کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

[farsibooks] Friday 26 March 2010 Farvardin 6th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 03/27/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=b8baca84a0&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/3/27
Subject: Best of Balatarin for 03/27/2010


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




بنا به گفته های منابع آگاه در گفتگو با جرس، هاشمی با بیان این نکته و خاطرنشان کردن این مسئله که "ایشان برای مراسم روز جمهوری اسلامی نیز خواستار راهپیمائی های مشابه و گستردۀ مردم بودند"، تصریح کرد ولی بدلیل وجود تعطیلات و برخی مسائل آنرا در موقعیت فعلی علنی نکرده اند.
با ۱۸۳ امتیاز و ۴۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیرین قرچه داغی، دانشجویِ پزشکی دانشگاه تهران، بامداد امروز جمعه ششم فروردین ماه توسط چند تن از ماموران لباس شخصی، در اطراف دانشگاه دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل شد. به گزارش هرانا، این دانشجوی دانشگاه تهران که برای مرور و مطالعۀ دروسش با دوستانِ خود مقابل در دانشکده قرار گذشته بود، ناگهان با هجوم نیروهای لباس شخصی و بازداشت مواجه شد. هنوز از علت دستگیری، محل بازداشت و وضعیت وی خبری منتشر نشده است و خانواده قرچه داغی به وزارت اطلاعات، انتظامات دانشگاه تهران و زندان اوین مراجعه کرده اند؛ اما مسولان از دستگری وی ابراز بی اطلاعی کرده اند. ربودن، دستگیری، بازداشت های غیرقانونی و برخوردهای خشن با دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور، طی ماههای اخیر رویه ای معمول بوده و کماکان تعداد زیادی از دانشجویان در زندان ها و بازداشتگاهها به سر می برند.
با ۱۶۶ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


يك گردشگر در كشورهاي گوناگون جهان از جمله ايران از چه چيز لذت مي‌برد
با ۱۶۰ امتیاز و ۲۰ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اي واي بر اسيري کز ياد رفته باشد . نامه اي آمد از پشت ديوارهاي سرد و بي روح ننگ تهران ، اوين . نامه اي آمد به دل نوشته عده اي از اسراي سبزمان که نام و نشان خود را در پرده اي از ابهام ميدانند . خود را فراموش شده ميپندارند و با آه دل ميگويندمان که بوي بهار به آن سوي ديوارهاي اوين نرسيده است گويا . شرم ابدي باد بر ما اگر غافل شويم از دليراني که به عشق وطن ، گهر آزادي را به داو بستند و دل به خطر سپردند و دست بيرحم صياد مستبد زمان ، به گروگان گرفته شان . شرم تاريخ بر ما باد اگر آنان را که ايران از ايشان نام و نشاني دوباره يافت در جهان ، بي نام و نشان بدانيم و تمام توان و انرژيمان را بر آناني بگذاريم که گريه کن بسيار دارند . به هموطنان نامدار در بندم با عقل و ايمان و احساس و با بغضم برسانيد که تا آزادي همه اسرايمان چه در پشت ديوارهاي بلند و البته حقير اوين و چه در هر سياهچال ديگري در خانه پدري ، از پاي نخواهيم نشست . فرق ما با شما ، تنها يک ديوار است . ما اين سوي ديوار در بنديم و شما آنسوي ديوار . همت شما و نوشتن آن سطور ، شايد موثر تر است در آزادي ما شهروندان بي نام و نشان تا فرياد اين سوي ديوار ما در رهايي شما . يادمان نرود عظمت بار عهدي که با هم کرديم : ما همه با هم هستيم
با ۱۳۳ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


میرحسین موسوی پدیده ای است به خدا. اون از آمدنش که همه فکر می کردند که اگر بیاد ، با یک موجود عصر یخ بندان مواجه اند ، بعد که پای کار آمد دیدند ، مهندس فیس بوک ، اینترنت و بلاگ را کم از ما نمی شناسد. این هم از اراده این مرد در گسترش ایده هایش. حتما دیده اید که موسوی در بیانیه هایش از گسترش شبکه های اجتماعی بارها اسم برده است. این پیشنهاد در شبکه مجازی و اینترنت خیلی مورد استقبال قرار گرفت اما زود فراموش شد حال آنکه منظور موسوی فقط اینترنت نبود. او شبکه اجتماعی را حتی دیدارهای خانوادگی ، دید و بازدید های ساده ، مراجعه های کاری و کوتاه عنوان کرده بود. این پیشنهاد هرچند ساده ود و گاه برخی بدان مشغول بودند اما هنوز از سوی سبزها جدی گرفته نشد. شاید به همین دلیل است که میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد ، برای تببین و نشان دادن کاربرد این پیشنهاد دو ، سه روز است که دست به کار شده اند. خانه به خانه ، منزل به منزل می روند و اگر اسیری تازه آزاد شده یا خانواده ای که هنوز اسیری در بند دارد ، دیدار می کنند. اینها تنها نمونه ای از این دیدارهای موسوی و همسرش است. این یعنی گسترش امید و بسط شبکه های اجتماعی
با ۱۳۳ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ندارد!
با ۱۱۸ امتیاز و ۲۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مردم باید بر ادامه اعتراضات و خواستهای قانونی و مشروع خود پافشاری کنند جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت خواستار برگزاری مراسمی مردمی برای ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است و بر ادامه حضور مردم در صحنه تاکید دارد. بنا به گفته های یک منبع آگاه نزدیک به هاشمی در گفتگو با جرس، آیت الله هاشمی با بیان این نکته و خاطرنشان کردن این مسئله که "ایشان برای مراسم روز جمهوری اسلامی نیز خواستار راهپیمائی های مشابه و گستردۀ مردم بودند"، تصریح کرد ولی بدلیل وجود تعطیلات و برخی مسائل آنرا در موقعیت فعلی علنی نکرده اند. این منبع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار جرس گفته که وی معتقد است مردم باید بر ادامه اعتراضات و خواستهای قانونی و مشروع خود پافشاری کنند. آیت الله هاشمی رفسنجانی بر این باوراست که معترضان از علاقه مندان انقلاب اسلامی هستند و اعتراض به روند موجود حق شهروندی آنان است. لازم به ذکر است آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه ویدیویی به مناسبت سال نو و روز جمهوری اسلامی خاطرنشان ساخته بود "حضورم به جهت اهمیت موضوع روز جمهوری اسلامی است و ما معمولاً همان مراسم ۲۲بهمن را بزرگ و مردمی می خواهیم. می خواهیم مردم باشند. حالا اگر آنها در روز جمهوری اسلامی هم بخواهند این کار را بکنند، کسی منعشان نمی کند." رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این نیز بارها بر نقش مردم در روند و شکل گیری جمهوری اسلامی تاکید کرده و تصریح نموده است که اگر مردم ما را نخواهند می رویم. موضع گیری های وی در رویدادهای پس از انتخابات منجر به مخالفتهای علنی پاره ای از اصولگرایان و افراطیون شده است. این مخالفتها تا آنجا پیش رفته است که تاکنون تعدادی از اعضای خانواده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بازداشت شده اند. آخرین فرد بازداشت شده از خانواده هاشمی، حسن لاهوتی فرزند فائزه است که برای تعطیلات نوروزی از لندن به تهران آمده بود و به حکم قضایی بازداشت و پس از تودیع وثیقه 73 ملیون تومانی آزاد شد. گفته می شود که جرم وی اهانت به رهبری می باشد که از طریق شنود تلفنهای وی محرز شده است.
با ۱۱۲ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


اعتراض به بالاترین
با ۱۱۲ امتیاز و ۵۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز: آزاده سر افراز سید مصطفی تاجزاده که خود در مرخصی از زندان اوین به سر میبرد، در نخستین روزهای سال نو به دیدار و دلجویی از خانواده های اسرای سبز پرداخت. به گزارش تحول سبز، آقای تاجزاده به همراه همسرش با حضور در منزل بدرالسادات مفیدی، محمد نوریزاد کارگردان دربند، دکتر داود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و عمادالدین باقی، با خانواده این عزیزان دیدار نمود. آقای تاجزاده در این دیدار ها ضمن آرزوی آزادی هرچه سریعتر این عزیزان، برای خانواده هایشان صبر و مقاومت و همچنین سالی خوش مسئلت نمود.
با ۱۱۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


داشتم مطالب سایت بالاترین رو می خوندم که یهو خانمم اومد تو اتاق. زیاد از بالاترین و اینجور سایتها چیزی نمی دونه. تا اومد تو اتاق ناخودآگاه چشمش افتاد به مونیتور و یهو با دیدن عکس خانمها در تبلیغات حاشیه ای بالاترین جا خورد! بهم گفت: فکر می کردم تو اینترنت دنبال چیزه دیگه ای باشی! بعد یه نگاه پر معنی بهم کرد و گفت: واقعا" که! . عکسهایی که دید رو براتون آپلود کردم. روشون کلیک کنید و ببینید و خودتون قضاوت کنید!
با ۹۹ امتیاز و ۶۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


از اونجایی که دوستان خیلی توصیه نسبت به نوشتن توضیحات داشتن، مجبورم برای رعایت قوانین بالاترین در مورد این لطیفه یکم توضیح بدم، ببینید دوستان، دلیل استفاده از ساندیس این هست که برخی از منابع خبری می گویند که در طی تظاهرات های میلیونی! بسیجیان، در میان این کودتاچیان، ساندیس پخش شده، و همچنین برای این گفتم به تیر برق، چون اصولا بلند است و نمی توان فرار کرد یا خود را باز کرد! امیدوارم توضیح کافی بوده باشه!
با ۹۸ امتیاز و ۴۱ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سلام، سال نو همه مبارک دوباره....اونائی که تو ايران هستن تعطيلات خوش ميگذره ؟ نگران ما نباشين اصلاها.. ما همچنان داريم ميريم سر کار، شما بگيرين راحت بخوابين تا بعدازظهر..:) راستی، خورشت سبزی ها و باقالی پلوها و دوغ و چائی های بعد از نهار هم ... بقول صمد، خوشمزيه؟ بخورين، بخورين، نوش جون، ما دوست نداريم... :)) آقا گزارش بدين ببينيم کجائين و چکار ميکنيد...
با ۹۳ امتیاز و ۹۷ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تحول سبز : آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه ویدیویی به مناسبت سال نو و روز جمهوری اسلامی تاکید کرد: امام یک "نظر خاصی" داشتند و معتقد بودند که ما هرچه زودتر کار کشور را به دست خود مردم بدهیم، مردم "خودشان" تصمیم بگیرند،" خودشان "فکر کنند، "خودشان" اجرا کنند و با نظام همراهی کنند. وی تاکید کرد که " جمهوری اسلامی " میراث و سرمایه " مردم" است و خود باید در حفظ آن کوشا باشند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: صدای متحجرین مخالف " جمهوریت" در ابتدای انقلاب به دلیل عدم حضور در مبارزات ، بسیار ضعیف بود، الان در داخل ایران صدای متحجرین مقداری بلندتر شده است . وی در ادامه با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: حضورم به جهت " اهمیت " موضوع روز جمهوری اسلامی است،ما معمولاً همان مراسم ۲۲ بهمن را بزرگ و مردمی میخواهیم. میخواهیم مردم باشند. حالا اگر آنها در روز جمهوری اسلامی هم بخواهند این کار را بکنند، کسی منعشان نمی کند. متن کامل این مصاحبه که در سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده از نظر می گذرد: جهت حضور مستمر و همواره موثر" آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی " از ابتدای " نهضت" تا امروز " نظام"،روایات ایشان از هر برشی از تاریخ پر افتخار ۵۰ ساله نهضت و نظام را به طور قطع و یقین ، حاوی نکات تاریخی بسیار مهم ،مستند و موثق نموده ،که از همین رو نیز همواره مورد توجه ، مداقه و استنادجدی افکار عمومی قرار می گیرد. چنین روایتی وقتی که بر محور تبیین و تحلیل " جمهوری اسلامی" به عنوان قله رفیع اندیشه فقهی و سیاسی " امام و مرادش" قرار گرفت، آنگاه "جان" هاشمی رفسنجانی به جای زبان رشته کلام را به دست می گیرد، و حتی کسالت و " تن تب دار" نیز نتوانست موجبات تعویق مصاحبه " ایشان " را با گاهنامه الکترونیک " امام ، جمهوری اسلامی ، اسلام و مردم "فراهم کند که ماحصل آن در پی می آید: بسم الله الرحمن الرحیم از اینکه با وجود کسالت ، فرصتی را برای مصاحبه با دومین گاهنامه الکترونیکی پایگاه اطلاع رسانی با عنوان / امام ، جمهوری اسلامی ، اسلام و مردم / که به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین سالروز عید بزرگ استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی (۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸) تدارک دیده شده را ، قرار دادید ، متشکریم و سوالات خود را به خلاصه ترین شکل ممکن در دو بخش : مرور وقایع سال ۵۸ و تحلیل میدان سیاسی کشور در سالجاری را ارائه می کنم: مستحضر هستید اگر ما ۲۲ بهمن ۵۷ را "عید پیروزی نهضت اسلامی" بنامیم و تجلیلش کنیم ،در واقع ۱۲ فروردین ۵۸ را باید به عنوان "عید استقرار نظام"ارج بنهیم،در همین راستا سوالات ابتدایی مصاحبه با محوریت آن ایام زینت می بخشیم. فاصله تاریخی بسیار کوتاهی بین ۲۲ بهمن ۵۷ و ۱۲ فروردین ۵۸ وجود دارد که این فاصله با توجه به اعتمادی که مردم به حضرت امام داشتید نوعی عدم طلب رفراندوم مجدد را تداعی می‌کند. حضرت عالی به عنوان یکی از معدود چهره‌هایی که همزمان درسال ۵۸ و امروز در سال ۸۸ نقش‌آفرینی موثری در عرصه نظام دارید، چه تحلیلی از رجوع حضرت امام در آن فاصله کوتاه و در آن ایام بخصوص به رفراندوم در رابطه با همه پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ ارائه می‌فرمایید؟ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. الحمدالله‌والسلام‌علی‌رسول‌الله و آله بله، آنطور که شما گفتید مردم خودشان انقلاب کرده‌بودند؛ رهبری امام را با دل و جان پذیرفته‌بودند، مشکلی هم نداشتند که با شورای انقلاب مدتها کار بکنند، ولی امام یک "نظر خاصی" داشتند و معتقد بودند که ما هرچه زودتر کار کشور را به دست خود مردم بدهیم،" بهتر" است. مردم "خودشان" تصمیم بگیرند،" خودشان "فکر کنند، "خودشان" اجرا کنند و با نظام همراهی کنندو برایشان روشن باشد که کار، کار خودشان است، یعنی همان‌که روح اسلام است و همان‌که امروز دنیا مدعی است حکومت «مردم بر مردم» است. این سوالی که شما می‌کنید، همان ماههای بعد از پیروزی معمولاً خارجیهایی که پیش ما می‌آمدند مطرح می‌کردند. می‌گفتند انقلابها معمولاً سالها می‌گذرد تا نظامشان را و قانون اساسی‌شان را بنویسند و تصویب کنند. چرا شما اینقدر عجله کردید، باید تجربه بدست می‌آوردید و نظامهای دنیا را بیشتر مطالعه می‌کردید. ما هم جوابمان همین بود که این خواست امام بود. امام در اولین صحبتی که در موقع نصب مهندس بارزرگان به نخست‌وزیری موقت کردند ،همین ماموریت را به ایشان دادند که ایشان این دوره موقت را اداره کنند، مجلس تشکیل دهند و قانون اساسی را به تصویب برسانند. درست همین‌ها را می‌خواستند در زمان معین و کوتاه انجام دهند. بله، اگر صبر می‌کردیم شاید پخته‌تر از این می‌توانستیم قانون اساسی را بنویسیم که احتیاج به بازنگری بعد از ۱۰ سال نباشد. ولی فواید اینکه زود خود مردم را متصدی کار خودشان بکنیم بیشتر بود. اعتماد به مردم را خوب نشان داد. تجربه ما در این رابطه موفق بود. بعداً هم فرصت شد که قانون اساسی را تا آنجا که مایل بودیم اصلاح بکنیم. شبهه بزرگی بر حقیقت شاهکار فلسفه سیاسی حضرت امام به نام «جمهوری اسلامی» از سوی برخی در جایگاههای متفاوت در ادوار مختلف ایراد شده، و آن مبتنی بر این‌نکته قرار گرفته که حضرت امام رحمه‌الله بر روشی "غیر" از جمهوری اسلامی برای اداره کشور معتقد بودند. اما بنا به مصالحی در آن ایام به جمهوری اسلامی "رضایت" دادند. حضرت عالی به عنوان یکی از منادیان قدیمی اندیشه سیاسی حضرت امام چه پاسخی بر این شبهه دارید؟ من نمی‌دانم کسانی که می‌گویند ایشان روش دیگری در نظر داشتند به چه استدلال می‌کنند و آن چه بوده؟ ما که چنین چیز مشخصی ندیدیم. ما قبل از پیروزی انقلاب هروقت بحث از شکل حکومت می‌شد، می‌گفتیم اصل حکومت مهم است، شکل آن را مردم باید انتخاب کنند. ما در این مورد چیزی از امام نشنیده‌بودیم جز بحثهای ولایت فقیه ایشان. ایشان از سال ۴۸ در نجف بحث ولایت فقیه را شروع کردند. مدتی طول کشید، بعد هم چاپ و منتشر شد. خب، معلوم شد که ایشان در همین نظام جمهوری "ولایت فقیه" را پذیرفته‌اند و این همان‌چیزی بود که بعداً بعد اسلامی قضیه بود. اینکه شما می‌گویید قبلاً نظریه دیگری بوده و عوض شده، من خبر ندارم. حضرت عالی به طور معمول همواره تاکید می‌کنید بر اینکه جمهوری‌اسلامی از سوی دو دشمن بخصوص –دو اندیشه- تهدید می‌شود. یک اندیشه که ریشه در سکولاریسم دارد و یک اندیشه که ریشه در تحجر دارد. هرکدام از اینها به صورت دو خط موازی یک هدف مشترک را تعقیب می‌کنند. تحلیل حضرتعالی از این منظربه جهت به کار گیری عنوان "جمهوری‌اسلامی" برای غلبه همزمان براین دو اندیشه از سوی حضرت امام چگونه‌است؟ آن موقع‌ها همین بحثها بود. یعنی همان موقع وقتی می‌خواستیم نظاممان را شکل بدهیم و رفراندوم کنیم. در سوالی که باید از مردم بکنیم. در شورای انقلاب بحث می‌شد. جمعی می‌گفتند که فقط جمهوری، بعضی می‌گفتند جمهوری دموکراتیک، بعضی می‌گفتند جمهوری اسلامی. چون این در شعارهای مردم آمده بود و کسانی که در صحنه‌ها حاضر بودند و شعار می‌دادنداستقلال آزادی جمهوری‌اسلامی ونهایتاً می‌خواستیم به رای مردم بگذاریم..کسی هم تا آن موقع مخالفت نمی‌کرد. اسمهای دیگری هم بود. وقتی که بحثهایمان را خدمت حضرت امام بردیم ایشان گفتند که ما جمهوری اسلامی را به رای می‌گذاریم. همین کار را هم کردند. یعنی با نظر ایشان بود. در آن موقع ایشان هنوز آنطور نبودند که در این‌گونه مسائل نخواهند دخالت کنند، نظرشان را می‌دادند کسی هم با نظر ایشان مخالفت نمی‌کرد. اکثریت شورا هم همین را می‌خواستند. منظور ما هم همین بود. یعنی هم باید در چارچوب اسلام باشد، هم جمهوری باشد، یعنی باید رای مردم باشد. چون فرض ما براین بود که ملت ما مسلمان است، انقلابمان اسلامی است و شروع نهضت هم برپایه اسلام بود، خواست مردم هم همین بود. ما می‌خواستیم هم مردم را داشته‌باشیم و هم اسلام را. مردم هم همین را می‌خواستند و رای بالایی هم دادند. به نظر حضرت عالی آیا در این سالها تجلیل شایسته‌ای که در شان روز جمهوری‌اسلامی باشد در رسانه‌ها انجام می‌شود ویا نوعی غفلت در این رابطه صورت گرفته‌است؟ همین طور که می‌بینید من سرماخوردگی دارم و کسانی که صدای مرا می‌شنوند حتما آن را احساس می کنند ولی حضورم به جهت " اهمیت " موضوع است که البته باید در همین قسمت از بینندگان به همین سبب عذرخواهی کنیم. در مورد سوال شما، خب، وضع خیلی روشن است، نه، از اول هم این‌گونه بنا گذاشته نشده بود. یعنی از سالهای اول هم مراسم ۱۲ فروردین خیلی محدود، ولی ۲۲ بهمن خیلی وسیع برگزار می‌شد. شاید هم منطقی باشد. اینکه در فاصله کوتاهی ۲ جشن به آن بزرگی گرفته‌شود، مردم خسته می‌شوند. ما معمولاً همان مراسم ۲۲ بهمن را بزرگ و مردمی می‌خواهیم. میخواهیم مردم باشند. حالا اگر آنها در روز جمهوری هم بخواهند این کار را بکنند، کسی منعشان نمی‌کند. ولی به نظر می‌رسد که همین مقدار جاذبه دارد. آیا خاصمان دیروزحضرت امام(ره) و بالاخص لفظ جمهوری اسلامی را همچنان فعال می‌بینید؟ و چه توصیه‌ای برای مردم و نسل جوان در تقابل با ترفندهای پیچیده آنها دارید؟ بله می‌بینم. در آن زمان هم اینها بود. یعنی عده‌ای جمهوری بدون اسلام می‌خواستند که آنها هم خودشان سکولار نبودند ولی می‌گفتند همین کلمه کافی است. عده‌ای هم بودند که خیلی صریح می‌گفتند، تحجر همان موقع هم بود. بعضیها موافق جمهوریت هم نبودند، منتها صدای آنها خیلی رسا نبود، چون آنها در انقلاب شرکت نداشتند. اما آن طرفی‌ها زیاد بودند. الان در داخل ایران صدای متحجرین مقداری از آنها بلندتر شده‌است. گرچه در فضای جهانی شاید آن صداها بلندتر باشد. ولی بله، با یک مقدار تفاوت همین جورها بود. راه ما همان جمهوری اسلامی است. در چارچوب اسلام و با نظر مردم. سال ۱۳۸۸ را با برخی از اتفاقات و حوادث ناگوار پشت سر گذاشتیم و در این زمان با حضرت عالی از سال ۱۳۵۸ سخن گفتیم. تلاشهای بسیاری بر شبیه سازی تاریخی این ۲ سال در حال حاضر صورت گرفته است. تحلیل حضرت عالی راجع به صحت و سقم این تلاشها چیست؟ آیا به راستی فضای سیاسی سال ۸۸ جمهوری اسلامی منطبق با فضای سال ۵۸ است؟ فکر نمی‌کنم این تشبیه درست باشد. آنهایی که الان به عنوان معترض یا منتقد در خیابانها آمدند و صحبت کردند اکثریت قاطع‌شان وفادار به نظام هستند. یعنی جمهوری اسلامی و قانون اساسی را با همه موازین آن قبول دارند. بله، گروههایی هم در میان اینها شعارهای دیگری می‌دهند و خواسته دیگری دارند. از این جهت شاید شبیه همان زمان باشد. آن زمان هم اگر یادتان باشد وقتی که دریای مردم به طرف میدان آزادی می‌رفت، اکثریت راه امام را داشتند و همین استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را می‌خواستند. عده معدودی هم بودند که پلاکاردهای محدود حزبی و فرقه‌ای خودشان را داشتند، کسی هم مخالفت نمی‌کرد. بعد از انقلاب هم بودند. درانتخاباتی که حق حضور داشتند، شرکت کردند و فهمیدند که آرایشان محدود است. به نظرم از این جهت حالا هم همین‌طور است. اکثریت جمهوری اسلامی را می‌خواهند و اعتراض آنها هم از انتخابات شروع شد که این اعتراض در واقع یک نوع اصلاح است ولی با اصل مخالفتی ندارند. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ! جنابعالی در حالی در حال عبور از نیمه دهه هفتم عمر خویش هستید که نهضت اسلامی به رهبری امام در گذر از قدمت ی بالغ بر نیم قرن و" جمهوری اسلامی" با فرا رسیدن ۱۲ فروردین سال۱۳۸۹ به سی ویکمین سال عمر پرافتخار خویش وارد خواهد شد ،از این رو از جنابعالی خواهشمندیم به جهت فرا رسیدن ایام " نوروز" و سال نو خطاب به " مردم" کلامی کوتاه ارائه فرمایید؟ "سال جدید را که به زودی آغاز می‌شود و سی و یکمین بهار انقلاب هم هست را خدمت تمامی مردم، ایرانیهای داخل کشور و کسانی که در کشورهای دیگر نوروز را جشن می‌گیرند تبریک عرض می‌کنم، به‌خصوص به وفاداران به انقلاب که هم سال نو را در پیش رو دارند و هم ۳۰ سال کار اساسی و افتخاراتی که پشت سر دارند. یکی از افتخارات ما این است که ایرانیها سابقه خوبی در تمدن جهانی دارند و یکی از افتخاراتمان همین است که بهترین روز و بهترین ساعت را از لحاظ طبیعی برای سال نو انتخاب کرده‌اند. سلیقه ایرانیها به‌گونه‌ای است که بعد از گذشت هزاران سال سازمان ملل که از همه نوع سلیقه و از همه کشورها در آنجا جمع هستند به خود اجازه می‌دهد قطعنامه‌ای بگذارند و نوروز را یک فصل جهانی برای نو شدن دنیا معرفی کنند و به کشورهایی که در آن روز جشن می‌گیرند تبریک بگویندو ضمناً همه ما که نوروز را جشن می‌گیریم در تهیه این قطعنامه موثر بودیم. دنیا هم از آن استقبال کرد. این موضوع برای نشان دادن سابقه تمدن مردم ایران یک نشان بسیار خوب و افتخارآمیزی است."
با ۹۳ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ابوالفضل قاسمی از عصر عاشورا ربوده شده و تا کنون وضعیت وی نامعلوم است. جرس: بنا به گزارش اخبار ارسالی به شبکه جنبش راه سبز، هویت یکی دیگر از بازداشت شدگان حوادث عاشورای ۸۸ که از دانشجویان ارشد دانشگاه علامه طباطبایی می باشد، مشخص شد. ابوالفضل قاسمی متولد ۱۳۶۰، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی و فرزند یکی از جانبازان و اسرای جنگ هشت ساله ایران و عراق، عصر روز عاشورا (ششم دی)در حالی که از صحنه‏ درگیری ها فاصله داشته و در حال بازگشت به منزل خود بود، بازداشت شد و پس از گذشت سه ماه هنوز وضعیت پرونده‏ او مشخص نشده است. این گزارش ارسالی خاطرنشان می سازد عدم آزادی نامبرده که هیچ گونه سابقه‏ فعالیت سیاسی در پرونده‏ خود ندارد، سبب نگرانی و تعجب خانواده‏ او شده است. لازم به ذکر است کماکان هزاران تن از زندانیان ناشناس در بازداشتگاههای سراسر کشور در وضعیتی نامعلوم و بلاتکلیف به سر می برند و تهدیدات ماموران امنیتی و همچنین ناشناسی آنها و عدم دسترسی خانواده ها و بستگان آنها به رسانه ها، سازمانهای حقوق بشری و شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی، مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد کرده است. در آستانه نوروز امسال مهدی کروبی طی دیداری که از منزل بهمن احمدی امویی داشت، ضمن دلجویی از این روزنامه نگارکه اخیرا و موقتا آزاد شده، نسبت به وضعیت تمام بازداشت شدگانِ حوادثِ بعد از انتخابات، بویژه "زندانیانی که کسی آنان را نمی شناسد و ماههاست در زندانند و هیچکس نیز از حال آنان باخبر نیست"، ابراز نگرانی و تاسف کرده و قول داد تمام تلاش خود را برای آزادی آنان خواهد کرد.
با ۹۱ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


هر يک از تيترهاي زير را ميتوانم بزنم و شايد هيچ يک را نزنم و قدري صبور باشم . شما هم کمکم کنيد : 1- علي ماند و حوضش . 2- مرد عبور از بحران ، به ميدان آمد . 3- هاشمي ، هاشمي است . 4- آيا هاشمي آمده است که بماند ؟ 5- در پي ورود يک جبهه هواي سبز ، هواشناسي جهت باد را موافق اعلام کرد . 6- و اما خودم اين تيتر را بيش از همه ميپسندم : آقاي هاشمي ، به احترام حضورتان نيم خيز شده ام . بنشينم يا به حرمت گذاري ، تمام قد بايستم ؟
با ۹۰ امتیاز و ۲۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ندارد
با ۹۰ امتیاز و ۲۷ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بیش از ۱۰۰ روسپي در فرانسه به خیابان ریحتند و بر علیه قوانین مرتبط با شغل شان شعار دادند آنها پلاکادرهایی در دست داشتن که نوشته بود " ما مالیات می دهیم پس شغل مان واقعی است" و یا "شما با ما می خوابید و بر علیه ما رای می دهید " انها خواهان لغو برخی قوانین محدود کننده هستند
با ۹۰ امتیاز و ۱۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شیرین قرچه داغی، دانشجویِ پزشکی دانشگاه تهران، بامداد امروز جمعه ششم فروردین ماه توسط چند تن از ماموران لباس شخصی، در اطراف دانشگاه دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل شد. این دانشجوی دانشگاه تهران که برای مرور و مطالعۀ دروسش با دوستانِ خود مقابل در دانشکده قرار گذشته بود، ناگهان با هجوم نیروهای لباس شخصی و بازداشت مواجه شد. هنوز از علت دستگیری، محل بازداشت و وضعیت وی خبری منتشر نشده است و خانواده قرچه داغی به وزارت اطلاعات، انتظامات دانشگاه تهران و زندان اوین مراجعه کرده اند؛ اما مسولان از دستگری وی ابراز بی اطلاعی کرده اند. ربودن، دستگیری، بازداشت های غیرقانونی و برخوردهای خشن با دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور، طی ماههای اخیر رویه ای معمول بوده و کماکان تعداد زیادی از دانشجویان در زندان ها و بازداشتگاهها به سر می برند.
با ۹۰ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


پیام تسلیت برای جمهوری اسلامی :دكتر اياد علاوى ( یک سکولار و دشمن دخالتهای رژیم جهل در عراق ) برنده انتخابات عراق شد
با ۸۵ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


گفتارتان نيک، کردارتان نيک، پندارتان نيک.
با ۸۴ امتیاز و ۴۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


جرس: آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت خواستار برگزاری مراسمی مردمی برای ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است و بر ادامه حضور مردم در صحنه تاکید دارد. بنا به گفته های یک منبع آگاه نزدیک به هاشمی در گفتگو با جرس، آیت الله هاشمی با بیان این نکته و خاطرنشان کردن این مسئله که "ایشان برای مراسم روز جمهوری اسلامی نیز خواستار راهپیمائی های مشابه و گستردۀ مردم بودند"، تصریح کرد ولی بدلیل وجود تعطیلات و برخی مسائل آنرا در موقعیت فعلی علنی نکرده اند. این منبع نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار جرس گفته که وی معتقد است مردم باید بر ادامه اعتراضات و خواستهای قانونی و مشروع خود پافشاری کنند. آیت الله هاشمی رفسنجانی بر این باوراست که معترضان از علاقه مندان انقلاب اسلامی هستند و اعتراض به روند موجود حق شهروندی آنان است.
با ۸۰ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


چند وقتيه برخي از کاربران، که نشان داده اند نيت خيري نداشته و به دنبال اهداف ديگري هستندو سلامت روح و روانشان زيرعلامت سوال است، در سکوت بالاداران محترم با منفي هاي گاها بي جهت(لينک و کامنت)، فضاي بالاترين را تحت تاثير کارهايشان قرار داده اند. به طور مثال در کامنت هايي که قراره محتواي لينک رو نقد و بررسي کنه، شده محل شاخ و شونه کشيدن و زدن حرفهاي بيهوده کاربران قرباني!. از بالاتريني هاي عزيز مي خوام که با حفظ خونسردي به اين ماجرا خاتمه بدهند و فضاي بالاترين رو بيشتر از اين غبار آلود نکنند و قضاوت موضوع رو به بالاداران محترم بسپارند. يک لطيفه قديمي هست که : يه بابائی قضاي حاجت داشته ..دستشوئی پيدا نميکنه ميره يه داروخانه ميگه( آقا جان نفت داری؟)..داروخانه چی بروبر نيگاش ميکنه و ميگه نفت؟.. نه بابا جان اینجا داروخانس..نفتمون کجا بود؟..طرف ميگه (ای شاشيدم تو داروخانه ای که نفت نداره!)ميشاشه و ميره..دو روز بعد طرف دوباره داشته از اونجا رد ميشده باز شاشش ميگيره..ميره همون داروخانه ميگه (آقا نفت داری؟)..داروخانه چی ایندفعه ميترسه و ميگه (آره قربونت داريم!)..طرف ميگه(ای شاشيدم به داروخانه ای که نفت داره)باز ميشاشه ميره..يه هفته بعد باز داشته از اونجا رد ميشده باز شاشش ميگيره ..ميره تو داروخانه ميگه (آقا نفت داری؟)..داروخانه چی ميگه (نه آقا جان ..نفت نداريم ..اما.. تو بشاش برو تو چيکار داری ما نفت داريم يا نداريم؟!)..حالا ماجرای این کاربران شده. آقا جان تو بيا و منفي ات رو بده و برو دنبال کارت.
با ۷۹ امتیاز و ۹۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محمد نوری زاد، کارگردان سینما و روزنامه نگار دربند، صبح دوشنبه دوم فروردین ۱۳۸۸، بعد از نود و سه روز با خانواده ی خود تماس تلفنی داشت. خبر نگار کلمه در باره این تماس گفت و گویی با فاطمه ملکی، همسر آقای نوری زاد انجام داده است. خانم نوری زاد، همسر شما آقای نوری زاد پس از نود و سه روز بی خبری با شما تماس گرفت.ایشان در این تماس نوروزی چه گفتند؟ تماس ایشان برای ما خیلی غیرمنتظره بود. در ابتدا فقط سلام کردند و به قدری متاثر شده بودند که تا چند ثانیه نتوانستند صحبت کنند. بیشتر نگران ما بودند که من به ایشان اطمینان خاطر دادم که ما خوبیم و هیچ جای نگرانی نیست. خوشبختانه ایشان هم گفتند حالشان خوب است، ورزش می کنند و کاغذ و قلم هم در اختیار دارند. بعد عید را به ما و همه ی مردم تبریک گفتند و گفتند: این روزها روزهای سرافرازی همه ماست.این تماس درمجموع شاید چهار یا پنج دقیقه بیشتر طول نکشید. درحد چندجمله با فرزندانمان فائزه و علی صحبت کردند وگفتند: "اصلا نگران نباشید، مهم نیست من چقدر اینجا باشم، بلکه مهم این است که با سربلندی از زندان بیرون بیایم." آیا هنوز آقای نوری زاد در سلول انفرادی است؟ اینطور فکر می کنیم، البته طبق اطلاعاتی که از قبل داشتیم می دانم که در همه این مدت در انفرادی بوده است، اما تماس نوروزی اش به قدری کوتاه بود که ما نتوانستیم این سوالات را از ایشان بپرسیم. از آقای نوری زاد نپرسیدید که چرا این همه مدت تماسی با شما نداشته اند؟ در تمام این ۹۳ روز به ما گفته می شد که خود آقای نوری زاد تمایلی به تماس با خانواده ندارند و هیچ منعی برای تماس تلفنی وجود نداشته است. درحالیکه به نظر می رسد چنین نبوده. چون اگر اینطور بود، چرا وقتی بعد از این همه مدت، تماس گرفت، حتی به ایشان اجازه داده نشد که زمان بیشتری با ما صحبت کند آیا تا به حال برای ملاقات به اوین مراجعه کرده اید؟ بله. دفعات اول به ما می گفتند که خود آقای نوری زاد تمایلی به ملاقات ندارند اما این بار آخر که مراجعه کردیم، به ما گفتند که ایشان ممنوع الملاقات هستند. خبر دارید که بازجویی آقای نوری زاد تمام شده یا هنوز هم ادامه دارد؟ فکر نمی کنم بازجویی ایشان تمام شده باشد. چون ۲۱ بهمن ماه که ما را به اوین احضار کردند، مسوولان پرونده گقتند بازجویی از ایشان حداقل دو ماه دیگر طول می کشد. که البته واقعا جای سوال هست که چرا تحقیقات ازآقای نوری زاد باید این همه طول بکشد؟ این ها هرچقدر هم که تلاش کنند، چیز دیگری جز همان نوشته های ایشان به دست نخواهند آورد. پرونده ایشان کاملا واضح و روشن است و هیچ دلیلی برای طولانی شدن این تحقیقات وجود ندارد. اطلاع دارید که پرونده در کدام شعبه است و آیا وکیل پرونده پیگیری های حقوقی کرده است؟ به ما که گفتند پرونده ایشان در شعبه ۱۲ دادسرای انقلاب تهران، تشکیل شده که البته وقتی وکیل برای رسیدگی به پرونده ی ایشان مراجعه کرد ، به او گفتند که هنوز گزارشی از بالا نرسیده و اساسا پرونده ای هم تشکیل نشده چون آقای نوری زاد هیچگونه همکاری با بازجوهای خود نداشته است. و حرف آخر؟ بنده می خواهم از مسئولین مربوطه سئوال کنم اگر آقای نوری زاد، جرمی مرتکب شده است، خب باید خیلی زودتر از این حکم ایشان صادر می شد. اما اگر جرمی مرتکب نشده اند، پس طبق چه قانونی و بر چه اساسی بیش از سه ماه است که ایشان را در بازداشت نگه داشته اند؟ در هرصورت، این بلاتکلیفی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.به هرحال، امیدوارم سال جدید، سال اجرای قانون و قانون مداری باشد.
با ۷۶ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نهصد نفر از فعالان مدنی و فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای خواهان آزادی امید منتظری شده‌اند. او جوانی ۲۳ ساله و دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی رشته حقوق در دانشگاه علامه طباطبایی است که بدون حضور وکیل مدافع در دادگاه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. او مانند بسیاری از متهمان جرایم مطبوعاتی و سیاسی از امکان برخورداری از قرار کفالت و آزادی در ایام نوروز نیز برخوردار نشده است. محمد سیف‌زاده در مورد حقوق متهمان جرایم سیاسی در قوانین ایران می‌گوید: عقیده دارم در جرایم سیاسی، مطبوعاتی و عقیدتی نمی‌توان بالاتر از قرار کفالت برای متهمی صادر کرد. استنباط من به لحاظ وضعیت خاص و امتیازاتی است که در کلیه‌ی قوانین ایران برای متهمین سیاسی و مطبوعاتی قائل شده‌اند و این امتیازات ویژه فقط به این جرایم اختصاص دارد. بنابراین اعتقاد دارم صدور قرار بازداشت موقت برای این متهمین، از اساس غیرقانونی است. بلکه باید یکی از سه نوع قرار دیگر؛ یعنی التزام عدم خروج با قول شرف، التزام عدم خروج با وجه التزام و قرار کفالت را برای آنان صادر کرد. به این ترتیب، صدور قرار وثیقه و قرار بازداشت موقت را برای این نوع متهمین، از اساس غیرقانونی می‌دانم. نکته‌ی دیگر تسهیلاتی است که به لحاظ قانونی، برای بازداشتی‌ها و زندانیان سیاسی و کسانی که پرونده‌هایی از این دست دارند، درنظر گرفته می‌شود. بعضی از این بازداشتی‌ها در نوروز امسال هم‌چنان در زندان ماندند. مثلا به آقای امید منتظری که ۲۳ سال سن دارد مرخصی داده نشد. در حالی که بقیه‌ی کسانی که شرایط یکسانی با ایشان داشتند، با قرار کفالت و یا وثیقه از زندان آزاد شدند.
با ۷۶ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


زندانی سیاسی زهرا جباری ۳۶ ساله متاهل و دارای یک فرزند می باشد. او از مدتها پیش از ناراحتی حاد قلبی،کم خونی و رماتیسم رنج می برد ولی از درمان جدی او خوداری می کنند. بهداری زندان با این استدلال که پزشک و دستگاههای لازم را نداریم و قادر به درمان شما در اینجا نیستیم و شما باید در بیمارستانهای خارج از زندان معالجه شوید. ولی بازجویان وزارت اطلاعات از درمان او در مراکز پزشکی و حتی با هزینه خانواده اش تا به حال ممانعت کرده اند.وضعیت جسمی او در چند روز اخیر به وخامت گراییده بطوریکه به سختی قادر به راه رفتن است و از انجام کارهای شخصی خود عاجز است و با کمک سایر زندانیان سیاسی هم بندش کارهای شخصی خود را انجام میدهد. خانم جباری روز ۲۲ اسفند در حالی که دست بند به او زده بودند برای دومین بار به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برده شد و قرار بود توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمیسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ مورد محاکمه قرار گیرد ولی به دلیل عدم حضور بازجو در دادگاه ،دادگاه او برای تاریخ نامعلومی به تعویق افتاد.زندانی سیاسی زهرا جباری در جلسه قبلی دادگاه اعلام کرده بود که در اثر شکنجه های وحشیانه ناخن یکی از انگشتان پای او را جدا کرده بودند.هنگام برگزاری دادگاه به خانواده خانم جباری اجازه حضور در دادگاه داده نشد.علیرغم اینکه او چند هفته از ملاقات با خانواده اش محروم بود آنها همچنین به خانواده جباری اجازه دیدن و یا صحبت کردن با فرزندشان که یک امر معمول در دادگاه می باشد را ندادند.وکیل خانم جباری موفق شده بود تا حدی پرونده موکلش را مطالعه کند و بنابه گفته وکیل در پرونده خانم جباری چیزی وجود ندارد و تنها اتهام او حضور خواهر و برادرش در قرار گاه اشرف در عراق می باشد. خانم جباری ۲۷ شهریورماه (روز قدس) دستگیر شد و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین برده شد در آنجا تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و شکنجه های جسمی او به حدی بود که یکی از ناخن های پایش کنده شد. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های جسمی و روحی سعی داشتند که او را وادار به پذیرفتن اتهامات دروغین نسبت داده شده کنند.او بیش از ۲ ماه در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ بسر برد و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شد. خانم جباری همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.از زمان دستگیر تاکنون خانم جباری با لباسهایی که زمان دستگیری بر تن داشته اند بسر می کنند و تا به حال از گرفتن لباس برای او از طرف خانواده اش خوداری می کنند و علیرغم اینکه دچار بیماریهای مختلفی است نزدیک به ۷ ماه است که از داشتن لباس کافی محروم است. از طرفی دیگر فشارها و اذیت وآزارهایی که پاسداربندها و زندانیان عادی و خطرناک به تحریک پاسداربندها بر روی زنان زندانی سیاسی وارد می کنند شدت می یابد. یکی از شیوه های فشار که علیه زنان زندانی سیاسی بکار برده می شود.میوه جات و مایحتاج اولیه که از طرف زندان در اختیار زندانیان قرار داده نمی شود و در فروشگاه زندان به چند برابر قیمت معمول فروخته می شود به زندانیان سیاسی فروخته نمی شود و در اختیار باندهای مافیایی که با زندانبانان همکاری می کنند قرار داده می شود تا آنها را دوباره با چندین برابر به زندانیان سیاسی بفروشند و از آنها اخاذی نمایند. خانواده های زنان زندانی سیاسی هنگام ملاقاتهای حضوری که هر چند هفته یکبار صورت می گیرد. مورد توهین ،اذیت وآزار یکی از پاسداران زن قرار می گیرند. این زن پاسدار به صورت توهین آمیزی خانواده ها را مورد بازرسی بدنی قرار می دهد او همچنین کودکانی که برای ملاقات با مادر و یا بستگانشان به سالن ملاقات مراجعه می کنند را مورد اذیت وآزار و پرخاشگری قرار می دهد تا واکنش خانواده های آنها را برا نگیزد و در صورت اعتراض خانواده های زندانیان سیاسی اقدام به قطع ملاقاتهای آنها می کنند این زن پاسدار تا به حال با اکثر خانواده های زندانیان سیاسی چنین برخورد وحشیانه و غیرانسانی داشته است. در حال حاضر بیش ۲۰ زن زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین بسر می برند که از جمله آنها؛ خانم بهاره هدایت،مهدیه گلرو،مریم ضیاء،نازیلا دشتی،، شبنم مددزاده، فاطمه ضیائی،عاطفه نبوی، صدیقه فلاحت زاده،عالیه اقدام دوست و … را میتوان نام برد.
با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


[نوشتاری در مورد خاستگاه رفتارهای غریزی خود محوری و فرهنگ گله ای و ضرورت درک همزیستی برای رسیدن به یک جامعه پیشرفته سالم ] اگر بپذيريم که هر «جامعه» از افراد، گروه ها و نهادهای گوناگون و رنگارنگ ساخته شده است، و جامعه ای سالم، متمدن، پيشرفته، و دارای آينده محسوب می شود که اين رنگارنگی را پذيرفته و در حفظ آن بکوشد، و برای حفظ اين رنگارنگی از فرهنگ قهر و نفی و حذف بپرهيزد، و بنای کار خود را بر همزيستی و پذيرش ديگری و ديگران بگذارد، آنگاه در واقع پذيرفته ايم که کليد رسيدن به چنين جامعه ای در دست توانائی و جهد ما در راستای «فهم حضور ديگری» و کوشش برای رسيدن به «فهمی متقابل» از يکديگر قرار دارد؛ و برای رسيدن به چنين «مفاهمه» ای چاره ای جز «مکالمه» يا گفتگوی مسالمت آميز با يکديگر نيست. اما، از ديدگاه برايشی (evolutionary)(1) که بنگريم، در می يابيم که انسان برای چنين کاری دارای تجهيزات طبيعی مفصلی نيست و پيدايش و رشد ميليون ها سالی اش در بستری انجام گرفته که موجب شده او، به اقتضای تنازع بقای طبيعی، راه برعکس را برود. در اين مورد توضيحی کوتاه ضروری است. موجود زنده چون به شعور و آگاهی نسبت به وجود خود می رسد بلافاصله صاحب چيزی به نام «من» می شود (چه زبان داشته باشد تا خود را چنين بنامد و چه نه) و خود را از «بقيهء جهان» جدا می سازد و برای من خويشتن جغرافيائی تعيين می کند و به دوگانهء «خود و ديگری» وقوف می يابد. بدون درک اين «جدائی» رسيدن به آگاهی ممکن نيست و اين آگاهی ِ شکل گرفته در حوزهء تنازع بقا نيز ايجاب می کند که «من»، در غالب موارد، «ديگری» را دشمن و خصم بپندارد و، در راستای حفظ خود، بکوشد تا او را از ميان برداشته و «حذف» کند
با ۶۶ امتیاز و ۲۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


1- ارسال هرگونه لینک که توضیحاتش کمتر از دو کلمه باشد مستحق گرفتن منفی است. 2- ارسال هرگونه لینک که در آن عکس وجود داشته باشد مسنحق گرفتن منفی و کاربر ارسال کننده آن لینک یک تا سه ماه مسدود خواهد شد. 3- ارسال هرگونه لینک جک و یا سرگرمی جرم است و ارسال کننده تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت. 4- ارسال اخبار از طریق وبلاگ خودی ممنوع بوده و مستحق گرفتن منفی می باشد. 5- هرگونه ارسال گزارش تخلف ممنوع بوده و نه تنها بررسی نخواهد شد فرستنده مسدود خواهد شد. 6-ارسال لینک از سایتهایی نظیر توییتر و فرندفید در حکم محاربه با امام زمان است. 7-دادن هرگونه نظر مبنی بر اینکه چرا منفی دادی مانند این است که حکم اعدام خود را بریده اید. 8-ارسال هرگونه لینک که برای افراد بالای 18 سال باشد حرام است 9-تک تک لینکهای ارسالی مستحق گرفتن حداقل یک منفی می باشند 10-ارسال هرگونه لینکی منجر به بسته شدن یوزر شما خواهد شد.حتی شما دوست عزیز
با ۶۶ امتیاز و ۲۰ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


.....کاش تنها یک بار،تنها یک بار مرغ بلند پرواز آزادی با گلوی خونین و خراشیده اش خواب مرگ گونه مام رنجور میهن رابا سرودی تازه بشکند.افسوس که از پس این همه زمان، هنگامی که یک بار آنهم تنها نیم مصرع و اولین بار برای ایران خواند،که نه این و نه آن تنها ایران،که استقلال و آزادی برای ایران،به سد گونه دام و داغ و درفش رانده شد که بعد از سی سال سکوت مرگ، در حالی که هزار هزار سی مرغ بود، باز هم دعوت به خموشی شد تا تنها بماند.کاش باز هم این مرغ،سینه آسمان بشکافد و بخواند و بخواند و بخواند؛این بار تا همیشه
با ۶۵ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در بالاترین استفاده از رای منفی، بعد از رسیدن کاربر به یک امتیاز مشخص ، ممکن خواهد شد. دلیل این مساله آنست که کاربر مورد نظر به اندازه کافی با قوانین سایت آشنایی پیدا کند و رای منفی را در جهت درست بکار گیرد. رای منفی نه برای تخلیه عقده های کودکی، نوجوانی، جوانی و ... بلکه به منظور ارتقای کیفیت لینکهای موجود در نظر گرفته شده است و کاربرانی که با وجود آشنایی با قوانین سایت همچنان به صورت غیر قانونی و گاها فراقانونی از این امکان استفاده میکنند اگر شایسته بسته شدن حساب کاربریشان نباشند، حداقل دیگر شایستگی استفاده از رای منفی را ندارند. امید است تیم بالاترین قوانین را نسبت به کلیه کاربران (چه قدیمی و چه جدید و چه آشنا و چه غیر آشنا) به یک صورت تفسیر کند.
با ۶۲ امتیاز و ۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


حکم تجدید نظر مشفق سمندری فعال دانشجویی شمال کشور صادر شد. وی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.اتهام او تبلیغ دیانت بهائی ذکر شده و او به دلیل همین اتهام به مدت ۸۰ روز در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری بازداشت بود و به دلیل فشار های عصبی که ناشی از شرایط نامناسب نگهداری و بازجویی او بود دچار عارضه قلبی گردید و هم اکنون نیز تحت درمان است. به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران حکم اولیه مهدی داوودیان فعال دانشجوئی دانشگاه مازندران و فعال ستاد ۸۸ بابل نیز صادر شد.به واسطه این حکم دادگاه او را به ۶ ماه حبس تعزیری به مدت ۳ سال تعلیق محکوم کرد.این فعال دانشجویی در جریان اعتراضات اخیر به مدت ۲۰ روز در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری بازداشت بود. همچنین محسن برزگر فعال دانشجویی دربند دانشگاه صنعتی نوشیروانی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در حال گذراندن ۱۰ ماه حبس در زندان « متی کلا » بابل است ، در تماسی تلفنی از حال نامساعد و همچنین شرایط بد نگهداری خود و ایمان صدیقی و محمد اسماعیل زاده دو دانشجو دیگر زندانی بابل در بند قاتلین خبر داد
با ۶۰ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ