کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

Re: [farsibooks] FW: نشتی کارتهای سوخت ....

 

با سلام خدمت دوستان عزیز،
بنده اطلاع رسانی را وظیفه خود میدانم.
خود بنده نیز این مساله را پس از بنزین زدن بررسی کردم که متاسفانه صحت مطلب برایم اثبات شد. البته برای جلوگیری از این مورد حتما نازل را سر جای خود گذاشته و پس از اینکه در صفحه پیام داد که کارتتان را بردارید اقدام به خارج کردن کارت خود نمایید

--- On Sun, 3/6/11, Sepehr tahmooreth <tahmooreth.parsa@gmail.com> wrote:

From: Sepehr tahmooreth <tahmooreth.parsa@gmail.com>
Subject: Re: [farsibooks] FW: نشتی کارتهای سوخت ....
To: farsibooks@yahoogroups.com
Date: Sunday, March 6, 2011, 12:53 AM

 

بعد از خواندن این مطلب، کنجکاو شدم که موضوع را برای کارت سوخت خودم بررسی کنم. به دفتر پلیس +10 مراجعه کردم و گزارش مصرف سوخت خود را گرفتم واقعا برایم جالب بود. از اوایل شهریور به بعد، پس از هر بار سوخت گیری یک یا دو لیتر بیش از میزانی که سوخت زده بودم، از کارت سوختم کسر شده بود. دو نکته برایم فوق العاده جالب بود:ـ
ـ اول این که دقیقا همان روز، خودم از صدا و سیما تکذیب این خبر را شنیده بودم.ـ

ـ و دوم: برای این که متوجه این دزدی شوید باید کمی انرژی به خرج بدهید، چون با استفاده از پرینت مصرف سوخت، به این سادگی ها این مطلب را متوجه نمی شوید. چرا؟ چون عددها رند نیستند. مثلا عددها و میزان دزدی در هر بار سوختگیری برای بنده به این شکل بود: 196.78 لیتر باقیمانده سوختم از دفعه قبل بوده است. 15.03 لیتر بنزین زده ام طبق مسئله هایی که در دوره ابتدایی میخواندیم  باید 181.75 لیتر برایم سوخت باقی مانده باشد، در حالی در گزارش مصرف سوخت باقیمانده 180.71 نوشته شده بود. یعنی 1.06 لیتر اختلاف. فهمیدن این مقدار اختلاف واقعا مشکل است و نیازمند استفاده از ماشین حساب می باشد. به این دلیل بوده است که بیش از شش ماه است که از مردم دزدی می کنند، ولی کسی متوجه نشده است و الان هم با کمال اعتماد به نفس آنرا تکذیب می کنند.

(توضیح: من خودم برای راحتی کار، همه عددها را به اکسل دادم و از برنامه استفاده کردم.)

 

از دوستی که این ایمیل را فرستاده بود و باعث آگاهی ما شده بود تشکر می کنم.

2011/2/21 Amir De Burgh <amir_h300@yahoo.com>
 








6

 





نشتی کارتهای سوخت ....

شخصی میگفت : یه مدت بود که حس می کردم وقتی میرم پمپ بنزین و بنزین می زنم نسبت به دفعهی قبل که بعد از بنزین سهمیه ام رو چک کردم 3 یا 4 لیتر کم شده

این رو بعد از اینکه بابام گفت چک کن چک کردم ودیدم درسته تا اینکه امروز توی تابناک دیدم که نوشته از وقتی کیف پول الکترونیک راه افتاده اگر قبل از برداشتن کارت نزنی پرداخت نقدی 4 لیتر از کارتت کم میکنه شما حساب کنید نگاه کنید مصرف روزانه بنزین حدود 60 میلیون لیتر اگر باکها به طور متوسط 50 لیتر جاداشته باشند میشه 1,200,000 ماشین که اگر 60 درصد این اشتباه رو بکنن میشه 720,000 ماشین که ضربدر 4 لیتر میشه 2,880,000 لیتر که اگر ما بالتفاوت 700 و 400 تومان رو ملاک قرار بدیم میشه روزی 864,000,000 تومان دزدی و در ماه 25,920,000,000 تومان صرفه جویی ....

زین پس در صورتی که خواستین پرداخت نقدی بکنین حتما پرداخت نقدی را قبل از خروج کارت انتخاب کنید


اگر برای روشنگری هموطنانتون ارزشی قائلید لطفا این ای میل را فوروارد کنید


 







__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ