کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

[farsibooks] Sunday 27 March 2011 Farvardin 7th 1390, Fwd: Best of Balatarin for 03/28/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=690462b3b1&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/3/27
Subject: Best of Balatarin for 03/28/2011


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




یمنی ها دمشون گرم! با برگزاری کنسرت، اتحاد خودشان را برای سرنگونی دیکتاتور به رخ می کشند. و البته قابل توجه ایرانیان آریایی نژادی که عرب را مسخره می کنند و خود را برترین بشر روی زمین می دانند! عرب ها درس مبارزه با دیکتاتوری ها می دهند به جهان سوم هرچه دیکتاتور بیشتر از آنها می کشد استقامت و پایداریشان و حضور در میدان بیشتر می شود.
با ۱۵۹ امتیاز و ۳۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در این عکس مشاهده می شود ipفرد نظر دهنده مربوط به ساختمان کامپیوتر نهاد ریاست جمهوری واقع در خیابان پاستور است!!!!!!!!!!!!!!!
با ۱۴۹ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شاگرد با استعدادی هست این بشار اسد! و از اون جالب تر تیتر خبرگزاری جمهوری اسلامی است!
با ۱۴۶ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


یک دختر لیبیائی که بوسیله نیروهای قذافی 15 بار مورد تجاوزقرار گرفته با مراجعه به هتل روزنامه نگاران خارجی در تریپولی از آنها کمک می خواهد .
با ۱۳۴ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بنظر من باید یک تابلویی درست کنیم و برویم آن را توی منطقه خاورمیانه و حومه نصب کنیم که رویش نوشته شده باشد « عربهای عزیز! لطفا نوبت را رعایت کنید. خیلی وقت است که نوبت سید علی است. چرا اینقدر میزنید توی صف؟» اول تونس بعد مصر بعد لیبی بعد یمن با زرنگی از ته صف آمدند و رفتند جلوی صف.
با ۱۲۶ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


بهنود عزیز را بسیجی ها در چهارشنبه سوری با ضربات متعدد شوکر و باتوم به قتل رساندند . گزارش پزشکی قانونی در عکس ها موجود است که علت مرگ را صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت ذکر کرده . لطفا اطلاع رسانی کنید و نگذارید بگویند کشته شدن بهنود یک اشتباه از سوی خودش بود. روحش شاد .
با ۱۲۶ امتیاز و ۴۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دوستان خوب و هموطنان آزاده این روزها کشور پر افتخارمان درحال گذر از مرحله ای تاریخی درراه کسب مجدد اعتلای آریایی خویش است و تردیدی نیست ایران ازاد متعلق به همه قومیت های ایرانی است اما در این مسیر سبز، هستند افرادی که با نیت های پلید تجزیه طلبانه قصد ماهی گرفن از آب گل آلود را دارند که نمونه ان جبهه خلق عرب است.گروهی با تمایلات شوونیستی عربی که هنوز با شعار خیالی ما( فاتحان قادسیه) هستیم درپی پنهان کردن ذلت خودشان و جدا کردن بخش مهمی از کشورما یعنی خوزستان هستند. عادل السویدان از رهبران حزب خلق عرب خوزستان است که سردمداری شاخه نظامی این حزب بنام حزم را دارد یعنی همن حزبی که در بیانیه ای به صراحت بکارگیری خشونت و فاز مسلحانه علیه به قول خودشان فارس های اشغالگر را مجاز دانسته است و در جریان جنگ تازی ها علیه ایران هم جزو هواداران صدام حسین بودند.
با ۱۱۲ امتیاز و ۱۶۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


با اینکه از فیلم اخراجی ها و کارگردانش متنفرم تنها دیالوگ قشنگی که از فیلم اخراجی ها ۲ یادمه مال رامین پرچمی بود نقش یک هم میهن مسیحی رو بازی میکرد که ازش پرسیدن تو که مسلمون نیستی چرا اومدی جبهه؟ و رامین عزیز گفت: مسلمون نیستم , ایرانی که هستم
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس سینما و تلوزیون که در جریان تظاهرات اعتراضی ۲۵ بهمن بازداشت شده بود، از زمان بازداشت در شرایط بلاتکلیف به سر می‌برد.
با ۹۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


در پی تصرف شهر اجدابیه توسط مخالفان قذافی، آنها اعلام کرده‌اند که در تدارک تصرف دیگر شهرهای ساحلی لیبی و پیشروی به سوی ترابلس، پایگاه اصلی سرهنگ قذافی هستند. به گزارش خبرگزاری‌ها، فرماندهی مخالفان قذافی شامگاه روز شنبه از یک چرخش در روند جنگ داخلی لیبی خبر داد. یک سخنگوی «واحدهای ۱۷ فوریه» - نامی که مخالفان نظامی قذافی بر خود نهاده‌اند - شامگاه شنبه ۲۶ مارس در یک کنفرانس مطبوعاتی در بنغازی اعلام کرد، نسیم تغییر وزیدن گرفته و اکنون دیگر نمی‌توان آن را متوقف کرد.
با ۹۲ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عطوفت اسلامی و الهی / طالبان دختري را در برابر دوربين شلاق مي زنند/ اين ويديو چند مرد كه ظاهرا از اعضاي طالبان هستند را نشان مي هد كه دختري را روي زمين خوابانده اند و او را به وسيله تسمه اي شلاق مي زنند./ آنها به مدت دو دقيقه در حالي كه دختر از درد فرياد مي كشد به اين كار ادامه مي دهند. /---------/ با درود فروان بر قبر پیامبر رحمت و صلح و دوست داشتن و احترام گذاشتن به زنان !
با ۸۴ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فکر می کنید برای رامین پرچمی سخت بود ، مثل محمدرضا شریفی نیا و یا اکبر عبدی باشه! نه، اما رامین پرچمی غیرت و شرف خودشو نفروخت
با ۷۹ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات
نظرات

 


سلام دوستان داشتم وبگردی میکردم چشمم خورد به اسم نادر جهانبانی هم افسوس خوردم هم افتخار کردم حالا شما همینطور که این زندگینامه رو میخونین تو فکرتون تهدار(سردار)فیروزآبادی رو هم مجسم کنین…. نادر جهانبانی (۲۷ فروردین ۱۳۰۷ – ۲۲ اسفند ۱۳۵۷) خلبان نیروی هوایی شاهنشاهی ایران، یکی از خلبانان ویژه محمد رضا شاه پهلوی و سرپرست تیم آکروجت تاج طلایی بود. آخرین درجه وی در ارتش سپهبد بود.[۱] وی پسر امان‌الله جهانبانی بود. مادر او از مهاجران روسی بود و بخاطر رخسار اروپایی‌اش به عنوان ژنرال چشم‌آبی معروف بود. همسر وی فرخ زنگنه نام داشت و این دو دارای دو فرزند به نام‌های انوشیروان جهانبانی و گلنار جهانبانی بودند. نادر جهانبانی پس از انقلاب در ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ در زندان قصر به حکم صادق خلخالی حاکم شرع وقت بر روی پشت بام مدرسه علوی تیرباران شد. وقتی سپهبد جهانبانی را برای محاکمه آوردند، کاغذی بر گردنش انداختند تا جرمش را بنویسند، اما به نظر می رسید او جرمی نداشت، کسی هم پیدا نشد شهادت دهد او جرمی انجام داده. پس روی کاغذ سفید نوشتند: سپهبد نادر جهانبانی عامل فساد.[۵] متن حکم کیفرخواست که در دادگاه برای وی خوانده شد بدین شرح است: « نادر جهانبانی با اشتغال در سمت های حساس نظامی و این اواخر ورزشی و نظایر آن با رژیمی که با ساقط کردن حکومت ملی شرعی به طریق غاصبانه و با اراده اجنبی در ایران سلطه پیدا کرده و مملکت را در جهت اراده اجنبی و در جهت خلاف شرع و مصلحت مملکت و ملت به قهقرا می‌برد و به نابودی می کشاند با اقدام علیه امنیت و قیام بری متزلزل کردن اساس استقلال و فساد در ارض و محاربه با خدا و نایب امام علیه السلام مطابع قوانین الهی و قوانین جاریه در زمان ارتکاب جرایم تقاضای رسیدگی و صدور حکم اعدام و مصادره اموال شخصی ایشان و آن مقدار از اموال که به خاطر فرار از ادای دین به صاحبان اصلی به فرزندان و اقربای نزدیک انتقال یافته است از طرف دادسرای کل انقلاب اسلامی از دادگاه دارم. » پس از ارایه متن کیفرخواست هنگامی که نوبت به دفاعیات وی رسید گفت: « من دفاع خاصی ندارم ولی من هیچ وقت بر ضد انقلاب کاری نکرده‌ام به هر حال دیگر مهم نیست و من آماده اعدام هستم.[۶] » سایت خبری روزآنلاین در مقاله‌ای باعنوان «نوبت خمینی شد» به خاطرات سفیر اسراییل در ایران اشاره می‌کند که نوشته سپهبد جهانبانی ‏به احمد خمینی گفت: «من از توی عرب ایرانی‌ترم».[۷] روحش شاد. دریغا!!!!!!!! ای کاش ایران کنام پلنگان و شیران میشد نه اکنون که لانه کرکسها و کفتارها شده. زندگینامه برگرفته از:ویکی پدیا
با ۷۷ امتیاز و ۲۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این پرچم به وسیله گروه گلستان تهران از پشتبانان جنبش ملی ما هستیم در 23 فروردین سال 2568 ایرانی (1388 ه.ش) در ایران برافراشته شده است
با ۷۷ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


پس از شکست حزب اسلامیست اصلاح‌طلبان در جنگ مافیایی قدرت درون نظام، تعداد زیادی از وابستگان و اعضای این حزب به کشورهای دموکراتیک غربی مهاجرت کردند. فرار ایرانیان از چنگال رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی به کشورهای غربی پدیده تازه‌ای نیست و میلیون‌ها ایرانی‌ از ابتدای روی کار آمدن این رژیم تا کنون به این کشورها مهاجرت کرده‌اند. آنچه اصلاح‌طلبان و خط امامی‌های غرب‌نشین را از بقیه ایرانیان غرب‌نشین متمایز می‌سازد، رفتار ریاکارانه این گروه در ادامه حمایت از ایدئولوژی ضدّ دموکراتیک اسلامگرایی و خط امام (فاشیسم شیعی) است. افرادی همچون محسن کدیور، عطاءالله مهاجرانی، عبدالکریم سروش، مهدی هاشمی‌، فاطمه حقیقت‌جو و ابراهیم نبوی پس از مهاجرت به غرب با استفاده از فضای آزاد و دموکراتیک موجود، به تبلیغ برای ایدئولوژی و تفکرات خود و انتشار آنها پرداخته‌اند. اصلاح‌طلبان غرب‌نشین مدت‌ها است که صحبت از "حکومت بر پایه اسلام رحمانی"، "آرمان‌های امام راحل"، "بازگشت به دوران طلایی‌ امام"، "اجرای بدون تنازل قانون اساسی‌"، "دموکراسی اسلامی" (پارادوکس!) و دیگر تفکرات اسلامیستی میکنند. حال سوال این است که آیا این نهایت دورویی و ریاکاری نیست که اصلاح‌طلبان در عین حمایت از اسلامگرایی و "آرمان‌های امام راحل"، در قلب کشور‌های دموکراتیک، سکولار و لائیک زندگی‌ میکنند؟ روح‌الله خمینی، پدر معنوی این طیف سیاسی، کشورهای دموکراتیک غرب را "شیطان بزرگ"، "بلاد کفر" و "غرب فاسد" می‌نامید، و مرتباً آرزوی نابودی آنها را میکرد. اصلاح‌طلبان خط امامی نیز، به پیروی از امامشان سال‌ها شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر غرب" میدادند، و جوامع سکولار غرب را جوامعی فاسد و ضدّ اسلامی می‌دانستند. این کمال دورویی و ریاکاری است که اصلاح‌طلبان غرب‌نشین بعد از سال‌ها ضدیت با دموکراسی و سکولاریسم، حال به کشور‌های سکولار یا لائیک پناه آورده‌اند، ولی‌ در قلب "شیطان بزرگ" همچنان بر طبل حکومت بر پایه "اسلام رحمانی" و "آرمان‌های امام راحل" می‌کوبند. اگر اصلاح‌طلبان خط امامی به نوعی حکومت اسلامی اعتقاد دارند، بهتر بود یا در ایران اسلامی می‌ماندند یا به کشور‌های اسلامسیتی مثل عربستان سعودی، جنوب لبنان یا فلسطین مهاجرت میکردند. البته هدف این نوشته این نیست که خواستار رانده شدن اسلامیست‌های خط امامی از غرب، یا محدود کردن آزادی بیان آنها شود. در جوامع دموکراتیک همه طیف‌های فکری باید حق اظهار نظر داشته باشند، حتی تفکرات نژادپرستانه، فاشیستی و اسلامیستی که ماهیتا با دموکراسی مغایرت دارند. هدف این نوشته این است که در مورد ریاکاری و دورویی وقیحانه اسلامیست‌های غرب‌نشین افشاگری و آگاه‌سازی شود، تا مردم ایران بدانند که کدام طیف‌ها و گروه‌های سیاسی شفاف و قابل عتماد نیستند. اگر قرار است مردم ایران مبارزه کنند و هزینه بدهند تا یک گروه دروغگو و ریاکار را با گروه دروغگو و ریاکاری دیگر جایگزین کنند، ایران هیچگاه به دموکراسی نخواهد رسید. بنابراین، از هم اکنون باید گروه‌های و طیف‌های قابل اطمینان و شفاف به مردم شناسانده شوند و در مورد گروه‌ها و طیف‌های متظاهر، ریاکار و دروغگو افشاگری شود.
با ۷۴ امتیاز و ۶۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمد گفت حدیث کردن مارا ابو سعید حسن عدوی که گفت: حدیث کرد ما را یوسف ابویعقوب که گفت: حدیث کرد مرا ابوعلی اسماعیل که گفت: حدیث کرد مارا ابوجعفر احمد مکی که گفت: حدیث کرد مارا عمروپسر حفص از اسحاق پسر نجیح از حصیب از مجاهد از ابی سعید خدری که گفت رسول خدا به علی پسر ابیطلب سفارش کرد و گفت: دوغ و سرکه و گشنیز و سیب ترش ممنوع کن ! گفت: چرا یا رسول الله؟ فرمود: چون رحم از از این چهار عامل عقیم میشود و اولادی نمی آورد درحالی که حصیر کف خانه از زن نازا بهتر است. امالی شیخ صدوق، برگ ۸۹۱
با ۷۴ امتیاز و ۴۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


یکسال صبر و استقامت، یکسال با همه مشقت ها و محدودیت ها با همه تهمت ها و طعنه در کنار مردمی بودن که نام او را از صندوق های رای تا کوچه و خیابان فریاد زدند. این شاید خلاصه میرحسین موسوی باشد برای سال ۱۳۸۹. حالا که میر حسین موسوی را از مردم خود جدا کرده اند شاید فرصتی باشد تا نیک ببینیم که او چه می گفت و به چه می اندیشید؟ آیا مانند قدرت پرستان همه چیزخواه سودای ریاست و حکومت داشت چنانکه مدعیان مسند نشین می پندارند و آیا آرمانی جز بازگشت به قانون، بازگشت به کرامت انسانی و اعتلای ایران اسلامی در سر می پروراند؟ مرور تاریخی دیدار ها و اعلام مواضع میرحسین موسوی نشان می دهد آنچه که امروز به عنوان حصر و بازداشت خانگی از آن یاد می کنیم در واقع در شکلی دیگر از نیمه دوم سال با میرحسین موسوی همراه بود. هر چه سال جلو تر می رفت محدودیتها بیشتر می شد ملاقات کننده ها بازداشت و بازجویی می شدند یا اساسا با تهدید و سد راه مانع ملاقاتی ساده می شدند. همه اینها ادامه پیدا کرد تا جایی که میر از ملاقات با خانواده زندانیان و آسیب دیدگان نیز آرام آرام باز ماند. از آن پس نخست وزیر دوران دفاع مقدس سخنان خود را از طریق گفت و گو ها و یادداشت های مختلف با مردم سخن گفت تا اینکه با حصر کامل وی و دکتر رهنورد، این ارتباط نیز توسط مسئولان حکومتی از بین رفت و مصداق دیگری از مثله شدن آزادی بیان را در کشور نمایان ساخت. او در سالی که گذشت به دیدارهای نوروزی رفت، با زندانیان آزاد شده و خانواده زندانیان سیاسی دیدار کرد. در چند نوبت با مهدی کروبی و سید محمد خاتمی دیدار داشت. با اعضای فراکسیون خط امام مجلس و نمایندگان سابق مجلس به گفت و گو نشست. محفلی برای گفت و گوی جوانان اصلاح طلب فراهم کرد. ایثارگرانی که خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را همراه با نخست وزیر این دوران داشتند به دیدارش آمدند. به مناسب های مختلف پیام صادر کرد و در موضوعات روز با کلمه به گفت و گو نشست. اما نکته مهمی که نمی توان از آن به سادگی گذشت حضور همیشگی دکتر رهنورد در همه این دیدارها بود.حتی زمانی که از ملاقات های مهندس موسوی ممانعت به عمل آمد ، دکتر زهرا رهنورد به تنهایی ارتباط با مردم را حفظ کرد و به ملاقات اقشار مختلف جامعه رفت. در ادامه به مرور دیدار ها و مواضع میرحسین موسوی در سال ۸۹ خواهیم پرداخت. پیام نوروزی برای همه ایرانیان فروردین ۱۳۸۹ را میرحسین با انتشار پیام نوروزی(+) آغاز کرد . میرحسین در آن پیام خواستار گسترش دامنه امواج جنبش سبز به همه اقشار، قومیت‌ها و استان‌ها شده بود.مهندس موسوی سال ۸۹ را سال استقامت و پایداری بر مطالبات برحق و قاونی ملت ایران دانسته و تاکید کرده بود: سال جدید سال استقامت بر این مطالبات به حق و قانونی است و ما حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم.ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند. او به مانند همیشه به پایندی خود به قانون اساسی هم اشاره کرد و گفت: قانون اساسی را باید یکپارچه دید. زمانی که قانون اساسی تدوین شد، حتی آن کسانی که آن عناصر را تدوین می‌کردند برای آن که انسجام قانون آسیب نبیند، مقدمه‌ای برای آن تهیه کردند که اهمیت آن هم زیاد است. در تمام اینها اصول به یک مجموعه از ارزش‌ها، خواست‌ها و مطالباتی یکپارچه تأکید می‌شود که نمی‌توانند از هم جدایی بگیرند. اکنون هم مردم که مشکلات اجرایی، سیاسی و انتخاباتی و .. را دیدند راه حل را در این می‌بینند که راه گشودن به آینده درخشان برای ملت بازگشت به قانون اساسی آن هم بدون دخالت دادن سلایق سیاسی است. دیدارهای نوروزی با آغاز سال ۱۳۸۹ مهندس موسوی به همراه دکتر رهنورد سنت حسنه دید و بازدید های نوروزی را اینبار در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی و یا زندانیان آزاد شده از زندان گذراندند. دیدار مهندس موسوی با خانواده زندانیان سیاسی همراه با حاشیه های جالبی بود. وقتی مهندس موسوی به دیدار خانواده محمد نوری زاد رفت یکی از حاضران از مهندس درباره نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام «صبر و استقامت» پرسید که موسوی با بیان این‌که منظور از صبر همان صبر به معنای قرآنی آن است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های پیش رو همه افراد باید هریک در حد وسع و توانشان برای پیشبرد مطالبات مردم تلاش کنند و در این راه صبر و ایستادگی پیشه کنند تا در راه تحقق خواسته‌های ملت توفیق یابیم. بسیاری از این دیدارهای نوروزی در رسانه ها انعکاس پیدا نکردند اما ۱۱ مورد آن که منتشر شدند شامل این دیدارها بوده اند: ۴ فرودین ۱۳۸۹: دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با بهمن احمدی امویی ،روزنامه نگار(+) ۴ فرودین ۱۳۸۹: دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با خانواده محمد نوری‌زاد کارگردان و روزنامه‌نگار دربند (+) ۵ فروردین۱۳۸۹: دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با خانواده حسین نورانی نژاد عضو جبهمه مشارکت(+) ۵ فروردین۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با خانواده سید علیرضا بهشتی شیرازی از مشاوران ارشدش(+) ۵ فروردین۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با آذر منصوری عضو تازه آزاد شده جبهه مشارکت(+) ۷ فروردین ۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با خانواده امیرابوطالبی از جانبازان انقلاب (+) ۱۱ فروردین ۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با مهسا امرآبادی، همسر مسعود باستانی روزنامه نگار زندانی(+) ۱۲ فروردین۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با خانواده شیوا نظر آهاری ،روزنامه نگار و فعال حقوق بشر(+) ۱۷ فروردین ۱۳۸۹: دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (+) ۲۰ فروردین ۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکیم وحدت (+) ۲۰ فروردین ۱۳۸۹:دیدار نوروزی مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد با خانواده بدرالسادات مفیدی دبیر زندانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران (+) ۹ فروردین همزمان با درگذشت همسر آیت الله منتظری ، مهندس موسوی پیام تسلیتی(+) صادر کرد. ۱۱ فروردین خانواده سه مشاور میرحسین موسوی که آن روزها در زندان بودند به دیدار موسوی و رهنورد رفتند(+). دیداری که با ستایش موسوی از استقامت مشاورانش همراه بود. ۱۴ فروردین هم به مانند سال های قبل میرحسین در دفتر خود میزبان بسیاری از چهره های سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی، روزنامه نگاران و … بود(+) که برای تبریک عید نوروز به دیدار او آمده بودند. سنتی که امسال به دلیل حصر مهندس در آن وقفه ایجاد می شود. ۱۶ فروردین تعطیلات نوروز به پایان رسید اما برخی از دیدارهای نوروزی ادامه پیدا کرد. بلافاصله بعد از تعطیلات اعضای فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی با مهندس موسوی دیدار کردند(+) . دیداری که واکنش شدید اقتدارگرایان حامی دولت را در پی داشت. این دیدار صمیمانه بهارانه در حالی برگزار شد که مهندس موسوی به نکاتی در این دیدار اشاره کرد و با مثال زدن از گذشته گفت: «علی رغم حمایت موثری که امام راحل از دولت و اینجانب به عمل می آوردند هیچ تصمیمی که به مربوط به سرنوشت مردم بود را به تنهایی اتخاد نمی‌کردند و برای اتخاد تصمیم با کسانی که لازم بود مشورت می کردند و اصولا برای مشورت خود در اینگونه تصمیمات وظیفه‌ای شرعی و عقلی قائل بودند.» ترسیم چهره ای غیر واقعی از امام در صدا و سیما سال گذشته در این روزها صداوسیما با پخش برنامه های مختلف سعی در تحریف اندیشه های امام (ره) را داشت که موسوی در دیداری که با این طیف از نمایندگان مجلس داشت گفت: «این نوع تبلیغ در واقع ویران کردن پایه‌های نظام است چرا که رفتار و دکترین امام راحل را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند یعنی هم متاسفانه صدا و سیمای ما و هم رسانه‌های ضدانقلاب فرازی از یک سخن امام راحل را بدون اشاره به موقعیت تاریخی بیان آن سخن و با هدف القاء چهره و منشی خاص از امام مطرح می‌کنند که این موجب ترسیم چهره ای غیر واقعی از امام می شود و برداشت و ذهنیتی ناقص و نادرست از امام را در مخاطبان بویژه نسل جوان ایجاد می کند و به نظر من رسانه های بیگانه و صدا وسیما دراین مورد دو تیغه یک قیچی هستند که به مخدوش کردن چهره نورانی امام راحل می پردازند.» نظام را می خواهند با حاکمیت یک فرقه اداره کنند ۱۹ فروردین هم نمایندگان فراکسیون سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در مجلس ششم به دیدار مهندس موسوی رفتند.(+) میرحسین موسوی در این دیدار مباحث مختلفی از جمله موضوعاتی مربوط به هدفمند کردن یارانه ها ، استفاده ابزاری از ارزش ها ، خواسته های جنبش سبز و … را مطرح کرد اما در بخشی از سخنان خود به اتفاقی که در چند روز قبل از این دیدار در کنار دریاچه ارومیه رخ داده بود و برخورد با حامیان محیط زیست اشاره کرد و گفت :« برخورد عجیب اخیر با مردمی است که برای حفظ محیط زیست دریاچه ارومیه رفته بودند نیز نشانه دیگری است از روند امنیتی کردن کشور است.» وی ادامه داد: «یا پادگانی کردن بهشت زهرا در روز ۱۲ فروردین یا … و آیا همه مسائل را با امنیتی و پادگانی کردن می توان حل کرد؟ نظام را می خواهند با حاکمیت یک فرقه اداره کنند که نمی شود.» ۲۳ فروردین میرحسین موسوی با همراه همیشگی اش ، زهرا رهنورد به دیدار خانواده مهدی محمودیان(+) رفتند تا از این خانواده که عزیزشان دربند است دلجویی کنند. ۲۹ فرودین هم میرحسین و زهرا رهنورد به دیدار خانواده احمد زیدآبادی رفتند(+) . هم زمان با این دیدار ،احمد زید آبادی از زندان رجایی شهر با منزلش تماس تلفنی گرفت و با مهندس موسوی و زهرا رهنورد گفت و گوی کوتاهی کرد .زهرا رهنورد در این مکالمه خطاب به زید آبادی گفت :ما صبر و مقاومت شما را ارج می نهیم و برایتان آرزوی توفیق و سلامتی داریم . برای تداوم جنبش، زندگی کردن با آن را درپیش بگیرید اردیبهشت ماه ۸۹ با دیدار جمعی از فعالان ملی – مذهبی با مهندس موسوی شروع شد. در این دیدار که باز به مذاق انحصارطلبان خوش نیامد مهندس موسوی بیشتر درباره جنبش سبز سخن گفت. وی با تاکید بر این سخن که «باید با ارزش‌ها و اهداف سیاسی، زندگی کرد» اظهار داشت: «کار، کاری طولانی، و مسیر جنبش سبز، راهی پر پیچ و خم و زمان‌بر است؛ اگرچه شاید جنبش زودتر از آنچه بسیاری تصور می‌کنند به نتیجه برسد، اما باید صبور بود و استقامت ورزید و برای تداوم جنبش، زندگی کردن با آن را درپیش گرفت.» مهندس موسوی همچنین با تاکید بر این نکته که «مسئله‌ی آگاهی‌بخشی، موضوعی بسیار مهم محسوب می‌شود»، عنوان نمود: «هر «تغییر» وقتی متحقق می‌شود که «ایده»ای متولد شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی تغییر متولد شده است؛ هر چقدر این ایده و ابعاد آن را بیشتر تبیین کنیم، امکان بسط و پیشبرد جنبش بیشتر می‌شود.» در همین جلسه بود که مهندس موسوی مبحث «دین رحمانی» را باز کرد. وی با تاکید بر این موضوع که «ما مبلغ قرائت رحمانی از دین هستیم، قرائتی از دین که واجد حداکثر مدارا نسبت به تمامی دیدگاه‌ها و عقاید است» افزود: « این کار (تبلیغ و ترویج قرائت رحمانی از دین) کار دشواری است، اما جنبش سبز می‌تواند چنین مسئولیتی را بر دوش خود حس کند.» موسوی اضافه کرد: «من نسبت به گریز نسل جوان از دین و ارزش‌های توحیدی احساس خطر می‌کنم؛ برخوردها و خشونت‌ورزی‌ها و سرکوب در پوشش حکومت دینی، ممکن است بخش قابل توجهی از جوانان ما را از هر دینی گریزان سازد.» در این دیدار افرادی مانند مهندس سحابی و دکتر پیمان، برخی از فعالان ملی-مذهبی ازجمله دکتر محمدحسین رفیعی و محمد بسته‌نگار و نیز تعدادی از وابستگان جنبش مسلمانان مبارز حضور داشتند . دیدارهایی از جنس مردم با مردم در اردیبهشت و خرداد ماه سال گذشته اقشار مختلف مردمی با میرحسین موسوی ملاقات هایی داشتند. در این جلسات که هفته ای چندبار در دفتر کار مهندس موسوی برگزار می شد مسائل روز و همچنین راهبردهایی برای جنبش سبز ارائه شد.راهبردهایی که هنوز بوی تازگی آن به مشام می رسد و کاربرد دارد. کشتی نظام یا کشتی مسلمانی؟ روز ۵ اردیبهشت ماه جمعی از ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نخست وزیر امام (ره) دیدار کردند. در این دیدار موسوی گفت: می گویند شما از کشتی(نظام) پیاده شده اید از کشتی مسلمانی که پیاده نشده ایم. به عنوان یک مسلمان می خواهیم طوری رفتار کنیم که جوانها را مأیوس نکنیم و حداقل بگوییم اسلامی که می شناسیم این نیست، اسلامی که می شناسیم رحمت دارد، رئوف است، سعه صدر دارد، همه را می پذیرد. با زبان استدلال با افراد روبه رو می شود. اسلام دینی است که می تواند با پیشرفت های جامعه بشری همسو و پیشتاز شود. جایگاه جنبش سبز با تجمع های خیابانی سنجیده می شود؟ وی میزان حضور مردم در تجمع های خیابانی را معیار درست برای سنجیدن جایگاه جنبش سبز عنوان نکرد و گفت : ما نباید بگوییم که خیابان ها زمانی از جمعیت زیاد و در زمانی کم بود و بر این اساس بسنجیم که جنبش سبز در کدام نقطه ایستاده است. باید شاخص و اطلاعاتی داشته باشیم که ببینیم آگاهی از این حقوق چقدر است تا اینکه بدانیم در آینده چگونه باید کشور اداره شود؟ آیا این آگاهی در سطح جامع گسترده تر شده یا کم کم دارد دایره اش تنگ تر می شود. اگر ما نسبت به این موضوع پیشرفت داشتیم زمینه ی تغییر جدی را در کشور ایجاد کرده ایم. مرده هایی سیاسی که توسط حکومت زنده شدند به اعتقاد موسوی، این روشی که هر کس بر خلاف شما صحبت کند و راه حلی ارائه دهد را صهیونیست یا منافق می نامید و او دلبسته به آمریکا، برانداز و محارب می شود این به نفع شما و به نفع کشور نیست ،این تقویت محارب و منافق است. منافقین با این جنایت هایی که در داخل کشور داشته اند ، با این همکاری هایی که با صدام داشتند مرده ای شده بودند که ننگ ابدی بر پیشانی انها مانده است. شما وقتی فرزندان این ملت که دو سه میلیونشان در یک روز یک خیابان را پر می کنند به منافقین نسبت می دهید ، آیا شما منافقین را تضعیف می کنید؟ یا نفاق را تقویت می کنید؟از آنطرف جریان سالمی که در کشور جامعه را متمایل به اسلام می کند، شما پیشانی بند جبهه آنها را که به عنوان یادگاری حفظ کرده اید پنهان می کنید که به آنها نگویند بسیجی و طرفدار امام. به جای جلوگیری از فعالیت احزاب جوانمردانه با آنان رقابت کنید وقتی موسوی با ایثارگران دیدار داشت خبرهایی مبنی از جلوگیری از فعالیت دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی به گوش می رسید . محدودیت هایی که توسط وزارت کشور دولت فعلی اعمال می شد. موسوی در این زمینه گفت : شما اگر می گویید این حزب ها خوب نیستند یک حزب خوب تشکیل دهید که با اینها جوانردانه رقابت و مقابله کنند تا اگر توانستند خود به خود زمینه اش را در جامعه از بین ببرند. در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه هم میرحسین موسوی برای نخستین بار در سال ۸۹ به دیدار مهدی کروبی رفت. این دیدار به نوعی بازدید نوروزی بود و در آن درباره مسایل کشور سخن به میان آمد. اغلب سیاست های موجود در کشور باری به هر جهت شده است میر حسین در این دیدار با انتقاد از سیاست های موجود در کشور گفت: اغلب سیاست های ما "باری به هر جهت" است و متاسفانه ساختارهای ما همچون ماسه زار و شن زاریست که آب در آن پایدار نمی ماند. وی افزود: در حال حاضر در زمینه ساختاری برنامه ای دقیق و روشن نداریم و باید برای دراز مدت فکری نمود. شرایط حکومت طوری شده است که همه را توطئه گر تصور میکند و دچار نوعی توهم توطئه گردیده است. تمام کارشناسان خبره و باسابقه از سازمان ها رانده شدند موسوی با انتقاد از وضعیت مدیریتی کشور و ضعف های موجود در آن گفت: در همه کشورها مدیران و مقامات دولتی سابق به عنوان شورای مشورتی به دولت های موجود کمک میکنند. اما در ایران به طور مثال آقای خاتمی با ۸سال سابقه ریاست جمهوری در کشور و جنابعالی و دیگر سران، همکنون در چه وضعیتی هستند. تمام کارشناسان خبره و باسابقه از سازمان ها رانده شدند، صرفا به دلیل مسائل خطی و سیاسی! موسوی افزود: من چشم انداز روشنی را در راستای بهتر شدن مسائل اقتصادی کشور نمیبینم. زیرا بستر ها خراب شده اند.ابزارها از بین رفته است. دستگاه های بیم دهنده از میان برچیده شده اند. و برای کارشناسان در جامعه دیگر جایگاهی قائل نیستند. حتی اگر همکنون شخصی از اصولگرایان صحبتی بر زبان بیاورد وی را منافق خطاب می کنند. پیامی برای معلمان و کارگران میرحسین موسوی به مناسبت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر و ۱۲ اردیبهشت روز معلم پیام ویدئویی منتشر کرد. در این پیام ویدئویی که در تاریخ ۹ اردیبهشت منتشر شد مهندس موسوی فعالیت های قشر کارگر و معلم را جزو مهمترین مولفه های اقتدار ملی کشور عنوان کرد و گفت: تنها راه تحقق خواسته های برحق معلمان، کارگران و همه اقشار ملت رجوع به قانون اساسی است و حقوق مردم که فراموش شده ترین قسمت قانون اساسی است. در بخشی از این پیام آمده است:تورم، پایین آمدن نرخ سرمایه گذاری ها، فساد، رواج دروغ و سو مدیریت ، حقوق معوقه کارگران و بیکاری روزافزون آنها، تعطیلی روزافزون کارخانه ها یا با ظرفیت پایین کار کردن کارخانه ها در حالی که بازارهای ملی ما پر از کالاهای خارجی شده و در حقیقت ما تمام بازار داخلی خودمان را در رابطه با کالا ، خدمات و سرمایه به بیگانه واگذار کردیم و همه می دانیم که این مساله تا چه اندازه در سرنوشت ملت ، استقلال و آزادی ما و همچنین در سرنوشت کارگران ما اثر می گذارد.از سوی دیگر محدود کردن آزادی ها را داریم. بستن دهان ها ، بستن روزنامه ها و پر کردن زندانها و محدود کردن تشکل های صنفی و سیاسی را داریم که آن هاهم در سرنوشت کارگران ومعلمان اثر می گذارد. به همین علت مهم است که امسال کارگران و معلمان پی ببرند ( گرچه می دانم می دانند) مسائل و مشکلاتی که در زندگی روزمره لمس و درک می کنند با مسائل عمده کشور در ارتباط است و این ارتباط مستقیم است. همچنین این پیام به خواسته های معلمان و کارگران هم اشاره داشت و آمده است: آنها آزادی می خواهند چرا که آزادی باعث می شود تشکل های صنفی و سیاسی خود را تشکیل دهند و فعالیت سیاسی کنند . راهی برای گشایش امور خود و ملت پیدا کنند. آنها دنبال عدالت هستند. چه عدالت در سطح معیشتی و اقتصادی و چه در سطح توزیع منزلت های اجتماعی. باعث می شود آنها بهتر بتوانند خدمت کنند و بهتر می توانند ثروت ایجاد کنند و بهتر می توانند از اقتصاد کشور دفاع کنند و با فعالیت خود در صنعت و بازار و از استقلال کشور دفاع کنند و همچنین در توزیع منزلت آنها موقعیتی پیدا می کنند که از ایده های مترقی و پیشروانه در سطح کشور حمایت کنند. همچنین در این پیام خطاب به معلمان و کارگران آمده است : شما عزیزان و شما کارگران ومعلمان بدانید که مسائل شما مسائل همه ملت ماست و جدا نیست. شما اگر در تشکیل شوراهای مستقل صنفی مشکل دارید و هر حرکتی که می کنید با محدودیت و دستگیری ها روبرو می شوید و در فعالیت خود دچار مشکل هستید . سر کلاس که می روید با خوف و رجا می روید چون نمی دانید که آیا می توانید حرف حق را بزنید و در برابر دانشجویان و دانش آموزان از حق دفاع کنید. با سینه برآمده و سری افراشته از حق دفاع کنید و از سفیدی سفید و سیاهی سیاه شهادت دهید و کوتاه نیایید و وقتی در این زمینه دچار تزلزل و خوف می شوید طبیعی است که این مساله مساله ملی است و مساله همه ماست. دیدار با آذربایجانی ها گروهی از اصلاح طلبان آذربایجانی هم در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه با مهندس موسوی دیدار کردند که در این دیدار هم مباحث مهمی مطرح شد که بخشی از آن مربوط به قومیت ها بود. زبان موضوعی نیست که با آن بخشنامه ای برخورد کرد مهندس موسوی که بخش عمده ای از سخنانش را به تحلیل مسائل آذربایجان اختصاص داده بود با اشاره به تاریخ معاصر آذربایجان، این خطه را سرزمینی دانست که باید همواره مسائل آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و با اشاره به مکتب تبریز در حوزه مسائل سیاسی ، اجتماعی و فکری به اهمیت زبان های ملی و محلی تاکید کرد و ادامه داد: زبان ها و فرهنگ های متنوع از ذخایر این سرزمین است. زبان و بویژه زبان اوجی و شعر قابل ترجمه نیست و هر زبان ظرفیت هایی دارد که جزو سرمایه ها و ذخایر ملی محسوب می شوند و اهمیت این ذخایر فرهنگی در کشور کمتر از ذخایر مادی نیست. زبان مسئله ای نیست که با آن بشود آمرانه و بخشنامه ای برخورد کرد. رضاخان این کارها را با فرهنگ ها و اقوام کرد و شکست خورد و یکی از دلایل نفرت ملی از آن دوره به همین سیاست ها بر می گردد. تک تک اصول مغفول و یا کنار گذاشته شده قانون اساسی باید اجرا شود نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اجرای بدون تنازل قانون اساسی و عدم اجتهاد در مقابل نص صریح قانون اساسی را تنها راه برای وحدت ملی و استیفای حقوق همه اقوام دانست و گفت: تک تک اصول مغفول و یا کنار گذاشته شده قانون اساسی باید اجرا شود و اگر مشکلی در این بین باشد به نظر خواهی عمومی گذاشته شود. در هیچ جای ایران تجزیه طلبان در سطح ملی اهمیت و جایگاهی ندارند میرحسین موسوی با اشاره به این که مسائل هویتی فقط با حفظ منافع ملی ممکن است افزود: در هیچ جای ایران تجزیه طلبان با اراده معطوف به وحدت طلبی در سطح ملی اهمیت و جایگاهی ندارند. در روز ۱۲ اردیبهشت موسوی و رهنورد به عیادت مصطفی تاجزاده رفتند که تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. سال گذشته وقتی خبر درگذشت محمد بهمن بیگی معلم با سابقه عشایر پخش شد، میرحسین برای این ضایعه پیامی صادر کرد. وی در بخشی از این پیام نوشت:«قطعا خدمات ارزنده محمد بهمن بیگی معلم عشایر که آموزش عشایر در ایران را پایه ریزی کرد و از ۵۸ سال پیش با برافراشتن چادری برای آموزش این قشر عزیزجامعه اقدام کرد از یادها نخواهد رفت. فعالیت ها و اقدامات او در زمان حیات پر برکتش تنها آگاهی دادن نبود بلکه صداقت و اخلاق و پشتکار ازویژگی های بارز و میراثی بودکه بهمن بیگی به جاگذاشته است .» اما دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی توسط میرحسین و همسرش ادامه پیدا کرد به طوریکه در تاریخ ۱۸ اردیبهشت، این زوج هم دیدار با خانواده عیسی سحرخیز روزنامه نگار زندانی و هم دیدار با خانواده جعفر پناهی کارگردان سینما در دستور کار داشتند. صبح روز ۲۰ اردیبهشت ماه خبر رسید که ۵ زندانی که ۴ نفر آنها از کردها بودند اعدام شدند. این اعدام ها واکنش های زیادی را در پی داشت و ابهام ها و سوالاتی درباره نحوه دادرسی در پرونده این افراد را به دنبال داشت. میرحسین موسوی با توجه به این موضوع بیانیه کوتاهی را صادر کرد و در آن پرسید: وقتی قوه قضائیه از طرفداری مظلومان به سمت طرفداری از صاحبان قدرت ومکنت بلغزد مشکل است که بتوان جلوی داوری مردم را در مورد ظالمانه بودن احکام قضایی گرفت. چگونه است که امروز محاکم قضایی از آمران وعاملان جنایتهای کهریزک و کوی دانشگاه و کوی سبحان وروزهای۲۵ و۳۰ خرداد وعاشورای حسینی میگذرند وپرونده های فساد های بزرگ را باز نشده می بندند وبه صورت ناگهانی در آستانه ماه خرداد ، ماه آگاهی وحق جویی پنج نفر را با حواشی تردید بر انگیز به چوبه های دار می سپارند؟ آیا این است آن عدل علوی که به دنبالش بودیم؟ در تاریخ ۲۲ اردیبهشت و در پی مضروب شدن احمد معتمدی وزیر کابینه خاتمی ، میرحسین به عیادت وی رفت و برای او آرزوی سلامتی کرد. دیدار با مادران شهدای جنبش سبز و خانواده زندانیان سیاسی روز ۲۳ اردیبهشت ماه ، میرحسین با برخی از خانواده های زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان کمتر شناخته شده حوادث پس از انتخابات و همینطور خانواده های تعدادی از شهدای جنبش سبز دیدار داشت و در این دیدار این نوید را داد که تک صدایی رفتنی است. نقش پررنگ زنان در جنبش سبز با توجه به اینکه در این دیدار بیشتر افراد از بانوان بودند ، میرحسین با اشاره به نقش زنان در جنبش سبز گفت: زنان در پیروزی انقلاب نقش بزرگی داشتند و بدون حضور آنها امکان پیروزی انقلاب ناممکن بود. در جنبش سبز نیز زنان، سهمی حتی بالاتر از مردان دارند و آنها در جنبش سبز نقشی بسیار پررنگ داشته و دارند. در جنبش سبز با جامعه ی یکپارچه ای مواجه بودیم که با تبعیض جنسیتی وعده هایش محقق نمی شود. حس مشترک جامعه ای یکپارچه و خدایی که در این نزدیکی است… موسوی به حس همدردی مشترکی که در ایران و جنبش سبز در قبال آسیب دیدگان ایجاد شده،اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بر انسان ها سختی وارد می شود و با مشکلات زیادی روبرو می شوند ؛ اگر جامعه نسبت به انها دلسوزی کند و پشتوانه جمعی وجود داشته باشد؛ خدا هم کمک می کند که این مشکلات کمتر حس شود. اکنون نیز در جامعه نوعی همدردی نسبت به شما (خانواده های آسیب دیده) وجود دارد . ما همدرد مادران و خواهرانی هستیم که یا عزیزان شان را از دست داده اند و یا در زندان هستند .همچنین خدایی هست و این بالاترین دلگرمی برای آنهاست. اگر خدا نباشد تحمل این سختی ها بسیار دشوار است. و بزرگ ترین تسلیت به آنها این است که بگوییم در این خلقت نگاهی وجود دارد که این مشکلات را می بیند. بدی و خوبی ها را می بیند و تحمل دردها در این حالت جمعی نتیجه می دهد . قانون اساسی یعنی حقوق مردم، قومیت ها،معلمان ،آزادی بیان و رسانه ها و انتخابات رقابتی همه با هم موسوی به مانند بسیاری از دیدارها بار دیگر بر روی اصول قانون اساسی کشور تاکید کرد و گفت: البته قانون اساسی مثل قانون معمولی نیست که زود به زود عوض شود اما اینطور هم نیست که بر اساس تغییرات و شرایط داخلی و جهانی تغییر نکند. ما در شرایط موجود وقتی به سمت شعار پایبندی به قانون اساسی می رویم این مزیت را برای ما ایجاد می کند که بسیاری از مطالباتی را که در داخل این حرکت و جنبش ایجاد شده ، منظم تر و یکدست تر و با برخورداری از پشتوانه مردم عنوان کنیم. این قانون، حقوق اساسی مردم یا حقوق قومیت ها،معلمان ،آزادی بیان ،رسانه ها و انتخابات رقابتی درست را شامل می شود. من همیشه گفته ام که حتی در مقدمه قانون اساسی نوشته شد که روح این قانون به تبع منافع گوناگون دچار تغییرات اساسی نشود و همه متوجه باشند که با مجموعه ی به هم پیوسته ای رو برو هستند. قرار نبود ما حکومت کنیم؛ قرار بود مردم حاکم باشند میرحسین موسوی در پایان سخنان خود گفت: قرار نبود که ما بر مردم حکومت کنیم. قرار بود مردم حکومت کنند. قرار بود جابه جایی ها به خواست مردم و به صورت مرتب در کشور اتفاق بیفتد. باید ترسید از موقعی که فکر شود راه حل در سرکوب ادامه فشارها و بستن فضاست. دیدار با حوزویان در روز ۲۵ اردیبهشت جمعی از مدرسین و طلاب حوزه های علمیه بانوان با مهندس موسوی دیدار داشتند.این دیدار به مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار شد. موسوی با اشاره به سوالات مردم درباره نحوه پیروی از سیره حضرت فاطمه صدیقه (س) در جامعه کنونی و توسط حاکمان تصریح کرد: الان سوال مردم این است که آیا روش و سیره دولتمردانی که ادعای مسلمانی و اسلام دارند و دروغ می گویند با سیره فاطمه زهرا که یکی از القاب ایشان صدیقه است یعنی صداقت و دوری از کژی و دروغ کوچکترین سازگاری را داشته است؟ میرحسین موسوی در این دیدار درباره ماجرای انتخاب رنگ سبز برای فعالیت های انتخاباتی در سال ۸۸ گفت: رنگ سبز را در سفری که همراه با خانم رهنورد به مشهد داشتیم افرادی با نیت مذهبی این ایده را مطرح کردند که اتصال این جنبش را با سرسبزی و زیبایی و معنویتی که دین ما و اهل بیت دارد به خوبی نشان می دهد و ما هم این نکته را به فال نیک گرفتیم و به دلیل محبت مردم به این خاندان گرامی بود که این رنگ و موج سبز در مردم جا افتاد. نخست وزیر امام (ره) افزود: در حال حاضر هم همین نکته صدق می کند. جنبش سبز ریشه در تفکرات مذهبی ما دارد و تا هنگامی که جنبش سبز در این مسیر قرار دارد مردم کشور ما به آن اقبال دارند. خرداد ۱۳۸۹ ، نخستین سالگرد انتخابات کودتایی ریاست جمهوری بود و در این ماه موسوی دیدارها و بیانیه هایی را منتشر کرد. روز ۲ خرداد و به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ، مهندس موسوی با جمعی از خانواده های سرداران شهید دفاع مقدس و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس دیدار و گفت و گو داشت. آزادی و عدالت را باید با ایستادگی و صبر به دست آورد وی بخشی از سخنان خود در این دیدار را به موضوعات جنگ و دفاع مقدس اختصاص داد. موسوی در این باره گفت: آزادی و عدالت به صورت خود بخودی در اختیار مردم قرار نمی گیرد . نه آزادی و نه عدالت در حوزه عمومی داده شدنی نیست بلکه آزادی و عدالت را باید با فداکاری و ایستادگی و تدبیر به دست آورد و از آن حراست کرد. آزادی و عدالت با ایثار در سطح وسیع بدست می آید . برای نسل جوان ما مهم است ایرانی را که با چنگ زدن به فضیلت هایی همچون ایثار به دست اورده ، حفظ کند. با ایثار بود که خونین شهر دوباره خرمشهر شد. وی خطاب به مسئولان گفت : شما نمی توانید مسائل داخلی و خارجی را با بستن روزنامه هاو پر کردن زندان ها مهار کنید. احترام به ملت و احترام به کرامت ذاتی انسان ها خشت اول همه اصلاحات است. اینکه عده ای با چوب و چماق در زندان و بیرون زندان بر سر مردم بزنند همان سیاست های قاجاری ها است . بازگشت یه مردم؛ این تنها راه حل است وی با اشاره به راه حل جنبش سبز در این زمینه گفت: جنبش سبز می گوید راه حل برگشت به سوی مردم است. راه حل در جلب حمایت مردم است و اینکار جز از طریق به رسمیت شناختن حق مردم برای حاکمیت بر سرنوشت خود ممکن نیست. فصل سوم قانون اساسی را بدون کوچکترین تغییری اجرا کنید . خواهید دید که دوباره دورنمای صبح امید پیدا خواهد شد. در تاریخ ۳ خرداد، مهدی کروبی به دیدار مهندس میرحسین موسوی رفت تا پیرامون مسایل کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند. در این دیدار این دو شخصیت سیاسی با اشاره به فرارسیدن خرداد ماه بر اهمیت روزهای دوم خرداد به عنوان روز حرکت جدید از سوی مردم، سوم خرداد به عنوان روز حماسی آزادسازی خرمشهر، ۱۴ خرداد روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و ۱۵خرداد به عنوان فرازی حساس از تاریخ معاصر که منجر به انقلاب اسلامی شد تاکید شد و در مورد رویدادهای روز ۲۲خرداد و روز حماسی ۲۵خرداد و نیز ۳۰خرداد تبادل نظر گردید. در این دیدار بر ضرورت تدوین نوشته هایی که به صورت دقیق اتفاق های آن روزها را بیان کرده اند تاکید و گفته شد: روشن شدن آنچه از ۲۲خرداد تا کنون اتفاق افتاده است برای پیشرفت جنبش سبز و نشان دادن مسیر حق جویی و حق طلبی ملت بسیار مهم است. در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا در صورت دادن مجوز راهپیمایی،در سطح ملی مردم به شرکت در این راهپیمایی دعوت شوند و در غیر این صورت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با تنوع و تکثری که شبکه های اجتماعی دارند به صورت مسالمت آمیز جریان اطلاع رسانی صورت گیرد. دیدار با جوانان حزب اعتماد ملی میر حسین موسوی در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتمادملی به اهمیت احزاب در این برهه زمانی تاکید کرد و همچنین نسبت به نفوذ خرافه گرایی در سطح مدیریت کلان کشور هشدار داد. این دیدار در ۵ خرداد ۸۹ برگزار شد. دیداری که اهم موضوعات مطرح شده در آن مربوط به احزاب بود. موسوی به بررسی نقش احزاب بعد از انقلاب پرداخت و گفت: از اول انقلاب تفکری وجود داشت که با حزب و تشکل مخالف بود . تجربه نامناسب مردم درباره احزاب دوران بعد از مشروطیت این بدبینی را تشدید می کرد. یکی از ویژگی های شهید بهشتی مخالفت با تک صدایی و تک حزبی بود وی افزود: در کنار این نگاه بدبینانه اندیشه مثبتی هم بود که در راس آن شهید بهشتی قرار داشت. ایشان معتقد به فعالیت های حزبی و تشکیلاتی بودند و در این زمینه نیز بسیار تلاش کردند . از آن فعالیت ها نتایج درخشانی گرفته شد و یکی از ویژگی های ایشان مخالفتشان با تک صدایی و رژیم تک حزبی بود. وی با ابراز تاسف از نگاه منفی به احزاب و تشکل ها و حتی تشکل های کوچک مردمی در سال های اخیر تاکید کرد: اقدام اخیر در مورد دو حزب اصلاح طلب کشور ریشه در همین اندیشه منفی در مورد احزاب دارد. البته این روزها با سرکوبی که وجود دارد اهمیت احزاب و تشکل ها بیش از سابق احساس می شود. اما بخش دیگر سخنان موسوی در این دیدار به خرافه گرایی اختصاص داشت . موضوعی که در دیدارهای بعدی بیشتر باز و بررسی شد. خرافه گرایی می گوید که آمریکا در عراق می خواست جلوی ظهور امام زمان را بگیرد به اعتقاد موسوی ، حذف بخش عمده ای از مدیران باتجربه معتقد به برنامه ریزی و مدیریت علمی به خرافه گرایی افراطی مرتبط است. وی با اشاره به سخنان چند وقت پیش رئیس دولت حاضر و ارتباط آن با خرافه گرایی گفت: بر اساس این نگاه، آمریکا نه برای نفت یا دلائل ژئوپلتیکی یا به دلایل استراتژیک به عراق آمده بلکه آمده است که جلوی ظهور امام زمان علیه السلام را بگیرد. حاکمیت با این طرز فکر در سیاست خارجی چه فاجعه ای می تواند ایجاد کند.آیا توافق های شبه ترکمنچای نمی تواند نتیجه اجتناب ناپذیر چنین طرز فکری باشد؟ احمدی نژاد چند روز قبل از این دیدار در سخنانی اعلام کرده بود: ما اسنادی به دست آوردیم که آمریکایی ها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود. دیدار با زندانیان سیاسی قبل از انقلاب ۸ خرداد هم جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با مهندس موسوی دیدار کردند. زندانیانی که به تعبیر موسوی در فضایی مجاهده کردند که دورنمایی از آینده وجود نداشت و آنچه بود تنها احساس وظیفه انسانی و خالص افراد بود. فضایی که در آن تمام تلاش ها توام با آرزو برای ارزش ها و حاکمیت اسلام و یا ویژگی های یک جامعه سالم صورت می گرفت.موسوی در این دیدار گفت: ابتدای انقلاب نیز با همین فضا شروع شد. زمانی آرزو داشتیم جشن بستن زندان اوین را بگیریم اما… مهندس موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نسبت جنبش سبز و آرمانهای انقلاب پرداخت و گفت: جنبش سبز برای آزادی و عدالت است. عدالت برای مردمی که انقلاب کردند و کشور با همه تنوع قومیت ها، فرهنگ هاو زبان های مختلف مال آنهاست و عدالت در وجوه اجتماعی،سیاسی و اقتصادی جزئی از حقوق آنهاست. و نیز آزادی که از آرمانهای ما بود و اگر نباشد حقوق مردم پایمال می شود. زمانی آرزوی ما بود که زندانها خالی باشد وجشن بستن زندان اوین را بگیریم، اما حالا آنجا ساختمان سازی می کنیم که حجره های بیشتری داشته باشیم برای حبس بیشتر و هم این نشانی دیگر از انحراف و کج روی ماست که به نتیجه هم نخواهد رسید. «دروغ ممنوع» مطالبه جدی همه مردم موسوی با یاد آوری شعار «دروغ ممنوع» در شب انتخابات گفت: در هنگامه انتخابات یکی از مهمترین و با نفوذترین پوستر هایی که چاپ شد، پوستر «دروغ ممنوع» بود. بنده اولین بار آن را در تهران دیدم و به فاصله ۲۴ ساعت در یک منطقه دوردست کشور مشاهده کردم چرا که شعار ملموس و مطالبه جدی همه مردم بود. آیا دستگیری ها توانست رژیم شاهنشاهی را حفظ کند؟ میر حسین موسوی خطاب به زندانیان پیش از انقلاب افزود:این بگیر و ببند ها مسئله را حل نمی کند مگر با به زندان انداختند شما رژیم سقوط نکرد؟ رژیم سقوط کرد و من اثرات این دستگیری ها را به خاطر دارم ولی پرسش این است که آیا این دستگیری ها توانست رژیم شاهنشاهی را حفظ کند؟ وضعیت رسانه ای و گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جهان، نسبت به دوره ای که شما در زندان بوده اید بسیار متفاوت است. اول صبح با رجوع به چند سایت می توان تمامی اخبار را دریافت کرد. قبلا اطلاعیه ها با چه دردسری این دست و آن دست می شد و بعضا چه خساراتی هم داشت و تنها به دست عده معدودی می رسید. ماهواره ها و فضای بین المللی و ارتباطات هم به همین ترتیب موثراند. موسوی تصریح کرد: برخی گمان می کنند با ایجاد فضای رعب و وحشت می توان امور را اداره کرد در حالی که کشور با آزادی و عدالت اداره می شود نه با زندان اوین. دیدار با جوانان اصلاح طلب نزدیک سالگرد انتخابات، شور و حال دیدارها با میرحسین موسوی بیشتر شد . ۱۰ خرداد ماه جمعی از جوانان اصلاح طلب به دیدار نخست وزیر امام (ره) رفتند. حاکمان واقعی مردم هستند در این دیدار مهندس موسوی گفت: نوعی نگاه در جامعه وجود دارد که از پیشنهاد ها ناراحت می شود. از تنوع آرا و دخالت مردم در سرنوشت خود ناراحت می شود و مردم را تنها برای تشریفات و جشن ها مراسم می خواهد. به گفته موسوی طبق آنچه که احزاب اصلاح طلب و جنبش سبز به آن پایبند هستند این نگاه را بر نمی تابند. معتقدیم که حاکمان واقعی، مردم هستند و بی دلیل گفته نشده است مردم ولی نعمت ما هستند. وی ادامه داد : ما شنیده ایم که می گویند حکومت با کفر دوام میاورد ولی با ظلم نه. در این میان به آیه ای از قرآن برخوردم که خداوند در سوره انعام آیه ۸۲ می فرمایند: الَّذِینَ آمَنُواْ وَلَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ ((آری) آنها که ایمان آوردند،وایمان خود را با ظلم نیالودند ، ایمنی تنها از آن آنهاست وآنها هدایت یافتگانند) موسوی بعد از قرائت این آیه تصریح کرد :حقیقت این است که امروز ادعای اسلامی بودن و مسلمانی با ظلم فراوان آمیخته شده است.آن ایمانی که قدرت اداره کشور را دارد نمی تواند با ظلم همخوان باشد. همچنین در ۱۰ خرداد مهدی کروبی میزبان میرحسین موسوی بود و باتوجه به نزدیک شدن به سالگرد انتخابات این دو شخصیت با سابقه نظام درخواست صدور مجوز راهپیمایی کردند. تصویر امام را هم زندانی کرده اند میرحسین موسوی در سخنانی از امام به عنوان یک چهره برجسته علمی و معنوی یاد کرد و افزود: هم اکنون وضعیت کشور به گونه ای است که این افراد تصویر امام را نیز زندانی کرده اند. امام متعلق به همه ی ماست و متعلق به همه مردم است. اما کاری که انجام شد این بود که یک عده ای مهندسی کردند و تصویری که خودشان میخواستند از امام بیرون دادند تا بتوانند سر قدرت باقی بمانند که این یعنی حصر کردن امام. جماران مکانی خاطره انگیز بود و مردم با عشق میرفتند و با یاد امام تجدید بیعت میکردند. ولی حالا در مراسمی کلی و سراسری در کشور برگزار میکنند و باعث میشوند آن همه خلاقیت و شور و شوق از بین برود. در پایان این دیدار مهدی کروبی و میرحسین موسوی با امضاء نامه ای مشترک و ارسال آن به استانداری تهران؛ نسبت به برگزاری راهپیمایی مطابق با اصل ۲۷قانون اساسی در سالگرد انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ را خواستار شدند. گفت و گویی درباره ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) خرداد ماه ، ماه حادثه ها است. سالگرد رحلت امام خمینی (ره) هم در این ماه است. به این مناسبت و در تاریخ ۱۱ خرداد سایت کلمه گفت و گوی مفصلی را با میرحسین درباره شخصیت امام تدارک دید. میرحسین وقتی در مقابل گلایه برخی افراد قرار می گیرد که "در باره سال های ابتدایی انقلاب و دوران ۱۰ ساله امام نگاهی احساسی دارد" پاسخ می دهد: « از من نخواهید که دروغ بگویم یا دلبستگی ام به امام را پنهان کنم.» او در این گفت و گو تاکید کرد: نظام هنوز بخش اعظم مشروعیت خود را از شخصیت امام و خاطره جمعی مردم از ایشان می گیرد. در شرایط موجود بخشی از حاکمیت که رو به خشونت و سرکوب و سلب آزادی های مشروع آورده و زندان ها را پر کرده و با پوشش خرافه و تحجر کشور را به افلاس و درماندگی در سطح داخل و خارج کشانده، احتیاج دارد از این سرمایه عظیم اجتماعی به صورت مسرفانه ای استفاده کند. در مقابل وقتی شما واقعیت های آن دوره را در معرض دید مردم قرار می دهید و روی تفاوت های آن با وضعیت فعلی انگشت می گذارید ، بلافاصله گرایش مستبدانه و فاسد امروزی در مقابل سوالات ویران کننده ای قرار می گیرد. نگرش درست به سال های اول انقلاب بخوبی نشان می دهد که تا چه اندازه از اهداف اولیه انقلاب و ارزش های پایه ای آن فاصله گرفته ایم . توجه کنید که منظور از نگریستن به آن دوره بازگشت به آن دوره نیست. بلکه هدف یادآوری ریشه ها و یادآوری جهت های اصلی انقلاب یعنی عدالت ، آزادی و معنویت است. وی تاکید کرد:یکی از اجزاء اعتقادات همه ما این است که تعداد معصومین ۱۴ نفر است و بقیه بندگان خدا جایز الخطا هستند و همیشه در معرض لغزش. مگر آنکه خدا آنها را حفظ کند. در مورد دوران مورد بحث هم همینطور است. ولی چه ضرورتی دارد که وقتی دو تیغه قیچی، یعنی متحجران داخلی و دشمنان بی نقاب خارجی آن دوران و تصویر حضرت امام را هدف قرار داده اند، من هم زبان به نقد بگشایم. مسلما به دلیل فضای زهرآگین موجود، کلام گفته نشده از دهان ربوده خواهد شد و درست شبیه چارچوب توطئه ای که به عنوان پاره کردن تصویر حضرت امام پیاده شد، مورد سوء استفاده داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت. در تاریخ ۱۱ خرداد به دنبال جنایت ضد بشری رژیم اشغالگر قدس د رحمله به کشتی های امدادی حامل مواد غذایی به غزه میرحسین موسوی در پیامی این اقدام را به شدت محکوم کرد. مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همراه با بی حرمتی نسبت به نوه امام برگزار شد. در تاریخ ۱۵ خرداد ،مهندس میرحسین موسوی ،نخست وزیردوران دفاع مقدس با صدور بیانیه ای ضمن بیان دیدگاههای خود در باره مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) ، نسبت به بی حرمتی های سازمان یافته که در این روز نسبت به سید حسن خمینی ،نواده امام راحل انجام شد ، اعتراض کرد و آن را مهندسی شده خواند. وی در بخشی از این پیام نوشت:عربده جویی و هتاکی عده ای اندک در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره) در مقابل تریبون سخنرانی نمی توانست بدون رضایت و مهندسی قبلی صورت بگیرد .چه کسی است که نداند همیشه عده ای به صورت سازمان یافته و برای هیاهوهایی از این قبیل جلو تریبون ها به صف می شوند. درمراسم چهاردهم خرداد نیز به همین شکل عمل شد و در مقابل دوربین ها و چشمهای حیرت زده، گروهی اندک هتاکی های همیشگی را این بار علیه نواده گرامی امام به اوج رساندند. لابد به این دلیل که ایشان نخواسته اند هیچ وقت مردم را تنها بگذارند. در ۱۸ خرداد ، مهدی کروبی با حضور در دفتر میرحسین موسوی درباره اتفاق های رخ داده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی صحبت کردند. همچنین در همین روز ۱۸ خرداد ،میرحسین موسوی و مهدی کروبی در یک کنفرانس خبری اینترنتی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. در این کنفرانس خبری مجازی که با میزبانی تیم کلمه برگزار شد نمایندگان سایتهای ادوار نیوز، امروز، جرس، کلمه، سحام نیوز، تحول سبز، میزان، ندای سبز آزادی و نوروز سوالات خود را از آقایان کروبی و موسوی پرسیدند. این کنفرانس خبری با استفاده از امکانات دنیای سایبری و به صورت مجازی برگزار شد. خبرنگاران حاضر در تالار گفت و گو به دو صورت آفلاین یا آنلاین سوالات خود را با هدف بررسی یکسال گذشته پس از انتخابات، حوادث اخیر و برنامه های آتی پرسیدند و موسوی و کروبی به صورت مشترک به این سوالات پاسخ گفتند. در تاریخ ۲۰ خرداد ، بیانیه مشترکی از سوی مهندس موسوی و مهدی کروبی منتشر شد که در آن برای حفظ جان و مال مردم اعلام شد با توجه به کارشکنی های وزارت کشور ، راهپیمایی برگزار نخواهد شد. در بخشی از این بیانیه که دو روز قبل از سالگرد انتخابات منتشر شد آمده است: اکنون در حالی که ۴۸ ساعت به زمان پیش بینی شده برای راهپیمایی باقی نمانده است با عنایت به گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد. بدیهی است با سابقه سیاه یک سال گذشته در سرکوب معترضانی که تنها جرمشان طلب نمودن رأی خود به شیوه ی مسالمت آمیز بود و همچنین اخبار رسیده از سازماندهی مجدد افراطیون و سرکوبگران در جهت یورش به مردم بی دفاع و مظلوم، از مردم و معترضان می خواهیم خواسته و مطالبات به حق خود را از مجاری کم هزینه تر و موثرتری دنبال کنند. همچنین در پایان این بیانی
با ۷۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
<a href="http://sabznameh.us1.list-manage.com/track/click?u=7fdb14e291091d23007369520&id=9088bf7d35&e=457d8de

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ