کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

[farsibooks] Friday 19 March 2010 Esfand 28th 1388, Fwd: Best of Balatarin for 03/19/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=f1aad75db7&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/3/19
Subject: Best of Balatarin for 03/19/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




فرا رسيدن موسم سبز بهاري و عيد ملي نوروز را به همه ملت تبريك مي‌گويم. دامنه اين جنبش آنچنان فرا رفته است كه در آن سوي دنيا مردم خود را وابسته به هويت عميق ايراني، اسلامي، ايراني مي‌دانند و براي انقلاب و عظمت و پيشرفت كشور زحمت مي‌كشند و سعي مي‌كنند در سرنوشت كشور و ميهن خود مشاركت داشته باشند به ويژه جوانان داخل و خارج از كشور، گروهي كه بيشترين قرباني‌ها و خسارت را دادند.سال 89 با مسائل و مشكلاتي روبرو هستيم. بخشي از آن به شكل‌گيري اين مطالبات بازمي‌گردد كه مطالبات به حقي است و راه عظمت ملت، رستگاري تمامي جناح‌ها و مسير پيشرفت ملت است و اين مطالبات ادامه خواهد يافت و سال جديد سال استقامت بر اين مطالبات به حق و قانوني است و ما حق عقب كشيدن و عقب‌گرد در ارتباط با اين مطالبات را نداريم و آن را خيانت به ملت و اسلام، خون شهدا مي‌دانيم.
با ۳۰۷ امتیاز و ۵۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شب چهارشنبه سوری، در این منزل همسایه ما بعد از اینکه همه در کنار هم چهارشنبه سوری را در کوچه جشن گرفتیم و به خانه هایمان رفتیم، یک مهمانی خانوادگی کوچک با موزیک و رقص بود که حدود ساعت 2 نیمه شب نیروی انتظامی به سرپرستی لباس شخصی ها به داخل منزل ریختند، فریادهای زنانی که جیغ می کشند در فیلم کاملا مشخص است. حتی تعدادی از مهمانها که از راه بام در حال فرار بودند هم دستگیر می شوند. در اواسط فیلم یک زن، یک پسربچه و دو مرد ناگهان از در خانه می گریزند که نرسیده به سر کوچه دستگیر می شوند. تلخترین قسمت فیلم جاییست که نیروی انتظامی زن را به زور سمت ماشین می کشد و کودک بی گناه هم دنبال آنها می دود کل فیلم حدود 20 دقیقه بود که با ویرایش به 5 دقیقه رسید. برای نیروی انتظامی متاسفم که 3-4 بسیجی فرمانده آنها بودند و به زن و کودک این خانواده هم رحم نکردند. خواهشمندم این فیلم را در یوتیوب و باقی فضاها بارگزاری کرده و همه جا ارسال کنید. + لینک دانلود با حجم 4 و 21 مگابایت
با ۲۵۳ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فرا رسیدن موسم سبز بهاری و عید ملی نوروز را به همه ملت تبریک می‌گویم.امنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند.سال 89 با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات ........
با ۲۱۸ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در این آغاز سال می خواهیم که آزادی به سرزمین مان بازگردد ، این تحول حال است . می خواهیم قانون مداری که می توان گفت دویست سیصد سال است که انسان ها به شکل مدرن برای آن تلاش کرده اند مجددا بر سرزمین ما حاکم شود.تقلبات و شائبه ها کنار رود ، تبعیض در هر شکلی که هست چه تبعیض برای مسائل مادی ، طبقاتی ، اقتصادی ، فرهنگی و تبعیض در مورد مسائل زنان برطرف بشود. آزادی های شخصی و فردی احترام گذاشته شود ، این به معنای این نیست که به جمع و خواسته های جمع احترام نمی گذاریم ولی فرد هم حق دارد و معمولا حکومت های رسمی ایدئولوژیک به فرد حق نمی دهند که برای خود نظر و سلیقه داشته باشد اما جنبش سبز این را می خواهد .جنبش سبز یک جنبش تحول خواه و آزادی خواه است و پیش به سوی آرمان های بلند اسلامی.
با ۱۸۶ امتیاز و ۳۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فرا رسیدن موسم سبز بهاری و عید ملی نوروز را به همه ملت تبریک می‌گویم.دامنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند.سال 89 با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات بازمی‌گردد که مطالبات به حقی است و راه عظمت ملت، رستگاری تمامی جناح‌ها و مسیر پیشرفت ملت است و این مطالبات ادامه خواهد یافت و سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.
با ۱۶۴ امتیاز و ۱۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 



با ۱۵۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در این آغاز سال می خواهیم که آزادی به سرزمین مان بازگردد ، این تحول حال است . می خواهیم قانون مداری که می توان گفت دویست سیصد سال است که انسان ها به شکل مدرن برای آن تلاش کرده اند مجددا بر سرزمین ما حاکم شود.تقلبات و شائبه ها کنار رود ، تبعیض در هر شکلی که هست چه تبعیض برای مسائل مادی ، طبقاتی ، اقتصادی ، فرهنگی و تبعیض در مورد مسائل زنان برطرف بشود. آزادی های شخصی و فردی احترام گذاشته شود ، این به معنای این نیست که به جمع و خواسته های جمع احترام نمی گذاریم ولی فرد هم حق دارد و معمولا حکومت های رسمی ایدئولوژیک به فرد حق نمی دهند که برای خود نظر و سلیقه داشته باشد اما جنبش سبز این را می خواهد .جنبش سبز یک جنبش تحول خواه و آزادی خواه است و پیش به سوی آرمان های بلند اسلامی.
با ۱۴۶ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در کشمکش بر سر ارزیابی تاریخی از قتل هزاران ارمنی به دست سربازان ترک در جنگ جهانی اول، دولت ترکیه لحن تندی را برگزیده است. اردوغان، نخست وزیر ترکیه تهدید کرده که ۱۰۰ هزار ارمنی ساکن این کشور را اخراج کند. «لازم نیست آنان را در کشورم نگه دارم». منظور از "آنان" ارامنه‌ی کشور ترکیه است و کسی که این سخن را گفته رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور است. این گفته‌ی اردوغان در گفت‌وگو با بخش ترکی تلویزیون "بی بی سی" پربازتاب بوده است. اردوغان دراین مصاحبه گفته است: «اکنون ۱۷۰ هزار ارمنی در کشور ما زندگی می‌کنند. از آنان فقط ۷۰ هزار نفرشان تبعیت ترکیه را دارند. ما بقیه را تحمل می‌کنیم. اگر لازم باشد، شاید از این ۱۰۰ هزار نفر بخواهم به کشور خودشان برگردند، زیرا شهروند ما نیستند.»
با ۱۴۳ امتیاز و ۵۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تیترهای برتر: قافله ی به هم پیوسته ی شهدا/تبریک به ایرانیان داخل و خارج از کشور ایرانیانی با هویت همبسته/ در سال جدید یاد و یار خانواده شهدا و آسیب دیدگان باشیم/ پاسخی از سوی حاکمیت که در شان ملت ایران نبود/نادیده گرفتن بخشی از قانون اساسی بی معنا کردن همه آن است/ عقب نشینی از اجرای بی تنازل قانون ؛ خیانت به ایران و اسلام / با همه مشکلات کاش نظام اجرایی کار آمد بود / بترسید از پشت کردن به خواست مردم / ساده تر زندگی کنیم به همنوعان کمک کنیم مشکلات مردم را کم کنیم /
با ۱۳۷ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پیام نوروزی «میر حسین موسوی »و «زهرا رهنورد » به مناسبت سال صبر و استقامت
با ۱۲۵ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


میرحسین موسوی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و بهار سبز طبیعت پیامی ویدئویی خطاب به ملت ایران صادر کرد. آقای موسوی سال ۸۹ را سال استقامت و پایداری بر مطالبات برحق و قاونی ملت ایران دانسته و تاکید دارد: «سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.» وی در این پیام می‌گوید: «ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند.»
با ۱۲۵ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، زن و شوهر اول اپوزسیون ایران به مناسبت سال نو در ایران، در صفحه فیس بوک خود پیام ویدئویی دادند ::: میرحسین موسوی در پیام خود می گوید که سال جدید، سالی است همراه با مقاومت در برابر مطالبات مشروع و قانونی، و ما اگر از این مطالبه بر حق خود دست بکشیم به ملت، اسلام و خون شهدا خیانت کرده ایم ::: همچنین همسر آقای موسوی، زهرا رهنورد، نیز می گوید که در این سال نو ما در کشورمان آزادی می خواهیم. ما خواهان از بین رفتن تقلب و تبعیض در کشور هستیم ...
با ۱۲۴ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


فرا رسیدن موسم سبز بهاری و عید ملی نوروز را به همه ملت تبریک می‌گویم.امنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند.سال 89 با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات بازمی‌گردد که مطالبات به حقی است و راه عظمت ملت، رستگاری تمامی جناح‌ها و مسیر پیشرفت ملت است و این مطالبات ادامه خواهد یافت و سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.
با ۱۲۲ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یوتل‌ست، شرکت خدمات تلویزیون‌های ماهواره‌ای، روز چهارشنبه اعلام کرد که در ۹ ماه گذشته دو بار از ایران به دلیل «ارسال عامدانه پارازیت» بر روی شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا شکایت کرده است. با این حال یوتل‌ست که مقر آن در فرانسه است می‌گوید هر دو شبکه فارسی‌زبان از آغاز ماه جاری میلادی «بدون قطعی یا پارازیت» برنامه پخش کرده‌اندبیانیه این شرکت فرانسوی در حالی منتشر شده است که سه کشور بريتانيا، فرانسه و آلمان نیز روز چهارشنبه در نامه‌ای از اتحاديه اروپا خواستند برای مقابله با سانسور و ارسال پارازيت بر روی برنامه‌های ماهواره‌ای از سوی جمهوری اسلامی اقداماتی اتخاذ کند. در نامه مشترک وزرای امور خارجه اين سه کشور اروپايی به کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی و امنيتی اتحاديه اروپا، درخواست شده است تا در فروش تکنولوژی‌هايی که می‌تواند به حکومت ايران در امر سرکوب و سانسور کمک کند محدودیت ایجاد شود. در همين زمينه، يک ماه پيش نیز شبکه‌های صدای آمريکا، بی‌بی‌سی فارسی و دويچه‌وله در بيانيه‌ای ارسال پارازيت از سوی ايران روی برنامه‌های اين سه شبکه را به شدت محکوم کردند. از زمان آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و به دنبال آن سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد در ده ماه گذشته، دولت جمهوری اسلامی با صرف هزینه‌ای هنگفت به سانسور و کنترل شبکه‌های ماهواره‌ای، سیستم‌های ارسال ای‌میل و همین طور تلفن‌های موبایل دست زده است.
با ۱۲۰ امتیاز و ۱۹ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سال 89 با مسائل و مشکلاتی روبرو هستیم. بخشی از آن به شکل‌گیری این مطالبات بازمی‌گردد که مطالبات به حقی است و راه عظمت ملت، رستگاری تمامی جناح‌ها و مسیر پیشرفت ملت است و این مطالبات ادامه خواهد یافت و سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.
با ۱۱۷ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبر از توییتر مهدی سحرخیز
با ۱۱۶ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز : هواداران جنبش سبز در آخرین پنج شنبه سال در کنار شهدای جنبش سبز حاضر شدند. به گزارش تحول سبز بسیاری از حامیان جنبش سبز امروز پنج شنبه در کنار مزار شهدای جنبش ندا آقا سلطان،سهراب اعرابی، اشکان سهرابی ،شهید سعید عباسی و قطعه ۲۵۷ حضور یافتند. روحشان شاد و یادشان گرامی
با ۱۱۱ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حدود ساعت 12 با ترافيک زياد به بهشت زهرا رسيديم . منطقه 257 بسيار تردد خودرو سخت بود و چند قطعه دورتر پارک کرديم و به سمت 257 رفتيم . جمعيت پراکنده بود و بر مزار ندا نيروي امنيتي موج ميزد . به سمت آن نگاه جادويي که ميرفتيم ، تعدادي لباس شخصي سرتاپا مشکي پوش با بيسيم و اسلحه هايي که از زير پيراهنشان به وضوح عيان بود ، با علامت دست و صداهاي آرام ، از کنارمان عبور ميکردند و دستور عدم توقف ميدادند . به قدر مکثي در حد خواندن فاتحه ايستاده بوديم که دو نفر از آنها به سرعت دستور دور شدن از محل را دادند . به سمت اشکان رفتيم و آنجا هم همين بساط بود تا اينکه يکي از همين جماعت پرخاشگرانه به دور شدن فرمانمان داد و همراهيمان کرد تا دور شدن از محل . جو بسيار امنيتي بود و اجازه توقف نميدادند . واقعيت اين است که از ترس آنکه همراهيمان ميکرد ، تا ماشين آمديم و سوار شديم . تا وقتي از محل خارج ميشدم ، سايه سنگين نگاه آن مشکي پوش در تعقيبم بود و خطر بازداشت را در يک قدمي احساس ميکردم .
با ۱۰۸ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش کلمه متن کامل این پیام ویدئویی به شرح زیر است: قافله ی به هم پیوسته ی شهدا فرا رسیدن موسم سبز بهاری و عید ملی نوروز را به همه ملت تبریک می‌گویم. جا دارد به ویژه از خانواده شهدا و رزمندگانی که برای استقلال کشور دفاع کردند و از خانواده جانبازان و همه کسانی که آسیب دیدند، یاد کنم و شهدا و آسیب‌دیدگان سال ۸۸، چون این قافله به هم پیوسته است و سرنوشت این شهدا را در طول تاریخ کشور به هم پیوسته می‌دانم. اگر امروز ایرانی سرافراز و ملتی آزاد داریم ناشی از این فداکاری‌ها و رنج‌ها است. تبریک به ایرانیان داخل و خارج از کشور ایرانیانی با هویت همبسته جا دارد به اقشار، اقوام، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و جناح‌ها و همه ملت تبریک عرض کنم به ویژه جا دارد امسال از ایرانیان خارج از کشور نیز یاد کنم. ملت ما به هم پیوسته هستند و این از برکات جنبش سبز است. دامنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی، اسلامی، ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارت را دادند. در سال جدید یاد و یار خانواده شهدا و آسیب دیدگان باشیم تا جایی که من اطلاع دارم نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور درست مثل جوانان داخل ایران، در حال فعالیت هستند و در این فرصت سال جدید را به همه آنان تبریک می‌گویم. خانواده‌های آسیب‌دیدگان و شهدا در این باره نقش والایی داشته‌اند و جا دارد ملت عزیز ما در سال جدید، به ویژه در روزهای اول سال یار این خانواده‌ها باشند و به طور مناسب، در دیدارها امکان دلگرمی آنان را فراهم آورند. سالی که بر ما رفت… سالی که گذشت برای ملت ما سال ویژه‌ای بود. ملت عزیز ما شاهد شور و هیجان وسیعی به خاطر انتخابات بودند و آنچه زیبا بود محبت مردم به یکدیگر و صفوف متحد مردم از همه جناح‌ها بود که دراین سال شاهد بودیم. این انتخابات می‌توانست به یک جشنواره بزرگ برای ملت تبدیل و سرآغاز حرکت جدید در تاریخ کشور شود. این حرکت منجر به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی شد و شما به طور وسیع و بی‌سابقه در این انتخابات شرکت کردید و عزم خود را برای تغییر، دگرگونی و استقلال کشور و حاکمیت عدالت و آزادی نشان دادید. اما پاسخی که به این حضور داده شد متأسفانه منجر به این شد که در فاصله کوتاهی پس از انتخابات مردم با شعار «رأی من کجاست» و یا «رأی من را پس بده» به خیابان‌ها آمدند. ریشه این مسئله از روز ۲۲‌خرداد شروع شد. هنوز ساعت ۵ نشده بود که یکی از ستادهای مهم انتخاباتی بنده مورد حمله قرار گرفت و ساعت ۸ شب ستاد مرکزی انتخابات اینجانب نیز مورد حمله قرار گرفت و تا فردا صبح چند بار تیتر روزنامه کلمه سبز با حضور نیروهای امنیتی عوض شد. پاسخی از سوی حاکمیت که در شان ملت ایران نبود وضعیتی که پیش آمد یک ذهنیت را برای مردم در مورد عدم مدیریت صحیح و اسلامی انتخابات شکل داد که ریشه بسیاری از اتفاقات در کشور شد. دنباله موضوع، پاسخی بود که به اعتراضات داده شد که این پاسخ در خور عظمت، آزادگی و سرافرازی ملت ما نبود. جنایات کهریزک، مسئله خوابگاه‌های دانشجویی، کشتار ۳۰ خرداد و حتی ۲۵ خرداد و حوادث بعدی از جمله روز عاشورا، مورد انتظار مردم کشور ما نبود. اگر مسئله سیاسی بود باید به شیوه سیاسی حل می‌شد و مردم باید اقناع می‌شدند و به مردم توضیح می‌دادند. اما اینگونه نشد و پاسخ‌ها درخورشان نبود. یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای این جریانات، روز ۲۵ خ
با ۱۰۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 



با ۱۰۵ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جناب شيخ مهدي كروبي، شما چرا پيام نوروزي ندادي؟ مطمئنا جايگاه شما نزد مردم بالاتر از مهندس موسوي نباشد كمتر نيست. پس ازت ميخواهيم تا قبل تحويل سال بياي و با ما صحبت كني. صوتي و تصويري! يه چند وقتي هم هست صدات رو نشنيديم دلمون تنگ شده برات خب! بي صبرانه منتظر پيام نوروزي ات هستيم اي بزرگمرد ايران زمين.. (همین)
با ۱۰۴ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دکتر زهرا رهنورد به مناسبت فرا رسيدن سال نو و فرا رسيدن بهار طبعيت پيامی را خطاب به مردم ايران منتشر کرد. دکتر رهنورد در اين پيام با تاکيد بر اينکه جنبش سبز يک جنبش تحول خواه و آزادی خواه است و پيش به سوی آرمان های بلند اسلامی دارد عنوان کرده است:در اين آغاز سال می خواهيم که آزادی به سرزمين مان بازگردد ، اين تحول حال است . می خواهيم قانون مداری که می توان گفت دويست سيصد سال است که انسان ها به شکل مدرن برای آن تلاش کرده اند مجددا بر سرزمين ما حاکم شود.تقلبات و شائبه ها کنار رود ، تبعيض در هر شکلی که هست چه تبعيض برای مسائل مادی ، طبقاتی ، اقتصادی ، فرهنگی و تبعيض در مورد مسائل زنان برطرف بشود. به گزارش کلمه متن کامل اين پيام ويدئويی به شرح زير است:بسم الله الرحمن الرحيم اين ايام نوروز باستانی کهن و هميشه جاودان را به هموطنان عزيزمان در ايران و هر گوشه ای از جهان که هستند تبريک عرض می کنم . يا مقلب القلوب و الابصار ، يا مدبرالليل و النهار ، يا محول الحول والاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال. چقدر عجيب است که اين مراسم باستانی با چنين روايت زيبای اسلامی عجين شده و نه تنها با روايت زيبای اسلامی ، بلکه با امروز ما در جامعه ی مدرنی که وجود داريم و در اين ايام سبزی که جنبش سبز در واقع بر آن مهر و امضای زيبايی های خودش را زده . حول حالنا الی احسن الحال در واقع همان خواست جنبش سبز است. جنبش سبز خواهان تحول وضعيت خود است ، وضعيت ملت خودش . و چه تقارن زيبايی است تحول در هر زمينه ای . جنبش سبز که جنبش برانداز نيست . جنبش تحول خواه است، تحول از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب . ولی اجازه بدهيد که از حافظ مدد بگيرم و از اعتمادی که به او داريم در همه ی ايام زندگی مان خط مشی بگيريم يا صحبتی : عشقت رسد به فرياد گر خود به سان حافظ ، قرآن ز بر بخوانی در چهارده روايت اين چهارده روايت که در واقع حافظ خود درباره ی خودش گفته و آن را با عشق توأم کرده حکايت از اين دارد که خيلی می توان به آن اعتماد کرد. فال نيست به فال اعتقاد ندارم چون قرآن کريم هم می فرمايد : طائرکم معکم ، خودتان هر چه باشيد همان ، گردن کسی نبايد چيزی انداخت. بلکه تأسی می گيريم به او :
با ۱۰۴ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با سلام زيارت اهل قبور، در پنج‌شنبه‌ی آخر هر سال، برای ما مردم مسلمان و ايرانی يک وظيفه و نشانگر نزديکی‌مان به اموات است. از اين که در تهران نيستم تا اين وظيفه را انجام دهم، بسيار متاثرم. فرزندان جان‌باخته‌ی عزيز ما در شب سال نو در کنارمان نيستند ولی ياد آن‌ها هميشه زنده خواهد ماند! هم‌وطنان زندانی‌ای که در کنار خانواده‌های خود جای‌شان خالی است، اميد دارم به زودی آزاد گشته و به آغوش خانواده‌های‌شان بازگردند. من به‌عنوان يک مادر دل‌سوخته، به درگاه خداوند پناه می‌برم. مگر فرزندان ما چه گناهی مرتکب شده‌بودند که بايد اين‌گونه مورد ظلم واقع شوند؟ جوانان ما خواسته‌ای فراتر از حق و حقوقی که متعلق به هر انسانی است؛ ندارند. من باز هم به‌عنوان يک مادر؛ خواهان آزادی و صلح و دوستی، نشاط و سلامتی برای همه می‌باشم. فرزندم نيز همين را می‌خواست اما او را... پروين فهيمی مادر سهراب پنج‌شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۸۸
با ۱۰۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پیام نوروزی بانوی سبز ایران ، زهرا رهنورد را برای تمام آشنایان و اطرافیان که حدودا ۱۰۰ نفر شدند فرستادم ، شما چطور؟
با ۱۰۳ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در پیام‌های نوروزی جداگانه خود، مطالبات جنبش سبز را برحق و قانونی خواندند و بر استقامت برای تحقق این مطالبات در سال ۱۳۸۹ تاکید ورزیدند. موسوی از ایرانیان خارج از کشور قدردانی کرد. میرحسین موسوی ضمن تاکید بر استقامت در راه تحقق آرمان‌های جنبش سبز، به ویژه از ایرانیان مقیم خارج از کشور یاد کرد و گفت که از برکت جنبش سبز، ملت ایران به هم پیوسته‌اند. وی افزود:«دامنه این جنبش چنان فرارفته است که در آن‌سوی دنیا مردم سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند. به ویژه جوانان داخل و خارج از کشور، گروهی که بیشترین قربانی‌ها و خسارات را دادند.» وی در ادامه این بحث گفت:«تاجائی که من اطلاع دارم، نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور، درست مثل جوانان داخل ایران، در حال فعالیت هستند و در این فرصت سال جدید را به همه آنان تبریک می‌گویم.»
با ۹۵ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هزاران بار ما را سوخت ، حريق حادثه تا مرز خاکستر ولي ما نسل سيمرغيم ، کز خاکستر خود ميگشايد پر پيام و صداي رسايتان را که نداي حق طلبي و آزاديخواهي يک ملت است شنيديم . آري ما ايستاده ايم و تا پيروزي بر سياهي ها ، مقاومت خواهيم کرد . صبر ما ، از داغي کم ميکند اما بر پختگي ما خواهد افزود . هر داغي سرد ميشود اما هيچ پخته اي خام نخواهد شد . سال صبر و استقامت تا پيروزي بر همه ايرانيان خجسته و پيروز باد .
با ۹۵ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در واکنش به درخواست صدراعظم آلمان برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفته است که بیروت موضع خود را در قبال تشدید احتمالی تحریم‌ها علیه ایران با سایر اعضای اتحادیه عرب هماهنگ خواهد کرد اگرچه که وی معتقد است که "هر کشوری حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد." بحث تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از رد بسته‌های پیشنهادی گروه پنج بعلاوه یک و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و در آستانه نشت سران گروه هشت شدت گرفته است. چندی پیش کانادا، میزبان گروه هشت در ماه ژوئن، اعلام کرد که موضوع تحریم علیه ایران در دستور کار این گروه قرار گرفته است. به گزارش رادیو فردا، روز دوشنبه صدراعظم آلمان اعلام کرد که زمان وضع تحریم‌های جدید علیه ایران فرارسیده است. همچنین وزیر خارجه انگلستان از حمایت احتمالی چین از تحریم‌ها خبر داد. پیشتر وزیر دفاع آمریکا از آمادگی کشورهای عربستان و امارات متحده عربی برای ترغیب چین و روسیه به حمایت از تحریم‌ها علیه ایران خبر داد گرچه که عربستان این خبر را تکذیب کرد ولی این کشور اولین کشور عربی بود که از آمریکا خواست که برخورد جدی تری با ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش داشته باشد. عربستان همچنین شروع به خرید جنگ‌افزار از ایالات متحده نمود، به علاوه هدف از سفر رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، به عربستان بحث بر سر موضوع ایران و تقویت نیروی نظامی عربستان اعلام شده بود. یکی از مسائلی که گروه های بین المللی مانند "گروه هشت" را نگران کرده است، تمایل کشورهای خاورمیانه به خرید سلاح در ماه‌های اخیر به بهانه خطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده است، ضمنا این خطر احساس می‌شود که اگر ایران به بمب اتم دسترسی یابد تمام کشورهای منطقه به تلاش برای داشتن بمب اتم دست خواهند زد. روسیه و چین همواره با تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرده‌اند و به تازگی نیز برزیل به جمع این گروه پیوسته است. به نظر می‌رسد که بهترین راه برای جلب حمایت چین و روسیه از طریق وعده همکاری کشورهایی مانند عربستان و امارات متحده عربی با دو کشور مذکورامکان پذیر باشد. گرچه که این کشورها می‌توانند تحریم علیه فروش تکنولوژی هسته‌ای به ایران را قبول و با تحریم‌های شدیدتر مانند قطع صادرات بنزین به ایران مخالفت نمایند که در این صورت تحریم‌ها کارایی لازم را برای وادار کردن ایران به تغییر سیاست های خود نخواهند داشت.
با ۸۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وزرای امور خارجۀ کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان از بیست و هفت کشور عضو اتحادیۀ اروپا خواستند که دولت ایران را به خاطر پخش پارازیت به روی برنامه های رسانه های خارجی هدف مجازات قرار دهند و همچنین مانع صدور لوازمی به این کشور شوند که جهت سانسور اعتراض ها و مخالفت ها توسط جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می گیرند وزرای امور خارجۀ کشورهای انگلستان، فرانسه و آلمان از بیست و هفت کشور عضو اتحادیۀ اروپا خواستند که دولت ایران را به دلیل پخش پارازیت به روی برنامه های رسانه های خارجی هدف مجازات قرار دهند و همچنین مانع صدور لوازمی به این کشور شوند که جهت سانسور اعتراض ها و مخالفت ها توسط جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می گیرند. سه کشور مهم اتحادیه اروپا همچنین خواستار تصویب بیانیۀ پیشنهادی خود در اجلاس ٢٢ مارس شورای وزرای امور خارجۀ اتحادیه اروپا شدند که در آن از تهران خواسته شده که فوراً پخش پارازیت به روی برنامه های تلویزیونی و رادیویی خارجی را متوقف سازد. در این بیانیه تأکید شده است که اگر ایران دست از این اقدام برندارد اتحادیه اروپا مصمم است تا تدابیر تنبیهی را در قبال جمهوری اسلامی تعریف و اجرا کند. وزرای خارجۀ سه کشور اروپایی در نامه به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کاترین آشتون، و وزیر خارجۀ اسپانیا که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از ممنوعیت فروش فن شناسی های اروپایی به ایران سخن گفته اند که حکومت تهران از آنها برای کنترل اینترنت و گفتگوهای تلفنی استفاده می کند. پیش از این شیرین عبادی برندۀ جایزۀ نوبل صلح گفته بود که دو شرکت آلمانی و فنلاندی زیمنس و نوکیا امکانات فنی در اختیار جمهوری اسلامی گذاشته اند که برای شنود گفتگوهای تلفن های همراه و کنترل پیامک مورد استفاده قرار می گیرند. وزرای امور خارجۀ سه کشور اتحادیه اروپا در نامۀ خود متذکر شده اند که پخش پارازیت توسط حکومت اسلامی تهران همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی به اوج رسید و شامل هفتاد رسانۀ خارجی اعم از رادیو و تلویزیون می شود که برنامه هایشان توسط ماهواره شرکت اروپایی "اُتل سات" پخش می گردند. در این باره شرکت "اُتل سات" در فوریه گذشته شکایتی علیه جمهوری اسلامی تسلیم اتحادیۀ بین المللی ارتباطات کرده که کمیتۀ انضباطی اش از ٢٢ مارس به مدت ٥ روز تشکیل جلسه خواهد داد. شیرین عبادی گفته است که شرکت اروپایی "اتل سات" خود تسلیم خواسته های ایران شده و پخش برنامه های فارسی تلویزیون بی بی سی و صدای آمریکا را متوقف ساخته است. شرکت اروپایی "اتل سات" با تکذیب این اتهام گفته است که بالعکس بر تلاش های خود برای پخش برنامه های این دو رسانه بدون پارازیت افزوده است. به نوشتۀ روزنامۀ فرانسوی فیگارو یکی از تدابیر تنبیهی که احتمالاً به تلافی اقدامات ایران در پخش پارازیت اجرا خواهد شد توقف پخش برنامه های تلویزیون دولتی ایران از طریق ماهواره در اروپاست. شیرین عبادی برندۀ جایزۀ نوبل صلح کشورهای اروپایی را به دلیل دوگانگی در رفتار و گفتارشان نسبت به مسألۀ حقوق بشر در ایران مورد سرزنش قرار داده و افزوده است که برغم اظهارات سرسختانۀ خانم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان فدرآل، شرکت های این کشور همچنان سرگرم امضای قراردادهای اقتصادی با حکومت اسلامی تهران هستند.
با ۸۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه های شیراز با خانواده مجید توکلی دیدار کردند.در این دیدار دانشجویان در حالی که مجید توکلی را برادر خود خواندند، اقدامات صورت گرفته در سرکوب و بازداشت دانشجویان و منتقدین را بی شرمانه و مغایر با احکام اسلام و قانون اساسی دانستند.خانواده مجید توکلی نیز با اظهار بی اطلاعی از مجید، اظهار داشتند که مسئولین از پاسخگویی در مورد اوضاع مجید طفره می روند.آنها همچنین از اینکه اجازه ملاقات با فرزندشان را ندارند اظهار گلایه نمودند.خانواده توکلی با بیان اینکه همه ی دانشجویان را فرزند خود می دانند عنوان نمودند در وضعیت فعلی، بلا تکلیفی و فشار نه تنها بر دانشجویان که بر اقشار دیگر ملت نیز تحمیل شده است و آرزو نمودند که به زودی شاهد بازگشت آرامش ، امنیت و آزادی به جامعه باشند و همه ی زندانیان سیاسی به آغوش گرم خانواده اشان بازگردند.دانشجویان نیز ضمن تقدیر از استقامت مجید، او را مقاوم ترین فرد جنبش دانشجویی دانسته و آزادی مجیدهای در بند را از درگاه خداوند طلب نمودند.این سومین نوروزی است که توکلی در زندان می گذراند.
با ۸۷ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سوئد تبعید و کشتار دسته‌جمعی ارامنه ساکن امپراتوری عثمانی در سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ را به عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی این تصمیم، وزارت خارجه ترکیه، امروز جمعه، سفیر سوئد را به نشانه اعتراض فراخواند. پارلمان سوئد روز پنج‌شنبه با وجود مخالفت دولت آن کشور، به لایحه به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» رأی مثبت داد. دولت سوئد به خاطر پیامدهای سیاسی در روابطش با کشور ترکیه این نظر منفی را ابراز کرده‌بود. در پی این تصمیم پارلمان، ترکیه آن را محکوم کرده و سفر هفته آینده رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به سوئد را نیز لغو کرد. در پی این تصمیم پارلمان، ترکیه آن را محکوم کرده و سفر هفته آینده رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه به سوئد را نیز لغو کرد پیش از سوئد تاکنون ۲۰ کشور دیگر نیز «نسل‌کشی ارامنه» را به رسمیت شناخته‌اند. مجلس نمایندگان ایالات متحده، پنج‌شنبه گذشته، قطع‌نامه‌ای را که طی آن عنوان نسل‌کشی برای قتل عام ارامنه در جریان جنگ جهانی یکم به رسمیت شناخته می‌شود را تصویب کرد. دولت ترکیه بلافاصله در واکنش به این قطع‌نامه با محکوم کردن آن، سفیر خود را از واشینگتن فراخواند. در سال ۲۰۰۶ قانون‌گذاران فرانسوی، پیش‌نویس قانونی را تصویب کردند که نفی کشتار جمعی ارامنه به دست حکومت ترکیه در اوائل قرن بیستم را جرم قلمداد می‌کند. دولت ترکیه و اتحادیه اروپا بلافاصله به تصویب این پیش‌نویس اعتراض کردند. تبعید و کشتار دسته‌جمعی و سیستماتیک شمار بسیار زیادی از مردم ارمنی ساکن سرزمین‌های تحت کنترل امپراتوری عثمانی که در میان سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ رخ داد، پیش از ایالات متحده دست کم از سوی ۱۹ کشور دیگر رسماً به عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخته شده‌است. ارمنستان و ترکیه از زمان جنگ جهانی یکم بر سر ابعاد تاریخی قتل عام بزرگ ارامنه در قلمرو حکومت عثمانی به مناقشه پرداخته‌اند. ارمنیان کشتارهای صورت‌گرفته علیه ارامنه را نسل‌کشی می‌دانند. ترکیه این موضوع را رد می‌کند. تاریخدانان ارمنی و بسیاری دیگر از تاریخدانان می‌گویند ترکیه عثمانی بیش از یک میلیون و نیم ارمنی را طی سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ به قتل رسانده‌است تا آن‌ها را وادار به ترک شرق آناتولی کند.
با ۸۱ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Do More for Dogs Group. Connect with other dog owners who do more.


Welcome to Mom Connection! Share stories, news and more with moms like you.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ