کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

[farsibooks] Wednesday 24 March 2010 Esfand 4th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 03/25/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=f4ebe05414&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/3/25
Subject: Best of Balatarin for 03/25/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




خانواده ندا آقا سلطان، دختری که در جريان اعتراضات پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران کشته شد، از سفر کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان به اسرائیل به شدت انتقاد و تاکيد کردند که آقای ماکان نماينده ندا، خانواده آقا سلطان و يا مردم ايران نيست. هاجر رستمی مطلق، مادر ندا گفت که نامزد ندا بودن این حق را برای کاسپین ماکان ایجاد نمی کند که به اسرائیل سفر و با شیمون پرز دیدار کند و با سوء استفاده از نام ندا، خود را نماینده مردم ایران بخواند. در روزهای اخیر خبرهایی همراه با تصاویر دیدار کاسپین ماکان با شیمون پرز، رئيس جمهوری اسرائیل منتشر شد. براساس این گزارش ها، نامزد ندا آقا سلطان به دعوت تلویزیون کانال دو اسرائیل به این کشور سفر کرده است. مادر ندا آقا سلطان با تایید آشنایی و نامزدی دخترش با کاسپین ماکان گفت: "ندا و کاسپین 20 فروردین ماه آشنا شدند و این آشنایی بعد از دوماه به مرحله نامزدی رسیده بود. يعنی بحث خواستگاری مطرح شده بود و قرار بود رسما با هم ازدواج کنند که تظاهرات شروع و ندا شهید شد و اگر این اتفاق نیفتاده بود ندا و کاسپین با هم ازدواج می کردند، اما حتی این نزدیکی و نامزدی نیز، چنین حقی را به کاسپین نمی دهد که از نام ندا سوء استفاده کند." خانم رستمی مطلق با ابراز تاسف از سفر کاسپین ماکان به اسرائیل گفت: "نباید چنین کاری می کرد و قبل از شما من با خود کاسپین تلفنی صحبت کردم و به خود او هم گفتم که "با این کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء استفاده نکن و بگذار روحش در آرامش باشد." به گفته خانم رستمی مطلق، کاسپین ماکان در این تماس تلفنی به مادر ندا گفته است که هدف او از سفر به اسرائیل و دیدار با شیمون پرز انساندوستانه و برای صلح بوده است. خانم رستمی مطلق گفت: "من به کاسپین گفتم که اگر ندا شهید نمی شد او را نه به اسرائیل و نه هیچ جای دیگری دعوت نمی کردند و بهتر است بیش از این وجهه خود را خراب نکند. او از دید خودش کار درستی انجام داده است، اما من به او گفتم که اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی."
با ۱۵۹ امتیاز و ۶۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این جنایت متاسفانە در شهر یوکسک اوا (گەوەر)در نوروز سال ٢٠٠٨ توسط پلیس ترکیه اتفاق افتاد.اکنون این کودک کرد که دستش خرد میشود بە اتهام پروپاگاندا بر علیە ترکیە در رسانە های خارجی در حال دادگاهی است و قاضی برایش ٣٤ سال حبس طلب کردە است.
با ۱۴۴ امتیاز و ۴۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


میرحسین موسوی در دیدار با خانواده محمد نوری‌زاد گفت که وی تاوان حق‌گویی‌اش را می‌پردازد. آقای موسوی که روز گذشته (سه‌شنبه) به همراه زهرا رهنورد به دیدار نوروزی خانواده نوری‌زاد رفته بود، از استقامت و پایداری وی در زندان تجلیل و قدردانی کرد. محمد نوری‌زاد نویسنده و فیلمساز بیش از سه ماه است که دستگیر و زندانی شده است. آقای موسوی گفت که تلاش برای کشف حقیقت و حق‌گویی از ویژگی‌های محمد نوری‌زاد در طول فعالیت‌های ادبی و هنری‌اش بوده است. نخست وزیر پیشین ایران اظهار امیدواری کرده که نوری‌زاد هر چه زودتر از زندان آزاد شود.
با ۱۴۱ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خانم رستمی مطلق گفت: "من به کاسپین گفتم که اگر ندا شهید نمی شد او را نه به اسرائیل و نه هیچ جای دیگری دعوت نمی کردند و بهتر است بیش از این وجهه خود را خراب نکند. او از دید خودش کار درستی انجام داده است، اما من به او گفتم که اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی." وی افزود:" نه فقط سفر به اسرائیل، بلکه کاسپین ماکان هر کاری که انجام می دهد و هر جایی که می رود تصمیم شخصی خود اوست و هیچ کسی او را به عنوان نماینده انتخاب نکرده است. او نه نماینده ندا، نه نماینده خانواده آقا سلطان و نه نماینده مردم ایران است و کارهای او را به حساب ندا یا خانواده ندا و مردم ایران نگذارید." مادر ندا آقا سلطان در پایان از همگان درخواست کرد: " اجازه دهید روح دخترم کمی آرام بگیرد و حداقل روحش در آرامش باشد. دختر من آدمی سیاسی نبود و هیچ نکته سیاسی در زندگی او و زندگی خانواده ما وجود نداشت. او مثل سایر بچه هایی که کشته شدند ، کشته شد و هیچ فرقی با بچه های دیگرمان که شهید شده اند ندارد. روح او را آرام بگذارید." هدی آقا سلطان، خواهر ندا نیز تاکید کرد که کارها و سخنان کاسپین ماکان باید به حساب شخصی خود او گذاشته شود و کارهای او هیچ ارتباطی به ندا و خانواده آقا سلطان ندارد. او با رد برخی شایعات در باره رابطه ندا و کاسپین گفت:"برخی سایت ها به نقل از من ادعا کرده اند که رابطه ندا و کاسپین تمام شده بود و …. در حالی این قضیه صحت ندارد." هدی آقا سلطان در پاسخ به این سوال که گفته می شود خود شما در ایمیلی چنین قضیه ای را عنوان کرده اید، توضیح داد: "من در آن ایمیل که برای یک کارگردان فرستاده بودم، نوشته بودم که کاسپین نامزد رسمی ندا نبود؛ دو ماه با هم دوست بودند و این دوستی تا خواستگاری پیش رفته بود و قرار بود با هم ازدواج کنند که ندا شهید شد. من می توانم متن ایمیلم را برای شما بفرستم تا ببینید که ادعای این سایت ها صحت ندارد، اما قضیه اصلی این نیست. بلکه قضیه الان این است که کاسپین حق ندارد به خاطر بهره برداری شخصی خود یا هر دلیل دیگری، از نام ندا سوء استفاده کند."
با ۱۲۹ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اينجانب سعيد ملک‌پور در تاريخ ۸۷/۷/۱۳ توسط مامورين لباس شخصی سپاه، بدون حکم بازداشت و يا نشان دادن کارت شناسايی در اطراف ميدان ونک دستگير شدم. دستگيری به صورت آدم‌ ربايی بدون نشان دادن حکم بازداشت و کارت شناسايی صورت گرفت. پس از آن توسط چند مامور لباس شخصی در يک خودروی سواری بدون آرم، با چشم بند و دستبند، در قسمت عقب (صندلی عقب) قرار گرفتم. يک مامور با جثه بسيار بزرگ با آرنج وزن خود را روی گردن من انداخت و به زور سر مرا پايين نگه داشته بود و مرا به نقطه نامعلومی که به آن دفتر فنی می‌گفتند، منتقل کردند. در آنجا چندين مامور در حالی که چشم بند و دستبند داشتم مرا مورد ضرب و شتم و فحاشی شديد قرار دادند و به زور مجبورم کردند يک برگه قرار بازداشت و چند برگه که روی آن را پوشانيده بودند را امضا نمايم. با توجه به نحوه انتقال من به دفتر فنی و ضرب و شتم وارده، گردن من تا چندين روز درد می‌کرد و در اثر ضربات مشت و لگد و سيلی، تمام صورتم ورم کرده بود. پس از آن همان شب به بازداشتگاه دو – الف اوين منتقل شدم و در يک سلول انفرادی به ابعاد ۱.۷ در ۲ متری قرار گرفتم. خروج از سلول تنها به قصد ۲ بار هواخوری و چند بار در زمان‌های مشخص شده، آن هم با چشم بند امکان‌پذير بود و تنها در سلول اجازه داشتم چشم بند از چشم بردارم. به مدت ۳۲۰ روز تا تاريخ ۸۸/۵/۲۸ در سلول انفرادی بدون دسترسی به کتاب و روزنامه و هر گونه ارتباط با خارج از سلول به سر بردم. در سلول تنها يک مهر و يک جلد قرآن، يک بطری آب و ۳ عدد پتو به من داده شد. پس از آن به مدت ۱۲۴ روز تا تاريخ ۸۸/۹/۳۰ در بند عمومی دو – الف زندان اوين به سر بردم. در دوران انفرادی و عمومی هيچ‌گاه ملاقات هفتگی نداشتم و در طول ۴۴۴ روز بازداشت در بازداشتگاه دو – الف در تمامی ملاقات‌هايی که حداکثر به اندازه انگشت‌های يک دست بود، صحبت‌ها توسط يک مامور سپاه شنود می‌شد و ملاقات‌ها با حضور مامور همراه بود. تلفن هفتگی نيز در دوران انفرادی به من داده نشد و تمامی تلفن‌ها توسط کارکنان يا بازجوها شنود مستقيم می‌شد و هر گاه راجع به مسائل پرونده با خانواده‌ام صحبتی می‌کردم تلفن را قطع می‌کردند. در طول ۴۴۴ روز بازداشت در بازداشتگاه دو – الف بنا به دلايلی که ذيل عنوان می‌کنم هيچگاه امنيت جانی نداشتم و دائما احساس خطر جانی کرده و مورد تهديد بودم
با ۱۲۸ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کلمه: همزمان با ایام عید نوروز مهندس میرحسین موسوی به همراه همسرش دکتر زهرا رهنورد با حضور در منزل محمد نوری‌زاد کارگردان و روزنامه‌نگار دربند با خانواده وی دیدار کردند. به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که با حضور جمعی از دوستان و آشنایان نوری‌زاد که برای دید و بازدیدهای نوروزی و تبریک عید در منزل وی حضور داشتند انجام شد، مهندس موسوی با تبریک حلول سال نو به خانواده نوری‌زاد از استقامت وی در طول بیش از سه ماه بازداشت که همچنان ادامه دارد تقدیر کرد. مهندس موسوی با یادآوری سوابق محمد نوری‌زاد ، ویژگی بارز این هنرمند سبزاندیش را حق‌گویی و تلاش برای یافتن حقیقت از سوی وی در تمامی ادوار فعالیت‌هایش دانست و گفت: نوری‌زاد تاوان حق‌گویی خود را می‌پردازد. نخست‌وزیر دوران امام (ره) با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با نوری‌زاد از سالیان دور، به تجلیل از اقدامات فرهنگی وی به‌ویژه در دوران دفاع مقدس پرداخت و ابراز امیدواری کرد این روزنامه‌نگار زندانی هرچه زودتر آزاد شده و به جمع خانواده خود بازگردد. مهندس موسوی همچنین در پاسخ یکی از حاضرین که از او درباره فلسفه نامیدن سال ۱۳۸۹ به نام سال «صبر و استقامت» پرسیده بود، با بیان این‌که منظور از صبر همان صبر به معنای قرآنی آن است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های پیش رو همه افراد باید هریک در حد وسع و توانشان برای پیشبرد مطالبات مردم تلاش کنند و در این راه صبر و ایستادگی پیشه کنند تا در راه تحقق خواسته‌های ملت توفیق یابیم. دکتر رهنورد هم در این دیدار با تجلیل از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محمد نوری‌زاد در سال‌های پس از انقلاب، استقامت وی و صبر خانواده‌اش را ستود. خانواده نوری‌زاد نیز با ارائه مختصری از آخرین وضعیت نوری‌زاد در زندان، از حضور مهندس موسوی و دکتر رهنورد تشکر کردند. محمد نوری‌زاد نویسنده، روزنامه‌نگار و کارگردان سینما و تلویزیون از ۲۹ آذرماه سال گذشته به دلیل نگارش چند نامه انتقادی خطاب به مسئولین در وبلاگ شخصی خود بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی در این مدت هیچ ملاقاتی با خانواده خود نداشته است و نود و سه روز به دلیل اینکه تن به خواسته‌ها و شروط بازجویان نداده بود حتی از تماس تلفنی نیز محروم شده بود. نوری‌زاد اخیرا" بعد از ۹۳ روز بی‌خبری در تماس تلفنی با خانواده‌اش از سلامتی و ایستادگی خود خبر داد و تاکید کرد: مثل شیر ایستاد‌ام.
با ۱۲۳ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اظهارات اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی درباره تاریخ انقلاب، آیت‌الله خمینی و بازنگری در قانون اساسی، تحت‌الشعاع خبر دیدار کاسپین ماکان از اسرائیل قرار گرفته و گم شده است. هاشمی گفته که تنظیم قانون اساسی در سال‌های نخستین انقلاب، اقدامی عجولانه و اشتباه بود و اگر این اشتباه صورت نمی‌گرفت، لزومی نداشت در سال ۱۳۶۸ در قانون اساسی، بازنگری صورت بگیرد.
با ۱۰۹ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


همه چيز براي يک روز سبز ديگر آماده است . تنها مانده يک فتوي از جانب رهبر سانديس خوران عالم در حرام دانستن آنروز و اينکه سيزده بدر مبناي عقلي و شرعي ندارد . همين فتوي به تنهايي ميتواند عزم مردم را براي برگزاري باشکوه يک روز ملي تقويت کند تا خداي نکرده کسي خانه نماند و همه بيايند به دامن سبز طبيعت و همينجوري هم نيايند . با نماد سبز و شعار و خلاصه کلي صفا . بدين وسيله از آن بزرگوار درخواست ميگردد يکبار ديگر جاي دوست و دشمن را نشان دهند تا در زمان باقي مانده بتوانيم برنامه ريزي بهتري داشته باشيم . و من ا... توفيق
با ۱۰۸ امتیاز و ۵ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مناسبت ۳۱ اُمين سالگرد استقرار جمهوری اسلامی در ايران مصاحبه ای تصويری انجام داد. رييس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت يکی از معدود چهره‌هايی بوده است که از سال ۱۳۵۸ تا به امروز نقش پررنگی در نظام جمهوری اسلامی ايران داشته است.
با ۱۰۷ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از بعداظهر امروز(سوم فروردین) ماموران شهرداری اقدام به برچیدن ستون مونوريل فلكه دوم صادقيه (نزديك ورودي شمالي ايستگاه مترو) کرده اند.گفتنی است در سال 84 شوراي اسلامي شهر تهران تصويب كرد كه اين پروژه متوقف شود اما عملیات برچیده شدن ستون های مونوریل صادقیه تاکنون انجام نشده بود ولی کار ساخت مجتمع تجاری صادقیه همچنان ادامه داشت.احداث مونوریل یکی از ایده های محمود احمدی نژاد برای کاهش ترافیک تهران بود که در دوره شهرداری وی (1382-1384) اقداماتی در جهت آغاز عملیاتی این ایده انجام شد اما این پروژه در دوران شهرداری محمد باقر قالیباف متوقف شد، قالیباف معتقد است ایجاد زیرساخت های زیرزمینی و گسترش شبکه مترو نسخه اصلی حل مشکلات ترافیکی شهر تهران است. شنیده هایی حاکی از مخالفت سازمان بازرسی با احداث مونوریل هم شنیده می شد.
با ۹۴ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در پی مراجعه خانواده نوید خانجانی فعال مدنی به دفتر رییس قوه قضاییه و پیگیری وضعیت وی روز سه‌شنبه مسوولان دفتر رییس قوه قضاییه اعلام کردند که افراد بهایی «هیچ‌گونه حق دادخواهی» ندارند.
با ۹۰ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این کاربر محترم که فکر کنم قریب به اتفاق کاربران بالاترینی، به واسطه منفی های فله ایش میشناسنش، در شش صفحه اول از آرشیو رای های داده شده، فقط به یک لینک مثبت داده است! آقای بالاترین! لطفن گزارش منفی های غیر قانونی را جدی بگیر!
با ۸۹ امتیاز و ۲۵۲ نظر علم و تکنولوژی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خواهر ندا نوشت ماکان یک دوره خیلی کوتاه با ندا بود. عکس هایی هم که ندا با موهای چتری دارد را ماکان از او انداخته بود.ماکان و ندا از هم جدا شده بودند ولی وقتی ندا را کشتند، ماکان عکس‌های همان دوره کوتاه را به رسانه‌ها داد
با ۸۸ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کاریکاتوری از مانا نیستانی
با ۸۸ امتیاز و ۱۳ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در این مطلب قصد هیچ گونه بی احترامی به کاسپین ماکان را ندارم که او آزاد است به نام خودش به تمام دنیا سفر کند اما به نام ندا اگر سفر می کند باید به حرمت همان روزهایی که عشق میان شان داور بود این روزها خودش کلاه خودش را داور کند و ببیند با نام ندارد چه می کند.
با ۸۷ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سفر کاسپین ماکان، نامزد نداآقاسلطان به اسرائیل نمونه روشن و مشخص سوء استفاده از جنبش سبز برای حل مشکلات شخصی است. او یک آدم معمولی است که می تواند هر موضعی در زندگی شخصی اش بگیرد و هر کاری دلش می خواهد بکند. اما رفتارهای جنبش سبز توسط رهبران مشخص و معینی تعریف می شود که همین رفتارها آن رهبران را در موقعیت رهبری تثبیت می کند. این سفر یک اقدام غیرمسوولانه فردی است که به عواقب رفتارش فکر نمی کند و قدرت تشخیص مصالح عمومی جنبش را ندارد و اصولا به آن فکر نمی کند. طبیعی است که هر کسی در هر جای جهان می تواند به عنوان سفیر یا رهبر جنبش سبز هر حرفی را بزند، اما مسوولیت رفتار و کردار او با جنبش سبز نیست. حتی اگر مهدی کروبی هم چنین کاری کرده بود، جنبش سبز او را از موقعیتی که داشته کنار می گذاشت و اجازه نمی داد که افراد بدون در نظر گرفتن مصالح عمومی که مهم ترین آن توجه به آسیب پذیری سبزها در موقعیت کنونی کشور است، از سوی جنبش حذف می شد و رفتارش غیرمسوولانه و نادرست شناخته می شد. کاسپین ماکان نه سفیر جنبش است و نه هیچ مرتبه و موقعیت تعریف شده ای در جنبش دارد. بارها و بارها دیده ایم و شنیده ایم که بسیاری از کسانی که به نحوی در فضای سیاسی کشور دچار آسیبی شده اند، یا حتی دچار آسیبی هم نشده اند، بخاطر حل مشکلات شخصی خود، سخنی گفته اند یا رفتاری کرده اند که آن سخن و رفتار به جنبش آسیب زده است. اگر بناست کسی مشکل شخصی اش را حل کند، اما هزاران تن دیگر را دچار مشکل کند، جایی در جنبش مردم ایران نخواهد داشت. جنبش سبز، به عنوان یک جنبش ملی و فراگیر از رهبری مشخص و روشنی برخوردار است که مواضع جنبش را تعیین می کند. این رهبری نمی تواند از نظر عموم مردمی که به جنبش سبز قدرت می دهند فاصله بگیرد. میرحسین موسوی بارها و بارها اعلام کرده است که نقش او در حقیقت به عنوان برآیند نظرات سبزهای کشور تعریف می شود. وقتی موسوی و کروبی نیز برای رفتار خود مصالح جنبش را تعریف می کنند، رفتارهای غیرمسوولانه افرادی که هیچ تعریف روشنی از نظر جامعه ندارند، نمی تواند به معنای رفتار جنبش سبز تعریف شود. حکومت بارها و بارها بسیاری از نیروهای جنبش سبز را عامل صهیونیسم نامیده و ما را عنصر اسرائیل معرفی کرده است، این حکومت نیاز به بهانه ندارد. آنها در هر حال تهمت خودشان را می زنند، اما دادن بهانه به این حکومت و این دولت کاری بسیار غیرعقلانی است. اگر افراد و نیروهای حامی جنبش دموکراسی ایران، از نظر عموم مردم اهمیت و ارزش پیدا می کنند، بخاطر نقش و موقعیتی است که در پیشبرد اهداف جنبش و نزدیک کردن جنبش به پیروزی انجام می دهند. طبیعی است که اگر کسی در این وضع رفتاری برخلاف خواست عمومی مردم بکند و باعث آسیب رساندن به نیروهای جنبش و اعتبار بشود، جامعه ایران او را کنار می گذارند. سوء استفاده افراد از نام و هویت افراد، دقیقا با تعریف سوء استفاده می تواند تعبیر و توصیف شود. کاسپین ماکان یک فرد عادی و معمولی است و اشتباهات او ربطی به جنبش سبز ندارد. پیش از این پدر شهید محسن روح الامینی، با آیت الله خامنه ای ملاقات کرد و تلویحا از سرکوب جنبش حمایت کرد. اینکه موضع گیری پدر شهیدی گرانقدر از شهدای جنبش سبز، در کنار کسی قرار بگیرد که دستور سرکوب جنبش را داده است، نه از شخصیت و ارزش محسن روح الامینی می کاهد و نه ایجاد حقی برای پدرش می کند. ندا آقاسلطان، شهید بزرگ جنبش سبز، قربانی بیرحمی حکومت در مقابل مردم است. سوء استفاده از نام او توسط نامزدش، به همان اندازه زشت و غیرانسانی است که تبلیغات حکومتی علیه ندا در جریان مرگ وی. جنبش سبز، جنبشی مسوول در قبال پیشبرد مبارزه مردم ایران برای احقاق حقوق آنهاست. کسی حق ندارد سفیر خودخوانده جنبش شود و از سوی جنبش نظری را اعلام کند. من به عنوان یکی از حامیان جنبش سبز، سفر کاسپین ماکان به اسرائیل و رفتار وی را در بازی تبلیغاتی و سوء استفاده از شخصیت ندا را عملی زشت و مخالف منافع جنبش می دانم. جنبش سبز به آسانی تا به اینجا نرسیده است. ما در نه ماه گذشته هر روز قربانی داده ایم و بهترین فرزندان این کشور زیر ضرب خشونت حکومت آسیب های فراوانی دیده اند. ما از حیثیت و جان جنبش دفاع می کنیم و اجازه سوء استفاده به افرادی که برای حل مشکلات شخصی شان دیگران را قربانی می کنند، نمی دهیم.
با ۸۶ امتیاز و ۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خامنه ای بازنده بزرگ سال 88 بود و تفکر حامی او که تحجر اسلامیون مصباحی باشد و نوچه های آخرالزمانی به همراه او شکست خوردند. باز هم مهم نیست که به ضرب و زور در میدان ماندند. اما افتضاحی که به پا کردند دیدنی بود. این دست و پا زدن رعیت پروران فوق العاده مهم است. گردشی تاریخی است در سده آزادیخواهی در ایران. در واقع تفکر سلطان-رعیت است که در سال 88 شکسته شد و شکست خورده است و بزودی از میدان هم به در خواهد شد. اسم اعظم همه رفتارهای خامنه ای-احمدی نژادی همین رعیت پروری و مقابله با شهروند و شهروندمداری است.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مناسبت ۳۱ اُمين سالگرد استقرار جمهوری اسلامی در ايران مصاحبه ای تصويری انجام داد. رييس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت يکی از معدود چهره‌هايی بوده است که از سال ۱۳۵۸ تا به امروز نقش پررنگی در نظام جمهوری اسلامی ايران داشته است. آيـت الله رفسنجانی در مصاحبه ای تصويری با گاهنامه الکترونيکی «امام، جمهوری اسلامی، اسلام، و مردم» به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقرار جمهوری اسلامی در مورد همه پرسی برگزار شده در ۱۲ فروردين ۵۸ می گويد «مردم خودشان انقلاب کرده‌بودند؛ رهبری امام را با دل و جان پذيرفته ‌بودند، مشکلی هم نداشتند که با شورای انقلاب مدتها کار بکنند، ولی امام يک «نظر خاصی» داشتند و معتقد بودند که ما هرچه زودتر کار کشور را به دست خود مردم بدهيم «بهتر» است. مردم «خودشان» تصميم بگيرند، «خودشان» فکر کنند، «خودشان» اجرا کنند و با نظام همراهی کنند و برايشان روشن باشد که کار، کار خودشان است، يعنی همانکه روح اسلام است و همانکه امروز دنيا مدعی است حکومت «مردم بر مردم» است. در ماههای بعد از پيروزی انقلاب، خارجيها از ما می پرسيدند چرا اينقدر عجله کرديد؟ بايد تجربه بدست مي‌آورديد و نظامهای دنيا را بيشتر مطالعه می ‌کرديد.» آيت الله رفسنجانی در خصوص تعجيل در تصويب قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران در آن سالها می گويد که اين خواسته آيت الله خمينی بوده است. رييس مجلس خبرگان رهبری می گويد «در اولين صحبتی که در موقع نصب مهندس بارزرگان به نخست‌وزيری موقت کردند همين مأموريت را به ايشان دادند که ايشان مجلس تشکيل دهند و قانون اساسی را به تصويب برسانند. درست همين‌ها را می‌خواستند در زمان معين و کوتاه انجام دهند. اگر صبر می‌کرديم شايد پخته‌تر از اين می‌توانستيم قانون اساسی را بنويسيم که احتياج به بازنگری بعد از ۱۰ سال نباشد.»
با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خون یک مرد ۷۴ ساله استرالیایی دارای آنتی بادی خاصی است که کودکان را از بیماری Rhesus نجات می دهد این مرد به مدت ۵۶ سال حونش را اهدا می کند و در این مدت جان بیش از ۲ میلیون کودک را نجات داده است. او تا کنون ۹۸۴ بار خون اهدا کرده است. از خون این مرد واکسنی به نام Anti-D ساخته می شود.
با ۸۱ امتیاز و ۲۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به دنبال دستگیری حسن لاهوتی، نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی و پسر فایزه هاشمی، مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران از وی سوالاتی پرسیده اند که به صراحت از استراق سمع مقامات امنیتی از تلفن های شخصی شهروندان ایرانی خبر می دهد. به این ترتیب مقامات قضایی به صورت تلویحی از اینکه مکالمات شخصی مردم نیز می تواند عمل مجرمانه ای به حساب بیاید خبر می دهند. «اهانت به سران حکومت در مکالمات تلفنی» از سوالات- اتهاماتی است که حسن لاهوتی نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی وقتی که شب یک شنبه و هنگامی که لندن به تهران بازمی‌گشت دستگیرشد با آن مواجه شده است. حسن لاهوتی توسط ماموران فرودگاه امام خمینی با ارایه حکم قضایی بازداشت شد. یک منبع نزدیک به هاشمی رفسنجانی به سایت بی بی سی فارسی گفته است در دو مورد از آقای لاهوتی بازجویی به عمل آمده است: یکی در خصوص "اهانت به سران حکومت در مکالمات تلفنی" و دیگری "شرکت در تظاهرات ۲۵ خرداد ماه در تهران". این درحالی است که اصول متعددی در قانون اساسی ایران تفتیش عقاید که واکاوی مکالمات در تلفن های افراد را نیز شامل می شود ممنوع کرده است. از جمله اصل بیست وسوم قانونی اساسی می گوید: « تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد. » اصل ۲۵ قانون اساسی حتی صراحت بیشتری در این زمینه دارد. به موجب این اصل « بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها،‌استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.» بسیاری از فعالان سیاسی و مطبوعاتی پیش از این از کنترل تلفن منازل و تلفن های همراه خود توسط مقامات امنیتی سخن گفته بودند این از معدود دفعاتی است که صحبت کردن در تلفن به عنوان یک اتهام توسط مقامات قضایی ایران مطرح می شود. طی چندسال گذشته و به خصوص بعد از دستگیری هایی که به دنبال انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه گذشته صورت گرفت چندین تن از زندانیان آزاد شده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفتند که در زندان با پرینت صحبت های خود در تلفن مواجه شدند و از سخنانی که در تلفن گفتند به عنوان اهرمی برای فشار روی زندانیان استفاده شده است. یکی از از این زندانیان آزاد شده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « ابتدا سیاهه ای از شماره هایی که به آنها تلفن زده بودم را جلویم گذاشتند و از من خواستند که افراد تلفن زده را شناسایی کنم. بعد متن چندین تلفن را جلوی من گذاشتند که در آن مطالب خصوصی و اظهار نظرهای شخصی در خصوص افراد و اتفاقات روز کرده بودم. آنها گفتند با این حرف هایی که زدی می توانیم دوسه سال تو را در زندان نگهداریم. من به آنها گفتم که این کار غیرقانونی است. اما بازجویم اعتقاد داشت سازمان مخابرات دولتی است و استفاده از امکانات دولتی حتی اگر هزینه اش را بپردازید جزو فضاهای عمومی به حساب می آید.» عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس با اشاره به دستگیری حسن لاهوتی فرزند فائزه هاشمی رفسنجانی گفت: «لاهوتی بامداد روز یکشنبه به موجب دستور قضایی و به اتهام ارتکاب برخی جرائم امنیتی در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر شده بود که عصر امروز دوشنبه پس از انجام پاره‌ای تحقیقات توسط بازپرس، ابراز ندامت و پشیمانی از اقدامات ارتکابی و با پذیرش تودیع وثیقه ۷۳ میلیون تومانی به دستور بازپرس و تأیید دادستان تهران از زندان آزاد شد.»
با ۸۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


منصور اسانلو رهبر سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه از ۱۹ تیر ماه ۱۳۸۶ برای اجرای حکم ۵ سال زندان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در تاریخ سوم شهریور ۱۳۸۷ بر خلاف اصل تفکیک زندانیان که سازمان زندان‌ها را ملزم می‌کند زندانیان را بر اساس «نوع اتهام و جرم، سن و…» نگهداری کنند، به زندان رجایی‌شهر که محل نگهداری مجرمان خطرناک است منتقل شد. طی این مدت چندین بار زندانیان خطرناک به وی حمله کرده و همین امر نگرانی از بابت سلامت جانی وی را بالا برده است. اسانلو از بیماری هم رنج می برد و پزشکی قانونی و پزشکان زندان از سال گذشته «عدم تحمل کیفر» او را به خاطر بیماری‌های‌اش صادر کرده‌اند، اما از اجرای این حکم تا به حال به دلائل خاص خودداری شده است. در طی روزهای گذشته برای چندمین بار یک زندانی با چاقو در زندان رجایی‌شهر به منصور اسانلو حمله کرد. پروانه اسانلو در توضیح این ماجرا به رهانا می‌گوید: «در بندی که آقای اسانلو هست، زندانیانی هستند که داروهای زیاد مصرف می‌کنند، اختلالات روانی دارند، از نظر روحی وضعیت مناسبی ندارند، قاتلانی هستند که به جرم قتل در زندان هستند و روحیه‌ی پرخاش‌گری دارند و به بقیه زندانی‌ها پرخاش می‌کنند. از طرف دیگر یک سری مسائل داخل خود بند وجود دارد، آقای اسانلو و برخی زندانیان طرف‌دار نظم و انضباط در زندان هستند، هستند کسانی که این نظم و آرامش را دوست ندارند. حالا من وارد جزئیات نمی‌شوم و خلاصه می‌گویم که آن‌ها می‌خواهند محیط زندان دارای نظم نباشد. آقای اسانلو هم در بین زندانیان به نظم و انضباط شهره هستند و آن‌ها این‌چنین وضعی را نمی‌خواهند. یکی از زندانیان که همسرش را به قتل رسانده و به همین جرم در زندان است در تاریخ سوم اسفند به وی در زندان با چاقو حمله می‌کند که زندانیان دیگر وساطت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اتفاقی برای همسرم بیافتد.» این مساله چندین بار تکرار شده است و مسئولین زندان هیچ تلاشی برای عدم تکرار این حادثه نکرده‌اند. پروانه اسانلو می‌گوید: «ما به شدت نگران سلامت جانی منصور اسانلو هستیم. در روزهای قبل مسئولین زندان قول داده بودند که آن دو زندانی را که این رفتارها را می‌کنند به بند دیگر زندان منتقل کنند که به نام‌های سیدمحمد حسینی و محمد برخی هستند. یکی از آن‌ها همان کسی است که سال گذشته هم به آقای اسانلو با چاقو حمله کرده بود. اما هنوز این اتفاق نیفتاده، مسئولین زندان رجایی‌شهر قول داده بودند که با انتقال آن‌ها وضعیت بند را بهتر کنند.» تکرار این حادثه و عدم واکنش مثبت مسئولین زندانی رجایی‌شهر و اصرار بر نگه‌داری منصور اسانلو در زندان اوین این شائبه را ایجاد کرده که این مساله از پیش طراحی شده و به قصد آسیب به وی اتفاق می‌افتد. همسر وی در این مورد به رهانا گفت: «نمی‌دانم چه بگویم در این زمینه، ولی مشکلاتی که زندانیان در آن‌جا دارند، فشارها بر روی آن‌ها، شلوغ بودن بند، فشار عصبی و این قبیل مسائل باعث می‌شود تحریک بشوند و این مسائل به هر حال اتفاق بیافتد. یکی از مسائل شلوغی و ازدحام فروشگاه بود که در حال حاضر مسئولین زندان وضعیت آن را بهتر کردند، اما عمده نگرانی ما ،هنوز، بودن آن زندانیان روانی و مشکل‌دار است که آقای اسانلو را در زندان تهدید می کنند. همین امروز که آقای اسانلو از زندان تماس گرفت از او پرسیدم که آن‌ها را منتقل کرده‌اند یا نه؟ که گفت نه هنوز این‌جا هستند. به او گفتم که کاری کند تا آن‌ها را از آن‌جا ببرند که او گفت کاری از دستم بر نمی‌آید، مسئولین زندان گفته‌اند که می‌برند و هنوز کاری نکرده‌اند.» در مورد انتقال و بازگرداندن اسانلو به زندان اوین همسر وی می‌گوید: «ما بارها و بارها این مساله را گوشزد کرده‌ایم و به آن اعتراض داشتیم، ولی هیچ ترتیب اثری نداده‌اند. اگر ایشان در جایی نگه‌داری بشوند که مناسب با اتهام‌شان باشد، ما دست کم نگرانی در این مورد نخواهم داشت که کسی به وی با چاقو حمله کند.» وضعیت جسمی این فعال کارگری در زندان بسیار وخیم است و محیط زندان و عدم رسیده‌گی پزشکی مناسب وضعیت او را دو چندان سخت کرده است، اما تا کنون با وجود این بیماری‌ها از اعطای مرخصی استعلاجی به وی خودداری شده است. پروانه اسانلو در مورد وضعیت بیماری همسرش توضیح می‌دهد که: «با توجه به این‌که ایشان قلب‌شان را عمل کرده‌اند، نباید استرس داشته باشند و باید از تغذیه خوبی برخوردار باشند و فشار عصبی نداشته باشد. هم‌چنین به خاطر بیمار پوستی که دارند، باید در آفتاب باشد و نور ببیند. آقای اسانلو دیسک کمر هم دارد که خیلی موجب آزارش می‌شوند. طفلک دارد همه‌ی این بیماری‌ها را با رنج در زندان تحمل می‌کند. ما هم‌چنان به دنبال اجرای دستور پزشکی قانونی هستیم، با این‌که عدم تحمل کیفر را برای او صادر کرده‌اند، اما تا کنون خبری از آزادی و مرخصی برای او نبوده است.» مشخص نیست که چرا دستور عدم تحمل کیفر منصور اسانلو اجرا نمی‌شود و چه کسانی جلوی این مساله را می‌گیرند. همسر اسانلو قوه‌ی قضاییه را مسئول این موضوع می داند و می‌گوید: «با قاضی پرونده هم بر سر این‌که عدم تحمل کیفر صادر شده صحبت کردیم، ولی ایشان می‌گویند باید از جاهای بالاتر دستور بیاید. همین چند روز پیش برای این موضوع به دادگاه مراجعه کردم که قاضی پرونده گفت ما برای وزارت اطلاعات این مساله را فرستاده‌ایم و منتظر جواب استعلام از آن‌ها هستیم که هنوز جواب این استعلام نیامده است. از زمانی که چشم ایشان سه مرحله جراحی شد ما پیگیر این مساله هستیم، مخصوصا این‌که چشم ایشان الان بسیار حساس است و با کوچک‌ترین ضربه‌ای آسیب می‌بیند، دکترهای زندان هم ایشان را معاینه کرده و این نظر را از زمانی که مساله دیسک کمرش را دیدند، تایید کردند، ما هم از بیرون پیگیر هستیم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم. نمی‌دانم کی بیاد منتظر به نتیجه رسیدن مسائلی باشیم که جزو حقوق انسانی آقای اسانلو است.»
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سلام به همه دوستان. راستش به ذهنم رسید برای نقش بر آب کردن این جریانی که با این حرفهای آقای کاسپین ماکان پیش اومده یک بازی وبلاگی راه بندازیم تا همه بدانند این آقا سفیر ما نیست. ایشون نامزد ندا که هیچ, حتی اگر شوهر ندا هم بود باز هیچ حقی نداشت که سفیر من باشد. شوهر ندا که هیچ, حتی اگر خود ندا هم همین الآن از درون گور برمیخواست باز هم نمیتوانست بی اجازه ملت ایران سفیرش باشد.
با ۷۸ امتیاز و ۶۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شرکت نفتی «لوک اویل»، بزرگترین شرکت نفتی (خصوصی) روسیه، به علت تحریم‌های آمریکا، فعالیت خود در ایران را متوقف کرد. این شرکت به همراه کنسرسیوم «نورسک هیدرو» نروژ، پروژه بلوک اکتشافی «اناران» را بر عهده‌ داشت. به گزارش نووستی، این شرکت در اطلاعیه خود آورده که فعالیت در این بلوک اکتشافی، به علت تحریم‌های آمریکا «زیان‌‌آور» است. این شرکت، زیان حاصله از حضور در این بلوک اکتشافی را ۶۳ میلیون دلار اعلام کرده است. پیش‌تر لئونید فدون، یکی از مدیران ارشد لوک اویل گفته بود کار در بلوک اناران، تا زمانی که تحریم‌های آمریکا لغو نشود، غیرممکن است. آمریکا تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با آن دسته از کمپانی‌های بین‌المللی که در بخش سوخت و انرژی ایران فعالیت می‌کنند، اتخاذ کرده است. براساس این تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی و سایر شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری آنها در بخش نفت و گاز ایران بیش از ۲۰ میلیون دلار باشد، مشمول جریمه خواهند شد. پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش کرده بودند که شرکت رویال داچ شل، اعلام کرده است دیگر به ایران، بنزین نمی‌فروشد. دو هفته پیش نیز اعلام شد که سه شرکت ویتول، گلنکور و ترافیگورا صادرات بنزین خود را به ایران را متوقف کرده‌اند.
با ۷۵ امتیاز و ۳ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بيش از دو ماه از دستگيری اميد منتظری می گذرد ، او در روز هفتم دی ماه و در پی بازداشت مادر و مهمانانی که در منزلشان بودند ، پس از مراجعه به اداره پيگيری اطلاعات بازداشت شد و بيش از يک ماه بعد در تاريخ دهم بهمن ماه بدون اطلاع به خانواده و بدون حضور وکيلش در دادگاه حاضر شد.او در دادگاه به استناد مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به تبانی برای اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام متهم شد و اکنون پس از گذشت يک ماه، از سوی شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل شش سال حبس تعزيری محکوم گرديده است . محمد نوری‌زاد نويسنده، روزنامه‌نگار و کارگردان سينما و تلويزيون از ۲۹ آذرماه سال گذشته به دليل نگارش چند نامه انتقادی خطاب به مسئولين در وبلاگ شخصی خود بازداشت و روانه زندان اوين شد. وی در اين مدت هيچ ملاقاتی با خانواده خود نداشته است و نود و سه روز به دليل اينکه تن به خواسته‌ها و شروط بازجويان نداده بود حتی از تماس تلفنی نيز محروم شده بود. نوری‌زاد اخيرا" بعد از ۹۳ روز بی‌خبری در تماس تلفنی با خانواده‌اش از سلامتی و ايستادگی خود خبر داد و تاکيد کرد: مثل شير ايستاد‌ام.
با ۷۳ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحریم های آمریکا باعث توقف فعالیت یک شرکت نفتی روسی در ایران شده است. روز چهارشنبه، 4 فروردین (24 مارس) گزارش مالی شرکت روسی لوک اویل انتشار یافت که در آن آمده است که از آنجاکه تحریم های وضع شده توسط دولت ایالات متحده علیه ایران، ادامه فعالیت در بخش نفت و گاز این کشور را ناممکن ساخته است، این شرکت ناگزیر شده با تحمل زیانی به مبلغ شصت و سه میلیون دلار، عملیات خود را در ایران متوقف کند. این شرکت روسی در چند سال اخیر در طرح اکتشاف و بهره برداری از میدان های نفتی بلوک اناران، واقع در استان ایلام، شرکت داشته و پیش از این هم در اکتبر سال 2007، برای مدتی عملیات خود در این منطقه را به دلیل تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران به حالت تعلیق درآورده بود. در ماه دسامبر سال 2007، شرکت لوک اویل بار دیگر عملیات اکتشاف نفت در اناران را از سر گرفت. تحریم آمریکا در مورد سرمایه گذاری نفتی در ایران شامل تمامی شرکت هایی می شود که مبلغی بیش از بیست میلیون دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کنند. عملیات اکتشاف در میدان های نفتی جنگوله و آذر در بلوک نفتی اناران چند سال پیش آغاز شد و بخش اعظم این عملیات بر عهده شرکت نروژی نورسک هیدور نروژ و لوک اویل روسیه قرار داشته است. سال گذشته شرکت نروژی استات اویل هیدرو، که از ادغام دو شرکت نورسک هیدرو نروژ و استات اویل تشکیل یافته، اعلام کرد که به دلیل تحریم های نفتی ایالات متحده، از سرمایه گذاری در بلوک نفتی اناران خودداری می ورزد. پس از اعلام تصمیم شرکت استات اویل هیدرو، شرکت لوک اویل تصمیم گرفت بخشی از طرح های مورد نظر شرکت نروژی را برعهده بگیرد.
با ۷۲ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گزارشگران و فعالان حقوق بشر ایران (رهانا): منصور اسانلو رهبر سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه از ۱۹ تیر ماه ۱۳۸۶ برای اجرای حکم ۵ سال زندان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در تاریخ سوم شهریور ۱۳۸۷ بر خلاف اصل تفکیک زندانیان که سازمان زندان‌ها را ملزم می‌کند زندانیان را بر اساس «نوع اتهام و جرم، سن و…» نگهداری کنند، به زندان رجایی‌شهر که محل نگهداری مجرمان خطرناک است منتقل شد. طی این مدت چندین بار زندانیان خطرناک به .....
با ۷۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جنبش سبز وابسته به هیچ شخصی نیست که مثلا اشتباهات یک شخص جاهل یا شیاد، به پای جنبش سبز نوشته شود ... جنبش سبز بارها نشان داده است که شخص محور نیست بلکه مجموعه ای از فکر ها و خواسته های یک ملت است ... تا زمانی که افراد، حرفشان و رفتارشان به اهداف جنبش سبز نزدیک باشد، مردم آن ها را می پذیرند و زمانی که از حیطه ی اهداف و خواسته های جنبش سبز خارج شدند، به هیچ وجه ارتباطی با جنبش سبز نخواهند داشت ... این رو گفتم که بگم، کاسپین ماکان که سهل هست! اگه روزی موسوی هم از اهداف و خواسته های جنبش سبز فاصله بگیرد، مردم به سادگی ایشان را کنار می گذارند
با ۶۶ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نصور میری کلانیکی اهل ارومیه فوق لیسانس جغرافیای سیاسی و یکی از اعضای ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی از تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۸۸ به طور ناگهانی ناپدید شده و هیچ گونه اطلاع از محل و وضعیت ایشان در دست نیست.
با ۶۶ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گاهی وقتا ذهن قفله. گاهی وقتا دهن قفله. گاهی وقتا نه ذهنت قفله، نه دهنت. این دلته که قفله. و اینه حکایت این چند روز اخیر منه. زبانم نمی چرخه به کسی شادباش بگم.
با ۶۵ امتیاز و ۱۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یک مقام برکنار شده بحرینی برای ادای پاسخ به پرسش‌های دادستان این کشور در مورد پول‌شویی مرتبط با پرونده خریدوفروش تسلیحات و قاچاق مواد مخدر در دادگاه حاضر شد. مطبوعات محلی بحرین می‌گویند بخشی از این پول متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. منصور بن رجب، ۵۵ ساله، که از معدود مقام‌های عالی‌رتبه شیعه‌مذهب دولت بحرین است و هفته گذشته موقتاً بازداشت شده تمام اتهامات منسوب به خود را تکذیب کرده است. شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین، روز دوشنبه گذشته با صدور حکمی آقای بن رجب را از تمام مسئولیت‌هایش مرخص کرد. به گفته خبرگزاری رسمی آلمان، این نخستین بار در تاریخ کشورهای خلیج فارس است که یک مقام عالی‌رتبه دولتی به اتهام فعالیت‌های غیرقانونی تحت تعقیب قرار گرفته است. در بیانیه دادستان کل بحرین درباره اتهامات منصور بن رجب آمده است: «او به دریافت و تملک سرمایه‌های غیرقانونی و پنهان کردن ماهیت درآمدهای خود به رغم آن که می‌دانسته این سرمایه از فعالیت‌های غیرقانونی کسب شده متهم است.» مطبوعات محلی بحرین ارقام متفاوتی از ۱۲ تا ۸۰ میلیون دلار را در این پرونده مطرح کرده و گفته‌اند که یکی از طرف‌های معامله با آقای بن رجب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده است، ادعایی که در بیانیه دادستان کل بحرین به آن اشاره‌ای نشده و متهم آن را رد کرده است. در بیانیه دادستان بحرین همچنین آمده است که این مشاور وزیر سابق دولت بحرین در دادگاه با مدارک و شواهدی مبنی بر دخالت خود در فعالیت‌های غیرقانونی در بحرین و دیگر کشورها روبه‌رو شده است. ظاهرا آقای بن رجب هر بار درصدی از پول مورد معامله را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کرده است. به گفته دادستان بحرین، منصور بن رجب در یک معامله به «زنی خلیجی» کمک کرده است چک یک بانک اروپایی به ارزش شش میلیون یورو را نقد کند. دادستان بحرین می‌گوید این پول از «قاچاق اسلحه و مواد مخدر» به دست آمده بوده است. در همین زمینه خبرها از کشور کویت حکایت از آن دارد که مقامات این کشور دو روز پیش یک زن را به اتهام پول‌شویی دستگیر کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این زن کویتی چکی به مبلغ ۹ میلیون یورو صادره در کشور نیجریه را در اختیار داشته که از وزیر بحرینی به او رسیده است. خبرگزاری رسمی آلمان، د پ آ، می‌گوید «سرویس‌های امنیتی چند کشور غربی» برای افشای این شبکه پول‌شویی با کشور بحرین همکاری کرده‌اند.
با ۶۵ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ