کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

[farsibooks] بيانيه مادران عزادار؛ آيا مادر بودن جرم است ؟ ؛ مادران را آزاد کنيد

 

بيانيه مادران عزادار؛ آيا مادر بودن جرم است ؟ ؛ مادران را آزاد کنيد

  - آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۱۲/۴




بيش از 14 روز است که 7 تن از مادران در زندان اوين بسر مي برند و طي اين مدت از هر گونه ملاقاتي محروم بودند و فقط يک يا دوبار با خانواده تماس کوتاه تلفني داشتند.
دوستانمان در شبانگاه 17 و 19 بهمن با يک حکم کلي که به تاريخ 14 بهمن بود توسط ماموران اطلاعات دستگير و راهي بند 209 اوين شدند و تاکنون هيچ جرم مشخصي برايشان تفهيم نشد. راستي چه ميتوانند بگويند ؟ آيا مادر بودن جرم است ؟ در کدام قانوني مي توان مادر بودن و پرسيدن از حال و روز فرزندان دربند اين مرز و بوم و درخواست براي معرفي عاملان و آمران قاتلان زندگي را جرم دانست ؟
کساني که حکم به بند کشيدن مادران را صادر مي کنند بيهوده در تلاشند ، هيچ مادري مرگ فرزند خود را فراموش نمي کند و نخواهد بخشيد. چه کوته فکرند آنان که بر اين باورند با توهين ، ضرب و شتم ، تهديد و زنداني کردن و قراردادنمان در بندهاي انفرادي و فشار آوردن هاي پياپي ، فراموش مي کنيم که پاک ترين فرزندان اين مرزوبوم به خاطر حق مسلم بشري انتقاد و اعتراض در خيابانها به گلوله بسته مي شوند ، از بالاي ساختمان ها و پل ها پرت مي شوند ، زير خودروهاي نيروهاي انتظامي له مي شوند ، در زندانها مورد تعدي و شکنجه قرار مي گيرند و زير شکنجه هاي بي رحمانه کشته مي شوند !
روسا و مسئولان قوه قضائيه !
شما را چه مي شود ؟ چرا امر کنندگان به قتل و قاتلان آزادند و هر روز جنازه اي ديگر بر جنازه ها مي افزايند و شاکيان نه تنها جواب پرسشهاي خود را نمي گيرند بلکه به بند کشيده مي شوند ؟ تا کي خشونت طلبان فرصت جولان دهي خواهند داشت ؟ جرم مادران چيست که با ديدن تمام بي رحميها که فقط يک نمونه از آن کافيست تا عرش آسمان را به لرزه در آورد ، هيچگاه از مسير قانون خارج نشده و تمامي مساعي خود را به کار مي برند تا از مسير کاملا قانوني و در نهايت بردباري و درايت ولي مصمم و پرصلابت خواستار محاکمه عادلانه قانون شکنان و قاتلان و سلب اختيار از تمامي خشونت طلبان هستند ؟
ما مادران بار ديگر اعلام مي کنيم که هيچگاه ظلمهايي که بر فرزندان اين مرزوبوم روا گشت فراموش نمي کنيم و نخواهيم بخشيد و پيگيرانه خواستاريم هيچکس و هيچ نهادي در حصار امني بجز قانون قرار نگيرد و هيچ انساني که در چارچوب قوانين زندگي ميکند ، احساس ناامني نکند.
مادران عزادار
- 2/12/1388
انتشار: فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ