کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

[farsibooks] روز شمار نقض حقوق بشر شهروندان بهایی مرداد 88

 


http://www.negah35.info/index.php?option=com_content&task=view&id=1135&Itemid=21 



روز شمار نقض حقوق بشر شهروندان بهایی ( مرداد 88)

 

تهیه شده توسط کمیتۀ حقوق بهائیان در مجموعۀ فعالان حقوق بشر

3 مرداد : عماد جابری شهروند بهایی ساكن بوشهر كه در ماه گذشته بازداشت شده بود به قرار وثیقه 20 میلیون تومان آزاد شد .

 روز شمار نقض حقوق بشر شهروندان بهایی ( مرداد 88)

 

تهیه شده توسط کمیتۀ حقوق بهائیان در مجموعۀ فعالان حقوق بشر

3 مرداد : عماد جابری شهروند بهایی ساكن بوشهر كه در ماه گذشته بازداشت شده بود به قرار وثیقه 20 میلیون تومان آزاد شد .

6 مرداد : ماموران اداره اطلاعات ساری به منزل خانواده یوسفی شهروندان بهایی ساكن روستای ماهفروزك هجوم آورده و خانم وصال یوسفی ( مادر خانواده ) را دستگیر میكنند . در طی روزهای بعد  اداره اطلاعات پسر این خانواده به نام پیام یوسفی را هم دستگیر میكند .

- به آقای مهران بندی شهروند بهایی ساكن یزد كه دوران سه سال و نیم محكومیت را در زندان این شهر می گذراند مرخصی موقت داده می شود كمیسیون پزشكی به خانواده نامبرده اطلاع داده اند كه وی بدلیل ابتلاء به بیماریهای گوناگون ، دیگر توانائی جسمی برای تحمل زندان را ندارد .

5 مرداد : ساسان تقوا یكی از سه شهروند بهایی زندانی شیراز به مرخصی موقت آمد در تاریخ 11 مرداد عمل جراحی بر روی پا ایشان انجام گرفت .

7 مرداد : ماموران اداره اطلاعات شهرستان دلیجان به منزل تنها فرد بهایی این شهر به نام نادر منزویان هجوم آورده كه پس از تفتیش منزل ، كامپیوتر شخصی و كتب مذهبی ایشان را ضبط كرده و با خود بردند .

- اسد جابری و خواهرش فریده جابری دو نفر از بهاییان بازداشت شده در بوشهر _ درماه گذشته _ در این روز به قید وثیقه 20 میلیون تومانی آزاد شدند .

13 مرداد : ماموران امنیتی اداره اطلاعات ساری به منزل انور مسلمی شهروند بهایی شهر مذكور هجوم آورده و پس از تفتیش منزل ، وی را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل كردند

14 مرداد : پیام یوسفی ، جوان بهایی ساكن ماهفروزك كه مادرش در 6 مرداد بازداشت شده بود در این روز دستگیر شد .

15 مرداد : خانم رها ثابت شهروند بهایی ساكن شیراز كه دوران محكومیت 4 ساله خود را می گذراند پس از گذراندن مرخصی موقت به زندان بازگشت . خانم هاله روحی دیگر بهایی هم بند ایشان نیز در تاریخ 17 مرداد پس از اتمام مرخصی به زندان بازگشت .

افرادی ناشناس با لودر اقدام به تخریب قبرستان بهاییان سمنان و آتش زدن غسالخانه این مكان نمودند .

17 مرداد : دادگاه دو شهروند بهایی ساكن مشهد به نامهای بابك روحی و عزت الله احمدیان به جرمهایی نظیر تبلیغ علیه نظام و تكثیر اوراق تشكیل شد و نامبردگان منتظر حكم می باشند .

- افرادی ناشناس اقدام به آتش زدن فروشگاه فیلتر فروشی پیمان متعلق به پیمان شادمان شهروند بهایی ساكن سمنان نمودند در همین شب تابلوی فروشگاه بهایی دیگری در سمنان به نام سپهر سبحانی نیز به آتش كشیده شد

20 مرداد : سه شهروند بهایی شهرستان یاسوج به نامهای علی عسگرروانبخش ، زلیخا روانبخش و روحیه یزدانی كه دوران محكومیت 4 ساله خود را در زندان شهر مذكور میگذرانند از تاریخ 20 تا 25 مرداد مرخصی موقت داده شد .

24 مرداد : دادگاه 9 نفر از شهروندان بهایی مشهد در این روز تشكیل شد كه بدلیل كمبود وقت ، دادگاه این اشخاص در روزهای 25 و 26 مرداد ادامه یافت نامبردگان دارای اتهاماتی نظیر تبلیغ علیه نظام ، تكثیر سی دی ، راه اندازی اجتماعات و ارتباط با بیگانگان می باشند قرار شد جلسه بعدی دادگاه با حضور وكیل متهمان تشكیل شود .

25 مرداد : خانم مهرانگیز حسینی شهروند بهایی ساكن همدان كه سال گذشته به جرم تبلیغ بهائیت به یك سال زندان محكوم شده بود در این روز دستگیر و به زندان منتقل شد .

- وبلاگ " بهاییان ایران " برای سومین مرتبه در طی ماههای اخیر فیلتر شد .

26 مرداد : خانم سوسن تبیانیان شهروند بهایی ساكن سمنان كه در تاریخ 12 خرداد محاكمه شده بود به یك سال ونیم زندان محكوم شد . در حكم آمده است كه بدلیل عدم وجود مكان مناسب برای نگهداری زندانی ، نامبرده به شهر دیگری منتقل خواهد شد .

27 مرداد : در این روز ماموران اداره اطلاعات ساری به منزل خانم دیدار هاشمی شهروند بهایی 24 ساله ساكن ساری هجوم آورده و با حكم بازداشتی به تاریخ 12 مرداد نامبرده را دستگیر میكنند .

- دادگاه گروه 7 نفره موسوم به یاران ایران ( مسئولین اداری سابق جامعه بهایی ایران ) كه بیش از یك سال است در زندان می باشند قرار بود در این روز تشكیل شود كه برای سومین مرتبه تشكیل نشد و به تاریخ دیگری موكول شد .

28 مرداد : ماموران اداره اطلاعات شهرستان كاشان به منزل آقای وحید حقیقی شهروند بهایی ساكن كاشان هجوم آورده كه پس از تفتیش منزل و مصادره كامپیوتر ، تعدادی سی دی و جزوات مذ هبی ، نامبرده و پسر 17 ساله شان سینا را به اداره اطلاعات می برند كه پس از چند ساعت بازجویی هر دو نفر را آزاد كرده و از ایشان تعهد می گیرند فردا ساعت 9 صبح دوباره خود را معرفی كنند .

29 مرداد : در این روز نامبردگان فوق به همراه فرد بهایی دیگری به نام مونا روحانی ( كه قبلا احضار شده بود ) به اداره اطلاعات كاشان خود را معرفی می كنند كه پس از دو شب بازداشت در تاریخ 31 مرداد به قید وثیقه آزاد می شوند . اتهام این افراد " ترویج بهائیت " عنوان شده است .

- ماموران اداره اطلاعات شهرستان سنندج به منزل ذبیح الله رئوفی شهروند بهایی ساكن شهر مزبور هجوم آورده و پس از تفتیش منزل ، نامبرده را دستگیر و به زندان اداره اطلاعات منتقل می كنند .

30 مرداد : دادگاه شهرام صفاجو شهروند بهایی ساكن كرج (نامبرده در اردیبهشت ماه سال جاری به مدت سه هفته در زندان بوده ) تشكیل نشد و به تاریخ دیگری موكول شد .


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Auto Enthusiast Zone

Love cars? Check out the

Auto Enthusiast Zone

Y! Messenger

PC-to-PC calls

Call your friends

worldwide - free!

Yahoo! Groups

Mom Power

Find wholesome recipes

and more. Go Moms Go!

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ