کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

[farsibooks] روزجهانی کارگر ، روزِ رزم است؛ نه روزِ بزم

 


برخیز ! ای داغِ لعنت خورده

Special report - The West's unwanted war in Libya

 ضرورت کشف حقیقت درباره جنگ لیبی

بمناسبت فرا رسیدن اول ماه می روزجهانی کارگر،یک فیلم وچند مقاله برای دوستان ورفقای گرامی

گردآوری کرده ام. فیلم بزبان انگلیسی ست؛اما فکرنمی کنم برای آنانکه بزبان انگلیسی آشنائی ندارند

مشکلی بوجود آورد.چراکه تقریبأ محتوای آنها یکی ست. یعنی هردو از افشاء جنایات سرمایه داران

در لیبی ونیز ازسیاستهای جدید امپریالیست ها دربرابرانقلابات اجتماعی درخاورمیانه وآفریقا

سخن می گویند

این مجموعه به روشنی توضیح می دهد که چگونه سرنوشتِ نوع بشر،محیط زیست وبقای کره زمین

با سرنوشتِ طبقه کارگرجهانی گره خورده است؛بدین معنا که فقط پیروزی طبقه کارگرجهانی برطبقه

سرمایه دارجهانی ست که نجات انسانها را ممکن خواهد ساخت

این مجموعه همچنین به فعالان کارگری می آموزد که دراین ایام سخت،می باید هرقطعنامه کارگری را

که منتشرمی کنند،حتمن به سیاست های جدید امپریالیست ها درلیبی بطوراخص و دردیگرکشورهای

جهان بطوراعم،اشاره کنند. درغیراینصورت فاقدِ ارزش و اعتبار خواهد بود

امیدوارم این مجموعه مورد توجه دوستان،رفقا وهمه علاقمندان به سرنوشت وآینده بشریت وطبقه

کارگر جهانی قرار بگیرد

زنده باد همبستگی کارگران سرتاسرجهان

جهانگیر محبی

چهارم اپریل2011 برابربا پانزدهم فروردین1390

حمله به لیبی جنایت علیه بشریت است

نگارش:جمعی ازپناهجویان ایرانی درترکیه

سرمایه داری می خواهد با فریب و ترفند های گوناگون مردم انقلابی جهان را نقره داغ کند. با اعمال ددمنشانه و بهانه های واهی به کشور های مختلف حمله می کند تا مردم کشورهای مختلف از ترس جنگ و حملات نظامی اقدام به اعتراضات انقلابی و سرنگونی نظام های سرمایه داری و دست نشانده های سرمایه جهانی نکنند. تا از این رهگذردولت های دست نشانده و حافظ منافع سرمایه داری چند صباحی بیشتر زنده بمانند.  اکنون تراژدی جدیدی بدست جنایت کاران سرمایه داری در حال تکوین است ، می خواهند همان جنایاتی که علیه مردم عراق و افغانستان انجام دادند اکنون علیه مردم لیبی ادامه بدهند به نوکران خود مانند دولت های عربستان ، کویت ، قطر ،امارات متحده ای عربی و… پنهانی دستور می دهند اگر می خواهید سرنگون نشوید از امریکا و دیگر کشورهای متجاوز و جنایت کارچون او تقاضای حمله به لیبی را بکنید و این دیکتاتورهای دست نشانده سرمایه جهانی ضمن تقاضای تجاوز نظامی بر علیه لیبی حتی هزینه های حمله را نیز می پردازند و در تقسیم عمل تجاوز، عربستان نیز بخشی از ژاندارمی منطقه را به عهده می گیرد تا هم سرمایه داری جهانی را از سراشیب سر نگونی نجات بدهند و هم حکومت ننگین خود را طولانی تر نمایند.

بدین طریق نظام های سرمایه داری از چندین جهت طبقه کارگر را غارت و چپاول می کنند از یک سو برای فرافکنی اثرات بحران های مالی و انباشت کالاهای انبار شده بخصوص تسلیحات نظامی را با ایجاد جوجنگی به فروش می رسانند و بخشی از آن را نیز در حملات نظامی به کشورهای دیگر مانند عراق ، افغانستان و لیبی مصرف می کنند، تا انبار هایشان خالی شده مجددا" تولید کرده اقتصاد بیمار سرمایه داری را اندکی تسکین بدهند. از سوی دیگر تمامی زیر ساخت های کشور های مورد تجاوز را تخریب کرده و پس از اتمام تخریب همچون عراق و افغانستان حمله و غارت از نوع اقتصادی را به نام باز سازی شروع کرده و پیمانکاری های ساختن را به شرکتهای زیر شاخه خود واگذار می کنند در همین حال بوسیله عوامل غیر مستقیم خود شدیدترین ناامنیی را ایجاد کرده، نوع دیگری از چپاول و غارت را با نام پیمانکاری شرکت های خصوصی جهت بر قراری و حفظ امنیت به پیمانکاران (عوامل خودی) واگذار می نمایند.بنا براین همانگونه که از تخریب کشورها سود بردند از ساختنش نیز صدها بار بیشتر سود می برند و تمامی ساختار کشورها را بطور صد در صد به خود وابسته می کنند، همچنین نفت در لیبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحت کنترل تمام عیار خود در می آورند .از سوی دیگر با تجاوز به لیبی می توانند قذافی را بر داشته یک دیکتاتور دیگری بر مردم تحمیل کنند تا مردم فرصت پیش برد اعتراضات و قیام خود را با روند طبیعی نداشته باشند. چرا که اگرپروسه اعتراضات مردم  باروند طبیعی پیش به رود صد در صد بر علیه سرمایه داری خواهد بود در نتیجه سرمایه جهانی با حمله و تجاوز به لیبی می خواهد انقلاب و قیام مردم لیبی را در نطفه خفه کند. همچنین این تجاوزات را تمرینی برای سرکوب انقلابات در حال تکوین کشورهای چون تونس، مصر ، اردن ، یمن ، سوریه ، ایران و دها کشور دیگر قرار داده خود را با بهانه تراشی های گوناگون آماده می کند تا با انقلابات کارگری آتی مقابله کند.

  مردم انقلابی ، جوانان و کارگران!!!

  صدای پای انقلاب پر طنین و با صلابت به گوش می رسد ، به دشمن خوب نگاه کنید که چگونه ضد انقلاب به صورت تمام عیار در اشکال ارتجاع حاکم و شکست خورده و حکومت های سرمایه داری خود را برای سرکوب و مقابله با انقلابات آتی آماده کرده اند. پس ما نیز برای مقابله و کسب پیروزیهای پی درپی با نگاه به افق انقلابی، خود را مجهز و آماده کنیم.امروز برای تمامی بخشهای طبقه کارگر در تمامی کشورها سیبل مقابل همزمان سرمایه داری داخلی و جهانی است، باید هر دو را به یک اندازه دشمن دانسته و همزمان بر علیه هردو مبارزه کنیم. کارگران ، جوانان و مردم انقلابی در هر نقطه ای از جهان که هستند با هر توان ممکن باید حمله  به پایه ها و بخش های دم دستی سرمایه داری را در دستور روز خود قرار بدهند و بطور سازمانیافته با آن مبارزه نمایند.

ما ضمن محکوم کردن حمله و تجاوز به لیبی از تمامی مردم آزادیخواه و انقلابی جهان می خواهیم یک صدا علیه تمامی متجاوزین اعتراض کنند و با مهار جنگ اجازه ندهند قیام و انقلاب آتی مردم لیبی را بشکست کشانده یا از مسیر خود منحرف نمایند.ما حمله به لیبی را جنایت علیه بشریت دانسته و از مردم انقلابی می خواهیم سران دولت های متجاوز که به عراق ، افغانستان و لیبی حمله کرده اند را همراه با قذافی بعنوان جنایت کاران علیه بشریت به پای میز محاکمه بخوانند.ما از مردم انقلابی می خواهیم با اعتراضات و مبارزات گسترده عملی خود خواهان محاکمه اوباما بوش ، سارکوزی ، مرکل ،قذافی ، خامنه ای و… شده تا نگذاریم تراژدی های چون بالکان ، رواندا، عراق و افغانستان را در لیبی تکرار کنند. وهرچه سریعتر از قتل عام هزاران انسان  بدست و با نقشه جانیان سرمایه داری جلو گیری کنیم.

 هر چه سریعتر حمله و تجاوز به لیبی را قطع کنید.

 پایگاه های نظامی آمریکا باید از تمامی کشور های جهان بر چیده شود

 متخدانه به حمایت همه جانبه از خیزش های انقلابی مردم کشورهای مختلف بر خیزیم

 هر چه سریعتر نیروهای عربستان باید از بحرین خارج شوند.

منبع:سایت اتحاد کارگری

 http://www.etehad.se/artikel/3216

گاهنامۀ هنر و مبارزه

 3 آوریل 2011

 

لیبی، جنگ سری برای سازمان اطلاعاتی آمریکا

نوشتۀ مانلیو دینوچی

par Manlio Dinucci

منبع : http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=24086

Mondialisation.ca, Le 1 avril 2011

 دیروز نیویورک تایمز نوشت : «در حالی که رئیس جمهور اوباما اعلام کرده است که هیچ یک از یگان های نیروی زمینی ایالات متحده در جبهۀ لیبی شرکت نخواهند کرد، گروه هایی از مأموران سازمان اطلاعاتی آمریکا – سیا – بیش از چند هفته است که در حال انجام مأموریت هستند». مأمورانی که تعداد آنها هنوز مشخص نیست، همان مأمورانی هستند که «در مرکز سرویس جاسوسی در تریپولی انجام وظیفه کرده بودند» و تعداد دیگری تازه وارد نیز دیده می شود. قذافی در سال 2003 به سازمان اطلاعاتی آمریکا، سیا، اجازه داده بود که ناظر وضعیت برنامۀ نظامی هسته ای لیبی باشند و قطع نظر از آن و منتقل ساختن ابزارآلات مرتبط به ساخت بمب اتمی را تحت نظر داشته باشند. «این مأموران متعاقبا با مأموران اطلاعاتی لیبی دوباره ارتباطات خود را برقرار کردند»، تا «چند هفتۀ پیش، رئیس جمهور اوباما، مخفیانه به سازمان اطلاعاتی دستور داد که به شورشیان لیبی اسلحه و کمک های دیگری برسانند». مأمورین سازمان اطلاعاتی که در لیبی فعالیت می کنند «نیروی سایه» ای را تشکیل می دهند که با مأموران بریتانیایی و دیگران، به شکل تمام عیار ارتش زمینی سایه اسایی را نشکیل می دهند که قطعنامۀ 1973 را نقض می کند. این اتش سایه دو وظیفۀ مشخص دارد. پیش از همه، «تماس گرفتن با شورشیان برای شناسایی رهبران گروه ها و نسبت آنها با یکدیگر». آدمیرال جیمز استاوریدیس که فرماندهی نیروهای ایالات متحده و ناتو در اروپا را به عهده دارد، در اجلاسی در سنا اعلام کرد که شواهدی در دست که نشان می دهد که اعضای القاعده بین نیروهای شورشگر نفوذ کرده اند. به همین علت می بایستی به گروه هایی اسلحه و اموزش داد که معتبر باشند، یعنی برای منافع آمریکا و هم پیمانان اصلی مفید باشند(فرانسه و انگلستان)، و دیگرانی که اطمینان کافی به آنها وجود ندارد، باید از برنامه حذف شوند. فرانسه اعلام کرد که برای تحویل اسلحه و آموزش آماده است، نیروهای ویژۀ بریتانیایی نیز از هم اکنون در لیبی به سر می برند. در عین حال، مأموران آمریکایی و کشورهای هم پیمان مأموریت دارند تا به وسیلۀ نشانه گر لیزی قابل حمل، برای خلبانان بمب افکن ها مکان های مشخصی را در منطقۀ شهری به عنوان هدف نشانه گذاری کنند. اطلاعات ارسالی توسط مأموران به اطلاعات جمع آوری شده توسط هواپیماهای جاسوسی افزوده می شود. هواپیماهای جاسوسی از انواع مختلف به کار گرفته شده اند  (به تصاویر زیر نگاه کنید)

RQ-4 Block 40 Global Hawk


U2 هواپیمای جاسوسی


Jstars


Rc135


Rc 135

این هواپیماها از هفته ها پیش از حملۀ هوایی و دریایی، در آسمان لیبی  برای شناسایی اهداف و جمع آوری اطلاعات در پرواز بودند. هواپیماهای «گلوبال هاوک» (در نخستین تصویر در بالا) که مجهز به سامانۀ هدایت از راه دور می باشد، در این عملیات نقش مرکزی را به عهده داشته و از سیگونلا در سیسیل به پرواز در می آید و اطلاعات را مستقیما  به مرکز فرماندهی می فرستد. مرکز فرماندهی اطلاعات را به یکی از هواپیماهای آواکس، که از تراپانی در سیسیل برخاسته منتقل می کند، که متعاقبا اطلاعات را به بمب افکن ها ارسال می کند.

هواپیمای بی سرنشین -پرداتور

«پرداتور» و هواپیماهای بی سرنشین مسلح به موشک که در افغانستان و پاکستان نیز به کار بسته شده ، همیشه آمادۀ پرواز هستند.

گزارشات نیویورک تایمز نشان می دهد که تمهیدات نظامی خیلی پیش از منازعات درونی و پیش از حملۀ ناتو انجام گرفته بوده است، و تنها به عملیات نظامی که امروز می بینیم منحصر نیست. نمی دانیم آیا ایتالیا و یا فرانسه با این نیروهای سایه در لیبی همکاری داشته اند یا نه. ولی رئیس جمهور اوباما از رئیس جمهور ایتالیا و نخست وزیر برلوسکنی عمیقا به خاطر پشتیبانی های قاطعانه در عملیات متفقین در لیبی و از صلاحیت ایتالیا در منطقه قدر دانی به عمل آورده است. بی گمان صلاحیتی که یگان های ایتالیایی در سال 1911 در لشگر کشی به تریپولی نشان دادند غیر قابل انکار است.

+ نوشته شده در 2 Apr 2011ساعت 6:40 بعد از ظهر توسط گاهنامۀ هنر و مبارزه | نظر بدهید
این شعارما دراول ماه می1390است:مازیرخط فقریم،بجنگ تا بجنگیم
روزجهانی کارگر را چگونه برگزارکنیم؟
درآمریکا
پنجاه ونه میلیون نفر بیمه خدمات پزشکی ندارند
پنجاه  و دو  میلیون نفر در  فقر زندگی می کنند
چهل و دومیلیون نفربا کوپن غذا زندگی می کنند
پانزده میلیون نفر بیکارند
هفت میلیون نفربه خاطرعدم توانائی درپرداخت وام بانکی،خانه خود را ازدست داده اند
بانک مرکزی قیمت گاز و مواد غذائی را افزایش داده است
درچندین ایالت هزاران کارگربخاطر دست یافتن به حقوق خود ازجمله داشتن بیمه درمانی
بازنشستگی و افزایش دستمزد، دست به تظاهرات زده اند
اتحادیه های کارگری4 اپریل را روز تظاهرات سراسری اعلام کرده اند
 

تکثیراز جهانگیر محبی

ارسال به: اعضای گروه یاهو،گوگل،شخصیتهای سیاسی-اجتماعی-اقتصادی-فرهنگی

هنری،سازمانها،احزاب،نشریات،رادیوها،تلویزیونها،انجمنهای

زنان-دانشجویان-دانش آموزان-معلمان-روزنامه نگاران

وبلاگ نویسان-نویسندگان،سندیکاهای کارگری

و سایت ها در داخل و خارج از کشور

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ