کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

[farsibooks] Fw: مبارزه پرستاران بیهوشی در فرانسه

 



مبارزۀ پرستاران بیهوشی در فرانسه

95 درصد از حدود ده هزار پرستار بیهوشی در فرانسه از هفته ها پیش در مبارزۀ وسیعی ای در شکل اعتصاب، تظاهرات و اشغال در سراسر کشور شرکت کرده اند، مبارزه ای که همچنان ادامه دارد.

خواست های پرستاران بیهوشی عبارتند از: افزایش حقوق متناسب با تخصص و سختی کارشان، به رسمیت شناختن ارزش واقعی مدرک شان و بهبود شرائط کار.

مقامات رسمی و در رأس آنها وزیر بهداشت و درمان، بی مسئولیتی و نفرت خود را نسبت به پرستاران بیهوشی، این کارگران بهداشت و درمان عمومی، نشان داده اند. روز 18 ماه مه، حدود 2500 پرستار بیهوشی، ایستگاه راه آهن مونپارناس پاریس را اشغال کردند و مانع حرکت قطارها شدند. وزیر بهداشت و درمان از پذیرفتن نمایندگان پرستاران و شنیدن خواست هایشان خودداری کرده بود.

اشغال ایستگاه راه آهن مونپارناس و خطوط آهن آنجا موجب توقف کامل فعالیت این ایستگاه طی تقریبا یک روز شد و قدرت عمل متحد کارگران را نشان داد. شمار زیادی از نیروهای انتظامی با خشونت این پرستاران را از ایستگاه و ریل های راه آهن بیرون راندند.

دولت سرمایه داری فرانسه در ادامۀ تحمیل سیاست ریاضت کشی بر کارگران و زحمتکشان این کشور، هزینه های بهداشت و درمان، آموزش، تأمین اجتماعی و دیگر خدمات عمومی را کاهش می دهد، ولی نسبت به بانک ها و بنگاه های سرمایه داری گشاده دست است. مبارزۀ پرستاران بیهوشی فرانسه بخشی از مقاومت کارگران این کشور در برابر این سیاست حکومت است که می خواهد بحران سرمایه داری را با فشار به سطح زندگی کارگران و زحمتکشان برطرف کند.

***

برای دیدن دیگر تصاویر مبارزۀ این پرستاران لینک زیر را کلیک کنید

http://www.lemonde.fr/societe/portfolio/2010/05/18/la-gare-montparnasse-bloquee-plusieurs-heures-par-les-infirmiers-anesthesistes_1353658_3224.html

 

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ