کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

[farsibooks] Wednesday 2 March 2011 Esfand 11th 1389, Fwd: Best of Balatarin for 03/03/2011

 


http://us1.campaign-archive2.com/?u=7fdb14e291091d23007369520&id=36500936dc&e=457d8de126

---------- Forwarded message ----------
From: Balatarin
Date: 2011/3/2
Subject: Best of Balatarin for 03/03/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




برای آپارتمان ۸۰ متری من که در گذشته قبض گازی در حدود ۳ یا ۴ هزار تومان می رسیده است، اکنون قبض گازی برای مدت مشابه آمده است که مبلغ آن ۹۷ هزار تومان است. جهان نیوز نوشت: گزارش های رسیده حاکی از آن است که این روزها قبض های گازی برای بسیاری از خانواده ها می رسد که گویا بین ۵ تا ۱۰ برابر نرخی مصرفی همین خانوارها در آخرین فیش پرداختی بوده است. تعدادی از مردم از شهرهای مختلف کشور در تماس با جهان از افزایش غیر قابل انتظار مبلغ قبض های گاز خود ابراز شگفتی کرده اند. یکی از شهروندان در تماس با جهان می گوید: برای آپارتمان ۸۰ متری من که در گذشته قبض گازی در حدود ۳ یا ۴ هزار تومان می رسیده است، اکنون قبض گازی برای مدت مشابه آمده است که مبلغ آن ۹۷ هزار تومان است. یکی دیگر از شهروندان نیز که از یکی از شهرهای بزرگ کشور تماس گرفته، می گوید: من یک خانه ۳۰۰ متری ویلایی دارم که قبض آن به صورت متداول بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان بود اما قبض کنونی که به دست من رسیده، ۱۷۰ هزار تومان است. گفته می شود بسیاری از شهروندان که با قبض های اینچنینی مواجه شده اند به ادارات گاز در شهرهای خود مراجعه کرده و حتی اظهار داشته اند که مبلغ درج شده در قبض برای گاز مصرفی آنها اشتباهی بوده است، که البته مسئولان ادارات نیز ضمن تکذیب اشتباه بودن مبلغ گاز بیان داشته اند که میزان مصرف شما زیاد بوده و این مبلغ نیز صحیح است. البته در برخی از ادارات گاز نیز مبلغ قبض ها برای شهروندان؛ پس از مراجعه آن قسط بندی شده، تا بتوانند در شرایط راحت تری آن را بپردازند. یکی از مردم نیز در تماس با جهان با اشاره به تفاوت چند برابری مبلغ قبلی قبض گاز منزل خود با مبلغ قبض جدید، می گوید: این تفاوت فاحش برای من بسیار عجیب است. در واقع اصلا پیش بینی نمی کردم که با یک مصرف معمولی برای یک آپارتمان ۹۰ متری، که تقریبا در قبل و بعد از هدفمندی یارانه ها تغییری هم نداشت، این اندازه در تعیین مبلغ گاز مصرفی، تأثیرگذار باشد. اخبار رسیده به جهان همچنین حاکی است، صاحبان برخی منازلی که در آنها مصرف گاز به هر دلیلی بالا بوده است و یا مشاغل خانگی دارند نیز، با مبالغ بسیار بالایی در قبض های گاز خود مواجه شده اند که برای آنها بسیار غیر منتظره بوده و مجبور به مراجعه به ادارات گاز در شهرهای خود شده اند. به نظر می رسد این مسئله نیاز به پاسخگویی مسئولان ذیربط در زمینه علت افزایش اینچنینی قبوض گاز دارد.
با ۲۳۶ امتیاز و ۷۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


فکر می‌کنم که خیلی‌‌ها نه میتوانند بدهند و آنها هم که میتوانند، ندهند. موافقید
با ۱۹۳ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


اما امروز که می‌بینم موسوی و کروبی مفت مسلم دستگیر می‌شوند و حکومت حتی رغبت نمی‌کند که تلفنها را قطع بکند ، اینترنت را مثل پارسال قطع کامل بکند ، لااقل اس.ام.اس را از کار بیندازد ، صادقانه بگویم که تحقیر می‌شوم . یعنی اینقدر دست کم گرفته می‌شوم که حالا دیگر مثل پارسالم هیچ لزوم و نیازی به اینکارها نیست . موسوی و کروبی را که بیشتر از یکسال و نیم هر روز گفتم و گفتی و گفتند که آخرین خط قرمزمان است به این راحتی دستگیر می‌کنند و ما باز هم بیشتر تحقیر می‌شویم . از آنطرف هم رفقائی که به تمام این مدت هر روز که مردم بیرون نرفتند بوق تغییر فاز جنبش را زدند به محض اینکه قرار شد دوباره آدمها به خیابان بروند شروع کردند به اعلام مسیر و ساعت و روز و فلان . شروع کردند به پلاکارد دست گرفتن و جلوی مردم ایستادن . آخرش جریان چطوری شد پس ؟ اینکه همان فازی است که یکسال گفتی تغییر کرده . من سوال قبلی‌ام را یکبار دیگر تکرار می‌کنم : قرار است به کجا برویم ؟ کسانی که خواسته و یا ناخواسته مسئول هدایت فکری جنبش هستند آیا تکلیف کار با خودشان روشن هست که با مردم هم باشد ؟ یکیشان اطلاعیه می‌دهد می‌گوید ما نسل اندر نسل تابع ولایت فقیه بوده و هستیم و الهی کمرمان بشکند اگر بخواهیم مشکلی برای جمهوری اسلامی به وجود بیاید . یکی دیگرشان می‌گوید لطفاً اول یکنفر ولایت فقیه را برای من ترجمه بکند تا بعدش بدانیم باید چه چیزی را قبول داشته باشیم . هر کدام یکجور . جنبش بدون رهبر هم که خنده‌دارترین جوکی است که می‌شود شنید .
با ۱۷۷ امتیاز و ۱۷۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شما را قسم به شرفتان این مطلب را داغ کنید و به بالاترین و سایتهای دیگر هم منتقل کنید (بنا به گزارش شاهدان عینی امروز چهارشنبه 11 اسفند همزمان با تعطیلی ادارات در مناطقی از تهران مانند خیابان رودکی و میادین صادقیه هفتم تیر چهارراه ولیعصر تجمعات خودجوش مردمی با شعار الله اکبر در حال شکل گیری است و این امر باعث غافلگیری شدید اندک نیروهای انتظامی حاضر شده است )
با ۱۷۷ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


هفته گذشته سایت خبرنگاران سبز گزارش مستندی را در باره اختلاس بیش از دو میلیارد و 700 میلیون دلار توسط فرزندان خامنه ای و مقامات رژیم به بانکهای چینی تحت پوشش پروژه توسعه راه آهن ایران منتشر کرد. این گزارش مستند که درآن کارشناسان ایران سبز به ارقام دقیق اختلاس و نام مقامات دخیل در این دزدی کلان منتشر شده مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است. علاوه بر نشریه اقتصادی لزکو ، نشریات پولیتیکو و سی ان ان آی ریپوت نیز ای گرارشها را منتشر کرده اند. بر اساس این گزارش افراد زیر این مبالغ را طی این اختلاس به خارج از ایران انتقال داده اند >مسعود خامنه ای 50 میلیون دلار – مصطفی خامنه ای 85 میلیون دلار – میثم خامنه ای 90 میلیون دلار – حسن خامنه ای 120 میلیون دلار – مجتبی مصباح یزدی 12 میلیون و 200 هزار دلار – علی اکبر ولایتی 12 میلیون دلار - مرتضی بختیاری 2میلیون و 200 هزار دلار - روح الله حسینیان 4 میلیون و یکصدهزار دلار- سید مسعود میر کاظمی 11 میلیون دلار- حسین شریعتمداری 37 میلیون دلار- مصطفی علماء 1 میلیون و 200 هزار دلار- احمد وحیدی 1 میلیون و 600 هزاردلار- مجتبی ذوالنور 1 میلیون و 100 هزار دلار- علی نیکزاد 1 میلیون و 600 هزاردلار - کامران دانشجو 1 میلیون و 100هزار دلار - عبدالله عراقی 10 میلیون و 700 هزاردلار- محمد تقی مصباح یزدی 45 میلیون دلار- غلامحسین الهام 9 میلیون و 800 هزار دلار.
با ۱۶۲ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


وحشیگری را به خوبی می بینید
با ۱۵۳ امتیاز و ۳۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شدت فشار بر عامه مردم به شدت در حال فزونی است.فشاری که تداومش می تواند عصیانگری های غیر قابل پیش بینی در بر داشته باشد.افزایش چندین برابری قبض های گاز و برق می تواند زمینه ساز و آغازگر اعتراضات اقتصادی گردد.اعتراضاتی که گسترش به سرعت کودتا را زمین گیر خواهد کرد.میزان این شوک ناگهانی ناشی از افزایش قبوض به حدی بوده که سایتهای کودتاچی همچون جهان نیوز و تابناک نیز بدان پرداخته اند.حال وظیفه ما چیست؟هر کسی که این روزها به ادارات برق و گاز مراجعه کرده باشد از اعتراضات شفاهی و حضوری مردم به خوبی آگاه است.این خیل عظیم افرادی که مشکل اقتصادی آنان ار به صحنه آورده قابل هدایت و برنامه ریزی است.سوق دادن این اعتراضات و هدایت آنها چنان ضربه ای به پیکره کودتا خواهد نواخت که برخواستنی می توان بریش در نظر نگرفت.از طرفی دیگر وحشت خود کودتا از این رخداد به حدی بوده که به سرعت اعلام کرده اند که قبوض گاز را قسط بندی می نمایند.خود این رفتار نشان دهنده میزان فشار وارده و وحشت از عمومیت یافتن آن است. در چنین وضعیت ملتهبی فراخوانی برای حضور ناراضیانی که نسبت به قبض های خود اعتراض دارند تاثیر بسزایی در تحولات خواهد داشت.
با ۱۳۵ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


قديمی ترين و معتبرترين نشريه اقتصادی فرانسه "لس-اِکو" ، در شماره ۲ مارس،گزارشی را به قلم نويسنده و کارشناس برجسته اقتصادی خود، ايف بورديلون در مورد آغاز انتقال دارايی های شخصی مقامات جمهوری اسلامی ايران در پی نگرانی فزاينده آنها از گسترش اعتراضات و تظاهرات در ايران به چاپ رسانده است.بورديلون با اشاره به گسترش اعتراضات روز اخير در پی بازداشت دو رهبر برجسته مخالفان درون ايران،ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و اقدامات ناشی از نگرانی مقامات حکومت اسلامی همچون اقدامات جديد نيروهای امنيتی ايران عليه ماهواه ها و تجهيزات ماهواره ای شهروندان مينويسد، انتقال دارايی های شخصی مقامات حکومتی و نظامی جمهوری اسلامی ايران که از اواسط ماه ژانويه آغاز شده بود در جريان اعتراضات اخير در ماه فوريه،شتاب بيشتری به خود گرفت.نويسنده نشريه اقتصادی صبح پاريس،ارزش اين پول ها و دارايی ها را بالغ بر دهها و صدها میلیون دلار ذکر کرده و مينويسد، ولی اينبار مقصد اين داراريی های خارج شده از ايران توسط مقامات حکومتی، نه فقط بانک های غربی که دراکثرموارد بانک های آسيائی در ترکيه، مالزی، اندونزی، پاکستان، ترکمنستان و بنگلادش ميباشد.بورديلون در ادامه مينويسد، بانک های ترکيه تائيد کرده اند که يک فقط در يک مورد، ۱۸۰ ميليون دلار از دارائی های مقامات جمهوری اسلامی ايران به اين کشورانتقال يافته و يک بانک مالزيائی نيز دريافت ۲۲۰ ميليون دلار از طريق بانک های صادرات و ملی ايران را تائيد کرده است.اين نشريه معتبر اقتصادی و پرتيراژ فرانسه در آخر مينوسد، در همين حال انتقال اين دارايی ها از اواسط ماه فوريه به کشور چين شتابی تازه يافته است و جناح موسوم به محافظه کاران (اصولگراها) در تلاش برای يافتن راه های تازه تر و مطمئن تری برای انتقال پول ها و داراريی های خود چين هستند.
با ۱۲۱ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که این روزها قبض‌های گازی برای بسیاری از خانواده‌ها می‌رسد که گویا بین ۵ تا ۱۰ برابر نرخی مصرفی همین خانوارها در آخرین فیش پرداختی بوده است. تعدادی از مردم از شهرهای مختلف کشور در تماس با جهان از افزایش غیرقابل انتظار مبلغ قبض‌های گاز خود ابراز شگفتی کرده‌اند. یکی از شهروندان در تماس با جهان می‌گوید: برای آپارتمان ۸۰ متری من که در گذشته قبض گازی در حدود ۳ یا ۴ هزار تومان می رسیده است، اکنون قبض گازی برای مدت مشابه آمده است که مبلغ آن ۹۷ هزار تومان است. یکی دیگر از شهروندان نیز که از یکی از شهرهای بزرگ کشور تماس گرفته، می‌گوید: من یک خانه ۳۰۰ متری ویلایی دارم که قبض آن به صورت متداول بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان بود اما قبض کنونی که به دست من رسیده، ۱۷۰ هزار تومان است. گفته می‌شود بسیاری از شهروندان که با قبض‌های اینچنینی مواجه شده‌اند به ادارات گاز در شهرهای خود مراجعه کرده و حتی اظهار داشته‌اند که مبلغ درج شده در قبض برای گاز مصرفی آنها اشتباهی بوده است، که البته مسئولان ادارات نیز ضمن تکذیب اشتباه بودن مبلغ گاز بیان داشته‌اند که میزان مصرف شما زیاد بوده و این مبلغ نیز صحیح است. البته در برخی از ادارات گاز نیز مبلغ قبض‌ها برای شهروندان؛ پس از مراجعه آن قسط‌بندی شده، تا بتوانند در شرایط راحت‌تری آن را بپردازند. یکی از مردم نیز در تماس با جهان با اشاره به تفاوت چند برابری مبلغ قبلی قبض گاز منزل خود با مبلغ قبض جدید، می‌گوید: این تفاوت فاحش برای من بسیار عجیب است. در واقع اصلا پیش‌بینی نمی‌کردم که با یک مصرف معمولی برای یک آپارتمان ۹۰ متری، که تقریبا در قبل و بعد از هدفمندی یارانه‌ها تغییری هم نداشت، این اندازه در تعیین مبلغ گاز مصرفی، تأثیرگذار باشد. اخبار رسیده به جهان همچنین حاکی است، صاحبان برخی منازلی که در آنها مصرف گاز به هر دلیلی بالا بوده است و یا مشاغل خانگی دارند نیز، با مبالغ بسیار بالایی در قبض‌های گاز خود مواجه شده‌اند که برای آنها بسیار غیرمنتظره بوده و مجبور به مراجعه به ادارات گاز در شهرهای خود شده‌اند. به نظر می‌رسد این مسأله نیاز به پاسخ‌گویی مسئولان ذیربط در زمینه علت افزایش اینچنینی قبوض گاز دارد.
با ۱۱۸ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


این عکس توسط یکی از دوستان یا ۱۰۰۰ زحمت گرفته شده! ۱۰ اسفند دستشویی میدان ازادی!
با ۱۱۵ امتیاز و ۲۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ایران از دوران زنان بدون مردان عبور کرده، زنان با مردان همراه شده اند. امسال در ایران، 8 مارس روز دیگری است که با روایتی تازه از زن بودن رنگین شده است. از درون بیت های آخوندی، زنی با حجاب سفت و سخت بیرون زده که با مرد خویش در چالشی بزرگ و پر خطر همراه شده است. حاج خانوم فاطمه کروبی از روز 22 خرداد1388 شانه به شانه ی همسرش زده و گاهی سازش ناپذیرتر ازاو درهای بسته ی ورود به دنیای پر تنش سیاسی را به روی خود باز کرده است. حاج خانم تابوئی را شکسته که ایران به شکستن آن سخت محتاج است. تابو این است: جایگاه زن مسلمان اندرونی است و بزرگترین جهاد برای این زن شوهر داری است. اما تابو شکنی چندان آسان نبوده و حاج خانوم ناگهان از اندرونی وسط بیرونی نپریده و بلافاصله به طغیان بر ضد بی عدالتی کمر نبسته است. عبور حاج خانوم از دیوار اندرونی و ورودش به نزاع بزرگ سیاسی که بیرونی های به هم پیوسته ی بیت های آخوندی را متشنج ساخته، تدریجی صورت پذیرفته است. از ارادت کامل به فقیهان حاکم و اطاعت بی چون و چرا از آنها شروع می شود و به نافرمانی کامل از ولی فقیه وقت که بر ضد خواست اکثریتی از مردم موضع گرفته می انجامد. دمش گرم که تا همین جا توانسته است پیش داوری ها در باره ی این گونه زن را که از نامحرم رو می گیرد و بر نامحرم سیاسی می ستیزد، دگرگون کند. سلام بر او. حاج خانوم فضا را تغییر داده و به هم سلیقه های خود آموخته که کسب احترام و اعتباراجتماعی آسا ن به دست نمی آید و اگر به دست آمد به زحمتش می ارزد. او با انتخاب نقش های متفاوت در دوران های متفاوت سیاسی، در نهایت به حرکت اعتراضی گسترده ای پیوسته که باور نمی کردیم او و امثال او از عهده اش بر آیند. شاید حاج خانوم در روزهای مصیبت بار اول انقلاب که جمع بزرگی از زنان ایرانی با اعلام حجاب اجباری کرامت انسانی شان جریحه دار شد به دار و دسته ی زنان موافق با این اجبار اهانت آمیز تعلق داشته و بر زنان نوع ما فخر می فروخته است. شاید او به دستجات زنان علیه زنان تعلق داشته که بر زنان نوع ما ستیزه می ورزید ه اند. شاید به زنان نوع ما به دیده ی تحقیر می نگریسته و ما را عروسک های بی بند و بار غربی می دانسته، و شایدهای بسیار دیگری که از آنها بی خبریم و می توانیم برخی را حدس بزنیم که گفتنی نیست. از شایدها که بگذریم، یک موضوع قطعی است که به ما مربوط می شود. یعنی به زنانی که دستکم از حیث ظاهر و پوشاک با او هم سلیقه نیستیم. بی تردید ما به این زنان بها نداده ایم و بخصوص به قدرت درک و فهم مسائل اجتماعی و سیاسی آنها تردید کرده ایم و به آنها به دیده ی تحقیر نگریسته ایم و می نگریم . دشوار است باور کنیم که آنها زیر حجاب سفت و سخت برضد ظلم و بیدادی که برخاسته از حکومت خودساخته شان است قیام کرده اند. در نقطه ی مقابل این باور، شاهد بر حضور شجاعانه ی آنها در به چالش کشیدن همان حکومت شده ایم. دیگر نمی توانیم چشم بر آنها ببندیم. این آغاز فصلی از حقیقت و آشتی است که باید آن را ستایش کنیم. ایرانیان و بخصوص زنان به ورود به این فصل نیاز دارند. فصلی است که در آن از تحقیر یکدیگر به بهانه های دین و آئین و پوشاک درمی گذریم و یکدیگر را محترم می شماریم. نمی شود از حکومت انتظار داشته باشیم شرایط ورود ما را به این فصل برای ما تدارک ببیند. کاری است که از عهده ی خودمان بر می آید و شعار تغییر برای برابری را معنا می بخشد. همین که حکومت در رواداری ظلم به با حجاب و بی حجاب یکسان عمل می کند کافی است تا به یکدیگر نزدیک بشویم و کار را بر این چنین حکومت ستمگر و ریاکاری سخت کنیم. واما حاج خانوم ! از کدام پیشینه می آید؟ چندان اطلاعات درستی نداریم. در دگرگونی ناگهانی ایران پس از انقلاب کدام مسیر را پیمود ه تا به این جا رسیده و نخستین بار نسلهای ما چگونه با نامش آشنا شده اند. این را تا حدودی می دانیم و به آن می نگریم : جنگ ایران و عراق شروع شده بود. به هر داروخانه ای که سر می زدیم تا داروی مورد نیاز خود را خریداری کنیم، می گفتند "مشابه" آن را داریم. ژنریک آن را داریم. جنگ کلماتی را در حافظه ی تاریخی ما ثبت کرد که پاک شدنی نیست. نمی فهمیدیم مشابه و ژنریک و... مانند آن چه ربطی به موقعیت جنگی و اقتصادی دارد. در برابر داروخانه هائی که داروهای گران قیمت، اصل، مشابه و ژنریک را به نرخ پائین تری از بازار سیاه عرضه می کردند و هنوز به کار خویش ادامه می دهند، صف های طولانی دیده می شد. مردم به دارو نیاز داشتند وتامین دارو مثل مواد غذائی دشوار شده بود. جبهه های جنگ خورنده ی دارو بود. در این مجموعه مثل همه ی کشورهای گرفتار جنگ، بازارهای سیاه یکی پس از دیگری سازمان یافته شد. داروهائی را که عوامل بازار سیاه به قیمت گزاف به بیماران محتاج می فروختند، مشابه نبود، ژنریک هم نبود، . همان علامتی را داشت که مردم به آن عادت کرده بودند. بازار سیاه از خریدار نسخه نمی خواست. دلالان بازار سیاه دارو را از جبهه یا هر جای دیگری کش رفته بودند یا به نرخ دولتی خریده بودند یا هر جور دیگری آن را تهیه کرده بودند. جنگ، رانت خواری مدیران را به شکلهای گوناگون سازمان می داد. بازار سیاه دارو یکی از این سازماندهی ها بود که تقویت شد و در زمان صلح بر جای خود باقی ماند . بازار ناصرخسرو ایجاد شد و مبتکران بازار سیاه دارو آن را تمرکز دادند روی عرضه ی داروی قاچاق به قیمت گران. می رفتیم نام داروی مورد نیاز را یواشکی به یکی از فروشندگان می دادیم و دقایقی بعد پول و دارو مثل کالای قاچاق به صورت نامتعارف مبادله می شد. کار به جائی کشید که در صورت نیاز به عمل جراحی نخ بخیه را از آنها می خریدیم. کیفیت داروها و لوازم عمل جراحی در بیمارستان ها پائین آمده بود و نخ بخیه گاهی منجر به التهاب پوست و آلرژی می شد. برخی بیمارستان ها از بیمار می خواستند لوازم خاصی را خودش تهیه کند. دریچه ی قلب را گاهی از بازار ناصرخسرو می خریدند. این شرایط غیر عادی بود. جبهه های جنگ دارو می خواست، مردم دارو می خواستند. واردات دارو و مدیریت آن آسان نبود. این مجموعه ی پیچیده را یک زن مدیریت می کرد که همه به او می گفتند "حاج خانوم". او فاطمه کروبی بود و شوهرش مهدی کروبی رئیس بنیاد شهید. می گفتند حاج خانوم مدیریت سرش می شود و البته ما می خندیدیم. می گفتند وقت گرفتن از او آسان نیست ودر دفتر کارش شکوه و جلالی دارد و ما می خندیدیم. می گفتند در بازار داروئی ایران قدرقدرتی است و ما می خندیدیم. کسانی که می خواستند تجهیزات و لوازم پزشکی وارد کنند وبرای اخذ نظر موافق حاج خانوم تاکید داشتند بر این که نیازهای معلولین جنگ را تامین خواهند کرد، در به در دنبال حاج خانوم می گشتند. قرعه به نام من افتاد و روزی یک موکل از من خواست تا برای کمک رسانی به او از حاج خانوم وقت بگیرم تا کارش راه بیافتد. به قهقهه خندیدم و گفتم کارت خرابتر می شود و من هم دستی دستی خودم را به درد سر می اندازم و می روم سراغ عسس و می گویم "من را بگیر". بنابراین نام حاج خانوم با جنگ و داروی مشابه و ژنریک در ذهن ما ثبت شد. به خواب هم نمی دیدیم که این بانوی قدرقدرت حکومتی که مقام و منصب و دم و دستگاه داشت و از مال دنیا بی نیاز شده بود، در روزگاری که به سالخوردگی می رسد، گونه ای از زندگی پر خطر را انتخاب کند که ما انتخاب کرده بودیم. باورکردنی نبود در این راه پر خطر پیش برود و خاری بر چشم همان حکومت بشود. تا جائی که نیروهای امنیتی حکومت خود خواسته و شاید خود ساخته اش، حریم زندگی خصوصی اورا بشکنند و در خانه ی خودش زندانی اش کنند و مجبور بشود در محاصره ی مشتی نامحرم که با تربیت و منش دینی او و حجاب سفت و سخت اش تناسبی ندارند، صبح تا شام و شام تا صبح سر کند و اجازه نداشته باشد در خانه اش غذا تهیه کند. سرداران سپاه که درزمان جنگ و در دوران صدارت حاج خانوم بر امور داروئی کشور گوش به فرمان او بودند و جان همرزمان شان در دست او بود ، اورا در خانه ی خودش حبس کردند. حاج خانوم به جای فرمانبرداری از آنها دوربین فیلمبرداری دیجیتال را راه انداخت و از همسرش پیامی ضبط کرد که در آن نشان از تسلیم نیست و اکنون روی یوتیوپ نشسته است. حاج خانوم در سالخوردگی تبدیل به یک چهره ی درخشان از تاریخ تحولات سیاسی ایران شده و نیازهای امروزی بودن را درک کرده و به اهمیت نقش تاریخی خود آگاه شده است. حاج خانوم حجاب سفت و سخت و مومنانه را حفظ کرده، سجاده اش همچنان و بی گمان در حبس هم گشوده است، اما از فقیه فرمان نمی برد. چرا؟ از آن رو که فقیه به مردم ناراضی و پرسشگر پشت کرده است. سلام بر او... که به 8 مارس روز بین المللی زن در ایران بحرانی، معنای تازه ای بخشیده است.
با ۱۰۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جواب قاطع دکتر نوری زاده به شهرام همایون که شما در این شرایط با خنجر به قلب مردم ایران ضربه می زنید . و اینکه آقای شهرام همایون این بی احترامی شما به رهبران این جنبش همیشه سبز هیچگاه از خاطر مردم آزاده ایران پاک نخواهد شد و آنها شما را نخواهند بخشید , همه شاهد هستند که آقای مهندس میرحسین و آقای کروبی چگونه در مقابل این مزدوران مقاومت کردند وبه خاطر این مقاومت خود پشت میله های زندان محبوس شدند , شما در جایگاهی نیستید که حتی اسم این دو بزرگ مرد جنبش سبز را بیاورید . آیا مهندس موسوی از رسانه ملی استفاده کرده برای این جنبش ؟ این چه حرف خنده داری است که شما به زبان می آورید رسانه های ملی از همان اول با او دشمن بودند , حتی این را یک بچه ۵ ساله هم می داند . مرگ بر کسانی که به قول دکتر نوری زاده در خانه هایشان در لس آنجلس نشسته اند و شعار می دهند مرگ بر موسوی و کروبی . آقای شهرام همایون بدانید . آگاه باشید این جنبش اسمش جنبش سبز بوده و هست و خواهد بود و رهبران آن هم میرحسین و کروبی هستند و ملت سبز ایران هم پشت این دو بزرگ مرد خواهند ایستاد
با ۱۰۸ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اكبر در تاريخ 25 بهمن براي ابراز اعتراضش به بالاي جراثقال رفت كه همانجا دستگير گرديد . خانواده اش را تحت فشار گذاشتند تا بگويند كه او بحاظ رواني بي تعادل بوده است .او هم اکنون به کمک ما نیاز دارد
با ۱۰۷ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبر تازه این است که قبض های گاز چندین برابر شده است هموطنان گرامی بیایید قبضها را پرداخت نکنیم با یک ماه پرداخت نکردن قبض ها انشعاب ما را قطع نمیکنند همانطور که همه تجربه داریم اما اگر همه با هم هماهنگ یک ماه پرداخت نکنیم حکومت میلیون ها دلار خسارت میبیند بیایید همه با هم قبضهایمان را پرداخت نکنیم آنهایی که میترسند انشعابشان قطع شود زمانی پرداخت کنند که اخطار قطع انشعاب برایشان می‌آید با یه موقع پرداخت نکردن میتوانیم حکومت را دچار خسارت مالی شدید کنیم
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


تقریبا همیشه قبض گاز ما 10 هزار تومان بیشتر نمی یومد حالا اومده 100 هزار تومان مملکته داریم!!!!!!!!!!!!!!!
با ۱۰۴ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


این فراخوان مردمی است٬ نباید مدام بشینیم تا مشاورین این دو عزیز یا سایت های مربوطه فراخوان بدن. از امروز٬ هر روز ساعت ۱۷:۰۰ به خیابان ها میاییم تا به آزادی برسیم. نباید به حکومت مجال برنامه ریزی و تفکر داد. حکومت نمیتواند از پس مخارج هر روز این ولگردان رهبری بر بیاید و نیرو کم خواهد آورد. با دادن نظر٬ موافقت خود را با این فراخوان اعلام کنید و به اطلاع رسانی بپردازید. ما بی شماریم.
با ۱۰۰ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مردم شریف ایران جنبش سبز، بعنوان جنبشی مدنی و حقوق محور، پس از کودتای انتخاباتی خردادماه سال گذشته با اراده شما کلید خورد. عاملان کودتا ، در پاسخ به اعتراض مسالمت آمیز میلیونها نفر که با شعار"رای من کجاست"؟ به خیابان آمده بودند آنها را به گلوله بستند، و دهها نفر را به شهادت رساندند. هزاران نفر از معترضین را بازداشت و زندانی کردند، هزاران نفر را از کار اخراج و باعث مهاجرت ناخواسته بسیاری از کشور شدند. با تمام این جنایات، باز به دلیل سوء مدیریت و سیاستهای غلط داخلی و ماجراجویی های بین المللی شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را در بحران بی سابقه ای قرار دادند، بحرانهایی که زمینه ساز بیکاری گسترده کارگران زحمتکش کشور را فراهم آورده و بسیاری از آنها را از دریافت حقوق ناچیزشان برای ماهها محروم کرده است. اعمال محدودیت های گسترده علیه همه اقوام ایرانی و بویژه اقلیت های قومی و مذهبی ماحصل دیگر دولت کودتایی بوده است که می تواند ضربات جبران ناپذیری بر تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور وارد کند. در چنین شرایطی،آقایان میر حسین موسوی، و مهدی کروبی روسای سابق دولت و مجلس که هر دو از نامزدهای ریاست جمهوری سال گذشته بودند، به رغم تحمل فشارهای بسیار زیاد هیچگاه نسبت به اینهمه ظلمی که توسط حاکمیت بر مردم انجام شد، سکوت اختیار نکرده و همراه با مردم بویژه جوانان و زنان دلاور به اعتراض خود ادامه دادند. در طول یکسال گذشته محدودیتهای شدیدی بر آنها اعمال شد، از جمله قطع ارتباط آنها با مشاوران و دوستانشان، ممانعت از حضور انها در مراسم عمومی و اهانت و تبلیغ غیر واقع از صدا و سیما و منابر مساجد و نماز جمعه ها و در این اواخر عربده کشی نمایندگان مجلس فرمایشی و نهایتا زندانی نمودن این عزیزان ، بگونه ای که حتی فرزندان ایشان نیز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت سلامتی انها ندارند و شکایت خود را از ظلم روا رفته بر والدین خود به خدا و مراجع دینی برده اند. کودتاگران، همانطوری که آرا مردم را جابجا و به سرکوب اعتراضات مردمی ادامه داده اند ، با زندانی کردن دکتر زهرا رهنورد ، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی گام دیگری درتکمیل نقض اصول قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی ای که تمکین به آنها را ملت از حاکمیت مطالبه میکند ، برداشتند.
با ۹۹ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جهان نیوز نوشت: گزارش های رسیده حاکی از آن است که این روزها قبض های گازی برای بسیاری از خانواده ها می رسد که گویا بین ۵ تا ۱۰ برابر نرخی مصرفی همین خانوارها در آخرین فیش پرداختی بوده است. تعدادی از مردم از شهرهای مختلف کشور در تماس با جهان از افزایش غیر قابل انتظار مبلغ قبض های گاز خود ابراز شگفتی کرده اند. یکی از شهروندان در تماس با جهان می گوید: برای آپارتمان ۸۰ متری من که در گذشته قبض گازی در حدود ۳ یا ۴ هزار تومان می رسیده است، اکنون قبض گازی برای مدت مشابه آمده است که مبلغ آن ۹۷ هزار تومان است. یکی دیگر از شهروندان نیز که از یکی از شهرهای بزرگ کشور تماس گرفته، می گوید: من یک خانه ۳۰۰ متری ویلایی دارم که قبض آن به صورت متداول بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان بود اما قبض کنونی که به دست من رسیده، ۱۷۰ هزار تومان است. گفته می شود بسیاری از شهروندان که با قبض های اینچنینی مواجه شده اند به ادارات گاز در شهرهای خود مراجعه کرده و حتی اظهار داشته اند که مبلغ درج شده در قبض برای گاز مصرفی آنها اشتباهی بوده است، که البته مسئولان ادارات نیز ضمن تکذیب اشتباه بودن مبلغ گاز بیان داشته اند که میزان مصرف شما زیاد بوده و این مبلغ نیز صحیح است. البته در برخی از ادارات گاز نیز مبلغ قبض ها برای شهروندان؛ پس از مراجعه آن قسط بندی شده، تا بتوانند در شرایط راحت تری آن را بپردازند. یکی از مردم نیز در تماس با جهان با اشاره به تفاوت چند برابری مبلغ قبلی قبض گاز منزل خود با مبلغ قبض جدید، می گوید: این تفاوت فاحش برای من بسیار عجیب است. در واقع اصلا پیش بینی نمی کردم که با یک مصرف معمولی برای یک آپارتمان ۹۰ متری، که تقریبا در قبل و بعد از هدفمندی یارانه ها تغییری هم نداشت، این اندازه در تعیین مبلغ گاز مصرفی، تأثیرگذار باشد. اخبار رسیده به جهان همچنین حاکی است، صاحبان برخی منازلی که در آنها مصرف گاز به هر دلیلی بالا بوده است و یا مشاغل خانگی دارند نیز، با مبالغ بسیار بالایی در قبض های گاز خود مواجه شده اند که برای آنها بسیار غیر منتظره بوده و مجبور به مراجعه به ادارات گاز در شهرهای خود شده اند. به نظر می رسد این مسئله نیاز به پاسخگویی مسئولان ذیربط در زمینه علت افزایش اینچنینی قبوض گاز دارد.
با ۹۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


وزارت خارجه سوئد امروز (چهارشنبه) در اعتراض به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از سران منتقدان دولت، سفیر ایران در استکهلم را فراخواند. یک سخنگوی وزارت خارجه سوئد در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت، سفیر ایران در پاسخ به اعتراض دولت سوئد پاسخ قانع کننده ای نداده است و سوئد موضوع را با دقت دنبال می کند. نزدیکان میرحسین موسوی و مهدی کروبی می گویند، این دو به همراه همسران شان بازداشت و به زندان حشمتیه منتقل شده اند. عباس جعفری دولت آبادی ، دادستان تهران، این خبر را تکذیب کرده است.
با ۹۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رامین پرچمی بازیگر فیلم اخراجی های 2 که طی تظاهرات 25 بهمن دستگیر شده بود به زندان اوین منتقل شد , هم بندی اقای پرچمی که چندی است از زندان آزاد شده ایمیلی به بنده فرستاده تحت این عنوان " سلام رامین پرچمی در بند 240 اوین اندرزگاه 9 بازداشت هست من با رامین به مدت 13 روز در یک انفرادی به شماره 433 بودم ایشالله آزاد میشه ازش یک بار بازجویی کردن معلوم نیست چند بار باید بازجویی بشه ولی توی بند همه دوسش دارن و افتخار می کنن , به تمامه بچه های داخل بند کمک می کنه مخصوصا از نظر سیگار , و بچه ها رودلداری می داد. خیلی پسر خوبیه به امید آزادیش …" دوستان در باره این هنرمند سبز کشورمون اونطوری که باید اطلاع رسانی نشده , به امید آزادی او….
با ۹۰ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در نامه ای به آیت الله خامنه ای او را مسئول تمام اقدامات مأموران حکومت ایران دانسته و خواستار آزادی فوری رهبران مخالفان دولت در ایران شده اند. آنها در این نامه که روز چهارشنبه ۱۱ اسفند (۲ مارس) منتشر شده است، آقای خامنه ای را به سکوت، انکار و هموار کردن راه برای برگزاری "انتخابات مشکوک و پر مسئله ریاست جمهوری" و بازداشت و شکنجه معترضان متهم کرده اند. آیت الله خامنه ای در این نامه صادر کننده دستور حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان معرفی شده است. در بخشی از این نامه آمده است: "تا دیر نشده به حسب و بازداشت آقایان موسوی و کروبی و خانم ها کروبی و رهنورد پایان دهید و حق آنها برای زیستن آزاد و انتقادگری و نیز حق همه ایرانیان برای انتقاد، مشارکت در حکومت و گرد آمد و راهپیمایی را... به رسمیت بشناسید". نویسندگان نامه سرگشاده به رهبر ایران، نوشته اند که نخستین نمونه رفتارهای نادرست آیت الله خامنه ای در سال ۱۳۶۹ و با دستگیری "جمعی از مبارزان راه آزادی و دلسوزان وطن" که نامه ای انتقادی به او نوشته بودند آغاز شد و با بازداشت و قتل علی اکبر سعیدی سیرجانی، نویسنده منتقد ایرانی، ادامه یافت. برخورد با آیت الله حسینعلی منتظری به دلیل انتقاد او از ورود آقای خامنه ای به حوزه مرجعیت دینی و حصر خانگی این مرجع تقلید به مدت پنج سال و نیم از دیگر مواردی است که مورد انتقاد نویسندگان نامه سرگشاده قرار گرفته است. آنها رهبر ایران را به میدان دادن به "متملقان" و تأسیس "صنعت مداحی و چاپلوس پروری" از یک سو و خاموش کردن هر گونه انتقاد از سوی دیگر متهم کرده اند و به او هشدار داده اند که انتهای این راه "هلاکت و بدنامی" است. چهار تشکل دانشجویی که این نامه را امضا کرده اند عبارتند از "راه سبز ایرانیان بریتانیا"، "راه سبز ایرانیان اوتاوا"، "پویش راه سبز دانش آموختگان و دانش آموزان ایرانی" و "انجمن جنبش راه سبز ایرانیان دانشگاه ویکتوریا در کانادا".
با ۸۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ظلم و ستم رژیم جمهوری اسلامی تنها به دزدی رای محدود نمی شود. فقر و ستم اقتصادی به مردم نیز دارای ابعاد گسترده ای است. در این روزها که قبضهای برق و گاز واحدها صادر شده است، همه مشترکان انگشت به دهان مانده اند و این سوال را مطرح می کنند که آیا یارانه ها را برای بنزین خودروها و هزینه اتوبوس و تاکسی صرف کنیم، برای گرانی کالاها و مواد غذایی بدهیم یا برای پرداخت این قبوض صرف کنیم؟ جنبش با این اتفاق به بخشهای خاموش جامعه سرایت خواهد کرد و این بخشها به صورت جدی تر و خشن تری وارد صحنه خواهند شد. از این پس رژیم خواب راهپیمایی های مسالمت آمیز را نمی تواند ببیند. از این پس سایتهایی به مردم آموزش می دهند که چگونه به جنگ با رژیم بروند و آن را از پا در بیاورند. روزهای خوبی در راه است بنابراین بیایید طبقات پایین جامعه را به اعتراض دعوت کنیم. پخش اطلاعیه در مراکز صنعتی و تولیدی، کراگاهها و کارخانه ها و کوره پر خانه ها و ... در مناطق پایین شهر می تواند بسیار موثر باشد. نقظه تمرکز باید فقری باشد که به مردم تحمیل می شود
با ۸۵ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


برخی از نانوایان در ازای پاشیدن مقداری کنجد و یا تحت عناوینی همچون "دو آتیشه" چندین برابر قیمت نان از مردم پول میگیرند . قیمت این خدمات اضافی غیر قانونی بین ۱۲۰۰ تومان تا ۱۵۰۰ تومان برای نان سنگک متفاوت است. این نانوایان برای این نوع مشتریان خود نوبت را نیز رعایت نکرده و البته خارج از صف نان با کیفیتی را تحویل این نوع مشتریان میدهند. این درحالی است که پس از آزاد سازی قیمت نان ، دوباره از اندازه برخی انواع نان کاسته شده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


حرکتی که در روز سه شنبه 10 اسفند انجام گرفت و جمعیتی که در این روز به خیابانها آمدند، امید به پیروزی را صد چندان کرد و در طرف رژیم نیز باعث شد که رسانه های دیکتاتورپرست برای جلوگیری از تجمعات گسترده در روزهای آتی به انتشار دروغ مبنی بر ایجاد امکان ارتباط موسوی و کروبی با خانواده هایشان بپردازند. همچنین منکر زندانی بودن این دو بزرگوار شوند. واقعا مردم سنگ تمام گذاشتند و این حرکت باید با شدت و حدت بیشتری در روزهای آینده ادامه پیدا کند. از شورای هماهنگی راه سبز امید و نیز صفحه فیس بوک 25 بهمن مصرانه درخواست می کنیم که تا سه شنبه آینده صبر نکنند. راهپیمایی اعتراضی بعدی را زودتر اعلام کنند تا بتوانیم دیکتاتور را تحت فشار بگذاریم. به امید پیروزی
با ۸۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


غرض از نگارش این مطلب و ارسال آن؛قرار اول اسفند با فراخوان مشاوران سران جنبش شکل گرفت،سه شنبه های اعتراض در اسفند با فشارهای ما مردم جامعه ایران متولد شد...در ادامه نیز باید ما هم نقشی در تعیین استراتژی ایفا کنیم چون کسانی که در کف جامعه هستند و استنتاج عملی از واکنشهای مردم در اختیار دارند می توانند کمک شایانی به برنامه ریزی برسانند،نمی خواهم بیانیه صادر کنم فقط پیرو پیشنهاد یکی از دوستان و ارسال لینکی با عنوان:"نیاز شدید به اتاق فکر برای منسجم شدن"بر آن شدم بنده نیز آنرا پیگیری کرده و از این طریق از مدیران محترم بالاترین درخواست کنم ساز و کاری را فراهم نمایند تا ضمن حضور افراد نخبه از کاربران بالاترین و حتی نخبگان خارج از محدودۀ اعضا و چالش در مورد چگونگی ادامۀ مبارزات بدین وسیله در تصمیم گیریها و تنظیم برنامه های اعتراضی جنبش سهیم شده و تجربه های عملی و علمی ما نیز در این سیستم تصمیم گیری اعمال شود...از آنجا که آقای واحدی هم در این سایت عضویت دارند ضمن دعوت از ایشان برای تشکیل سازو کار یاد شده از مدیران و کاربران عزیز سایت تقاضا می کنم این پیشنهاد را بررسی نمایند.
با ۷۹ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


رادیو فردا : وزارت خارجه سوئد امروز (چهارشنبه) در اعتراض به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از سران منتقدان دولت، سفیر ایران در استکهلم را فراخواند. یک سخنگوی وزارت خارجه سوئد در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت، سفیر ایران در پاسخ به اعتراض دولت سوئد پاسخ قانع کننده ای نداده است و سوئد موضوع را با دقت دنبال می کند. نزدیکان میرحسین موسوی و مهدی کروبی می گویند، این دو به همراه همسران شان بازداشت و به زندان حشمتیه منتقل شده اند. عباس جعفری دولت آبادی ، دادستان تهران، این خبر را تکذیب کرده است.
با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه ای زندانی کردن رهبران جنبش سبز مردم ایران را محکوم و از مردم دعوت کردند تا اعتراض خود را به حاکمیت نشان دهند. در گوشه ای از این نامه آمده است « از شما مردم عزیز ایران دعوت می کنیم در این روزهای منتهی به سال نو، به هر شیوه ای که می توانید اعتراض خود را به حاکمیت نشان دهید و اجازه ندهید حکومت در تعدی به حقوق شما و رهبران جنبش سبز و نمایندگانتان بیش از این جسارت به خرج دهد » به گزارش نوروز؛ متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف ایران جنبش سبز، بعنوان جنبشی مدنی و حقوق محور، پس از کودتای انتخاباتی خردادماه سال گذشته با اراده شما کلید خورد. عاملان کودتا ، در پاسخ به اعتراض مسالمت آمیز میلیونها نفر که با شعار"رای من کجاست"؟ به خیابان آمده بودند آنها را به گلوله بستند، و دهها نفر را به شهادت رساندند. هزاران نفر از معترضین را بازداشت و زندانی کردند، هزاران نفر را از کار اخراج و باعث مهاجرت ناخواسته بسیاری از کشور شدند. با تمام این جنایات، باز به دلیل سوء مدیریت و سیاستهای غلط داخلی و ماجراجویی های بین المللی شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را در بحران بی سابقه ای قرار دادند، بحرانهایی که زمینه ساز بیکاری گسترده کارگران زحمتکش کشور را فراهم آورده و بسیاری از آنها را از دریافت حقوق ناچیزشان برای ماهها محروم کرده است. اعمال محدودیت های گسترده علیه همه اقوام ایرانی و بویژه اقلیت های قومی و مذهبی ماحصل دیگر دولت کودتایی بوده است که می تواند ضربات جبران ناپذیری بر تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور وارد کند.
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


وزارت خارجه سوئد روز چهارشنبه از احضار سفیر جمهوری اسلامی در استکهلم برای اعتراض به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان در ایران، خبر داد. «سوِن کولبرگ»، سخنگوی وزارت خارجه سوئد روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که رسول اسلامی، سفیر ایران، در این ارتباط فراخوانده شده و با فرانک بلفراگه، معاون وزیر خارجه سوئد دیدار کرده‌است. آقای کولبرگ گفت: «سفیر ایران در جریان دیدار با معاون وزیر خارجه، پاسخ‌های رضایت‌بخشی ارائه نکرد، بنابر این سوئد این موضوع را از نزدیک دنبال خواهد کرد.» فرانک بلفراگه، خود پس از ملاقات با سفیر ایران به خبرگزاری سوئدی «تی‌تی» گفت: «ما نسبت به تحولات اوضاع حقوق بشر در ایران بسیار نگرانیم.» اعضای خانواده موسوی و کروبی می‌گویند که این دو رهبر مخالفان به همراه همسرانشان بازداشت شده و به زندان حشمتیه در تهران منتقل شده‌اند. عباس جعفری‌ دولت‌آبادی، دادستان تهران، با دروغ خواندن این مطلب، می‌گوید که آنها هم‌چنان در خانه‌های خود به سر می‌برند. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه به خبرهای منتشر شده در خصوص بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی واکنش نشان داده و ضمن «غیرقابل پذیرش» خواندن این بازداشت، خواهان آزادی آن‌ها شده‌است. به دنبال انتشار خبر این بازداشت‌ها، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از این اقدام انتقاد کرده و وزارت امور خارجه آلمان نیز کاردار سفارت جمهوری اسلامی را فراخوانده‌است. در همین حال، یرژی بوزک، رئیس لهستانی پارلمان اروپا نیز با محکوم کردن «شدید» این اقدام، خواستار آزادی بدون قید وشرط رهبران مخالفان در ایران شده و خانه‌ آزادی نیز از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، هر چه زودتر این دو سیاستمدار ایرانی را آزاد کنند. محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز سه‌شنبه در وب‌سایت خود نوشت که «در باب بازداشت پدر و مادرم که متأسفانه و به اشتباه در ۲۰ روز گذشته از واژه حصر خانگی استفاده می‌شد باید بگویم که آنان در بازداشت به سر می‌برند نه حصر. از وضعیت آنان هیچ خبری در دست نیست و خدا می‌داند در چه وضعیتی هستند.»
با ۷۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


طی بیانیه ای، باربارا لاخبیلر رئیس هیئت روابط با ایران پارلمان اروپا، نگرانی "عمیق" خود از بازداشت رهبران جنبش سبز را ابراز نمود و از دولت ایران خواست تا در عین تضمین سلامتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، "فورا" این دو را آزاد نماید. یاد آور می شود که پارلمان اروپا دارای نزدیک به 750 عضو از کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا می باشد و پس از پارمان هند، بزرگترین پارلمان منتخب مردم در جهان محسوب می شود. خانم لاخبیلر عضو حزب سبزهای اروپا و نماینده مردم آلمان در پارلمان اروپا نیز می باشد. به گزارش ندای سبز آزادی متن بیانیه خانم لاخبیلر به شرح زیر می باشد: ما عمیقا نگران ناپدید شدن میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران معارض ایرانی و به طور ویژه گزارش های حاکی از بازداشت رسمیشان هستیم. این نگرانی ها، به ویژه پس از بیانیه های اخیر مجلس ایران که خواستار اعدام ایشان شده اند، بسیار جدی می باشند. این وظیفه دولت ایران است تا سلامت مخالفان سیاسی را تضمین نموده و ما خواستار آنیم تا مسئولین ایران آزادی فوری و حفاظت از موسوی و کروبی را تضمین نمایند.
با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


مجمع نمایندگان ادوار مجلس ایران با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از رفتار حکومت در برخورد با معترضان به انتخابات مخدوش سال گذشته بخصوص حصر و بازداشت غیر قانونی موسوی و کروبی و همسرانشان ، از ایستادگی رهبران مخالف حکومت ایران ستایش کرده و از مردم خواسته اند که در روزهای پایانی سال به هر نحو ممکن سکوت نکرده و اعتراض خویش را نسبت به حکومت نشان دهند. به گزارش وبسایت نوروز، نزدیک به جبهه مشارکت، مجمع نمایندگان ادوار مجلس با یاد آوری اینکه چندین تن از اعضای سرشناس این مجمع در بازداشت بسر میبرند از رفتار برخی از نمایندگان هوادار حکومت انتقاد کرده اند. در بخشی از این بیانیه آمده است : " در طول یکسال گذشته محدودیتهای شدیدی بر آنها(موسوی و کروبی) اعمال شد، از جمله قطع ارتباط آنها با مشاوران و دوستانشان، ممانعت از حضور انها در مراسم عمومی و اهانت و تبلیغ غیر واقع از صدا و سیما و منابر مساجد و نماز جمعه ها و در این اواخر عربده کشی نمایندگان مجلس فرمایشی و نهایتا زندانی نمودن این عزیزان ، بگونه ای که حتی فرزندان ایشان نیز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت سلامتی انها ندارند و شکایت خود را از ظلم روا رفته بر والدین خود به خدا و مراجع دینی برده اند. کودتاگران، همانطوری که آرا مردم را جابجا و به سرکوب اعتراضات مردمی ادامه داده اند ، با زندانی کردن دکتر زهرا رهنورد ، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی گام دیگری درتکمیل نقض اصول قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی ای که تمکین به آنها را ملت از حاکمیت مطالبه میکند ، برداشتند." متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم مردم شریف ایران جنبش سبز، بعنوان جنبشی مدنی و حقوق محور، پس از کودتای انتخاباتی خردادماه سال گذشته با اراده شما کلید خورد. عاملان کودتا ، در پاسخ به اعتراض مسالمت آمیز میلیونها نفر که با شعار"رای من کجاست"؟ به خیابان آمده بودند آنها را به گلوله بستند، و دهها نفر را به شهادت رساندند. هزاران نفر از معترضین را بازداشت و زندانی کردند، هزاران نفر را از کار اخراج و باعث مهاجرت ناخواسته بسیاری از کشور شدند. با تمام این جنایات، باز به دلیل سوء مدیریت و سیاستهای غلط داخلی و ماجراجویی های بین المللی شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را در بحران بی سابقه ای قرار دادند، بحرانهایی که زمینه ساز بیکاری گسترده کارگران زحمتکش کشور را فراهم آورده و بسیاری از آنها را از دریافت حقوق ناچیزشان برای ماهها محروم کرده است. اعمال محدودیت های گسترده علیه همه اقوام ایرانی و بویژه اقلیت های قومی و مذهبی ماحصل دیگر دولت کودتایی بوده است که می تواند ضربات جبران ناپذیری بر تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور وارد کند. در چنین شرایطی،آقایان میر حسین موسوی، و مهدی کروبی روسای سابق دولت و مجلس که هر دو از نامزدهای ریاست جمهوری سال گذشته بودند، به رغم تحمل فشارهای بسیار زیاد هیچگاه نسبت به اینهمه ظلمی که توسط حاکمیت بر مردم انجام شد، سکوت اختیار نکرده و همراه با مردم بویژه جوانان و زنان دلاور به اعتراض خود ادامه دادند. در طول یکسال گذشته محدودیتهای شدیدی بر آنها اعمال شد، از جمله قطع ارتباط آنها با مشاوران و دوستانشان، ممانعت از حضور انها در مراسم عمومی و اهانت و تبلیغ غیر واقع از صدا و سیما و منابر مساجد و نماز جمعه ها و در این اواخر عربده کشی نمایندگان مجلس فرمایشی و نهایتا زندانی نمودن این عزیزان ، بگونه ای که حتی فرزندان ایشان نیز اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت سلامتی انها ندارند و شکایت خود را از ظلم روا رفته بر والدین خود به خدا و مراجع دینی برده اند. کودتاگران، همانطوری که آرا مردم را جابجا و به سرکوب اعتراضات مردمی ادامه داده اند ، با زندانی کردن دکتر زهرا رهنورد ، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی گام دیگری درتکمیل نقض اصول قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی ای که تمکین به آنها را ملت از حاکمیت مطالبه میکند ، برداشتند. مردم عزیزایران! از آنجاکه نقض قانون اساسی توسط کودتاگران انجام شده، که هم اکنون حاکمیت را نیز غصب کرده اند، ما نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، نقطه اتکایی، جز شما ملت بزرگ نداریم ، و یکبار دیگر شکایت به شما می آوریم و از شما عزیزان می خواهیم که در قبال بازداشت رهبران شجاع، صادق و دلسوز جنبش سبزساکت ننشینید و در این راه پرتلاطم فرزندان خود را تنها نگذارید. ما این بیانیه رادر حالی خطاب به شما می نویسیم که دبیرکل مجمع نمایندگان ادوارمجلس شورای اسلامی آقای دکتر یدا... اسلامی نماینده بافت در مجلس سوم ،

__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ