کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

[farsibooks] Thursday 24 March 2011 Farvardin 4th 1390, Fwd: Best of Balatarin for 03/25/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=a4c4e59e0b&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/3/25
Subject: Best of Balatarin for 03/25/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




فیلم اخراجیهای3 با پیشی گرفتن از فیلم جدایی نادر از سیمین به صدر جدول فروش فیلمها رسیده. لینک. نکته مهم اینه که فروش فیلم این چماق به دست نه در یه روستای دور افتاده بلکه در تهران اتفاق افتاده. هنوز کفن محمد مختاری و اشکانها و سهرابها خشک نشده که پایتخت نشینها رفتند این فیلم به اصطلاح طنز رو ببینند. یعنی باید رسما دستشویی کرد به تک تک کسایی که رفتند این فیلم رو دیدند و یا در آینده خواهند دید. باید آفتابه گرفت به این سطح شعور و سواد و درک. طرف احتمالا از اون طرف به حکومت فحش میده از این طرف هم میره فیلم اخراجیهای3 و مسخره کردن کشته های جنبش رو با لبخند نگاه می کنه. شاید هنوز هم زیاد دیر نشده باشه. یکی این ملت رو از خواب بیدار کنه.
با ۲۶۸ امتیاز و ۱۸۹ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


بدون شرح !
با ۲۲۴ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


پیشنهاد میکنم : از این پس به جای واژه تقلبی وجعلی {جمهوری اسلامی ایران} از واژه در خور حال و مانوس {ایران اشغالی} استفاده کنیم . به یاری خدا در زمان رهایی نام نیک کشورمان را به همان صلابت تاریخیش : ایران بزرگ می نامیم/همین
با ۱۶۰ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


فکر کنم مسولین ایران باید به فکر یک کشور دیگه برا فرار باشند.
با ۱۵۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


۲۲ کشور شورای حقوق بشر موافق با قطعنامه پیشنهادی علیه ایران در برابر ۷ مخالف و ۱۴ ممتنع به قطعنامه ای علیه ایران رای دادند که به موجب آن باید گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران اعزام شود. ایران در این جلسه حتی برزیل را هم از دست داد که با رای مثبت به قطعنامه عملا ماهها لابی دولت تهران را بی اثر کرد. در این جلسه همپیمانان همیشگی ایران همچون پاکستان، کوبا و چین وچندین کشور دیگر با قطعنامه مخالفت کردند اما برزیل که دولت ایران خیلی روی ان حساب کرده بود با بیانیه ای بسیار حساب شده از قطعنامه و گزارشگر ویژه حمایت کرد تا تلاش های ماههای گذشته دولت ایران درلابی با این کشور قدرتمند آمریکای لاتین بی ثمر بماند. برخی کشورهای همچون بحرین ونیجریه رای ممتنع دادند که عملا به معنای خالی کردن پشت هیات ایرانی بود. این جلسه که تقریبا جای سوزن آنداختن در آن نبود درحالی برگزار شد که معلوم بود فشارزیادی روی هیات های دیپلماتیک و سازمان های غیردولتی بین المللی حاضر به دلیل مشخص نبود دقیق نتایج تا اخرین لحظه وجود داشت. اگر چه از پیش جلسه دیپلمات ها پیش بینی می کردند که این قطعنامه بیش از ۲۰ رای مثبت بیاورد. این گزارش لحظه به لحظه آپدیت می شود.
با ۱۵۲ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


هرکسی که به تماشای فیلم اخراجی های ۳ برود، بدون هیچ گونه بحثی خودش را از جنبش سبز و جنبش آزادیخواهی مردم ایران اخراج کرده. بهای خون نداها، سهراب ها و محمد مختاری ها به چند؟ دشنه فرو بردن بر پشت اسیرانی که هنوز در زندان های رژیم جمهوری اسلامی هستند به چند؟
با ۱۴۹ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


این ویدئو گویای قدرت طلبی مجاهدین است که در آن درگیری هواداران موسوی و احمدی نژاد را نمایش داده و آنها را مسخره می کنند و با عنوان "کتک کاری باندها در انتخابات رژیم" از آن یاد می کنند و درست بعد از انتخابات همه چیز عوض شد و از حرکت دو ساله اعتراضی جنبش سبز به عنوان "قیام مردم ایران" یاد می کنند.آقا و خانم رجوی; خواهشا جنبش سبز ما را با هر اسمی مصادره نکنید.مردم ایران از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورند.حکومت مذهبی از هر نوعش در آینده ایران جایی ندارد.
با ۱۲۲ امتیاز و ۸۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عین پلیس ایران، باز در بین پلیس‌های سوری یک باشرف پیدا میشه که این فیلم را بفرسته، ما که از کهریزک یک عکس بیشتر ندیدیم!!
با ۱۱۱ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود .بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته ‌شده است. شیرکوه معارفی، 31 ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است.نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکوه معارفی خطاب به مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری.شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد.شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است. همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزدیکان شیرکوه معارفی از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی سیاسی، نسبت به اعدام شیرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان این حکومت را که داعیه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که این حکم اجرا نشود.ما اعضای خانواده معارفی بر این باوریم که اگر شیرکوه مرتکب اعمالی شده است که از نظر قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نیزبر اساس همان قوانین اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زیستن و دوباره بودن را.و در آخر اینکه اعدام مطابق قوانین مجازات اسلامی در ایران اشد مجازاتی است که دستگاه قضایی برای یک متهم در نظر می گیرد، در حالی که رافت و مهربانی نیزاز بارزترین ویژگی های تمام ادیان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آید و ما انتظار داریم تا جوانان این آب و خاک بر مبنای همین مهربانی ها مورد قضاوت قرار گیرند. آیا این انتظار توقع زیادی است که یک پدر پیر و مادر دل شکسته دارند؟خانواده معارفی
با ۱۰۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


منابع خبری اعلام کرده‌اند شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۲ رای مثبت، در مقابل ۷ رای منفی و۱۴ رای ممتنع، رای به انتخاب گزارشگر ویژه حقوق‌بشر برای ایران داده است. قطعنامه تصویب شده در این اجلاس، اعلام کرده که لازم است گزارشگر ویژه حقوق‌بشر به ایران فرستاده شود. این در حالی است که پیش از این با لابی‌های هیات دیپلماتیک جمهوری‌اسلامی، از بروز چنین اتفاقی جلوگیری می‌شد. دیپلمات‌های حاضر در جلسه، بروز چنین اتفاقی و همراهی کشورهای عضو را «بهت‌آور» توصیف کرده‌اند.
با ۱۰۳ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اگر همه آتیست ها(بی خدایان) ایالات متحده را ترک کنند فقط یک درصد از زندانیان کشور امریکا کم می شود درحالی ۹۳ درصد از دانشمندان آکادمیک امریکا از دست خواهند رفت!
با ۹۶ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، مستقر در ژنو، روز پنجشنبه بر اساس طرح پیشنهادی ایالات متحده با تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران موافقت کرد. آمریکا روز چهارشنبه ابراز اطمینان کرده بود که قطعنامه پیشنهاد شده در این زمینه از حمایت لازم برخوردار خواهد شد. بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، قطعنامه مربوط به تعیین گزارشگر حقوق بشر برای ایران، با رأی مثبت ۲۲ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی به تصویب رسید که ۱۴ عضو این شورای ۴۷ نفره، به این قطعنامه رأی ممتنع و هفت عضو آن نیز رأی منفی دادند. شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین نگرانی خود را از تشدید فشارها علیه چهره‌های اصلی مخالف حکومت و افزایش اجرای مجازات اعدام اعلام کرد و همچنین از جمهوری اسلامی خواست تا نماینده‌ای که سازمان ملل معرفی خواهد کرد، همکاری کند. ايلين چمبرلين دوناهو، نماينده آمريکا در شورای حقوق بشر، در سخنانی پیش از تصویب این قطعنامه اعلام کرد که کشورش به همراه متحدان خود عمیقاً از شرایط ایران که احترام به حقوق بشر در آن در یکسال گذشته به طرز چشم‌گیری رو به وخامت گذاشته، نگران است. تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد تعیین نماینده‌ای ویژه برای ایران، نخستین تصمیم در این زمینه در یک دهه گذشته به حساب می‌آید. شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش از در خلال سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۲ نماینده‌ای ویژه‌ای را برای ایران تعیین کرده بود اما به گفته دیپلمات‌ها و مقام‌های سازمان ملل از آن ایران از همکاری معنی‌دار با این نهاد بین‌المللی حقوق بشر خودداری کرده است. تصمیم این شورا به تعیین نماینده ویژه برای ایران، در حالی است که هادی قائمی،‌ سخنگوی کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، روز چهارشنبه به راديو فردا گفته بود که این قطعنامه «به دنبال گزارش دبيرکل سازمان ملل متحد در پاييز سال گذشته در خصوص وخامت وضعيت حقوق بشر در ايران و همکاری نکردن دولت ايران با نهادهای سازمان ملل متحد» ارائه شده است. وی درباره محتوای این قطعنامه گفته بود که اين قطعنامه سه مسئله را در بر خواهد گرفت که عبارتند از «تعيين يک گزارشگر ويژه برای ايران»، «درخواست از ايران برای همکاری با اين گزارشگر» و همچنين درخواست از دبيرکل سازمان ملل و مجمع عمومی برای آنکه «امکانات لازم را در اختيار اين گزارشگر قرار گیرد.» آقای قائمی همچنين در خصوص رويکرد سازمان ملل متحد در قبال مسئله نقض حقوق بشر در ايران گفته بود که «از سال ۲۰۰۳ به طور ساليانه قطعنامه‌هايی در خصوص ايران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده است و اگر چه اين قطعنامه ها به جزئيات نقض حقوق بشر در ايران می‌پرداختند اما به جز درخواست از دولت ايران برای بهبود وضعيت از هيچ اهرم ديگری برای استفاده نداشتند.» وی همچنین یادآور شده بود که «چنانچه اين گزارشگر نتواند برای بهبود وضعيت، دولت ايران را قانع کند، شک نيست با توجه به بحرانی که با آن مواجه هستيم مرحله بعدی اقدام از سوی شورای امنيت سازمان خواهد بود، همانگونه که درخصوص ارجاع پرونده معمر قذافی و ديگر حکمرانان ليبی به دادگاه های جنايی بين المللی به اتهام جنايت عليه بشريت اقدام شد.» به گفته سخنگوی کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، جمهوری اسلامی در دو ماه گذشته تلاش‌های بسياری برای جلوگيری از طرح اين قطعنامه انجام داده بود که این تلاش‌ها «با شکست مواجه شد».
با ۹۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


برادر کيانوش آسا يکی از جان باختگان راهپيمايی اعتراضی ۲۵ خرداد از جمله اين خانواده هاست که بارها به دليل پيگيری پرونده ی برادر، زندانی و احضار شده است اما باز هم اميدوارانه پيگير اين پرونده است و می گويد « ما تا روزی که زنده باشيم اين جنايت بزرگ که منجر به پايمال شدن حقوق اوليه يک انسان شده است را پيگيری خواهيم کرد و مطمئن هستيم که در دراز مدت به نتيجه خواهيم رسيد» . کيانوش آسا دانشجوی سال آخر رشته ی مهندسی شيمی در مقطع کارشناسی ارشد و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ايران، کرد و از اقليّت‌های مذهبی بود که در جريان تظاهرات ميليونی و مسالمت‌آميز دوشنبه ۲۵ خرداد در ميدان آزادي، مورد اصابت گلوله قرار گرفت . به تازگی خانواده کيانوش آسا و همچنين هم دانشگاهی ها، مردم و همراهان جنبش سبز مراسم جداگانه ای را به مناسبت تولد و همچنين شب عيد بر سر مزار وی و همچنين در دانشگاه علم و صنعت برگزار کرده اند. جرس به سراغ برادر کيانوش آسا رفته و در مورد اين مراسم، و همچنين پيگيری های دو ساله پرونده قتل کيانوش آسا و فشارهايی که برخی از خانواده های کشته شدگان انتخابات با آن مواجه هستند گفتگويی انجام داده است که در پی می آيد: آقای کامران آسا ممکن است در مورد مراسمی که به مناسبت تولد برادرتان برگزار کرده ايد مختصری توضيح بدهيد؟ روز پنج شنبه بر سر مزار کيانوش جمع شديم البته هم صبح و هم بعد از ظهر. در بعد از ظهر جمعيت زيادی از جاهای مختلف بر سر مزار کيانوش آمدند. از شهرستان سنقر دوستانی که از فعالين ستاد آقای موسوی بودند و از دانشجويان علم و صنعت و افراد مختلفی بر سر مزار آمدند و در کنار ما بودند. از حضور گسترده دوستداران کيانوش گفتيد، پس از گذشت بيش از يک سال و نيم همدلی و همراهی مردم چگونه بود؟ اين را از ته دل و از سوی تمام اعضای خانواده می گويم بعد از مسئله کيانوش، اصلی ترين مسئله ای که ما را با اين فاجعه عظيم و مصيبت بزرگ و علی رغم فشارهای مستقيم و غيرمستقيمی که خيلی از آن مسائل بنابدلايلی در اخبار نيامده است، تنها دليلی که ما را سر پا نگه داشته و باعث شده که بتوانيم اين دردها را تحمل کنيم حضور مردم، جامعه دانشگاهي، هم دانشگاهيان کيانوش، گروههای سبز چه هواداران جنبش سبز و چه گروههای محيط زيست (کيانوش از فعالين محيط زيست بود)، اقليت مذهبی ياران اهل حق که ما خودمان جز همين اقليت هستيم و دوستان دور و نزديک بوده است. آقای آسا ظاهرا به سنگ مزار کيانوش هم تعرض شده است، در اين مورد لطفا توضيح می دهيد؟ سال گذشته که پس از پايان مراسم سالگردی که در منزل برگزار کرده بوديم از طريق دوستان با خبر شديم که روی سنگ مزار کيانوش اسيد پاشيده اند و سنگ مزار آسيب ديده است. بعد از آن ما هم از دوستان خواستيم سر مزار نروند. ما يک رسمی داريم که وقتی عزيزانمان را از دست می دهيم يک درخت بر سر مزار او می کاريم. اين درخت جمعه ی آخر سال توسط مادرم کنار مزار کيانوش کاشته شد اما شب يلدا به ما خبر دادند درخت را هم از جا کنده اند که احتمالا توسط همان افراد صورت گرفته است. اما جمعه آخر سال امسال دوستانی که از سنقر آمده بودند اينبار درخت ديگری بر مزار برادرم کاشته اند. اين دومين نوروزی است که کيانوش در جمع خانواده حضور ندارد از احساس خانواده و بويژه مادرتان بگوييد. کيانوش هر سال کارهای مربوط به سفره هفت سين و مراسم عيد را انجام می داد علی رغم اينکه بخاطر تحصيلات دانشگاهی از همه اعضای خانواده گرفتارتر بود اما به اين مسائل خيلی اهميت می داد و حساسيت خاصی به اين مراسم داشت و هميشه پيشرو بود. ما اين دوسال بر سر مزار کيانوش به ياد او سفره هفت سين می چيديم. که اتفاقا شب بيست و نهم اسفند روز تولد کيانوش هم بود که ما همزمان مراسم تولد و شب عيد را هم بر سر مزار برگزار کرديم . آيا در مراسمی که برای کيانوش می گرفتيد ماموران حضور داشتند؟ در همين جمعه آخر سال تردد ماموران امنيتی بشدت محسوس بود و به شکل لباس شخصی بودند و حتی به بهانه های مختلف سر قبر کيانوش هم می آمدند و ما را زير نظر می گرفتند� آيا در اين زمينه با مشکل يا تذکری هم مواجه شده ايد؟ در اين دو و سه ماه اخير تهديد نشديم اما سال گذشته بصورت مستقيم و غيرمستقيم تهديد می شديم. حتی خواهر و برادرم را در محل کار خود به شکلهای مختلف تهديد می کردند و برادرم توسط حراست اداره بارها احضار شد و به او تذکر دادند. در يکی دو باری هم که من خودم بازداشت شدم بطور غير مستقيم تهديد می شدم مثلا يکی از بازجوها به من گفت مادرت به عزای کيانوش نشسته است طوری رفتار نکنيد که به عزای فرزندان ديگرش هم بنشيند. آقای آسا شما از جمله خانواده های شهدای پس ازانتخابات هستيد که بارها دستگير، احضار و تحت فشار قرار گرفته ايد، ممکن است در مورد برخی از اين فشارها توضيح دهيد که دقيقا خواسته شما، خانواده و دوستان و بستگان تان چه بوده است و برخوردهای صورت گرفته در برابر اين خواسته ها چه بود؟ به عنوان مثال بعد از شهادت کيانوش افرادی که نمی دانيم وابسته به چه ارگانی هستند هر زمانی که عکسی از کيانوش يا حرفی از کيانوش در ميان دوستان و آشنايان و حتی کرمانشاه ببينند، افراد را تحت فشار قرار می دهند، در واقع توسط نيروهای لباس شخصی مورد حمله قرار می گيرند که چرا عکس کيانوش را با خود دارند. حتی اگر عکسی از کيانوش در مغازه يکی از آشنايان باشد به مغازه حمله می کنند و آن جا را بهم می ريزند و شديدا با آنها برخورد می کنند.مثلا نيروهای لباس شخصی به مغازه پسر عمه من حمله کردند و به علت اينکه عکس کيانوش در مغازه بوده همه چيز را به هم ريختند. يا يکی از بستگان ما که با يک نفر به صورت شريکی يک مغازه داشت و يک عکس از کيانوش در مغازه ی آنها بود، برايش همين مشکل به وجود آمد که نيروهای لباس شخصی به آن مغازه حمله می کنند و هم فاميل ما و هم شريکش که اصلا نسبتی با ما نداشت را دستگير می کنند که با خواهش همسايه ها در نهايت دستبندشان را باز کردند. خواسته آنها مگر چه بود؟ گذاشتن يک عکس در محلی که کار می کنند. واقعا سوال اينجاست که اين افراد که حمله کردند چه کسانی بودند و اين دو نفر را کجا می خواستند ببرند؟ چرا؟ مگر داشتن عکس کيانوش جرم است؟ حتی تلفنها را هم کنترل می کنند و تلفن يکی از بستگان را که با دوستش در مورد کيانوش حرف می زد را گوش کرده و سپس با او تماس گرفتند و گفتند اگر يکبار ديگر اسم کيانوش را بياوريد همان بلايی که سر کيانوش آورديم سر شما هم خواهيم آورد. همه را تحت کنترل گرفته اند تا کسی اسم کيانوش را به زبان نياورد. از فرجام پرونده کشته شدن برادرتان بگوييد. آيا تاکنون در خصوص نامه هايی که به نهادهای مختلف جهت روشن شدن ابهامات قتل کيانوش ارسال کرده بوديد پاسخی گرفته ايد؟ ما سال گذشته چندين نامه به شکل مجزا و تفکيک شده برای مقامات مختلف ارسال کرديم و به دليل اينکه اين نامه سياسی تلقی نشود تفکيک شده و همراه با ضميمه هايی از طريق پست ارسال کردم به جهت اينکه افرادی که اين نامه ها بدستشان می رسد با دقت بيشتری به آنها رسيدگی کنند. اما چيزی که از اين نامه عايد ما شده فقط برگه ای بوده که از سوی رئيس مجلس اين نامه را پی نوشت کرده و به قوه قضاييه ارجاع داده بود. بنابراين هيچ ارگانی به ما پاسخ نداد. از سوی قوه قضاييه هم هيچ پاسخی به خواسته های شما داده نشد؟ قوه قضاييه هم کاری صورت نداد و فقط يکبار که من در زندان قزل حصار کرج بودم خواهرم را احضار کرده بودند، آن هم نه برای پيگيری پرونده بلکه در خصوص مراحل پرونده کيانوش يکسری سوالات کلی از وی و وکيل پرونده پرسيده بودند. در واقع نه تنها پاسخی به سوالات ما ندادند بلکه از ما سوال هم کردند. پيگيری های خود ما هم به هيچ نتيجه ای نرسيده ايم و اينکه پرونده در چه مرحله ای است هيچ اطلاعی نداريم و آنچه که تحويل ما دادند يک چيزی در حد "صفر" بوده است. رسيدگی های وکيل پرونده برادر شما چطور؟ آيا آن هم به نتيجه ای نرسيد؟ وکيل کيانوش هم مدام پيگير پرونده بوده است و يکماه پيش هم که با وکيل صحبت می کردم می گفت تا الان هيچ نتيجه و پاسخی عايدش نشده است. طبيعی است اوايل انتظار نداشتيم اين پرونده يک ماهه يا دوماهه جواب بدهد. برای همين به اندازه کافی صبر کرديم و حالا انتظار داريم بعد از اين همه مدت حداقل به يک نتيجه روشن رسيده باشيم. می توانيد در خصوص ابهامات پرونده کيانوش بگوييد؟ به يقين اطلاع داريم که کيانوش روز بيست و پنج خرداد از ناحيه پهلو با اصابت گلوله زخمی می شود و احتمالا به بيمارستان برده می شود اما بعد از اينکه او را سوار ماشين يا آمبولانس می کنند ما هيچ اطلاعی از او نداريم. ما بيمارستانهايی که آن زمان زخمی ها را به آنجا می بردند سر زديم اگرچه به نتيجه ای نرسيدم اما به نکاتی پی برديم. وقتی به بيمارستان رسول اکرم مراجعه کرديم از يکی از مسئولين بيمارستان خواهش کرديم اطلاعات را در اختيار ما بگذارد. نکته ای که آن شخص به ما گفت اين بود که چند ساعتی زخمی ها آنجا بودند بعد آنها را از بيمارستان برده اند که اسم کيانوش در بين آنها نبود. يا شايد جزو مجهول الهويه ها بوده است و بعد گفت هيچ اطلاع ديگری نداريم اما پس از خواهش و اصرار ما گفت در همين حد اطلاع داريم افرادی که زخمی ها را در روز بيست و پنجم خرداد از بيمارستان رسول اکرم بردند با لباس شخصی آمده بودند و مشخص نبودند که وابسته به چه ارگانی هستند. در واقع اگر هم مسوول مربوطه اطلاع داشت که افراد منتقل کننده ی زخمی ها متعلق به کجا هستند اطلاعتی بيش از اين در اختيار ما قرار نداد. بعدها در پزشکی قانونی هم متوجه شديم يک گلوله هم به پايين گردن کيانوش کرده اصابت است. آيا متوجه شديد که در اين مدت چهار روز از فاصله انتقال تا زمان پزشکی قانونی کيانوش کجا بوده و گلوله دوم چطور به او خورده است؟ در واقع طبق شواهد و توضيحات پزشک قانونی که روز بيست و نهم خرداد جسد برادرم تحويل پزشکی قانونی داده شد در پيگيری هايمان در طول اين يکسال و نيم معلوم نشد که در اين چهار روز کيانوش کجا بوده و چه بلايی به سرش آمده است. حالا ابهام اينجاست که اگر گلوله دوم همزمان با گلوله اول به کيانوش خورده بود که همان غروب دوشنبه بايد جانش را از دست می داد. و اينکه اگر گلوله دوم همزمان يا با فاصله گلوله اول به او اصابت کرد پس چرا در همان مرحله به پزشک قانونی منتقلش نکردند؟ حالت ديگر اين است که گلوله دوم بعد از اصابت گلوله اول در ميدان آزادي، و در مکانی ديگر به او اصابت کرده است. ابهام اصلی ما در واقع همينجاست که کيانوش کجا گلوله خورده است؟ که باز اين سوال مطرح است که آيا کيانوش به جای اينکه در بيمارستان مورد مداوا قرار گيرد در جای ديگری بود و برايش اتفاق ناگوار ديگری افتاده است؟ اين توسط چه کسی و برای چه؟ و اصلا چه اتفاقی افتاده است؟ ابهام ديگر اين است که اگر زخمی بوده، در بيمارستان رسول اکرم نگهداری می شد؟ چرا از آنجا منتقلش کرده اند؟ چه دليلی دارد که يک زخمی را از محيط بيمارستان و از زير دست پزشکان خارج کنند. يا اگر روز سه شنبه جانش را از دست داده، در آن زمانی که کيانوش نه در بيمارستان بوده و نه در پزشکی قانونی کجا بوده است؟ شما موفق شده ايد پرونده پزشکی برادرتان را هم ببنيد؟ روی پرونده کيانوش در بيمارستان، مهر محرمانه خورده است حتی به ما که خانواده اش هستيم هيچ پاسخی نمی دهند. چرا؟ کسانی که در اين قضيه مسئول هستند به جای اينکه پاسخ سوالات ما را بدهند از ما سوال می کردند که برای چه اين اطلاعات را می خواهيد؟ يعنی خانواده کيانوش نبايد بدانند چه اتفاقی برای کيانوش افتاده است؟ ناگفته ی ديگری اگر باقی مانده است بفرماييد. از سال گذشته يکی از مشکلاتی که برای ما ايجاد شده مسئله کرد بودن ماست. چه زمانی که من در زندان بودم و چه زمانی که پيگير پرونده برادرم بودم. به دليل اينکه ما کرد هستيم واکنش آنها با ما بسيار بد است. به چشم يک آدم گناهکار به ما نگاه می کنند در حاليکه در ايران چند ميليون نفر جمعيت کرد است. حتی وقتی در دادگاه انقلاب در نوبت ايستاده ايم در تمام رفتارهايشان يک نوع بد رفتاری در مقايسه با ديگرانی که مراجعه می کنند وجود دارد اين مسئله واقعا ما را آزار می دهد. نکته ديگر اينکه بعضی اوقات مطالبی در برخی از سايت ها و روزنامه نوشته می شود که آدم از شدت دروغ هايی که می نويسند شرم می کند. ما خط و خطوط سياسی نداريم و متاسفانه در رسانه ها مطالبی سراسر دروغ در خصوص قتلهای بعد از انتخابات نوشته می شود که آدم را زجر می دهد. چيزی که مربوط به ما می شود اين است که بطور مستقيم و غير مستقيم دروغهايی می گويند از جمله اينکه مسئول حراست دانشگاه علم و صنعت ايران جايی در مورد خانواده کيانوش گفته است که خانواده کيانوش آسا برای بسيج و سپاه کار می کنند و خيلی از افراد ديگر دروغهای ديگری گفته اند. اما ما يک سوال داريم و آن اينکه الان که عصر ارتباطات و رسانه ها است و حقايق در همه منتشر می شود چطور مسئول حراست دروغی به اين بزرگی می گويد؟! شايد در کوتاه مدت بشود با دروغ واقعيت را کتمان کرد اما با گذشت زمان، حقيقت چيزی نيست که با دروغ گفتن چند سايت و روزنامه در تاريخ پنهان بماند. ما تا روزی که زنده باشيم اين جنايت بزرگ که منجر به پايمال شدن حقوق اوليه يک انسان شده است را پيگيری خواهيم کرد و مطمئن هستيم که در دراز مدت به نتيجه خواهيم رسيد. اين را هم در پايان اضافه کنم که در روند پيگيری ها، قاضی پرونده به ما گفت به نتيجه نمی رسيد و عکسی هم که به ديوار بيرونيِ منزل زده بوديم را پاره کردند، اينطور که معلوم است بعيد نيست فردا به داخل منزل هم بيايند و عکسهای کيانوش را پاره کنند.
با ۹۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حتما بسته امنیتی منتشر شده رو نصب کنید دوستان.
با ۹۰ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش دانش و فناوری
نظرات

 


روییترز: سرباز امریکایی که در سال گذشته در کشتن شهروندان بی سلاح افغان نقش داشته و سپس با جسد انها عکس یادگاری گرفته،از سوی دادگاه فدرال امریکا به 24 سال حبس محکوم شد.جرمی مارلوک-23 ساله- متخصص و تعلیم دیده امور نظامی- از ایالت آلاسکا است که در اعترافاتش نقش خود را در کشته شدن سه غیر نظامی افغان که سلاح هم نداشتند پذیرفت و از دادگاه طلب بخشش کرد.همچنین او اعتراف کرد که در هفته حداقل 3 بار حشیش مصرف می کرده است.او قبلا از خانواده کشته شدگان طلب بخشش کرده بود و گفته بود در ان هنگام در وضعیت مناسبی نبوده و روحیه اش به دلیل شرکت در جنگ با طالبان بسیار بد بوده.اما قاضی فدرال اعلام کرد که مارلوک مایه شرم ارتش امریکا است و هیچ بخششی درباره اش صورت نخواهد گرفت
با ۸۸ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فیسبوک رضا رشیدپور: از همه ی شما تمنا می کنم ذهن توده های مردم را نسبت به دهن کجی سه گانه اخراجی ها به فرهنگ و هنر این مرز و بوم آگاه کنید و اجازه ندهید آقای ده نمکی این چنین به ریش من و شما بخندد ... آمار فروش اخراجی های 3 تقریبا سه برابر جدایی نادر از سیمین است . انصافا شرم آور است . بزرگترین زخم پیکر این خاک پاک ناآگاهی بخش عظیمی از مردم آن است ... به اندازه ی خودمان شمعی روشن کنیم تا بلکه گوشه ای از ظلمت اخراجی ها را از بین ببریم
با ۸۸ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


دختر شیرازی شجاع فاطی کماندو‌ای را در خیابان زیر لگد میگرید آفرین به این شیر دوخت ایران
با ۸۴ امتیاز و ۶۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


22 کشور شورای حقوق بشر موافق با قطعنامه پیشنهادی علیه ایران در برابر ۷ مخالف و ۱۴ ممتنع به قطعنامه ای علیه ایران رای دادند که به موجب آن باید گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران اعزام شود. در این جلسه که دقایقی پیش (ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت ژنو) پایان یافت هیات دیپلماتیک ایران در دفاع خود از اینکه نباید قطعنامه تصویب شود وقت عمده خود را به حمله به نقض حقوق بشر در آمریکا و متهم کردن به اینکه شورا مورد سوء استفاده قرار گرفته است گذراند و از طرح مباحث اصولی فاصله گرفت. نماینده ایران که عصبی به نظر می رسید حتی حمایت برزیل را نیز از دست داد. در این جلسه برزیل با رای مثبت به قطعنامه عملا ماهها لابی دولت تهران را بی اثر کرد. در این جلسه همپیمانان همیشگی ایران همچون پاکستان، کوبا و چین وچندین کشور دیگر با قطعنامه مخالفت کردند اما برزیل که دولت ایران خیلی روی ان حساب کرده بود با بیانیه ای بسیار حساب شده از قطعنامه و گزارشگر ویژه حمایت کرد. نمایندگان سازمان های بین المللی حقوق بشر و دیپلمات های حاضر در اجلاس معتقدند که این یکی از فجیع ترین شکست های دیپلمات های ایرانی طی سالهای گذشته است با توجه به فاصله موافقان و مخالفان قطعنامه. کشورهای آرژانتین، بلژیک، برزیل، شیلی، فرانسه، گواتمالا، مجارستان، ژاپن، مالدیو، مکزیک، نروژ، لهستان، مولداوی، کره، سنگال، اسلواکی، اسپانیا، سوییس، اوکراین، انگلستان، آمریکا و زامبیا به این رای مثبت دادند. کشورهای بنگلادش، چین، کوبا، اکوادور، موریتانی، پاکستان، روسیه به قطعنامه رای منفی دادند. کشورهای بحرین، بورکینافاسو، کامرون، جیبوتی، گابون، غنا، اردن، مالزی، موریتس، نیجریه، اوگاندا، تایلند و اروگوئه رای ممتنع دادند. رای ممتنع عملا به حساب نمی آید و رای مثبت ومنفی تنها شمرده می شود. یکی از دیپلمات های کشور اکوادر در محل اجلاس به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که رییس هیات نمایندگانی این کشور از رای منفی به قطعنامه شخصا شرمنده است. اما تصمیم برای رای منفی به قطعنامه به صورت مستقیم از سوی رییس جمهور اکوادر آماده و محمود احمدی نژاد شخصا با وی صحبت کرده است. محموداحمدی نژاد وبرخی مقامات بلندپایه ایرانی در چندین مورد تماس هایی را برای جلب رای کشورهایی که احتمال داده می شد رای ممتنع و حتی موافق بدهند داشته است. علی اکبر جوانفکر اوائل ماه جاری مسیحی به برزیل سفر کرد و تلاش کرد نظر رییس جمهوری این کشور را برای رای منفی یا حتی ممتنع به قطعنامه جلب کند. اما سخنان نماینده برزیل یکی از قدرتمندترین و مستدل ترین سخنرانی های امروز در محل اجلاس بود که به موجب آن ضمن استقبال از قطعنامه خواستار همکاری ایران با مکانیسم های نظارتی سازمان ملل شد. یکی از دیپلمات های غربی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که جلسه در شوک بود به دلیل تعداد موافقان و تعداد کشورهایی که انتظار می رفت با قطعنامه مخالفت کنند اما رای ممتنع دادند و عملا پشت تهران را خالی گذاشتند. دولت ایران تلاش کرده است که اینطور وانمود کند که این قطعنامه سیاسی است و آمریکا آن را ارکستره کرده است. این درحالی است که به گفته یکی از دیپلمات ها حمله ممتد هیات ایرانی به آمریکا و همچنین اینکه شورای حقوق بشر را به نوعی وابسته به آمریکا نشان بدهند و سخنانی که به نوعی توهین نمایندگان حاضر در جلسه بود عملابه ضرر هیات نمایندگی ایران تمام شد. به گفته این دیپلمات، لحن و ادبیات بیانیه خوانده شده در مخالفت با قطعنامه تنها دقایقی پیش از رای گیری عملانشان دهنده این بود که مقامات دولتی ایران هیچ امیدی به موفقیت نداشتند و فقط می خواستند از با خواندن بیانیه ای سیاسی جو جلسه را تحت تاثیر خود قرار دهند.
با ۸۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


برای نخستین بار در ده سال گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به اعزام یک بازرس ویژه حقوق بشر به ایران رای داد. در پی سخنرانی نماینده آمریکا در اجلاس شورای عالی حقوق بشر، وابسته به سازمان ملل متحد برای تعیین گزارشگر ویژه ای برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران رای گیری شد. از مجموع ۴۷ کشور شرکت کننده که ۴ عضو آن غایب بودند، ۲۲ کشور به قطعنامه رای مثبت دادند، ۷ کشور با آن مخالفت ورزیدند و ۱۴ کشور نیز رای ممتنع دادند. ا زجمله کشورهایی که با قطعنامه مخالف بودند می توان از پاکستان، کوبا، چین، و روسیه نام برد. کشورهای عربی که تا کنون به نفع جمهوری اسلامی ایران رای می دادند، در اقدامی بی سابقه، رای ممتنع دادند.
با ۸۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سایت «میزان خبر» خبر داده که پدر ژاله صانع حق السکوت ۷۵ میلیون تومانی بسیج را رد کرده است. این سایت نوشته که دو تن از مسئولین بسیج غرب کشور بعد از کشته شدن صانع ژاله در تظاهرات ۲۵ بهمن سال گذشته، ۷۵ ملیون پول نقد برای پدر وی می‌برند که وی از قبول آن خودداری می‌کند. این اتفاق در زمانی روی داده است که برادر بزرگ‌تر صانع ژاله توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در زندان به سر می‌برده است.
با ۸۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همه جای دنيا مردم منتظر ظهور نسل جديد تبلت و گوشی هستند، ما تو ايران منتظر ورژن جديد اولتراسرف و اپرا مينی! مملکته داريم؟
با ۸۱ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود . بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته‌شده است. شیرکوه معارفی، 31ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است.
با ۷۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شیرکو معارفی در یک قدمی اعدام: همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود. بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته‌شده است. شیرکوه معارفی،31ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است. نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکوه معارفی خطاب به مجامع بین المللی وسازمانهای حقوق بشری. شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد. شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه باجمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است. همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11اردیبهشت حکم اجرا شود لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزدیکان شیرکوه معارفی از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی سیاسی، نسبت به اعدام شیرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان این حکومت را که داعیه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که این حکم اجرا نشود. ما اعضای خانواده معارفی بر این باوریم که اگر شیرکوه مرتکب اعمالی شده است که ازنظر قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نیزبر اساس همان قوانین اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زیستن و دوباره بودن را. و در آخر اینکه اعدام مطابق قوانین مجازات اسلامی در ایران اشد مجازاتی است که دستگاه قضایی برای یک متهم در نظر می گیرد، در حالی که رافت و مهربانی نیزاز بارزترین ویژگی های تمام ادیان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آید و ما انتظارداریم تا جوانان این آب و خاک بر مبنای همین مهربانی ها مورد قضاوت قرار گیرند. آیااین انتظار توقع زیادی است که یک پدر پیر و مادر دل شکسته دارند؟ خانواده معارفی شهرستان بانه – ایران كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، نسبت به‌ تداوم رفتارهای غیر قانونی درقبال آقای شيركو معارفي اعتراض کرده‌ و نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشررا برای نجات جان این زنداني و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به‌ اعدام جلب می کند.
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


گروه های مدافع حقوق بشر در سوریه می گویند در حالی که نیروهای امنیتی تلاش داشته اند اعتراضات ضد دولتی در این کشور را سرکوب کنند، کشتار بیشتری در شهر درعا صورت گرفته است. یکی از این گروه ها گفت که از مرگ دست کم سی نفر در جریان اعتراضاتی که تقریبا یک هفته از آغاز آن می گذرد، مطمئن است. حدود نیمی از این افراد ظاهرا در اعتراضات روز چهارشنبه (23 مارس)، کشته شده اند. برخی از آنها زمانی جان خود را از دست دادند که نیروهای امنیتی مستقیم به روی تظاهرکنندگان آتش گشود. فعالان حقوق بشر بر این باورند که آمار واقعی کشته شدگان ممکن است خیلی بیشتر باشد چون بسیاری از مجروحان توسط نیروهای امنیتی سوریه از خیابان ها جمع آوری و به مکان های نامعلومی منتقل شده اند. شاهدان عینی می گویند در تیراندازی ماموران امنیتی به صدها جوان تظاهرکننده، که از روستاهای اطراف شهر درعا به سمت مرکز آن راهپیمایی می کرده اند، دست کم 10 نفر کشته و دهها تن دیگر مجروح شده اند. تظاهرکنندگان در اعتراض به کشتار مخالفان دولت سوریه به خیابان ها آمده بودند که به گفته آنها با آتش سلاح نیروهای امنیتی روبرو شدند. به گفته شاهدان عینی و گروه های مدافع حقوق بشر در سوریه، سربازان دولتی همچنین به طرف مردمی که در مراسم تشییع جنازه کشته شدگان مسجد عمری شرکت کرده بودند، تیراندازی کردند. پیش از خشونت های بعد از ظهر روز چهارشنبه، دست کم دوازده نفر در زد و خورد با نیروهای امنیتی در شهر درعا، در جنوب سوریه، کشته شده بودند. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار انجام تحقیقات شفاف در باره تحولات اخیر در سوریه شده و گفته است که کسانی که مسئول کشته شدن معترضان هستند باید پاسخگو باشند. وزارت امور خارجه آمریکا گفته که از این که دولت سوریه علیه معترضان دست به خشونت زده، آنها را ارعاب و دستگیر کرده، عمیقا نگران است. مقامات آمریکا گفتند اقدامات دولت سوریه مانع از آن شده که مردم این کشور بتوانند آزادانه خواسته های خود را ابراز کنند، حقی که خواسته ای همگانی است. شاهدان عینی می گویند کمی بعد از نیمه شب، برق محلی در خیابان های اطراف مسجد عمری قطع شد و ماموران پلیس تیراندازی با مهمات واقعی و گاز اشک آور به سمت معترضان را آغاز کردند. یکی از فعالان حقوق بشر در سوریه به بی بی سی عربی گفت شهروندان غیرنظامی بی دفاع و بیگناه که به طور صلح آمیز تحصن کرده اند و حتی به سنگ مجهز نیستند که به ماموران پرتاب کنند، "قتل عام" شده اند. تلویزیون دولتی سوریه گفته است که یک گروه مسلح از داخل مسجد عمری عملیات خود را انجام می دهد و تصاویری از سلاح و مهماتی که در این مکان انبار شده است، نشان داد. تلویزیون دولتی همچنین این گروه را متهم کرد که کودکان را ربوده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. بنا به گزارش تلویزیونی دولت سوریه، نیروهای امنیتی موفق شده اند چهار نفر از اعضای این گروه مسلح را از پای درآورند. در حالی که رسانه های ایران اخبار جدید از خشونت ها در سوریه را در کل منعکس نکرده اند، خبرگزاری فارس، به نقل از یک مقام رسمی سوریه گزارش کرده که تاکنون بیش از یک میلیون پیام کوتاه از خارج از سوریه به مردم سوریه ارسال شده و آنها را به اغتشاش فراخوانده است. خبرگزاری فارس می گوید این مقام، که نمی خواسته نامش فاش شود، منبع بسیاری از این پیام های کوتاه را اسرائیل معرفی کرده است. ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت سوریه خواسته است از به کارگیری خشونت خودداری کند.
با ۷۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني: همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود . بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته ‌شده است. شیرکوه معارفی، 31 ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است. شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است.
با ۶۴ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


چکیده : معترضان یمن و سوریه نیز، در تداوم اعتراضات به سرکوب های اخیر و پیگیری مطالبات خود، برای فردا جمعه پنجم فروردین ماه (٢۵ مارس)، تظاهرات "روز خشم" اعلام کرده اند.
با ۶۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني: همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود . بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته ‌شده است. شیرکوه معارفی، 31 ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است. نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکوه معارفی خطاب به مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری. شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد. شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است. همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزدیکان شیرکوه معارفی از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی سیاسی، نسبت به اعدام شیرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان این حکومت را که داعیه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که این حکم اجرا نشود.ما اعضای خانواده معارفی بر این باوریم که اگر شیرکوه مرتکب اعمالی شده است که از نظر قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نیزبر اساس همان قوانین اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زیستن و دوباره بودن را. و در آخر اینکه اعدام مطابق قوانین مجازات اسلامی در ایران اشد مجازاتی است که دستگاه قضایی برای یک متهم در نظر می گیرد، در حالی که رافت و مهربانی نیزاز بارزترین ویژگی های تمام ادیان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آید و ما انتظار داریم تا جوانان این آب و خاک بر مبنای همین مهربانی ها مورد قضاوت قرار گیرند. آیا این انتظار توقع زیادی است که یک پدر پیر و مادر دل شکسته دارند؟ خانواده معارفی شهرستان بانه – ایران كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، نسبت به‌ تداوم رفتارهای غیر قانونی در قبال آقای شيركو معارفي اعتراض کرده‌ و نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان این زنداني و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به‌ اعدام جلب می کند.
با ۵۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


منابع پزشکی سوریه روز پنج شنبه 24-3-2011در تماس با شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کردند آخرین آمار کشته شدگان حوادث اخیر دست کم به 25تن رسیده است . در همین حال بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقاتی درباره حوادث سوریه شد .
با ۵۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني: همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود . بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته‌شده است. شیرکوه معارفی، 31ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است. نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکوه معارفی خطاب به مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری. شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد. شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده،
با ۵۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني: همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و قرار بر این است که در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود .بهمن معارفی( شيركو معارفي) فعال کرد از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، محارب شناخته‌شده است. شیرکوه معارفی، 31ساله، اهل بانه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و محاربه با خدا به اعدام محكوم شده وي در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ی اطلاعات و زندان شهر سقز است. نامه سرگشاده خانواده زندانی سیاسی، شیرکوه معارفی خطاب به مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری. شیرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد. شیرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست کشیده و وارد فاز تبلیغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نیز در یک دادگاه چند دقیقه ای صادر شده است. همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود لذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزدیکان شیرکوه معارفی از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا داریم تا ضمن دفاع از حقوق اولیه و ابتدایی یک زندانی سیاسی، نسبت به اعدام شیرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان این حکومت را که داعیه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که این حکم اجرا نشود. ما اعضای خانواده معارفی بر این باوریم که اگر شیرکوه مرتکب اعمالی شده است که از نظر قوانین جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نیزبر اساس همان قوانین اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زیستن و دوباره بودن را. و در آخر اینکه اعدام مطابق قوانین مجازات اسلامی در ایران اشد مجازاتی است که دستگاه قضایی برای یک متهم در نظر می گیرد، در حالی که رافت و مهربانی نیزاز بارزترین ویژگی های تمام ادیان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آید و ما انتظار داریم تا جوانان این آب و خاک بر مبنای همین مهربانی ها مورد قضاوت قرار گیرند. آیا این انتظار توقع زیادی است که یک پدر پیر و مادر دل شکسته دارند؟خانواده معارفی شهرستان بانه – ایران كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، نسبت به‌ تداوم رفتارهای غیر قانونی در قبال آقای شيركو معارفي اعتراض کرده‌ و نهادهای داخلی و بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان این زنداني و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به‌ اعدام جلب می کند.
با ۵۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ