کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۲۸, شنبه

[farsibooks] Friday 18 March 2011 Esfand 27th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 03/19/2011

 

http://us1.campaign-archive1.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=c93faa586c&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/3/19
Subject: Best of Balatarin for 03/19/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




حاصل این دو دورهٔ طلایی وضعیتیست که کشور ما گریبانگیر آن بوده و هست. مردم ایران هزینه زیادی برای بیرون کردن شاهی کردند که مملکت را میراث پدر خود میدانست، شاهی که مثل احمدی‌نژاد سراسر غرور و نخوت بود، برای قدرت‌های بزرگ تعیین تکلیف میکرد در حالی‌ که مردم خودش قبولش نداشتند. شما میگوید سلطنت مشروطه به شیوه اسپانیا و سوئد، ولی‌ خاندان پهلوی زمانی‌ که فرصت داشت این کار را نکرد. امیدوارم با هم به سوی‌ دموکراسی‌ای حرکت کنیم که نه خبری از مقام عظمی باشد نه اعلی حضرت.
با ۱۸۷ امتیاز و ۱۴۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


موسی کوسا، وزير امور خارجه ليبی، روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که معمر قذافی قطعنامه شورای امنيت برای اجرای طرح منطقه پرواز ممنوع را پذیرفته و آتش‌بس را بلافاصله به اجرا خواهد گذاشت. این در حالی است که تنها ساعاتی پس از تصويب تازه‌ترین قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل علیه حاکم لیبی برای دست زدن به «هر اقدامی که جان شهروندان و غيرنظاميان در ليبی را حفظ کند»، بريتانيا، فرانسه و ايتاليا اعلام کردند به سرعت نيروهای نظامی خود را فعال و راهی منطقه خواهند کرد. ايتاليا اعلام کرده که حريم هوايی و پايگاه های نظامی خود را در اختيار نيروهای نظامی حامی اجرای قطعنامه شورای امنيت قرار می دهد. فرانسه در اولين واکنش نسبت به قطعنامه شورای امنيت در ليبی گفت که «طی ساعات آينده» نيروهای نظامی وارد عمل خواهن...
با ۱۵۱ امتیاز و ۴۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چطور آسمان لیبی رو پرواز ممنوع اعلام میکنید ؟ خوب خیابانهای ایران رو هم منطقه بسیجی ممنوع اعلام کنید – یک ایرانی
با ۱۳۰ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


در پی بزرگترین اعتراض یمنی ها در این ماه تک تیراندازها که در بالای پشت بام ها مخفی شده بودند با شلیک به معترضان از ناحیه سر و گردن 40 تن را کشتند. در میان قربانیان کودکان نیز دیده می شوند.
با ۱۲۱ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنی صدر: هدف جنبش را نمیتوان این قرار داد که ما عمل نمی کنیم که شما آزاد کنید و یا ما عمل می کنیم برای اینکه شما آزاد کنید. زندان رفتن، محاکمه شدن و کشته شدن بخشی از مبارزه است...
با ۱۱۴ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بی بی سی در خبری فوری اعلام کرد :دولت لیبی تقاضای آتش بس فوری برای حفظ جان غیر نظامیان کرد. همچنین وزیر خارجه لیبی اعلام کرد دولت آماده مذاکره با مخالفین است
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در حالی که تلویزیون دولتی سوریه می گوید که مأموران امنیتی تجمع مخالفان دولت را در شهر درعا "متفرق" کرده اند، شاهدان عینی از کشته شدن عده ای از مخالفان خبر می دهند. تلویزیون سوریه روز جمعه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) اعلام کرد که عده ای "نفوذی" در شهر درعا در جنوب این کشور "هرج و مرج و شورش" به راه انداخته بودند و به اتومبیل ها و اموال مردم خسارت وارد می کردند که مورد تعقیب مأموران پلیس ضد شورش قرار گرفتند. اما خبرگزاری های بین المللی می گویند که چند هزار تظاهرکننده در این شهر پس از نماز جمعه، شعارهایی در انتقاد از فساد حکومتی و فساد اعضای خانواده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و همچنین در ستایش از "آزادی" سر داده اند. / یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری رویترز گفته است که تعداد کشته شدگان ۳ تن بوده اند، اما شاهد عینی دیگری در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه از کشته شدن ۴ نفر خبر داده است.
با ۹۹ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عملیات نظامی علیه لیبی تا چند ساعت دیگر آغاز می شود و بنا به سخنگوی دولت فرانسه، این کشور اولین کشوری خواهد بود که دست به حمله نظامی خواهد زد.
با ۹۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چه کسی فکر می‌کرد فرانسه سارکوزی با به رسمیت شناختن مخالفان لیبی، عنوان مهد دموکراسی را بار دیگر برازنده کشور فرانسه کند؟ چه کسی فکر می‌کرد دیوید کامرون به عنوان رهبر حزب محافظه کار انگلستان، با اصرار فراوان خود جامعه بین‌الملل را - که خسته از نبردهای افغانستان و عراق، به نبردی دیگر نمی‌اندیشید - وادار به صدور قطعنامه‌ای کند که شاید بتوان آن را افتخار سازمان ملل در قرن بیست و یکم نامید. این قطعنامه جنایت علیه بشریت را محکوم کرد و نه تنها معمر قذافی را به خود آورد، بلکه خواب دیکتاتورهای جهان را بار دیگر آشفت. به این ترتیب دیکتاتورهایی که گمان می‌کردند با به رگبار بستن مردم بی گناه می‌توانند به حکومت خود ادامه بدهند، بار دیگر از جسارت سازمان ملل برخود لرزیدند.
با ۹۵ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در برنامه پارازيت رضا پهلوي گفت: ثروت پدر من هنگام خروج از کشور 62 ميليون دلار بود!!
با ۹۴ امتیاز و ۱۰۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سال آینده سال جراحت ملی و پانسمان عمومی نامگذاری شد!
با ۹۰ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


۳۸ روز از محرومیت دیدار تمامی اعضای خانواده با پدر و مادرم گذشته بود که در آستانه نوروز و با هماهنگی مقامات امنیتی امکان این دیدار برای من در آپارتمان مسکونی آنان فراهم گردید. در زندگی پر فراز و نشیب فرزندان کروبی محرومیت از دیدار این مجاهد بزرگ در مقاطع مختلفی اتفاق افتاده است. صادقانه بگویم با طعم تلخ دوری از بدو تولد تاکنون بیگانه نبوده ام و ظاهرا سرنوشتم به آن گره خورده است. کمتر از دو هفته به تولدم در مهر ماه ۱۳۴۶ نمانده بود که پدرم دستگیر و زندانی شد و بنا به گفته مادرم اولین دیدار من با پدر پس از ششماه پشت میله های زندان صورت گرفت، شرائطی که متاسفانه برخی از نخبگان و فرهیختگان امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند. به هر حال تا پیروزی انقلاب این داستان بارها برای من و برادرانم تکرار شد و در زمان جنگ دوری و محرومیت اختیاری از دیدار والدین را به کرات تجربه کردم. اما این بی خبری و محرومیت که فاطمه کروبی و زهرا رهنورد را نیز در بر گرفته، رنگ و بوی دیگری داشت. همدلی و یاری مردم بزرگ و شریف ایران در داخل و خارج از کشور بزرگترین سرمایه دو خانواده موسوی و کروبی در تحمل این سختی بوده و هست. فرزندان کروبی و موسوی در این مسیر پرفراز و نشیب هرگز طعم تلخ تنهایی را به برکت مردم و معرفت بی نظیر آنان، مراجع تقلید شیعه، شخصیت های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و … حس نکرده اند و ان شاالله در آینده نیز حس نخواهند کرد. در پایان امیدوارم حق دو خانواده کروبی و موسوی در اطلاع از روند حقوقی و نیز حکم مقام ذی صلاح قضایی و یا مصوبه شورای امنیت ملی در اعمال این محرومیت و قلمرو اعمال آن هرچه سریعتر به رسمیت شناخته شود و به دهها سوال حقوقی بی پاسخ مطابق با قوانین جاری کشور و تعهدات حقوقی بین المللی پاسخ داده شود.
با ۸۹ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


پدر محمد مختاری در مصاحبه با روز: دستبند سبز را به دستگیره در بست و رفت پدر محمد مختاری در مصاحبه با روز خواهان معرفی قاتل فرزندش شد و گفت او از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.محمد مختاری، 22 ساله و دانشجوی مهندسی معدن دانشگاه آزاد شاهرود روز 25 بهمن و در جریان اعتراضات مردمی، براثر اصابت گلوله جان باخت.او در آخرین استتس در صفحه فیس بوک شخصی خود نوشته بود: خدایا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته‌ام!
با ۸۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کیانوش توکلی : بنا به تازه ترین خبرها از لیبی، دولت این کشور اعلام کرده است که فورا حملات نظامی خود را علیه مخالفان معمر قذافی متوقف می کند در پی این خبر مخالفین در همه جا جشن و پایکوبی علیه قذافی بر گزار کردند . این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل نشان می دهد که اگر قدرت های بزرگ بخواهند ، شورای امنیت هم می خواهد . قدم بعدی شورا امنیت باید متوقف کردن ارتش اشغالگر سودیها در بحرین باشد در چنین صورتی توده های مردم خاورمیانه غربی ها را باور خواهند کرد و در غیر اینصورت ، نگاه منفی و ضدیت خاورمیانه ای علیه نیت کشورهای غربی ادامه خواهد یافت
با ۸۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تصویری عجیب از زلزله ژاپن، خرس پاندای وحشتزده به پلیس پناه می برد، پلیس ملجا و مامن همه است، این را حیوانات هم فهمیده اند! با انتشار این تصویر، مردم بسیاری از کشورهای استبدادی که از پلیس می هراسند و تصویری از پلیس جز باتوم و گاز اشک آور و قتل و جنایت ندارند، با خود می گویند :" ای کاش خرسی بودم در ژاپن! "
با ۸۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


صبح روز جمعه 18 مارس، فرانسوا بارویین، سخن‌گوی دولت فرانسه، در رادیوی فرانسه اعلام کرد که زمان چندانی تا انجام حملات علیه دولت لیبی باقی نمانده است. گزارش‌های تایید نشده‌ای منتشر شده مبنی بر این که حملات با استفاده از جنگنده‌های بریتانیایی و فرانسوی آغاز خواهد شد.
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در بحبوحه انقلاب و جو هیجانی حاکم بر کشور ، جبهه ملی به دو شاخه تقسیم شد . دکتر شاپور بختیار به جهت حراست از قانون اساسی مشروطه که از دیدگاه وی ۲۵ سال زیر پا گذشته شده بود ، و مهندس بزرگان به منظور حمایت از آرمانهای انقلاب و اسلام و خمینی به توفان انقلاب پیوست . در آن دوران آکنده از تب و تاب ، شور و هیجان انقلابی ، بسیار معدود انسانهایی بودند که فریب دورنمای خیالی و شعارهای بر آمده از آن را نخوردند ، و شعور و درایت خود را بر شانه های توده ها تشييع نکردند . آری کسانی بودند که قبل از ورود خمینی به ایران این آینده نکبت بار را برای ایران پیشبینی کرده بودند آنها ماهیت آخوند را خوب میشناختند ، میدانستند که در طول تاریخ روحانیت هیچوقت به دنبال حاکمیت ملی و جمهوریت برخاسته از آراء ملت نبوده است . و فقط خیالش بسط قوانین شرعى و اسلامی در جامعه بوده است . یکی از آن بزرگ مردان دکتر شاپور بختیار بود . از همان زمانی که اعلام کرد ای ملت از زیر دیکتاتوری چکمه داری میری زیر دیکتاتوری نعلین ! او در دوران ۳۷ روزه نخست وزیریش در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لومتن درباره خمینی و انقلابش اینگونه گفت که : خمینی نه تعداد گروهای سیاسی را میپذیرد و نه دموکراسی میخواهد ، او میخواهد روحانیت قوانین الهی را اجرا کند همه چیز از اینجا شروع و به همان جا ختم میشود ، هیچکس نمیداند جمهوری اسلامی خمینی چیست . اگر کسی برای فهمیدن این موضوع به کتابها و متون گذاشته مراجعه کند ، پشتش به لرزه در میآید ! اما او تنها فرد نبود که این خطر را پیشبینی میکرد ، جایی مطلبی از دکتر صدیقی میخواندم که روزی در کلاس درس یکی از شاگردانش میپرسد که استاد ، امروز در ایران انقلابی آغاز شده چرا شما هم مانند دکتر شریعتی از انقلاب حمایت نمیکنید ؟ صدیقی در جواب میگوید میتوانید بگویید که شریعتی چه میگوید و انقلاب شما چه میخواهد ؟ شاگرد جواب میدهد که آزادی و عدالت ، مردم و روحانیون همه همین را میخواهند . دکتر در جواب میگوید ، آزادی و عدالت الزاما از دل هر انقلابی بیرون نمی آید ، به خصوص اگر سر رشته دار این انقلاب روحانیون و پاسدارانش مردم مسلمان ایران باشند آنگاه است که بدترین انقلاب جهان روی خواهد داد . اگر روحانون به قدرت برسند ، آنچه را که اعراب و مغولها ، جدا جدا کردند ، اینها یکجا خواهند کرد . حتی همین آقای شریعتی را که من توصیه کردم به دلیل ضعف علمی به جای دانشگاه تهران ، در مشهد استخدامش کنند را هم از زیر تیغ خواهند گذراند ! دریغ و درد که گوش شنوایی نبود . همه ما دیدیم که آنچه را بختیارها و صدیقی ها گفتند ، مو به مو اتفاق افتاد تا اینکه بلاخره آقای بزرگان بعد از حرام اعلام کردن جبهه ملی به دست خمینی اینگونه اعتراف میکند که : دوستان و من غافل از این بودیم که بعد ها چه معامله خواهند کرد و مرا بطور موقت برای جلب اعتماد مردم ایران و خارج و اعتبار انقلاب به عنوان نردبان قدرت در آنجا می‌گذارند و راه و برنامه های خودشان را گام به گام دنبال خواهند کرد. آیه‌الله طالقانی توصیه کرده بود نپذیرم و فرموده بود این آقایان وفا و صفا نخواهند داشت ولی دوستان و خود من در چنان اوضاع و احوال اجتماعی وظیفه شرعی خودمان می‌دانستیم شانه از زیر مسئولیت خالی نکنیم. بالاخره با خواندن در جمع و استماع و تصویب امام متن فرمان( نخست وزیری) به شرحی كه شنیده یا دیده‌اید صادر شد. من سرم را به زیر انداخته صادقانه و صمیمانه دنبال اجرای این فرمان راه افتادم و آقایان متولیان شورای انقلاب هم به دنبال نقشه و كارهای انقلاب آن طور كه فكر خودشان بود رفتند . افسوس که ما هیچگاه از تاریخ درس نگرفتیم ، همواره دلسوزان و پویندگان حقیقت را تکفیر کردیم ، پشت سر عمله های ظلم ایستادیم . براستی اگر شاپور بختیار زنده بود ، جوابمان به این مرد چه بود ؟ آیا حاضر بودیم به مانند ۳۲ سال پیش شعار دهیم که : بختیار وافورتو نگه دار ؟ بختیار نوکر بی اختیار ؟
با ۷۹ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در کشتار سالهای 60 تا 67 خامنه ای رئیس جمهور، خاتمی وزیر ارشاد و رفسنجانی رئیس مجلس بودند... جنایت را باید قبل از وقوع و اگر نشد بلافاصله بعد از وقوع افشا کرد تا جنایتکار نتواند به جنایت جدیدی دست بزند... کسانی که در آنزمان مسئولیت داشتند غیر از آقای منتظری هیچکدام به وظیفه خود عمل نکردند... آقای رفسنجانی در عبور از بحران در مورد اعدام های 67 می گوید آقای مهدوی کنی پیشنهاد کرد اعدامها متوقف شود اما مخالفت شد. با توجه به افراد حاضر در جلسه : هاشمی، خامنه ای، احمد خمینی و مهدوی کنی مشخص است که این سه نفر مخالفت کردند... آقای احمد خمینی بابت رفتار خود و پدرش، از من حلالیت طلبید نه در ارتباط با کشتار 67 ... آقایان بدانند که گذشته دست از سر آنها برنمیدارد... دلیل اصلی برکناری آقای منتظری مساله افشای ایران گیت بود که نمی توانستند بگویند اما بعد از افشای کشتار 67 گفتند به دلیل انتشار آن نامه ها بوده ... گرچه مسئولیت خمینی از همه سنگین تر است اما همه مسولیت ها را به بار وی نکنید هر کس سکوت کرده مسئول است ...
با ۷۸ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به دنبال انتشار خبر اخراج کامراج نجف زاده از پاریس، لینک این خبر در سایت بالاترین بیش از 300 امتیاز کسب کرد و در نوع خود رکورد دار شد. همچنین در یکی از صفحات فیسبوک، این خبر در طول 24 ساعت بیش از 1500 لایک خورد. بدین وسیله این محبوبیت بی نظیر را به آقای نجف زاده تبریک می گوییم و ایشان را به عنوان محبوبترین خبرنگار تاریخ ایران معرفی می کنیم.
با ۷۷ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


فیلمی از تظاهرات امروز ضد دولت بعثی سوریه در مسجد اموی دمشق. مردم شعار میدهند: ''الله، سوریه، آزادی و هیچ چیز دیگر''.
با ۷۵ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آری؛ ما همه کارگران جنبش سبزیم و یازدهم اردیبهشت مصادف با اول ماه می روز جهانی کارگر در راه است. روزی که در همه جهان بعنوان روز کارگر گرامی داشته می شود. ما جوانان سبز ایران نیز همراه با همه اقشار ایرانی در این روز مهم و تاریخی به خیابان ها خواهیم آمد. ما به دیکتاتور ها خواهیم آموخت که در راه سبز ما خستگی بی معناست. تجربیات قبلی ما ما را کار آزموده ساخته و پر واضح است که با یک برنامه ریزی حساب شده و منطبق بر آگاهی بخشی به همه اقشار می توان روح تازه ای بر جنبش پویای ایرانیان دمید. برخیز هموطن؛ از هم اکنون خود را برای یک روز بزرگ و تاریخ ساز کشورت آماده کن
با ۷۴ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مصدق در هفتم آبانماه ۱۳۲۳نطق مشروحی در مجلس چهاردهم در پاسخ کافتارادزه معاون وزارت خارجه شوروی ایراد کرده بود در این دوره از مجلس دکتر محمد مصدق که به عنوان نماینده اول انتخاب شده بود، طرح موازنه منفی و رد هر گونه اعطای امتیاز به خارجی‌ها را تهیه و آن را به تصویب نمایندگان مجلس رساند. طرح تصویب‌شده به این شرح است: «ماده اول: هیچ نخست وزیر و وزیر و اشخاصی که کفالت از مقام آنها و یا معاونت می‌کنند، نمی‌توانند راجع به امتیاز نفت از هیچ‌یک از نمایندگان رسمی و غیررسمی دول مجاور و غیرمجاور یا نمایندگان شرکت¬های نفت و هرکس غیر از اینها مذاکراتی که اثر قانونی دارد، بکند یا اینکه قراردادی امضا نماید. ماده دوم: نخست‌وزیران و وزیران می‌توانند، برای فروش نفت و طرزی که دولت ایران، معادن نفت خود را استخراج و اداره می‌کند، مذاکره نمایند و از جریان مذاکرات باید مجلس شورای ملی را مستحضر نمایند. ماده سوم: متخلفین از مواد فوق، به حبس مجرد از سه تا هشت سال و انفصال دائمی از خدمات دولتی محکوم خواهند شد. ماده چهارم: تعقیب متخلفین از طرف دادستان دیوان کشور، محتاج به این نیست که مجلس شورای ملی آنها را تعقیب نموده باشد و اجازه بدهد دادستان مزبور، وظیفه دارد که متخلفین از این قانون را بر طبق محاکمه وزراء، مصوب ۱۶ و ۲۰ تیرماه ۱۳۰۷ تعقیب نماید.»
با ۶۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


روز جمعه، موسی کوسا، وزیر امور خارجه لیبی، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که معمر قذافی قطع‌نامه شورای امنیت برای اجرای طرح منطقه پرواز ممنوع را پذیرفته و آتش‌بس را بلافاصله به اجرا خواهد گذاشت.
با ۶۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: سازمان عفو بين الملل خواستار تحقيق درباره درگيری در زندان قزلحصار کرج که بنابر برخی از گزارش ها ۱۴ کشته برجای گذاشت، شده است. حسيبه حاج صحراوی، معاون سازمان عفو بين الملل در منطقه خاورميانه، گفته است: «کشته شدن چنين تعدادی بسيار مايه نگرانی است، مسئولان زندان مسئوليت دارند تا علاوه بر برقراری نظم از جان زندانیان نيز محافظت کنند و از خود خويشتنداری نشان دهند.» به گزارش فردا، حسيبه حاج صحراوی اضافه کرده است: «تحقيق سريع در خصوص کشته شدن اين افراد بسيار ضروری است، ولی همانگونه که استانداردهای بين المللی ملزم می کنند، چنين تحقيقی می بايست مستقل و شفاف باشد.» معاون سازمان عفو بين الملل در منطقه خاورميانه می گويد: متاسفانه قوه قضاييه ايران تاکنون به طور معمول قادر به انجام تحقيقات شفاف و مستقل نبوده است و به همين دليل ما از جامعه بين المللی می خواهيم تا از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استفاده کرده و نماينده ويژه ای برای نظارت بر وضعيت حقوق بشر در ايران تعيين کند. حسيبه حاج صحراوی در این زمینه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز سال جاری میلادی بیش از یکصد نفر را اعدام کرده است، گفت: جمهوری اسلامی می بایست اعدام را متوقف کند. در همين رابطه سارا لی‌ويتسون، مدير بخش خاورميانه در سازمان حقوق بشر، در خصوص موج اعدام ها در ایران، با بيان اين که «مقام‌های جمهوری اسلامی هيچگونه احترامی برای جان انسان‌ها قائل نيستند»، در اين باره گفته‌است: «با ادامه روند جاری مقام‌های ايران بيش از ۱۰۰۰ زندانی را پيش از پايان سال ۲۰۱۱ اعدام خواهند کرد.»
با ۶۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دانشجو نیوز/ امین احمدیان، همسر بهاره هدایت پس از گذشت بیش از ۳ ماه ممنوع الملاقات بودن این فعال سر شناس دانشجویی موفق به دیدار وی شد. به گزارش دانشجو نیوز، پس از ملاقات وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو، امین احمدیان همسر بهاره هدایت نیز موفق به انجام ملاقات با همسر خود شد. این ملاقات به مدت تقریباً ۱۵ دقیقه، و در محل دفتر دادستانی انجام شده است. امین احمدیان در گفتگوی کوتاهی به دانشجو نیوز گفت که حال عمومی خانم بهاره هدایت خوب بوده و در مقابله با شرایط سخت زندان، روحیه بالایی دارند. گفتنی است بهاره هدایت، مجید توکلی و مهدیه گلرو بیش از ۳ ماه است که از ملاقات با خانواده خود محروم بوده اند. بهاره هدایت سخنگوی دفتر تحکیم وحدت، در زمستان سال ۸۸ به ۹سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است که هم اکنون در زندان اوین در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می باشد.
با ۶۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در ادامه اعتراضات مردمی در یمن، روز جمعه نیروهای امنیتی این کشور به روی معترضان در شهر صنعا، پایتخت، آتش گشودند، اقدامی که به مرگ دست‌کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر انجامید. تلویزیون خبری سی‌ان‌ان در تازه‌ترین گزارش خود از اعتراضات یمن تعداد کشته‌های روز جمعه در صنعا را دست‌کم ۳۳ نفر اعلام کرد. این شبکه می‌گوید که بیشتر این کشته‌شدگان در خارج از دانشگاه صنعا جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی و امدادگران می‌گوید که «اراذل و اوباش حامی رژیم» در یمن از پشت بام خانه‌های اطراف میدان دانشگاه در صنعا به روی مردم معترض آتش گشوده‌اند.
با ۶۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در ادامه اعتراضات مردمی در یمن، روز جمعه نیروهای امنیتی این کشور به روی معترضان در شهر صنعا، پایتخت، آتش گشودند، اقدامی که به مرگ دست‌کم ۳۹ نفر و زخمی شدن صدها تن انجامید. بی بی سی تعداد کشته شدگان را ۳۹ نفر ذکر کرد و گزارش داد: امروز جمعه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) و در واقعه ای که مخالفان از آن با عنوان "قتل عام" یاد می کنند، افراد مسلح از پشت بام های مشرف به میدان مرکزی صنعا، محلی که معترضان در آن تجمع کرده بودند، به سوی آنها تیراندازی کردند. تلویزیون خبری سی‌ان‌ان پیش از آن تعداد کشته‌های روز جمعه در صنعا را دست‌کم ۳۳ نفر اعلام کرده و گزارش داده بود که بیشتر این کشته‌شدگان در خارج از دانشگاه صنعا جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی و امدادگران می‌گوید که «اراذل و اوباش حامی رژیم» در یمن از پشت بام خانه‌های اطراف میدان دانشگاه در صنعا به روی مردم معترض آتش گشوده‌اند. به گزارش الجزیره، اغلب کشته‌ها از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفته‌اند. الجزیره همچنین می‌گوید از میان صدها نفری که در جریان حادثه روز جمعه مجروح شده‌اند «بسیاری در وضعیت بحرانی هستند». شبکه الجزیره از قول یک امدادگر حاضر در تظاهرات روز جمعه، تعداد زخمی‌ها را بیش از ۲۰۰ تن اعلام کرده و می‌گوید احتمالا تعداد کشته‌ها افزایش خواهد یافت. الجزیره همچنین می‌گوید که پس از نماز جمعه امروز مردم معترض علاوه بر صنعا در چهار یا پنج شهر دیگر یمن دست به تظاهرات زده‌اند. کشتار روز جمعه تنها یک روز پس از آن اتفاق افتاده است که دست‌کم ۱۲۰ نفر در درگیری‌های شهر بندری الهدایه مجروح و زخمی شدند. مخالفان دولت یمن، خواهان استعفای آقای صالح هستند. یاسین نعمان، رئیس دوره ای جبهه مخالفان دولت یمن به خبرگزاری رویترز گفته است: "دیگر تفاهم دو جانبه با این رژیم ممکن نیست و آقای صالح چاره ای جز سپردن قدرت به مردم ندارد". محمد صبری، یکی دیگر از سخنگویان مخالفان دولت، آقای صالح را مسئول "قتل عام" امروز دانست. او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "این واقعه بخشی از یک طرح جنایتکارانه برای کشتار مخالفان است و شخص رئیس جمهوری و بستگانش مسئول خونریزی امروز یمن هستند". در همین حال گزارش ها حاکی است که خودروهای نظامی و تانک های عوامل وابسته به "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور دیکتاتور یمن شهر "تعز" را نیز محاصره کرده اند. کشتار معترضان یمنی در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور این کشور اخیرا در اظهاراتی ظاهرسازانه گفته بود امنیت تظاهرات کنندگان باید حفظ شود. به دنبال آغاز قیام‌های مردمی در کشورهای خاورمیانه، یمن نیز هفته‌هاست که درگیر اعتراض و ناآرامی به‌ویژه در پایتخت این کشور، صنعا، است. تاکنون علی عبدالله صالح که بیش از ۳۰ سال در یمن قدرت را به دست داشته از توجه به خواسته مردم مبنی بر کناره‌گیری او خودداری کرده و تنها وعده داده است که در پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۳ اداره کشور را به کس دیگری بسپارد. با این حال به‌رغم خشونت و تهدیدهای نیروهای امنیتی دولت، معترضان مخالف حکومت در یمن تقریبا هر روز به راه‌پیمایی در صنعا و دیگر شهرهای یمن دست می‌زنند.
با ۵۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


علی عبد الله صالح، رئیس جمهوری یمن روز جمعه در پی در گیری‌های معترضان با نیرو‌های دولتی که شمار چشمگیری کشته و زخمی بر جای گذاشت در آن کشور شرایط اضطراری اعلام کرد. روز جمعه نیرو‌های دولتی، در صنعا پایتخت یمن به سوی گروه‌های معترض مخالفِ دولت آتش گشودند که در پی آن، به گفته منابع بهداری دست کم ۴۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند. خبرگزاری‌های جهان از قول شاهدان عینی گزارش دادند که نیرو‌های وفادار به دولت به روی تظاهر کنندگان که پس از نماز جمعه در می‌دانی مقابل دانشگاه صنعا گرد آمده بودند تیر اندازی کردند. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه خواهان رفع این بحران از طریق گفتگو شد: خانم کلینتون گفت ما همچنان بر این عقیده‌ایم که برای از بین بردن خشونت‌ها باید از راه‌های دیپلماتیک اقدام کرد. مخالفان حکومت صنعا بیش از یک ماه است که با ادامه تظاهرات خواهان برکناری علی عبد الله صالح رئیس جمهوری یمن هستند.
با ۵۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ریيس جمهوری يمن در پی کشته شدن ده ها معترض در تظاهرات ضد دولتی در پايتخت، در سراسر کشور وضعيت اضطراری اعلام کرده است. علی عبدالله صالح، ریيس جمهوری يمن روز جمعه گفت اين تصميم توسط عالی ترين شورای امنيتی کشور اتخاذ شده است. پیشتر امدادگران و شاهدان از کشته شدن دست کم ۴۰ نفر و مجروح شدن بيش از ۱۰۰ نفر در پی تيراندازی های هواداران دولت به تظاهرکنندگان در يک اعتراض ضد دولتی در صنعا پايتخت آن کشور خبر می دهند. اين تيراندازی ها روزجمعه پس از نماز جمعه و هنگامی آغاز شد که معترضين مجددا با درخواست پايان دادن به ۳۲ سال حکمرانی علی عبدالله صالح، ریيس جمهوری آن کشور راهی خيابان ها شدند. روز پنجشنبه نيز در برخورد نيروهای امنيتی و وفاداران به دولت با معترضين دست کم ۸۵ نفر مجروح شدند. اعتراض يمنی های خشمگین از فقر، فساد و فقدان آزادی های سياسی از اوايل سال جاری شروع شده است. حکمرانی آقای صالح در عين حال با زورآزمایی ستيزه گران القاعده نيزروبروست که با استقرار در بخش هایی فاقد حکومت قانون در يمن، برای حمله به دولت و غرب توطئه می کنند.
با ۵۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پزشکان در صنعا، پایتخت یمن به خبرنگاران بی بی سی گفته اند که دست کم ۳۹ نفر از مخالفان دولت در اثر تیراندازی افراد ناشناس به تظاهرات آنها کشته شده اند.
با ۵۳ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ