کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

[farsibooks] Tuesday 16 February 2010 Bahman 27th 1388, Fwd: Best of Balatarin for 02/17/2010

 


http://us1.campaign-archive.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=ac436e2e2d&e=457d8de126


---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin <balatarin@sabznameh.com>
Date: 2010/2/16
Subject: Best of Balatarin for 02/17/2010
To: iskandar.hai@gmail.com


Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




بی بی سی فارسی- روز سه شنبه، 27 بهمن (16 فوریه)، اسامی برندگان جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلم های خبری در سال 2009 انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه صحنه قتل ندا آقا سلطان را در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ایران ضبط کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود بهترین تصویر بردار خبری سال، و این فیلم بهترین فیلم خبری سال شناخته شده است. جان دارنتون، که سرپرستی هیات اعطا کننده جایزه را برعهده دارد، با صدور بیانیه ای گفته است که اگرچه فیلم کوتاه جان دادن ندا آقا سلطان توسط فردی ناشناخته ضبط و منتشر شد، اما میلیونها نفر در سراسر جهان بیینده آن بوده اند و این اثر به "تصویری نمادین از مقاومت مردم ایران" تبدیل شده است. به گزارش آسوشیتد پرس، این نخستین بار است که اهدا کنندگان جایزه جورج پولک فردی ناشناخته را به عنوان یکی از برترین گزارشگران خبری سال بر می گزینند و مورد تقدیر قرار می دهند.
با ۲۶۹ امتیاز و ۲۲ نظر فرهنگ و هنر فرستاده شده در بخش
نظرات

 


مشتی نمونه خروار... از حاميان لات و اوباش رهبر!... اين ويدئو رو برای اولين بار شما اينجا مشاهده می کنيد...ديگر کسی برای خامنه ای باقی نمانده است! اين مصاحبه که در روز بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ تهيه شده به خوبی بيانگر روحيه جنايتکارانی ست که به نام رهبر دست به هر جنايتی خواهند زد. ببينيد يک ديکتاتور کارش به کجا کشيده که دانشجو و نويسنده و استاد دانشگاه و مردم عادی کوچه و بازار معترضش هستند و اين اراذل و اوباش و لات های بی سر و پا حامی و طرفدارش...(لينک نسخه موبايل دربخش کامنتها)
با ۲۰۸ امتیاز و ۸۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


افراد بی نام و نشانی که لحظات کشته شدن ندا آقا سلطان را فیلم برداری و به جهانیان نشان دادند، برنده جایزه سال 2009 جورج پولک در نیویورک شدند. این برای نخستین بار است که جایزه روزنامه نگاری جورج پولک به افرادی اهداء می شود که ناشناس می باشند و هویت آنها مشخص نیست. جان دارنتون -سرپرست هیات اعطا کننده جوایز-می گوید این فیلم توسط میلیون ها نفر در سرتاسر جهان مشاهده شد و تبدیل به نماد مقاومت مردم ایران شد.
با ۱۸۷ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرنگار زن ایرانی از پاسخ به پرسش خود از احمدی نژاد در باره فشار بر مطبوعات راضی نشد و ضمن اشاره به "بگیر و ببند"دولت در این مورد و لغو امتیاز 5 روزنامه در دولت فعلی پرسش خود را پیگیری کرد .احمدی نژاد مدعی شده بود که آزادی مطبوعات در جمهوری اسلامی در حد بسیار بالائی است . در این کنفرنس مطبوعاتی که روز سه شنبه 27 بهمن ماه بر پاشده بود ،اکثر حاضرین از نمایندگان نشریات هوادار دولت بودند .نوار ویدئوئی پرسش این خبرنگار شجاع و پاسخ احمدي نژاد را با هم نگاه کنیم
با ۱۷۱ امتیاز و ۱۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


این فیلم تازه منتشر شده ادامه ویدیو کلیپ کوتاهیست که در روز ۲۲ بهمن منتشر شد و اتفاقات پس از ضرب و شتم وحشیانه یک جوان در آن دیده میشود.
با ۱۷۰ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خبرنگاری که بیش از 7 ماه است در دست طالبان اسیر است و خبرنگارانی که در اجرای یک طرح حمایت از کودکان در زندان با رفتارهای غیرانسانی زندانیان دیگر روبرو هستند و فیملبردار صحنه شهادت ندا آقا سلطان از معترضان ایرانی بعد از انتخابات در میان برندگان 13 جایزه امسال جرج پولک هستند که از طرف دانشگاه لانگ آیلند اهدا می شود و برای نخستین بار در تاریخ 61 ساله این جایزه، یک ناشناس برنده جایزه بخش جدید فیلمبرداری مسابقه شد فیلمی که در سرتاسر جهان پخش شده و مربوط به درگذشت دختری به نام ندا آقا سلطان است که در جریان اعتراضات ضد دولتی پس از انتخابات در ایران به ضرب گلوله کشته می شود.جان دارنتون مسئول اهدای جوایز گفت اگرچه این فیلم توسط فردی ناشناس ضبط و در اینترنت آپلود شده است اما از ارزش خبری بسیار بالایی برخوردار است و به نمادی از مقاومت مردم ایران تبدیل شده است. این فیلم نشان دهنده این واقعیت است که در دنیای امروزی یک تماشاگر شجاع با یک موبایل می تواند چه نقشی را در انتشار اخبار داشته باشد. جرج پولک خبرنگار شبکه سی بی اس بود که در جریان جنگهای داخلی یونان در سال 1948 کشته شد.
با ۱۶۸ امتیاز و ۱۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شبکه جنبش راه سبز(جرس): وزیر خارجه عربستان سعودی موثر بودن تحریم های بیشتر شورای امنیت علیه ایران را زیر سوال برد و خواستار راه حلی "فوری" برای مقابله با برنامه های اتمی ایران شد. شاهزاده سعود الفیصل در کنفرانس خبری مشترک با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که وارد ریاض شده است گفت بلندپروازی های اتمی ایران تهدیدی علیه منطقه است که به جای تحریم های بیشتر اقدام سریعتری می طلبد. "تحریم ها راه حلی دراز مدت هستند. اما ما این مسئله را کوتاه مدت می انگاریم. ... به جای راه حلی تدریجی به راه حلی فوری نیاز داریم." وی همچنین گفت تلاش های آمریکا برای مقابله با سلاح های اتمی باید شامل اسرائیل و زرادخانه هسته ای این کشور نیز بشود. خانم کلینتون برای جلب حمایت کشورهای عربی از تحریم های بیشتر علیه ایران به خلیج فارس رفته است. او پس از دیدار از قطر اکنون وارد عربستان سعودی شده است. پیش تر گزارش شده بود که هیلاری کلینتون از عربستان سعودی خواهد خواست به چین قول دهد با افزایش تولید خود هر گونه عدم تعادل در بازار نفت را جبران کند. چین به دلیل نگرانی های خود از افزایش بهای انرژی تاکنون با اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران مخالفت کرده است. اما وزیر خارجه عربستان سعودی گفت چین بعنوان یکی از قدرت های بزرگ جهانی از مسئولیت های خود آگاه است و نیازی به پیشنهادات ریاض ندارد.
با ۱۵۴ امتیاز و ۳۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


یاد کودکی افتادم که به پلیس پارک میگفت ، خانواده ام گم شده اند . لطفا آنها را پیدا کنید
با ۱۴۹ امتیاز و ۱۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


روز سه شنبه، 27 بهمن (16 فوریه)، اسامی برندگان جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلم های خبری در سال 2009 انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه صحنه قتل ندا آقا سلطان را در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ایران ضبظ کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود بهترین تصویر بردار خبری سال شناخته شده است. {متن خلاصه به نقل از سایت بی بی سی فارسی}
با ۱۴۵ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


خودروي حداد عادل اشتباهي از سوي ماموران انتظامي در استان فارس با دستور ايست و شليک گلوله هوايي متوقف شد. به گزارش آتی در ايام تعطيلات اخير ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس خودرو حامل حداد عادل که در مسير جهرم ـ شيراز درحال تردد بود با قاچاقچيان مواد مخدر اشتباه گرفتند و به علت عدم توجه راننده به ايست با شليک گلوله هوايي آن را متوقف کردند. ماموران پس از توقف خودروي پرشيا متوجه اشتباه خود شده و عذرخواهي کردند.
با ۱۴۳ امتیاز و ۴۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


دریوزگی و حقارت تا کجا ؟ التماس بر بقا تا چند ؟ بالاخره آمریکا دشمن هست یا نیست ؟ آنهم از نوع بزرگش . اگر این حرف را روسای جمهور سابق میزدند ، کفن پوشان چه میکردند و سگان درباری ، کجا را جر میدادند ؟ اما این سوگلی ، برای بقای نظامی التماس میکند که رهبرش هم برای شبی بیشتر ماندن ، حاضر به فروش همه چیز و همه کسش هست .
با ۱۳۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


شیرین علم هولی (علم هولو آتشگاه) یک زن کُرد ۲۸ ساله است که‌ در ایران به مرگ محکوم شده است. او که به جرم «محاربه با خدا» محکوم شده است، از زمان دستگیری‌اش به کرّات و به طور مرتب تحت شکنجه و اذیت و آزار قرار داشته است تا به همکاری با پژاک اعتراف کند. او در تمام دوران بازجویی طولانی و طاقت فرسایش از داشتن وکیل محروم بوده است و حقوق او به عنوان متهم به هیچ‌وجه رعایت نشده است.
با ۱۲۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سناتور مک کین :حمایت معنوی و مادی از ایرانی های معترض را وظیفه اخلاقی آمریکا دانست و گفت: "31 سال است که قابلیت های اقتصادی ایران به هدر رفته و منابع ملتی بزرگ و باافتخار توسط حاکمانی فاسد غارت شده. 31 سال است که این رژیم منافع خود و گروه های تروریستی خارجی را بر نیازهای مردمش ترجیح داده. 31 سال است که در ایران بی عدالتی، محدودیت آزادی و پایمال شدن حیثیت و احترام مردم جریان دارد."...
با ۱۲۸ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


رهانا – زندانیان: امیررضا عارفی ۲۱ ساله و متاهل که در روز ۲۶ فروردین ماه سال جاری بازداشت شده بود طبق حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و به استناد مواد ۱۸۶، ۱۸۷، ۱۸۹، ۱۹۰،۱۹۱ و ۴۶ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم شد. محمد مصطفایی، وکیل وی، در این زمینه در وبلاگ خود چنین نوشته است: «روز یکشنبه بیست و پنجم بهمن از دفتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با من تماس گرفته شد تا در روز سه شنبه در رابطه با پرونده امیر رضا عارفی به شعبه مراجعه کنم. از اعلام احضار تلفنی نگران موکلم شدم تا اینکه امروز به دفتر شعبه رفته و حکم صادره علیه امیر رضا عارفی را مطالعه کردم. این جوان ۲۱ ساله به اتهام عضویت و همکاری و تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف انجمن پادشاهی ایران، با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و به استناد مواد ۱۸۶، ۱۸۷، ۱۸۹، ۱۹۰،۱۹۱ و ۴۶ قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم شد.» بر اساس این گزارش وی و وکیلش از امروز به مدت بیست روز مهلت دارند تا نسبت به حکم صادره اعتراض کنند. چندی پیش ۲ نفر به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی به اعدام محکوم و در بی‌خبری کامل اعدام شدند.
با ۱۲۶ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


نیو یورک -- افراد ناشناسی که از مرگ یک معترض ایرانی که هدف گلوله قرار گرفته بود فیلم گرفتند و آن را در دسترس عموم قرار دادند به عنوان برنده های جایزهء جرج پولک اعلام شدند. این اولین باری است که این جایزهء روزنامه نگاری محصول کار افراد ناشناس را مورد تقدیر قرار می دهد. این جایزه که توسط دانشگاه لانگ آیلند اعطا می شود، یکی از مهم ترین جوایز روزنامه نگاری در آمریکاست. مسئول اعطای جوایز، جان دارنتن، در بیانه ای اعلام کرد که این فیلم گرفته شده در ایران، با وجود اینکه به صورت ناشناس ضبط و توزیع شده است، توسط میلیون ها نفر در جهان دیده شده است و اینک یکی از "تصاویر نمادین مقاومت ایرانیان" است. این جایزه به این دلیل اعطا می شود که در جهان امروز، یک تماشاگر با شهامت با دوربین تلفن همراه خود می تواند از طریق سهیم شدن فیلم با دیگران و وب سایت های اجتماعی تولید کنندهء خبر بشود.
با ۱۲۵ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: محمود احمدی نژاد نسبت به هرگونه اعمال تحریمی از سوی آمریکا و متحدانش در واکنش به جاه طلبی های هسته ای کشورش هشدار داد ::: وی می گوید که هر کشوری که ایران را تحریم کند، خود را دچار مشکل کرده و ایران همچنان به راه خود ادامه خواهد داد ::: همچنین احمدی نژاد گفت که در مقابل تحریم ها ایران تلافی خواهد کرد و دیگر مانند سابق نخواهد بود. البته وی مشخص نکرد که چگونه تلافی خواهد کرد ::: 5 کشور به همراه آلمان در تلاش هستند تا ایران را تحریم های بیشتری نمایند ...
با ۱۱۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


با عجله داشتیم از پله برقی پایین می آمدیم که من فاطمه آلیا را دیدم، کنار یک زن چادری دیگر، در وسط سالن پایین ایستاده. با اینکه عجله داشتیم نتوانستم نایستم و به او نگویم: " خانم آلیا می خواستم بگویم خیلی ممنون!" اول، فکر کرد واقعا دارم تشکر می کنم و با لبخند گفت: "خواهش می کنم!" ولی وقتی ادامه دادم، اخمهایش رفت توی هم: "می خواستم تشکر کنم به خاطر بهشتی که تصویر کردید از وضعیت زنان در ایران! اینطوری همه زنها می خواهند بیایند ایران زندگی کنند! البته خوشبختانه ما اینجا هستیم برای اینکه واقعیات رو بگیم!"...
با ۱۱۹ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در قانون اساسی جمهوری اسلامی امده که همه بی کناه هستند مگر خلافش ثابت شود. اکنون در همین کشور با همین قانون اساسی، ابتدا چند روز پیش فرماندهان پلیس گفته بودند که همه مجرم هستند مگر خلافش ثابت شود و اکنون دادستان تهران می‌گوید که هرکس دستگیر شده باید ثابت کند که دستگیر شده .دلائل ومحل نگهداریش را باید بگوید . با چنین وضعی که دارد اتفاق می‌افتد دیگر هیچ کس در این کشور امنیت ندارد. هر لحظه و در هر مکان ممکن است که پلیس افراد را دستگیر کند و هر کار که خواست با انها انجام دهد و بعد شخص دستگیر شده باید در بدر بگردد تا مدارکی پیدا کند که حاکی از دستگیری‌اش باشد، و بتواند انرا اثبات کند !
با ۱۱۶ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


تقدسي که احمدي نژاد براي خود متصور است فراتر از هاله نور است. بخشي از مستند حسن سربخشيان که نشان ميدهد برادران و خواهران بسيجي چفيه و روسري خود را براي تبرک به احمدي نژاد ميدهند و او نيز آنها را ميبوسد و بر صورت خود ميکشد و پس از تبرک بر ميگرداند !
با ۱۱۲ امتیاز و ۱۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سورنا يکي از سرداران بزرگ و نامدار تاريخ است که سپاه ايران را در نخستين جنگ با روميان از سوي اشک سيزدهم پادشاه دلاور اشکاني فرماندهي کرد و رومي ها را که تا آن زمان قسمتي از ارمنستان و آذربادگان را تصرف کرده بودند، با شکستي سخت و تاريخي روبه رو ساخت. «ژول سزار» و «پومپه» و «کراسوس» سه تن از سرداران بزرگ روم بودند که کشورهاي پهناوري را که به تصرف اين دولت درآمده بود، اداره مي کردند. «کراسوس» فرمانرواي شام (سوريه) بود و براي گسترش دولت روم در آسيا، سوداي چيرگي بر ايران و سپس هند را در سر مي پروراند و سرانجام با حمله به ايران اين نقشه خويش را عملي ساخت. «کراسوس» با سپاهي مرکب از 42 هزار نفر از لژيون هاي ورزيده روم به سوي ايران روانه شد. ارد پادشاه ايران که خود در شرق ايران در حال جنگ با مهاجمان بود، يکي از فرماندهان بسيار باهوش و شجاع خود به نام سورنا را به جنگ رومي ها فرستاد. نبرد ميان دو کشور در سال 53 در جلگه هاي ميان رودان (بين النهرين) و در نزديکي شهر کاره (Carrhae) «حران» روي داد. سورنا با يک نقشه نظامي ماهرانه و به ياري سواران پارتي که تيراندازان چيره دستي بودند، توانست يک سوم سپاه روم را نابود و دستگير کند. «کراسوس» و پسرش «فابيوس» در اين جنگ کشته شدند و تنها شمار اندکي از رومي ها موفق به فرار شدند. جنگ حران که نخستين جنگ ميان ايران و روم به شمار مي رود، داراي اهميت بسيار در تاريخ است زيرا رومي ها پس از پيروزي هاي پي درپي براي نخستين بار در جنگ شکست بزرگي خوردند و اين شکست بر قدرت آنان در دنياي آن روز سايه افکند و نام ايران و دولت پارت را بار ديگر در جهان پرآوازه کرد. دولت روم در پيشرفت مرزهاي خود در شرق با سد نيرومند ايراني روبه رو شد و از آن زمان به بعد گسترش و توسعه آن دولت در آسيا پايان پذيرفت.
با ۱۱۲ امتیاز و ۳۷ نظر فرهنگ و هنر فرستاده شده در بخش
نظرات

 


به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، این نخستین بار است که اهدا کنندگان جایزه جورج پولک فردی ناشناخته را به عنوان یکی از برترین گزارشگران خبری سال بر می گزینند و مورد تقدیر قرار می دهند. جوایز جوبج پولاک، که هر ساله توسط دانشگاه لانگ آیلند اهدا می شود، از معتبرترین جوایز برای روزنامه نگاران آمریکایی و خارجی در رشته های مختلف روزنامه نگاری است. جان دارنتون، که سرپرستی هیات اعطا کننده جایزه را برعهده دارد، با صدور بیانیه ای گفته است که اگرچه فیلم کوتاه جان دادن ندا آقا سلطان توسط فردی ناشناخته ضبط و منتشر شد، اما میلیونها نفر در سراسر جهان بیینده آن بوده اند و این اثر به "تصویری نمادین از مقاومت مردم ایران" تبدیل شده است. در این بیانیه آمده است که "اعطای جایزه به این فیلم به منزله بزرگداشت این واقعیت است که در جهان امروز، یک رهگذر عادی مجهز به دوربین تلفن همراه می تواند با بهره برداری از شبکه های اجتماعی اینترنتی حاصل کار خود را در اختیار همگان قرار دهد." با انتشار این فیلم، تصویر ندا آقا سلطان نمونه ای از کاربرد خشونت کم سابقه بک نظام حکومتی علیه مردم خود در جهان امروز معرفی شد و خشم و انزجار جهانی را علیه سرکوب شهروندان توسط نیروهای امنیتی برانگیخت. در مقابل، مقامات جمهوری اسلامی هر نوع ارتباط دستگاه های دولتی با این قتل را تکذیب کرده و کسان دیگری از جمله خبرنگاران خارجی، تظاهرکنندگان، رهگذران، یک پزشک شاهد صحنه و نامزد ندا آقا سلطان را به دست داشتن در قتل او متهم ساخته اند. در چند مورد نیز دستگاه های دولتی برای اثبات نظر خود به برگزاری تظاهرات و حتی اجرای تئاتر خیابانی علیه کسانی که متهمان به این قتل خوانده شده اند مبادرت کرده اند که واکنش منفی معترضان و بستگان ندا آقا سلطان را در پی داشته است. همزمان، با وجود اینکه دولت جمهوری اسلامی محدودیت های شدیدی را در زمینه انتشار و دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار تحولات داخلی به اجرا گذاشته است، تهیه و انتشار گزارش های خبری و تصویری اعتراضات مردم توسط شهروندان عادی و با استفاده از وسایل ابتدایی پدیده ای جدید در عرصه اطلاع رسانی و مقابله با سانسور معرفی شده است. در فهرست برندگان جوایز جورج پولک برای سال 2009، نام دیوید رودز، گزارشگر نشریه نیویورک تایمز نیز دیده می شود که به خاطر گزارش ماجرای ربوده شدن و اسارت خود توسط گروه طالبان مورد تقدیر قرار گرفت. جایزه سالانه دیوید پولک در روزنامه نگاری در سال 1948 به یادبود دیوید پولک، گزارشگر شبکه خبری سی بی اس، ایجاد شد که هنگام تهیه خبر از جنگ داخلی یونان جان خود را از دست داد. این جایزه هر ساله به بهترین کار در رشته های مختلف روزنامه نگاری از جمله گزارش خارجی، گزارش رادیویی، گزارش تلویزیونی، گزارش اقتصادی، گزارش کارگری، گزارش اینترنتی، تصویر خبری و چند رشته دیگر اعطا می شود. جایزه ویژه ای هم برای خدمات طولانی در زمینه روزنامه نگاری در نظر گرفته شده است. در میان برندگان جوایز پولک در گذشته اسامی شماری از روزنامه نگاران و گزارشگران برجسته آمریکایی و خارجی دیده می شود
با ۱۱۱ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، خواستار راه حلی «فوری‌تر» از افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، برای حل و فصل برنامه اتمی این کشور شد. به نوشته آسوشیتدپرس، شاهزاده سعود الفیصل در کنفرانس خبری مشترک با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا تاثیر تشدید تحریم‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی را زیر سئوال برد.
با ۹۹ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


کجاست نن جون مهدی ؟ آیا تحلیل میخواهد این سخن ؟ آیا نقد و بررسی کارشناسانه میخواهد این خبر ؟ آیا نن جون مهدی هم این " وضع بهتر" را درک میکند ؟ بحثی اقتصادی است اما نیاز نه به تحلیل دارد و نه تقد و بررسی کارشناسانه . این ادعا نیاز به فحشی از ته دل دارد که بهتر است دیگر در دلمان نگوییم . بهتر است فریادش کنیم و در کف خیابان ، به این دروغگوی بی شرم قرن ، بفهمانیم که ملتی در فقر در حال له شدن است .
با ۹۷ امتیاز و ۲ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

 


سبزهای تبریز در آستاه فرا رسیدن 29 بهمن فراخوان تجمعی را اعلام کرده اند. در بسیاری از مناطق تبریز نیز این روزها جمله "29 بهمن بازار تبریز" دیده می شود. اين شعار بر روي ديوارها به طور گسترده اي در خيابان دكتر قريب (كوي فيروز) ؛ در منظريه و خيابان آزادي و بسياري ديگر از خيابانهاي شهر ديده مي شود. سبزهاي تبريز قصد دارند تا 29بهمن در بازار تبريز تجمع كنند. اين تجمع در روز پنجشنبه 29 بهمن ساعت 17 در بازار تبريز با شعار "مرگ بر ديكتاتور" و"مرگ بر كودتا" تجمع خود را برگزار خواهيم كرد.
با ۹۷ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدها نفر از خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط زندانیان سیاسی شدند. غروب سه شنبه 27 بهمن از ساعت 18:30 بیش از 300 نفر از خانواده های دستگیر شدگان 22 بهمن و عاشورا ، زندانیان سیاسی که اخیرا آزاد شدند ، مادران عزادار و مردم تهران در مقابل درب اصلی زندان اوین تجمع کردند. تجمع خانواده ها از درب اصلی زندان اوین تا پایین پله ها ادامه داشت آنها بر آزادی عزیزانشان از زندان مخوف اوین پافشاری می کردند و علیرغم اینکه زندانبانان به حاضرین اطلاع میدهند که امشب آزادی نداریم ولی خانواده ها از رفتن خوداری می کنند و در مقابل زندان اوین به تجمع خود ادامه می دهند. از ساعت 19:30 شروع به آزادی زندانیان سیاسی کردند و تا ساعت 22:20 دقیق بیش 18 نفر آزاد شدند. بازجویان ،زندانیان سیاسی را مورد تهدید و تحت فشار قرار داده بودند که بگویند زندانی سیاسی نیستند و به خاطر جرایم مالی دستگیر شده اند و سریع منطقه اوین را ترک کنند . ولی وقتی که با حضور گسترده و احساسات خانواده ها و مردم مواجه می شوند. این موضوع را افشا می کردند. همچنین برای جلوگیری از ابراز احساسات خانواده تعدادی از زندانیان سیاسی را از درب دیگری آزاد میکردند. خانواده ها و مردم با آزادی هر زندانی سیاسی شروع به دست زدن می کردند و از آنها همانند یک قهرمان ملی استقبال می کردند. صدای دست زدن حاضرین به حدی بلند است که تمامی محوطه اوین را پوشانده است. تعدادی از خانواده همانند شبهای گذشته اقدام به پخش غذا،آب و شیرینی می کنند و هر کس هر امکانی دارد با سایرین تقسیم می کنند. علیرغم اینکه عزیزان آنها هنوز در زیر شکنجه های وحشیانه افراد سپاه پاسداران و اطلاعات قرار دارندولی آنها از روحیه بسیار بالایی برخودار هستند. تعدادی از زندانیان سیاسی که از بند 2-الف سپاه زندان اوین آزاد شده اند از شکجه های غیر انسانی که علیه زندانیان سیاسی در این بند بکار می برند برای سایرین توضیح می دادند شکنجه های مانند ضرب وشتم ،بازجوئیهای طولانی مدت،بی خوابی طولانی مدت ، چندین برابر سلول زندانی در آن جای دادن که زندانیان قادر بخوابیدن نیستند اما علیرغم این فشارها روحیه زندانیان بسیار بالا است و زندانیان دیگر تن به اعترافات دروغین که بازجویان سپاه و اطلاعات تحت شکنجه از آنها می خواهند بگیرند نمی دهند و این مسئله باعث عصبی شدن و عجز و ناتوانی بازجویان و شکنجه گران شده است.
با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


در پی شلیک نیروهای انتظامی شهر بانه روز گذشته ۲۶ بهمن، بیش از ۹ نفر کشته و زخمی شدند. رهانا: بر اثر شلیک مستقیم نیروهای منطقه مرزی "بلکه" شهر بانه دو نفر از کاسبکاران مرزی کشته شدند و ۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گزارش خبرنگار رهانا از کردستان «غریب» فرزند کریم و «نجم الدین»فرزند علی اهل روستای "کنده سور" اسامی دو تن از این کاسبکاران مرزی است که بر اثر شلیک نیروهای انتظامی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین رسانه های اقلیم کردستان عراق از کشته شدن کاسبکاری دیگر در هیمن رویداد بنام "کارزان نوری رسول" اهل شهر پنجوین کردستان عراق خبر داده اند. شلیک به کولبران و کاسبکاران در مناطق غربی کشور به صورت هر روز صورت می‌گیرد و بسیاری از شهروندان ایرانی بر اثر این تیراندازی‌های جان خود را از دست می دهند.
با ۸۶ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


محمد مصطفایی در وبلاگ خود خبر داده که یکی دیگر از موکلانش به نامه امیر رضا عارفی از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است. آنطور که آقای مصطفایی نوشته، اتهام این جوان ۲۱ ساله «عضویت و همکاری و تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران» ذکر شده و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب او را محارب شناخته است. نکته مهمی که در نوشته کوتاه آقای مصطفایی جلب توجه می کند، تاریخ دستگیری امیر رضا عارفی است که در پرونده ۲۶ فروردین ۸۸، یعنی حدود دو ماه پیش از انتخابات ذکر شده. پیش از این روند دادرسی و اجرای حکم در مورد دو متهم دیگر به همکاری با انجمن پادشاهی، سوال های بسیاری از انگیزه این اعدام ها برانگیخت. آرش رحمانی پور و محمدرضا علی زمانی در حالی به بحران پس از انتخابات گره خوردند و در دادگاه مربوط به آن وادار به اعتراف شدند که پس از اجرای حکم مشخص شد پیش از انتخابات دستگیر شده بودند و فعالیت های احتمالی شان هیچ ارتباطی با معترضان سبز نداشته. اینک بیم آن می رود که یک جوان دیگر به همین سرنوشت گرفتار شود و تنها به قصد ارعاب توسط عاملان دستگاه امنیتی-انتظامی در قوه قضائیه اعدام شود. البته آقای مصطفایی در وبلاگ خود نوشته که بیست روز فرصت دارد به حکم صادره اعتراض کند. او نوشته: «امیدوارم دادگاه تجدیدنظر با دقت در محتویات پرونده و لوایحی که تقدیم شده است حکم صادره را نقض نماید تا این جوان که متاهل هم می باشد به آغوش خانواده برگردد.»
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

 


ندای سبز آزادی: سخنرانی محسن آرمین عضو شورای مرکزی و سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که قرار بود چهارشنبه در دفتر جبهه مشارکت تبریز برگزار شود لغو شد. براساس خبر رسیده به ندای سبز آزادی قرار بود در ادامه سلسله برنامه‎های ماهانه دفتر جبهه مشارکت آذربایجان شرقی محسن آرمین به ایراد سخنرانی در دفتر این حزب بپردازد. هنوز علت لغو این برنامه مشخص نیست اما براساس شنیده‎ها فشار مقامات امنیتی در شهر تبریز پس از دستگیری تعدادی از فعالین سیاسی این شهر به شدت افزایش یافته است.
با ۸۲ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


::: بنابه گفته سازمان بین المللی دیدبان حقوق بشر، ایران در سال 2009 شدیدترین سرکوب را در خصوص روزنامه نگاران در جهان داشته و بیش از 90 خبرنگار و روزنامه نگار را بازداشت کرده است ::: کمیته حمایت از روزنامه نگاران می گوید ایران هنوز حداقل 23 خبرنگار را در بازداشت دارد ::: همچنین کشور چین نیز 2۴ روزنامه نگار در زندان دارد ...
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 


وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با هیلاری کلینتون اعلام کرد که «تهدیدی که از جانب بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران احساس می‌شود، اقدامی سریع‌تر و فوری‌تر از وضع تحریم‌ها را می‌طلبد» شاهزاده سعود الفیصل، نسبت به مفید بودن تحریم‌های بیشتر علیه ایران برای توقف برنامه‌ی هسته‌ای‌اش، ابراز تردید کرد و اعمال تحریم‌ها را در دراز مدت اثربخش خواند و تأکید کرد که «تهدید هسته‌ای ایران را نیازمند اقدامی فوری‌تر است». وی در عین حال اشاره‌ای به ماهیت راه‌حل‌های کوتاه مدت مورد نظرش نکرد. با وجود این موضع وزیر خارجه عربستان سعودی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز گفت که ایران در این ارتباط بر وجه مثبت سخنان وزیر خارجه عربستان تمرکز می‌کند. رامین مهمان‌پرست که در قالب نشست هفتگی با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد که «اطلاعاتی که ما از اظهارات وزیر خارجه عربستان داریم، تمرکز صحبت‌های ایشان بر لزوم عاری بودن منطقه از سلاح‌های هسته‌ای بوده است و اگر این مبنا در نظر گرفته شود رویکرد مثبت است و ما از عاری شدن منطقه از سلاح‌های اتمی حمایت می‌کنیم». آقای مهمانپرست همزمان به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا در مورد دیکتاتوری خواندن حکومت ایران واکنش نشان داد و گفت که «باید از خانم کلینتون پرسید، حمله به مردم بیگناه و از بین بردن غیر نظامیان در کشورهای مختلف همچون عراق، افغانستان، پاکستان و فلسطین دیکتاتوری نظامی است یا جمهوری اسلامی ایران که در 31 سال گذشته به اشکال مختلف رفراندوم و انتخابات برگزار کرده است». وی همچنین اضافه کرد که «کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد تا به مردم منطقه کمکی کرده باشد این است که هر چه سریع‌تر از منطقه خارج شود». هیلاری کلینتون، که در روزهای گذشته از قطر و عربستان سعودی دیدار کرده‌است، روز دوشنبه در قطر گفت که «ایران در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتوری نظامی است و قدرت سپاه پاسدران چنان افزایش یافته که این نهاد عملاً جایگزین دولت شده است». این سخنان با واکنش مقام‌های دیپلماسی تهران روبه‌رو شد و وزیر خارجه ایران نیز در واکنش به این موضع خانم کلینتون گفت که «آمریکا خود اسیر نوعی دیکتاتوری نظامی است». منوچهر متکی که سخنانش در واکنش به موضع اخیر خانم کلینتون در خبرگزاری‌های داخلی ایران انتشار یافته، گفته است که «آمریکا با نادیده انگاشتن واقعیت‌های منطقه، خود اسیر نوعی دیکتاتوری نظامی و ترویج و تطبیق رویکردهای نظامی‌گرایانه سابق و دامن‌زدن به تشنج و بی‌ثباتی در منطقه می‌باشد». آقای متکی در پاسخ به سؤالی در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سخنان خانم کلینتون می‌گوید: «ما از اینکه وزیر امور خارجه آمریکا دچار یک شخصیت مجازی و غیرواقعی شده و سعی می‌کند حقایق مواضع خود و دولت آمریکا را با یک سری واژه‌ها و الفاظ تصنعی پنهان کند و افکار عمومی منطقه را به سمت موضوعات غیرواقعی و نادرست سوق دهد، متأسفیم». سفر خانم کلینتون به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بخشی از تلاش آمریکا برای جلب حمایت این کشورها از اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه ایران ارزیابی شده است. ایالات متحده آمریکا و فرانسه بلافاصله پس از اعلام رسمى خبر آغاز غنى‌سازى ۲۰ درصدى اورانیوم از سوى ایران، اعلام کردند که دیگر راهى جز تحریم بیشتر تهران باقى نمانده است. شوراى امنیت سازمان ملل تاکنون با تصویب سه قطعنامه، تحریم‌هایى علیه ایران وضع کرده و از این کشور خواسته است، فعالیت‌هاى مربوط به غنى‌سازى اورانیوم را متوقف کند. ایران با سرپیچى از این خواست‌ها برنامه غنى‌سازى خود را توسعه داده است. کشورهاى غربى و در رأس آنها آمریکا مى‌گویند ایران در پى تولید جنگ‌افزارهاى هسته‌اى است، اما تهران مى‌گوید، برنامه‌ اتمى‌اش صلح‌آمیز است.
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

 
با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

__._,_.___
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ