کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

[farsibooks] Sunday 28 February 2010 Esfand 9th 1388, Fwd: Best of Balatarin for 03/01/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=3a239456d9&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/2/28
Subject: Best of Balatarin for 03/01/2010
To: iskandar.hai@gmail.com


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




ایراد به تیم مدیریتی بالاترین وارد است. اما تحریم جریان اطلاعات یعنی خودکشی با حبس نفس در راستای مبارزه برای زندگی. در این موقعیت حساس درک این تحریم برایم خیلی سخته. چند روز مانده به چهارشنبه سوری اندکی تفکر عزیزان.
با ۲۰۹ امتیاز و ۱۵۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


معنیش هم میشه "صدا زدن فاحشه" یا یه چیزی تو این مایه ها
با ۲۰۷ امتیاز و ۵۴ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


احمدی نژاد در زندگینامه نیمه تمام خود در سایتش، با زرنگی خود را قاطی رزمندگان جا زده است، در واقع به نوعی می خواهد به مخاطب بگوید من هم از کسانی بودم که در جبهه ها از کیان کشور دفاع کردم، می دانستم که او جبهه نبوده است اما احتیاطاً از فرمانده سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی - برادر محسن رضایی - سئوال کردم و ایشان هم عدم حضور نامبرده را در جبهه تایید فرمودند! البته سران دو قوه دیگر هم رنگ جبهه را ندیده اند! اما لااقل تظاهر به جنگ و رزمنده بودن هم ندارند، آنچه دردناک است دروغ است، دروغ! یک روز هاله نور می بینند، یک روز مدرک دکترای جعلی ارائه می کنند و یک روز رزمنده جبهه ندیده می شوند و از کیان کشور دفاع می کنند.
با ۱۶۱ امتیاز و ۲۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


واقعا از مشاور رسانه ای رئیس جمهوری بعید است که تا این حد ناآگاهانه سخن بگوید ایشان ادعا کرده اند که چون معنی اسم ندا آقا سلطان به انگلیسی می شود فریاد آقای شاه پس این بدان معناست که به قصد این دختر جوان در تظاهرات های اعتراضی انتخابات کشته شده است. این دست سخنان بی ربط برای سران این دولت نکته جدید و عجیبی نیست چون بیش از این نیز این دولت و حواشی ان چنین ادعاهای تعجب بر انگیزی کرده اند ولی دو نکته قابل توجه که ندانستن ان برای مشاور رئیس جمهور آن هم در امور رسانه عجیب است آن است که اولا در همه دنیا نام و نام خانوادگی همانی است که هست یعنی ندا آقا سلطان در همه دنیا ندا آقاسلطان است همانطور که برای مثال Hillary Clinton برای ما هم همان هیلاری کلینتون است. چه میان فارسی زبانان چه میان انگلیسی زبانان و چه روسی و هندی و چینی ها همه یک نفر را با یک نام می شناسند نه با ترجمه ی ان، پس ندا اقا سلطان در انگلیس هم می شود Neda Agha-soltan نه فریاد آقای شاه. دوم آنکه در دستور زبان انگلیسی اگر بنایی هم به ترجمه باشد به مانند زبان فارسی عینا از راست به چپ ترجمه نمی کنند بلکه برعکس آن یعنی در ترجمه ندا آقا سلطان معنی فریاد آقای شاه نمی دهد. و جالب اینکه ایشان ادعا کرده است انان(اشاره به همان دشمنان پشت پرده) نمی دانستند در ایران دیگر به شاه ،سلطان نمی گویند و یکی نیست از ایشان بپرسد چه طور اینها همه چیز را می دانستند ولی انجا که منطق حرفتان از فریاد بی منطقی عوغا میکند می گویید آنها نمی دانستند! و سوال مهمتر اینکه غیر ایشان تا به حال کجا و چه کسی چنین ترجمه ای از نام و نام خانوادگی ندا آقا سلطان ارائه داده است بهتر است ایشان نمونه ای هم برای این ادعا بیاورند که مثلا در فلان جا ندا آقاسلطان اینگونه ترجمه شده است چون به هر حال با توهم نمی شود نظریه پردازی کرد.
با ۱۵۲ امتیاز و ۳۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بر اساس پیوست لایحه بودجه سال آینده، دولت احمدی نژاد در طول یکسال 10 میلیارد تومان از بودجه کشور به مؤسسه مصباح یزدی کمک میکند. با در نظر گرفتن بیش از 135 روز تعطيلي سالانه در ایران، این مبلغ در هر روز کاری حدودا معادل 44.5 میلیون تومان خواهد بود. حال با توجه به اینکه خود مقامات رسمی کشور میزان فطریه ،یا پول لازم برای غذای روزانه یک انسان مستمند را، 1500 تومان اعلام کرده اند، با یک محاسبه ساده میتوان دید با پول اهدای دولت به مصباح میتوان روزانه غذای بیش از 19 هزار مستمند را تامین کرد!
با ۱۵۰ امتیاز و ۱۴ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بندرعباس - تصادف ساعت 12 ظهر امروز بوده؛ چهار زن در دم کشته شده‌اند و تنها بچه خردسال زنده مانده است. وقتی من به آنجا رسیدم ساعت ۵ عصر بود و هنوز خبری از آمبولانس نبود تا جنازه‌ها را سردخانه برساند. مردم از دیدن صحنه آنقدر عصبانی بودند که هر مامور دولتی را که می‌دیدند سرش داد میزدند! عده‌ای می‌گفتند تا پول به حساب پزشک قانونی واریز نشود یا کسی تعهد پرداخت هزینه‌ها را ندهد جنازه‌ها همچنان روی زمین خواهند ماند
با ۱۳۷ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان به هاشمی رفسنجانی هیچ اعتمادی ندارند شبکه جنبش راه سبز(جرس): قاسم روانبخش با بیان اینکه " حذف هاشمی رفسنجانی از صحنه سیاسی کشور کاری دور از دسترسی نیست" ، گفت : اما رهبری از حذف افراد از دایره نظام مخالف هستند و اگرنه حذف کردن هاشمی رفسنجانی دور از ذهن نیست. وی در گفت و گو با حقیقت نیوز ادامه داد: اما ما معتقدیم که دیگر نیازی به حذف هاشمی رفسنجانی توسط نیروهای انقلابی نیست چرا که وی به زودی خودش ، خودش را برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف خواهد کرد. سردبیر نشریه پرتو سخن گفت: شما دقت کنید کسی هاشمی رفسنجانی را از حضور در نماز جمعه حذف نکرد بلکه او خودش ؛ خودش را از این موهبت الهی حذف کرد چرا که می دانست ملت دیگر پشت او نماز نمی خوانند! این چهره حامی دولت ادامه داد: هاشمی رفسنجانی همیشه بر اساس هواشناسی سیاسی موضع می گیرد در زمان نزدیکی اجلاس خبرگان و یا تعیین هیات رییسه مواضع ولایی و نزدیک به رهبری از خودش اتخاذ می کند اما بلافاصله با اتمام این مهم دوباره هم دم با سران جریان سبز و اصلاح طلبان می شود. شاگرد مصباح گفت: همین مهم به خوبی برای نمایندگان محترم خبرگان رهبری و همچنین ملت ایران و مسئولان امر واضح و صریح شده است و طی 6 ماه آینده بدون شک از صحنه سیاسی کشور کنار خواهد رفت. روانبخش تاکید کرد: هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان به هاشمی رفسنجانی هیچ اعتمادی ندارند چرا که او تنها به فکر حفظ منافع خودش است و همیشه سعی کرده است بر اساس هواشناسی سیاسی و مصحلت خویش اعلام موضع کند. گفتنی است روانبخش دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن، در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در یادداشتی که یکی از سایت‌های حامی دولت آن را منتشر کرده بود، بار دیگر به هتاکی نسبت به رئیس مجلس خبرگان رهبری پرداخت. روانبخش پیش از این نیز از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته بود که موانع حضور احمدی نژاد در این مجمع را بردارد. وی از مخالفان جدی اصلاحات است و همواره اظهار نظرهایی تندی در مورد آنان داشته است.
با ۱۲۰ امتیاز و ۲۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در پی تصویب به رسمیت شناختن عید نوروز در مجمع عمومی سازمان ملل، رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه با انتشار گزارشی در این خصوص تأکید کرد این کار با همت و تلاش ترکیه انجام شده است. به گزارش جهان، رادیو تلویزیون دولتی ترکیه در این خصوص نوشت‌:«نوروز، عید باستانی ترک‌ها و مردم منطقه با پیشنهاد کشورهای ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران در سازمان ملل به عنوان «روز بین‌المللی نوروز» به ثبت رسید.» این رسانه ترک زبان با اشاره به حمایت آلبانی، هندوستان و مقدونیه از این طرح، تأکید کرده است که ثبت نوروز به عنوان یکی از مناسبت‌های جهانی در سازمان ملل متحد با همت ترکیه و البته تلاش برخی کشورهای منطقه صورت گرفته است. رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در ادامه گزارش خود می‌افزاید:«نماینده دائم آذربایجان در سازمان ملل و نماینده ایران در آن سازمان به هنگام معرفی قطعنامه مربوطه به ایراد سخنرانی درباره نوروز پرداختند.» این رسانه دولتی کشور ترکیه در بخش دیگری از گزارش خود نوروز را عیدی باستانی معرفی کرده که ریشه در تاریخ دور و دراز ترک‌ها دارد و افزوده است:«روز اول بهار یا نوروز که در زبان ترکی ارگنه گون یا ارگنه کن نیز نامیده می‌شود توسط ملت ترک در سراسر جهان به عنوان یک عید باستانی که ریشه در تاریخ دور و دراز آن‌ها دارد، گرامی داشته می‌شود.» گزارش مذکور که گویا تلاش کرده کم‌ترین اشاره را به ایران و اهمیت نوروز برای ایرانیان و ایرانی بودن این عید باستانی داشته باشد، اینگونه پایان می‌یابد:«این عید علاوه بر کشورهای ترک زبان ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و نیز برخی جمهوری‌های خودمختار و جوامع ترک، توسط سایر ملیت‌های منطقه نیز گرامی داشته می شود!»
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۳۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حسن خمینی که همراه با مادر(خانم فاطمه طباطبائی) و همسرش به منزل علی کروبی رفته بودند،از شنیدن نوع رفتاری که با علی کروبی شده بود بسیار متاثر شد. در این دیدار مهدی کروبی نیز حضور داشت. کلمه: روز گذشته سید حسن خمینی به عیادت علی کروبی رفت. به گزارش سحام نیوز، حسن خمینی که همراه با مادر(خانم فاطمه طباطبائی) و همسرش به منزل علی کروبی رفته بودند،از شنیدن نوع رفتاری که با علی کروبی شده بود بسیار متاثر شد. در این دیدار مهدی کروبی نیز حضور داشت.
با ۱۰۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


همزمان با بالا گرفتن تنش بر سر برنامه اتمی ایران، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید کرده که جمهوری اسلامی می‌تواند صادرات گاز به اروپا را قطع کرده و با استفاده از موشک‌های خود «توطئه‌گران را در هر نقطه‌ای» هدف قرار دهد.
با ۱۰۳ امتیاز و ۲۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روحش شاد، استاد علامه طباطبایی(قدس سره) - صاحب تفسیر المیزان - می فرمود: " انقلاب یک شهید داشت، آنهم اسلام بود!" و من می گویم: " دولت نهم یک شهید داشت و آن یوسف زهرا(عج) بود!" ملت با نام خدا و دین جان بر کف نهاد وبساط استبداد را برچید تا عدالت علوی را درک کند، با نام زهرا(س) جانبازی کرد و متجاوزان را از خاک ایران اسلامی بیرون راند و به عشق یوسف زهرا(عج) همه سختیها را تحمل کرد تا پرچم نهضت را به دست صاحبش بسپارد. اما چه شد! ما سرگرم دنیا و زخارف آن شدیم، زر و زور و تزویر حاکم شد، بره ای را که از دهان گرگ گرفتیم به گرگان در لباس میش سپردیم، قدرت و حکومت آنقدر شیرین و گواراست که همه چیز را برای حفظ آن حلال کردیم! ماکیاول باید در محضر ما تتلمذ کند، خلخال از پای زن یهودیه که سهل است عمامه از سر علماء و مراجع برداشتیم! حرمت رعیت که هیچ، حرمت امام زمان را نگاه نداشتیم! اگرآنروز علی قرص نان جوینی از بیت المال به برادر نابینای خود نمی دهد، شمع بیت المال را خاموش می کند، خون بهایش می پردازد و محاسن با خون فرق خضاب می کند! امروز ید ما ید امام زمانی است، دست در بیت المال کرده و هر که را می خواهیم می سازیم! به ریش خود حنا می بندیم و در میان چاکران و پابوسان به سلامت حکومت می کنیم! اگر آن روز به طمع گندم ری، حسین زهرا(ع) را کشتند، امروز با نام یوسف زهرا(عج) گندم ری را به تاراج می برند و از محاسبه باک ندارند! امروز خطای ما را به پای دین و امام زمان می گذارند، جوانان از دین می گریزند و سخن از موعود را به سخره می گیرند! در هیچ دوره ای مثل دولت نهم پیامک طنز برای مقدسات و به ویژه ساحت مقدس حضرت حجت روحی له الفداه رواج نداشت. پس باید گفت: عمل ما موجب وهن اسلام و عمل دولت نهم موجب هتک حرمت ولی عصر (عج) شد ، یوسف زهرا(عج) تنها شهید دولت نهم بود!
با ۱۰۲ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرنگار وقتی می بیند فقط 30 الی 40 نفر برای همایش بزرگداشت خواجه نصیر در سالن حاضر شده اند از دبیر همایش سوال می کند چرا اینطور شده. دبیرهمایش دکتر صدرنژاد هم می گوید دعوت کرده ایم مسئولان رفته اند خارج و مهمانان خارجی هم نیامده اند. وقتی خبرنگار اصرار می کند که این ها دلیل اصلی نیست دبیر همایش عصبانی می شود و می گوید: منو کشوندی اینجا که چی بگی؟ من هزار تا کار دارم. می خوای خراب کنی یا درست کنی؟ شما می خوای مسخره بازی دربیاری. گوش کن وارد نیستی. اینجا ایرانه. دم ظهر بیا سوزن نمی افته. من تاحالا 50 باز از این کارها کردم. چرا منو به هم می ریزی. الان می دم حراست شما رو بگیره!
با ۹۹ امتیاز و ۱۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مهدی کلهر در مصاحبه با خبرنگار مهر : ندا آقا سلطان به انگلیسی می شود < فریاد آقای شاه>
با ۹۵ امتیاز و ۳۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شش روز پس از انتشار فیلم حمله به خوابگاه دانشگاه تهران از تلویزیون بی بی سی فارسی، امروز رئیس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته اند که این فیلم را ندیده اند. فیلمی که نشان می دهد بر خلاف گفته های پیشین مقامهای ایران، این حمله کار گروههای خودسر نبوده و از پیش برنامه ریزی شده بوده. پناه فرهادبهمن گزارش می دهد.
با ۹۴ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


"جناب آقای مصباح؛ آيا حقيقت دارد پای رهبر را بوسيده ايد؟":::. حضرت آيت الله مصباح در توجيه شرعی و اسلامی اين عمل فرموده اند:"اين عمل احترام به رهبر است و احترام به رهبر، احترام به امام زمان(عج) است و عين توحيد است، هر کس اين کار را نکند بايد در توحيد او شک کرد." :::"آقای مصباح؛ آيا همه مراجع عظام تقليد و علمای اعلام که چنين نکردند، مشرکند؟ و در توحيد آنان بايد شک کرد؟ آيا برای اثبات توحيد بايد پا بوسی کرد؟ اين سنت نبی است؟ اين سيره علی است؟" اين ها را که می نوشتم ياد خاطره ای از آقای خامنه ای افتادم که بی ارتباط با اين روی پا افتادن ها نيست. البته – نعوذبالله - قصد ندارم مقايسه ای صورت دهم. از قديم هم گفته اند که در مثل مناقشه نيست؛ آيت الله خامنه ای کجا، سلطانی مثل محمدرضا کجا؟ آيا اين‌ها با هم قابل مقايسه اند؟ ولی ذهن بنی بشر است ديگر. آدم را بر می دارد می بَرَد به جاهای مختلف، و مربوط و نامربوط را به هم پيوند می زند. اين داستان از جلد چهارم کتاب "خاطرات و حکايتها"، که از زبان رهبر معظم بازگو شده نقل می گردد. اين در اصل پاسخی ست به آقای مهدی خزعلی که به حضرت آيت الله مصباح گير ندهند که چرا پای مقام رهبری را بوسيده است. بعضی وقت ها هيبت اشخاص آدم را می گيرد و ايرادی هم ندارد. بهتر است جناب خزعلی زياد سخت نگيرند! "ما کسانی از مدعيان علم را در اين دوران انقلاب يافتيم که شَرَفِ علم را نگه نداشتند. من خيلی از کسانی را که مدعی علم بودند و شرف علم را نگه نداشتند، در طول زندگيم ديده ام. عالم بودن مهم نيست؛ شرف علم و عالم بودن را نگهداشتن مهم است. من در دوران اختناق، استاد معروفِ عالی مقامی را می شناختم که روی کفش شاه آن وقت –محمدرضا- افتاد! اساتيد در صفی ايستاده بودند و محمد رضا از برابر آنها عبور می کرد و اين شخص روی پای او افتاد!... شاگردهايش ملامت کردند: استاد شما؟!... اين هم جوابی نداشت گفت: هيبت سلطانی من را گرفت!" (صفحات ۵۳ و ۵۴). می بينيد که به قول مقام معظم رهبری، هيبت، بعضی مواقع کار دست آدم می دهد. امان از دست بشر هيبت زده! نبايد زياد به آقای مصباح خرده گرفت. حالا با طرح اين موضوع يک سوال تاريخی در ذهن مان شکل گرفت که اين استاد عالی مقام چه کسی بود که کفش شاه روسياه را بوسيد؟ البته ۱۱۱۸ صفحه کتاب "گفتمان مصباح" را ورق زدم، تا ببينم شايد پابوسی ارباب قدرت نوعی استراتژی مبارزه ی مخفی و زيرزمينی باشد، ولی در اين زمينه چيزی نيافتم. به هر حال کسی که به پابوسی صاحبان قدرت –حالا از هر نوع اش- عادت داشته باشد نمی تواند به راحتی عادت اش را ترک کند. شايد هم آيت الله مصباح رهبر را در آن لحظه واقعاً امام زمان ديده و به خاک افتاده. کسی چه می داند. بهتر است وارد معقولاتی که به ما مربوط نمی شود نشويم...
با ۹۴ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به بسیجیه می‏گن: می‏ذازی پسرت بره مسجد؟/ می‏گه: آره به شرط این که به نمازش لطمه نزنه.
با ۹۱ امتیاز و ۵ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جنبش راه سبز(جرس): شنیده می شود مدیر کل حراست فرمانداری تهران در یک جلسه خصوصی از جمع آوری 500 هزار نفر از شهرستانهای اطراف تهران در تظاهرات 22 بهمن پرده برداشته است. بنابر گزارش میزان، قاسمی در ضیافت شام خانواده کارمندان حراست فرمانداری پایتخت گفته است:«ازآنجاکه نیاز به لشکرانسانی عظیم داشتیم تا سبزها جرات ابراز وجود نکنند با پیشنهاد ما مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن امسال در کلیه شهرستانهای کلیدی استان مثل کرج ،ورامین ، ساوجبلاغ، پاکدشت، رباط کریم، شهریار، ملارد و دماوند لغو و عزیزان را به تهران آورده و ساماندهی کردیم و خوشبختانه با مدیریت بی نظیر فرمانداریهای این شهرستانها جمعیتی حدود۵۰۰ هزار نفر در مسیر پخش و فتنه گران را تعجب زده کردیم.» این مقام اطلاعاتی ضمن تجلیل از حرکت ارگان مطبوع خویش اعتراف کرده است که اگر این سازماندهی درست اتفاق نمی افتاد تهران مانند 25 خرداد به دست طرفداران جنبش سبز فتح می شد. پیش از این نیز تصاویر بخش نامه های دستگاههای دولتی و اخباری مبنی بر اجبار شرکت کارمندان ادارات در این راهپیمایی نهم دی ماه سال جاری نیز ادعای مردمی و خود جوش بودن این تظاهرات توسط رسانه های حکومتی را زیر سوال برد
با ۹۱ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از آقای رفسنجانی می خواهیم دوباره برای سلامتی ایشان " دعا " کنند.
با ۹۰ امتیاز و ۱۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روزنامه آلمانی‌زبان "استاندارد"، چاپ اتریش، روز یکشنبه (۲۸ فوریه / ۹ اسفند) در سایت اینترنتی خود در مقاله‌ای با عنوان "گمانه‌زنی بخاطر جابه‌جایی اورانیوم"، به معمایی می‌پردازد که نقل و انتقالات اورانیوم در ایران مطرح کرده است.در این مقاله این پرسش مطرح می‌شود که آیا دولت ایران می‌خواهد اسرائیل را تحریک به حمله نظامی کند؟ و آیا هدف از این تحریک آن است که اذهان عمومی را از تنش‌های داخلی درون خاک ایران و مشکلات سیاست داخلی خود منحرف سازد؟ این روزنامه اشاره‌ای دارد به روزنامه "نیویورک تایمز" روز شنبه که با استناد به گفته‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته است، ایران تقریبا تمامی ذخایر اورانیوم کم‌غنی‌شده خود را از زیر زمین به سطح زمین انتقال داده است و برخی از کارشناسان هدف ایران از این اقدام را تحریک اسرائیل دانسته‌اند.
با ۸۹ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری این کمیسیون در خصوص فیلم منتشر شده از برخوردها در کوی دانشگاه خبر داد و تاکید نمود که باید با تامل برخورد کرد به خصوص اینکه راوی بی بی سی است. به گزارش مهر، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که کمیسیون امنیت ملی چه برنامه ای برای پیگیری فیلم منتشر شده در برخی رسانه ها و سایتها از حادثه کوی دانشگاه دارد، با اظهار بی اطلاعی از وجود چنین فیلمی منبع انتشار آن را از خبرنگاران سئوال کرد. وی زمانی که با پاسخ خبرنگاران مبنی بر انتشار این فیلم در شبکه بی بی سی فارسی و سایت های اینترنتی دیگر مواجه شد، گفت: راحت ترین کار در هنر فیلم سازی مونتاژ فیلم است تا خواسته های تولید کننده را تامین کند. بروجردی گفت: لذا باید با تامل برخورد کرد به خصوص اینکه راوی بی بی سی است و قابل اعتماد نیست. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوال مکرر خبرنگاران در این خصوص که کمیسیون امنیت ملی در برخورد با این مسئله چگونه عمل خواهد کرد، گفت: در نهایت به دبیر کمیسیون اطلاع می دهم و کمیسیون امنیت ملی موضوع را پیگیری می کند. در همین حال کاظم جلالی از اعضای کمیته حقیقت‌یاب مجلس در واکنش به انتشار فیلم حمله به کوی دانشگاه از سوی بی‌بی‌سی اظهار داشت: خوب است که اعضای کمیته حقیقت‌یاب این فیلم را ببینند. این کمیته که به دستور رئیس مجلس مسئول پیگیری حمله به مجتمع سبحان و کوی دانشگاه بود گزارش خود در این زمینه را به صحن مجلس ارائه نداده است. گفتنی است فیلم کوی دانشگاه که از سوی بی بی سی منتشر شد، انطباق زیادی با گفته شاهدان عینی داشت. این اولین اظهارنظر یک مقام رسمی پس از انتشار این فیلم است.
با ۸۶ امتیاز و ۲۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دکتر محمدرضا تاجیک به افسردگی شدید مبتلا شده است، اعصابش به شدت بهم ریخته و تحت جدی ترین معالجات پزشکی قرار گرفته است. تاجیک استاد دانشگاه شهید بهشتی و از مشاوران سیاسی میرحسین موسوی است که بهمن ماه بازداشت شد و زیر فشار فزاینده مجبور به اجرای مصاحبه فرمایشی از تلویزیون حکومتی ایران شد. به گزارش خبرنگار جرس از تهران اجرای این مصاحبه تحمیلی که این استاد علوم سیاسی را مجبور کرده بودند علیه یافته های یک عمر دانش سیاسیش سخن بگوید و به نحوی از تدبیر مقام معظم رهبری حمایت کند چنان در روح و روان او تأثیر منفی گذاشته که از ملاقات با هر کسی می گریزد و روزانه زیر نظر پزشک مقادیر زیادی دارو مصرف می کند. خانواده تاجیک روزهای دشواری را سپری می کنند
با ۸۵ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


میرحسین موسوی روز پنجشنبه گذشته با حضور در منزل شهید حمید باکری در مراسم یادبود شهدای باکری (علی، مهدی و حمید باکری) شرکت کرد. به گزارش کلمه، برخی سایت های حامی دولت با شایعه پراکنی و دروغ پردازی حضور میرحسین در این مراسم را تنها برای دقایقی عنوان کردند و ادعا کردند میرحسین موسوی به دلیل اعتراض های مردمی! سریع منزل شهید باکری را ترک کرد.البته بر اساس گزارش شاهدان حاضر، این مردم معترض! شوکر و باتوم در دست داشتند. ویدئوی ارسالی به سایت کلمه خود گویای واقعیت هست:
با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


« صبوری را از کاربران خطوط Dial-up آموختم » حضرت ایوب ( ع )
با ۸۳ امتیاز و ۵ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شورای تهران دفتر تحکیم: تعلل دستگاههای مسئول در قبال حمله به کوی دانشگاه را تنها به منزله تایید این ددمنشیها از سوی این نهادها و تلاش برای سرپوش گذاشتن چندینباره بر اینگونه حرکات از سوی ایشان میدانیم. رهانا: در پی انتشار فیلم حمله ددمنشانهی نیروهای نظامی و شبه نظامی به کوی دانشگاه تهران در روزهای بعد از انتخابات، شورای تهران دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیهای نسبت به این فاجعه واکنش نشان داده و خواستار
با ۷۹ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جناب لاریجانی! نگران ثبت نام سه برادر در صدر صفحات تلخ تاریخ نیستید؟ این روزها فقر و فساد و فحشا دیگر سوژه فیلم ده نمکی نیست، در گوشه گوشه شهر، مردم دارند دروغ های حاکمان را برای هم بازگو می کنند و هنوز این همه سخت جانی خویش در برابر حاکمانی که به نام دین دروغ می گویند را باور نکرده اند. این روزها مقابل اوین صف بلند خانواده های زندانیانی است که اگر فقرشان اجازه پرداخت وثیقه های سنگین تعیین شده برای مرخصی چند روزه دربندان شان را نمی دهد اما از فقر ایمان حاکمان شان بیشتر رنج می برند. این روزها از هر گوشه کشور، فریاد داد خواهی بلند است که در این میان نام شما نیز کم بر زبان دردمندان جاری نیست.
با ۷۵ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دوستان گرامی و ایرانیان دلسوز اینروزها سکونی جنبش را فرا گرفته که این سکوت دیکتاتوران را شاد نموده است و از فتح سنگرمردمی به خود تبریک می گویند غافل از اینکه هر حرکتی در تمامی مراحلش برای رسیدن به هدف به سکون و بازسازی خود نیاز دارداین اتشی است که زیر خاکستر به زودی نمایان خواهد شد وتمامی ایرانیان به آن خواهند پیوست.آیا واقعا آنان اینقدر نادانند یا خود را به نادانی زده اند؟ یا واقعا ابعاد این حرکت مردمی را درک نکرده اند شاید هم مقام و ثروت کور و کرشان کرده است و هیچ چیز را نمی بینند و توهم قدرت پوشالی را در سر دارند به راستی چرا کشور ما با داشتن این همه ذخایر و معادن و ظرفیتهای جوان و شرایط مناسب برای توسعه و رفاه مردمش و شروع این توسعه با کره و خیلی از کشورهای توسعه یافته امروز که در آن زمان افتخارشان ورود به کشورمان بود به اینجا رسیدیم؟کجای کارمان اشتباه کردیم و از آن چشم پوشی نمودیم و در صدد رفع آن بر نیامدیم؟ما برق و آب و اتوبوس مجانی از طرف امام را هم نمی خواهیم ولی مستحق این بودیم؟ آقایانی که امروز از زیر تیغ شورای نگهبان و خیلی نهادهای اضافی دیگر سرشان را از دست داده اند خودشان در مقاطعی در ایجادش نقش داشته اند و آن زمان چه بسا چه استعدادها و بزرگانی را خانه نشین کرده اندهمگی باید خطاهای خود را بپذیریم و مانند مرحوم آیت اله منتظری که در راه ایجاد ولایت فقیه نقش مهمی داشت قبل از مرگشان از ملت عذر خواهی کردند روحشان شاد باد که به خدا شجاع و نستوه بودند اما این به منزله نفی تغییر در انسان نیست حال به هر دلیلی این عزیزان و رهبران جنبش که صدای حق خواهی ملت شده اند بدانند که ایران متعلق به تمامی ایرانیان است با تمامی سلائق و قومیتها که باید به رسمیت شناخته شوندآمدن به خیابان و راهپیمائی برای نشان دادن قدرت ملت در برابر افکار عمومی جهانیان بسیار ضروریست اما وقتی اینان مجوز نمی دهند راهکار چیست؟اصلا ایا جشن چهار شنبه سوری می تواند تغییری در حرکت جنبش برای برون رفت از این سکون کند؟حال وقت استفاده از تمامی ظرفیتهای قانون اساسی از جمله اصل 27 است قانونی که شاید امروزه بود تصویبش نمی کردند باید مجوز بدهند ولی اگر ندادند باید یک روز همگی به خیابان بیائیم اگر نداداند از روشهای اعتصاب و تحصن استفاده کنیم .مجلس شورای اسلامی و خبرگان و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت که از بودجه ملت می خورندو بر ضد ملت لایحه میدهند به چه دردی می خورند فراموش نکنیم که همگی در راه بردن ابن افراد به همین مجالس فرمایشی نقش داشتیم باید از حالا اگر خود را مستحق تغییر برای بهتر زند گی کردن ومقام والای بشری و ایرانی می دانیم در رفتار و حرکتهایمان تجدید نظر کنیم و از کنار هر چیزی که فکر می کنیم نقشی در ایجاد اهدافمان دارد به ساده گی نگذریم ما باید زمینه استحقاق این مهم را ایجاد کنیم درنگ ما خیانتیست به خود و آیند گانمان باید بر ضد هر کس و مقام و گروه و غیره که مانع در رسیدن به جایگاه
با ۷۵ امتیاز و ۱۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


درزیر جواب سئوالاتی که ازمرحوم آیت الله منتظری درباره جنبش سبز پرسیده شده بود را میگذارم که بنظرم حاوی نکات بسیار مهمی است، باشد که گفته هایش را چراغ راه سبزمان قرار دهیم...جنبش مذكور كه جلوه و تبلوري واقعي از مطالبات به حق‏ ‏اكثريت مردم ايران در سالهاي متمادي است ، هرچند تاكنون با برخورد‏ ‏خشن و شديد جناح تندروي حاكميت روبرو شده است ، ولي دستاوردهاي‏ ‏داخلي و خارجي آن قابل انكار نمي باشد. اين جنبش در داخل كشور‏ ‏توانسته است فرهنگ مسالمت آميز مطالبه حقوق تضييع شده اقشار‏ ‏وسيعي از مردم در انتخابات و حوادث پس از آن را تا حد زيادي نهادينه‏ ‏كند و از طرفي ماهيت خشن جناح تندرو و سركوبگر را به خوبي افشا‏ ‏نمايد; و البته هزينه هاي سنگيني را براي آن تحمل نموده است . اين پديده‏ ‏نشانه آن است كه مردم به كمتر از رسيدن به مطالبات بر حق خود قانع‏ ‏نمي شوند
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تعدادی از متهمان حوادث بعد از انتخابات که عموما در موج بازداشت های عاشورا دستگیر شده بودند، روز یکشنبه ۹ اسفند (۲۸ فوریه) از زندان آزاد شدند. ماشاءالله شمس الواعظین (سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات)، محمدجواد مظفر (مدیر انتشارات کویر)، رضا تاجیک (روزنامه نگار)، روزبه کریمی (روزنامه نگار)، بهرنگ تنکابنی (سردبیر مجله موسیقی فرهنگ و آهنگ)، محمد صادق ربانی (عضو شورای ملی صلح و استاد بازنشسته دانشگاه تهران) و نیکاو هویدایی (از شهروندان بهایی) از جمله آزادشدگان روز یکشنبه هستند.
با ۷۳ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شبکه جنبش راه سبز(جرس):نرخ تورم سال 87 رسما 25 درصد اعلام شده بود. با اضافه کردن رقم تورم سال 88 ونیز تورم انتظاری درسال 89 می توان پیش بینی کرد که خط فقر در شهر تهران برای خانوار 5 نفره حداقل به بالاتر از رقم یک میلیون و 200 هزارتومان افزایش خواهد یافت. دکتر راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه، با اشاره به این که نرخ خط فقر برای شهر تهران براساس آخرین آمار رسمی که برای سال 86 منتشر شده ( پس از آن دراین باره آماری از سوی مسئولان منتشرنشده است) با افزایش 20 درصدی تورم درسال 87 برای یک خانوار 5 نفره حدود 850 هزار تومان بود افزود: درحالی که با اضافه کردن رقم تورم سال 88 و نیز تورم انتظاری درسال 89 می شود انتظار داشت که خط فقر شهرتهران برای خانوار 5 نفره حداقل به بالاتر از رقم یک میلیون و200 هزارتومان افزایش یابد. وی می افزاید : این افزایش نرخ خط فقر به گروه های کم درآمد و فقیر بیشترین آسیب را خواهد رساند. این استاد دانشگاه دربخش دیگری درباره طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: حذف یارانه ها حداقل دو اثر برجای خواهد گذاشت : یک آثار مستقیم که به افزایش مستقیم قیمت کالاها منجر خواهد شد و دیگر آثارغیرمستقیم که ناشی از تغییر قیمت های نسبی سایرکالاها است به نحوی که برروی کالاهای یارانه ای نیز اثر ثانوی دارد. وی افزود: مثلا هنگامی که قیمت برق بالا می‏رود، ابتدا اثر آن برتولیدات غیریارانه ای مثل پوشاک، با افزایش قیمت تظاهرمی‏یابد وسپس اثر افزایش قیمت پوشاک، برافزایش کالاهای یارانه‏ای دیگر چون شکر نیز نمایان می‏شود. درمرحله بعد قیمت گران شکر تاثیر خود را برافزایش قیمت پوشاک مجددا خواهد گذاشت. بنابراین تولید کننده کالاهای یارانه‏ای، سایر کالاهای تولید شده را گرانتر خریداری خواهد کرد. از این رو نسبت قیمت های کالاهای یارانه ای با سایر کالاها تغییر خواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به این که ولی قصد هدفمند کردن یارانه ها تغییر نسبت مذکور به نفع طبقات فرودست است با طرح مثالی گفت : به عنوان مثال فرض کنید که درجامعه سه کالای بنزین، نان و نیروی انسانی عرضه می شود. درشرایط کنونی اگر نانوا در برابر ارائه یک واحد نان به قیمت 200 تومان، دو لیتر بنزین یارانه ای به قیمت یارانه‏ای هر لیتر بنزین 100 تومان دریافت می‏کند . حال اگر قیمت بنزین لیتری 400 تومان شود ، تولید کننده نان به منظور حفظ نسبت 2 به یک ، ناگزیر قیمت نان را باید به 800 تومان افزایش خواهد داد تا این نسبت برقرار شده و همچنین به افزایش دستمزد نیروی کار نانوایی نیز اقدام کند. حال اگر هر عدد نان 800 تومان شود، دستمزد یک معلم باید به جای هزار تومان درساعت به 4هزار تومان افزایش یابد تا قدرت خرید وی حفظ شود. بر این اساس اگر دستمزد معلم مورد بحث ثابت بماند، قدرت خریدش به شدت کاسته خواهد شد . راغفردر ادامه به عدم توازن چانه زنی اقتصادی سه بخش نرخ بنزین ، نرخ نان و دستمزد معلم اشاره کرد گفت : نکته اساسی دراین جا این است که دولت می‏تواند قیمت بنزین را افزایش دهد، بخش خصوصی یعنی مولد نان هم قیمت نان را افزایش خواهد داد، بنابراین نسبت میان هزینه و درآمد آنان حفظ خواهد شد، دراین جا تنها این معلم است که چون قدرت چانه زنی ندارد، دستمزدش افزایش نمی یابد. بنابراین گروه‏های کم درآمد و با درآمد ثابت در این میان بازنده اصلی هستند، اما آنان که دارای اموال منقول و غیر منقول مانند مسکن و... هستند با افزایش تورم، ثروتشان افزایش می یابد، و تا حدودی آثار تورم به دلیل افزایش قیمت دارایی‏های آنان جبران می شود، اما گروه‏های کم درآمد معمولا فاقد دارایی هایی هستند که دراثر تورم قیمت ثروت آنان نیز تعدیل شود ، وتاحدودی آثار تورم جبران می شود ، به همین دلیل بیشترین فشار تورم متوجه این گروه از شهروندان است . این استاد دانشگاه درادامه به پی آمدهای عدم توازن درچانه زنی اشاره کرد و گفت :دراین جا اتفاقی که می افتد آن است که قیمت های نسبی تغییر می کند ، اما فقرا نمی توانند در دستمزدهای خود تغییر اساسی ایجاد کنند درنتیجه ضربه اساسی به آنان وارد می شود اما اقشار طبقات بالا قادرند قیمت های دستمزد وکالاهایشان را افزایش دهند تا شیب نسبی قیمت را حفظ کنند. درحالی که هدف اصلی از سیاست هدفمند کردن یارانه ها وتوزیع آثار منفی آن در بین اقشاری است که توانایی تحمل آن آثار را بیشتر دارند که گروه های پردرآمد جامعه هستند ، از این روتا جایی که امکانپذیر است آثار منفی آن باید کمتربین گروه های کم درآمد توزیع شود. وی سپس به تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر دهک‏های درآمدی و نرخ تورم درسال آینده پرداخت و گفت: از این رو نابرابری به شدت میان گروه‏های پایین و بالا افزایش خواهد یافت. بر اساس آنچه دولت امروز سخن از جبران می‏کند در خوشبینانه ترین شکل آن بر اساس آخرین آماری که از سوی رییس مرکز آمار اعلام شد ، میانگین درآمد سرانه 4 دهک پایین درآمدی برحسب این پرسشنامه 78 هزارتومان اعلام شد. اگراین رقم به 80 هزارتومان گرد شود، و دولت به هریک از افراد موجود دراین 4 دهک بخواهد 20 هزارتومان بپردازد، برحسب آن در خوشبینانه‏ترین حالت حداقل تورم سال آینده 45 درصد خواهد بود. این امر به آن معناست که به هرفرد 20 هزارتومان می پردازیم و 45 هزارتومان از قدرت خرید آن‏ها درعمل بر اثر تورم کاسته می‏شود. وی در ادامه به میانگین درآمد سرانه برای سه دهک دوم اشاره کرد و گفت: میانگین درآمد سرانه برای سه دهک دوم از سوی رئیس مرکز آمار ایران، 135 هزارتومان اعلام شد، که میانگین آن با احتساب پرداخت 20 هزارتومان جبرانی، این رقم به 155 هزارتومان خواهد رسید، به نحوی که با تورم 45 درصدی قدرت خرید این افراد، 67 هزارتومان کاهش می‏یابد. به عبارت دیگر دریافت کننده یارانه‏های مستقیم درمقابل هر20 هزارتومانی که دراین دهک‏ها دریافت می‏کنند، 67 هزار تومان از قدرت خریدش کاسته می شود. بنابراین ملاحظه می‏شود که گروه‏های پایین درآمدی بیشترین ضربه را خواهند خورد و در این میان 30 درصد اقشار بالای درآمدی بیشترین استفاده را می‏برند و شکاف درآمدی و نابرابری حاصل از آن بسیار بیش از گذشته افزایش می یابد.
با ۶۰ امتیاز و ۲ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رودرانر از کاربران مورد احترام جامعه بالاترین در واکنش به برخی تصمیم های مدیریتی در وبسایت بالاترین و مجازات برخی کاربران، فراخوانی برای اعتصاب به مدت چند روز داده است که با استقبال بخش قابل ملاحظه ای از کاربران مواجه شده است. تردیدی نیست که هدف اخلاقی در اعتصاب مدنی این بخش از کاربران، در جهت شفاف کردن بیشتر روابط بین کاربران و مدیریت بالاترین و قانونمند کردن هر چه بیشتر این وبسایت قابل بکارگیری است. البته در کنار این هدف اخلاقی تلاشهایی نیز از سوی برخی برای انحراف اهداف اصلی این اعتصاب، بسوی بهره برداری شخصی دیده میشود که با درک صحیح بخش عظیم کاربران بطور قطع عقیم خواهد ماند. همانگونه که توهین، برچسب زنی و افترا، محیط مجازی بالاترین را آلوده می کند، عدم شفافیت در اعلام دقیق نوع جرم، تناسب مجازات با جرم، لینک مورد وقوع و عدم پاسخگویی به شایعات نیز در تشدید فضای ناسالم موثر است. خواست اکثریت کاربران وجود محیطی فعال و پویا در عرصه ی خبررسانی است و احساس امنیت در حفظ حقوق آنها، دلگرمی دوچندانی برای آنها به بار خواهد آورد. آقای بالاترین، کاربران شما، سرمایه واقعی شما هستند، صدای دوستان ما را بشنوید و بگذارید عرصه داد و ستد مدنی در دو سوی این رابطه، به بارآور شدن هر چه بیشتر این وبسایت کمک کند.
با ۵۳ امتیاز و ۱۴ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ