کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

Re: [farsibooks] Fw: [Sineh] -:|:- دلیل عقب ماندگی ؟

 

با درود بر شما

اقای لطفی، بنده گفتم از نقاط ضعف اسلام اینه، اما نگفتم اسلام یا دین کلا یه نقطه ضعفه، اسلام هم مانند هر دینی نقاط قوتی داره، انسانها امروزه به سطحی از اگاهی رسیدند که دیگه نیازی به مرجع تقلید و فقیه عادل و از این جور حرفا ندارند همان طور که در ژاپن می بینید، همه با هم کمک میکنند تلاش میکنند ایثار میکنند دیگه نیازی ندارند منتظر یکی باشند تا پس از هزار سال بیاد نجاتشون بده، این خودشون هستند که تلاش میکنند و زندگی شونو میسازند و صلح و صفا رو برای جامعه خودشون به ارمغان میارند نیاز به منجی موعود ندارند.

شاید شما انتقاد بنده رو به کل دین تعمیم داده باشی، و کلا بنده رو به عنوان منتقد سرسخت دین شناخته باشی، اما اگر بنده منکر معجزهای به نام قرآن، شق القمر و ... باشم هرگز منکر

اتحادی که محمد برای مسلمین به ارمغان اورد نیستم، اون چیزی که در دین اسلام بیشتر از قران به معجزه شباهت دارد اتحاد مسلمانان است نه خود قران، درواقع معجزه محمد اتحاد بود نه قرآن.  

 این دیگه خیلی فهمش راحته: در خیلی از جوامع امروز بشری قرانی وجود نداره اما زندگیه بسیار ایده الی دارند رمزش هم اتحادیه که بین اونها برقراره و اصولا جوامع پیشرفته بشری که در بین اونها ارزشهای اخلاقی متعال رواج پیدا کرده،برخلاف دروغ هایی که علمای اسلام به ما تحویل میدهند و اونها رو بی بند وبار جلوه میدن، تمایلی برای گرایش به اسلام ندارند و شاید اسم محمد و 12 امام ما رو نشنیده باشند ولی سطح زندگی بالایی دارند، فقط اینکه تصوری از اینده بهتر برای جامعه خودشون دارند نه تصوری از گذشته و سعی در پیاده سازی اون اینده در جامعه خودشون دارند نه اینکه گذشته رو پیاده سازی کنند،تمام تلاشتون اینه که 1400 سال پیش رو در جامعه امروز پیاده کنید، نمونه اش همین احادیثی که مثال زدید مربوط به چند سال پیشه؟ یعنی در بین این همه ادم زنده امروزی یه دونه ادم حسابی پیدا نمیشه که شما از 1000 سال پیش مثال میزنید؟ میدونید چرا کشور ما همین چهل سال پیش این همه پیشرفت داشت؟ چون الگوی زنده و ادم حسابی داشت  امثال دکتر شریعتی ها، پرفسور حسابی ها  ... حله داداش؟
یا بازم بگم؟

 

خدا نگهدارت


--- On Mon, 4/4/11, Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com> wrote:


From: Alireza lotfi <a_lotfi2000@yahoo.com>
Subject: Re: [farsibooks] Fw: [Sineh] -:|:- دلیل عقب ماندگی ؟
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Monday, April 4, 2011, 12:57 AM

 
با سلام
دوست عزیز کجای دین گفته کارتون رو درست انجام ندید؟ این از ضعف دین نیست از بد فهمیدن ماست. همه قرآن دعوت به تفکر و تعقله. این ما هستیم که به جای کار درست کار کردن ئوست داریم همه مشکلات رو به گردن یکی دیگه بندازیم این از عادات ماست. در ذیل من یک بحث کوچکی از درست کار کردن رو میذارم و ادامه رو لینک می دم که بخونید.

حدیثی از صادق آل محمّد(ع)  در تفسیر یک ایه قرآن. نخست از این ایه آغاز می‌کنیم:

الّذی خَلَقَ المَوتَ و الحیاةَ لِیبلُوَکُم أحسَنُ عَمَلاً.


خداوند، مرگ و زندگی را بیافرید تا شما را بیازماید که کدام یک کاری بهتر می‌کنید.

از امام صادق(ع) درباره ایه مزبور، روایت شده است:

لیس یعنی أکثر عملاً ولکن أصوبکم عملاً.


مقصود، عمل بیشتر نیست، بلکه عمل بهتر است.

همچنین پیامبر خدا(ص) فرموده است:

إنّ الله تعالی یحبّ مِن العاملِ إذا عَمِلَ أن یحسِن.


خداوند، دوست دارد که هر کارگزاری که کار می‌کند، نیکو کار کند.

نیز آن حضرت در حدیثی دیگر فرموده است:

إنّ الله تعالی کتب الإحسان علی کلّ شیء.


خداوند، در هر کاری، نیک انجام دادنِ آن را فرمان داد.

کلیدواژه این احادیث، «احسان» است. احسان در این احادیث به معنی «کار نیک کردن» نیست؛ بلکه به معنی «نیک کار کردن» است. یعنی هر کس کاری می‌کند، باید آن را نیک (درست و استوار و محکم)، انجام دهد. شاهد، این که در برخی احادیث به جای کلمه احسان، «اِحکام» و «اِتقان» آمده است. شاهد دیگر، این که در ادامه همین حدیث آخر آمده است: «هر گاه حیوانی را ذبح می‌کنید، درست ذبح کنید. کارد را خوب تیز کنید و ذبیحه را راحت سازید».
http://www.hawzah.net/hawzah/magazines/magart.aspx?id=52708



From: bahador taslimian <bhd172002@yahoo.com>
To: farsibooks@yahoogroups.com
Sent: Fri, April 1, 2011 9:20:38 PM
Subject: Re: [farsibooks] Fw: [Sineh] -:|:- دلیل عقب ماندگی ؟

 

یا درود بر شما دوست عزیز

این مطلبی رو که اشاره کردید از نقاط ضعف اساسی دین اسلامه، از یک طرف اسلام ادعای روشنفکری داره و انسانها رو به گردش در زمین و تفکر در نشانه های خلقت دعوت میکنه اما از طرف دیگه با این نوع خرافات جلوی تفکر و تعقل رو میگیره، یا مثلا صدقه بدید تا از بلایا یی که نازل میشود در امان بمانید خب اگر قراره با صدقه از بلایای طبیعی همچون زلزله و طوفان و سیل و عیره در امان بمانیم دیگه چه نیازی به علم و دانش داریم تا اماکن ضد زلزله وضد سیل و ... بسازیم

به جای اینکه جاده هامون رو استاندارد درست کنیم، اتومبیل هارو با بالاترین سطح استاندارد های محافظتی و امنیتی بسازیم به جاش صدقه میدیم.اینها مواردی است که اسلام با رهنمودهایش جلوی تعقل و تفکر رو میگیره.

 بریم به ژاپنیها هم صدقه رو یاد بدیم ؟ خوبه نه؟

 
موفق باشید



--- On Thu, 3/31/11, farzan <farzadiq@yahoo.com> wrote:


From: farzan <farzadiq@yahoo.com>
Subject: [farsibooks] Fw: [Sineh] -:|:- دلیل عقب ماندگی ؟
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Thursday, March 31, 2011, 8:01 PM

 


best regard

--- On Wed, 3/30/11, hamed2352 <hamed2352@gmail.com> wrote:

From: hamed2352 <hamed2352@gmail.com>
Subject: [Sineh] -:|:- دلیل عقب ماندگی ؟
To:
Date: Wednesday, March 30, 2011, 10:34 AM

 



 

صحبت یکی از دوستان که دوست داشتم همه بشنون :

 

ایران كه بودم یه دوستی داشتم به اسم نوید كه ۲ سال پیش جلو در خونشون کامیون لهش کرد و در ۲۵ سالگی جوانمرگ شد. پارسال كه ایران بودم رفتم سراغ پدر و مادرش، هر دو تا شون ۳۰ سال پیرتر شده بودن، به قول خودشون کمرشون شکسته بود. کارشون شده بود گریه زاری، خوندن فاتحه، دادن نذر، حاضر دائمی تمامی جلسات قرآن بودن، آخر هفته پول بود كه به قرآن خوانها میدادن كه سر قبرش قرآن بخونن. میگفتن مردن پسرشون اینا رو به خدا نزدیک کرده برای اینکه خواست خدا بوده. اینو داشته باشین، یک سال پیش همین بلا تو هلند سر یه هم خیابانی کافر اومد. اونم بچه نازنینش با ماشین جلوی در خونه تصادف کرد اما باباش به جای فاتحه خوندن شروع به نامه نگاری با شهرداری و شورای شهر و کار رو کشید به روزنامه ها و آخرش ثابت کرد كه این خیابون از نظر شهرسازی برای بچه ها امن نیست. نتیجه این شد كه کلی سرعتگیر و تابلو هشدار دهنده نصب شد تا دیگه این اتفاق تکرار نشه. فرق قضیه رو دارین؟ اون  میگه خواست خداست و دنبال دلیل اصلی نمیره در حالی كه این کافر دنبال دلیل زمینی میگرده وبا تلاشش کاری میکنه كه این اتفاق دیگه تکرار نشه.بعضي کشورها  برای این پیشرفت نمیکنن چون كه ۹۵% فعالیت مغزشون صرف حاشيه میشه



__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ