کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

[farsibooks] Friday 26 February 2010 Esfand 7th 1388, Fwd: Best of Balatarin for 02/27/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=2c1cf6478f&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/2/26
Subject: Best of Balatarin for 02/27/2010
To: iskandar.hai@gmail.com


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




تا حالا شده یه لحظه خودت رو جای اون بزرگ مرد بزاری ؟ کسی که به اتهامات واهی و بسیار مضحک به جاسوسی برای امریکا متهم شد و از سال 58 تا هم اکنون در زندان به سر میبرد. او معاون مهدی بازرگان در دولت موقت بود. به احترام او همه شما را دعوت به خواندن صفحه عباس امیرانتظام در ویکی پدیا میکنم . لینک در قسمت نظرات
با ۲۳۸ امتیاز و ۲۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نقل است در محفلی علمی در محضر یکی از علمای نجف فرعی فقهی مطرح می شود، طلاب و روحانیون بحث می کنند، در این میان روحانی جوانی از مریدان یکی از مراجع عالیقدر شیعه که با احترام تمام مراد خود را " حضرت آقا " خطاب می کرد،ورود به بحث کرده و می گوید : " حضرت آقا چنین می فرمایند ! " و عالم حاضر در مجلس بلا درنگ می گوید :" حضرت آقا غلط می فرماید ! " مرید- که " حضرت آقا " را می پرستید - بی هوش می شود! آب بر رویش می زنند و شانه هایش را می مالند تا به حال می آید، عالم از او می پرسد : نظر شما چه بود؟ مرید "حضرت آقا" می گوید: " نظر حضرت آقا چنین است" و عالم باز می گوید : " حضرت آقا غلط فرموده اند! " و مرید باز از حال می رود اما نه به آن شدت! او را به حال می آورند و برای بار سوم عالم می پرسد: چه فرمودید؟ و مرید آقا می گوید: " حضرت آقا چنین فرمودند!" و عالم ربانی برای بار سوم می گوید: " حضرت آقا غلط فرمودند ! " این بار روحانی جوان و مرید حضرت آقا از حال نمی رود و سرش را پایین می اندازد.عالم ربانی می فرماید : حال می توان به بحث و استدلال علمی پرداخت، آنگونه که شما " حضرت آقا " می گفتید، نه خود فکر می کردید و نه اجازه فکر به دیگران می دادید ، با یک جمله (" حضرت آقا " چنین فرمودند!) دهان همه را می بستید و مانع جریان و سریان فکر و اندیشه بودید، حال می توانید بدون تعصب، نظر خود و مراد خود را بیان کنید و نقد مخالف را بشنوید. دکتر مهدی خزعلی
با ۲۰۸ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وقتی خاتمی خواهان عدم ساختار شکنی است، موسوی حد انتظار را قانون اساسی فعلی می‌داند و کروبی پایبند به ولایت فقیه...مقام معظم اینچنین از این سه تقدیر می‌کند...
با ۱۸۴ امتیاز و ۱۰۹ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مادر کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، وبلاگ‏نویس، روزنامه‏نگار و از دانشجویان دانشکده‏ی مهندسی هوا فضای دانشگاه صنعتی شریف که از ۲۹ آذر در زندان به‏سر می‏برد، روزپنج شنبه ۶ اسفند با او ملاقات کرده است و می‏گوید: من از شهرستان کرمان برای ملاقات می‏آیم. از فاصله‏ی هزار کیلومتری می‏آیم و در تهران هم آشنایی ندارم. باید در خانه‏ی دوستان یا در هتل باشم و مسافت‏های طولانی‏ای را طی کنم تا به زندان اوین برسم. در آن‏جا هم بعد از سه چهار ساعت معطلی می‏توانیم حداکثر سه تا پنج دقیقه بچه‏های‏مان را ملاقات کنیم و از طریق گوشی با آن‏ها صحبت کنیم. حتی یک دست لباس هم نمی‏توانیم برای بچه‏های‏مان ببریم. خانم گودرزی، شما امروز با پسرتان ملاقات کردید. وضعیت ایشان چگونه بود؟ امروز در ملاقات با پسرم، حس کردم برخلاف هفته‏ی گذشته که خیلی شاد و سرحال بود، خیلی رنگ‏پریده و ناراحت است. لب‏های‏اش کاملاً داغ بسته بود و گویی زخم بود. خیلی هم ناراحت بود و فکر می‏کرد. پرسیدم: چرا رنگ‏ات پریده؟ چرا لب‏های‏ات داغ بسته؟ چرا ناراحتی؟ چرا توی فکری؟ گفت: من رژیم گرفتم و ورزش می‏کنم. گفتم: چه رژیمی؟! مگر این‏جا به شما چه می‏دهند که رژیم هم گرفتی؟ نمی‏دانم… فرزندان ما به ما نمی‏گویند که آن‏جا چه اتفاقاتی برای‏شان می‏افتد. امروز هم ملاقات ما بسیار کوتاه بود و درست نتوانستیم با هم حرف بزنیم. کوهیار از روند پرونده‏‏اش چیزی به شما نگفت؟ از اتهامی که به او تفهیم شده باشد؟ هنوز بازجویی‏ کوهیار تمام نشده است. فقط اتهام محاربه به او تفهیم اتهام شده است. من تا به حال فکر می‏کردم که این اتهام را فقط بازجو گفته است. اما گویا جزو اتهاماتی است که به او تفهیم شده است.
با ۱۷۶ امتیاز و ۱۴۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرها از تهران حاکی از اجرای نمایش تازه ای تحت عنوان" شرفیابی و درخواست عفو و انابه در حضور رهبری"است. شنیده ها حاکی از آن است که علت اصلی اجرای این سناریوی جدید افسردگی شدید آقای خامنه ای بعد از استماع شعار های تظاهرکنندگان ماههای اخیر علیه وی است. رهبر جمهوری اسلامی در دیدار آیت الله موسوی اردبیلی با وی بشدت از شعارتظاهرکنندگان علیه خود گلایه کرده بود.
با ۱۴۸ امتیاز و ۲۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


می گویند تحریم ایران برای تحت فشار قرار دادن حکومت است، اما همه می دانند در این میان مردم، یعنی اکثریت بی گناه هستند که زجر خواهند کشید که متأسفانه این مسأله را هیچ یک از طرفین نمی خواهند درک کنند. من نمی دانم گناه مادر سرطانی من چیست که باید از دارو و تجهیزات درمانی محروم باشد تا حکومت ایران به قول خود به انرژی هسته ای دست پیدا کند. مادر پنجاه و پنج ساله من سمبل یک مادر فداکار شرقی است، مثل تمام مادران دنیا عزیز و دوست داشتنی که امروز درد جانکاه سرطان به جانش افتاده است. تصویر کردن مادری که سه فرزند فوق لیسانس تقدیم جامعه ایران کرده برای ما ایرانیها سخت نیست. مادر من نه لاییک است، نه مسلمان تروریست، نه جنگ افروز است، نه نوبل صلح برنده شده، یک زن معمولی ایرانی، یک مادر ویک بیمار بی گناه محتاج درمان است. من جواب این سؤال را که چرا باید ددمنشان صحیح و سالم باشند و مادر پاک من از این درد رنج بکشد را به خدا واگذار می کنم، اما اینکه چرا باید مانند بسیاری دیگر از درمان محروم باشد را نمی فهمم و به پای یک حکومت خودخواه و ظالم و سیاست کثیف دنیا که تنها به فکر منافع خود هستند می نویسم. طبعا انتظاری از حکومتی که در روز روشن مردمش را وحشیانه سرکوب می کند ندارم، اما برای من طنز تلخی شده که مرد برنده جایزه صلح نوبل راه دسترسی به تجهیز درمانی را بسته است! داروی درمانی که تازه باید در انتظار نوبت ماند و قیمت آن تا آمپولی یک میلیون تومان می رسد به کنار، تازه داروخانه دولت اسلامی ما برای تحویل دارو اول سر بی مو شده مادرم را چک می کند که مبادا بیمار واضح الحال دروغ بگوید! دستگاه پرتو درمانی مناسبی هم که به کمک قاچاق به طریقی وارد شده بود هم تا اطلاع نامعلوم ثانوی خراب است (عکسها ) و مادر من و باقی بیماران باید تا زمان نامشخصی صبر کنند. صبر مادر من زیاد است، عذاب می کشد و تنها لب می گزد، اما افسوس که ریشه های خرچنگ سرطان صبر و تحریم نمی فهمند و هر لحظه در جان گوهر زندگی من پخش می شوند.
با ۱۴۵ امتیاز و ۲۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


برای توجیه سلطنت فقیه ( خامنه ای) ، کارخانه جعل سازی رژیم به کار افتاد
با ۱۲۶ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با وجود سپری شدن 80 روز از بازداشت محمد یوسف رشیدی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه پلی تکنیک، او کماکان در وضعیت نامشخصی بسر می برد. محمد یوسف رشیدی در هنگام حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک، پلاکاردی را بالا برد که روی آن نوشته شده بود: «رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست». فعالان دانشجویی مخالف دولت این کار یوسف رشیدی را «اقدامی شجاعانه» می دانند و از احتمال صدور حکمی سنگین برای او ابراز نگرانی کرده اند. سایت رهانا در خصوص وضعیت این دانشجوی چپ گرا در زندان نوشته است «یوسف رشیدی حدود ۳۰ روز از بازداشت خود را در دو نوبت در اعتصاب غذا به سر برد و یک هفته نیز در بیمارستانی بیرون از زندان اوین بستری شد.» گفته می شود که نیروهای امنیتی، خانواده او را جهت انجام ندادن مصاحبه با رسانه های خارج از کشور تحت فشار قرار داده اند.
با ۱۲۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


معمر قذافی رهبر لیبی روز پنجشنبه با عنوان اینکه سوئیس دولتی کافر و قصد خرابی مساجد را دارد بر علیه سوئیس اعلان جهاد یا مبارزه مسلحانه کرد. قذافی که در روز تولد پیامبر سخنرانی می کرد گفت هر مسلمانی در جهان که با سوئیس ارتباط داشته باشد کافر است و در برابر محمد، خدا و قرآن است. او در ادامه از مسلمانان خواست که با حضور گسترده در فرودگاهها، بنادر و فروشگاههای جهان اسلام مانع حضور سوئیس و اجناس ساخت سوئیس شوند. روابط لیبی و سوئیس از سال ۲۰۰۸ با دستگیری پسر قذافی در ژنو به خاطر اذیت و آزار یکی از مستخدمین وی به سردی گرایید.
با ۱۱۲ امتیاز و ۴۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهدی کروبی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera به سوالات خبرنگار این روزنامه پاسخ داد/تحت چه شرایطی شما آماده مصالحه با احمدی نژاد و دولت وی هستید؟ من خودم را رهبر جنبش مردمی سبز نمیدانم. من خودم را عضوی از این جنبش و حرکت اصلاحی میدانم. حرکت من بازگشت به خواست مردم و آرمان های آنان است که آن حاکمیت خود مردم است. من با احمدی نژاد نه دعوای شخصی دارم و نه صلح و سازش! ما دولت آقای احمدی نژاد را دولت مستقر میدانیم که باید پاسخگو باشد ولی دولت را شرعی و قانونی نمیدانیم. از طرفی دیگر من کسی نیستم که بخواهم با کسی مصالحه کنم. مردم باید تشخیص دهند که با دولت مصالحه کنند یا نه! مردم به این دولت اشکال دارند و مردم اند که مدیریت را قبول ندارند.مردم قبول ندارند این شیوه ای را که احمدی نژاد در برخورد با دنیا در پیش گرفته است و ما هم جزئی از همان مردم هستیم.
با ۱۰۶ امتیاز و ۲۴۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ک مک جی جی جی مک مک مک ، مک مک جی جی مک مک … طرفای ساعت پنج و نیم عصر تو خونه یواش یواش بوی غذا بلند میشه و تدارک شام. تلویزیون آماده است که یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات رو بسازه ، پسربچه دستاشو گذاشته پشت کمرش و راه میره، تا آخر صفحه میره و بر میگرده. مک مک جی جی مک مک … بعد یه دفعه اون کبوتر پرده رو بالا میزنه و پسر بچه از خوشحالی می پره هوا، ما هم همراش تو دلمون و بعضا رو پاهامون می پریدیم هوا. پسر شجاع و کارتون میدیدیم آخرش هم نقاشی ها رو نشون میداد که بعضی وقتا وسوسه میشدیم بفرستیم و بعضی وقتا هم حوصله نداشتیم دیگه نقاشی ها رو نگاه نمیکردیم. خانم رضایی ، مجری خوش سیما و مهربان برنامه کودک ، هنوز صداشون تو گوشم هست که آدرس رو برای ارسال نقاشی می گفت: تهران خیابان ولی عصر جام جم … آن روزها دیگه جنگ تموم شده بود و یا اواخرش بود. ابرهای سیاهی که بر آسمان میهن نشسته بودند هنوز لبخند و امید را از پای در نیاورده بودند. هنوز آنقدر هوا مسموم نشده بود که خوبی ها بمیرند و آن روزهای کودکی هنوز بوی صمیمی خاک ایران را از لابه لای خونهای ریخته بر آن تمییز می دادند. هنوز پای دروغ و خیانت و سیاهی به کودکی ها باز نشده بود، کتاب های مدرسه فقط کمی بدرنگ شده بودند و هنوز کوکب خانم صفایی داشت. اما بیرون از دنیای کودکی تحول شومی از ابرهای تیره آسمان ایران آرام آرام در تار وپود میهن دوید که آرام آرام لبخند و نقاشی ها را ربود و ما که بزرگتر شدیم سیاهی ما را بلعید. مرگ بر و مرگ بر، دشمنان بی شمار و جو رعب و وحشت. هنوز انقدر بزرگ نشده بودیم که بدانیم آن زمان که نقاشی ها را پخش میکردند چرا آن هم میهن جوان من اعدام شد و چرا یکدفعه بعد از آن، همه چیز عوض شد.فقط می دانستیم که اوضاع عوض شده. آرام آرام اعدام ها به ایدئولوژی تبدیل شده بود و برگه های دیکته شده که در مدارس خوانده می شد بوی خون می داد و ما نمیدانستیم که این سردردمان از آن برگه ای است که در دست مدیر مدرسه است...
با ۹۸ امتیاز و ۴۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بخدا خيلي دلم پره از همه . هم از اينوريها هم از اونوريها شرمنده اينو ميگم مبارزه ما شده شبيه به خاله خاله بازي بعد 9 ماه هنوز خيلي ها نميدونند ما دنبال چي هستيم عزيزان وطن مگه ما كشته نداديم مگه خيلي هارو شكنجه نكردند مگه خيلي ها نمردن تو اين راه . پس يكي پيدا بشه به من بگه اين تخم مرغ رنگي سبز و آتيش سبز واسه چهارشنبه سوري به چه دردي ميخوره . نيروهاي سركوبگر با كلاشينگف ميان با موتور ترل ميزننو ميكشن چندتا مسجد آتيش ميزنن + چندتا بانك بعدش ميندازن تقصير سبزها و اينكه كلي آدم آتيش ميزنن ميميرن بعد شما داري ميگي تخم مرغ رنگي و آتيش سبز ؟ اي خدا خوبه حالا زدن خيلي ها رو كشتن ها، اگه نميكشتن حتما با خودمون اسپيكر ميبرديم بزنيمو برقصيم اره ؟ لطفا اگه ميخواهيد بگيد جنبش سبز زندست با خودت پلاكارد مرگ بر ديكتاتور بيار نه تخم مرغ سبز .....
با ۹۶ امتیاز و ۳۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


يکدستگاه اتوبوس به مقصد تبريز - سنندج در محور اصلي سقز به ديواندره حادثه ساز شد و منجر به مرگ يک نفر و زخمي شدن 2 نفرگرديد. حادثه وقتي اتفاق افتاد که ترمز اتوبوس در سراشيبي محور سنته سقز عمل نکرد و با يکدستگاه کاميون برخورد کرد؛ اما راننده زيرک کاميون متوجه بريده شدن ترمز اتوبوس شد و با قرار دادن کاميون در برابر اتوبوس وبا کاهش تدريجي سرعت اتوبوس اين وسيله را با 40 مسافر متوقف کرد. سرگرد پناهي رئيس پليس راه سقز فرد کشته شده را کمک راننده اتوبوس معرفي کرد و علت آن را پرت شدن وي به بيرون از وسيله نقليه عنوان کرد.
با ۹۵ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جای شما خالی امشب مراسم شام به مناسبت هفته وحدت در استانداری تهران واقع در خيابان تخت طاووس برگزارشد كه دراين مراسم فقط پرسنل حراست استانداری تهران و فرمانداريهای تابعه با خانواده هايشان حضور داشتند در اين مراسم آقای قاسمي مدير كل حراست سخنرانی فرمودند و در تعريف و تمجيد از زحمات مقامات امنيتی استانداری و فرمانداريها از تيزهوشی مقامات حراست برای دفع فتنه سبزها! پرده برداشت. قاسمی گفت از آنجا كه نياز به لشكرانسانی عظيم داشتيم تا سبزها جرات ابراز وجود نكنند با پيشنهاد ما مراسم راهپيمايی ۲۲ بهمن امسال در كليه شهرستانهای كليدی استان مثل كرج ورامين ساوجبلاغ پاكدشت رباط كريم شهريار ملارد و دماوند لغو و عزيزان را به تهران آورده و ساماندهی كرديم و خوشبختانه با مديريت بي نظير فرمانداريهای اين شهرستانها جمعيتی حدود ۵۰۰ هزار نفر در مسير پخش و فتنه گران را تعجب زده كرديم. چون اگر اين نقشه هوشمندانه اجرا نمي شد با سابقه اي كه از تهراني ها درحمايت از موسوی داشتيم كل پايتخت مانند بيست و پنج خرداد و عاشورا به اشغال فتنه سبز! می افتاد صحبتهای قاسمی كاملا صادقانه بود چون امسال هيچ تصويری از شهرستانهای تهران پخش نشد اما اين مدير ساده لوح كه بخاطر خصوصی بودن اين ضيافت شام خيالش از بابت نبود خبرنگار راحت بود و اينچنين صادقانه نمايش ۲۲ بهمن رو لو داد فكر اين رو نكرد كه ممكنه دربين خانواده های پرسنل سبزهايي مثل من باشند و بهتراز خبرنگاران ماجرارو افشاكنند
با ۹۳ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شما متهم به اقدام علیه امنیت ملی هستید. از خود دفاع کنید." یه سری سوال با خط خرچنگ قورباغه نوشته بودند توی یک سربرگ –یادم نیست سربرگ کجا بود- و کپی کرده بودند و فلّه ای میبردندمان که پرش کنیم. اسم و مشخصاتی که ده بار ازمان پرسیده و یادداشت کرده بودند را دوباره میخواستند. شرح ماجرای دستگیری و از این حرفها. یه سوال هم داشت که تقاضای شما از مسئولین چیست؟ یعنی واقعا توقع داشتند در آن اوضاع بدون لکنت حرفمان را بزنیم؟! . . . کنار کوچه روی زمین نشانده اندمان و یا بهتر بگویم در هم چپانده اندمان! فریاد میزند: "سر پایین!" لباس شخصی و یگان ویژه قاطی هم اند. دیگر به لگدهایی که به کمرم میزنند عادت کرده ام. هر کس سهم خود را میپرازد. عدالت را رعایت میکنند. "بچه ها به قصد قربت بزنید!" در دل نگران آسیب دیدن کلیه هایم هستم که ناگهان سرم از شدت درد میترکد! چشمانم سیاهی میروند. پشت سرم داغ میشود. خدایا! همین چند لحظه پیش پزشکشان معاینه مان میکرد و میپرسید "جاییت درد نمیکنه؟" و من ساده لوح هم میگفتم "نه! چیز مهمی نیست!" با خود میگویم لابد میدانند چه جور بزنند که اتفاق زیاد بدی نیفتد! خنده ام میگیرد! همین چند ساعت پیش بود که اتاق یکی از رفقا بودیم و آمدن لباس شخصیها با چوب و چماق را تصور میکردیم و میخندیدیم. گفته بودند که حمله به کوی قطعی است. یاد آن دختره افتادم که التماس میکرد "تو رو خدا امشب خوابگاه نرید!" یاد وعده ی 4 صبح بسیجی ها افتادم. اما چه کسی باور میکرد؟ فقط یکی از رفقا که در اتاقش را قفل کرده و برایش رمز گذاشته بود: سه ضربه با فاصله! و ما به او میخندیدیم. "تو هم زیادی جوگیر شده ای! مگه شهر هرته! اینجا کوی دانشگاهه! 18 تیر اونقدر تلخ و پرهزینه بود که عمراً تکرارش نمیکنند. اصلا اگه لباس شخصیها بیان خود پلیس جلوشونو میگیره". گفت خاطره های بچه های 18 تیر را مرور کنید. در اتاقتان خوابیده اید و از آرامش تان لذت میبرید. خوشحالید که در این شهر شلوغ و کثیف چند متری جا دارید برای پا دراز کردن و سر بر زمین گذاشتن و آرمیدن. خوشحالید که در این شهر آشفته اتاقی دارید با رفیقانی از جنس خودتان که در کنارشان احساس امنیت میکنید. در همین خیالات خام پرواز میکنید که ناگهان چند نفر آدم چماق به دست عصبانی در را شکسته و چرتتان را پاره میکنند و پرده ادب و عفت را میدرند. نوامیستان را پیش چشمانتان ردیف میکنند و بر سر و رویتان میکوبند. از شکستنی هر چه می یابند میشکنند و از دریدنی هر چه می یابند میدرند. حیا و ادب را میبلعند و ظلم و تجاوز قی میکنند... "بیخیال رفیق! جوگیر شده ای! ده نمکی هم دوربین به دست گرفته و فیلم میسازد. دوران چماق سالاری به سر آمده"
با ۸۷ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


موج سبز ژاپن در هفته ای که گذشت تلاش فراوانی نمود به عنوان بخشی از جامعه ایرانیان با آقای علی لاریجانی و یا هیئت نمایندگان همراه دیدار نماید. در این راستا نمایندگان موج سبز ژاپن علی رغم در اختیار داشتن امکانات رسانه ای و تدارکاتی معمول، تمامی تلاش خویش را انجام داد تا باتوجه به موقعیت حساس کنونی از منظر بحران هسته ای و احتمال تحریمهای بین المللی که جنبش سبز بارها مورد مخالفت با آنها هشدار داده است، به دور از هیاهو و با حسن نیت در ملاقات یا جلساتی ضمن مطرح نمودن خواسته ها، شنونده توضیحات ایشان درمورد وضعیت کنونی کشور و نحوه عملکرد مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به فجایع رخ داده در کشور پس از کودتای انتخاباتی باشند. اما با کمال تاسف، از قرار معلوم در مجموعه حاکم، در کنار دولت برآمده از انتخابات غیر قانونی و قوه قضائیه ناعادل، مجلس نه تنها پاسخگوی اعتراضات به حق و خواسته های مسالمت آمیز مردم نیست، بلکه حتی از در معرض پرسش قرار گرفتن نیز در گریز است. موج سبز ژاپن تلاش نمود پس از پایان دیدارهای رسمی آقای لاریجانی و هیات همراه و پیش از عزیمت به ناگاساکی دعوت خود را به شرح زیر از تمامی روشهای ممکن (پیغام به سفارت یا میانجی، تلفن، ایمیل، فاکس سفارت، فاکس هتل، پیام گیر هتل و ...) به آقای لاریجانی برساند. همچنین امروز نمایندگان موج سبز قصد داشتند با مراجعه به سفارت ایران خواستار ملاقات با ایشان ویا هیئت همراه شوند اما با دخالت پلیس توکیو، از رسیدن به سفارت بازماندند. در این زمان نمایندگان موج سبز با در دست گرفتن پلاکاردهای جنبش که حاوی خواسته های ایشان است ساعتی در مقابل سفارت تجمع کردند.
با ۸۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نه بخاطر تو و نه بخاطر من؛ نه برای رای دزدیده شده ام و نه بخاطر جنبش؛ که فقط برای خاطر دانشجویان شهرستانی بی دفاعی که آن شب کذائی بطوری اتفاقی توی کوی دانشگاه ماندند و دیدند و کشیدند- فیلم حمله وحشیانه بسیج و گارد به کوی دانشگاه را در سطحی وسیع پخش خواهم کرد تا کودتاچیان را مجبور به عقب نشینی و ارائه پاسخ کنم و با دادن لینکهای تکراری توی بالاترین در زمینه این فیلم، این موضوع را به دوستان و همرزمان خود نیز گوشزد خواهم کرد.
با ۸۶ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شبکه جنبش راه سبز (جرس): بنا به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، حجت الاسلام غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، "میراث زندۀ آذربایجان" معرفی شد و مقرر گردید بعنوان یکی از مشاهیر و مفاخر کشور ثبت ملی شود. به گزارش رسانه های خبری، روابط عمومی اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی با اشاره به دیدار روز گذشتۀ سرپرست، معاونان، مسئولین و مدیران آن نهاد دولتی با حسنی، خاطرنشان کرد "با اشاره به راه‌اندازی موزه ملی مشاهیر و مفاخر کشور، در صورت موافقت امام جمعه ارومیه، نام وی به عنوان میراث زنده آذربایجان به همراه اسناد و تصاویری از سوابق علمی و مبارزاتی، در این موره ثبت خواهد شد." اسدالله علیزاده باراندوزی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، با اعلام مطلب فوق، خاطرنشان کرد "ویژگیهای شخصیتی و سوابق مبارزاتی و انقلابی گری این شخصیت محبوب آذربایجان، وی را در کنار بزرگان و مفاخر بلندپایه خطه آذربایجان قرار داده و ایشان شایسته ثبت در موزه مفاخر و مشاهیر کشور است." این مقام دولتی در همین خصوص تصریح کرد "مجموعه عکسها، تالیفات، خاطرات فیلمها و اسناد علمی، مبارزاتیِ این مجاهد نستوه، در حال جمع آوری جهت ثبت در این موزه ملی است." لازم به ذکر است موزۀ «مفاخر و مشاهیر کشور»، مجموعه ای نفیس و غنی از آثار، سوابق و اسنادی از شخصیتهای بزرگ تاریخی، سیاسی، دینی، مبارزاتی، ملی و ورزشی ایران است که است که از اقصی نقاط کشور در آن ثبت معنوی خواهند شد. هم اکنون ستارخان سردار ملی انقلاب مشروطه، از استان آذربایجان شرقی و عین القضات همدانی و سید جمال الدین اسدآبادی از استان همدان، در این موزه ثبت معنوی شده اند. طی چند سال اخیر، دیدگاهها و سخنرانی های افراطی حسنی بعنوان نماینده رهبری در استان و امام جمعۀ ارومیه، شهرت خاصی برای وی ایجاد نموده است.
با ۸۶ امتیاز و ۱۳ نظر فرهنگ و هنر فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تنها يک برگ بر زمين مانده است و آنهم برگه خشونت است . خشونت عريان . جنبش سبز بايد سور بزند . نوبت ما است و در اولين روز ملي پس از کودتا ، فرصت بازي کنش گرانه به دست ما افتاده است . نويت سور زدن است . برگه خشونت رژيم در آخرين سه شنبه سال خواهد سوخت چرا که در تمام کشور ، در هر کوي و برزن و دشت و دمني ، با هر فرهنگ و کيش و آييني ، بته اي خار است و آتشي گرما بخش و روزي ملي . ديگر نه بحث زبان است و نه سخني از قوم و مليت . زبان همه به اشتراک ، زبان حق خواهي است و قوم همه ايراني . آن روز ، روز ما است .
با ۸۵ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زنان دستگیرشده اعتراضات اخیر در سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تعدادی از زنان دستگیر شده در جریان اعتراضات عاشورا و 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه بسر می برند. تعدادی از زنان دستگیر شده دراعتراضات عاشورا و روزهای قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شوند. در حال حاضر حداقل 3 نفر از آنها در سلولهای انفرادی بسر می برند.آنها بدلیل پر بودن سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند زنان منتقل شده اند. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های روحی و جسمی قصد دارند که از آنها اعترافات دروغین برای پرونده سازی و صدور احکام سنگین بگیرند. اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد: 1-خانم فاطمه ویسی روز عاشور دستگیر و به سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت منتقل شد.اعضای خانواده زندانی سیاسی فاطمه ویسی توسط این رژیم به خاطر اعتقادت سیاسی آنها اعدام شده اند. 2-مریم بهرامی از دستگیر شدگان روز 22 بهمن است 3- خانم کریمی گفته می شود از هموطنان بهائی است 4 خانم سمیه حسینی که همراه با برادرشان در روز 22 بهمن دستگیر شده اند گفته می شود اخیرا آزاد شده اند. شرایط سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت کرج قرون وسطائی و معمولا برای بازداشتهای کوتاه مدت بکار برده می شود. در این سلولها در سالهای گذشته قتلهای زنجیره ای روی داده است که پیش از این ما با اسم و مشخصات آنها را افشاء کرده بودیم. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیریهای گسترده مردم ایران و قرار دادن آنها در سلولهای انفرادی،شکنجه های قرون وسطائی و غیر انسانی برای گرفتن اعترافات دروغین جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کندو از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه می خواهد که برای پایان دادن به جنایتها سیستماتیک و مستمر علیه مردم ایران خواستار تشکیل جلسه اصطراری شورای امنیت برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است. 06 اسفند 1388 برابر با 25 فوریه 2010 گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر گزارشگر زنان سازمان ملل متحد گزارشگر شكنجه سازمان ملل متحد کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین الملل
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،تعدادي از زنان دستگير شده در جريان اعتراضات عاشورا و 22 بهمن در سلولهاي انفرادي بند زنان زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه بسر مي برند. تعدادي از زنان دستگير شده دراعتراضات عاشورا و روزهاي قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در سلولهاي انفرادي بند زنان زندان گوهردشت در شرايط طاقت فرسا و غير انساني نگهداري مي شوند. در حال حاضر حداقل 3 نفر از آنها در سلولهاي انفرادي بسر مي برند.آنها بدليل پر بودن سلولهاي انفرادي بند سپاه زندان گوهردشت به سلولهاي انفرادي بند زنان منتقل شده اند. بازجويان وزارت اطلاعات با شکنجه هاي روحي و جسمي قصد دارند که از آنها اعترافات دروغين براي پرونده سازي و صدور احکام سنگين بگيرند. اسامي تعدادي از آنها به قرار زير مي باشد: 1-خانم فاطمه ويسي روز عاشور دستگير و به سلولهاي انفرادي بند زنان زندان گوهردشت منتقل شد.اعضاي خانواده زنداني سياسي فاطمه ويسي توسط اين رژيم به خاطر اعتقادت سياسي آنها اعدام شده اند. 2-مريم بهرامي از دستگير شدگان روز 22 بهمن است 3- خانم کريمي گفته مي شود از هموطنان بهائي است 4 خانم سميه حسيني که همراه با برادرشان در روز 22 بهمن دستگير شده اند گفته مي شود اخيرا آزاد شده اند.
با ۸۳ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رهانا: وضعیت جسمانی فواد شمس دانشجوی رشته جغرافیای دانشگاه تهران رو به وخامت گذارده است. فاتح شمس پدر فواد شمس با اعلام وضعیت نگران کننده فرزندش در زندان گفت: فواد از ناحیه فک و دندان با مشکلی جدی روبروست به نحوی که دهان او اکنون به شدت چرک کرده و نیاز به اقدامات فوری پزشکی دارد. پدر این دانشجوی دربند همچنین با بیان اینکه فرزندش بلاتکلیفی مداومی را در زندان تجربه می کند افزود: در حالی که تحقیقات از فواد به پایان رسیده است وضعیت او همچنان در مرحله ابهام قرار دارد و ما دقیقا نمی دانیم که سرنوشت فواد چه خواهد شد. فواد شمس دانشجوی دانشکده جغرافیای دانشگاه پیش از ۱۶ آذردر حال خروج از دانشکده توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. گفته می شود این بازداشت با اطلاع و هماهنگی نیروهای حراست دانشگاه تهران انجام شده است. این فعال دانشجویی‌ و وبلاگ‌نویس پیش از بازداشت به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود.
با ۸۰ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که علی رغم درخواست بیش از سه هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد احکام محرومیت از تحصیل سه دانشجوی این دانشگاه قطعی شد. حکم محرومیت از تحصیل آرشام دامغانی، حسین قابل و فاطمه وطن دوست سه تن از فعالین دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد قطعی شد. گفتنی است آرشام دامغانی و حسین قابل به دو ترم محرومیت از تحصیل و ممنوعیت از ورود به دانشگاه و فاطمه وطن دوست به دو ترم محرومیت از تحصیل که به حالت تعلیق در آمده است محکوم شدند. این در حالی است که سه هزار دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد با امضای نامه ای به رئیس این دانشگاه خواستار تجدید نظر در این احکام شده بودند. پرونده تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه همچنان در مرحله تجدید نظر است. از جمله حکم دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات پریسا خیام دار و سمانه شاملو که منجر به اخراج این دانشجویان از دانشگاه می شود. محرومیت دانشجویان یاد شده از حق تحصیل و نیز ادامه زندانی بودن دهها دانشجو در زندان به دلیل فعالیت های اجتماعی و سیاسی درحالی صورت می گیرد که کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فن آوری ایران دریک نشست خبری در شهر بیرجند با تاکید بر اینکه فضای آزاد سیاسی در ایران در هیچ جای دنیا به چشم نمی خورد گفت:« فعالیت سیاسی در دانشگاهها باید طبق مقررات باشد و هیچ دانشجویی صرفا به علت فعالیت سیاسی از تحصیل باز نمانده است…. فضای آزاد سیاسی در ایران در هیچ جای دنیا به چشم نمی خورد و مطمئنا آنچه باعث پویایی و حرکت می شود نقد است.» وزیر علوم همچنین گفت: «آزادی در چارچوب مقررات و در راستای منافع ملی و نظام اسلامی در هیچ نقطه کشور و به ویژه دانشگاهها ممنوع نبوده و در پرونده دانشجو ثبت نخواهد شد
با ۷۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - یکی از بازداشت شدگان روز 22 بهمن که به تازگی از زندان آزاد شده است، به تحمل 2 سال حبس محکوم شد. به گزارش کلمه، ایمان میرزازاده، وکیل مدافع اصغر خندان، بیان کرد: اتهامات وی اخلال در نظم عمومی وی فعالیت تبلیغی علیه نظام است . دادگاه موکلم را به جهت اخلال در نظم عمومی به تحمل یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به جهت تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس محکوم نموده است. بدیهی است در فرجه قانونی به رای صادره اعتراض خواهم نمود . اصغر خندان پاسدار بازنشسته و یکی از فعالین ستاد مهندس موسوی در تهران در ۲۲ بهمن بازداشت شده بود. ایمان میرزازاده در ادامه در خصوص صالح نقره کار نیز اشاره نمود که درخواستهای خود را جهت ملاقات با موکلم و تعیین وضعیت ایشان در تاریخ ۱/۱۲/۸۸ به دفتر دادستان تهران ارائه داده است ولی تاکنون جوابی دریافت نکرده است.
با ۷۹ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهردادبال افکن ازفعالین اصفهان هم برای باردوم دستگیر شده و خبری از وی نیست. این خبر از 3 منبع مختلف روی بالاترین اومد ولی به صفحه ی اول نرسید . واسم سوال شد که چرا فقط اخبار دستگیر شدگان تهران داغ میشه ؟ آیا تبعیضی وجود داره ؟ این 4 تا لینک که می تونید ملاحظه کنید : http://balatarin.com/permlink/2010/2/26/1965247 http://balatarin.com/permlink/2010/2/26/1965510 http://balatarin.com/permlink/2010/2/26/1965447 http://balatarin.com/permlink/2010/2/26/1965236
با ۷۴ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهرداد بال افکن عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب منطقه اصفهان بازداشت شد. به گزارش ندای سبز آزادی، مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در اصفهان، برای بار دوم پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته در حدود ساعت 15 پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گفته خانواده و نزدیکان وی ، هنوز از محل نگهداری این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اطلاع دقیقی در دست نیست. لازم به ذکر است پیش از این نیز وی در روز 25 خرداد توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و در بند ویژه این ارگان در زندان اصفهان مورد بازجویی قرار گرفته بود.
با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دميترى مدودف، رييس جمهور روسيه، در گفت و گو با يك نشريه فرانسوى گفت كه ايران بايد براى پايان دادن به بحران بر سر برنامه هسته اى خود مسئولانه و شفاف عمل كند. اين اظهارات مى تواند نشانه تازه اى از كاسته شدن از صبر مسكو در قبال تهران باشد.
با ۷۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یکی از مشکلات موجود در جامعه ما ، فرافکنی است. افراد سعی می کنند مشکلات و موضوعات را در همه سطوح از فردی و خانوادگی تا اجتماعی و سیاسی فقط به چیزی خارج از خودشون مرتبط کنند و اصلا خود را به عنوان کسی که در رابطه با آن شرایط و یا مشکل مسوول است نگاه نمی کنند برای همین همیشه در حال سرزنش کردن دیگران هستند بدون اینکه قدم درستی در جهت حل مشکل بردارند و گاهی حتی راه حل هایی که به خیال خود انتخاب می کنند با توجه به این فرافکنی راه بردن به ترکستان است و حتی افزودن مشکلات . افسوس اینکه این رفتار در قشر تحصیل کرده و بی سواد ، به اصطلاح روشنفکر و عامی و …تقریبا عمومیت دارد. چندی قبل با پدر و مادر یک کودک که دچار یک بیماری با تظاهرات پوستی بود گفتگو می کردم و به ایشان گفتم که بچه شما دچار اضطراب شدید است و این بیماری ثانویه به این اضطراب شدید است( ادامه مطلب)
با ۷۲ امتیاز و ۲۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


عمل قلب دكتر ابراهيم يزدی با موفقيت انجام شد. به گزارش میزان‌، در پي اعطای مرخصی پزشكی از سوی دادستانی تهران به دكتر ابراهيم يزدی دبير كل نهضت آزادی ایران و وزير امور خارجه دولت موقت، وی برای عمل جراحی قلب باز در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد و تحت عمل قرار گرفت که بر اساس اظهارات خانواده‌ی ایشان، وضعيت پزشكی دكتر يزدی بعد از عمل، رضايت‌بخش توصيف شده است. دکتر ابراهیم یزدی، 79 ساله پس از اعتراضات روز عاشورا، ساعت سه بامداد هفتم دی ماه، در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد و روز گذشته پس از نزدیک به دو ماه بازداشت، با قرار وثیقه به مرخصی پزشکی ده روزه آمد که به دلیل وخامت حال، مستقیما به بیمارستان و اتاق عمل منتقل شد.
با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اکنون بیش سه دهه است که رژیم جمهوری اسلامی با اتکا به قوانین منتج از شرع اسلامی موقعیت بردگی آوری را به زنان ایران تحمیل نموده است. قوانین جمهوری اسلامی تبعیض جنسی و تحقیر هر روزه زنان را نهادینه کرده است. بر اساس این قوانین زنان در ایران رسما نیمه مرد بحساب می آیند و از ابتدائی ترین حقوق انسانی خود محروم هستند. این رژیم بزور حجاب اجباری و بزور شلاق و زندان حق انتخاب آزادانه پوشش را از زنان سلب کرده است. این رژیم با زیر پا گذاشتن حقوق ابتدائی زنان نظیر حق مسافرت، حق طلاق، حق سرپرستی فرزندان و حق معاشرت آزادانه با مردان، هویت انسانی نیمی از اعضای جامعه را لگدمال کرده است. این رژیم با قانونی کردن تعدد زوجات و صیغه و "اعتبار اجتماعی" بخشیدن به فساد اخلاقی مردانی که شیفته این قوانین شده اند، زنان را به بردگان جنسی تبدیل کرده است. رژیم جمهوری اسلامی بدین ترتیب، از یک طرف تمایلات ارتجاعی مردسالارانه را به کمک قوانین مذهبی به یکی از پایه های تداوم حاکمیت خود تبدیل کرده است و از طرف دیگر آنرا در خدمت نظام تولید سرمایه داری که خود منشا و عامل بقای ستمکشی و تیره روزی زنان است، قرار داده است . در ایران مذهب تنها افیون توده ها نیست، بلکه ابزار سرکوب و وسیله کنترل اجتماعی زنان و دخالت در خصوصی ترین جنبه های زندگی انسانها است. نظام سرمایه داری و مرد سالار در آمیخته با مذهب، تبعیض جنسی و راندن زنان به موقعیت جنس دوم را در بازار کار نیز چنان ساختاری و نهادینه کرده است که مبارزه زنان برای کسب استقلال اقتصادی از مردان را بسیار پیچیده و دشوار کرده است. شیوه تفکر غالب و فرهنگ جامعه که فرهنگ طبقه حاکمه است، در راستای بازتولید نیروی کار ارزان برای سرمایه داران تنها مرد را نان آور خانه می داند و این خود یکی از عوامل سلطه این نظام تبعیض جنسی در بازار کار است. این نظام تبعیض جنسی، زنان را بمثابه بردگان بی اجر و مزد سرمایه، بدون بهره مندی از بیمه بیکاری و دیگر تامین های اجتماعی در کنج خانه رها کرده است. این عدم استقلال اقتصادی مانند وزنه سنگینی به پای زنان در مبارزه آنان برای احقاق برابری حقوقی با مردان عمل می کند.
با ۶۴ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ