کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

[farsibooks] خبرپردازی ناشیان

 

پس از انتشار خبري درباره حذف حضرات آيات جوادي آملي، استادي و اميني از مراسم احياي حرم حضرت معصومه(س) ايرنا و واحد مركزي خبر، درصدد پاسخگويي به اين شايعه برآمدند كه خبرگزاري جمهوري اسلامي در خبري خلاف واقع علاوه بر ناتواني در پاسخگويي به اذهان عمومي، پرسش‌ها و ابهامات جديدي را نيز به ماجرا اضافه كرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين رفتار كه نشانه كم‌اطلاعي و ناآگاهی مدير تبليغات آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و ضعف مديريت خبري خبرگزاري جمهوري اسلامي بود؛ عدم حضور آيت‌الله جوادي آملي را بلند مدت و 11 ساله(!!) دانست و علتش را هم بيماري عنوان كرد، در حالي كه آيت‌الله جوادي آملي، تنها سال‌هاي 86 و 87 در مراسم احياي حرم حضرت معصومه(س) حاضر نشدند كه به علت همزمانی اين ماه با تابستان و حضور نداشتن ايشان در قم بوده است.

بنا بر اطلاع خبرنگار ما، آيت‌الله جوادي آملي سال‌هاست مراسم احياي حرم حضرت معصومه(س) را به طور منظم برگزار مي‌كند كه آخرين آن رمضان 1385 بوده است.

در همین زمینه خبرگزاری دولت(ايرنا) نوشت: «مدير تبليغات حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: ائمه جمعه موقت قم آيات «جوادي آملي»، «اميني» و «رضا استادي» طي 10 سال گذشته هيچگاه(؟؟!) در برنامه‌هاي شب‌هاي قدر حرم مطهر شرکت نکرده‌اند.»

ايرنا اما به اين خبرسازی بسنده نكرد و در ادامه نوشت: «احمد شمس» در گفت‌وگو با ايرنا، اين تبليغات مغرضانه در مورد برنامه شب‌هاي احياي در حرم مطهر را توطئه بدخواهان دانست و گفت: اين سه بزرگوار از سال 77 تاکنون به دليل بيماري و برخي مشکلات جسماني، هيچ‌گاه در آيين ويژه شب‌هاي قدر شرکت نمي‌کردند. وي افزود: آيت‌الله استادي و آيت‌الله جوادي آملي به دليل بيماري حتي امکان حضور در نماز جمعه را نيز ندارند.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=63552             بخش نظرات بینندگان را هم ببینید



گذشته از اظهار بیماری توسط شخص آیت‌الله استادی، سخن شمس در مورد بیماری آيت الله جوادي آملي آنجا رد می‌شود که مشخص مي‌شود، آيت‌الله جوادي آملي در تير و مرداد 88 سه بار در نماز جمعه قم حاضر شدند و بنا بر اطلاع خبرنگار «تابناک»، حال عمومي ايشان نيز بسيار خوب است و نخستين جمعه پس از ماه مبارك نيز براي اقامه نماز جمعه قم حاضر خواهند شد؛ امري كه بايد براي دفع توطئه دشمنان! مورد اطلاع مدير تبليغات حرم حضرت معصومه(س) باشد.

جداي از این خبرپردازی ناشيانه ايرنا، انتساب اينگونه رفتارها به «بيماري حاد» مراجع و علماي دين، موجي از نگراني در بين مردم ايجاد مي‌كند كه گويا براي مديران رسانه‌اي و مسئولان ديني اماكن مذهبي زياد جاي اشكال نيست و ايشان رد «توطئه بدخواهان» را با هر شيوه‌اي ارجح مي‌دانند.

اين خبر پردازي ناشيانه هرچند بنا به روال مرسوم ايرنا در چند سال گذشته، زياد دور از ذهن نبود، اما ضعف مديريت خبر در روزنامه كیهان نيز در برخورد با اين خبر جالب توجه بود به ويژه كه كيهان پس از مديريت «بهداد» تنها رسانه مكتوبي است كه علاقه خاصي در بازتاب اخبار اين خبرگزاري دارد.

اين روزنامه با وجود انتشار مجموعه بيانات آيت‌الله جوادي آملي به صورت روزانه در صفحه 14 خود كه داراي تاريخ بيان هر يك در سال‌هاي اجراي مراسم احياء در حرم حضرت معصومه(س) است، روز چهارشنبه و در صفحه 13 خبر ايرنا را به طور مفصل منتشر كرد، در حالي كه در صفحه 14 بيانات آيت‌الله جوادي آملي در سال 83 و 85 در مراسم احياي مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) را منتشر كرده بود!

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ