کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

[farsibooks] Thursday 25 February 2010 Esfand 6th 1388, Fwd: Best of Balatarin for 02/26/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=9e04586103&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/2/25
Subject: Best of Balatarin for 02/26/2010
To: iskandar.hai@gmail.com


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




جناب آقای خامنه ای ! فر موده ايد موسوی و کروبی صلاحیت حضور در نظام را از دست داده اند! اما جناب خامنه اي ! بدانيد موسوی و کروبی صلاحیت حضور در بین مردم آگاه و حق طلب ایران را به دست آورده اند . امروز برای موسوی و کروبی افتخار است از نظامی که سعید امامی و سعید مرتضوی ها نگهبان آن بوده و هستند ، احمدي نژادها با دروغگويي و عوامفريبي سکان دار آن هستند ، وکيل الدوله هاي مجلس درآرزو و انتظار اعدام حوانانش هستند ، پاسداران و بسيجيان لمپن حامي ولايتش قاتلان مردم و جانيان خيابانها و کوي دانشگاهها و کهريزکها هستند و مصباح يزدي ها تئوريسين آن ، جدا شده اند . افتخاري که امروز خانواده بهشتي ها ، رجايي ها ، باکري ها ، همت ها و حتي بيت امام نيز به آن مفتخرند .
با ۲۶۰ امتیاز و ۱۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فکرش را هم نکن که قدمي پس بنشينيم . فکرش را هم نکن که اندکي بر مواضعمان کوتاه بياييم . حتي در ذهنت هم نگنجد که اين موج را سر باز ايستاندني باشد . هزينه اي که کرده ايم را به فتواي چند آخوند درباري در مجلس فرمايشي حکومت چه کار ؟ خون سرخ بچه هايمان را با تهديد عده اي حرامي چه تناسب ؟ اينجا ايران است . اينجا سرزميني است که مغول دوام نياورد . محمود افغان را تاب مقاومت نبود . اينجا ايران است و من يک ايراني آزاده ام . سر بر دار ميدهم اما تن به خفت اين حاکمان زبون نخواهم داد . امروز روز ديگريست .
با ۱۸۹ امتیاز و ۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خامنه ای با گذاشتن شروط برای حضور و مشارکت در نظام و حاکمیت ، آشکارا در کشور دیکتاتوری اعلام کرده و آشکارا اقدام به دزدیدن حقوق مردم کرده است/ طبق تعریف او ، افراد داخل نظام شامل : طرفداران خودش و همچنین افرادی چون رفسنجانی و رضایی که قبلا به انتخابات فرمایشی اعتراض داشته اند، ولی چون اکنون حاضر شده اند به این انتخابات فرمایشی و سرتاسر تقلب گردن بنهند، جزوی از نظام محسوب می شوند.---افراد خارج از نظام شامل : کروبی و یا مهندس موسوی و امثالهم، چرا که حاضر به پذیرش این انتخابات فرمایشی نشده اند. / خامنه ای می گوید: یا به انتخابات فرمایشی که نتیجه اش انتصاب مجیزگویان مورد تایید من است ، گردن می نهید یا اینکه از حضور در نظام خارج می شوید. او به صراحت حق حضور مردم در نظام حکومتی را مشروط به قبول دیکتاتوری بی قید و شرط خودش می داند. / این جلسه خبرگان دو نکته را مشخص کرد:یک – اعلام رسمی دیکتاتوری از جانب خامنه ای - دو- مشخص شدن تکلیف جنبش سبز با افراد خیانت کاری چون هاشمی رفسنجانی که برای حفظ قدرت و ثروت شان ، حاضر به معامله مردم هستند. به دیگر سخن، از این جلسه به بعد ، هاشمی رفسنجانی به صورت مشخص در داخل تیم خامنه ای و علیه مردم قرار دارد.
با ۱۸۸ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امروز جناب خامنه ای در دیدار با مجلس فرمایشی و نمایشی منفورین ملت (خبرگان)افاضات فرمودند که "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند، عملا خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند، که از دست داده اند". ایشان یادشان رفته که میزان رای ملت است و ضمنا یادشان رفته که در چنین اوضاعی که خودشان اقرار به وجود بحران نموده اند تنها مسیری که می تواند نشانگر خروج بحران باشد برگزاری رفراندوم است . خامنه ای براستی هنوز نفهمیده ای که این ملت معترض با تهدید ساکت نخواهند شد ... یادت رفت که گفته بودی که جنایت کوی دانشگاه کار نیروهای نامشخص و خودسر بود ...این هم فیلمش ...این فیلم که بیانگر عمق جنایت و وحشیگیری نیروهای تحت امرت است ...براستی در چه خوابی فرو رفته ای و گویا بیداریت روز سقوطتت خواهد بود پس بنشین و سقوط نهایت را نظاره گر باش
با ۱۶۶ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مجری تلویزیون آمریکایی درباره نحوه فراری دادن پلیس ضد شورش توسط مردم و وادار کردن آنها به عقب نشینی صحبت می کند. همچنین درباره شناسایی بسیجی ها صحبت می شود.
با ۱۵۳ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حکومت اسرائیل بخاطر دو سربازش که مطمئن نبود زنده یا مرده هستند حاضر شد کلی از زندانیان حزب الله را آزاد کند تا حزب الله زنده یا مرده آن دو سرباز را به اسرائیل برگرداند اما جمهوری اسلامی در جواب جندالله که خواستار آزادی زندانیانش شده بود تا سربازها را آزاد کند ، پاسخ داد بکشیدشان ما شهید زیاد دادیم اینا هم روش . جندالله جلوی چشم مسئولان جمهوری اسلامی هفته ای دو نفر از سربازها را می کشت و جمهوری اسلامی تنها اقدامی که کرد ، در مرحله اول تکذیب بود و در مرحله دوم به روزنامه ها دستور داد حق ندارید در این مورد چیزی بنویسید و افکار عمومی را جریحه دار کنید بگذرید وقتی همه را کشتند بعد همه را با هم بنویسید که کاغذ هم خدای نکرده حروم نشود . ما با جندالله طرف نیستیم . ما با جمهوری اسلامی طرف هستیم . اوست که دارد کشور ما را بر خلاف خواست ما اداره می کند . اوست که پول ما را در اختیار دارد . اوست که سایتهای ما را فیلتر می کند . اوست که نمی گذارد ما کار کنیم . اوست که نمی گذارد ما ماهواره نگاه کنیم . اوست که نمی گذارد ما آن جور که میخواهیم لباس بپوشیم و آنچه میخواهیم بگویم . اوست که با ماشین در خیابان ما را زیر می گیرد . و اوست که برای جان سربازانی که توسط جندالله گروگان گرفته شده اند تصمیم می گیرد / اوس پیمان
با ۱۵۳ امتیاز و ۲۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اقاي خامنه اي صلاحيت مهندس موسوی و کروبی رو مردم...
با ۱۳۶ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مقاله مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (چاپ سال 2008) که از روی یک مقاله پژوهشگران چینی ( چاپ سال 2003) کپی شده است. (لینک PDF، مقاله خانم وزیر و همینطور PDF مقاله پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگی در بخش نظرها)
با ۱۳۴ امتیاز و ۴ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


امروز كنجكاو شدم بدانم كه تا به حال در بالاترين به چه كساني رأي داده‌ام و آيا شخص خاصي هست كه لينك‌هاي ارسالي‌اش به طرز معناداري براي من جذاب بوده باشد؟ بعد به نظرم رسيد كه اين برنامه مي‌تواند براي ديگران هم مفيد باشد. شما هم مي‌توانيد با مراجعه به سايت معرفي‌شده در اين پست، نام كاربري خود (يا شخص مورد نظر خود) را وارد كرده و دكمه Submit Query را فشار دهيد تا نمودار براي شما نشان داده شود.
با ۱۲۹ امتیاز و ۹۲ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تقلب علمی مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد نیز فاش شد. از او مقاله ای در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسیده که تا بیش از ۷۰ درصد از روی مقاله*ی متخصصان چینی، منتشر شده در سال ۲۰۰۳، کپی برداری شده است. رفته رفته به خیل متقلبان علمی دایره وزرا و مقام های دولت محمود احمدی نژاد افزوده می شود. این بار تقلب را مرضیه وحید دستجردی، نخستین وزیر زن در تاریخ جمهوری اسلامی، انجام داده است. مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان دولت دوم محمود احمدی نژاد، نماینده ی ادوار ۴ و ۵ مجلس بود و سابق بر این مدیریت روابط دانشگاهی و امور بین*الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران را بر عهده داشت. وی ۱۵ سال است که در هیأت علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه تهران در بیمارستان آرش عضویت دارد. وزیر بهداشت و درمان ایران تنها ۵ مقاله به چاپ رسانده که ۴ مقاله از این مجموع به زبان فارسی نوشته شده است. تنها مقاله خانم وحید دستجردی که به زبان انگلیسی به چاپ رسیده همین مقاله است که از روی متخصصان چینی کپی برداری شده است. دستجردی از روی مقاله چینی ها تقلب کرده است
با ۱۲۳ امتیاز و ۴ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هاشمی رفسنجانی: تو انتخابات حیثیت خود و خانواده اش توسط ا.ن. لجن مال شد و آلتی شد در دست احمدی نژاد که رأی جمع کنه، رسانه های دولتی و حکومتی لهش کردند، یزدی و مصباح تحقیرش کردند و بسیجی ها مثل گرگ گرسنه دخترش رو اذیت و آزار کردند. اما دست از چاپلوسی و محافظه کاری بر نداشت./// عبدالحسین روح الامینی: فرزندش به دلخراش ترین وضع ممکن زیر شکنجه جان سپرد. خون بر زمین ریخته این جوانمرد تمام آزادیخواهان را خشمگین کرد و بسیاری به خونخواهی محسن و دیگر شهیدان آزادی به خیابان آمدند. اما جناب روح الامینی دم بر نیآورد. شاید موقعیت سیاسی اش از فرزندش عزیزتر بود…!/// محسن رضایی: اولش دور برداشت و پایش را از گلیمش دراز تر کرد. اما با اولین تشر خامنه ای ماست ها رو کیسه مرد و به دامان ولایت وقیح برگشت./// پ ن: ۱. محمد رضا شریفی نیا، افشین قطبی، جهانگیر الماسی، آیت الله سیستانی و … هم میتونستن توی این رقابت شرکت داشته باشن.// ۲. یادی کنیم از پروین فهیمی، مادر شجاع شهید سهراب اعرابی، که با وجود اینکه هیچ نفوذ قدرتی نداشت، شجاعانه پای خون فرزندش ایستاد. به قول شاهین نجفی: "یه کم از عطر غیرتت رو اینهام بپاش!"
با ۱۲۳ امتیاز و ۴۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بسیجی درحال سکس بازنش بوده به زنش میگه یک چیز بگو تحریک شم زن میگه مرگ بر اصل ولایت فقیه!
با ۱۲۲ امتیاز و ۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


قصد ندارم زیاد بنویسم، فقط میخواهم بگویم که باید واقعا خدا را شکر کنیم که مجلس خبرگان اطلاعیه ای با این محتوا و با این وضوح‌ صادر کرده است. دو سه چیز را سریع بگویم فعلا و رد شویم برویم، یعنی دو سه نکته مثبت که از این یکی دو روز نشست خبرگان حاصل شده. نکته اول اینکه هاشمی رفسنجانی بالاخره وضعیت خودش را روشن کرد و طرف گرفت. البته متاسفانه نهایتا طرف خامنه ای را گرفت، اما به هر حال تکلیف ما را یکسره کرد و مشخص شد که هیچ امیدی به او نباید داشت. این ویدئوی چند دقیقه ای پایین صفحه گزیده هائی از سخنان او در آغاز نشست خبرگان است، خودتان ببینید که چگونه طرف خودش را انتخاب کرد (گرچه سید احمد خاتمی هم همین موضوع را امروز تاکید کرد [لینک] و حسابی هم سر دماغ بود که بالاخره هاشمی آنطرفی شد). اما نکته دوم، که از مشخص شدن تکلیف هاشمی هم بسیار مهمتر است، این که مشخص شد کروبی و موسوی هم سرجای خودشان، یعنی با مردم، مانده اند و نه خودشان را به قدرت فروخته اند و نه ما را. من شخصا یکی دو روز گذشته را در اظطراب خاصی منتظر نتایج خبرگان بودم، و واقعا امروز که اطلاعیه شان را دیدم نفس عمیقی با خیال راحت کشیدم و خدا را شکر کردم که همان لحن معمول پر از خشونت و تبختر آدمهای جمهوری اسلامی را دیدم که نه تنها موسوی و کروبی را مثل گذشته «سران فتنه» خوانده بود، بلکه اعلام کرده بود که «ناخودی» بودنشان هم قطعی شده و به تصویب نهائی هم رسیده و پلهای بین اینطرف و آنطرف هم کمابیش خراب شده اند. میفرماید: [لینک] «صبر انقلابي مردم شريف ايران و نظام جمهوري اسلامي – كه نشانگر ظرفيت بالا و توان مديريت بحران است – پس از دادن فرصت‌هاي متعدد به سران فتنه، براي توبه و بازگشت به دامن انقلاب و آرمان‌هاي امام خميني (ره) در ‌9 دي به پايان رسيد و با زدن مهر مردودي بر كارنامه‌ي آنان، براي هميشه، آنان را از ذهنيت سياسي خود حذف نمودند.» و اما نکته سومی هم که سریع بگویم و خداحافظی کنم، این است که این اطلاعیه و نتیجه گیری های آقایان یکبار دیگر، و اینبار احتمالا برای آخرین بار، این پیام را به مردم داد که اینها نه اهل بازگشت از راهی که در پیش گرفته اند هستند و نه احتمال هیچگونه سازشی با ایشان وجود دارد. به عبارت دیگر، همان پیغامهای آشکار و نهانی که چند ماه است از خامنه ای دریافت میکنیم، که عبارت باشند از: فقط من میدانم چه درست است و چه غلط، احمدی نژاد درست است، شماها غلطید، ولایت فقیه کامل و عالی و خوب است، شما ها خس و خاشاکید و یا خائنید یا گول خورده اید یا اصلا اجنبی هستید، و دنیا هم دو جور آدم بیشتر ندارد: آنهائی که اهل ولایت فقیه هستند، و آنهائی که دشمن هستند. میفرماید: [لینک] «حوادث بعد از انتخابات اخير، گرچه خسارت‌هاي مادي و معنوي جبران‌ناپذيري را در سطح ملي و بين‌الملي، به دنبال داشت؛ اما در مقابل،‌ بركاتي نيز در پي داشت كه موجب شناسايي ناخالصي‌ها و تفكيك نيروهاي حق و باطل گرديد و صحنه‌اي عملي براي امتحان مردم و نخبگان بود. نتيجه‌ي اين امتحان بزرگ و تاريخي، قبولي مردم و نمايش بصيرت آنان و متاسفانه واماندگي بخش محدودي از خواص از دستيابي به بصيرت، متناسب با شرايط پرتغيير و سخت زمان بود. اين دوره‌ي پرمحنت، با رهبري شايسته و هدايت هوشمندانه و داهيانه‌ي رهبر معظم انقلاب "مدظله العالي " و حضور باصلابت و همه‌جانبه‌ي مردم، پايان پذيرفت و برگ زرين ديگري را به موفقيت‌هاي انقلاب اسلامي در گذر از بحران‌ها افزود. تفكر در خصوص حوادث گذشته، هر انسان منصفي را به تواضع در برابر ضرورت هر چه بيشتر و عظمت اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه – به عنوان عزيزترين يادگار حضرت امام خميني (ره) – و جانشين صالح ايشان وامي‌دارد. حمايت و پشتيباني همه جانبه از مقام معظم رهبري و تلاش گسترده‌ براي تحقق رهنمودهاي معظم له در تمامي عرصه‌ها ضروري بوده و بر كسي پوشيده نيست.» گفتم زیاد صحبت نخواهم کرد، پس اجازه بدهید حرفم را به همین محدود کنم و مرخص شوم. اما اینهم ویدئوی گزیده صحبتهای رفسنجانی که عرض کردم خدمتتان:
با ۱۱۴ امتیاز و ۴۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آيت الله على خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى ايران، در ديدار با اعضاى مجلس خبرگان گفت كه مخالفان اعتبار خود را از دست داده اند و افرادى كه «انتخابات افتخار آفرين چهل ميليونى» را تبديل به نقطه ضعف مى كنند صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامى را از دست داده اند. رهبر ايران نظام جمهورى اسلامى را مبتنى بر «اطاعت از پروردگار و نقشه و هندسه الهى» توصيف كرد و گفت: «كسانى كه هندسه و هويت نظام كه در قانون اساسى و حكميت و داورى قانون متبلور شده است را قبول دارند، جزو مجموعه نظام به شمار مى آيند.» وى در عين حال افزود: «اما افرادى كه با حرف و عمل و تحريك، اين مبانى را زير پا مى گذارند به دست خودشان صلاحيت حضور در مجموعه عظيم نظام را از دست مى دهند.» اظهارات آیت الله خامنه ای یک روز پس از انتشار بیانیه مجلس خبرگان رهبری بیان می شود که در آن گفته شده بود: فرصت های متعدد به «سران فتنه» به پایان رسیده است. اين نخستين بار است كه بالاترین مقام جمهوری اسلامی به طور مشخص از «عدم صلاحيت» رهبران مخالفان و معترضان به نتيجه انتخابات دهم رياست جمهورى براى حضور در سمت هاى دولتى سخن مى گويد. پيشتر برخى از اصولگرايان تندرو و اعضاى شوراى نگهبان با اشاره به مخالفت هاى مير حسين موسوى و مهدى كروبى با نتيجه انتخابات از رد صلاحيت آنها در انتخابات بعدى خبر داده بودند. رهبران مخالفان در بيانيه ها و اظهار نظرهاى خود نحوه برگزارى انتخابات را زير سوال برده و نتيجه آن را ناشى از «تقلب گسترده و مهندسى آراء» دانستند. آقاى كروبى و موسوى خواستار ابطال نتيجه اين انتخابات شده بودند ولى رهبر ايران به شدت با آن مخالفت كرد. آيت الله خامنه اى در ديدار روز پنجشنبه خود با اكبر هاشمى رفسنجانى، رييس، و همچنين اعضاى مجلس خبرگان رهبرى بار ديگر اعتراض هاى پس از انتخابات را «فتنه» خواند و گفت كه «اساس فتنه پس از انتخابات، نفى آراى مردم، خدشه وارد آوردن به حضور ملت و اتهام و تهمت به نظام بود.» وى مى گويد كه مخالفان با نفى اين موارد، مرتكب «گناه بزرگى» شدند چرا كه به گفته رهبر ايران، «حاضر نشدند در مقابل قانون، داور و شيوه داورى كه قانون تعين كرده است، تسليم شوند.»
با ۱۱۴ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پسر شیخ حسن یوسف، بنیانگذار و رهبر اصلی جنبش حماس در کرانه باختری، تایید می‌کند که سال‌ها به عنوان جاسوس اسرائیل فعالیت می‌کرده است. مصعب حسن یوسف، پسر شیخ حسن یوسف، در مصاحبه‌ای با روزنامه هاآرتص تایید کرده است که در سال‌های پی در پی «شین بت»، تشکیلات امنیت داخلی اسرائیل، را از تصمیمات مهم سران حماس و به‌ویژه عملیات‌های انتحاری که قرار بوده انجام شود آگاه می‌کرده و با رساندن اخبار موجب خنثی شدن آنها می‌شده است. مصعب حسن یوسف که اکنون ۳۲ سال دارد می‌گوید به اقدام خود افتخار می‌کند و هیچگاه از کرده خویش پشیمان نیست، زیرا موجب نجات جان انسان‌های بی‌شمار شده است. مصعب حسن یوسف که از ده سال پیش از اسلام «به خاطر تشویق به خشونت» بریده و به مسیحیت گرویده و اکنون در آمریکا زندگی می‌کند به روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفته است که تا هنگامی که افراطیون رهبری فلسطینی‌ها را در دست داشته باشند صلح را امکان‌پذیر نمی‌داند. مصعب حسن یوسف هنگامی که حدود ۱۸ سال داشت، در سال ۱۹۹۶ به خاطر دخالت در اقدامی تروریستی برای نخستین بار از سوی تشکیلات امنیتی اسرائیل دستگیر شد. در آن سال که تازه اسحاق رابین، نخست وزیر وقت اسرائیل، کشته شده بود و اسرائیل در آستانه انتخاباتی سرسختانه میان حزب کارگر با حزب لیکود بود، حماس به یک سلسله عملیات انتحاری گسترده دست زد که هدف از آنها جلوگیری از پیگیری روند صلح میان یاسرعرفات و دولت وقت اسرائیل بود. حماس در هدف خود موفق شد و با شکست شیمون پرز که جانشین اسحاق رابین بود، بنیامین نتانیاهو، رهبر لیکود، به نخست وزیری رسید. در چندین عملیات انتحاری پی در پی آن سال، صدها اسرائیلی در شهرهای مختلف، به‌ویژه اورشلیم، در اماکن عمومی کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. این عملیات در سال‌های بعد نیز کماکان ادامه یافت، اما اوج آن دوباره پس از «انتفاضه الاقصی» بود. مصعب حسن یوسف تایید می‌کند در سال ۱۹۹۶ که تازه دستگیر شده بود، توسط بازجویان «شین بت» یا شباک متقاعد شد که خبرها را به اطلاع این سازمان برساند تا از عملیات تروریستی دیگر تا حد ممکن جلوگیری شود. مصعب حسن یوسف در سال ۱۹۹۷ آزاد شد و از آن زمان با «شین بت» به همکاری گسترده پرداخت، و به نوشته هاآرتص، به «مهم‌ترین همکار اسرائیل در شاخه نظامی حماس» تبدیل شد. مصعب حسن یوسف به‌ویژه در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ به «شین بت» کمک زیادی کرد. «انتفاضه الاقصی» از سال ۲۰۰۰ آغاز شده بود. در این پنج سال، مصعب حسن یوسف موجب دستگیری شمار زیادی از سران و فعالان بارز حماس و سازمان‌های مرتبط با حماس و تشکل‌های دیگر شد. یکی از کسانی که او موجب دستگیری‌اش شد، عبدالله برغوثی، از فعالان مهم حماس، بود. ابراهیم حامد و مروان برغوثی نیز از دیگر افرادی بودند که با یاری مصعب حسن یوسف دستگیر شدند. مروان برغوثی، از دستیاران مهم یاسر عرفات، به اتهام قتل بیش از هشتاد اسرائیلی در سال ۲۰۰۲ دستگیر شد و به پنج بار حبس ابد محکوم شد و هنوز نیز در زندان اسرائیل است. به نوشته روزنامه هاآرتص، مصعب حسن یوسف به جلوگیری از عملیات سوء‌قصد بسیاری علیه مقامات اسرائیلی نیز کمک کرد تا جایی که «حتی ممکن است که این شخصیت‌ها هنوز خود ندانند که زندگی‌شان را به او مدیون هستند». یکی از این افراد شیمون پرز است که در سال ۲۰۰۱ برنامه‌ای برای سوء‌قصد به جانش طراحی شده بود و برنامه‌ریز اصلی آن عبدالله برغوثی بود. مصعب خود تلفن همراه جدیدی خرید و به عبدالله برغوثی داد و بلافاصله نیز شماره آن را به «شین بت» اطلاع داد و همه سخنان برغوثی ضبط و طرح او سرانجام خنثی شد. مسئولان «شین بت» یا «شباک» مصعب حسن یوسف را با عنوان «شاهزاده سبز» خطاب می‌کردند که اشاره سبز به رنگی است که جنبش حماس از زمان برپایی خود از آن استفاده کرده و پرچم این سازمان نیز به رنگ سبز اموی است. مصعب حسن یوسف در آستانه انتشار کتابش در آمریکا در مصاحبه‌ای با هاآرتص می‌گوید: «ای کاش اکنون در غزه بودم و همراه با سربازان اسرائیلی یونیفورم ارتش اسرائیل را به تن می‌کردم و برای آزادی گیلعاد شالیط (سرباز اسرائیلی اسیر در دست حماس) تلاش می‌کردم. مسئولان «شین بت» به هاآرتص گفته‌اند که مصعب حسن یوسف به خاطر کمک به تامین امنیت منطقه و جلوگیری از عملیات ترور انتحاری بسیاری افراد شایسته دریافت «جایزه امنیتی اسرائیل» است. جایزه امنیتی اسرائیل هر سال به فرد یا سازمانی داده می‌شود که به تامین امنیت این کشور کمک کرده باشد، اما در اکثر موارد نام برنده این جایزه اعلام نمی‌شود. مصعب حسن یوسف خاطرات خود در این باره را در کتابی با نام «پسر حماس» منتشر کرده است. هاآرتص می‌نویسد: «امنیت اسرائیل تنها مدیون شباک، موساد و ارتش نیست. فلسطینی‌هایی نیز در این تامین امنیت شریک هستند، اما برخلاف «شاهزاده سبز» بسیاری از این فلسطینی‌ها ترجیح می‌دهند که نام‌شان فاش نشود.»
با ۱۱۳ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در حالی که موضوع جعل مدرک، تقلب علمی و دزدی تحقیقاتی، از موضوعات جنجالی و گریبانگیر دولت قبلی و فعلی محمود احمدی نژاد بود، امروز رسانه های خبری با انتشار دو مقالۀ علمی پیرامون یک موضوع پزشکی، از "دزدی و کپی برداری علمی" مرضیه‌ وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد خبر دادند. در تحقیقات بعمل آمده مشخص شده است که خانم وزیر اصولگرای دولت دهم و نمایندۀ دوره های ۴ و ۵ مجلس شورای اسلامی، در سال ۲۰۰۸مقاله‌ای مشترک تحت عنوان اثر سن بر روی نشانگرهای ذخیره‌ای تخمدانی بانوان تهرانی درInt J Endocrinol Metab 2008:2 114-119 به چاپ رسانده بود که بیش از ۷۰ درصد از این مقاله، از روی مقالۀ‌ متخصصان چینی که سال ۲۰۰۳ متتشر شده بود، کپی‌برداری شده است.
با ۱۰۸ امتیاز و ۲ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خامنه ای : "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند، عملا خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند، که از دست داده اند". باید به رهبر جمهوری اسلامی یاد آوری کرد که این کشتی که شما ناخدا یش هستید دیر یا زود در طوفان خشم ملت غرق خواهد شد. این کشتی، کشتی دزدانی است که ره بر کشتی آزادیخواهی ملتی بریده اند و رایشان را در روز روشن دزدیده اند. خوشا به سعادت آنانی که از کشتی شما پیاده شدند و بر کشتی آزاد مردان و آزاد زنان ایران نشستند. جناب ولی امر، حضور در کشتی بد فرجام شما صلاحیت نمیخواهد، چرا که سر نشینان آن کسانی اند که علاوه بر آنکه آراء ملتی را به سرقت برده اند. دستانشان به خون جوانان کشوری آلوده است. کشتی شما هیچگاه به ساحل نخواهد رسید شک نکنید.
با ۱۰۶ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان، گفت: "عده ای از اول مخالف اصل نظام بودند که اکنون هم هستند و زاد و ولد کرده اند و عده ای هم شاید فریب خوردند و مسائلی پیش آمد. کسانی که این ها را قبول ندارند بحث دیگری دارند که اکثریت نیستند." ایشان همچنین گفت: "در فاصلۀ دو اجلاس، حوادث ناگواری در کشور رخ داد که بی سابقه بود. در این میان آسیب هائی به خانواده های معترضین و هم مأموران رسید که باید نسبت به این موضوع اظهار تأسف نمود"
با ۱۰۳ امتیاز و ۲۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش رسیده مصطفی میر ابراهیمی پس از تحمل شش ماه رنج و فشار در زندان در زیر شکنجه جلادان خامنه ای به شهادت رسید. وی متولد سوم اسفند۶۶ در تهران بود . مصطفی شش ماه پیش بر سر مزار "ندا" توسط مأموران سپاه ضدخلقی دستگیر و به محل نامعلومی برده شد.
با ۱۰۲ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ایشان نظام اسلامی را کشتی نجات خواندند و با تأکید بر دعوت از همه افراد و عناصر برای حضور در چارچوب نظام افزودند: افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند عملاً خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند که از دست داده اند.
با ۱۰۰ امتیاز و ۱۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در روزی که خ.ر توسط خبرگانش در مقام ولایت عظمای مطلقه مسلمین جهان ابقا، گردید و این جایگاه را گروهی که خود حقوق بگیر وی بودند تقدیمش نمودند ، دیکتاتور پلید مجددا سخنرانی پای منقلانه آغاز نمود و نماینده های اکثریت مردم آزادی طلب ایران را از حضور در چارچوب نظام رد صلاحیت نمود./ خطاب من به ایشان این است که در کشتی که تو سکاندارش باشی مرگ برای من گوارا تر خواهد بود ، بنده نیز چون عده زیاد و اکثریتی سبز ایران ، کشتی مهندس میرحسین موسوی و آیت الله مهدی کروبی را انتخاب می نمایم. / کشتی مملو از صلح و صفا ؛ با ناخداهایی که چون تو بی خدا و قاتل جوانان ایران زمین نیستند ، کشتی سبزی که حسرت حضورش بر دل تو و اطرافیانت خواهد ماند. جناب خ.ر این آخرین پیام است ، ارتش سبز ایران با ناخداهای خود آماده قیام است./
با ۹۶ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سید علی خامنه‌ای، نظام اسلامی را نظامی مبتنی بر اطاعت از پروردگار و «نقشه و هندسه» الهی خواندند و با اشاره به فتنه پس از انتخابات تأکيد کردند: مساله اساسی، حفظ هويت نظام و مرزها و شاخص‌های آن است و کسانی که هندسه و هويت نظام را که در قانون اساسی و حکميت و داوری قانون متبلور شده است قبول دارند جزو مجموعه نظام به‌شمار می‌آيند اما افرادی که با حرف و عمل و تحريک، اين مبانی را زير پا می‌گذارند به دست خودشان صلاحيت حضور در مجموعه عظيم نظام را از دست می‌دهند.
با ۹۵ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


علی خامنه ای می گوید که چهره های سیاسی معترض به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران دیگر صلاحیت حضور در "نظام" را ندارند. آقای خامنه ای روز پنجشنبه ۶ اسفند (۲۵ فوریه) در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، نظام حکومتی ایران را به "کشتی نجات" تشبیه کرد و گفت: "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می کنند، عملا خود را از این کشتی نجات خارج می کنند و صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می دهند، که از دست داده اند". به نظر می رسد که اشاره رهبر ایران به نامزدهای جناح اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران باشد که اعتراضشان به "تقلب گسترده" در انتخابات، به یک جنبش اعتراضی وسیع تبدیل شد. میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض انتخابات و رهبران اصلی مخالفان دولت در ایران، هر دو در مجمع تشخیص مصلحت عضو هستند، اما در ماه های اخیر بر اعتراض خود پافشاری و از نحوه برخورد حکومت ایران با مخالفان دولت انتقاد کرده اند.
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار در پی احضار به دفتر پیگیری وزارات اطلاعات امروز صبح بازداشت شد. رهانا: هنگامه شهیدی در تاریخ ۱۰ آبان با قرار وثیقه‌ی ۹۰ میلیون تومانی بعد از ۴ ماه بازداشت از زندان اوین آزاد شده بود، وی در طی روزهای بعد از آزادی نیز تحت فشار بوده است. یکی از نزدیکان وی به خبرنگار رهانا گفت: «شب گذشته طی تماسی از هنگامه خواسته شد که صبح امروز برای پاسخ به «پاره‌ای از سوالات» به دفتر پیگری وزارت اطلاعات مراجعه کند، که در پی همین مراجعه وی بازداشت و به زندان اوین منتقل می‌شود.» وی ادامه داد: «به خانواده گفته‌اند که برای پیگیری وضعیت وی باید شنبه به دادگاه برویم. ما امیدواریم هنگامه تا شنب آزاد شود.» هنگامه شهیدی از نظر روحی دارای شرایط نامناسبی است که شرایط زندان آن را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و از این نظر بیم سلامتی وی می‌رود.
با ۹۲ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه: هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال اجتماعی بار دیگر بازداشت شد. به گزارش کلمه ، محمد مصطفایی وکیل وی در وبلاگش نوشت: ساعت حدود ۱۱:۳۰ امروز بود که تلفن به صدا درآمد. پشت خط، صدای گریه و شیون مادر هنگامه شهیدی را می شنیدم. او بریده بریده می گفت که آقای مصطفایی دیروز بعد از ظهر به منزل زنگ زدند و گفتند از اطلاعات تماس می گیرند. با هنگامه صحبت کردند و به هنگامه گفتند که فردا صبح ساعت ده برای پاره ای توضیحات به آدرسی که می دهند بیاید. امروز ساعت ده صبح به آن آدرس رفته و وی را بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل کردند. علت بازداشت هم مشخص نیست. وی در ادامه تاکید کرده است :شنبه به دادگاه انقلاب خواهم رفت تا علت بازداشت موکلم را جویا شوم. شرایط روحی و روانی هنگامه بسیار نامناسب بود. امیدوارم خدا به ایشان و خانواده موکلم صبر و تحمل دهد.
با ۹۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه: استاد حقوق ایران با اشاره به ردصلاحیت گسترده در انتخابات کانون وکلای دادگستری گفت: بی‌مهری به وکلای مورد اعتمادکانون موجب خدشه به عدالت می‌شود. به گزارش خبرنگار ایلنا ، امیرناصر کاتوزیان شب گذشته طی سخنانی در یک صدمین سال تاسیس نهاد وکالت و روز وکیل مدافع که با پنجاه‌وهشتمین سالروز استقلال کانون وکلا همزمان بود، از شرایط به‌وجود آمده در سال‌جاری برای جامعه وکلا انتقاد کرد. پدر علم حقوق ایران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه قرار نبود سخنرانی کنم و تنها به‌دنبال بیان احساساتم هستم، گفت: ‌سالیان درازی است که در جشن استقلال کانون وکلا شرکت می‌کنم و دلیل آن این است که کانون را برای کشور مفید می‌دانم. وی تصریح کرد: در حکومت‌های مردمی برای اینکه لبه تیغ استبداد دولت‌ها کندتر شود، همواره نهاد‌های عمومی را تقویت می‌کنند تا این نهادها میان مردم و دولت واسطه قرار گیرند. کانون وکلا نیز یکی از مهمترین‌ نهاد‌های عمومی است که می‌تواند واسطه دولت و مردم در استقرار عدالت باشد. این استاد دانشگاه وکالت و وکیل را ناظر بر اجرای عدالت از طرف دادگاه دانست و گفت: هیچ کس بهتر از وکیل نمی‌فهمد که آیا قاضی درست عمل‌ می‌کند یا خیر؟ کاتوزیان سپس با اشاره به فضای مراسم یک صدمین سال تاسیس نهاد وکالت و روز وکیل مدافع ، متن سخنرانی‌ها و دکلمه‌هایی که خوانده شد، لب به انتقاد گشود وگفت: ‌امسال جشن استقلال کانون وکلای دادگستری بوی نگرانی و رنج می‌دهد و من را متاسف کرد که چرا باید وضعی پیش بیاید تا کانون وکلا برنجند. وی در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوران جوانی خود و آن زمانی که برای مشاهده مسابقه کشتی در یک سالن ورزشی حضور پیدا می‌کند، اما لحظه‌ای که جهان پهلوان تختی قصد ورود به سال را دارد ماموران از حضور وی جلوگیری کرده و قهرمان نام‌آور کشتی ایران ناچار سالن را ترک می‌کند، تصریح کرد: ‌از آن زمان به بعد تیم کشتی ایران دچار صدمه شد چرا که اعضای تیم فکر می‌کردند زمانی که با تختی ـ قهرمان بین‌المللی کشتی کشورـ این چنین رفتار کرده و عاقبت او چنین می‌شد، با آنها چگونه رفتار خواهد شد؟ پدر علم حقوق ایران با اشاره به رد صلاحیت برخی از وکلای با سابقه برای عضویت در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار داشت: وقتی وکلای مورد اعتمادکانون و طبقات برگزیده مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد در واقع نه تنها کانون صدمه می‌خورد، بلکه عدالت نیز مورد خدشه قرار می‌گیرد. وی با طرح این پرسش که در حال حاضر وظیفه ما چیست؟ گفت: در این حال که بوی نگرانی و رنج می‌آید بوی تصمیم را نیز استشمام کردم که وکلا با چنگ و دندان می‌خواهند استقلال خود را حفظ کنند. این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه وظیفه امروز ما سنگین‌تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: انسان زمانی که با خطر مواجه می‌شود همه نیروی خود را برای مقابله با آن جمع می‌کند؛ در حال حاضر این نیرو در شما وجوددارد که هم از نظر اجتماعی اقدام کنید و هم‌اینکه هر فرد به هر ترتیبی می‌تواند از استقلال کانون دفاع کند و نیز نباید کاری کنیم که باعث ملامت شود ، همه باید اسطوره اخلاق باشیم. کاتوزیان با انتقاد از رویه صداوسیما در نحوه به تصویر کشیدن چهره وکیل مدافع در برنامه‌های تلوزیونی گفت: در صداوسیما وکیل به‌عنوان یک مزدور بی‌اجر که از خود شخصیت ندارد و قابلیت اینکه به او انسان گفته شود را نیز ندارد، در شخصیت وکیل ظاهر می‌شود. وی با بیان اینکه دلیل این سیاست صداوسیما را متوجه نمی‌شوم،اظهار داشت: کانون وکلا خدمات بزرگی را انجام داده است و در پایان دوره رژیم پهلوی نیز همین وکلا بودند که از انقلابیون دفاع کرده و جان خود را به خطر انداختند. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تعجب دیگر من این است که سیاست عمومی کشور بر خصوصی‌سازی است یعنی سعی می‌کنند تمام نهادهای عمومی را خصوصی کند، حال این چه اقدامی است که سعی دارند وکالت را دولتی کرده و وکیل دولتی جای وکیل مردمی را بگیرد. کاتوزیان درپایان با ابراز تاسف از شرایط به وجودآمده برای جامعه وکلا گفت: امیدوارم این سخنان به گوش کسانی‌که سبب به وجود آمدن این جریان هستند، برسد.
با ۸۳ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به کوری چشم دشمنان ایران زمین! چهارشنبه سوری بزرگترین جشن جوانان ایران و مردم با شرف و فرهیخته و مظلوم این خاک بوده و هست و خواهد بود،بمیرید ای دشمنان ایران و ایرانی! دوستان و هم میهنان بزرگوار و آزاده به بهانه فرا رسیدن ایام عید نوروز جشن بزرگ ما ایرانیان و البته در برخی از ملل در گوشه وکنار دنیا، اما برای ما مردم ایران پیشتر از نوروز چهارشنبه سوری همیشه شور و شوق خاصی به جامعه داده و می دهد، امسال اما با همه ستمهائی که این حکومت در حق مردم و جوانان ایران روا داشته، ما باید بکوشیم که یاد همه شهدای راه آزادی و یاد نداها و سهرابها و آرشها و ترانه ها و همه یاران در بندمان را با حضور همگانی، که در عین حال به کوری چشم همه آنهائی که نمی توانند ببینند که اقلن یک روز در سال را این مردم مصیبت زده! می توانند شادی کنند! وشور و نشاطی به هنگام آمدن بهار به زندگیشان بدهند، با همه درد ورنجهائی که در طی سالیان سال و به ویژه در چند ماه گذشته به آنان رفت و این را میشود به خوبی و به روشنی در سیمای تک تک این جوانان و این زنان و مردان مشاهده کرد. بنابر این در جهت هر چه با شکوهتر جشن گرفتن این یادگار کهن سر زمین مان و یادگار نیاکانمان، بار دیگر در کنار پرداختن به مراسم سنتی آتش بازی، خیابانهای شهرها را نیز به صحنه اعتراض عمومی تبدیل ...
با ۸۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بي‌مهري به وكلاي مورد اعتماد كانون موجب خدشه به عدالت مي‌شود شبکه جنبش راه سبز(جرس): استاد حقوق ايران با اشاره به ردصلاحيت گسترده در انتخابات كانون وكلاي دادگستري گفت: بي‌مهري به وكلاي مورد اعتمادكانون موجب خدشه به عدالت مي‌شود. به گزارش خبرنگار ايلنا ، اميرناصر كاتوزيان شب گذشته طي سخناني در يك صدمين سال تاسيس نهاد وكالت و روز وكيل مدافع كه با پنجاه‌وهشتمين سالروز استقلال كانون وكلا همزمان بود، از شرايط به‌وجود آمده در سال‌جاري براي جامعه وكلا انتقاد كرد. پدر علم حقوق ايران در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه قرار نبود سخنراني كنم و تنها به‌دنبال بيان احساساتم هستم، گفت: ‌ساليان درازي است كه در جشن استقلال كانون وكلا شركت مي‌كنم و دليل آن اين است كه كانون را براي كشور مفيد مي‌دانم. وي تصريح كرد: در حكومت‌هاي مردمي براي اينكه لبه تيغ استبداد دولت‌ها كندتر شود، همواره نهاد‌هاي عمومي را تقويت مي‌كنند تا اين نهادها ميان مردم و دولت واسطه قرار گيرند. كانون وكلا نيز يكي از مهمترين‌ نهاد‌هاي عمومي است كه مي‌تواند واسطه دولت و مردم در استقرار عدالت باشد. اين استاد دانشگاه وكالت و وكيل را ناظر بر اجراي عدالت از طرف دادگاه دانست و گفت: هيچ كس بهتر از وكيل نمي‌فهمد كه آيا قاضي درست عمل‌ مي‌كند يا خير؟ كاتوزيان سپس با اشاره به فضاي مراسم يك صدمين سال تاسيس نهاد وكالت و روز وكيل مدافع ، متن سخنراني‌ها و دكلمه‌هايي كه خوانده شد، لب به انتقاد گشود وگفت: ‌امسال جشن استقلال كانون وكلاي دادگستري بوي نگراني و رنج مي‌دهد و من را متاسف كرد كه چرا بايد وضعي پيش بيايد تا كانون وكلا برنجند. وي در ادامه با بيان خاطره‌اي از دوران جواني خود و آن زماني كه براي مشاهده مسابقه كشتي در يك سالن ورزشي حضور پيدا مي‌كند، اما لحظه‌اي كه جهان پهلوان تختي قصد ورود به سال را دارد ماموران از حضور وي جلوگيري كرده و قهرمان نام‌آور كشتي ايران ناچار سالن را ترك مي‌كند، تصريح كرد: ‌از آن زمان به بعد تيم كشتي ايران دچار صدمه شد چرا كه اعضاي تيم فكر مي‌كردند زماني كه با تختي ـ قهرمان بين‌المللي كشتي كشورـ اين چنين رفتار كرده و عاقبت او چنين مي‌شد، با آنها چگونه رفتار خواهد شد؟ پدر علم حقوق ايران با اشاره به رد صلاحيت برخي از وكلاي با سابقه براي عضويت در هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز اظهار داشت: وقتي وكلاي مورد اعتمادكانون و طبقات برگزيده مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرد در واقع نه تنها كانون صدمه مي‌خورد، بلكه عدالت نيز مورد خدشه قرار مي‌گيرد. وي با طرح اين پرسش كه در حال حاضر وظيفه ما چيست؟ گفت: در اين حال كه بوي نگراني و رنج مي‌آيد بوي تصميم را نيز استشمام كردم كه وكلا با چنگ و دندان مي‌خواهند استقلال خود را حفظ كنند. اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اينكه وظيفه امروز ما سنگين‌تر از گذشته است، خاطرنشان كرد: انسان زماني كه با خطر مواجه مي‌شود همه نيروي خود را براي مقابله با آن جمع مي‌كند؛ در حال حاضر اين نيرو در شما وجوددارد كه هم از نظر اجتماعي اقدام كنيد و هم‌اينكه هر فرد به هر ترتيبي مي‌تواند از استقلال كانون دفاع كند و نيز نبايد كاري كنيم كه باعث ملامت شود ، همه بايد اسطوره اخلاق باشيم. كاتوزيان با انتقاد از رويه صداوسيما در نحوه به تصوير كشيدن چهره وكيل مدافع در برنامه‌هاي تلوزيوني گفت: در صداوسيما وكيل به‌عنوان يك مزدور بي‌اجر كه از خود شخصيت ندارد و قابليت اينكه به او انسان گفته شود را نيز ندارد، در شخصيت وكيل ظاهر مي‌شود. وي با بيان اينكه دليل اين سياست صداوسيما را متوجه نمي‌شوم،اظهار داشت: كانون وكلا خدمات بزرگي را انجام داده است و در پايان دوره رژيم پهلوي نيز همين وكلا بودند كه از انقلابيون دفاع كرده و جان خود را به خطر انداختند. اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: تعجب ديگر من اين است كه سياست عمومي كشور بر خصوصي‌سازي است يعني سعي مي‌كنند تمام نهادهاي عمومي را خصوصي كند، حال اين چه اقدامي است كه سعي دارند وكالت را دولتي كرده و وكيل دولتي جاي وكيل مردمي را بگيرد. كاتوزيان درپايان با ابراز تاسف از شرايط به وجودآمده براي جامعه وكلا گفت: اميدوارم اين سخنان به گوش كساني‌كه سبب به وجود آمدن اين جريان هستند، برسد.
با ۷۹ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شبکه جنبش راه سبز(جرس): هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال اجتماعی بار دیگر بازداشت شد. به گزارش کلمه ، محمد مصطفایی وکیل وی در وبلاگش نوشت: ساعت حدود ۱۱:۳۰ امروز بود که تلفن به صدا درآمد. پشت خط، صدای گریه و شیون مادر هنگامه شهیدی را می شنیدم. او بریده بریده می گفت که آقای مصطفایی دیروز بعد از ظهر به منزل زنگ زدند و گفتند از اطلاعات تماس می گیرند. با هنگامه صحبت کردند و به هنگامه گفتند که فردا صبح ساعت ده برای پاره ای توضیحات به آدرسی که می دهند بیاید. امروز ساعت ده صبح به آن آدرس رفته و وی را بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل کردند. علت بازداشت هم مشخص نیست. وی در ادامه تاکید کرده است :شنبه به دادگاه انقلاب خواهم رفت تا علت بازداشت موکلم را جویا شوم. شرایط روحی و روانی هنگامه بسیار نامناسب بود. امیدوارم خدا به ایشان و خانواده موکلم صبر و تحمل دهد. گفتنی است هنگامه شهیدی در 9 تیر ماه بدنبال اعتراضات مردمی به انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و روانه اوین شد. وی دهم آبان ماه با وثیقه 90 میلیون تومانی آزاد شد. شهیدی از فعالان حقوق بشر و زنان است.
با ۷۹ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بیش از دو هفته است که ٧ تن از مادران داغدار در زندان به سر ميبرند. مادراني كه فرزندانشان را در جريان تظاهراتهاي ميليوني مردم از دست داده اند. مادران قهرمانی كه در اين مدت هر هفته روزهاي شنبه با خواست محاكمه آمرين و عاملين اين كشتارها در پارك لاله جمع ميشدند و اعتراض خود را اعلام ميداشتند و اكنون همراه با خانواده هاي زندانيان سياسي هر شب به مقابل اوين ميروند و خواست خود را پيگيري ميكنند و براي آزادي همه زندانيان سياسي از زندان تلاش ميكنند. اين هفت مادر زنداني در ١٤ بهمن دستگير و در ١٦ و ١٧ بهمن به بند ٢٠٩ اوين، بندي كه مستقيما تحت مسئوليت وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي قرار دارد، منتقل شدند. مادران داغدار زندانی و همه زندانيان سياسي بايد فورا از زندان آزاد شوند. این سران جمهوری اسلامی اند که باید بخاطر سي سال جنايتاتشان و بخاطر كشتاري كه در همين ٨ ماه كردند، در پیشگاه مردم جهان محاکمه شوند. اين فرمان انقلاب مردم است. از هم اكنون پرونده محاكمه اين جانيان در دادگاه لاهه در جريان است و ما با تمام قوا برای پیگیری این پرونده و تحقق خواست مردم میکوشیم. حزب كمونيست كارگري همبستگی عمیق خو د را با مادران داغدار و همه خانواده هائی که عزیزانشان در بند هستند اعلام میکند. ما همه مردم آزاده را دعوت میکنیم تا برای باز کردن در زندانها و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی به اجتماعات خانواده ها در برابر زندان اوین بپیوندند. زندانی سیاسی آزاد باید گردد زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی سرنگون باد جمهوری اسلامی زنده باد جمهوری سوسیالیستی حزب کمونیست کارگری ایران ٥ مارس ١٣٨٨، ٢٤ فوریه ٢٠١٠
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ