام دارد و قریب به هزار و دویست میلیارد به شبکه‌های بانکی کشور بدهکار است....خدايي اگه به من هم اين همه پول ميدادن لگن احمدي نژاد رو ملياردي ميخريدم.
با ۱۲۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


بنظر می‌رسد دستگاه امنیتی- اطلاعاتی حکومت جمهوری اسلامی ایران، برای داغ کردن تنور انتخابات، اینبار نسخه تازه‌ای پیچیده است. همه را برای بزک کردن مشایی بسیج کرده‌اند. منفورترین چهره‌های نظام را واداشته‌اند تا با دشنام به او، وی را مثلا محبوب قلوب گردانند! مشایی، یار، دوست و فامیل نزدیک احمدی‌نژاد از معتمدین دستگاه خلافت است و علی خامنه‌ای، مجتبی خامنه‌ای، مصباح یزدی وحسین شریعتمداری و تعدادی دیگر از دست‌اندرکاران از جمله امامان جمعه بدنام و نمایندگان با چهره کریه سیاسی قرار است در این نمایش مسخره، نقش مهم و درجه نخست را بازی کنند. اگرچه مردم دارای هشیاری لازم می‌باشند، اما ضرورت دارد، سناریوهای محتمل حکومت برای عوام‌فریبی‌ برملا شود! ابتدا با برگماری مشایی بعنوان معاون اول احمدی‌تژاد، چنین وانمود می‌کنند، علی خامنه‌ای که در آنزمان در اوج منفور بودن است، با این سمت او مخالف می‌باشد. با این حیله اولین قدم در جهت وجیه‌المله ساختن چهره مشایی برداشته می‌شود! سپس داستان اسلام ایرانی و مکتب ایرانی مطرح می‌شود و نمایش لوح کوروش و چفیه‌اندازی بر گردن سرباز شبیه‌سازی شده هخامنشی پیش می‌آید که معروف می‌شود طراح اصلی آن مشایی است. طوفان فحش، ناسزا و دشنام سرتاسر نمازهای جمعه را در می‌نوردد و پرده بعدی نمایش محبوب سازی به اجرا در‌می‌آید. نشان دادن او به عنوان طراح مذاکره با آمریکا واخیرا نیز قصه جشن‌های نوروزی و تخت‌جمشید و دعوت ازسران پاره‌ای از کشورها برای حضور در ایران برای بزرگداشت سنت نوروز مطرح می‌شود و با نسبت دادن همه این ابتکارها به مشایی اجرای پرده سوم این نمایش صورت می‌گیرد و دوباره چهره‌های منفور شروع به فحاشی می‌کنند! آخرتر اینکه رفتن او از کابینه محمود احمدی‌نژاد را اخراج از دولت به دلیل مخالفت علی خامنه‌ای با او، وانمود می‌کنند!***آری، حکومت نیاز دارد این نمایش را جلو برد تا شاید، قادر شود با فریبکاری شور انتخابات آینده را زیاد کند و عده‌ای از طرفداران خود، را به صحنه بکشاند. تاکید می کنم طرفداران خود، چرا که مخالفان حکومت و معترضان اصلاح‌طلب به تقلب انتخابات دوره گذشته، هرگزگول حکومت را نخواهند خورد!
با ۱۱۶ امتیاز و ۴۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبر فوری و مهم ، منتشر کنید .....................حکوم اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمانهای مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار بگیرند.
با ۱۱۳ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


واقعن بامزه است. دزدی که به دزد هدیه می دهد و خودش شاه دزد است و دزدان کوچکتر او را برگزیده امام زمان هم می دانند. ماجرای فروش خودروی محمود احمدی نژاد خاطرتان هست که چه شیادی کردند و چه خبرسازیهایی که بعله خودروی آقای کودتا 2.5 میلیارد تومان فروخته شد و پولش را قرار است بدهیم به مستضعفین و بهزیستی و ....!
با ۱۰۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هفته‌نامه ۹ دی متعلق به حمید رسایی نوشته که خریدار خودروی محمود احمدی‌نژاد در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی «آتا» را در اختیار دارد. این هفته نامه نوشته که این فرد در کارخانه‌های فولاد سهام دارد و قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه‌های بانکی کشور بدهکار است. گفته می‌شود که نامبرده جزو ۱۰ سرمایه دار بر‌تر کشور است
با ۹۱ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


مقامات ایرانی این گونه تبلیغ می کردند که پس از توصییه آن ها به بشار اسد ، مبنی بر عدم عقب نشینی و ندادن هیچ گونه امتیازی ، اوضاع سوریه آرام شده و باصطلاح فتنه در سوریه سرکوب شده است اما پس از تظاهرات دیروز مردم در شهر های مختلف وکشتار وحشیانه مردم توسط نیروهای امنیتی رژیم اسد ، امروز درشهر درعا یکی از بزرگترین تظاهرات تاریخ سوریه انجام شده است.
با ۹۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مصاحبۀ آیت الله منتظری در خصوص اعدام مخالفین( رادیو زمانه قسمت اول) حتما باید شنید. مرد بزرگی بود. یادش گرامی باد. آیت الله منتظری: انسان میتونه آزادانه نظرش رو بگه، دلیل نمیشه که وقتی یکی مخالف ماست را بگیریم و اعدامش کنیم.
با ۸۶ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


واقعاً چه شده است که بعد از یکسال و نیم رئیس دولت دهم به کنار گذاشتن اسفندیار رحیم مشایی رضایت داد و یار گرمابه و گلستان خود را که در نهان و آشکار از او بعنوان فردی متعهد و استکبارستیز و ولایتمدار یاد می کرد را از سرپرستی نهاد ریاست جمهوری کنار گذاشت . البته گذاشتن چهره هائی بر مسند کار و هدایت و فرمانبرداری آن شخص از افراد پشت پرده در دولت مهرورز کاری بی سابقه نیست ، پس از حکم حکومتی برای کنار گذاشتن مشایی از معاون اولی رئیس جمهور ناگهان چهره ای به جمع تیم احمدی نژاد پیوست که در انتخابات گذشته حامی کاندیداهای دیگر بود ، ولی رحیمی از آنجاکه متهم اصلی پرونده خیابان فاطمی که علاوه بر اختلاس مبالغ کلان در بیمه اقدام به قتل افرادی نیز کرده بودند است ، فردی ایده آل برای بازی نقش معاون اولی رئیس جمهور و انجام کارهای دیکته شده از طرف مشایی و در قبال آن فرار از دادگاه با حمایت دولت بود . حمید بقائی که ریاستش بر سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي ، بعنوان چهره در صحنه بود و در اصل تمامی تصمیمات از طرف مشایی به او ابلاغ می شد ، بعد از نشان دادنِ وفاداری و خوش خدمتی اش در طول ریاست سازمان میراث فرهنگی ، استعداد خود را برای ایفای نقش های مهمتر به اثبات رساند و همزمان معاون امور اجرايي رييس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري شد . نگاهی به مطالب سایت های همسو با جریان اصولگرا در چند روز گذشته و مطالب مرتبط دیگر شاید بهتر علت اینکار توسط احمدی نژاد را روشن کند : 17 فروردین سایت آزادی نیوز : داوود احمدی نژاد به یک دعانویس متوسل شد 19 فروردین سایت جهان نیوز: رئیس جمهور می توانست دستور رهبری درباره مشایی را اجرا نکند 19 فروردین سایت دولت یار : تولید بولتن های تخریبی علیه احمدی نژاد و مشایی ، روزانه شد 20 فروردین سایت فارس نیوز : نگذاريم تملق‌گويان احمدي‌نژاد را از ما بگيرند از طرفی اسفندیار رحیم مشایی بعنوان نزدیکترین و تاثیرگذارترین فرد بر روی احمدی نژاد ، نزدیکترین اقوام نسبی همسر اوّلش مقیم کمپ اشرف در عراق هستند و رضا گلپور هم چندی پیش اتهاماتی به وی وارد کرد که از طرف او بی پاسخ ماند. با توجه به موارد فوق و نزدیکی انتخابات مجلس ، به پشت پرده بردنِ مشایی برای خواباندن انتقادات و هموار کردن راه برای تصاحب کرسی های مجلس از طرف تیم احمدی نژاد کاری دور از انتظار نبود و بعلاوه صحت نوشته یکی از خوانندگان سایت عماریون درباره مشایی و نقشه او برای جذب آراء جریانی خاص بواسطه علی اکبر صالحی بیشتر از پیش نمایان می شود .
با ۸۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کلمه: در این مصاحبه رضا خندان از وضعیت روحی فرزندانش به ویژه پسر سه ساله اش نیما سخن گفت. اینکه این کودک سه ساله دلتنگی، وحشت، تنهایی، کابوس‌های وحشتناک و پرخاشگری همراه همیشگی اش شده. اینکه مانند اسرای جنگی با فرزندان نسرین برخورد می کنند اینکه او به خودش قبولانده که مامان نسرین دیگه نمی‌آید و بابت این با همه دعوا دارد و اینکه در آخرین ملاقاتی که بچه‌ها توسط ماموران پیش مادرشان می‌رفتند، جیب‌های نیما را گشته بودند و یک شکلات از جیب‌اش درآورده بودند تا مبادا به مادرش بدهد.... نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی بیش از هشت ماه است که در یکی از سلول های بند ۲۰۹ نگهداری می شود. او وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، ِ کودک‌آزاری و کودکان در معرض اعدام و خانواده های تعدادی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را برعهده داشته‌است. رضا خندان، همسر نسرین ستوده و دو فرزند خردسالش عید نوروز امسال را نیز بدون او گذراندند. بدون اینکه در تمام مدت تعطیلات نوروز بتوانند با او ملاقاتی داشته باشند. خبرنگار کلمه در مصاحبه با رضا خندان، همسر نسرین ستوده، از آخرین وضعیت این زندانی سیاسی که از حقوق اولیه یک زندانی هم محروم است جویا شده است . همچنین در این مصاحبه رضا خندان از وضعیت روحی فرزندانش به ویژه پسر سه ساله اش نیما سخن گفت. اینکه این کودک سه ساله دلتنگی، وحشت، تنهایی، کابوس‌های وحشتناک و پرخاشگری همراه همیشگی اش شده. اینکه مانند اسرای جنگی با فرزندان نسرین برخورد می کنند اینکه او به خودش قبولانده که مامان نسرین دیگه نمی‌آید و بابت این با همه دعوا دارد و اینکه در آخرین ملاقاتی که بچه‌ها توسط ماموران پیش مادرشان می‌رفتند، جیب‌های نیما را گشته بودند و یک شکلات از جیب‌اش درآورده بودند تا مبادا به مادرش بدهد . از آخرین وضعیت روحی و جسمی خانم ستوده بگویید آیا ایشان همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شوند؟ وضعیت روحی‌همسرم با وجود سنگین‌ترین فشارهایی که مخصوصا در تعطیلات عید به او وارد شد، خوب است ولی از نظر بینایی دچار مشکلاتی شده است اما به درخواستش برای مراجعه به چشم پزشک هم اعتنایی نمی کنند. آقای خندان ! با اینکه ماه ها از بازداشت همسرتان می گذرد اما هنوز ایشان به بند عمومی منتقل نشده اند؟ چرا ؟ بله .بازداشت همسرم وارد هشمتمین ماه‌اش شده است اما هنوز در بند ۲۰۹ است. آیا ایشان در سلول انفرادی نگهداری می شوند؟ در حال حاضر با یک زندانی دیگر نگه داری می شود ولی در روزهای پایانی سال بعد از اینکه هم سلولی اش آزاد شد، در انفرادی بود. در سال جدید هم با رفتن هم سلولی جدیدش دوباره تنها ماند که در اعتراض به این مساله مجبور به اعتصاب غدا شد و اکنون با زندانی دیگری هم سلول شده است. خانم ستوده نوروز هم به مرخصی نیامدند برای گرفتن مرخصی برای ایشان شما چه اقدامی کرده‌اید؟ یعنی می خواهم بدانم به چه مراجع قانونی مراجعه کرده اید وآنها چه پاسخی به شما داده اند ؟ من به مدت ۳ روز کامل در دادستانی حاضر شدم و یک نامه‌ی کلی در مورد شرایط بازداشت و ملاقاتها و دو فرم تقاضای ملاقات حضوری دادم، با وجود اینکه دادستان در مقابل ۳۰ نفر از خانواده‌ها گفت که تقاضا بدهید ملاقات حضوری می‌دهیم، ولی عملا نه تنها مرخصی و ملاقات حضوری ندادند بلکه ملاقات کابینی هم در ۱۵ روز فروردین به ما داده نشد. یعنی در ایام عید اجازه هیچ گونه ملاقاتی به فرزندان شما داده نشد و نوروز فرزندان کوچک شما نتوانستند مادرشان را ببینند ؟ حتی برای یک ثانیه هم مادرشان را ندیدند، چه به صورت حضوری و چه کابینی. حتی با وجود این که ۱۱ فروردین تعطیل رسمی نبود، درسالن ملاقات را بسته بودند و خانواده‌ها ۴-۵ ساعت پشت در سالن ملاقات ماندند، و هیچ کس هم جوابمان را نداد به طور مشخص باید خدمت شما بگویم که من به عنوان همسر ایشان در نزدیک به ۸ ماه بازداشت همسرم، یک ثانیه ملاقات حضوری نداشته ام شاید این طور بگویم بهتر باشد، من اصلا نمی‌دانم سالن ملاقات حضوری چه شکلی است.
با ۸۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


(به نقل از فیس بوک علی جوانمردی صدای آمریکا) بر اساس خبری کە از یک منبع موثق مرتبط با زندان سنندج بە دستم رسیدە ، جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمانهای مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار گیرند
با ۸۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در این کلیپ که توسط معترضان سوری ساخته شده است از احمدی نژاد در کنار دیگر دیکتاتورهای منطقه یاد میشود
با ۸۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در ادامه اعتراضات کارگری در استان خوزستان، روز پنجشنبه ١٨ فروردین ماه، یکصد تن از کارکنان حراست طرح‌های ساختمانی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، در محل فرمانداری این شهرستان با در دست داشتن پلاکاردهایی از جمله «ما را اخراج نکنید»، دست به تجمع و تحصن زدند. به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر، این تجمع آرام و مسالمت آمیز با دخالت ماموران یگان ویژه به خشونت کشیده شد تا جایی که استاندار خوزستان، رییس منطقه ویژه اقتصادی، فرماندار، رییس اداره اطلاعات، امام جمعه و فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر به محل مراجعه نموده و برای پیگیری مشکلات کارگران به متحصنین قول مساعد دادند. پیش از این در روز دوشنبه، ۱۴ فروردین نیز ده‌ها کارگر اخراجی دو شرکت ساختمانی در آبادان جهت بازگشت به کار در مقابل درب پالایشگاه این شهر تجمع کردند که یورش عوامل حراست و نیروی انتظامی به تجمع کنندگان را در پی داشت. این تجمع در پی آن صورت گرفته که مسئولان پالایشگاه آبادان اخیرا در راستای تعدیل نیرو اقدام به تصفیه حساب با برخی کارگران نموده‌اند. از سویی، کارگران فضای سبز، کارگران قسمت تعمیرات و خدمات و هم چنین برخی از رانندگان که با شرکت‌های پیمانی در پالایشگاه آبادان کار می‌کنند، بین سه تا شش ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و علیرغم وعده‌های وزارت نفت و مقامات مسئول، هنوز حقوق این کارگران پرداخت نشده است.
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


علی جوانمردی خبرنگار صدای آمریکا در سامانه فیسبوک خود خبر درناکی را منتشر کرده است: بر اساس خبری که از یک منبع موثق مرتبط با زندان سنندج به دستم رسیدە ، جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمان های مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار بگیرند. افزایش نگرانی ها در خصوص اجرای مخفیانه حکم اعدام حبیب الله لطیفی
با ۷۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی بیش از هشت ماه است که در یکی از سلول های بند ۲۰۹ نگهداری می شود. او وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، ِ کودک‌آزاری و کودکان در معرض اعدام و خانواده های تعدادی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را برعهده داشته‌است. رضا خندان، همسر نسرین ستوده و دو فرزند خردسالش عید نوروز امسال را نیز بدون او گذراندند. بدون اینکه در تمام مدت تعطیلات نوروز بتوانند با او ملاقاتی داشته باشند. خبرنگار کلمه در مصاحبه با رضا خندان، همسر نسرین ستوده، از آخرین وضعیت این زندانی سیاسی که از حقوق اولیه یک زندانی هم محروم است جویا شده است . همچنین در این مصاحبه رضا خندان از وضعیت روحی فرزندانش به ویژه پسر سه ساله اش نیما سخن گفت. اینکه این کودک سه ساله دلتنگی، وحشت، تنهایی، کابوس‌های وحشتناک و پرخاشگری همراه همیشگی اش شده. اینکه مانند اسرای جنگی با فرزندان نسرین برخورد می کنند اینکه او به خودش قبولانده که مامان نسرین دیگه نمی‌آید و بابت این با همه دعوا دارد و اینکه در آخرین ملاقاتی که بچه‌ها توسط ماموران پیش مادرشان می‌رفتند، جیب‌های نیما را گشته بودند و یک شکلات از جیب‌اش درآورده بودند تا مبادا به مادرش بدهد .
با ۷۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بر اساس خبری کە آقای علی جوانمردی انتشار داده تا ساعاتی دیگر ( بامداد یکشنبه ) حبیب لطیفی دانشجو ی زندانی کرد محکوم به اعدام ، اعدام میشود بر اساس خبری کە از یک منبع موثق مرتبط با زندان سنندج بە دستم رسیدە ، جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمانهای مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار بگیرند. بیوگرافی حبیب اللە لطیفی در زیر آمدە، علی جوانمردی.
با ۷۳ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


افشای اعدام حداقل 3700 نفر در سال 1390 به جرم قاچاق مواد‌مخدر و بی‌اطلاعی از وضعیت‌ 231 هزار و 217 نفر بازداشت‌شدگان مواد مخدر. دست‌گاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون آماری از اعدام‌هایی که سالانه به انجام می‌رساند را اعلام ننموده است. علت عمده عدم ارایه آمار توسط مراجع قضایی و تاکید این مراجع به عدم انعکاس آماری از اعدام در ایران تنها به علت فشارهای است که توسط نهادهای بین المللی درخصوص مجازات اعدام، به کشور ایران وارد می‌گردد. عدم ارایه آمار دقیق از اعدام‌ها باعث می‌گردد که دست‌گاه قضایی در استان‌های مختلف ایران به صورت کاملن پنهان و فله‌ای و سازمان‌یافته، مرتکبین جرایمی که مجازات آن‌ها اعدام است را به پای چوبه دار بدهد و اعدام نماید. در روز گذشته یکی از افسران عالی‌رتبه ستاد مبارزه با مواد مخدر در تماس تلفنی که با من داشت، اعلام نمود که تعداد حداقل سه هزار و چهارصد نفر در سال 1390 به اعدام محکوم شده و حکم بسیاری از آن‌ها اجرا شده است. این افسر عالی رتبه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «‌نسبت به جان انسان‌هایی که عمدتن بی‌گناه اعدام می‌گردند مسوولم و به دلیل شناختی که از شما داشته‌ام تصمیم گرفتم این موضوع مهم را با شما مطرح کنم. و امیدوارم پی‌گیری کنید تا جلوی اعدام‌های گسترده در ایران گرفته شود.» گفته‌های این افسر با وجدان، من را بر آن داشت تا نسبت به صحت و سقم این موضوع تحقیق بیش‌تری نمایم. با تنی چند از کسانی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر مشغول به کار بودند صحبت کردم. آن‌ها نیز به گونه ای ضمنی اعدام‌های فله‌ای در شهرهای مختلف ایران را تایید نمودند. اما از همه مهم‌تر و موثق‌تر اظهارات رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی بود که صحت اظهارات افسران ستاد مبارزه با مواد مخدر را به گونه‌ای تایید می‌کرد. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی انجام 1178 عملیات پلیسی در طول سال گذشته را که منجر به انهدام 1901 باند قاچاق مواد مخدر شد را تایید نمود. بنابراین اگر حداقل تعداد یک باند قاچاقچی مود مخدر را دو نفر فرض نماییم که بیش‌تر است تعداد آن‌ها 3802 نفر خواهد رسید بنابراین در سال 1389 حدقل 3802 نفر در معرض اعدام قرار داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها اعدام شده‌اند. در سال 89 تعداد‌ 89 نفر در راستای دستگیری افراد در رابطه با مواد مخدر کشته شده‌اند‌. آمار‌ها نشان می‌دهد که دست‌گاه قضایی در خصوص بازداشت‌شدگان مواد مخدر شفاف عمل نمی‌کند در حالی که هفتاد درصد پرونده‌های کیفری مطرح در دادگستری مربوط به مواد مخدر است اما اخبار این قشر گسترده در جایی منعکس نمی‌گردد.
با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


علی جوانمردی خبرنگار صدای آمریکا در سامانه فیسبوک خود خبر درناکی را منتشر کرده است: بر اساس خبری که از یک منبع موثق مرتبط با زندان سنندج به دستم رسیدە ، جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمان های مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار بگیرند.
با ۶۸ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نیروهای امنیتی سوریه در حمله به جمع معترضانی که برای تشییع جنازه کشته شدگان تظاهرات روز جمعه در شهر درعا گرد هم آمده بودند آتش گشودند. عمّار غرابی رییس سازمان ملی حقوق بشر سوریه،گفت چندین نفر در تیراندازی های امروز زخمی شده اند. به دلیل محدودیت های شدیدی که دولت سوریه بر رسانه ها اعمال می کند خبرهای بیشتری در این زمینه مخابره نشده است. روز جمعه دستكم ۲۲ نفر در حملۀ نيروهاى انتظامى به تظاهرات در شهر درعا كشته شده بودند.
با ۶۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بر اساس گزارشات رسیده از منابع موثق خبری و مرتبط با زندان سنندج ، جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمانهای مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار بگیرند.
با ۵۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دویچه وله: در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق‌بشر در جهان، بار دیگر جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ناقضان مهم حقوق‌ مردم شناخته شد. اعدام‌، سرکوب مخالفان، و نقض آشکار حقوق ‌پایه‌ای مردم همچنان در ایران ادامه دارد. گزارش سالانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق‌بشر در جهان در روز جمعه (۱۹ فروردین/۸ آوریل) در واشنگتن منتشر شد. در این گزارش بار دیگر از جمهوری اسلامی به خاطر نقض حقوق‌ بشر شدیداَ انتقاد شده است. ده‌ها صفحه از این گزارش به وضعیت حقوق ‌بشر و نقض مستمر آن در ایران اختصاص دارد. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به اعدام‌های اخیر در ایران، تصریح کرد که برخی زندانیان به منظور اعتراف‌گیری شکنجه شده‌اند. بنا به این گزارش، اعدام بیش از ۳۰۰ نفر در ایران به دلایل گوناگون از جمله اتهامات سیاسی صورت گرفته است. سازمان‌های حقوق‌بشری تعداد اعدام‌های ایران را بیش از آمار مذکور ارزیابی می‌کنند.
با ۵۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


صدای امریکا- شاهدان در سوریه می گویند نیروهای امنیتی روز شنبه به سوی فعالان اپوزیسیون در دو شهر آتش گشودند. یک روز پیشتر، مقامات و فعالان گزارش دادند ۳۵ تن در جریان نا آرامی های ضد دولتی کشته شدند. به گفته شاهدان در شهر درعا، نیروهای امنیتی به طرف سوگوارانی که در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری برخی از قربانیان روز جمعه شرکت کرده بودند تیراندازی کردند. درعا به کانون اعتراضات اپوزیسیون تبدل شده است و بیشتر کشتارهای روز جمعه در داخل یا نزدیکی آن روی داد. پیشتر در روز شنبه، شاهدان در بندر لاذقیه گفتند نیروهای امنیتی برای متفرق ساختن صدها معترض مخالف دولت گلوله های واقعی شلیک کردند. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که دست کم ۳۶ تن در اعتراضاتی در چندین منطقه سوریه کشته شدند. فعالان با نادیده گرفتن هشدارهای دولت علیه تظاهرات، خواهان برپایی اعتراضات بیشتری در روز شنبه شده بودند و مردم را دعوت کردند در پی خاکسپاری قربانیان خشونت های روز جمعه به خیابان ها بریزند. مقامات سوریه گروه های مسلح را مسئول خشونت دانستند و تلویزیون دولتی روز جمعه گزارش داد مهاجمان ۱۹ افسر پلیس را در درعا کشتند. در پی خونریزی، وزارت کشور سوریه در بیانیه ای اعلام کرد در اجرای قوانین و حفظ نظم «دیگر جایی برای ترحم یا شکیبایی» وجود ندارد. کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه ای خشونت در سوریه را محکوم کرد و دولت را به انجام «اصلاحات سیاسی معقول» فراخواند.
با ۵۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پنج وکیل دادگستری اکنون در زندان هستند. حداقل شش وکیل دادگستری دیگر احتمالا به زندان و محرومیت از حرفه وکالت محکوم خواهند شد. تعدادی دیگر از وکلای دادگستری پیشتر در بازداشت بوده اند یا از دانشگاه اخراج شده اند و بعضی نیز برای پرهیز از آزار و بازداشت ناگزیر از ترک کشور شده اند.عبدالکریم لاهیجی، نایب رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و رییس جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران امروز گفت: «دستگیری و آزار و ارعاب وکلای دادگستری بُعدِ دیگری از بی اعتنایی کامل دولتمردان ایران به موازین قانونی و موازین محاکمه عادلانه را تشکیل می دهد. دولتمردان ایران وکلای حقوق بشری را تنبیه می کنند و می کوشند از تعداد وکلایی بکاهند که آماده اند از قربانیانِ نظام آشکارا پر عیب و نقص قضایی، به ویژه از فعالان حقوق بشر و حقوق زنان، فعالان سندیکایی و دانشجویی، دفاع کنند. ما از گزارشگر ویژه سازمان ملل برای استقلال وکلای دادگستری و قضات می خواهیم برای پایان دادن به آزار و ارعاب وکلا در ایران ـ که به طور روزافزونی به خاطر عمل به حرفه شان قربانی می شوند ـ اقدام کند.» قاسم شعله سعدی، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه، در تاریخ 14 فروردین 1390 پس از پرواز از شیراز در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. شعله سعدی در سال 1381 نامه شدید اللحنی به آیت الله خامنه ای نوشته و صلاحیت مذهبی او برای احراز مقام رهبری را مورد تردید قرارداده و انتقادهای دیگری نیز مطرح کرده بود. در آن زمان او دستگیر شد و 36 روز در بازداشت ماند. دادگاه انقلاب اسلامی او را به اتهام «توهین به مقامات، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» محاکمه و در خرداد 1385 به 5/1 سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم در فروردین 1386 تایید شد. به نظر می رسد بازداشت اخیر او در ارتباط با این حکم باشد. شعله سعدی دو دوره نماینده مجلس بوده است و در سال 1388 از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری محروم شد. بسیاری از وکلای دادگستری، چه وکلای حقوق بشری و چه وکلای دیگر، درطی سال های اخیر به خاطر حرفه شان قربانی اذیت و آزار و پیگرد ناعادلانه بوده اند. وکلای دیگری که در حال حاضر در زندان به سر می برند: نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری، در تاریخ 13 شهریور 1389 دستگیر و در تاریخ 19 دی 1389 به 11 سال زندان، 10 سال محرومیت از حرفه وکالت و 10 سال محرومیت از سفر به خارج محکوم شد. محمد اولیایی فرد، وکیل حقوق بشری، در 11 اردیبهشت 1389 برای گذراندن یک حکم 1 ساله دستگیر شد. مائده قادری در تاریخ 12 اسفند 1389 در مشهد دستگیر شد و هنوز در بازداشت به سر می برد.جاوید هوتن کیان، وکیل مدافع سکینه محمدی آشتیانی متهم محکوم به سنگسار، در مهر 1389 دستگیر شد و تا این تاریخ در بازداشت به سر می برد. گفته می شود او به یکسال زندان و پنج سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است. اما هنوز روشن نیست که آیا او با اتهام های دیگری نیز روبروست یا خیر...
با ۵۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تظاهرات گسترده‌ای روز جمعه 8 آوریل که «جمعه ایستادگی» نامیده شد در بسیاری از شهرهای سوریه منجر به کشته شدن دست‌کم 22 تن از معترضان در شهر جنوبی درعا شده است.
با ۵۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خشونت های زیادی در سرتاسر سوریه دیده میشود که منجر به گزارش های متناقض در مورد تعداد قربانیان شده است .دور تازه اعتراضات در اعتراض به حکمرانی حزب بعث سوریه در دمشق از سرگرفته شد .این تظاهرات در چند شهر سوریه اتفاق افتاد ولی خونین ترین انها در درعا اتفاق افتاد تظاهر کنندگان ادعا میکنند 20نفر کشته شده اند .تلویزیون سوریه ادعا میکند 19 نیروی نظامی کشته شده اند و 75 نفر توسط توطئه گران مجروح شده اند .سازمان های حقوق بشر تعداد کشته شده گان را 115 تاکنون نفراعلام کرده است
با ۵۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ