کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

[farsibooks] Monday 14 March 2011 Esfand 23rd 1389, Fwd: Best of Balatarin for 03/15/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=7b59cf3e4e&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/3/15
Subject: Best of Balatarin for 03/15/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




ابراهیم تاتلیس گفت برای ایران میمیرد و عاشق ایران است (در جواب کسانی که میگن از ایران متنفر بوده)ـ
با ۲۶۸ امتیاز و ۵۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


اذعان به جدی بودن جنبش آزادی خواهی ایران توسط محسنی اژه‌ای
با ۲۱۷ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


محسني اژه اي وزير سابق اطلاعات : فکرش را نمي کرديم که موسوي به ميدان بيايد و اين گونه در برابر موضوعي که خودش ساليان سال ديده و شنيده بايستد!وزارت اطلاعات پيش بيني نکرده بود که با اين سرعت همه اين ها با هم پيوند بخورند و با هم کار کنند.
با ۱۹۵ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چرا یک مسلمان نیستم ؟ با پوزش فراوان از تمام هم میهنان باورمند به اسلام . ● نمیتوانم بر آئینی باور داشته باشم که دستور به کشتن داده است . ● نمیتوانم یک عمر تمام از مغز خود استفاده نکنم . ● نمیتوانم قبول کنم که تازینامه ( قرآن) با آن همه اشتباه کتابی از طرف موجودی برتر است . ● نمیتوانم دستورات و فرهنگ بیابانگردان هزاران سال پیش را در زندگی خود اجرا کنم . ● نمیتوانم یک شیاد به نام روحانی را راهنمای خود قرار دهم . ● نمیتوانم روزانه چندین بار به زبان عربی بگویم : الله از بقیه گنده تر است . ● نمیتوانم به رسالت محمد بن عبدالله که هرگز ندیدمش شهادت بدهم ، من دروغگو نیستم . ● نمیخواهم سایر مردم دنیا به من بگویند تروریست . ● نمیخواهم و نمیتوانم کشتار اجدادم به دست مسلمین را فراموش کنم . ● نمیخواهم و نمیتوانم قوانین مربوط به قصاص در اسلام را انسانی و متمدنانه بدانم . ● نمیتوانم بنا به دستور خدایی که هرگز درکش نکرده ام و پیامبری که هرگز ندیدمش کسی که باوری مخالف من دارد را نجس بدانم . ● نمیتوانم بنا به دستور خدایی که هرگز درکش نکرده ام و پیامبری که هرگز ندیدمش اگر کسی از اسلام خروج کرد بکشمش . ● نمیتوانم بنا به دستورات اسلامی به سمت زنی که به هر دلیلی با دیگری رابطه جنسی داشته سنگ پرتاب کنم . ● نمیتوانم ناجی خود را ته چاه فرض کنم . ● نمیتوانم به خاطر تمام سختی ها و دشواری های زندگی آن کس را که مدعی هستند همه چیز را آفریده سپاسگزار باشم . ● نمیتوانم برای خوشنودی خدایی مجهول مقدار زیادی پول را در جیب عربستان سعودی بریزم و مقدار زیادی از وقت خود را صرف کنم که دور یک مکعب سنگی بچرخم . ● نمیتوانم کشتن انسانها با نام الله را توجیه کنم به خصوص کشتتار کودکان را که در صدر اسلام و به دست امامان و پیامبر اسلام صورت گرفته . ● نمیتوانم آسایش سایرین را به خصوص کسانی که به اسلام باور ندارند را هنگام سحر با پخش گوش خراش اذان بر هم بزنم . ● و دلایل بسیار دیگر که همه را نمیتوانم بنویسم .
با ۱۷۵ امتیاز و ۱۳۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ابراهیم تاتلیس توسط عده ای ناشناس سوار بر ماشین مشکی زمانی که تاتلیسس از برنامه بر می گشت ، ترور شد. تیر به سر تاتلیسس برخورد کرده و به شدت مجروح شده . پزشکان حال وی را وخیم اعلام کرده اند ،او دو بار عمل جراحی انجام داده است و حال وی در 24 اینده معلوم خواهد شد.
با ۱۷۰ امتیاز و ۲۴۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ابراهیم تاتلیس گفت برای ایران میمیرد و عاشق ایران است و در آخر ترانه ای تقدیم به پسرش کرد. این بار هم گند خبرگزاری تلویزیون میلی بوده که حرفهای بیچاره رو تحریف کرده در اومد, بهرحال امیدواریم حالش خوب شه و ای هموطنان ترک من همه ما عاشق شما هستیم اگه نیروهای عرزشی ج ا در بالاترین یا هر جا تلاش کنند نخواهند توانست تفرقه ای بین ما ایجاد کنند. همت کنیم تا در چهارشنبه سوری تبریز و ارومیه و اردبیل و همه اذری ها و ترک های عزیز به جنبش سبز بپیوندند که پسر دلیر اذربایجان موسوی در چنگال دیوان اسیر است و ایران محتاج فرزندان غیور خود همچون ستارخان و موسوی است
با ۱۳۹ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


صاحب این عکس پیرمردی است که 2 سال پیش بعد از روزها فکر و بحث و انتخاب بین بد و بدتر ، اصول گرا و اصلاح طلب ، آخوند و غیر آخوند ،و با وجود تمام تبلیغاتی که برای سبز ها کرده بودم ولی بلاخره به او رای دادم. در یکی از مصاحبه های خود از قدم نهادن در راه دشوار و پر خطری سخن گفته بود که تا آن موقع به نظر من ، بزرگنمایی و مسخره می آمد. بعد از تقلب در انتخابات ، انتظار عکس العمل شدیدی از او نداشتم. ولی در کمال ناباوری من ، او بر سرپیمانش ماندو در کنار مردم ایستاد و ایستادگی کرد.. مدتهاست از این مرد بی خبرم. خیلی نگرانشم. شبها خوابهای بدی در مورد خودش و خانواه اش می بینم. لطفا اگر کسی از این شخص خبر داره اطلاع بده و ملتی رو از نگرانی نجات بده.
با ۱۳۱ امتیاز و ۱۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آن زمان وزارت اطلاعات بروز چنین اتفاقاتی را بعد از انتخابات پیش بینی می کرد اما نه به این عمق و سطح ! در این عمق که یک شخصی مثل موسوی به میدان بیاید و این گونه در برابر حق و قانون روشن و موضوعی که خودش سالیان سال دیده و شنیده بایستد! نه! فکرش را نمی کردیم .این که این مجموعه این گونه با هم متحد بشوند بعضی را می دانستیم اما این گونه که چنین مجموعه ای با هم متحد شدند و طی زمانی کوتاه با خارج از کشور وصل شوند آن هم به صورت علنی و عریان تصورش را نمی کردیم . البته وزارت اطلاعات در جریان بود که بعضی از عوامل این ها به آمریکا رفته اند.اما وزارت اطلاعات پیش بینی نکرده بود که با این سرعت همه این ها با هم پیوند بخورند و این جور آشکارا در جهت دشمن قرار گیرند و با هم کار کنند. خلاصه وزارت اطلاعات اجمالا پیش بینی می کرد که رویکرد دشمن به سمت جنگ نرم است و در فکر انقلاب مخملی است ولی سرعت حوادث و در هم تنیدگی آن را پیش بینی نکرده بود ولی همین مقدار پیش بینی وزارت را هم خیلی ها قبول نداشتند. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه خراسان تمام قد از عملکرد خود و وزارت اطلاعات در دوران تصدی این وزارت خانه دفاع می کند. او این گفته را که وزارت اطلاعات حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ را پیش بینی نکرده بود، نپذیرفته و می گوید: «آن زمان وزارت اطلاعات بروز چنین اتفاقاتی را بعد از انتخابات پیش بینی می کرد اما نه به این عمق و سطح» «اولین بار به احتمال قوی سال ۸۶ البته شاید هم سال ۸۷ بود گزارش هایی را به مسئولان ذی ربط دادیم، مطرح کردیم دشمن در کشور ما دنبال انقلاب مخملی و انقلاب رنگین است. اما بعضی از مسئولان نظام من را مسخره کردند که این چه حرفی است که می زنید! تنها کسی که به گزارش های وزارت اطلاعات اعتنا کرد و ما را تشویق کرد و دستور پیگیری داد مقام معظم رهبری بود.» «از نیمه دوم سال ۸۷ بود که استارت مربوط به مطرح کردن ماجرای تقلب در انتخابات زده شد این بار چون کلمه تقلب به کار رفته بود برخلاف دوره های قبل که وزارت اطلاعات چند ماه مانده به انتخابات ستاد انتخابات خود را تشکیل می داد ۴ ماه مانده به پایان سال ۸۷ ستاد انتخابات را تشکیل دادیم.»«به عنوان نمونه بعید می دانم یکی از کسانی که الان نامش جزو سران فتنه قرار گرفته با توجه به شناختی که از او دارم و نشست و برخاستی که برای مدت طولانی با او داشتم از اول این برنامه که امروز دنبال می کند را در ذهن داشته است» «در ماجرای کهریزک به نظر من اولین ...» و ... به عنوان اولین سوال، جایگاه قوه قضائیه در کشور را چطور ارزیابی می کنید؟
با ۱۲۶ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پلیس ایران محدودیت هایی را بر اجرای مراسم سنتی چهارشنبه سوری اعمال کرده است. ایرانیان از گذشته های دور همه ساله و در سه شنبه پایان هر سال (سه شنبه قبل از ۲۱ مارچ) با برپایی آتش و پریدن از روی آن و نیز با آتش‌بازی پیروزی نیکی بر پلیدی را جشن میگرفته‌اند. اما امسال پلیس ایران از این وحشت دارد که مراسم مذکور موجب شعله‌ورتر شدن اعتراض های مردمی به حکومت دینی و رهبران آن شود. امسال و پس از سرکوب های شدید اخیر، مخالفان حکومت قصد دارند از مراسم چهارشنبه پایان سال جهت نشان دادن اعتراض خود به حاکمیت استفاده کنند. به خصوص پس از مشاهده اعتراض های گسترده مردمی در منطقه خاورمیانه، مقام های جمهوری اسلامی به شدت از سرنگونی حکومت خود توسط مخالفان بیمناک شده اند. اسماعیل احمدی مقدم و بهمن کارگر از مقامات امنیتی ایرانی نسبت به خرید و فروش ترقه و وسایل آتش‌بازی هشدار داده اند. در مراسم چهارشنبه سوری سال گذشته نیز حکومت ایران از بیم اعتراض های گسترده، اقدام به گماشتن صدها نیروی پلیس ضد شورش و لباس شخصی شبه‌نظامی در خیابان های تهران کرده بود. آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی گفته است که: ''مراسم چهارشنبه پایان سال غیر اسلامی بوده و صدمات زیادی دارد''.
با ۱۱۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خاطرات ابو الفضل فاتح از انتخابات: "صبح (فردای انتخابات) دوباره جلسه دوستان تشکیل شد و تحلیلی از شرایط ارایه شد به نزد مهندس موسوی رفتیم. با همان آرامش و نجابت همیشگی نشسته بود. انسان‌های بزرگ با این مصایب خم نمی‌شوند. او می‌گفت حالا بیشتر از همیشه مطمئن شدم که چرا باید می‌آمدم. بیانیه‌ای را که نوشته بود برای دوستان خواند. مهندس می‌گفت من هیچ‌گاه صدایم را بلند نکردم اما این تکلیف شرعی است که وقتی ظلمی می‌شود، حرفم را بزنم؛ من نیامده بودم تا برای خود قبایی بدوزم اما مردم حقی به گردن من دارند و نسبت به پیگیری امانتشان حساس هستند و من نمی‌توانم کوتاه بیایم"
با ۱۱۰ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مرتضی احمدی هنرمند قدیمی ایران در نود امشب
با ۱۰۲ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


خالد شهرپناهی، ساکن دهگلان که روز اول اسفندماه در صفوف تظاهرات کنندگان در تهران از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردیدەبود بر اثر شکنجەهای وارده از سوی شکنجەگران رژیم جان خود را از دست داده است. نیروهای رژیم برای مخفی نگه داشتن این عمل خود جنازه خالد شیرپناهی را مخفیانه در تهران دفن کردەاند.
با ۹۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دوستانی که خرده میگیرند ژاپنی ها از ما حمایت نکردند و ما نیز نباید ازشون حمایت کنیم این ویدیو کلیپ رو ببینند
با ۹۹ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


میر حسین موسوی : «چهارشنبه سوری» جشنواره «نور» علیه « تاریکی» است .
با ۹۴ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات می گوید "در گزارشها مطرح کردیم دشمن به دنبال انقلاب رنگین است، اما تنها کسی که اعتنا کرد رهبری بود."
با ۹۳ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مهمان این هفته ی شما آقای رضا پهلوی است. ایشان شاهزاده و پسر ارشد محمد رضا شاه پهلوی هستند. لطفا پرسش ها ی خود را بنویسید.در ضمن این هفته آخرین برنامه سری دوم پارازیت پخش می شود. پس از آن و بعد از غیبتی یک ماهه با سری سوم و جدید پارازیت بر می گردیم. این هفته ما خوب ید زشت سال را معرفی می کنیم. لطفا زیر این پست (پست فیس بوک ) شخصیت خوب شخصیت بد و شخصیت زشت سال را از نظر خودتان بنویسید. سپاس فراوان از اینکه هستید و حمایت می کنید و انتقاد می کنید و باقی ماجرا
با ۹۱ امتیاز و ۴۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


وزارت اطلاعات حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ را پیش بینی نکرده بود، نپذیرفته و مدعی شد "آن زمان وزارت اطلاعات بروز چنین اتفاقاتی را بعد از انتخابات پیش بینی می کرد اما نه به این عمق و سطح" و اولین بار به احتمال قوی سال ۸۶ البته شاید هم سال ۸۷ بود گزارش هایی را به مسئولان ذی ربط دادیم، مطرح کردیم دشمن در کشور ما دنبال انقلاب مخملی و انقلاب رنگین است. اما بعضی از مسئولان نظام من را مسخره کردند که این چه حرفی است که می زنید! تنها کسی که به گزارش های وزارت اطلاعات اعتنا کرد و ما را تشویق کرد و دستور پیگیری داد مقام رهبری بود."
با ۸۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اين روزها آقاي صداوسيما حسابي سنگ حموم گذاشته و از خطرات چهارشنبه سوري براي سلامتي مردم ميگه..مثلا اينکه "هاي مردم! ترقه نزنيد..ممکنه آتيش بگيريد و انگشتتون اوف بشه" و ازين حرفا!..حالا آقاي صداوسيما..شما که اينقدر براي سلامتي مردم ارزش قائليد و نميخوايد چهارشنبه سوري براي سلامتي مردم خطري داشته باشه!..بهم بگيد اين گلوله ها که بعضي وقتا همينجوري از پايگاههاي مقاومت بسيج به سمت بچه هاي مردم شليک ميشه..خطر نداره براي کسي!؟ آخه ما خيلي باور ميکنيم که شما براي جون مردم ارزش قائليد و حاضريد هر کاري بکنيد که نظام سقوط نکنه.. ببخشيد منظورم همون جون مردم بود..همون که اندازه بادمجون هم ارزش نداره ها!!
با ۸۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


تصور کن که توانسته ایم رژیم را سرنگون کنیم/تصور کن که خامنه ای سرنگون شده است و یک ملای دیگر، یک آخوند اصلاح طلب ، تحت هر عنوان دیگری در منصب قدرت قرار گرفته است. نیازی ندارد که الزاما عنوان او ولی فقیه باشد، می تواند عنوان جدید او رییس جمهور باشد، یا رییس شورای فلان. باور کن که تفاوتی بین این دو آخوند نیست. هر دو آنهام معتقدند که عامه مردم بی شعور هستند، هر دو معتقدند که زنان شعور کافی ندارند ؛ لذا هیچ تعهدی به دموکراسی ندارند. باور کن تقصیر خودشان نیست ، اسلام به آنها اینگونه آموخته است، زمانی که امام اول شیعه ها، به صراحت می گوید زنان عقلشان ناقص است و یا قرآن زنان را نصف مردم حساب می کند، زمانی که در قران به صراحت گفته می شود اکثرهم لایعقلون، چه امیدی و چه توقعی از آنها دارید؟ هموطنم، نگو که الان وقت این حرف ها نیست، اگر زمان شاه و قبل از انقلاب ، روشنفکران و فعالان اجتماعی ، خمینی و افکار احمقانه اش را نقد کرده بودند، الان به این فلاکت دچار نمی شدیم.
با ۸۴ امتیاز و ۱۷۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همين!! مثبت بديد اطلاع رساني بشه
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


يک دادگاه نظامی در سوريه روز يکشنبه، علی عبدالله، نويسنده و فعال سياسی، را به جرم انتقاد از سياست دولت اين کشور در قبال ايران و لبنان به ۱۸ ماه زندان محکوم کرد. به گزارش رادیو فردا آقای عبدالله که ۶۱ سال دارد، قرار بود تابستان گذشته پس از پايان دوره ۳۰ ماه محکوميتش، آزاد شود، اما دولت سوريه او را به آسيب زدن به روابط خارجی اين کشور متهم کرد.......
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جشن نوروز پارسی اون‌وقت دعاش عربی؟ مملکته داریم؟
با ۸۱ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


غلام‌حسين محسنی اژه‌ای وزير سابق اطلاعات ايران در گفت‌وگويی اعلام کرد که وزارت اطلاعات «فتنه» را پيش‌بينی کرده بود اما نمی‌دانست که چنين عميق باشد. در اين گفت‌وگو که در شماره ويژه نوروز روزنامه خراسان منتشر شده است، محسنی اژه‌ای گفت نخستين بار وی به‌عنوان وزير اطلاعات گزارشی به مسئولان دولتی ارائه کرده و گفته بود «دشمن در کشور ما دنبال انقلاب مخملی و انقلاب رنگين است.» اژه‌ای افزود: «همان موقع بعضی از مسئولان نظام من را مسخره کردند که اين چه حرفی است که می‌زنيد.» وی گفت اين موضوع به سال ۸۶ يا ۸۷ و قطعأ پيش از سال ۸۸ باز می‌گردد.
با ۷۹ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آقاي اژه ايي همين الان هم بايد مسخرت كرد كه بعد از يكسال و نيم هنوز نفهميدي كه هيچ انقلاب رنگين كماني در كارنبود و علت اصلي اعترضات مردمي، خيانتي بود كه حكومت به رايشان كرد و با تقلب در انتخابات كسي كه هيچ وقت منتخب مردم نبوده به عنوان برنده انتخابات اعلام شد.به قول خودشان فكر نمي كردند مير حسين موسوي بر سر عهدش با طرفدارانش بماند و به اين شكل در برابر كودتاگران ايستادگي كند.كودتاگران فكر مي كردند كه ايندفعه هم مثل انتخابات گذشته است و همانطور كه هميشه تقلب در انتخابات مرسوم بوده و مردم هيچ واكنشي نشان نمي دادند اين بار هم مي توانند با تقلب براحتي هر كسي كه دوست داشته باشند بر منصب قدرت قرار دهند.غافل از اينكه اين تقلب و خيانت به راي مردم هم اكنون به باتلاقي براي كودتاگران تبديل شده كه هر چه با روشهاي استبدادي چون قتل، تجاوز و شكنجه دست و پا مي زنند تا از داخل باتلاق بيرون بيايند بيشتر به داخل آن فرو رفته و به انتهاي حيات خود نزديكتر مي شوند.
با ۷۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فتنه مثل فوتبال می مونه، 90 دقیقه است، برنده کسی است که تا دقیقه 90 دست از مبارزه بر نداره
با ۷۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


چهارشنبه سوری امسال را به >>چهارشنبه سوزی<< نظام ظلم و ضحاک مبدل کنیم ! هموطن در هر کوی و برزن چهارشنبه سوری امسال را به چهارشنبه سوزی نظام ضد بشری و خونخوار استبداد اسلامی تبدیل کنیم ! نظامی که با وعدۀ آزادی از راه رسید و نگاه میلیونها ایرانی را با شعبده به ماه دوخت ! ... تا با فریب و دسیسه و دروغ و تقیه سیاسی بر سر کار آمد ... با کشتار و اعدام ، تجاوز و شکنجه و شلاق ، تواب سازی و اعتراف گیری قدرت گرفت ، جنگ را نعمت الهی بر بقای خود دانست ، از ترور و آدمکشی و قتل زنجیره ها ساخت ... و دارها بر افراشت و گویی از خون هزاران زن و مرد و پیر و جوان در خاک خفته هنوز سیراب نشده ... نظامی که سلامت و خنده و شادی و نشاط و عشق را بر مردم حرام کرد و ربود و گریه و شیون و زجه و ناله و فریاد را چون گرد سیاه مرگ و نکبت و نیستی بر این دیار پاشید ... خرد را به مسلخ خرافه ... تعقل را به مسلخ تحجر... عدالت را به مسلخ "مصلحت" ... اندیشه را به مسلخ عبودیت ...انتخاب را به مسلخ تحمیل برد ... و آزادی را در پای تمکین ذبح کرد ... بر جهل و فقر و وحشت و نا امیدی حکم راند ... قلمها بشکست و زبانها و نفسها برید ... زنان را در اسارت عصر توحش و تحجر در خویش سنگسار و در چنگال تباهی و تبعیض گرفتار و ... انسانها را نه بر مبنای رنگ پوست که بر تفاوت باور و دین و اعتقادشان از خود فرو دست تر و پست تر انگاشت ... از مرزهای پهناور سرزمینمان و ملتی بزرگ ... زندانی به کوچکی خفقان ساخت ... و زندگی و امروز و فردای ما را چونان جهنم موعود ... سرمایۀ دنیا و پس از مرگ و آخرت خود کرد! ... در غفلت و سکوت و سکون و بی تفاوتی ما ریشه زد ...و درتاریکی توهم و ترس و نا امیدی ما گردن کشید ... و تنها با باور و همت من و تو ریشه کن خواهد شد ... دست به دست هم بدهیم ... خود را و یکدیگر را باورکنیم ... و در هر کوی و برزن این سرزمین کهن چهارشنبه سوری امسال را چهارشنبه سوزی نظام ظلم و ضحاک کنیم !
با ۷۲ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر.مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور الله اکبر
با ۶۳ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فردا چهارشنبه سوریه، جشن بزرگ ما ایرانیا... یه پیشنهاد داشتم امیدوارم خوب باشه. به نظر من اگه همه تو محله های خودمون باشیم خوبه ولی رژیم هم خیالش راحته که هر کسی تو محله خودش هست و میادین اصلی شهر خبری از مردم معترض نیست! به نظر من تو یه محله که باهم جمع شدیم بریم به طرف یه محله دیگه، از اون محله باهم یکی بشیم بریم محله دیگه، همین طور ادامه بدیم، بعدش همگی باهم به سوی یکی از میدانهای اصلی شهر یا ارگانهای دولتی حرکت کنیم. این کارم میتونیم بکنیم، مثلا قرار هست بریم میدان انقلاب، یه محله از یه طرف وارد انقلاب بشه یه محله دیگه از یه طرف دیگه. یه پیشنهاد دیگه ای هم که داشتم اینکه همه با ماشینامون بیاییم بیرون ، تو یکی از خیابانها جمع میشیم مثلا، بعد همه ماشینارو خاموش میکنیم از ماشین پیاده میشیم و حرکت معترضی خودمونو شروع میکنیم. اینجوری کل خیابون بسته میشه و حرکت مزدوران رژیم سخت میشه.به امید پیروزی
با ۶۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در حالیکه در آستانه فرا رسیدن سال نو هجری شمسی هستیم، رئیس قوه قضاییه طی بخشنامه ای در مورد مرخصی های نوروزی زندانیان اعلام کرده است که زندانیان سیاسی به مرخصی نوروزی نمی آیند...
با ۶۱ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حق مسلم ما آزادی است، نه اتم. آزادی اگر باشد، حتّا در صورت تصميم نابخردانه‌ی اکثريت به استفاده از انرژی اتمی، اين امکان وجود دارد که بر ايمنی آن نظارت انتقادی شود. تجربه‌ی جهانی ثابت می‌کند که بدون شفافيت سياسی، هيچ شانسی برای شفاف کردن پروژه‌‌ای همچون پروژه‌‌ی اتمی وجود ندارد و اين پروژه تا زمانی که شفاف نباشد، به صورتی مضاعف خطرناک است: بمبی است که بالقوه خطر انفجار دارد، اما اينک بازيچه‌ی دست موجودی نادان هم شده است، موجودی نه فقط نادان، بلکه ديوانه اگر در ايران زمين‌لرزه‌ای رخ دهد که به يکی از مرکزهای اتمی پيدا يا پنهان در کشور آسيبی برساند همتراز با آنچه در فوکوشيما (ژاپن) می‌بينيم، آيا شانسی برای مهار کردن خطر وجود دارد؟ کدام تکنولوژی و کدام توانايی مديريت می‌تواند ما را آسوده‌خاطر سازد؟ بازی با اتم در ايران بازی قدرت است. اصولاً آيا می‌توان از عاقبت چنين بازی‌ای آسوده‌خاطر بود؟ نمونه‌ی ژاپن پيش روی ماست، کشوری با تجربه‌‌ای بی‌نظير در مهار پيامدهای زلزله، کشوری با توانايی تکنولوژيک، مديريت و انضباط مثال‌زدنی. زلزله‌ای رخ داد که انفجاری در يک نيروگاه اتمی از پی آورد. مخالفان نيروگاه‌های اتمی در ژاپن نيروی قابل توجهی هستند. آنان بارها و بارها درباره‌ی خطر اين نيروگاه‌ها، بويژه از نظر زلزله‌خيز بودن کشور، هشدار داده‌اند. و اکنون ثابت شد که هشدار آنها درست بوده است. اين بار نخست نيست که بر اثر زلزله سانحه‌ای در يکی از نيروگاه‌های اتمی ژاپن رخ می‌دهد. شرکت‌های مديريت‌کننده‌ی اين نيروگاه‌ها هربار کوشيده‌اند سانحه‌ را بی‌اهميت جلوه دهند. آنها به مردم دروغ گفته‌اند. دروغ‌گويی و فساد در ژاپن بسيار ناپسند است، چنانکه بارها شنيده‌ايم وقتی در اين کشور فسادکاری مقام مسئولی رو می‌شود، او دست به خودکشی می‌زند. در ژاپن رسانه‌ها آزادند و می‌توانند درباره‌ی خطرهايی که امنيت شهروندان را تهديد می‌کنند، گزارش دهند. مردم شيفته‌ی تکنولوژی هستند، اما آگاهی علمی بالايی دارند وبا توجه به تجربه‌ی فراموش‌نشدنی بمب‌های اتمی هيروشيما و ناکازاکی نسبت به خطر سانحه‌ی اتمی بسيار حساس هستند. با وجود همه‌ی اينها باز در همين مورد مشخص پيش رو، يعنی سانحه در نيروگاه فوکوشيما، کل حقيقت به مردم گفته نمی‌شود. اطلاعات ناروشن و گاه متناقض‌اند. ژاپن يک قطب تکنولوژيک دنياست، يک کانون ديگر تکنولوژی آلمان است. سانحه‌ی فوکوشيما مردم آلمان را هم به شدت نگران کرده است. نگرانی در رأس دولت هم ديده می‌شود. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در واکنش به خبرهايی که از ژاپن می‌رسد، گفته است: «رخدادهای ژاپن نقطه‌ی عطفی برای جهان هستند.» به نظر او وقتی در کشور بسيار پيشرفته‌ای مثل ژاپن با بالاترين استانداردهای امنيتی چنين سانحه‌ای پيش آيد، ديگر «در آلمان نيز نمی‌توان موضوع را عادی قلمداد کرد». و موضوع در آلمان عادی قلمداد نشده است. در آلمان سياستمدارانِ محافظه‌کارِ طرفدارِ تداوم کار نيروگاه‌های اتمی هم تشخيص داده‌اند که لازم است تجربه‌ی ژاپن را جدی بگيرند. موضوع در سطح اتحاديه‌ی اروپا مطرح شده و قرار گذاشته‌اند که وضعيت امنيتی نيروگاه‌های اتمی اروپا را با توجه به آنچه در ژاپن می‌گذرد، بازبينی کنند. خبر سانحه‌ی فوکوشيما بحث هميشه جاری در آلمان درباره‌ی خطرهای فناوری اتمی را به فراز تازه‌ای کشانده است. در اين کشور قرار بود نيروگاه‌های اتمی برچيده شوند. دولت محافظه‌کار توانست به طور ميانگين دوازده سال بر مدتی که برای متوقف کردن کار هر نيروگاهی تعيين شده بود، بيفزايد و با اين کار وداع با اتم را در آلمان به تعويق اندازد. اپوزيسيون اينک نيروی تازه‌ای برای مقاومت يافته است. شهروندان دوباره حساس‌ شده‌اند. در روز ۱۲ مارس، يعنی در روزی که پياپی خبرهای نگران‌کننده‌ای از فوکوشيما می‌رسيد، ۶۰ هزار نفر از مخالفان نيروگاه‌های اتمی در آلمان دست به تظاهرات زدند. آنان زنجيره‌ی انسانی‌ای به طول ۴۵ کيلومتر تشکيل دادند. يک سر آن مقر حکومت ايالتی در اشتوتگارت بود، سر ديگر يک نيروگاه اتمی که تظاهرکنندگان خواهان تعطيل کردن آن هستند. رشد خطر متناسب با غلظت اختناق و استبداد در ايران حساسيتی به خبرهای ژاپن ديده نمی‌شود، نه در رسانه‌های حکومتی، نه در رسانه‌های منتقد.[۱] انگار که موضوع به ما مربوط نيست و در ايران از نظر خطرخيزی مراکز اتمی نگرانی‌ای وجود ندارد. همه‌ی عامل‌ها را که خنثا تصور کنيم و کنار بگذاريم، خطر زلزله را که نمی‌توانيم دست کم بگيريم.[۲] هيچ گوشه‌ی ايران از خطر زلزله در امان نيست و يک زلزله‌ی ۵ ريشتری هم می‌تواند مکانيسم امنيتی يک مرکز اتمی را مختل کند. تنها کافی است در نظر گيريم که مکانيسم‌های امنيتی به برق نياز دارند که در نيروگاه اتمی مولد برق هم بايد مستقل از نيروگاه تأمين شود. چنانکه در نمونه‌ی فوکوشيما ديده شد، ممکن است اين برق تأمين نشود؛ در اين صورت ديگر نمی‌توان قلب اتمی نيروگاه را خنک کرد. پوسته‌ی فلزی محافظ سوخت اتمی ذوب می‌شود، آنگاه مواد راديوآکتيو به بيرون راه پيدا کرده و محيط وسيعی را آلوده می‌کنند. با اين آلودگی کاری نمی‌توان کرد. هزاران سال مداومت نشان می‌دهد. در آلمان گفته‌اند که استانداردِ ايمنیِ نيروگاهِ فوکوشيما را تحليل می‌کنند، تمهيدات چيده شده را با آنچه رخ داده است می‌سنجند، حاصل بررسی را مبنا می‌گذارند و درمی‌نگرند که اکنون بايد چه استاندارد تازه‌ای برای تأمين امنيت نيروگاه‌های اتمی در نظر گيرند. آيا در ايران هم چنين کاری می‌کنند؟ آيا اين شعور و حس مسئوليت را دارند؟ آيا در هيئت حاکمه‌ای که رئيس‌جمهور دکتر-مهندس‌اش فکر می‌کند می‌توان با وسايل آشپزخانه انرژی اتمی توليد کرد، انفجار فوکوشيما باعث می‌شود در مغزی جرقه زده شود که بايد از تجربه‌ی ژاپن درس گرفت؟ در ايران با کدام تکنولوژی و با کدام توان مديريتی می‌توان مانع بروز خطر شد؟ آيا چرنوبيل، فوکوشيما، هشدارهای مخالفان نيروگاه‌های اتمی در دو کشور نمونه از نظر فناوری و مديريت، يعنی ژاپن و آلمان، نبايد ما را به فکر بيندازد؟ کشوری که از ساختن اتوموبيلی همخوان با کمينه‌ای از استانداردهای ايمنی ناتوان است و آشفتگی مديريتی‌اش مثا‌ل‌زدنی است، با چه تضمينی زير مهميز شعار "حق مسلم" به سمت تبديل به يک قدرت اتمی کشانده می‌شود؟ همرديف شدن با پاکستان اتمی، واجد افتخار نيست، اما خطرهای عظيمی در بر دارد. خطرها متناسب با شدت استبداد و اختناق رشد لگاريتمی می‌کنند. اگر در کشور آزادی برقرار بود و رسانه‌ها می‌توانستند در مورد سازوکار ايمنی مراکز اتمی گزارش بنويسند و بر روی کمبودها دست بگذارند، اگر اپوزيسيون بر سياست اتمی حکومت نظارت انتقادی می‌کرد، آنگاه خطرها برطرف نمی‌شدند، اما اين اطمينان برقرار می‌شد که در صورت بروز غفلت و ندانم‌کاری، ملت از تهديد جدی‌ای که وجود دارد، آگاه می‌شود. اما اکنون وضع از چه قرار است؟ به آخرين خبر توجه کنيد: ميله‌های سوخت را از درون رآکتور اتمی بوشهر خارج کرده‌اند، بدون هيچ توضيحی. خبر را از رسانه‌های خارجی شنيديم و چون موضوع ديگر انکارشدنی نبود، اطلاعات جزئی گنگی در اين باره به مردم دادند. مردم به طور کامل نامحرم تلقی می‌شوند. در بوشهر چه می‌گذرد، و نيز در قم و اراک و اصفهان و نطنز و جاهای ديگر؟ فقدان شفافيت يعنی سپردن سرنوشت کشور و منطقه به دست خطری کور با قدرتی هيولايی که از نسل‌های آينده هم قربانی خواهد گرفت. در آلمان مردم نگران‌اند، اما اين که باز می‌توانند آسوده بخسبند، نه به خاطر اطمينانشان به تکنولوژی بالايشان، بلکه به خاطر وجود رسانه‌های آزاد و نيروهای سياسی هوشيار و مسئول و منتقدی است که هر غفلتی را گوشزد می‌کنند و اگر خبر شوند که در جايی حساس سانحه‌ی کوچکی رخ داده است، از آن کارزار فراگير سياسی می‌سازند. فاجعه‌ی مضاعف در ايران، رسانه‌ها آزاد نيستند و هيچ امکانی برای نظارت بر تشکيلات و برنامه‌های اتمی رژيم توسط منتقدان وجود ندارد. اين به تنهايی خود يک فاجعه است. فاجعه‌ی ديگر آن است که نيروی اپوزيسيون از سياست اتمی رژيم غافل است و به خطر عظيمی که کشور و منطقه را تهديد می‌کند، بی‌توجه. در رسانه‌های منتقد حساسيتی نسبت به موضوع اتمی ديده نمی‌شود. نمونه‌ای از غفلت: در سندی که به تازگی به عنوان "ويراست دوم جنبش سبز" منتشر شده، هيچ اشاره‌ای به سياست اتمی رژيم نشده و هيچ خواستی در اين رابطه مطرح نگرديده است. در انتقادهايی هم که به اين سند شد، موضوعی که مطرح نبود، سياست اتمی بود. اين به چه معناست؟ آيا رژيم توانسته است که شعار عوامفريبانه‌ی "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست" را با تکرار مداوم در مغز اپوزيسيون هم فرو کند؟ آيا اپوزيسيون هم با عظمت‌طلبی اتمی رژيم موافقت دارد؟ آيا نيروهای منتقد به آن سطح از آگاهی نرسيده‌اند که خطر تکنولوژی اتمی را، دست کم تا حد تأکيد بر لزوم شفافيت بيشتر برای مراقبت بيشتر، جدی بگيرند؟ ولايت فقيه و اورانيوم حکومت اسلامی در دور اول حيات خود سرنوشت خود را به جنگ گره زد. جام زهر صلح را که نوشيد، جانشينی برای تداوم سياست "جنگ جنگ تا پيروزی" پيدا کرد: حق مسلم هسته‌ای. اين سياست، کشور را منزوی کرده، باعث خسارت‌های اقتصادی و سياسی فراوانی شده، جو منطقه را مسموم کرده و در آن به مسابقه‌ی تسليحاتی و گرايش به اتمی شدن دامن زده و محملی شده است تا رژيم بر طول و عرض دستگاه امنيتی خود بيفزايد و امکان تازه‌ای برای تحميق توده‌ها و استفاده از احساسات ناسيوناليستی برای پيشبرد برنامه‌های خود بيابد. اورانيوم اکنون جايگاهی قدسی يافته است. ولايت فقيه در انديشه‌ی اتمی شدن است با اين اميد که ولايت فقيه هسته‌ای بقای تضمين‌شده‌ای يابد. انتقاد از ولايت فقيه بدون انتقاد از وجه اتمی آن، انتقادی ناقص است. ولايت فقيه از ابتدا بر تکنيک استوار بود، نخست تکنولوژی سرکوب را سازمان داد، در جريان جنگ لشکر خود را ساخت و تقويت کرد، آن را ستون اقتصاد قرار داد و در ادامه بر آن شد آن را اتمی کند. اتم هم کارکردی سرکوبگرانه دارد، چون تقويت کننده دستگاه سرکوب و نظامی‌گری است، هم کارکردی اقتصادی، چون بودجه‌ی کلانی را وارد صندوق دستگاه سرکوب می‌کند و بوروکراسی عظيمی را تغذيه می‌کند، و همچنين دارای کارکرد ايدئولوژيک است: رکنی اساسی از تبليغات حکومتی است، تبليغاتی که چنان ماهرانه پيش برده شده‌ که مرز پوزيسيون و اپوزيسيون را درنورديده است. حق مسلم ما آزادی است، نه اتم. آزادی اگر باشد، حتّا در صورت تصميم نابخردانه‌ی اکثريت به استفاده از انرژی اتمی، اين امکان وجود دارد که بر ايمنی آن نظارت انتقادی شود. تجربه‌ی جهانی ثابت می‌کند که بدون شفافيت سياسی، هيچ شانسی برای شفاف کردن پروژه‌‌ای همچون پروژه‌‌ی اتمی وجود ندارد و اين پروژه تا زمانی که شفاف نباشد، به صورتی مضاعف خطرناک است: بمبی است که بالقوه خطر انفجار دارد، اما اينک بازيچه‌ی دست موجودی نادان هم شده است، موجودی نه فقط نادان، بلکه ديوانه. ديوانگی از درون و بيرون امنيت کشور و منطقه را در خطر انداخته است. کرم اينترنتی استاکس‌نت ممکن است باعث شود که يک دستگاه اتمی درست کار نکند، منفجر شود و محيط را برای هميشه آلوده کند. کسانی که اين بدافزار را ساخته‌اند ديوانگانی بوده‌اند که به هر چيزی فکر کرده‌اند جز امنيت و محيط زيست شهروندان ايران و منطقه. در اين باره نيز اپوزيسيون ايرانی حساسيتی نشان نداد. اين بی‌توجهی‌ها نشان می‌دهد که در مورد خطر اتمی، ناآگاهی ژرفی در جامعه وجود دارد. ناآگاهی‌ای در حد بيسوادی، مصلحت‌گرايی‌ای که توجيه آن اين است که حمله به سياست اتمی رژيم گشودن جبهه‌ی تازه‌ای است که به نفع مخالفان نيست، و همچنين آلوده بودن به سموم ايدئولوژی عظمت‌طلب سه عامل اصلی اين فقدان حساسيت هستند. مبارزه برای دموکراسی اگر بر اين ضعف غلبه نکند، از انجام يک مسئوليت مهم و محتملا سرنوشت‌ساز سر باز زده است. اگر فاجعه‌ای رخ دهد، می‌توان گفت ما گفتيم، و اگر نگفته باشيم، بايد بگوييم ما هم در قبال رخ دادن آن مسئوليت داريم. اما آيا به اين حد از مسئوليت‌پذيری مدنی رسيده‌ايم؟
با ۵۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
 

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ