کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۷ دی ۲۷, جمعه

[farsibooks] آمار نگران‌کننده از همجنس‌‌گرایی در کشور

توجه: مطلب دقیقا از یک سایت رسمی کشور کپی شده است.  خبرآنلاین.ایر -->
 
 
 
 
آمار نگران‌کننده از همجنس‌‌گرایی در کشور

آمار نگران‌کننده از همجنس‌‌گرایی در کشور

جامعه > آسیب ها - یک مطالعه نشان داده است که صرف داشتن خانواده مذهبی، تاثیری بر میزان بروز رفتارهای پرخطر جنسی در افراد خانواده ندارد

فرنوش صفوی‌فر: در حالی که بسیاری از مسئولان حتی از بردن اسم اختلالات جنسی، سلامت جنسی و مانند آن شرم دارند و رویکرد بیشتر آنها، انکار مسائل و انحرافات جنسی است، تحقیقات نشان‌دهنده این است که جامعه ما نیز از آسیب‌هایی که در همه جوامع و در طول تاریخ نیز وجود داشته و دارد، مصون نیست.

در یکی از مطالعات انجام‌شده در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب کشور، نتایج بسیار تامل‌برانگیزی در مورد شیوع اختلالات جنسی به دست آمده است.

در این مطالعه که توسط پروانه عبدالمالکی و در حوزه جامعه‌شناسی انجام شده و نتایج آن در سومین کنگره سلامت خانواده ارائه شد، مشخص شد که 24 درصد از زنان و 16 درصد مردان مورد مطالعه، تجربه ارتباط با همجنس را داشته‌اند. همچنین از بین این افراد، 26 درصد از زنان و 73 درصد از مردان، تجربه خودارضایی داشته‌اند.

در این مطالعه که به منظور بررسی تاثیر اعتقادات مذهبی بر سلامت جنسی و رفتارهای مرتبط با آن انجام گرفته، مشخص شد که  8/40 درصد از افرادی که خودارضایی می‌کنند و 4/16 درصد از افرادی که ارتباط با همجنس داشته‌اند و 86/18 درصد از افرادی که ارتباط نامشروع با جنس مخالف دارند، همچنین 76/55 درصد از افرادی که فیلم‌های غیر اخلاقی می‌بینند، اظهار داشته‌اند دارای خانواده‌های مذهبی هستند.هرچند باید توجه داشت چنین خانواده‌هایی از عمق مذهبی بی‌بهره‌اند و معمولا فرزندانی غیر‌مذهبی دارند.

به این ترتیب می‌توان از این آمار چنین نتیجه گرفت که داشتن خانواده‌های مذهبی به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بروز اختلالات جنسی موثر باشد. اگرچه محققان تاکید دارند این نتیجه‌گیری باید توسط آزمون‌های معتبر آماری نیز تایید شود.

با این حال، همین اعداد به تنهایی نشان می‌دهد که با حجم بالا و نگران‌کننده‌ای از اختلالات جنسی روبه‌روییم که درمان آنها، نه فقط نیازمند توصیه‌های اخلاقی، که محتاج برنامه جدی درمان چندتخصصی است؛ برنامه‌ای که هم نهادهای فرهنگی و آموزشی باید در آن درگیر شوند و هم متخصصان سلامت جنسی، پزشکان و مشاوران. کارشناسان معتقدند بی‌توجهی و انکار مساله، تنها به گسترش این موارد انجامیده و درمان را مشکل‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

 توضیح: آمارهای ارائه شده عینا از کتابچه خلاصه مقالات سومین کنگره سلامت خانواده نقل شده است.


__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Y! Messenger

PC-to-PC calls

Call your friends

worldwide - free!

Yahoo! Groups

Going Green Zone

Save the planet.

Your resources to go green.

Support Group

Lose lbs together

Share your weight-

loss successes.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ