کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

Re: [farsibooks] چين و روسيه از اعمال تحريم‌‌هاي جديد عليه ايران حمايت مي‌كنند

 


اینهم از طنزهای تلخ روزگار است - ببینید این چگونه اسلامی است که حکومت های کمونیستی مثل چین و روسیه که اصلا" منکر وجود خدا هستند از آن حمایت می کنند- لابد بین این نوع اسلام و آن نوع کمونیسم و خدا نشناسی باید نسبت خاصی برقرار باشد- شاید هم این نوع از مسلمانی اساسا" با بی خدایی کمونیست ها اصلا" فرقی نداشته باشد
--- On Sun, 8/30/09, m s <meisam101@yahoo.com> wrote:

From: m s <meisam101@yahoo.com>
Subject: [farsibooks] چين و روسيه از اعمال تحريم‌‌هاي جديد عليه ايران حمايت مي‌كنند
To:
Date: Sunday, August 30, 2009, 8:01 AM

 
 
چين و روسيه از اعمال تحريم‌‌هاي جديد عليه ايران حمايت مي‌كنند


 
گزارش جديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، مخالفت از اعمال تحريم‌ عليه ايران را براي چين و روسيه دشوارتر مي‌كند اما ديپلمات‌هاي غربي از بي‌نتيجه بودن تلاش‌ها براي متقاعد كردن مسكو و پكن نگران هستند

ايلنا: برخي منابع خبري گزارش مي‌دهند كه آخرين گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌اي تهران، به صحنه‌اي براي آزمايش قدرت ميان حاميان تحريم ايران در حوزه انرژي و مخالفان اين رويكرد تبديل مي‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «جورج پكروويچ»، تحليل‌گر مركز صلح بين‌المللي «كارنگي» در واشنگتن مدعي شد كه گزارش جديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، مخالفت از اعمال تحريم‌ عليه ايران را براي چين و روسيه دشوارتر مي‌كند.
وي ادامه داد: «اين گزارش بايد مسكو و پكن را به حمايت از تشديد تحريم‌ها عليه ايران قانع كند ولي از اينكه چنين رويكردي اتخاذ شود، اطمينان ندارم.»
برخي ديپلمات‌هاي غربي نيز محرمانه اعلام كرده‌اند كه به‌رغم تلاش‌هاي شديد كشورهايشان براي جلب همكاري چين و روسيه، از امكان بي‌نتيجه بودن اين تلاش‌ها نگران هستند.
يكي از ديپلمات‌هاي غربي در اين‌باره گفت: «تاكنون سه مرتبه چنين رويكردي را در پيش گرفته‌ايم.»
بنا بر اين گزارش، آمريكا، انگليس و فرانسه تصريح كرده‌اند كه گزارش جديد آژانس، زمينه قانوني براي اعمال تحريم عليه ايران را فراهم كرده است.
چين و روسيه نيز تا كنون به اين گزارش واكنشي نداده‌اند.
با اين وجود «برنار كوشنه»، وزير خارجه فرانسه موضعي خوش‌بينانه‌تر نسبت به پركوويچ اتخاذ كرده و به آنچه تغيير سياست روسيه در قبال ايران ناميد، اشاره كرده است.
وي در اين‌باره گفت: «واضح است كه براي كارآمدي تحريم‌هاي بين المللي عليه ايران، موضع چين و روسيه بايد تغيير كند.»
كوشنه ادامه داد: «اين دو كشور را قانع مي‌كنيم. معتقدم كه موضع روسيه در قبال اين مسئله در حال تغيير است.»
در حالي‌كه كشورهاي غربي سعي در بزرگ كردن برخي نكات منفي گزارش آژانس درباره ايران دارند، برخي ديپلمات‌ها معتقدند كه چين و روسيه ممكن است با اشاره به رويكردهاي جديد ايران مبني بر افزايش همكاري با آژانس، بر مخالفت خود با اعمال تحريم عليه اين كشور اصرار كنند.
در ادامه آمده است كه گزارش جديد آژانس زمينه را برای گفت‌وگوهای حساس ميان واشنگتن و ديگر اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد در مورد چگونگی واکنش به ايران در آستانه ضرب‌الاجل رئيس‌جمهوري آمريكا فراهم مي‌کند.
نمايندگان دائم شورای امنيت و آلمان، هفته آينده در فرانکفورت تشکيل جلسه مي‌دهند تا درباره ايران تبادل نظر کنند.
جامعه بين‌المللی نيز برنامه هسته‌اي ايران را در جريان اجلاس دو هفته‌ای آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که از روز هفتم سپتامبر در وين برگزار مي‌شود، بررسی خواهد کرد.
پس از آن اين ديپلماسی به آمريکا منقل مي‌شود که صحنه برگزاری اجلاس گروه بيست (G20) در پيتسبورگ و بعد از آن اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آخرين هفته ماه سپتامبر است.
پايان پيام

 
1388/6/7 - 11:08:09
کد خبر : 73814  

 


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! Groups

Mental Health Zone

Learn about issues

Find support

Y! Messenger

PC-to-PC calls

Call your friends

worldwide - free!

Y! Groups blog

the best source

for the latest

scoop on Groups.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ