کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۷ شهریور ۲۲, جمعه

[farsibooks] کلام کورش Cirus Speech...

مُلهَم از کتیبه های کهن...

بگذارید هر کسی به آیین خویش باشد

زنان را گرامی بدارید

فرو دستان را دریابید

و هر کسی به تکلم قبیله ی خود سخن بگوید

آدمی تنها در مقام خویش به منزلت خواهد رسید.

 

گسستن زنجیرها آرزوی من است

رهایی بردگان و عزت بزرگان آرزوی من است

شکوه شب و حرمت خورشید را گرامی می دارم

پس تا هست

شب هایتان به شادی و

روزهایتان رازدار رهایی باد

این فرمان من است

این واژه، این وصیت من است

او که آدمی را از ماوای خویش براند

خود نیز از خواب خوش رانده خواهد شد.

 

تا هست

هوادار دانایی و تندرستی باشید

من چنین پنداشته

چنین گفته

چنین خواسته ام.

.......

 بخشی از منشور پارسوماش به جا مانده از کوروش هخامنش

برگرفته از کتاب"منم کوروش، شهریار روشنایی ها "

باز سرایی شده ی "سید علی صالحی"


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Y! Messenger

All together now

Host a free online

conference on IM.

Find Balance

on Yahoo! Groups

manage nutrition,

activity & well-being.

Cat Groups

on Yahoo! Groups

discuss everything

related to cats.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ