کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

[farsibooks] Wednesday 23 March 2011 Farvardin 3rd 1390, Fwd: Best of Balatarin for 03/24/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=82ea63a0fb&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/3/24
Subject: Best of Balatarin for 03/24/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




تظاهرات در سوریه بر ضدّ دخالتهای رژیم ایران "نه به حزب‌الله، نه به رژیم ایران"
با ۲۰۷ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


می‌گوید : آقامون هنوز اجازه ندادند خودمون فکر کنیم.
با ۱۶۹ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


احزاب سیاسی مخالف در سوریه اعلام کردند که صدها تن از واحدهای سپاه پاسداران ایران برای سرکوب مخالفان بشار اسد وارد سوریه شده اند. همین منابع افزده اند که رژیم بشار اسد از شبه نظامیان حزب الله لبنان نیزبرای سرکوب تظاهرات مخالفان به ویژه در شهر "درعا" استفاده کرده است.احزاب مخالف سوریه، به ویژه حزب اصلاح طلب سوریه تصریح می کند که واحدهای سرکوب سپاه پاسداران ایران پیش از سرکوب تظاهرات "درعا" به سوریه منتقل شدند و همین نشان می دهد که ارادۀ سرکوب مخالفان توسط نیروهای خارجی درنزد رهبران دمشق وجود داشته است. در ناآرامی های چهار روز اخیر در "درعا"پنج تظاهرکننده از جمله یک کودک یازده ساله کشته شدند.
با ۱۶۸ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سحام نيوز: شب گذشته سيد ياسر خميني نوه امام خميني(ره)در ديدار با علي كروبي، بازداشت آقايان كروبي و موسوي به همراه همسرانشان را به شدت محكوم نمود. به گزارش سحام نيوز، محمد تقي كروبي در سايت شخصي خود خبر از ديدار شب گذشته ياسر خميني با علي كروبي كه به تازگي از زندان آزاد شده است را نقل كرده و آورده است: دیشب برای دیدن برادرم علی به منزل وی رفته بودم. تعدادی از دوستان نیز برای دیدن وی آمده بودند. هنگامیکه قصد رفتن داشتم حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به اتفاق همسر محترم شان برای دیدن و دلجویی از علی که در آستانه نوروز از زندان آزاد شده بود، تشریف آوردند. این روزها هر جا که می رویم سخن از حصر و یا بازداشت والدین، مهندس موسوی و همسر محترم شان مطرح می گردد.
با ۱۶۸ امتیاز و ۳۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آفتاب: فروش معمولی و دور از انتظار فیلم اخراجی‌ها ۳، باعث ایجاد نارضایتی شدیدی دربین سینماداران شده است. به گزارش پارس توریسم، سینم داران با توجه به اکران بسیار موفق و فروش نجومی فیلم اخراجی‌ها ۲ در دو سال پیش، انتظار فروشی بسیار از قسمت سوم این سریال داشتند که این انتظار آنها برآورده نشده است. از نظر تعدادی از آنها، فروش این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های نوروزی تفاوت چندانی ندارد و فروشی معمولی است. این در حالی است که فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی فعلا پرفروشترین فیلم اکران نوروزی است و فیلم" یکی از ما دونفر" ساخته تهمینه میلانی علی‌رغم اینکه به اندازه یک چهارم سینماهای اخراجی‌ها، سینما دارد ولی نسبت به سینماهایی که دارد، فروش بهتری نسبت به اخراجی‌ها دارد. با فروش معمولی اخراجی‌ها ۳ باید عنوان کرد که فروش فیلم‌ها در سینمای ایران غیرمنتظره است. نه کسی انتظار فروش بالا و ۸میلیاردی اخراجی‌ها ۲ را داشت و نه کسی انتظار فروش پایین و معمولی اخراجی‌ها ۲. در سینمای دنیا نیز بسیاری از فیلم‌هایی که کمتر کسی انتظار پرفروش شدن آن را نداشت ناگهان به شکل غیرمنتظره‌ای پر فروش شدند و فیلم‌هایی که بسیاری به رکوردشکنی امیدوار بودند به فروش معمولی دست یافتند و حتی شکست خوردند.
با ۱۵۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


مردم سوریه در تظاهرات خود شعار علیه حزب الله و ایران میدهند. این شعار در راستای حمایتهای حکومت ایران و همچنین حزب الله لبنان از حکومت سرکوبگر سوریه در کشتار مردم این کشور میباشد.
با ۱۴۷ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در حالی که خبرها از سوریه از کشته شدن دست‌کم شش نفر در یک مسجد به دست نیروهای بشار اسد حکایت دارد، معترضان در این کشور در جريان تظاهرات خود شعار «لا حزب‌الله، لا ايران»، «نه حزب‌الله، نه ايران» سر دادند. گزارش‌ها از سوریه حاکی از آن است که در حمله نيروهای نظامی سوريه به معترضانی که به يک مسجد پناه برده بودند، دست‌کم شش تن کشته شده‌اند. يکی از این کشته‌شدگان امدادگری بوده که برای کمک به زخمی‌ها در مسجد بوده است. شعار مخالفان حکومت بشار اسد، متحد عرب جمهوری اسلامی، مبنی بر «نه حزب‌الله، نه ایران» که در مخالفت با سياست‌های جمهوری اسلامی ايران و حزب‌الله لبنان سر داده شده است يادآور شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ايران» است که در جريان تظاهرات روز قدس ایران در سال ۱۳۸۸ از سوی معترضان در ايران سر داده شد. به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، يک شاهد عينی گفته است: «ماموران امنيتی و نظامی در حالی به جمعيت شليک کردند که همه در مسجد پناه گرفته بودند.» این در حالی است که تلويزيون دولتی سوريه در گزارشی اعلام کرد که «چهار تن در پی حمله اوباش به يک آمبولانس» در درعا کشته شده‌اند. گزارش تلويزيون دولتی سوريه همچنین تصاويری را نمایش داده است از اسلحه‌ها و نارنجک‌ها و دسته‌های پول که «از مسجد کشف شده» است. خبرگزاری رويترز هم همين آمار از کشته‌ها در سوریه را منتشر کرده، ولی افزوده است که امکان تاييد قطعی این آمار وجود ندارد. در حالی که شهر درعا شاهد سومين روز از اعتراض‌های مردمی بوده، گزارش شده است که حضور نيروهای امنيتی در اين شهر سنگين‌تر شده است. شهر درعا در جنوب سوريه در چند روز اخیر شاهد جدی‌ترين تظاهرات مردمی علیه حکومت آقای اسد در چند سال اخیر بوده است. خبرگزاری رويترز می‌گويد روزهای شنبه و يک‌شنبه اين هفته و در جريان اعتراضات مردمی هفت تن از معترضان در اين شهر کشته شده‌اند. با اين حال اعتراض‌ها متوقف نشده و دامنه آن به «نوا» هم رسيده که روز سه‌شنبه شاهد حضور صدها تن از معترضان در خيابان‌ها بود. يک ويدئو که توسط يکی از معترضان در سوریه گرفته و در فيس‌بوک منتشر شده نشان می‌دهد که خيابان‌های نزديک به «مسجد العمری» که محل پناه گرفتن معترضان بوده، خالی است و صدای تيراندازی از دور به گوش می‌رسد. در ويدئويی ديگر، معترضان خطاب به نيروهای نظامی می‌گويند: «مگر کسی برادر خودش را می‌کشد؟» آسوشيتدپرس می‌گويد صحت ويدئوهای دريافتی را نمی‌تواند تاييد کند. در همین حال گزارش تلويزيون دولتی سوريه هرگونه حمله به مسجد را تکذيب کرده و می‌گويد هيچ گونه حمله‌ای صورت نگرفته است.
با ۱۳۴ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فقط اگه بدونید این خارجیها چه جوری اینارو نیگا میکردن ! نمیدونم بخندم یا گریه کنم ؟! اگر ممکنه کپی نشه که یکی ۲ تا عکس دیگه هم دارم بعدا میذارم . مر۳۰
با ۱۳۳ امتیاز و ۵۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


بدون شرح
با ۱۲۴ امتیاز و ۳۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: نوه آیت الله خمینی در دیدار ازعلی کروبی ضمن محکوم کردن حصر و حبس رهبران جنبش سبز، آن را امری غیرقابل قبول دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید شاهد حاکمیت قانون و بهره گیری از تعقل و تفکر در برخورد با مردم و فعالان سیاسی باشیم. وی که برای دلجویی از فرزند سوم مهدی کروبی به دیدار وی رفته بود، از وضعیت بوجود آمده برای فرزندان موسوی و کروبی کاملا گلایه مند بود. یاسر خمینی تاکید که موسوی و کروبی دویار صدیق آیت الله خمینی بوده اند. محمد تقی کروبی در وبسایت شخصی خود نوشته است: دیشب برای دیدن برادرم علی به منزل وی رفته بودم. تعدادی از دوستان نیز برای دیدن وی آمده بودند. هنگامیکه قصد رفتن داشتم حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به اتفاق همسر محترم شان برای دیدن و دلجویی از علی که در آستانه نوروز از زندان آزاد شده بود، تشریف آوردند. این روزها هر جا که می رویم سخن از حصر و یا بازداشت والدین، مهندس موسوی و همسر محترم شان مطرح می گردد. بعد از کمی صحبت و دلجویی از علی، طبق روال این روزها سخن از وضعیت والدین مطرح گشت. حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به شدت از وضعیت بوجود آمده برای دو خانواده کروبی و موسوی ناراحت بودند و از اینکه در نوروز امسال نمی توانند به دیدار پدر بروند، گله مند بودند. فرزند امام در سخنانی از جایگاه پدر در نزد امام، خدمات وی به کشور و انقلاب و نیز تلاش های ارزشمند ایشان در جهت حفظ آرمان های شهدا و اصول انقلاب سخن گفتند و به زیبائی از وی تجلیل کردند. فرزند دوم یادگار امام در ادامه سخنان خود حصر و یا بازداشت ابداعی دو یار صدیق امام به اتفاق همسرانشان که تا پایان عمر همواره مورد توجه بنیانگذار نظام بودند را بشدت محکوم کردند و آن را امری غیر قابل قبول دانستند. ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند که در سال ۱۳۹۰ شاهد روند حاکمیت قانون و بهره گیری از تعقل و تفکر در برخورد با مردم، فعالان سیاسی و نیز قدمای انقلاب باشیم.
با ۱۱۸ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دانشجونیوز: در پی اعلام خبرگزاری های سوری مبنی بر شرکت داشتن نیروهای سپاه پاسداران ایران و حزب الله در سرکوب خونین معترضان سوری و همچنین کشته شدن بیش از دهها تن از این معترضان، هزاران نفر از مردم سوریه با شعار "لا حزب الله لا ایران" در مراسم تشییع کشته شدگان تظاهرات اخیر در شهر درعا سوریه شرکت کردند و از اقدامات نیروهای حزب الله لبنان و عناصر سپاه پاسداران ابراز انزجار کردند. بر اساس تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه ها، معترضان در خیابان های سوریه، با سر دادن شعار«لا حزب الله لا ایران» از حرکت مداخله جویانه جمهوری اسلامی و عناصر وابسته به آن(سپاه پاسداران و حزب الله) ابراز انزجار کرده اند. گفتنی است که رهبران جمهوری اسلامی ایران و رسانه های رسمی این کشور کوچکترین اشاره ای حتا به تظاهرات مخالفان در سوریه نمی کنند، در حالی که مدعی پشتیبانی از قیامهای دیگر ملت های خاورمیانه هستند. احزاب سیاسی مخالف در سوریه اعلام کردند که صدها تن از واحدهای سپاه پاسداران ایران برای سرکوب مخالفان بشار اسد وارد سوریه شده اند. همین منابع افزده اند که رژیم بشار اسد از شبه نظامیان حزب الله لبنان نیزبرای سرکوب تظاهرات مخالفان به ویژه در شهر "درعا" استفاده کرده است.احزاب مخالف سوریه، به ویژه حزب اصلاح طلب سوریه تصریح می کند که واحدهای سرکوب سپاه پاسداران ایران پیش از سرکوب تظاهرات "درعا" به سوریه منتقل شدند و همین نشان می دهد که ارادۀ سرکوب مخالفان توسط نیروهای خارجی درنزد رهبران دمشق وجود داشته است. در ناآرامی های چهار روز اخیر در "درعا"پنج تظاهرکننده از جمله یک کودک یازده ساله کشته شدند. گزارش ها حاکی ازحضور وسیع زره پوش ها و تانک ها و گشت های امنیتی در سرتاسر شهر است.رهبران قبایل درعا تهدید کرده اند که در صورت عدم خروج نیروهای سرکوب ازاین شهر به مراکز امنیتی و پلیس حمله خواهند کرد.. اکنون دامنۀ ناآرامی های سوریه به مناطق کردنشین و هم مرز با اسرائیل نیز کشیده شده است. فعالان حقوق بشردر سوریه می گویند که حکومت دمشق هزاران نفر از اعضای حزب الله لبنان راکه از سوی حکومت تهران پشتیبانی می شود برای سرکوب تظاهرات مردم معترض به کار گرفته است. به گزارش تلویزیون قطری "الجزیره" رییس جمهوری سوریه مقررات منع عبور و مرور در شهر "درعا" در جنوب این کشور اعلام کرده است.سازمان دیده بان حقوق بشر از کاربرد خشونت عریان و تیراندازی نیروهای پلیس و امنیتی دولت دمشق علیه تظاهرکنندگان انتقاد کرده و خواستار توقف سرکوب مردم ناراضی شده است. بر اساس اعلام خبرگزاری های داخلی سوریه، در چند روز گذشته نیروهای پلیس و امنیتی سوریه با حمله به مسجدی در شهر "درعا" که صحنۀناآرامی ها و تظاهرات بی سابقۀ مخالفان در روزهای اخیر بوده دست کم شش تن از حاضران در مسجد را کشتند. از جمله کشته شدگان علی القصاب پزشک و یکیاز اعضای خانواده های معروف درعا بوده که برای یاری رساندن به زخمی شدگان به محل حادثه رفته بود. پیش از حمله به مسجد جریان برق در شهر و همچنین خطوط تلفن قطع شده بود. به این ترتیب، از آغاز تظاهرات مخالفان علیه استبداد و فساد دستگاه حکومتی بشار اسد تاکنون یازده نفر از معترضان کشته شده اند. حزب بعث سوریه از سال ١٩٦٣ در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و به این ترتیب از برگزاری تظاهرات و تشکیل احزاب و انجمن های آزادجلوگیری می کند.
با ۱۱۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرنگاران از سوریه خبرمیدهند که نیروهای امنیتی در یورش به یک مسجد در شهر جنوبی درعا شش تن را به ضرب گلوله کشتند. منابع محلی از تیراندازی سنگین و استفاده از گاز اشک آور اندکی بعد از نیمه شب می گویند ولی منابع دولتی می گویند نیروهای امنیتی فقط برای جلوگیری از حمله ی گروهای مسلح وارد شدند. این شدیدترین خشونت از سوی نیروهای امنیتی در هفته ی اخیر بعد از آغاز تظاهرات ضد دولتی ست و این بیانگر چالشی عظیم برای بشاراسد می باشد.
با ۱۱۲ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دیشب برای دیدن برادرم علی به منزل وی رفته بودم. تعدادی از دوستان نیز برای دیدن وی آمده بودند. هنگامیکه قصد رفتن داشتم حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به اتفاق همسر محترم شان برای دیدن و دلجویی از علی که در آستانه نوروز از زندان آزاد شده بود، تشریف آوردند. این روزها هر جا که می رویم سخن از حصر و یا بازداشت والدین، مهندس موسوی و همسر محترم شان مطرح می گردد. بعد از کمی صحبت و دلجویی از علی، طبق روال این روزها سخن از وضعیت والدین مطرح گشت. حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به شدت از وضعیت بوجود آمده برای دو خانواده کروبی و موسوی ناراحت بودند و از اینکه در نوروز امسال نمی توانند به دیدار پدر بروند، گله مند بودند. فرزند امام در سخنانی از جایگاه پدر در نزد امام، خدمات وی به کشور و انقلاب و نیز تلاش های ارزشمند ایشان در جهت حفظ آرمان های شهدا و اصول انقلاب سخن گفتند و به زیبائی از وی تجلیل کردند. فرزند دوم یادگار امام در ادامه سخنان خود حصر و یا بازداشت ابداعی دو یار صدیق امام به اتفاق همسرانشان که تا پایان عمر همواره مورد توجه بنیانگذار نظام بودند را بشدت محکوم کردند و آن را امری غیر قابل قبول دانستند. ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند که در سال ۱۳۹۰ شاهد روند حاکمیت قانون و بهره گیری از تعقل و تفکر در برخورد با مردم، فعالان سیاسی و نیز قدمای انقلاب باشیم.
با ۱۱۰ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شب گذشته سيد ياسر خميني نوه آیت اله خميني در ديدار با علي كروبي، بازداشت آقايان كروبي و موسوي به همراه همسرانشان را به شدت محكوم نمود.به گزارش سحام نيوز، نزدیک به مهدی کروبی، محمد تقي كروبي در سايت شخصي خود خبر از ديدار شب گذشته ياسر خميني با علي كروبي كه به تازگي از زندان آزاد شده است را نقل كرده و آورده است:« دیشب برای دیدن برادرم علی به منزل وی رفته بودم. تعدادی از دوستان نیز برای دیدن وی آمده بودند. هنگامیکه قصد رفتن داشتم حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به اتفاق همسر محترم شان برای دیدن و دلجویی از علی که در آستانه نوروز از زندان آزاد شده بود، تشریف آوردند. این روزها هر جا که می رویم سخن از حصر و یا بازداشت والدین، مهندس موسوی و همسر محترم شان مطرح می گردد.» فرزند دوم مهدي كروبي در ادامه شرح اين ديدار نوشت: «بعد از کمی صحبت و دلجویی از علی، طبق روال این روزها سخن از وضعیت والدین مطرح گشت. حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی به شدت از وضعیت بوجود آمده برای دو خانواده کروبی و موسوی ناراحت بودند و از اینکه در نوروز امسال نمی توانند به دیدار پدر بروند، گله مند بودند. فرزند امام در سخنانی از جایگاه پدر در نزد امام، خدمات وی به کشور و انقلاب و نیز تلاش های ارزشمند ایشان در جهت حفظ آرمان های شهدا و اصول انقلاب سخن گفتند و به زیبائی از وی تجلیل کردند. فرزند دوم یادگار امام در ادامه سخنان خود حصر و یا بازداشت ابداعی دو یار صدیق امام به اتفاق همسرانشان که تا پایان عمر همواره مورد توجه بنیانگذار نظام بودند را بشدت محکوم کردند و آن را امری غیر قابل قبول دانستند. ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند که در سال 1390 شاهد روند حاکمیت قانون و بهره گیری از تعقل و تفکر در برخورد با مردم، فعالان سیاسی و نیز قدمای انقلاب باشیم» لازم به ذكر است علي كروبي سه روز پيش توانسته بود با حضور نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي با والدين خود ديدار داشته باشد. اين دومين ديدار فرزندان كروبي با والدينشان از آغاز بازداشت آنان مي باشد.
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اگر خاندان پهلوی افرادی بودند که از نظر مالی فساد نمی داشتند، زمانی که رژیم این همه اتهام وارد می کرد، آنها می گفتند یک گروه حقیقت یاب بین المللی تشکیل شود درباره ثروت آنها ، تحقیق کند.
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


واقعا آدم حیرت می کنه
با ۱۰۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


امروز الیزابت تیلور برنده 2 اسکار و نامزد 3 اسکار دیگر در سن 79 سالگی از نارسایی قلبی در گذشت. او یکی از آخرین بازمانده های نسل ستاره های بزرگ هالیوود بود.
با ۱۰۶ امتیاز و ۲۴ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


العربیه: شاهدان عینی در شهر درعا در جنوب سوریه بامداد روز چهارشنبه 23-3-2011 اعلام کردند نیروهای امنیتی سوریه 6 نفر از تجمع کنندگان در مقابل مسجد العمری در این شهر را به قتل رساندند. بر اساس این گزارش یک پزشک معروف در این شهر به نام علی المحامید که برای مداوای زخمی شدگان در مقابل مسجد حضور داشت نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سوریه کشته شد. منابع رسمی امنیتی سوریه اما خبر حادثه را به شکل متفاوتی نقل کرده اند. آنها اعلام کردند یک گروه مسلح به تیم پزشکی در نزدیکی مسجد العمری حمله کرد و دکترعلی المحامید ، یک راننده آمبولانس ، یک مامور امنیتی و تعدادی از مهاجمان در این حادثه کشته شدند. شاهدان عینی می گویند قبل از هجوم افراد مسلح برق منطقه وارتباط تلفنی قطع شده وسپس ماموران به سمت مترضان شلیک کردند. یک فعال حقوقی در سوریه گفت نیروهای امنیتی سوریه ساعت یک بامداد روز چهارشنبه به معترضین حمله کردند. وی تاکید کرد تعداد معترضان بیش از هزار نفر بود. مقامات امنیتی سوریه به معترضین هشدار داده بودند که تا ساعت 3 بامداد مهلت دارند که منطقه را ترک کنند ولی معترضین به هشدار نیروهای امنیتی اهمیت ندادند. دیدبان حقوق بشرسوریه اعلام کرد نیروهای امنیتی سوریه روز سه شنبه لؤی حسین فعال حقوق بشر را بازداشت کردند. لؤی حسین از سال 1984تا سال1991 در سوریه زندان بود .دیدبان حقوق بشر افزود از هنگام آغاز اعتراض های مردم سوریه تاکنون تعداد کشته شدگان به 10 نفر رسید. کشور سوریه از سال 1963 یعنی از زمان به قدرت رسیدن حزب بعث تاکنون بوسیله قانون" شرایط فوق العاده " اداره می شود. مردم این کشور بارها در تظاهرات مختلف خواستار لغو این قانون شدند اما دولت این خواسته ها را برآورده نساخته است. مخالفان اعلام کرده اند تا زمانی که خواسته های آنها بر آورده نشود همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهند. تظاهرات مردم درعا علیه نظام سوریه یکی از بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیزسیاسی طی سالهای گذشته است.
با ۹۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


الان خود محمد تو این قبر خوابیده است.، نوشته ای از مجید مختاری برادر محمد؛ یادت می آید, برادر جان؟ وقتی روزبه, دوست تنهایی ات رفت چه قدر گریه کردی چه قدر از سکوت, سرما و سیاهی گله کردی یادت می آید, برادر جان ؟ وقتی درون قبر خوابیدی کنارش انگار که نمی ترسیدی,از مرگ و صدای ترسناکش یادت می آید, برادر جان ؟ همان جا من هم برایت, زانوی غم بغل کردم کنارت از سحر گفتم و از قله ها ی آرزو از با تو بودن, پرواز کردن تا نهایت یادت می آید, برادر جان ؟ چه قدر زود من بال ها را بستم از بلند ترین ابرهای سیاهی بی تحمل, بی خبر از هجوم کرکس ها بر جزیره ی آزادی نشستم اما تو, ای برادر جان تو خود یک پرنده ی آزاد بودی آزادی را برای خود نمی خواستی چون که با خون سبز خود, نوشتی این را بر پیشانی خود خدایا, من از نشسته زیستن در ذلت بیزارم به بهای آزادی برای مردم ایران ایستاده مردن را دوست دارم
با ۹۸ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


شاهدان عینی در شهر درعا در جنوب سوریه بامداد روز چهارشنبه 23-3-2011 اعلام کردند نیروهای امنیتی سوریه 6 نفر از تجمع کنندگان در مقابل مسجد العمری در این شهر را به قتل رساندند . دستگاه امنیتی سوریه می گوید یک باند مسلح علیه مردم حمله کرد!!!
با ۹۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


معترضان در این کشور در جريان تظاهرات خود شعار «لا حزب‌الله، لا ايران»، «نه حزب‌الله، نه ايران» سر دادند.
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در پی اعلام خبرگزاری های سوری مبنی بر شرکت داشتن نیروهای سپاه پاسداران ایران و حزب الله در سرکوب خونین معترضان سوری و همچنین کشته شدن بیش از دهها تن از این معترضان، هزاران نفر از مردم سوریه با شعار "لا حزب الله لا ایران" در مراسم تشییع کشته شدگان تظاهرات اخیر در شهر درعا سوریه شرکت کردند و از اقدامات نیروهای حزب الله لبنان و عناصر سپاه پاسداران ابراز انزجار کردند. بر اساس تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه ها، معترضان در خیابان های سوریه، با سر دادن شعار«لا حزب الله لا ایران» از حرکت مداخله جویانه جمهوری اسلامی و عناصر وابسته به آن(سپاه پاسداران و حزب الله) ابراز انزجار کرده اند. گفتنی است که رهبران جمهوری اسلامی ایران و رسانه های رسمی این کشور کوچکترین اشاره ای حتا به تظاهرات مخالفان در سوریه نمی کنند، در حالی که مدعی پشتیبانی از قیامهای دیگر ملت های خاورمیانه هستند. احزاب سیاسی مخالف در سوریه اعلام کردند که صدها تن از واحدهای سپاه پاسداران ایران برای سرکوب مخالفان بشار اسد وارد سوریه شده اند. همین منابع افزده اند که رژیم بشار اسد از شبه نظامیان حزب الله لبنان نیزبرای سرکوب تظاهرات مخالفان به ویژه در شهر "درعا" استفاده کرده است.احزاب مخالف سوریه، به ویژه حزب اصلاح طلب سوریه تصریح می کند که واحدهای سرکوب سپاه پاسداران ایران پیش از سرکوب تظاهرات "درعا" به سوریه منتقل شدند و همین نشان می دهد که ارادۀ سرکوب مخالفان توسط نیروهای خارجی درنزد رهبران دمشق وجود داشته است. در ناآرامی های چهار روز اخیر در "درعا"پنج تظاهرکننده از جمله یک کودک یازده ساله کشته شدند. گزارش ها حاکی ازحضور وسیع زره پوش ها و تانک ها و گشت های امنیتی در سرتاسر شهر است.رهبران قبایل درعا تهدید کرده اند که در صورت عدم خروج نیروهای سرکوب ازاین شهر به مراکز امنیتی و پلیس حمله خواهند کرد.. اکنون دامنۀ ناآرامی های سوریه به مناطق کردنشین و هم مرز با اسرائیل نیز کشیده شده است. فعالان حقوق بشردر سوریه می گویند که حکومت دمشق هزاران نفر از اعضای حزب الله لبنان راکه از سوی حکومت تهران پشتیبانی می شود برای سرکوب تظاهرات مردم معترض به کار گرفته است. به گزارش تلویزیون قطری "الجزیره" رییس جمهوری سوریه مقررات منع عبور و مرور در شهر "درعا" در جنوب این کشور اعلام کرده است.سازمان دیده بان حقوق بشر از کاربرد خشونت عریان و تیراندازی نیروهای پلیس و امنیتی دولت دمشق علیه تظاهرکنندگان انتقاد کرده و خواستار توقف سرکوب مردم ناراضی شده است.
با ۹۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ديروز با دوستي رفته بودم سينما براي ديدن فيلم جدايي نادر از سيمين. در سينما 2 صف جدا گانه خريد بليط براي فيلم اخراجي ها و جدايي نادر از سيمين بود. نكته اي كه برام قابل توجه اومد افرادي بود كه براي تماشاي اخراجيها به همراه دوس دخترشون به سينما اومده بودن… برام جالب بود بفهمم اين افراد چرا براي ديدن فيلمي پول ميدهند كه اصلا در واقع براي تمسخر همين عقايد اينها ساخته شده. و آيا واقعا ميدانند با اينكارشان غير مستقيم دارند به حكومت در زمينه سركوب مخالفان ، نبود آزادي بيان ، كشتار مردم و … كمك ميكنند؟ آيا ميدانند با ديدن فيلم آقاي دهنمكي كه زماني چماق داري بيش نبود و خيلي از خانواده ها ايشون رو مقصر ميدونن در مرگ فرزندانشون درواقع مهرتاييد ميزنند بر گذشته اين فرد؟ آيا ميدانند اين كار بي حرمتي به خون ندا، سهراب، محمد و … است و باز مبادرت به اينكار مي ورزند؟ جوابي كه در نهايت به آن دست يافتم اين بود: اينها اصلا به اين مسائل فكر نميكنند لحظه اي شادي و لودگي را به هرقيمتي ميپسندند ويا اينكه به ديدن فيلمي بروند كه خنده دار باشد و توجه حاضرين را جلب كند تا ته سالن ايشان با خيال راحت بتوانند به مالش همديگه و معاشقه بپردازند… واقعا چه آورده اند بر سر اين ملت تاسف بر انگيز است
با ۸۹ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


مردم سوریه در یک اقدام کاملا درست و تحسین برانگیز،مخالفت خود را با عامل ناثباتی خاورمیانه اعلام کرد وآیت الله خامنه ای را کاملا نفی کرد.مردم سوریه در شعار خود تاکید کردند که سلطه اختاپوس وار خامنه ای و یاران هاشمی تبارش بر منطقه به سر آمده است.آیت الله خامنه ای بلاشک؛در آینده ای نه چندان دور آنها را عامل سفارت آمریکا و نفوذی های اسرائیل خواهد خواند و حاج حیدر مصلحی؛جیمز باند ولایت فقیه،از نفوذ خود در استخبارات سوریه ودستگیری سرسپردگان امریکایی خبر خواهد داد.بی شک آیت الله خامنه ای پیامی صریح تر از ملت عرب نشنیده است.اما با وقاحتی که از وی سراغ داریم خود را به کوچه علی چپ می زند وان را انکار می کند.سال 1390 سال سقوط آیت الله خامنه ای خواهد بود؛و وی در سال1391 در دیوان رسیدگی به جنایت علیه بشریت با سری بدون عمامه و کچل محاکمه خواهد شد.
با ۸۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جــرس: در حالیکه گزارش های موثق از سوریه حاکی از آن بود که نیروهای امنیتی در شهر درعا به سوی مردم معترض تیراندازی کرده و تعدادی از معترضین را کشته اند، دولت سوریه همانند دولت ایران، مسئولیت قتل مخالفان و تظاهرکنندگان را متوجه گروههای غیر از حاکمیت کرد و "باندهای تبهکار" را مسئول به قتل رساندن تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت معرفی کرد. طی روزهای اخیر- بویژه جمعه گذشته و شامگاه دیروز سه شنبه- در جريان سرکوب تظاهرات ضد دولتی، نيروهای امنيتی گروهی از معترضان را کشتند و از جمله يک نوجوان يازده ساله نيز به دليل استنشاق گاز اشک‌آور پرتاب شده از سوی ماموران حکومتی، جان خود را از دست داد. به گزارش آفتاب، در حلیکه نیروهای امنیتی سوریه سه‌شنبه شب در شهر درعا به سوی معترضانی که در اطراف مسجدی تجمع کرده بودند، شلیک کردند که در پی آن دست‌کم شش نفر کشته شدند، دولت سوریه باندهای تبهکار را مسئول به قتل رساندن شش نفر از تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت معرفی کرده است. گفتنی است یکی از کشته‌شدگان پزشکی بوده که برای رسیدگی به وضع مجروحان عازم این مسجد شده بود. به گزارش بی بی سی، این واقعه حوالی مسجد عمری در شهر درعا، واقع در جنوب سوریه، رخ داده است. با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی، صدها نفر سه شنبه در این شهر دست به تظاهرات زدند و در داخل و محوطه بیرونی مسجد عمری تجمع کردند. خبرگزاری ها گزارش می دهند که معترضان در سحرگاه روز چهارشنبه به وقت محلی هدف گلوله های جنگی و گاز اشک آور نیروهای دولتی قرار گرفتند. خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که فریاد "الله اکبر" در محل شنیده می شود. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد می نویسد: "آنها برق را قطع کردند و بعد تیراندازی شروع شد." بر اساس گزارش ها، شماری نیز زخمی شده اند، اما تعداد آنها هنوز اعلام نشده است. دولت سوریه فیصل کلثوم، فرماندار این منطقه را برکنار کرده است. این یکی از خواسته های اصلی معترضان بود. معترضان به ویژه خواهان آزادی های بیشتر و پایان دادن به فساد هستند. دولت جمهوری اسلامی نیز، بعد از کشته و زخمی شدن معترضین در جریان حوادث بعد از انتخابات و تظاهرات ضد دولتی، مسئولیت شلیک و کشتار مردم را متوجه "گروههای مخالف نظام و افراد ناشناس" کرده و خودروهای انتظامی عبور کننده از روی مردم را، "ناشناس و مشکوک" اعلام کرده بود. لازم به ذکر است معترضان سوریه ای، در ششمین روز پياپی از آغاز خیزش ضد دولتی، هم اکنون در شهر درعا، عليه حکومت بشار اسد تظاهرات خود را ادامه داده و همچنان بر مطالبات خود پافشاری می کنند. در سوریه همچنان فعالیت احزاب مهم و عمده مخالف ممنوع است و دولت دسترسی به سایتهای اینترنتی مخالف را مسدود کرده و رسانه ها را به شدت کنترل می کند. تعداد زیادی از مخالفین سیاسی و منتقدین نیز، سالهاست در زندانهای سوریه به سر می برند. ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت سوریه خواسته است تا تحقیقات شفاف و مستقلی در باره خشونت های اخیر در این کشور انجام دهد
با ۸۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


گزارش ها از سوریه حاکیست که نیروهای امنیتی در شهر درعا به سوی مردم معترض تیراندازی کرده و دست کم چهار نفر را کشته اند. این واقعه حوالی مسجد عمری در شهر درعا، واقع در جنوب سوریه، رخ داده است. با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی، صدها نفر سه شنبه در این شهر دست به تظاهرات زدند و در داخل و محوطه بیرونی مسجد عمری تجمع کردند. خبرگزاری ها گزارش می دهند که معترضان در سحرگاه روز چهارشنبه به وقت محلی هدف گلوله های جنگی و گاز اشک آور نیروهای دولتی قرار گرفتند. خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که فریاد "الله اکبر" در محل شنیده می شود. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد می نویسد: "آنها برق را قطع کردند و بعد تیراندازی شروع شد." بر اساس گزارش ها، شماری نیز زخمی شده اند، اما تعداد آنها هنوز اعلام نشده است. درعا در چند روز گذشته شاهد اعتراضات ضد حکومتی بوده است که پیش از این شش کشته برجای گذاشته بود.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


نوه امام خمینی(س) در دیدار با علی کروبی، سومین فرزند شیخ مهدی کروبی، موسوی و کروبی را دو یار صدیق امام راحل نامید و ضمن محکوم کردن حصر و حبس آنها و همسرانشان، این حصر یا بازداشت ابداعی را امری غیرقابل قبول دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۳۹۰ شاهد روند حاکمیت قانون و بهره گیری از تعقل و تفکر در برخورد با مردم، فعالان سیاسی و نیز قدمای انقلاب باشیم. به گزارش کلمه، محمد تقی کروبی، فرزند دیگر شیخ مهدی کروبی، در یادداشتی که در وب‌سایت شخصی خود منتشر کرده، از دیدار نوه امام راحل با علی کروبی که چندی پیش بازداشت شده بود، خبر داده و اشاره کرده که نوه امام در این دیدار، از موسوی و کروبی تجلیل و بازداشت آنها را محکوم کرده است.
با ۸۴ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جهان سوم جایی است که هنوز فرق بین "پادشاهی پارلمانی" رو با "سلطنت طلبی" تشخیص نمیدن.// البته من طرفدار یا هوادار یا عضو...هیچ دسته یا گروهی یا حزب یا... نیستم و در آینده ی رفراندم تعیین نوع حکومت ایران هم رای سفید میدهم / اما برای رسیدن به دمکراسی و خرد جمعی بسیار لازم است فرق این دو باهم گفته شود./پایان مطلب
با ۷۹ امتیاز و ۱۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در حالی که خبرها از کشته شدن شش نفر به دست نیروهای امنیتی سوریه حکایت دارد، معترضان در این کشور در جریان تظاهرات شعار «لا حزب‌الله، لا ایران» سر دادند. کشته‌شدگان به مسجد پناه برده بودند.در حالی که خبرها از سوریه از کشته شدن دست‌کم شش نفر در یک مسجد به دست نیروهای بشار اسد حکایت دارد، معترضان در این کشور در جریان تظاهرات خود شعار «لا حزب‌الله، لا ایران»، «نه حزب‌الله، نه ایران» سر دادند. گزارش‌ها از سوریه حاکی از آن است که در حمله نیروهای نظامی سوریه به معترضانی که به یک مسجد پناه برده بودند، دست‌کم شش تن کشته شده‌اند. یکی از این کشته‌شدگان امدادگری بوده که برای کمک به زخمی‌ها در مسجد بوده است. شعار مخالفان حکومت بشار اسد، متحد عرب جمهوری اسلامی، مبنی بر «نه حزب‌الله، نه ایران» که در مخالفت با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان سر داده شده است یادآور شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» است که در جریان تظاهرات روز قدس ایران در سال ۱۳۸۸ از سوی معترضان در ایران سر داده شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک شاهد عینی گفته است: «ماموران امنیتی و نظامی در حالی به جمعیت شلیک کردند که همه در مسجد پناه گرفته بودند.» این در حالی است که تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی اعلام کرد که «چهار تن در پی حمله اوباش به یک آمبولانس» در درعا کشته شده‌اند. گزارش تلویزیون دولتی سوریه همچنین تصاویری را نمایش داده است از اسلحه‌ها و نارنجک‌ها و دسته‌های پول که «از مسجد کشف شده» است. خبرگزاری رویترز هم همین آمار از کشته‌ها در سوریه را منتشر کرده، ولی افزوده است که امکان تایید قطعی این آمار وجود ندارد. در حالی که شهر درعا شاهد سومین روز از اعتراض‌های مردمی بوده، گزارش شده است که حضور نیروهای امنیتی در این شهر سنگین‌تر شده است. شهر درعا در جنوب سوریه در چند روز اخیر شاهد جدی‌ترین تظاهرات مردمی علیه حکومت آقای اسد در چند سال اخیر بوده است. خبرگزاری رویترز می‌گوید روزهای شنبه و یک‌شنبه این هفته و در جریان اعتراضات مردمی هفت تن از معترضان در این شهر کشته شده‌اند. با این حال اعتراض‌ها متوقف نشده و دامنه آن به «نوا» هم رسیده که روز سه‌شنبه شاهد حضور صدها تن از معترضان در خیابان‌ها بود. یک ویدئو که توسط یکی از معترضان در سوری...
با ۷۶ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مراسم چهلمین روز شهادت محمد مختاری، روز جمعه در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود. خانواده‌ شهید محمد مختاری قصد دارند از ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه پنجم فروردین‌ماه، مراسم چهلمین روز درگذشت این شهید ۲۵ بهمن را بر سر مزار او در بهشت زهرای تهران برگزار کنند. صفحه‌ فیس‌بوک محمد مختاری با اعلام این خبر، آدرس محل دفن شهید محمد مختاری و زمان و مکان این مراسم را بدین ترتیب اعلام کرده است: بهشت زهرا، قطعه‌ی ۲۴۹، ردیف ۸۳، شماره‌ ۶ جمعه ۵ فروردین، ساعت ۱۵ (۳ بعدازظهر)
با ۶۱ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ