کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

[farsibooks] Thursday 7 April 2011 Farvardin 18th 1390, Fwd: Best of Balatarin for 04/08/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=7730c5f733&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/4/7
Subject: Best of Balatarin for 04/08/2011
Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




یک مرد سی و شش ساله ایرانی در میدان دام در آمستردام خود را به آتش کشید و در بیمارستان درگذشت. هویت این فرد روشن نیست. او از هلند درخواست پناهندگی کرده بوده و درخواست او رد شده بوده است
با ۲۰۴ امتیاز و ۱۰۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پناهجوی 36 ساله ایرانی که دیروز در میدان مرکزی آمستردام خود را به آتش کشید در اثر شدت جراحات جان باخت. این پناهجو تقاضای پناهندگی اش رد و پرونده اش بسته شده بود. بسیاری از پناهندگان ایرانی در حال حاضر در خطر بازگرداندن به رژیم بربر ایران قرار دارند.دولت هلند امروز نیز یک هواپیما پر از پناهندگان عراقی را به آن کشور بازگرداند. برای هر خانواده سه پلیس و برای هر مجرد دو پلیس همراه این پناهندگان در هواپیما حضور داشتند. دولت هلند در تلاش است تا مقام اول نقض حقوق بشر در اروپا را به دست آورد.
با ۱۷۲ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ادوارنیوز: سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت و روزنامه‌نگار زندانی اهدا خواهد کرد. به گزارش سازمان گزارشگران بدون‌مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه‌نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. "احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است. گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از این انتخاب اعلام و ضمن تبریک به همه مدافعان حقوق‌بشر در ایران، هم‌صدا با یونسکو خواهان آزادی احمد زیدآبادی و دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران است.
با ۱۴۳ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یازدهم اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی کارگر، روز فریاد ملت ایران است. روزی که ایرانیان سبز از هر قشر و طبقه ای، متخد، دست در دست هم می نهد تا علیه ظلم و بیداد مضاعف قیام کنند…ما این تصمیم را پس از بررسی ۲۰۰ نظر و بیش از ۳۰۰ ایمیل ارسالی از سوی اعضا شبکه مجازی ۲۵ بهمن گرفته ایم. امیدواریم شوراها و نهادهای کارگری و غیرکارگری از این تصمیم مردمی پشتیبانی کنند.
با ۱۲۱ امتیاز و ۳۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ای ایرانیان دیدید و شنیدید که در مصر وقتی یک جوان خود را اتش زد برای اعتراض به دولت مصر دیدید چگونه دولت مصر سقوط کرد اینک ایرانیانی که اواره هستند در کشورهای اروپایی با این سرنوشت دچار میشوند و به خوسوزی و اتش زدن خود راضی میشوند کجاست ان ایرانیت من وشما کجاست ان عظم ایرانی بپا خیزید برای حمایت ایرانیان ای کسانی که در امریکا و اروپا با ارامش زندگی میکنید کجاست ان عظم ایرانیتان همینک وقت اعتراض ایرانیان است .بپا خیزی بپا خیزید
با ۱۱۳ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


عكس روزنامه اطلاعات30 خرداد 1360
با ۱۰۱ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خانواده مرحوم آیت الله منتظری به دیدار خانواده ی بهاره هدایت سخنگوی دربند دفتر تحکیم وحدت رفتند. به گزارش کلمه، جمعی از بانوان بیت مرجع فقید، مرحوم آیت الله منتظری، روز گذشته به دیدار خانواده بهاره هدایت فعال حوزه ی دانشجویی و زنان رفته و ضمن تبریک سالروز تولد وی، از صدور حکم سنگین وی ابراز تاسف کردند. طاهره منتظری در این دیدار با انتقاد از شرایط ایجاد شده برای رهبران جنبش سبز گفت که این روزها حصر آقایان موسوی و کروبی و همراهان راستینشان، خانم رهنورد و کروبی یاد آور دوران تلخ حصر مرحوم منتظری است. وی با اشاره به ترس حاکمیت از جنازه ها و با ابراز تاسف از واکنش نیروهای امنیتی در مراسم تشییع پیکر پدر میرحسین گفت سال گذشته درست مشابه همین برخورد در مورد همسر آقای منتظری تکرار شد و حاکمیتی که دم از اقتدار می زند این تناقض را که از یک مراسم تشییع وحشت می کند را نادیده می گیرد. دختر مرحوم آیت الله منتظری خاطر نشان کرد که متاسفانه این روندیست که سالیان پیش نیز در مورد آیت الله منتظری و تعداد دیگری از بزرگان انجام گرفت و متاسفانه در آن زمان با واکنش درخور توجهی مواجه نگردید. وی متذکر شد شاید اگر آن روزها با این قبیل ظلم ها برخورد قاطع تری می شد، امروز شاهد چنین اهانتی به بزرگان سیاست و اندیشه نبودیم.
با ۹۴ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


احمد زیدآبادی روزنامه نگار دربند ایرانی امروز از سوی سازمان یونسکو و گیامورو کانو برنده جایزه آزادی مطبوعات شد.
با ۹۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جمعي از شهروندان آذربايجاني در نامه ای درگذشت میر اسماعیل موسوی را به فرزند ارشد او میر حسین موسوی تسلیت گفتند. متن کامل این نامه که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است به شرح ذیل است: انا لله و انا اليه راجعون در اولين روزهاي سال جديد و همزمان با جوانه زدن دوباره اميدها ،خبر ناگوار درگذشت پدر گرامي جناب آقاي مهندس مير حسين موسوي ما را در غم و اندوه فرو برد،جانسوز تر آنكه با خبر شديم پدر در انتظار ديدار فرزند جان به جان آفرين تسليم كرد. اينجانبان عده اي از شهروندان آذر بايجاني ضمن عرض تسليت اين ضايعه به حضور جناب مهندس مير حسين موسوي فرزند دلاور اين ديار و خانواده ي محترم ايشان، از خداوند متعال براي مرحوم مير اسماعيل موسوي خامنه، مغفرت و براي بازماندگان عزيزشان صبر عاجل مسئلت مي نماييم. حسن ارك- چنگيز اروج زاده- آراز اسماعيلي- سارا اصلان آبادي- بهمن اعرابي- رحمت الله اميري- علي اميني رئوفي- ثريا با حجب- دكتر محرم باقري- دكتر سميه باقي زاده- دكتر امرالله بيات- جلال بيگدلي- علي پايون- يعقوب پزشكي فر- عباس پوراظهري- رامين پوراني- محمد پورحسن- فرزيا ثابتي- مهندس مجيد جابري-مهيندخت جابري- عذرا جابري- علي جاهد اورنگ- حامد جعفرزاده-فرزانه جليل زاده- عباس جمالي- امير حسين جهاني- سيد محمد چاوشي- اسماعيل چوپاني- مهندس سيد حسام الدين حسامي- سيد سجاد حسيني- مهدي خدادادي- لطيفه خراسانچي- حامد خيامي-مريم خيرخواه- لطيف خيري- مهندس محمد داديزاده- سعيد دژم پور- ابراهيم دشتي- خسرودليرپور- عباس دهقان نژاد- روح الله رحيم پور مطلق- موسي ساكت- علي سبحاني- دكتر احمد سلطاني آذر- دكتر علي اشرف سلطاني آذر- دكتر جليل شرابيانلو- علي شربياني- دكتر علي شيرواني- مهندس هدايت صادقي- محسن صادقي- دكتر صمد صباغ- عليرضا صرافي- اكرم ضيايي- حسن طيبي- دكتر كريم عابدي- مهندس جعفر عباسيان- دكتر محمد حسين غفارزاده- گوهر غفارزاده- مهندس حامد غفارزاده- ربابه فدايي- غلامحسين فرخي فر- دكتر غفار فرزدي- مهندس علي فريد يحيايي- امين فريد يحيايي- علي فهمي- رحيم قاسم زاده- اسد قرباني- سارا كاظمي- مسعود كريم زاد- مهندس جعفر كيوانچهر-محمد رضا متين- دكتر عليرضا مرشدي- وحيد منادي- قدرت منصوري- مهندس جواد ناصح- شاهين ناصري- مهندس حميد رضا ندايي- سعيد نعيمي- باقر نوبري- پيام نوري- حسام نوري- رضا نيازيان- بهنام نيك زاد- طاهر هنويي- رحيم ياوري- مهندس مجيد يعقوب زاده- نصرت الله شاهدي
با ۸۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


احمد زیدآبادی برنده جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو .در تاریخ ٧ آوریل – ١٨ فروردین سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زید آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است. رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. " احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است.
با ۸۴ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خودسوزی یک پناهجوی ایرانی در میدان "دام" در آمستردام. پناهجوی 36 ساله ایرانی که دیروز در میدان مرکزی آمستردام خود را به آتش کشید در اثر شدت جراحات جان باخت. این پناهجو تقاضای پناهندگی اش رد و پرونده اش بسته شده بود.
با ۸۲ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بعد از دیدن این ویدیو یاد سخنرانی ا.ن افتادم که می گفت: "اجراي عدالت گدا پروري نيست." خودتان قضاوت کنید.
با ۸۰ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


كاربران بالاترين فراموش نكرده اند كه ارگانهای سركوبگر جمهوری اسلامی در پی خيزش ٢۵ بهمن تلاش كردند تا کُرد دلیر، صانع ژاله را به عنوان شهيد بسيجی جا بزنند و كارت جعلی بسيج هم برای او صادر كردند. در همان موقع من با انتشار مطلبی با عنوان «دهان گشاد و سور زدن به حسین شریعتمداری»، نشان دادم كه الف. مينو سپهر نيز، با ماسک سبز، سعی می كند كه با درج مطالبی در سایتهای وزارت اطلاعات همين دروغ را جا بيندازد. كه البته اين توطئه به موقع افشا شد و از كار افتاد
با ۷۸ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ خود را به احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است. دینا سانگور رئیس هیات داوران در این باره اعلام کرده که «اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه‌نگار در جهت آزادی بیان، دموکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است.» به گفته سانگور «اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند.» ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو نیز با تائید تصمیم هیات داوران از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته هر چه زود‌تر احمد زید‌آبادی را آزاد کنند. بوکوار گفته است: «احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان، حق بنیادین بشر که پایه‌ دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است.» جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می‌-١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. احمد زیدآبادی در ٢۴ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد و در آذر ماه ١٣٨٩ از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به شش سال زندان و تبعید در گناباد و ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است.
با ۷۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یک ایرانی که پرونده پناهاندگی اش را دولت هلند بسته بود دیروز در میدان مرکزی آمستردام خودسوزی کرده و با اینکه به بیمارستان برده می شود، در بیمارستان به علت سوختگی شدید جان خود را از دست می دهد
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شعار مرگ بر دیکتاتور بر روی دیوار یکی از مدارس در شهرستان نیشابور
با ۷۵ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: – ١٨ فروردین سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زید آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است. به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. " احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است. گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از این انتخاب اعلام و ضمن تبریک به همه مدافعان حقوق بشر در ایران، همصدا با یونسکو خواهان آزادی احمدزیدابادی و دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران است
با ۷۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سحام‌نیوز: سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت و روزنامه‌نگار زندانی اهدا خواهد کرد. به گزارش سازمان گزارشگران بدون‌مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه‌نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. "احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است. گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از این انتخاب اعلام و ضمن تبریک به همه مدافعان حقوق‌بشر در ایران، هم‌صدا با یونسکو خواهان آزادی احمد زیدآبادی و دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران است.
با ۷۰ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ادوارنیوز: سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت و روزنامه‌نگار زندانی اهدا خواهد کرد. به گزارش سازمان گزارشگران بدون‌مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه‌نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. "احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است. گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از این انتخاب اعلام و ضمن تبریک به همه مدافعان حقوق‌بشر در ایران، هم‌صدا با یونسکو خواهان آزادی احمد زیدآبادی و دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران است.
با ۶۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جمعی از شهروندان آذربایجانی در نامه ای درگذشت میر اسماعیل موسوی را به فرزند ارشد او میر حسین موسوی تسلیت گفتند. متن کامل این نامه به نقل از ندای سبز آزادی به شرح ذیل است: انا لله و انا الیه راجعون در اولین روزهای سال جدید و همزمان با جوانه زدن دوباره امیدها ،خبر ناگوار درگذشت پدر گرامی جناب آقای مهندس میر حسین موسوی ما را در غم و اندوه فرو برد،جانسوز تر آنکه با خبر شدیم پدر در انتظار دیدار فرزند جان به جان آفرین تسلیم کرد. اینجانبان عده ای از شهروندان آذربایجانی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حضور جناب مهندس میر حسین موسوی فرزند دلاور این دیار و خانواده ی محترم ایشان، از خداوند متعال برای مرحوم میر اسماعیل موسوی خامنه، مغفرت و برای بازماندگان عزیزشان صبر عاجل مسئلت می نماییم. حسن ارک- چنگیز اروج زاده- آراز اسماعیلی- سارا اصلان آبادی- بهمن اعرابی- رحمت الله امیری- علی امینی رئوفی- ثریا با حجب- دکتر محرم باقری- دکتر سمیه باقی زاده- دکتر امرالله بیات- جلال بیگدلی- علی پایون- یعقوب پزشکی فر- عباس پوراظهری- رامین پورانی- محمد پورحسن- فرزیا ثابتی- مهندس مجید جابری-مهیندخت جابری- عذرا جابری- علی جاهد اورنگ- حامد جعفرزاده-فرزانه جلیل زاده- عباس جمالی- امیر حسین جهانی- سید محمد چاوشی- اسماعیل چوپانی- مهندس سید حسام الدین حسامی- سید سجاد حسینی- مهدی خدادادی- لطیفه خراسانچی- حامد خیامی-مریم خیرخواه- لطیف خیری- مهندس محمد دادیزاده- سعید دژم پور- ابراهیم دشتی- خسرودلیرپور- عباس دهقان نژاد- روح الله رحیم پور مطلق- موسی ساکت- علی سبحانی- دکتر احمد سلطانی آذر- دکتر علی اشرف سلطانی آذر- دکتر جلیل شرابیانلو- علی شربیانی- دکتر علی شیروانی- مهندس هدایت صادقی- محسن صادقی- دکتر صمد صباغ- علیرضا صرافی- اکرم ضیایی- حسن طیبی- دکتر کریم عابدی- مهندس جعفر عباسیان- دکتر محمد حسین غفارزاده- گوهر غفارزاده- مهندس حامد غفارزاده- ربابه فدایی- غلامحسین فرخی فر- دکتر غفار فرزدی- مهندس علی فرید یحیایی- امین فرید یحیایی- علی فهمی- رحیم قاسم زاده- اسد قربانی- سارا کاظمی- مسعود کریم زاد- مهندس جعفر کیوانچهر-محمد رضا متین- دکتر علیرضا مرشدی- وحید منادی- قدرت منصوری- مهندس جواد ناصح- شاهین ناصری- مهندس حمید رضا ندایی- سعید نعیمی- باقر نوبری- پیام نوری- حسام نوری- رضا نیازیان- بهنام نیک زاد- طاهر هنویی- رحیم یاوری- مهندس مجید یعقوب زاده- نصرت الله شاهدی
با ۶۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بالاخره در یک حرکت مثبت گروه 25 بهمن فیسبوک با 68600 عضو روز کارگر که 11 اردیبهشت است را روز فریاد و اعتراض نام گذاری کرد. همانگونه که میدانید در این 2 سال اعتراض جنبش اعتراضی ما جای کارگران زحمتکش خالی بوده و هست و اگر آنها هم به حرکت اعتراضی ما بپیوندند قطعا نیروی بیشتری بدست خواهیم آورد. بنابراین روز کارگر بهترین روز برای پیوند جنبش اعتراضی سیاسی سبز با جنبش اقتصادی کارگری مردم ایران است پس لذا تا این روز از بحث و تفرقه نظیر ترک و پارس و اسلام و کفر و استقلال و پرسپولیس و … پرهیز کنیم و با تمام وجود به تبلیغ و آگاه سازی برای این روز اقدام کنیم. یادمان نرود که با همین تبلیغ و شعار نویسی جمعیت انبوه 25 بهمن را همراه کردیم پس این وظیفه تک تک ماست که از همین امروز اطلاع رسانی را به صورت گسترده شروع کنیم.
با ۶۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


١٨ فروردین سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زید آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است. به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. " احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است. گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از این انتخاب اعلام و ضمن تبریک به همه مدافعان حقوق بشر در ایران، همصدا با یونسکو خواهان آزادی احمدزیدابادی و دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران است.
با ۶۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زید آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا خواهد کرد.. در تاریخ ٧ آوریل – ١٨ فروردین سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زید آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است. رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد. " احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتیش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌ها مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم." جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢٤ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است. گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را از این انتخاب اعلام و ضمن تبریک به همه مدافعان حقوق بشر در ایران، همصدا با یونسکو خواهان آزادی احمدزیدابادی و دیگر روزنامه‌نگاران زندانی در ایران است.
با ۵۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بیانیه سازمان عفو بین الملل: آذربایجانی ها در جریان اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه دستگیر شدند.در جریان یک تظاهرات مسالمت آمیز در روز دوم آوریل بر طبق گزارشات، قریب 70 شهروند آذربایجانی در تبریز و حدود 20 نفر دیگر در ارومیه در شمال غرب ایران دستگیر شده اند. تظاهر کنندگان درخواست میکردند که دریاچه ارومیه که بدلیل سد سازی در خطر خشک شدن قرار دارد نجات داده شود. بیشتر دستگیر شدگان آزاد شده اند اما از محل نگهداری حداقل 5 تظاهر کننده اطلاعی در دست نیست. تظاهرات در شهرهای تبریز، ارومیه و بنا به گزارشات در شهر های دیگری که آذربایجانی های ایران زندگی میکنند صورت گرفته و طی آن از مقامات ایرانی درخواست شده که سدهای رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه که در خطر خشک شدن میباشد باز شود. مشابه تظاهرات گذشته، شرکت کنندگان باخود بطری های آب به همراه آورده و آنها را در رودخانه های منتهی به دریاچه و یا خود دریاچه ریختند. آنان همچنین پلاکاردهائی با خود حمل میکردند که در آن شعارهائی از قبیل «سد ها را باز کنید و بگذارید تا آب به دریاچه بریزد»، «دریچه ارومیه آب ندارد و اگر آذربایجان همین الان بپا نه خیزد دیگر دیر خواهد بود» و «زنده باد آذربایجان» نوشته شده بود. در تظاهراتی که در تبریز در نزدیکی تلخه رود (آجی چای) صورت گرفت، پلیس لباس شخصی و نیروهای مسلح قریب 70 نفر را دستگیر و خیلی ها را مصدوم کردند. عده ای از دستگیر شدگان از جمله حبیب پورولی، جلیل علمدار میلانی، علی سلیمی، و سعید صیامی همچنان در بازداشت هستند. تظاهرات ارومیه در پارکی در داخل شهر صورت گرفت و بر اساس گزارشات رسیده، قریب 20 نفر از جمله سعید خیضیرلو در این شهر بازداشت شدند. بیشتر آنهائی که بازداشت شدند، احتمالاً، در فاصله 24 تا 48 ساعت آزاد شده اند. محل نگهداری آنهائی که هنوز در بازداشت بسر میبرند هنوز معلوم نیست. - درخواست از مقامات ایرانی تا به سرعت و بدون قید و شرط حبیب پورولی، جلیل علمدار میلانی، علی سلیمی، سعید صیامی و سعید خیضیرلو و معترضان دیگر را آزاد کنند. کسانی که در ارتباط با ابراز نظرات خود به طور مسالمت آمیز و شرکت در تجمعات صلح آمیز دستگیر شده اند و زندانی عقیده به حساب میایند. - اصرار به مقامات که هر چه سریعتر محل نگهداری آنان را مشخص کرده و اطمینان بدهند که آنان در معرض شکنجه و بدرفتاری های دیگر قرار نگرفته و به وکیل، اعضا خانواده خود و امکانات درمانی مورد نیاز دسترسی خواهند داست. - تاکید به مقامات که محدودیتهای غیر قانونی در مورد آزادی ابراز عقیده و تجمع و تشکل در ایران را لغو نمایند. رئیس قوه قضائیه استان آذربایجان شرقی حجت الاسلام شریفی قوه قضائیه آذربایجان شرقی مجتمع مرکزی ابتدای تپه ولی عصر تبریز-آذربایجان شرقی 5157733135 ایران فاکس: 009841133201109 رئیس قوه قضائیه استان آذربایجان غربی حجت الاسلام سید محمد علی موسوی قوه قضائیه آذربایجان غربی میدان انقلاب ارومیه،آذربایجان غربی ایران Email: info@dadgostary-ag.ir آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید و رونوشت ها به : دبیر کل، شورای عالی برای حقوق بشر محمد جواد لاریجانی شوری عالی برای حقوق بشر از طریق دفتر رئیس قوه قضائیه، خیابان پاستور، خیبابن ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران 1316814737جمهوری اسلامی ایران Email: info@humanrights-iran.ir آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید قابل توجه آقای محمد جواد لاریجانی رونوشت را به نماینده سیاسی ایران در کشور خود بفرستید. اگر درخواست خود راپس از پایان تاریخ بالا میفرستید لطفا با مسئول دفتر عفو بین الملل هماهنگ کنید.
با ۵۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بیانیه سازمان عفو بین الملل: آذربایجانی ها در جریان اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه دستگیر شدند.در جریان یک تظاهرات مسالمت آمیز در روز دوم آوریل بر طبق گزارشات، قریب 70 شهروند آذربایجانی در تبریز و حدود 20 نفر دیگر در ارومیه در شمال غرب ایران دستگیر شده اند. تظاهر کنندگان درخواست میکردند که دریاچه ارومیه که بدلیل سد سازی در خطر خشک شدن قرار دارد نجات داده شود. بیشتر دستگیر شدگان آزاد شده اند اما از محل نگهداری حداقل 5 تظاهر کننده اطلاعی در دست نیست. تظاهرات در شهرهای تبریز، ارومیه و بنا به گزارشات در شهر های دیگری که آذربایجانی های ایران زندگی میکنند صورت گرفته و طی آن از مقامات ایرانی درخواست شده که سدهای رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه که در خطر خشک شدن میباشد باز شود. مشابه تظاهرات گذشته، شرکت کنندگان باخود بطری های آب به همراه آورده و آنها را در رودخانه های منتهی به دریاچه و یا خود دریاچه ریختند. آنان همچنین پلاکاردهائی با خود حمل میکردند که در آن شعارهائی از قبیل «سد ها را باز کنید و بگذارید تا آب به دریاچه بریزد»، «دریچه ارومیه آب ندارد و اگر آذربایجان همین الان بپا نه خیزد دیگر دیر خواهد بود» و «زنده باد آذربایجان» نوشته شده بود. در تظاهراتی که در تبریز در نزدیکی تلخه رود (آجی چای) صورت گرفت، پلیس لباس شخصی و نیروهای مسلح قریب 70 نفر را دستگیر و خیلی ها را مصدوم کردند. عده ای از دستگیر شدگان از جمله حبیب پورولی، جلیل علمدار میلانی، علی سلیمی، و سعید صیامی همچنان در بازداشت هستند. تظاهرات ارومیه در پارکی در داخل شهر صورت گرفت و بر اساس گزارشات رسیده، قریب 20 نفر از جمله سعید خیضیرلو در این شهر بازداشت شدند. بیشتر آنهائی که بازداشت شدند، احتمالاً، در فاصله 24 تا 48 ساعت آزاد شده اند. محل نگهداری آنهائی که هنوز در بازداشت بسر میبرند هنوز معلوم نیست. - درخواست از مقامات ایرانی تا به سرعت و بدون قید و شرط حبیب پورولی، جلیل علمدار میلانی، علی سلیمی، سعید صیامی و سعید خیضیرلو و معترضان دیگر را آزاد کنند. کسانی که در ارتباط با ابراز نظرات خود به طور مسالمت آمیز و شرکت در تجمعات صلح آمیز دستگیر شده اند و زندانی عقیده به حساب میایند. - اصرار به مقامات که هر چه سریعتر محل نگهداری آنان را مشخص کرده و اطمینان بدهند که آنان در معرض شکنجه و بدرفتاری های دیگر قرار نگرفته و به وکیل، اعضا خانواده خود و امکانات درمانی مورد نیاز دسترسی خواهند داست. - تاکید به مقامات که محدودیتهای غیر قانونی در مورد آزادی ابراز عقیده و تجمع و تشکل در ایران را لغو نمایند. رئیس قوه قضائیه استان آذربایجان شرقی حجت الاسلام شریفی قوه قضائیه آذربایجان شرقی مجتمع مرکزی ابتدای تپه ولی عصر تبریز-آذربایجان شرقی 5157733135 ایران فاکس: 009841133201109 رئیس قوه قضائیه استان آذربایجان غربی حجت الاسلام سید محمد علی موسوی قوه قضائیه آذربایجان غربی میدان انقلاب ارومیه،آذربایجان غربی ایران Email: info@dadgostary-ag.ir آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید و رونوشت ها به : دبیر کل، شورای عالی برای حقوق بشر محمد جواد لاریجانی شوری عالی برای حقوق بشر از طریق دفتر رئیس قوه قضائیه، خیابان پاستور، خیبابن ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران 1316814737جمهوری اسلامی ایران Email: info@humanrights-iran.ir آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید قابل توجه آقای محمد جواد لاریجانی رونوشت را به نماینده سیاسی ایران در کشور خود بفرستید. اگر درخواست خود راپس از پایان تاریخ بالا میفرستید لطفا با مسئول دفتر عفو بین الملل هماهنگ کنید
با ۵۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پس از چند روز بحث و بررسی ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر را به عنوان روز فریاد مردم ایران اعلام کرد و از همگان درخواست کرده است تا علیه استبداد، متحد و دست در دست هم مبارزه کنند. «سایت خبری راه کارگر» ضمن استقبال از این اقدام، حمایت خود را از تظاهرات و مبارزات کارگران و زحمتکشان در اول ماه مه ،علیه استبداد و برای آزادی و احقاق حقوق حقه خود، قاطعانه اعلام می نماید و تمامی نیروها و فعالان جنبش کارگری و اردوی کار و زحمت را به حمایت فعالانه از این تظاهرات سراسری در اول ماه مه در ایران دعوت می کند.
با ۵۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


افزایش چندین برابری قبوض گاز باعث شوکه شدن بسیاری از مردم ایران شده است و خشم ناشی از این شوک و فشاری که روی قشر کارگر و ضعیف جامعه وارد میشود میتواند پتانسیل خوبی برای یک روز اعتراضی ما باشد. با اعلام شدن روز 11 اردیبهشت روز کارگر به عنوان روز کارگر فرصت بسیار خوبی برای همراهی اکثریت جامعه و اعتراض به وضع موجود محیا شده است. این میان فقط اطلاع رسانی خوب و دقیق ما است که میتواند جمعیت بسیار زیادی حتی بیشتر از 25 بهمن 89 را همراه سازد و مجدد تو دهنی بزرگی به دیکتاتور بزنیم. پس ما نباید این فرصت بسیار خوب را از دست بدهیم و وظیفه تک تک ماست اطلاع رسانی را شروع کنیم. هر کس به اندازه وسع خودش موظف است اطلاع رسانی در دنیای بیرون از اینترنت انجام دهد.کارهایی نظیر شعار نویسی روی دیوار و پول تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین پخش اعلامیه و پوسترهای سبز در سطح شهر و شعارهای شبانه میتواند روش های بسیار موثری برای اطلاع رسانی باشد. پس هر گونه کوتاهی از جانب ما به ضرر خودمان تمام میشود و باید حماسه 25 بهمن را در روز کارگر تکرار کنیم.
با ۵۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آقای احسان اله حیدری وکیل پایه یک دادگستری و عضو تمام وقت و رسمی هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد به دستور وزارت اطلاعات ، به دلیل درویش بودن و وکالت از دراویش گنابادی درمراجع قضائی ، اخراج شد.در نامه ای مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۸۹ معاونت آموزشی این دانشگاه ، بدون ذکر علت اخراج، به این درویش گنابادی اعلام شده که از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۰ رابطه استخدامی وی با دانشگاه قطع خواهد شد
با ۴۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


امروز، پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ماه، سازمان «یونسکو» اعلام کرد که جایزه‌ی جهانی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۱ را به احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار زندانی ایرانی اهدا کرده است. جایزه‌ی جهانی آزادی مطبوعات سازمان «یونسکو» و «گیامورو کانو» در سال ۱۹۹۷ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس شده است و هرساله در روز ۳ ماه مه (۱۳ اردیبهشت) به روزنامه‌نگار، نهاد رسانه‌ای یا سازمان غیردولتی فعال در حوزه‌ی رسانه‌ای که از حق آزادی مطبوعات دفاع کرده و در این راه تلاش کرده و متحمل هزینه شده، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه نیز از سوی دولت‌های عضو یونسکو، سازمان‌های جهانی یا محلی مدافع حقوق بشر و آزادی بیان یا فعالان شناخته‌شده‌ی حقوق بشر معرفی می‌شوند. ایرنا بوکوآ، مدیر کل «یونسکو»، ضمن اعلام خبر اهدای جایزه‌ی سال ۲۰۱۱ به احمد زیدآبادی، گفت: «احمد زیدآبادی در همه‌ی دوران فعالیت مطبوعاتی خود شجاعانه از آزادی بیان، آزادی مطبوعات و حق بنیادین انسان که مبنای دیگر آزادی‌های مدنی است دفاع کرده و جامعه‌ای آزاد بر مبنای تساهل و تسامح را خواستار شده است».
با ۴۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اقدام فوری در جريان يک تظاهرات مسالمت آميز در روز دوم آوريل بر طبق گزارشات، قريب ۷۰ شهروند آذربايجانی در تبريز و حدود ۲۰ نفر ديگر در اروميه در شمال غرب ايران دستگير شده اند. تظاهر کنندگان درخواست ميکردند که درياچه اروميه که بدليل سد سازی در خطر خشک شدن قرار دارد نجات داده شود. بيشتر دستگير شدگان آزاد شده اند اما از محل نگهداری حداقل ۵ تظاهر کننده اطلاعی در دست نيست. تظاهرات در شهرهای تبريز، اروميه و بنا به گزارشات در شهر های ديگری که آذربايجانی های ايران زندگی ميکنند صورت گرفته و طی آن از مقامات ايرانی درخواست شده که سدهای رودخانه های منتهی به درياچه اروميه که در خطر خشک شدن ميباشد باز شود. مشابه تظاهرات گذشته، شرکت کنندگان باخود بطری های آب به همراه آورده و آنها را در رودخانه های منتهی به درياچه و يا خود درياچه ريختند. آنان همچنين پلاکاردهائی با خود حمل ميکردند که در آن شعارهائی از قبيل «سد ها را باز کنيد و بگذاريد تا آب به درياچه بريزد»، «دريچه اروميه آب ندارد و اگر آذربايجان همين الان بپا نه خيزد ديگر دير خواهد بود» و «زنده باد آذربايجان» نوشته شده بود. در تظاهراتی که در تبريز در نزديکی تلخه رود (آجی چای) صورت گرفت، پليس لباس شخصی و نيروهای مسلح قريب ۷۰ نفر را دستگير و خيلی ها را مصدوم کردند. عده ای از دستگير شدگان از جمله حبيب پورولی، جليل علمدار ميلانی، علی سليمی، و سعيد صيامی همچنان در بازداشت هستند. تظاهرات اروميه در پارکی در داخل شهر صورت گرفت و بر اساس گزارشات رسيده، قريب ۲۰ نفر از جمله سعيد خيضيرلو در اين شهر بازداشت شدند. بيشتر آنهائی که بازداشت شدند، احتمالاً، در فاصله ۲۴ تا ۴۸ ساعت آزاد شده اند. محل نگهداری آنهائی که هنوز در بازداشت بسر ميبرند هنوز معلوم نيست
با ۴۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
 

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ