کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه

[farsibooks] Fw: *ادبستان کاوه* فاخته دهان دوخته، قابل توجه درویش الی

با درود به هموطن گرامی جناب کاوه آهنگر

جناب کاوه شما نوشته مرا به درستی نقل کردید. بله من نوشتم که عملا" دوختنی در کار نبوده  در واقع وقتی روزنامنگاری را از نوشتن باز دارند همانا دهان دوختن است. وقتی  نویسنده یی را ازنوشتن محروم کنند و قلمش را بشکنند  یعنی لالش کرده اند و وی را از بیان تفکرش بازداشته اند اما اسناد و مدارکی که  براساس آن من، مدعی این موضوع شدم دو مطلب است یکی آنکه من سالهای حدود پنجاه و یک یا دو پس از مرگ پدرم به راحتی به کتابخانه وی دست یافتم و یکی از کتابها ی طنز موجود در کتابخانه مربوط به زندگی نامه وکلای ملت در چندین دوره قانونگذاری بود که به خوبی بیاد دارم کاریکاتوری از آقای دکتر امینی در صفحه یی که زندگی نامه ایشان درج شده بود جمله یی به این مضمون نوشته شده بود که: در خانه آقای دکتر امینی یک کاریکاتور از ایشان به دیوار نصب است و نفر دیگری که به یادم مانده زندگینامه عبدالقدیر آزاد است. در بین صفحات کاعذی کاهی  به خط پدرم دیدم که در آن به موضوع مرحوم فرخی یزدی پرداخته بود و به نظرم چند مدت پیش نوشته یی از آقای ماشاله آجودانی به دستم رسید که ایشان نیز همین موضوع را که نوشته بودم نقل می کنند و در صورتی که بخواهید می توانم در نوشته های آقای ماشاله آجودانی جستجو کرده و آنرا یافته به حضورتان تقدیم کنم . در ضمن می توانم از آقای دکتر محمد علی موحدی، دکتر کزازی و دکتر حمیدیان راجع به این موضوع بپرسم  . در صورت نیاز بفرمایید تا اقدام شود. شاد و زنده باشید

درویش علی 

Darvishalli
درویش علی
 
 


--- On Thu, 1/15/09, Kaveh <ahangar2008@yahoo.com> wrote:
From: Kaveh <ahangar2008@yahoo.com>
Subject: *ادبستان کاوه* فاخته دهان دوخته، قابل توجه درویش الی
To: adabestan-kaveh-ahangar@yahoogroups.com
Date: Thursday, January 15, 2009, 2:38 PM

با درود

هرگز دل ما ز خصم در بیم نشد
در بیم ز صاحبان دیهیم نشد
ای جان فدای آن که پیش دشمن
 تسلیم نمود
جان و تسلیم نشد

دوست گرامی درویش الی
چندی پیش هنگامی که بحثی در مورد جنایتهای رژیم پهلوی در میان بود، من یکی از جنایتهای زمان رزا شاه را دوختن دهان فرخی یزدی ذکر نمودم و شما عنوان نمودید که چنین چیزی نبوده و دهان دوختن فرخی حرکتی نمادین بوده است و چون او را به زندان انداخته‏اند و دیگر صدایش به گوش مردم نمیرسید گفتند دهانش را دوخته اند، وگرنه چنین عملی یعنی دوختن دهان او با نخ و سوزن صورت نگرفته است، نقل به معنی و اگر لازم شود ایمیلتان را پیدا کرده و ارسال خواهم داشت
تصویر پیوست از کتاب دیوان فرخی یزدی است که در دست تهیه دارم و به زودی نسخه الکترونیکی آن را به گروه خواهم فرستاد، اما در این برگ از کتای توضیح داده شده که دهان او با نخ و سوزن و به معنای واقعی آن به دستور یکی از حاکمان منصوب رزا شاه دوخته شده است
پس این جنایت در زمان پهلویها واقع شده است
شاد و تن درست باشید
 


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Y! Messenger

Group get-together

Host a free online

conference on IM.

Yahoo! Groups

Going Green Zone

Learn to go green.

Save energy. Save the planet.

10 Day Club

on Yahoo! Groups

Share the benefits

of a high fiber diet.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ