کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

[farsibooks] از «بمباران برای حقوق بشر» تا «گروهان مرگ» کارنامه سیاه ارتش آمریکا و هراس از قیام مردم افغانستان

 

صفحه نخست » سرتیتر, سياسی, موضوع هفته » از «بمباران برای حقوق بشر» تا «گروهان مرگ» کارنامه سیاه ارتش آمریکا و هراس از قیام مردم افغانستان

از «بمباران برای حقوق بشر» تا «گروهان مرگ» کارنامه سیاه ارتش آمریکا و هراس از قیام مردم افغانستان

مجید سرباز

در حالیکه آمریکا و متحدانش به بهانه«دفاع از حقوق بشر» نیروهای مسلح مخالف حکومت قذافی بر سر مردم لیبی بمب می ریزند رسوائی بزرگی گریبان ارتش بدنام و متجاوز کشور«امکانات بی انتها»را گرفته است که می‌تواند به سونامی عظیمی در افغانستان بر علیه نیروهای اشغالگر تبدیل گردد.

مجله آلمانی «اشپیگل» در شماره اخیر خود و در نشریه اینترنتی خود«اشپیگل آنلاین»پرده از جنایتی با «ابعادی بی انتها» بر داشته است.

اشپیگل با انتشار سه عکس به توضیح جنایتی می‌پردازد که گویا «تعدادی»از سربازان ارتش آمریکا با تشکیل دسته‌ای موسوم به گروهان مرگ یا تیم مرگ "Kill Team" به قتل و شکنجه و مصله کردن افراد غیر نظامی و بی‌گناه دست زده و حتی برای پوشاندن جنایات خود به صحنه سازی و سرهم بندی سناریو هائی می پردازند که گویا قربانیان آنان به سوی آنان نارنجک پرتاپ نموده اند و یا به سوی آنان شلیک کرده اند.

تا بحال ۱۲ سرباز آمریکائی در این رابطه دستگیرو یکی از آن‌ها در بازجوئی های اولیه اعتراف به قتل حداقل ۳ نفر از اتباع افغانستان کرده است. این سربازان متهم به، قتل افراد بی گناه، و آزار و توهین به اجساد قربانیان میباشند.

سربازان آمریکائی نامبرده حتی از اعمال و رفتار خود با قربانیان فیلم و عکس نیز تهیه کرده‌اند که در اینجا سه عکس منتشر شده توسط «مجله اشپیگل» را مشاهده می کنید.

مقامات آمریکا پس از افشای این اخبار و انتشار تصاویر به دست و پاافتاده اند و نگرانی شدید خود را از عکس‌العمل مردم افغانستان در برابر این جنایات ابراز داشته اند. عمق نگرانی آمریکا را درتماس فوری «جوزف بایدن » معاون اوباما و «ژنرال پتریوس» فرمانده ی کل نیروهای ناتو در افغانستان با «حامد کرزای»رئیس جمهور افغانستان می‌توان مشاهده نمود. آمریکا احتمال یک شورش بزرگ بر علیه نیروهای ناتودر افغانستان را دور از انتظار نمی داند و فردا سه شنبه قرار است که «حامد کرزای» رئیس جمهور «غیر قابل پیش بینی» افغانستان در این باره با مردم افغانستان به گفتگو بپردازد. از هم‌اکنون ترس و واهمه نیروهای ناتو از اعتراضات مردم افغانستان قابل پیش‌بینی است.

منبع تمام عکس‌ها اشپیگل است

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,752272,00.html

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,752272,00.html

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,752272,00.html

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ