کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

[farsibooks] Fw: ژاندارم شدن یا تهدید شدن ، شما کدام را باور میکنید؟؟؟ [1 Attachment]

[Attachment(s) from ali allah included below]



 
 


ملک عبدالله : "به نظر من ایران مثل چند دهه قبل تمایل دارد تا به پلیس و ژاندارم منطقه خلیج فارس تبدیل شود. این کشور می خواهد حضورش در منطقه احساس شود."
 http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=70756
 
دکتر الشیجی می نویسد: سه دلیل عمده در تشریح نحوه تفکر استراتزیک ایرانیان و دلایل
نفوذ رو به گسترش آنها  در کشورهای اسلامی و عربی از افغانستان تا سواحل مدیترانه را می توان بر شمرد:
1- نخست ، دلایل تاریخی است . ایرانیان وارث قدرت یک  امپراتوری بزرگ ، با تمدنی ثروتمند و در عین حال  لرزانی هستند که قرن ها بر بخش عظیمی از جهان حکم می رانده است.
2- سیاست تاریخی ایران که قرن ها است آن را دنبال می کند تضعیف دیگر قدرت های منطقه با  همان سیاست قدیمی " تفرقه بینداز و حکومت کن " است .این سیاست ایران در قبال اعراب بسیار موثر بوده است.
3- ایران هم اکنون در حال یک بازی شطرنج بسیار پیچیده با آمریکا است (نه یک بازی بوکس ) از این رو تلاش دارد با گسترش نفوذ خود در کشورهای عربی منطقه ، کارت های بازی خود را افزایش دهد و از واشنگتن امتیاز بگیرد.
ایران تا کنون توانسته است از موضوعاتی چون برنامه اتمی ،افغانستان ،عراق، امنیت خلیج فارس،نفت ،حزب الله و حماس به خوبی به نفع منافع خود استفاده کند".
 
آقای بشير طرابلس، در مقابل اعتراض مقامات ورزشی ايرانی با لحنی تهديدآميز به آنها گفته است که در صورت گرفتن تصميم برای به ‌کارگیری نام خلیج‏ پارس، کشورهای عربی در بازی‌های تهران شرکت نخواهند کرد و به اين ترتيب انجام اين مسابقات بين الملل اسلامی منتفی خواهد بود.

 

خليج پارس يا المپيک اسلامی

گروه کشی  فدراسيون همبستگی کشورهای اسلامی  در مورد نام خليج پارس

و سکوت حکومت ايران

 

مردم گرامی ايران، در سراسر جهان

         خبری ناخوش به دست ما رسيده است که ضرورت دارد توجه بلافاصله ی شما را به آن جلب کنيم.

همانطور که می دانيد، مدتی است اعلام شده که بزودی «بازی‌های کشورهای اسلامی» ـ که نوعی «المپيک اسلامی» محسوب می شود ـ در تهران انجام گرفته و ايران ميزبان ورزشکاران کشورهای اسلامی خواهد بود.

بنا بر گزارش های رسيده از ايران، روز گذشته، و در اين ارتباط، آقای بشير طرابلس، رییس، و آقای محمد صلاح قذردر، دببرکل فدراسيون همبستگی «کشورهای اسلامی» (آی.اس.اس.اف) که به اتفاق همراهان خود، به منظور بررسی مقدمات اجرای اين مسابقات به تهران رفته، در ديدار خود با معاون رئيس جمهور و  رييس سازمان تربيت بدنی کشور، پيامی را از جانب کشورهای عربی تسليم اين مقامات کرده که طی آن به  مقامات ورزشی ايران اطلاع داده است: «کشورهای عربی مشترکاً خواستار آن شده اند که در همه ی بروشورها، تصاویر و نقشه‏ها و پوسترها و همچنین مدال‏های اين بازی‌ها نام خليج پارس بصورت «خليج» و  يا «خليج عربی» ذکر شود.»

آقای بشير طرابلس، در مقابل اعتراض مقامات ورزشی ايرانی با لحنی تهديدآميز به آنها گفته است که در صورت گرفتن تصميم برای به ‌کارگیری نام خلیج‏ پارس، کشورهای عربی در بازی‌های تهران شرکت نخواهند کرد و به اين ترتيب انجام اين مسابقات بين الملل اسلامی منتفی خواهد بود.

بنظر می رسد که اين «گرو کشی» علنی کشورهای عربی (که اکثريت کشورهای اسلامی را تشکيل می دهند) مقامات حکومت اسلامی را بکلی غافلگير کرده و به همين دليل، پس از جلسه ی روز گذشته و ابلاغ اين پيام تحقير آميز، هيچ يک از مقامات حکومت اسلامی تا کنون کمترين اشاره ای به خواست فدراسيون کشورهای اسلامی نداشته و در اين مورد سکوت کرده اند.

البته، و خوشبختانه، خبرهای رسيده از ايران حاکی است که خواست تحکم آميز فدراسيون کشورهای مزبور ورزشکاران ما را به شدت رنجيده و آن ها مصمم شده اند در هيچ مسابقه ای با اين شرط شرکت نکنند.

بهر حال، اکنون پرسش آن است که واکنش دولت ايران چه خواهد بود. آيا تن به اين خفت بزرگ داده و نام خليج پارس را قربانی حفظ روابط خود  با «کشورهای اسلامی» خواهد کرد و يا خواهد کوشيد اين خواست غير قانونی و غير منطقی را پاسخی درخور دهد؟

بايد توجه داشت که دولت های عربی کاملا  از اشتياق مقامات جمهوری اسلامی برای داشتن جایی در ميان خود آگاهند و برای مقاصد خود در مورد تصاحب ميراث های فرهنگی، تاريخی و طبيعی ايران به خصوص خليج فارس، از در جديدی وارد شده و دست به گروکشی و باج خواهی زده و حکومت اسلامی را بر سر دو راهی مهمی قرار داده اند و تصميم ها و رفتارهای اين حکومت در آينده نشان خواهد داد که رهبران فعلی کشور تا کجا آماده اند منافع و دارایی های مردم  ايران را قربانی خواست های خود کنند.

کميته ی بين المللی نجات پاسارگاد، وظيفه ی خود می داند که در اين لحظات حساس توجه مردم شريف ايران را به اين مسئله ی سرنوشت ساز جلب کرده و خاطرنشان سازد که اينک بزنگاه مهمی در فرا راه کشورمان قرار دارد که در آن مالکيت، حيثيت و هويت تاريخی کشور و مردمان آن در خطر قرار گرفته است و لازم است نسبت به آن صدای اعتراض خود را بلند کرد.

دولت ايران اکنون بايد نشان دهد که در اين گروکشی تا کجا پيش می رود و ملت ايران نيز بايد عزم خود را در حفظ ميراث ها و دارایی های خود بيش از موارد ديگر آشکار سازد.

از سوی کميته بين المللی نجات پاسارگاد

شکوه ميرزادگي

28 آوريل 2009

 

 

 



Looking for the perfect gift? Give the gift of Flickr!

__._,_.___

Attachment(s) from ali allah

1 of 1 File(s)

This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ