کتاب های فارسی - آرشیو این وبلاگ در پایین صفحه قرار دارد

stat code

stat code

۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

[farsibooks] سیاهکل، مبارزه‌ی مسلحانه و اپورتونیست‌ها

 

 


 سرمقاله نشریه شماره جدید

سیاهکل، مبارزه‌ی مسلحانه و اپورتونیست‌ها

به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه‌ی نسل سرخ آفتاب‌کاران

و به خاطره‌ی تابناک رفقا:

مسعود احمدزاده، امیرپرویز پویان و عباس مفتاحی، پایه‌گذاران جنبش چریک‌های فدائی، بنیانگذاران جنبش نوین کمونیستی ایران

چهار دهه‌ی پُرتلاطم از حماسه‌ی سیاهکل و شکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری سازمان پرافتخار چریک‌های فدائی خلق ایران می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرد. بی‌تردید سیاهکل حدوث عینی رویدادی انقلابی- حماسی در بطن جامعه‌ئی تحت سلطه‌ بود. در چهلمین سالگرد خجسته‌ی جنبش نوین کمونیستی که با مبارزه‌ی مسلحانه‌‌ی انقلابی در سیاهکل آغاز گشت، یکبار دگر بایستی بر ماهیت و صفات مشخصه‌ی آن تأکید نمائیم و همچنین نقاط ضعف و قوت آن را برشماریم. باشد که در این رهگذر، مرور درس‌ها و تجربیات مبارزاتی غنی و راهگشای این جنبش انقلابی مصداقی برای کاربُرد گذشته چراغ راه آینده باشد.

سیاهکل پدیده‌ای سیاسی- انقلابی و نمادی پُر فروغ از جنبش کمونیستی چریک‌های فدائی است که جوهر آن بر مبنای مشعل فروزان آگاهی و صداقت انقلابی شکل گرفت. چهار سال کار عظیم و درخشان سیاسی- تئوریک گروهی پشتوانه‌ی آن بود. جمعی از پُرشورترین و صادق‌ترین کمونیست‌های ایران به رهبری تئوریسین‌های کبیر مسعود احمدزاده و امیرپرویز پویان با تلاش و کار طاقت‌فرسای خویش انجام این امر مهم را، آن‌هم در شرایط خفقان و حاکمیت دیکتاتوری عنان‌گسیخته، میسر ساختند.

آن‌ها در همه‌ی زمینه‌ها از مطالعه و ترجمه‌ی آثار مارکسیستی- لنینیستی گرفته تا تحقیق و بررسی عینی- علمی شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی جامعه، بحث و جمع‌بندی دیالکتیکی مباحث، تحلیل مسائل بین‌المللی از جمله وضعیت و موقعیت جنبش کمونیستی جهانی و اتخاذ موضع انقلابی‌ نسبت به اردوگاه رویزیونیستی و همچنین انبوهی از کار  تدارکاتی عملی و تشکیلاتی را با موفقیت به انجام رساندند. و این گونه بود که بنیان ایمانی خلل‌ناپذیر بر پایه‌ی آمیختن آگاهی و صداقت انقلابی گذاشته شد و آنان خود در عمل، مظهر بارزی از جلوه‌ی آن شدند.

http://19bahman.net/Nashriyeh/Payam-e_Siahkal/Shomareh_3.pdf 


__._,_.___
Recent Activity:
This is a non-political list.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ