کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

[farsibooks] در گرامیداشت یازده اسفند هزار و سیصد و پنجاه : شباهنگ راد

 

 

در گرامی‏داشت یازده اسفند هزار و سیصد و پنجاه

Masood

 

شباهنگ راد

شاه جلاد بمانند دیکتاتورهای زمانه و بمنظور بقای بتاحق خویش کمر به نابودی کمونیست‏ها، مبارزین، انقلابیون و توده‏های معترض بسته بود. بر این پندار واهی بود که که "جزیرۀ ثبات و امنیت" سرمایه با سرکوب و کُشت و کُشتار فرزندان محرومان ابدی خواهد ماند و جلوس‏اش رنگین‏تر خواهد گردید. به همین دلیل کُشت و خُورد و بُرد تا جامعه و زندگی میلیون‏ها انسان رنج‏دیده را به مسیر تخریبی سوق دهد؛ بر میزان اختناق و خفقاق افزود تا سرمایه‏داران قادر گردند در بالاترین حد ممکنه به زندگی انگل‏وار خود ادامه دهند.

 

این‏ها از زمره منش و متدِ عریان و خشن جوامع‏ی وابسته به سرمایه‏های امپریالیستی‏ست. بی‏گمان در مرام چنین نظام‏هایی محترم شمردن به حقوق پایه‏ای انسان‏ها بی‏معناست. چرا که همه‏ی هم و غم و وظیفه‏ی‏شان، با سوداندوزی هر چه بیشتر به نفع طبقه‏ی خودی و سرکوب ابتدائی‏ترین خواسته‏ها و مطالبات کارگری – توده‏ای تعریف می‏گردد؛ چرا که همه‏ی تلاش‏شان بر آن است، تا مبادا روزی دیوارهای ضخیم اختناق و خفقاق‏شان ترک بر دارد و صدای حق طلبی و آزادی به گوش دنیای انسانیت رسد. با کار بست سلاح و با قهر ضد انقلابی، راهِ هرگونه مبارزه‏ی پایه‏ای و مسالمت‏آمیز را سد می‏نمایند تا گردونه‏ی سوددهی و منفعت سرمایه، با مشکلات عدیده‏ای روبرو نگردد. بی دلیل نیست که چاره‏ی کار را در بگیر و به بندهای فله‏ای، شکنجه و مثله نمودن بدن کمونیست‏ها، مبارزین، مخالفین و معترضین می‏بییند و به بی‏رحمانه‏ترین شکل ممکنه، به جان آنان می‏افتند.

 

جامعه‏ی ایران در یازده اسفند هزار و سیصد و پنجاه، شاهد اعدام دسته‏جمعی تعدادی دیگر از کمونیست‏ها و فرزندان کارگران و زحمت‏کشان - مسعود احمدزاده، مجید احمدزاده، حمید توکلی، غلامرضا گلوی، اسدالله مفتاحی و عباس مفتاحی - توسط ارگان‏های مسلح نظام شاهنشاهی بوده است. در این روز شاه جلاد این رفقا را به مسلخ مرگ کشاند تا بزعم خویش بتواند پژواک آزادی را در دالان‏های شکنجه و خفقاق محبوس نگه دارد. می‏خواست با اعدام و با گسترش ترس و وحشت، بر فضای در هم ریخته‏ی جامعه مسلط گردد. چرا که در آن‏زمان نسلی به پا خاسته بود و بر خلاف جو حاکم بر جامعه، راهِ نوینی از مبارزه علیه‏ی سرمایه را پیشه‏ی خود ساخت که اهمیت و نقش اثرگذار آن بر کسی پوشیده نیست. نسلی که جنبش کمونیستی ایران و مبارزات ضد امپریالیستی توده‏های ستم‏دیده بعد از گذشت چهار دهه از عمر آن دارند به نیکی یاد می‏کنند و بر این باوراند که آن رفقا با جسارت انقلابی خود، بنای کار و فعالیت کمونیستی‏ای را پای ریختند که جامعه‏ی سراپا مسلح‏ی ایران در جسجوی آن بود.

 

سی‏و‏نه است‏که از اعدام مسعود احمدزاده و دیگر یارانش می‏گذرد؛ سی‏و‏نه سالی که نه تنها بر حقانیت راهِ آنان کاسته نشده است بلکه خلاء و فقدان چنین کمونیست‏های ارزش‏مندی، این‏روزها در درون جامعه‏ی ایران [و در شرایطی‏که رژیم جمهوری اسلامی دارد پای به پای رژیم پهلوی به جان کارگران، زحمت‏کشان و جوانان و آن‏هم با زور و سلاح می‏افتد] قابل محسوس می‏باشد. جامعه‏ای که تشنه‏ی فعالیت کمونیستی نسلی‏ست که مسعود احمدزاده و دیگر همراهانش بنیان‏گذار آن بودند.

 

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد!

 

 

11 اسفند 1389

2 مارس 2011

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بازگشت


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ