کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۷ دی ۱۰, سه‌شنبه

[farsibooks] Fw: [daravish_gonabadi] احترام اجتهاد و مجتهد



 
Darvishalli
درویش علی
 
 


--- On Sat, 11/29/08, محمود زرگر <mahmoudzargar@hotmail.com> wrote:
From: محمود زرگر <mahmoudzargar@hotmail.com>
Subject: [daravish_gonabadi] احترام اجتهاد و مجتهد
To: daravish_gonabadi-owner@yahoogroups.com
Date: Saturday, November 29, 2008, 12:27 PM

برادر محترم جناب نیک آئین سلامی

سلام،

نامه جنابعالی را مطالعه نمودم و بر آن شدم که چند نکته را خدمت جنابعالي یادآور شوم.

آنچه مرا به نوشتن واداشت چند نكته بود که در مکاتبات ملحوظ فراموش شده بود:

اول این که پوشیدن عیوب دیگران و عدم تجسس در احوال خصوصی دیگران یک حكم در قرآن و اسلام است. شما پرده از خطاهای کسانی برداشته اید که هر چند مانند ما جایز الخطا است و هیچ امتیازی نسبت به دیگران در پیشگاه خداوند متعال ندارند ولی در عین حال در میان عوام بعنوان مروج احکام شرع مطهر اسلام مشهورند. بسیاری از مردم دین خود را وابسته به تفکرات و آراء این افراد میدانند و برای ارضاء معنوی چشم بسته و بدون تفقه و تفکر، کورکورانه و بدون شناخت از آنها تقلید میکنند. هرچند این نوع تقلید جای تامل دارد ولی فراموش نکنید که داشتن اعتقاد از بی اعتقادی بهتر است. حتی اگر این اعتقاد به چوب و سنگ باشد و تا چه رسد به علمای ظاهری دین. زیر سوال بردن علما و افشای آلودگی آنان موجب اصلاح آنان نمیشود زیرا در قلب آنان حب دنیا بر ترس از عقبی چیره شده است و آب از سر گذشته است مگر خداوند در این دو سه روز باقی مانده عنایتی نموده حال توبه عطا فرماید.

فراموشی و نسيان حضرت آیت الله نوری همدانی و اشتباه فاحش ایشان در مورد مسئله ربا و ریا مشکلی قابل درک است و تذکر آن بیجا نیست که مقلدین بدانند که نباید تمامی اختیار عقل خود را به شخص ثالثی سپرد ولی ذکر افراط های جنسی ایشان و آیت الله مکارم شیرازی و یا سوء استفاده های مالی مربوطه بصلاح نبود. اگر نيك نگاه كنيم اين طبيعت حيواني در جمله افراد بشر هست و مختص علما يا حضراتي كه شما نام برديد نيست.

نتیجه این افشاگریها این میشود که عده کثیری از عوام که با عقیده ای سطحی به ظاهر دیانت و انتحال به اسلام دلخوش هستند، بطور کلی از مختصر اعتقاد خود دست بر دارند و رو به بدی گذارند. بازتاب این عمل در جامعه ایجاد بی اعتقادی و فساد میکند همانطور که می بینیم.

دوم اینکه وحدت مسلمین و یکپارچگی آنان یک اصل است. مراجع نامبرده هرچه که باشند در لباس روحانیت اسلام هستند هرچند مملو از جسمانيت باشند و روحانيتي در آنها نباشد ولي حفظ  روحانیت لااقل نام آن در اسلام امری لازم است. اگر آنان احیانا فسق و فجوری دارند باید آن را پوشانید. نه آنکه مانند برخلاف شریفه قرآن مجید تشییع فحشا كرد. مثلا آنانکه از خلوت ملبسين به لباس روحانيت فیلمبرداری میکنند و در اينترنت در معرض دید عامه قرار میدهند در واقع  آگاهانه و یا از روی جهل اسلام را تضعيف میکنند. این آرزوی دشمنان دین است که ما مسلمین در داخل و در میان خود یکدیگر را بی آبرو کنیم. این عمل هم همانقدر قبیح است که تخریب حسینیه ها و مساجد.

سوم در مورد نقش مجتهد باید گفت که متاسفانه مرجعیت در شرایط فعلی جایگاه واقعی خود را از دست داده. و اين نه اين است كه مجتهد ذيصلاح نيست، بلكه بايد گفت مجتهدين ذيصلاح گوشه نشينند. و شما با ريختن آبروي مجتهدنماها آبروي مجتهدين واقعي را مي‌ريزيد. قبول دارم كه مجتهدي كه بجاي بسط احکام و اعتلاي اسلام فتوای قتل دگراندیش صادر نماید و در بازیهای سیاسی شریک قدرت باشد و عامل دست امنیتی‌ها و سپاهي‌ها باشد و به جاي فتواي فقهي در احكام، توجیه دینی برای جنایت و تجسس صادر کند نبودش بهتر از بودش است.

ولي بايد بگويم با دانستن تمام اينها بايد همين مجتهدهاي تقلبي مثل نوري همداني و مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني و همپالگان آنها را براي حفظ حقيقت اجتهاد و علماي واقعي ارج گذاريم.

 

با احترام محمود زرگر،

 

 

پيشينه:

 

اجتهاد و تصوف

http://groups. yahoo.com/ group/daravish_ gonabadi/ message/248

 

تفاوت حكم مراجع عظام تقليد با حكم الله

http://groups. yahoo.com/ group/daravish_ gonabadi/ message/245

 

مسئله كم حافظه بودن مرجع تقليد

http://groups. yahoo.com/ group/daravish_ gonabadi/ message/244

 

حضرت آيت الله نوري همداني در اوان بازنشستگي

http://groups. yahoo.com/ group/daravish_ gonabadi/ message/240

 

علت فرمايشات متناقض حضرت آيت الله نوري همداني دربارة مولوي بيماري معظم له است

http://groups. yahoo.com/ group/daravish_ gonabadi/ message/232

 

 

علاقمندان به شركت در اين بحث نظرات خود را به آدرس زير ارسال دارند:

daravish_gonabadi- owner <<AT>> yahoogroups. com

daravish_gonabadi <<AT>> yahoogroups. com


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Y! Messenger

PC-to-PC calls

Call your friends

worldwide - free!

Yahoo! Groups

Everyday Wellness Zone

Check out featured

healthy living groups.

Group Charity

Stop Cyberbullying

Keep your kids

safe from bullying

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ