کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

[farsibooks] مراقب باز کردن حساب و انجام عملیان بانکی در بانک سامان باشید

مراقب باز کردن حساب و انجام عملیان بانکی در بانک سامان باشید

از یک مشتری ناراضی به هموطنانش

دوستان و هموطنان عزیرم اسم من فرزاد وزیریه و این یک نامه آگاهی دهنده است در مورد اتفاقاتی که برای من در بانک سامان افتاده و عملکرد این بانک که باعث شد این نامه رو بنویسم و به شما در مورد باز کردن حساب و انجام عملیات بانکی هشدار بدم، اگر حال ندارید بقیه این نامه رو بخونید بطور خلاصه براتون میگم که اکیدا به شما توصیه می کنم (این توصیه منه و میتونید اصلا گوش ندید) در این بانک حساب باز نکنید و اگر اونجا حساب دارید سریعا نسبت به انتقال اون به بانکهای دیگر اقدام کنید مخصوصا در مورد کارهای ارزی . بقیه همه دلایل و اتفاقاتی است که برای من افتاده که دارم به شما اطلاع میدم.

اولین و مهمترین دلیل برای فرار (حداقل از دیدگاه من) از بانک سامان برخورد کارمندانشه، مثلا اگر آخر های وقت برید ممکنه کارتون رو انجام ندهند و کلی هم قر بزنند که چرا دیر اومدی، حالا مهم نیست که شما نیم ساعته توی بانک الاف هستید، اونها دارند کارهای دیگر رو می کنند. این اتفاقیه که برای من در 23/12/86 افتاد. رفتم ارز بگیرم یک ساعت که نشست، تازه اولش هم پرسیده بودم، آخرش هرچه پول داشتم ازم گرفت بعد گفت ارز نداریم، پول هام هم توی بانک گیر کرد ارزم گیرم نیومد- شعبه آفریقا متصدی خانم عمادی. بعدش هم یک آقایی (پورکامی) با گردن کلفتی داد زد آقا زود باش می خواهیم صندوص رو ببندیم بامزه است ها هیچ کاری هم برام نکردند، یا مثلا خانم سغایی مسئول بانکداری الکترونیک که پشت صندوق با موبیل حرف میزنه. خلاصه هیچ دیلیلی نداره کار شما انجام بشه، در بانک سامان منتظر احترام نباشد. خلاصه برخوردی با من کرد این آقای گردن کلفت که شرم دارم بگ ولی جالبه که بگم اصلاً کار من رو انجام ندادند و فقط دادو بیداد کردند که چرا ما رو معتل کردی.

دومین دلیل که ممکنه برای شما جالب باشه گرفتن کارمزد (شاید بهتر باشه بهش بگیم باج) برای پس دادن پول خود شما است، این یکی با مزه است مثلاً شما 1000 یورو پول (فرقی هم نمیکنه اسکناس یا حواله) ریختین توی یک حسابی یک هفته بعد اومدین برش دارین باید یک کارمزدی بدین تا 1000 یورو رو پستون بدن باحاله ها.

سومین دلیل اینه که ممکنه شما بخواهید ارز خرید بکنید ولی اعتبار نداشته باشند تا حالا دوبار از دوبار 7/12و 23/12 برای من رخ داده منتظر دفه سوم نمیمونم خود این ماجرا شاید زیاد جالب نباشه ولی دلیلش جالب تره، زمانه که قیمت ارز درحال افزایشه مثل شب عید فردا ارز فروختن بهتر از امروز فروختنه پس ممکنه کاملاً تصادفی صرافی به شعبه ارز نده به شما بفروشه حالا شما یم ساعت هم هست که اونجا نشستید.

چهارمین دلیل اینه که ممکنه یکهو مثل 4/12/86 سیستم خراب بشه و هیچ دلیلی نداره شما بتونید پولتون رو بگیرید. و به جای معذرت خواهی میگن سیستم خرابه به ما چه برو فردا بیا. بابا این بانک سامان نمکدونه ها.

پنجمین دلیل موقع افتتاح حساب ارزی شما رو مجبور می کنند حساب ریالی باز کنید حالا چرا؟ میتونه دوتا دلیل داشته باشه یکی اینکو اون کار مزدهای بالا رو ازتون بگیرند دومیش اینه که خوب یکم هم ریال ته حسابتون باشه بانک باهاش کار کنه مگه اشکالی داره البته فراموش نکنید برای این کار باید به دو جای مختلف مراجعه کنید و دو برابر الاف بشید که البته اشکال نداره شما مشتری هستید آدم زیاد مهمی که نیستید.

شش خرابی ATM مثل 23/12/86 که البته ممکنه بگید این یکی بین بقیه بانکها هم متداوله ولی وقتی تعداد ATMها و شعب سامان رو  با بقیه مقایسه کنید شاید احساس کنید این بانکها به یکدیگه هم رحم نمی کنند برو ATM یک بانک دیگه پول بگیر.

هفتم اینکه در این روزها که همه با کارت ملی کار می کنند گویا بانک سامانی ها همچین چیزی رو نشنیدند و  عبارت "فقط اصل شناسنامه" رو ممکنه زیاد بشنوید. پس اگر خواستید اون طرف ها برید اصل شناسنامه یادتون نره، عقد نامه مادر بزرگتون رو هم ببرید شاید یکهو لازم شد.

در انتها ماده 10 مقررات حسابهای بانک سامان رو براتون می نویسم، اگر بانک تحت هر عنوان اشتباهاً یا من غیر حق وجه یا ارقامی به حساب مشتری منظور و یا در محاسبه هر نوع اشتباهی نماید، در موقع مجاز مختار است راساً به و مستقلاً و بدون انجام هیچگونه تشریفات اداری و قضایی در رفع اشتباه و برگشت، تامین و انتقال وجه واریز شده از حساب های مشتری اقدام تماید و تشخیص بانک نسبت به این امر معتبر بوده و صاحب حاصب یا حاصبان حق هرگونه اعتراض و ادعائی را به عمل بانک در هر جهت از خود سلب و اسقاط می نمایند. من حقوقدان نیستم ولی این به نظر من یعنی بانک هر کاری کرد مشتری هیچ اعتراضی نمی تونه بکنه، مثلا اگه فردا بگه من اصلا هیچ پولی تو حسابم ندارم من احتمالا باید برم التماس کنم شاید پولم رو پس گرفتم.

دوستان اطلاع رسانی وظیفه همه ما است در صورت امکان این نامه را برای دیگران هم بفرستید من چندبار قبل و چند بار بعد از عید حداقل به مدت یک سال حداقل ماهی یکبار این نامه رو ترجمه اش رو می فرستم تا تاثیر بیشتری داشته باشه دلتنگ نشید اگه چند بار این نامه رو گرفتید،  شاید اگر هرکدام از ما فقط چند دقیقه برای اطلاع رسانی به دوستانمون وقت بگذاریم دیگه حق هیچ مشتری ضایع نشه متشکرم.

فرزاد وزیری

me@farzadvaziri.com,farzad_vaziri@yahoo.com

ارسال به، گروه های اینترنتی، خبرگزاری های فارس، ایرنا،آریا،ریاست بانک مرکزی، روابط عمومی بانکهای ملی، سپه،صادرات،کارآفرین،ملت،اقتصاد نوین، اطاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، شورای اصناف کشور، روابط عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی شبکه خبر و...



Never miss a thing. Make Yahoo your homepage.

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Special K Challenge

Join others who

are losing pounds.

Cat Groups

on Yahoo! Groups

Share pictures &

stories about cats.

Lawn & Garden

on Yahoo! Groups

For all things

green and growing.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ